7 Μαΐου 2011

Το φάντασμα ξαναβγαίνει στο σεργιάνι

Από το Cogito Ergo Sum

Φαίνεται ότι εκείνο το φάντασμα, το οποίο πριν ενάμιση αιώνα είδε ο παππούς Κάρολος να "πλανάται πάνω από την Ευρώπη", ξύπνησε και ξαναβγήκε στο σεργιάνι, κάνοντας τους εκπροσώπους του κεφαλαίου και της άρχουσας τάξης -μαζί με τα τσιράκια τους- να ανατριχιάζουν. Πώς αλλιώς να ερμηνεύσει κανείς αυτή την αντικομμουνιστική υστερία που έχει απλωθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη; Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς το πασοκικό μένος όχι κατά της δεξιάς αλλά κατά των κομμουνιστών; Προφανώς, όσο κι αν πιπιλάνε συνεχώς την καραμέλλα ότι ο κομμουνισμός είναι μια τελειωμένη υπόθεση, κατά βάθος ούτε οι ίδιοι δεν πιστεύουν κάτι τέτοιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το παρακάτω άρθρο του Αντώνη Καρακούση στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας "Το Βήμα":  

Αν πιστέψουμε την κυρία Αλέκα Παπαρήγα, αν αποδεχθούμε την προτροπή της και κηρύξουμε στάση πληρωμών, αν δηλαδή το κίνημα «δεν πληρώνω» επεκταθεί από τα διόδια και τα εισιτήρια στο νερό, στο ηλεκτρικό, στα τηλέφωνα και ένας Θεός ξέρει πού αλλού, θα διαμορφωθεί εκ των πραγμάτων περιβάλλον γενικευμένης αμφισβήτησης και μαζί πολιτικής ανατροπής. Και προφανώς σε επόμενο στάδιο θέμα εξουσίας, λαϊκής και στη μετεξέλιξή της σοσιαλιστικής ή κομμουνιστικής. Αυτή είναι άλλωστε η διακηρυγμένη πολιτική επιδίωξη του κόμματος της κυρίας Παπαρήγα. Δεν παλεύει απλώς ενάντια στο σύστημα, δεν είναι ένα απλό κόμμα διαμαρτυρίας, αλλά ένα κόμμα με στόχευση και επιδίωξη συγκεκριμένη. Θα θέσει, αν δεν θέτει ήδη, ζήτημα εξουσίας. Η ανυπακοή και η αμφισβήτηση δεν είναι τυπική, είναι το μέσο, το εργαλείο για την ανατροπή και τη διεκδίκηση της εξουσίας...  
Ωστόσο, όταν ένα κόμμα φθάνει στο σημείο να θέτει ζήτημα εξουσίας και να προπαγανδίζει αλλαγή καθεστωτική, οφείλει- αν μη τι άλλο- να περιγράψει τη νέα εξουσία. Να περιγράψει έστω τη δομή και τη μορφή της, να προσφέρει τις ελάχιστες εγγυήσεις στον λαό, εν ονόματι του οποίου δρα και ενεργεί. Δηλαδή, να δώσει στον λαό προοπτική επίλυσης και αντιμετώπισης τουλάχιστον των βασικών προβλημάτων έναντι των οποίων τον κινητοποιεί και ζητεί συγκεκριμένη δράση, όπως αυτή της γενικευμένης στάσης πληρωμών...

Το περιγραφόμενο κατά καιρούς από τους θιασώτες της ανυπακοής θεωρητικό μοντέλο είναι απολύτως εσωστρεφές, δεν έχει επαφή με τις πολλές πια εξωστρεφείς εμπειρίες των ελλήνων πολιτών και παραπέμπει σε σχήματα εν πολλοίς αυτάρκη, τα οποία τελικώς μόνο τη φτώχεια μπορούν να εγγυηθούν και τίποτε άλλο. Είναι, με άλλα λόγια, η σύγχρονη ζωή πολύ απαιτητική και συνάμα σύνθετη. Δεν μπορεί να καλυφθεί από συστήματα κλειστής οικονομίας σαν και αυτά που αναδεικνύονται από τα αντιευρωπαϊκά συνθήματα που εκπέμπουν οι δυνάμεις οι οποίες καλούν τον λαό σε ανυπακοή και στάση πληρωμών. Γι΄ αυτό και δεν είναι απλό να υιοθετούνται και να εκπέμπονται με ευκολία τέτοια σήματα και μηνύματα προς την κοινωνία. 


