30 Μαΐου 2011

Που επενδύουν [και] οι ντόπιοι βιομήχανοι; Όχι πάντως εδώ...

Αναδημοσιευση απο Βαθυ Κοκκινο

Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς; Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους. Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε. Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ;

Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία


Οι βιομήχανοι κάνουν επενδύσεις - απλά όχι στη Δύση. Άσε τους εργάτες εκεί να ψοφήσουν από την πείνα, και όταν πλέον έχουν εξαθλιωθεί εντελώς από την έλλειψη δουλειάς, θα δεχτούν -λόγω της απελπισίας τους- οποιαδήποτε δουλειά, έστω και είναι με τρισάθλιους όρους.

Ας δούμε λοιπόν τα νέα "κατορθώματα" των ντόπιων βιομηχάνων (που μέσω της οργάνωσης τους, του ΣΕΒ, διαρκώς τραμπουκίζουν για ολοένα και μεγαλύτερη "κινεζοποίηση" των εργατών):

Oλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις βλέπουν... εξωτερικό

...Με επενδυτικά κεφάλαια που αγγίζουν τα 75 εκατ. ευρώ για το 2011, ο όμιλος Φουρλή εντείνει την παρουσία του στην αγορά της λιανικής σε Ρουμανία και Βουλγαρία, αναπτύσσοντας τα δίκτυα καταστημάτων αθλητικής ένδυσης Intersport, αλλά και αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της βρετανικής εταιρείας ένδυσης New Look. Επιπροσθέτως, μέχρι το τέλος του έτους θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα οικιακού εξοπλισμού της ΙΚΕΑ στη Σόφια της Βουλγαρίας. Στον σχεδιασμό της «Φουρλής» περιλαμβάνεται η λειτουργία δικτύου 20 καταστημάτων New Look στη Ρουμανία και 5 αντίστοιχων στη Βουλγαρία, σε χρονικό ορίζοντα 5 έως 8 ετών. Η συμφωνία αφορά στις δύο χώρες χωρίς να υπάρχει προς το παρόν σχεδιασμός από τη βρετανική εταιρεία για άνοιγμα στην ελληνική αγορά. Ο όμιλος μέσω της αλυσίδας Intersport λειτουργεί 16 καταστήματα στη Ρουμανία, 4 στη Βουλγαρία και 2 στην Κύπρο, ενώ στις αρχές του χρόνου απέκτησε τον έλεγχο της Intersport και στην αγορά της Τουρκίας.

...
Την παρουσία του στο εξωτερικό διευρύνει επίσης ο όμιλος Folli Follie, στο πλαίσιο και της συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας με τον κινεζικό όμιλο Fosun. Αναμένεται η αύξηση των καταστημάτων Folli Follie και Links of London τόσο στην Κίνα όσο όμως και στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, ενώ από τα επενδυτικά κεφάλαια των 30 εκατ. ευρώ για το 2011, μόνο τα 12 εκατ. θα κατευθυνθούν στην ελληνική αγορά.

Αντίστοιχα, η «Βαράγκης ΑΒΕΠΕ» έχει στραφεί τον τελευταίο χρόνο στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, κερδίζοντας έργα εξοπλισμού ξενοδοχείων και κτιρίων γραφείων. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί έργο ξενοδοχειακού εξοπλισμού ύψους 1,6 εκατ. ευρώ στο Ομάν, σε συνέχεια επιτυχημένης δραστηριοποίησης στα Αραβικά Εμιράτα.

Στο εξωτερικό επενδύει, τέλος, και ο όμιλος Jumbo. Η αλυσίδα προγραμματίζει το άνοιγμα συνολικά έξι νέων καταστημάτων στο διάστημα Ιουλίου 2011 - Ιουνίου 2012, εκ των οποίων τα τρία θα είναι στη Bουλγαρία.


Καθώς οι εργάτες στη Δύση "κινεζοποιούνται", προφανώς μειώνουν και την κατανάλωση:

Πτώση στην αγορά Ι.Χ. τον Απρίλιο κατά 18,1%

Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 18,1% καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 10.191 νέα ΙΧ έναντι 12.448 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Την ίδια ώρα όμως, το κεφάλαιο αναπτύσσεται "κάπου αλλού" - πχ στην Κίνα. Πατώντας πάνω στο αίμα αμέτρητων Κινέζων εργατών, που ρημάζονται καθημερινά για 1-2 ευρώ μεροκάματο, το κεφάλαιο έχει βρει εκεί την "Ιθάκη" του - αυτές οι μεσαιωνικές συνθήκες είναι που μεγιστοποιούν τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών, και άρα αυτές προτιμούν:

Ανοδικές οι πωλήσεις της Mercedes, άλμα 17% στην Κίνα

Με «το δεξί» μπήκε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η γερμανική φίρμα πολυτελείας Mercedes-Benz, καθώς οι πωλήσεις της τον Απρίλιο ήταν αυξημένες κατά 8,2%.

Οι πωλήσεις της εταιρείας μόνο στην Κίνα σημείωσαν άλμα 47%, που πλέον αποτελεί κορυφαία αγορά για την ίδια τη Mercedes αλλά και άλλες γερμανικές μάρκες.

Σε αριθμούς, η εταιρεία παρέδωσε τον εν λόγω μήνα περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα.

Τα κέρδη της Daimler για το πρώτο τρίμηνο ήταν ιδιαίτερα αυξημένα, στα 1,18 δισ. ευρώ.


Από το πάρτι της Χρουσαλά με τον εφοπλιστή άντρα της στο θωρηκτό Αβέρωφ - τώρα και οι πλούσιοι κεφαλαιοκράτες στην Κίνα θέλουν γιωτ και χλίδες (αλλοίμονο), και αυξάνουν έτσι τη ζήτηση στην αγορά πολυτελών σκαφών

China's thirst for luxury is a boom for yacht builders

China's seemingly insatiable appetite for luxury is a boon for yacht-builders, and other makers of luxury goods, at a time when traditional markets in Europe and the US are struggling.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.