Ώπα, ρε μεγάλε! Προειδοποιείς, δηλαδή, τον λαό ότι το ΚΚΕ στοχεύει στην εξουσία; Σώπα ρε συ! Πώς κι έτσι; Εσύ δεν είσαι απ' αυτούς που υποστηρίζουν ότι το ΚΚΕ δεν έχει πρόταση εξουσίας; Ή μήπως έχει, τελικά; Και, μάλιστα, αυτή η πρόταση αφήνει εσένα και τα αφεντικά σου στο περιθώριο;

Αμ, εκείνο το ότι αυτά τα σχήματα εξουσίας "μόνο την φτώχεια μπορούν να εγγυηθούν", τί το ήθελες; Περνάει, δηλαδή, πλούσια και άνετα ο λαός και θες να τον προφυλάξεις μη κι έρθουν οι κομμουνιστές και τον ρίξουν στην φτώχεια και την ανεργία;

Άσε πια εκείνες τις "εξωστρεφείς εμπειρίες" των ελλήνων πολιτών! Ρε συ, σκέφτηκες πολύ για να ξεστομίσεις τέτοια καραγκιοζαρία; Ποιες εξωστρεφείς εμπειρίες έχουν οι πολίτες; Το αμερικανοκρατούμενο ΔΝΤ, τους παγκόσμιους κερδοσκόπους, τους ευρωπαίους μεγαλοτραπεζίτες ή την ξενητειά όπου προσανατολίζεται να καταφύγει η νέα γενιά για να γλιτώσει από την ανεργία; Να τις χαίρεσαι τέτοιες εμπειρίες!

Παράλληλα, σκέφτηκες ποτέ ότι ο λαός έχει δίκιο να αμφισβητεί όσα εσύ κι οι όμοιοί σου θεωρείτε "θέσφατα"; Π.χ. αυτό το κωλοχανείο, το οποίο σεις αποκαλείτε "κοινοβουλευτική δημοκρατία", κάνει κακώς που το έχει χεσμένο, έτσι που το έχετε καταντήσει; Ή, μήπως, έχει άδικο που διαολοστέλνει το μνημόνιό σας κι εσάς μαζί, που προσπαθείτε να τον πείσετε να υποταχτεί σ' αυτό;

Τέλος, τι εννοείς όταν λες ότι το ΚΚΕ "πρέπει να δώσει στον λαό προοπτική επίλυσης των βασικών του προβλημάτων"; Προφανώς, είτε δεν έχεις ιδέα για την κομμουνιστική πρόταση είτε δεν συμφωνείς μ' αυτή. Ενώ τα αστικά κόμματα εξουσίας μάς έχουν φλομώσει στην επίλυση των λαϊκών προβλημάτων, ε; Βέεεεβαια! Και να οι παχυλοί μισθοί, και να οι θέσεις εργασίας, και να οι συνταξάρες, και να τα νοσοκομεία, και να η δωρεάν παιδεία, και να...και να... Και να, στα μούτρα σας, ρε! Λες και τα προβλήματα του λαού είναι ίδια με τα δικά σας, που αγωνιάτε μπας και δεν βρεθούν λεφτά να πληρωθούν τα ομόλογα που έχει στα χέρια της η διεθνής των κερδοσκόπων, π' ανάθεμά σας!

Είναι κατανοητό ότι κάποιοι φοβούνται το φάντασμα που προανέφερα. Αλλά πρέπει να μάθουν ότι ο ταλαίπωρος λαός δεν έχει κανένα λόγο να το φοβάται μιας και δεν έχει τίποτε να χάσει. Βλέπετε, όπως είπε πάλι ο παππούς Κάρολος, το μόνο που μπορεί να χάσει ένας σκλάβος είναι οι αλυσίδες του. Οπότε, άντε να ξαναβγεί το φάντασμα στο σεργιάνι, να τρίξουν μερικοί χοντροί κώλοι!

26 σχόλια:

  1. Αν και δε διαφωνώ με τις πολιτικές αναλύσεις του, ΔΕΝ πιστεύω ότι το ΚΚΕ είναι πλέον ένα επαναστατικό κόμμα!
    Αποκλείεται να παραδοθεί η εξουσία με "εκλογές" στις οποίες θα κερδίσει το ΚΚΕ!
    Άσε που έχουν στρογγυλοκαθήσει κάποιοι σε πόστα και θέσεις γενικότερα και δε λένε να φύγουν!

    Εμένα λέει η κεντρική επιτροπή με εκλέγει! Μέχρι και ο ΓΑΠ ποιο δημοκρατικά εκλέχτηκε! ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!

    Γιαυτό και προτιμώ να συντάσσομαι πλέον με κόμματα όπως το ΑΝΤΑΡΣΥΑ!

    Τουλάχιστον αυτοί δεν αισθάνονται την ανάγκη να συγκαλύπτουν το Στάλιν και τον κρατικό καπιταλισμό που χτίσανε κει πάνω!

    Ναι μεν κομμουνισμός, αλλά όπως τον οραματίστηκε ο Μαρξ! Με ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Π Α Ν Τ Ο Υ ! Όχι να μας λένε κάποιοι, εμείς ξέρουμε, σκάσε τώρα και ακολούθα σαν καλό Σταλινάκι που έγραφε και η Έλλη και αν διαφωνείς ΕΞΩ από δω!

    Κόμμα που φοβάται την αμφισβήτηση και τη σκληρή κριτική είναι δικτατορία αισχρή ολίγων εκλεκτών και τίποτα άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λεγοντας ΑΝΤΑΡΣΥΑ εννοεις το κομμα που στηριξε τον Υποψηφιο της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ στην ΙΚΑΡΙΑ ?

    ...η εννοεις καποιο αλλο ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε στο ένα, θα ήθελα να μας :

    - καθορίσεις ποιοί είναι οι παράγοντες που χαρακτηρίζουν ένα επαναστατικό Κόμμα !

    - εξηγήσεις τις θέσεις του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ειδικά αυτές που μιλούν για άρνηση του χρέους εντός του υπάρχοντος οικονομικού συστήματος.

    - αναλύσεις γιατί στην ΕΣΣΔ υπήρχε κρατικός καπιταλισμός.

    - γράψεις τα βήματα κοινωνικής εξέλιξης, με τα οποία σκέφτεσαι εσύ πως θα περάσουμε στον Κομμουνισμό, που λες πως οραματιστηκε ο Μάρξ.

    Περιμένω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και θα περιμένεις.

    Το έχω πει και ξαναπεί, δημοκρατία δεν είναι να συμμετέχεις κάθε μια τετραετία σε εκλογές, αλλά να απολαμβάνεις τους καρπούς της παραγωγής σου.
    Δηλαδή μια κοινωνια που μοιράζει δίκαια το παραγώμενο προιόν, αυτό είναι δημοκρατία.

    Τώρα αυτά για κεντρικές επιτροπές κλπ, να τα πεις αλλού φίλε που θα σε πιστέψουν. Η επικοινωνία ωφείλει να είναι αμφίδρομη, η βάση να τροφοδοτεί την κορυφή με πληροφορία, η κορυφή να κανονίζει η εξουσία να διαχέεται και στην βάση, μέσω της συμμετοχής.

    Αλλά οι αστοί, δεν τους αρέσει αυτό, θέλουν εκλογούλες τύπου ΝΔ πασόκ, γιατί δεν μπορούν να φανταστούν ενα κόσμο χωρίς αστικά κόμματα. Δεν τους νοιάζει η ελευθερία του λαού, τους νοιάζει να είναι ελεύθερος ο λαος να τους υποστηρίξει, επειδή ξέρουν ότι με την πλύση εγκεφάλου, την προπαγάνδα και τα λοιπά τεχνάσματα, έχουν την ψήφο του στο χέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή ρε φίλε τι θες να πεις για τη συνεργασία του ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην Ικαρία (το οποίο δεν το ξέρω, θα το ψάξω και θα σου πω.)?
    Και το ΚΚΕ συνεργάστηκε με τη ΝΔ και έκανε και κυβέρνηση. Έκανε το συνασπισμό παλιότερα και κόντεψε να διαλυθεί! Τι σημαίνει αυτό? Ότι το ΚΚΕ είναι δεξιό κόμμα?

    Στην πολιτική και λάθη γίνονται και υπερβάσεις και ρίσκα παίρνονται που βγαίνουν ή όχι.
    Δεν άλλαξε η κομμουνιστική ταυτότητα του ΚΚΕ από αυτά!

    Δεν μιλάμε για το περιεχόμενο της πολιτικής αλλά για τον τρόπο άσκησής της.
    Πως να στο πω! Σέβομαι τα πρωτογενή σωματεία πχ, αλλά στα δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια θεωρώ ότι χάνετε το νήμα!

    Κάπου πρέπει να συμμετέχω και εγώ ΑΜΕΣΣΑ στην επιλογή προσώπων στην άσκηση της πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων. Οι σύνεδροι ΔΕ με εκφράζουν πχ.. ΘΕΛΩ ΑΜΕΣΑ να αποφασίζω και γω!

    Και ομολογώ ότι με τρομάζει, ότι αυτή η άμεση δημοκρατία, ΔΕΝ διεκδικείται από κανένα μηχανισμό εξουσίας παρά από πολίτες!

    Σα να θεωρούν κάποιοι ότι ο μηχανισμός (το κόμμα ή οτιδήποτε άλλο) είναι δικαίωμά τους να το διαχειρίζονται. Εσύ καλείσαι μόνο να δώσεις την ψήφο/νομιμοποίηση και από κει και πέρα αυτοί θα σου πούνε τι και πώς! Ε δε μου αρέσει αυτό το πράγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αστική τάξη κι οι υπηρέτες της, γνωρίζουν πολύ καλά τον εχθρό τους !
    Κι αν δεν τον στριμώξουν (τον εχθρό τους) δεν θα μπορέσουν να περάσουν την αντιλαϊκή τους πολιτική.
    Κι αυτό το ξέρουν ...

    Αυτός ο εχθρός τους λοιπόν, δεν είναι κανένας άλλος παρά το Κομμουνιστικό Κόμμα, οι Κομμουνστές !

    Οι αστοί και οι υπηρέτες τους (το πολιτικό και συνδικαλιστικό προσωπικό) είπαμε το ξέρουν ...
    Μένει να το ... μάθουν κι οι εργάτες !
    Ειδικά αυτοί που μέχρι σήμερα, παρασυρμένοι από τα παπαγαλάκια, νομίζουν ότι με τις όποιες επιθέσεις τους στο ΚΚΕ προσφέρουν κάτι ...
    Το μόνο που προσφέρουν είναι ανάσες ζωής στο ετοιμοθάνατο βάρβαρο σύστημα του καπιταλισμού !

    Γεια χαρά σας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. άμεση δημοκρατία λοιπόν, σε επίπεδο χώρας ή και μεγαλύτερο πως μπορεί να συντελεστεί; Θα μαζεύονται 11 μύρια και θα συζητάνε το ΚΑΘΕ θέμα; Ξέρεις πολύ καλά πως ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Για αυτό η καλύτερη μορφή οργάνωσης τόσο ενός επαναστατικού κόμματος όσο και μιας χώρας που προχωρά προς τον κομμουνισμό είναι ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός.

    Ας δούμε λίγο που καταλήγει η "αμεσοδημοκρατία" σε περίοδο κινήματος πρώτα.

    1) Αποφασίζουμε η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ μας (και όχι όλο το κίνημα)τι θα κάνει και το ακολουθούμε πιστά, σε μια αλλαγή των καταστάσεων συνεχίζουμε να κάνουμε τα ίδια μια και δεν είναι ιδιαίτερα ευέλικτο να συνεδριάσουμε ΟΛΟΙ, οποτε καταλήγουμε σε λάθη.

    2) Κάνουμε ο καθείς του ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΤΟΥ, οπότε δημοκρατία δεν υπάρχει αλλά μικροαστικός αναρχίζων ατομισμός.

    Σε περιπτώσεις οικοδόμησης τώρα

    Αμεσοδημοκρατικά για τον ίδιο λόγο μπορεί να δουλέψει μια μικρή κοινότητα μόνο, μια κομμούνα ας πούμε. Υπάρχουν δυο δρόμοι τότε, ένας ο μπακουνικός-δηλ. αυτάρκεια εντός της κοινότητας, κάτι τελείως ανεδαφικό στα πλαίσια του καπιταλισμού, που ακριβώς επειδή διευρύνει τόσο πολύ την παραγωγή, ανεβάζει το επίπεδο των αναγκών (έστω και στρεβλά ορισμένες φορές), κάνει δυνατή την απελευθέρωση του ανθρώπου από την εργασία ως μέσο επιβίωσης, κάτι που είναι και ο στόχος του κομμουνισμού. Δεύτερος δρόμος είναι να μιλάμε για ανταλλαγή εμπορευμάτων μεταξύ των κομμούνων αυτών, αυτό που έλεγε ο Προυντόν. Ο Μαρξ αποδεικνύει όμως ότι η μικρή εμπορευματική παραγωγή ιδίως στο έδαφος αναπτυγμένων μέσων παραγωγής γεννά τον καπιταλισμό. Το εμπόρευμα που χρησιμοποιήται ειδικά για ανταλλαγές είναι το χρήμα, για μια πληθώρα λόγων. Το χρήμα οδηγεί σε συσσώρευση και στον καπιταλισμό.

    Υπάρχει και κάτι ενδιάμεσο εδώ, ποιο είναι αυτό η λεγόμενη αυτοδιαχείρηση, εφαρμόστηκε στην ΕΣΣΔ και στις άλλες σοσιαλιστικές χώρες, αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο. Αυτοδιαχείρηση της επιχείρησης και λειτουρ΄γιας της με βάση το κέρδος της και όχι το κέρδος συνολικα της κοινωνίας-χώρας στην προκειμένη περίπτωση. Οι ανταλλαγές γεννάν τον καπιταλισμό και εδώ, όχι τυχαία, η πολύ τέτοιου είδους "δημοκρατία" έβλαψε τον σοσιαλισμό και ο άνθρωπος δεν απελευθερώθηκε ολοκληρωτικά, δηλαδή να φτάσουμε στον κομμουνισμό.

    Από εδώ είναι άλλο να μιλάμε για εσωτερική δημοκρατία τόσο ενός κόμματος ή μιας τέτοιας κοινωνίας. Πχ στο κέιμενο του ΚΚΕ για το σοσιαλισμό λεει για πλέρια δημοκρατία στη βάση , στα Σοβιέτ και αν θες ήταν και ένα θέμα και αυτό. Κατηγορούνταν κόσμος άδικα ορισμένες φορές ή είχαμε γραφειοκρατικές στρεβλώσεις. Και όσο και να σου φαίνεται περίεργο ο Στάλιν (άσχετα με ότι άλλο μπορείς να του προσάψεις, και ένα σχόλιο και για το προηγούμενο σου ποστ, κριτικά "στηρίζεται" από το ΚΚΕ, με τα σωστά του και τα λάθη του που είναι άλλα από αυτά που του καταλογίζουν οι ΑΣΤΟΙ) απλά κατέκρινε τέτοιες τάσεις και επιζητούσε ο λαός να πέρνει μέρος και να αποφασίζει.

    Ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός δίνει πλεονέκτημα στο εξής: Το σύνολο αποφασίζει για τα γενικά θέματα, και φυσικά η μειοψηφία υποτάσεται στην πλειοψηφία, αλλά για θέματα άμεσης αιχμής η απόφαση πέρνεται από το ΕΚΛΕΓΜΕΝΟ κέντρο. Το ίδιο και σε μια άλλη κοινωνία.

    Ελπίζω να μη μιλώ σε τρολ και όντως να έχεις καλοπροαίρετα αυτές τις απορίες.

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ξέχασα να πω ότι η μορφή του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού ΕΠΙΒΑΛΕΙ τον συνεχή έλεγχο των εκλεγμένων από τα κάτω, και την δυνατότηατ ανάκλησης τους σε περίπτωη που αυτοί προδίδουν αυτούς που αντιπροσωπεύουν

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ειπε:"Ναι μεν κομμουνισμός, αλλά όπως τον οραματίστηκε ο Μαρξ! Με ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Π Α Ν Τ Ο Υ !" Μου θυμίζει το άλλο των οπορτουνιστών, "Σοσιαλισμός με δημοκρατία". Καταρχήν μη λέμε παπαριές διαστρεβλώνοντας Μαρξ,Ένγκελς,Λένιν. Δεύτερον, όσοι δε θέλουν να ζυμώσουν δέκα μέρες κοσκινίζουν. Οι ευθυνόφοβοι κρύβονται πίσω από κάτι τέτοιες "κριτικές". Καλά κάνετε και δε συμμετέχετε με το ΚΚΕ. Αφήστε να πάει εκεί το πραγματικά πρωτοπόρο τμήμα της εργατιάς. ΙΒΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Giorgosbookhunter, ευχαριστώ για το ποστ εξαιρετικά διαφωτιστικό! Θα το μελετήσω!

    Διάβασα σε ένα βιβλίο ότι ο επιστημονικός σοσιαλισμός είναι επιστήμη και πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε ως τέτοια. Πρέπει δηλαδή για να τον κατανοήσουμε να τον σπουδάσουμε!

    Και ομολογώ ότι αισθάνθηκα ανακούφιση, γιατί κατέβαλα υπερπροσπάθεια για να καταλάβω κάποιες βασικές έννοιες όπως ο διαλεκτικός υλισμός, η υπεραξία, η διπλή ιδιότητα των εμπορευμάτων σαν αξία χρήσης και σαν εμπόρευμα και είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι μάλλον είμαι χαζός.

    Σε σας μπορεί να φαίνονται εύκολα, αλλά εγώ δυσκολεύομαι πολύ! Θέλω όμως να καταλάβω τι συμβαίνει και πιστεύω εν τέλη θα τα καταφέρω. Παρεμπιπτόντως το site σας βοηθάει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ με τις αναλύσεις σας σε θέματα μαρξισμού, οικονομίας κλπ αλλά δεν προλαβαίνω να τα αφομοιώσω όλα γρήγορα.. εν καιρό!

    Το θέμα είναι ότι και μόρφωση δεν είχαμε στα σχολεία σε θέματα οικονομικών επιστημών τουλάχιστον και σκοταδισμός υπάρχει άφθονος! Πόσοι άραγε μπορούν να αντιληφθούν τις ύπουλες προθέσεις του Πλάτωνα στην πολιτεία του? Παρατηρώ τον περίγυρό μου στη δουλειά και έχω αρχίσει να αισθάνομαι σαν το Neo στο ματριξ! Οι άνθρωποι είναι αλλού! ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΑ ΜΙΛΑΜΕ!

    Το πρόβλημά μου είναι ότι πολλοί παλαιοί κομμουνιστές κατηγορούν ανοιχτά το ΚΚΕ για Σταλινισμό!
    Προσπαθώ να καταλάβω τι εννοούνε? Ακούω διάφορα για το Στάλιν. Δε βλέπω αποδείξεις πουθενά όμως!
    Ο Θεοδωράκης πρόσφατα είχε μιλήσει για εταιρεία στη Λιθουανία νομίζω που κατασκεύαζε ταινίες πλαστές για να πλήξουν τον Στάλιν και έμμεσα τον κομμουνισμό!
    Αλλού διάβασα ότι τα αρχεία για τη σφαγή στο Κατίν νομίζω, αποδείχτηκαν πλαστά.
    Τι να σου πω.. δύσκολο να βρεις την αλήθεια από το ψέμα. Και ελέγχουν και όλα τα μέσα, εκτός από διαδίκτυο. Ο ταξικός πόλεμος είναι ανελέητος!

    Πιστεύεις δηλαδή ότι το ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι οπορτουνιστική δύναμή σαν το ΣΥΝ? Υπάρχουν μερικοί άνθρωποι σαν το Δελαστίκ που τον σέβομαι και ως δημοσιογράφο και ως συγγραφέα που τους στηρίζει.
    Να ναι και αυτός τέτοιος? Κριτική σκληρή από άτομα σαν την Έλλη Παππά? Τώρα άρχισα να διαβάζω ένα βιβλίο της “μύθος και ιδεολογία στη ρωσική επανάσταση”. Όλοι να κάνουν λάθος? Μπορεί τι να σου πω.

    Πάντως εδώ έρχομαι για να συζητήσω μαζί σας με ειλικρίνεια οπότε μη βαράτε αν λέω κάτι που μπορεί να σας ενοχλεί ή θίγει.. συζήτηση θέλω να κάνω και τίποτα άλλο. Δικό σας το μπλόγκ και σέβομαι τους κανόνες σας.

    Μερικές σκέψεις σε αυτό που λέγαμε για την οργάνωση.
    Ούτε και εγώ πιστεύω ότι είναι δυνατή η συνεννόηση και η επικοινωνία σε μαζική κλίμακα.
    Ίσως αν οργανώνονταν σε επίπεδο πόλεων μέσω νέων τεχνολογιών, πχ διαδίκτυο? Σίγουρα η τεχνολογία θα μπορούσε κάτι να προσφέρει.
    Μέχρι και ο jack fresco είχε τέτοιες ιδέες. Αυτός νομίζω προτιμούσε οι βασικές αποφάσεις να γίνονται από μηχανές και οι ποιο σύνθετες από τους ανθρώπους της κάθε πόλης.
    Όσο για το πώς θα μπορούσαμε να πάμε από τον καπιταλισμό στον κομμουνισμό, δεν έχω ιδέα.

    Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έχεις δίκιο για τον μαρξισμό. Είναι πια επιστήμη όπως λέει ο Ένγκελς και έτσι πρέπει να τον μελετάμε. Και όταν λέμε επιστήμη πρέπει να τον μελετάμε στη δράση, στην πράξη, στην καθημερινή πολιτική δουλειά μας δοκιμάζετε- αφού ως επιστήμη μελετά ακριβώς αυτό πως θα αλλάξουμε τον κόσμο-, γιατί η πραγματικότητα είναι πολύπλοκη και συνεχώς αλλάζει, σε αυτή πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεται και η θεωρία μας, να εμπλουτίζεται, με βάση όμως την δική μας λογική. Εδώ δημιουργείται το θεωρητικό κενό του οπορτουνισμού. Δεν χρησιμοποιεί την δική μας επιστημονική μεθοδολογία δηλαδή την διαλεκτική λογική (την οποία παρεμπιπτόντως πρέπει και αυτή να εξελίσσουμε όπως έλεγε ο Λένιν), αλλά συνήθως πιάνεται από την τελευταία αστική θεωρία της μόδας. Να μην νιώθεις ποτέ αυτάρκεια σε αυτά που μαθαίνεις είναι βασικό, να προσπαθείς να καταλαβαίνεις όλο και καλύτερα, αλλά να έχεις στο νου σου το τι θέλουμε να μην το χάνεις. Και φυσικά θέλει καιρό και πολύ πολύ κόπο, όπως και η εκμάθηση-κατανόηση κάθε επιστήμης.

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Περί Στάλιν τώρα, έχω ακούσει τα τρελά, στην Ελλάδα επειδή υπάρχει μια άλφα κατάσταση στο κίνημα ο αντικομουνισμός είναι λίγο πιο προσεγμένος, στο εξωτερικό σε πληροφορώ ότι κατηγορούν ακόμα και την περίοδο Γκορμπατσωφ, για σταλινισμό. Ουσιαστικά ο όρος είναι ότι και καλά ότι γνωρίζαμε ως σοσιαλισμό ήταν μια σταλινική παραφθορά και ο κανονικός σοσιαλισμός είναι μια δημοκρατική κοινωνία ή κάτι τέτοιο. Ουσιαστικά εννοούν το μύθο του τρίτου δρόμου, της σοσιαλδημοκρατίας της παλιάς και πεθαμένης πια.
    Τώρα για τον Στάλιν, κοίτα λογικό είναι να υπάρχει αντισταλινισμός στην πλειοψηφία των «αριστερών», όλοι τους άλλωστε αποτελούν κομμάτια που φύγανε από το ΚΚΕ ή διασπάσεις αυτών. Στο παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα έγινε πολύ πολεμική στον Στάλιν για δεκαετίες όποτε εμένα μου φαίνεται φυσιολογικό. Το κακό είναι ότι αυτές γινόταν για να χτυπηθούν μαζί με άλλα και ορισμένα θετικά της σταλινικής περιόδου, που πήγαιναν το δρόμο σωστά, τα αποτελέσματα γνωστά. Ο Στάλιν ήταν τέλειος; Όχι αλλά έκανε κάποια πράγματα σωστά, προς την κατεύθυνση του κομμουνισμού, θα μου πεις έκανε και λάθη, πάντως αυτά δεν ήταν τα γκούλακ (στα οποία οι έγκλειστοί και όσοι πέθαναν ήταν πολύ λιγότεροι από όσα λένε- αυτήν η προπαγάνδα η αμερικάνικη είναι δανεισμένη από τον Γκαίμπελς). Επίσης για την όλη υπόθεση πρέπει να βάλεις τα ιστορικά πρόσωπα στον σωστό ιστορικό χρόνο. Η Ρωσία ήταν μια πολύ καθυστερημένη χώρα ειδικά στην ύπαιθρο, επίσης περικυκλωμένη από εχθρούς και από την άλλη πρώτο πείραμα σοσιαλισμού που κράτησε (η παρισινή Κομμούνα μας τέλειωσε σε 72 μέρες). Σχετικά δες τι έγραφε ο Μαρξ στον πρόλογο του πρώτου τόμου του Κεφαλαίου «Στην Αγγλία είναι χειροπιαστό το προτσες της ανατροπής. Όταν το προτσες αυτό φτάσει μια ορισμένη βαθμίδα ανάπτυξης πρέπει να βρει τον αντίχτυπο του στην ηπειρωτική Ευρώπη. Εκεί θα κινηθεί με πιο θηριωδικές ή πιο ανθρώπινες μορφές, ανάλογα με το βαθμό ανάπτυξης της ίδιας της εργατικής τάξης».
    Τώρα για το τι βγαίνει και τι όχι, εγώ προσωπικά είμαι καχύποπτος.

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, νομίζω ότι έχει χαμένο τον μπούσουλα, τι εννοώ, από τη μία λένε ότι είναι ορθόδοξοι κομμουνιστές, αλλά από την άλλη παγιδεύονται στο θέμα του χρέους, όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ, σπέρνουν αυταπάτες για δήθεν αριστερή κυβέρνηση τύπου Εκουαδόρ. Εδώ το ΚΚΕ είναι ξεκάθαρο πχ, για το ΚΚΕ δεν υπάρχουν ενδιάμεσα στάδια υπάρχει καπιταλισμός και σοσιαλισμός. Και δεν έχει φετίχ με τις εκλογές το ΚΚΕ, όπως έγραψες στο πρώτο ποστ, ξέρει ότι όπως και να το κάνουμε επανάσταση ένοπλη θα χρειαστεί. Στο πρόγραμμα (που ψηφίστηκε το 1995), αφήνει πχ την δυνατότητα κυβέρνησης του μετώπου μέσω εκλογών αλλά λέει ότι πρέπει γρήγορα να γίνουν κινήσεις προς σοσιαλιστική επανάσταση αλλιώς, αν αργήσουμε η επανάσταση μας χαιρετά. Στην πραγματικότητα αυτή η δυνατότητα μάλλον έχει μικρές πιθανότητες και αν γίνει κάτι θα γίνει αλλιώς από την αρχή. Για την γενική παρουσία στις εκλογές είναι άλλο αυτό και δεν γίνεται να το πιάσουμε και αυτό εδώ.
    Αυτό που λες για τα δίκτυα, τώρα. Είναι μια καλή ιδέα, σήμερα όμως το ιντερνετ παρακολουθείτε άρα δεν μπορεί να γίνει χρήσιμο για επαναστατική δουλειά τέτοιου τύπου, αν καταλαβαίνεις, αλλά το πολύ πολύ για προπαγάνδα. Σε μια άλλη κοινωνία τώρα. Στη δεκαετία του 60 στην ΕΣΣΔ έγιναν συζητήσεις αν μπορεί να μπει, δίκτυο υπολογιστών και μέσω αυτού να γίνεται η διεύθυνση της οικονομίας, η πρόταση ήταν του Γκλούσκωφ, επιστήμονα της κυβερνητικής (νομίζω ότι έτσι λέγανε την πληροφορική στην ΕΣΣΔ). Τελικά το σχέδιο απορρίφθηκε, λόγω κόστους (υποτίθεται), και προκρίθηκε το μοντέλο της αυτοδιαχείρισης που έλεγα πριν. Φυσικά αυτή η δυνατότητα μπορεί να κάνει πολύ ευκολότερη τόσο την συγκεντρωτική διεύθυνση, όσο και τον δημοκρατικό έλεγχο και συμμετοχή. Βέβαια πολλά ζητήματα μπορούν να δημιουργηθούν πάλι, αλλά η κατεύθυνση πρέπει να ναι η συμμετοχή των εργατών στις αποφάσεις και η συνδιαμόρφωση τους, τόσο της παραγωγής όσο και της πολιτικής, που δεν είναι άλλωστε αξεχώριστες. Βέβαια πάλι θα χρειάζεται μια μορφή κυβέρνησης με εκλεγμένους (μόνο στον κομμουνισμό δεν θα χρειάζεται πολιτική, όπως λέει ο Λένιν στο Κράτος και επανάσταση, οι άνθρωποι τότε θα ζουν με τους απλούς κανόνες συμβίωσης που γνωρίζουν –βέβαια κάθε κοινωνία αναπαράγει και έναν τύπο ανθρώπου και για να φτάσουμε εκεί θέλει πολύ δουλειά για να διαμορφωθεί ένας τέτοιος πραγματικός ΑΝΘΡΩΠΟΣ, με όλη την σημασία της λέξης). Ένα βασικό στον σοσιαλισμό είναι να δημιουργείται συνεχώς όλο και περισσότερος χρόνος όχι για την παραγωγή των απαραίτητων για την κάλυψη των αναγκών, αλλά χρόνος για σπουδές, ανάπτυξη του ψυχισμού, των τεχνών, συμμετοχής συνέχεια στην πολιτική ζωή. Αυτός ο χρόνος μπορεί να δημιουργηθεί από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επίσης θα γίνεται γρηγορότερα από σήμερα, λόγω πιο ανεπτυγμένου επιπέδου πνευματικού, αλλά και γιατί θα βασίζεται στην πράξη, θα φαίνονται άμεσα οι ανάγκες του ανθρώπου. Έτσι ακόμα και η εργασία για την παραγωγή αναγκαίων γίνεται απόλαυση. Αυτά χοντρά χοντρά…
    Άνοιξες πολλά και ελπίζω εγώ να μη σε κούρασα… Για το τελευταίο καλή ιδέα θα ‘ταν να διαβάσεις το Κράτος Και επανάσταση του Λένιν το οποίο είναι και εύκολο και θα σου λύσει απορίες (βρίσκεται και εύκολα στο νετ).

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Giorgosbookhunter σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τόσο θετική σου ανταπόκριση και τον κόπο που κατέβαλες να τα γράψεις όλα αυτά!

    Θα το πάρω το βιβλίο και θα κάνω και προφίλ αύριο να τα λέμε ποιό συχνά, βρήκα καλή παρέα εδώ :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιώργο παιδί μου, προσλαμβάνεσαι ... χεχε

    Πάντως κρίμα αυτές οι απαντήσεις να μην γίνονται ποστς...

    Εαν και όποτε θέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χεχεχε ρε Γιωργο τη μνημη ειναι αυτη?!?!

    Μιας και μιλατε για τον "πατερουλη" καποιος απο τους δυο σας -μαλλον ο γιωργος-ανεφερε οτι στην Ελλαδα ειναι πιο προσεκτικοι στην προπαγανδα. Να συμφωνησω απολυτα μαζι του και θα προσθεσω οτι οντας μελος σε ενα διεθνες διαδυκτιακο φορουμ εδω και 6-7 χρονια και εχωντας μιλησει με ανθρωπους απ'ολο τον κοσμο το τι εχουν ακουσει τα αυτακια μου (ή μαλλον εχουν διαβασει τα ματακια μου) δεν λεγεται. Το κονσενσους ειναι οτι κομμουνισμος=φασισμος (δεν ειναι τυχαιες οι προσπαθειες την ευρωπαϊκης ενωσης να τα ταυτισει εδω και χρονια) και οτι ο Σταλιν εχει φαει γυρω στους ...11 εκατομυρια ανθρωπους (μια Ελλαδα δλδ)! Πολλοι δε τον θεωρουν πολυ χειροτερο απο τον Χιτλερ (αλλα ας μη μπω σε λεπτομερειες). Θα μπορουσα να σας πω πολλα πανω σε αυτο το θεμα (οπως ας πουμε οτι παντα γινεται λογος για κομμουνιστικα κρατη του ανατολικου μπλοκ - ενω ολοι ξερουμε οτι κομμουνισμος δεν καταφερε να εφαρμοστει πουθενα, οτι επισης ελαχιστοι γνωριζουν τις διαφορες σοσιαλισμου-κομμουνισμου και αλλα πολλα)..επισης δεν θα ξεχασω ποτε οταν επεσε το αεροπλανο με τους πολωνους κυβερνοντες που μιλαγαν ολοι για δευτερη τραγωδια του κατυν (τη μια απο τους σοβιετικους και μια τωρα που πηγαιναν να αποτησουν φορο τιμης).

    Τεσπα μιλοντας για βιβλια εγω διαβαζω τωρα αυτο
    http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=4133860

    φιλε ανωνυμε ριξε μια ματια τα λεει πολυ απλα και εξηγει τα βασικα για τον διαλεκτικο και τον ιστορικο υλισμο.
    Cheers

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 20 χρονια υπηρετω το ΚΚΕ.

    Ποτε δεν μπηκαν ορια στην οποια κριτικη μου στα πεπραγμενα του κομματος.Ποτε στη διαρκεια συζητησεων ΔΕΝ μου ειπαν "πες αυτο ή το αλλο" .Ποτε ομως, οταν παρθηκε μια αποφαση -με την οποια μπορει να διαφωνουσα-ΔΕΝ διανοηθηκα να ΜΗΝ συμμετεχω στην υλοποιηση και εφαρμογη της!!!
    Ποτε δεν μπηκαν ορια ποιον να ψηφισω για καθοδηγηση.Προτασεις γινονταν απο τα πανω ,αλλα αν δεν ηθελες τον Α ή τον Β ελεγες την γνωμη σου ελευθερα και ψηφιζες οποιον ηθελες!!!Κριτικη απο αλλους σφους ,για τις αποψεις μου ακουσα κι ακουω πολλες και πολλες φορες εχω παλεψει κι εχω διορθωσει αποψεις για σφους ,αλλα και πολιτικες.

    Ολα τα παραπανω που εχουν να κανουν με Δημοκρατικο Συγκεντρωτισμο και "ελευθερια¨" μου ηταν ΚΑΘΑΡΑ απο την ΠΡΩΤΗ αναγνωση του "ευαγγελιου".
    Το ΚΚΕ ειναι αυτο που λεει το καταστατικο του
    Μαρξιστικο -Λενινιστικο κομμα της εργατιας, νεου τυπου.Και ακριβως ΑΥΤΟ το καταστατικο ειναι που το καθιστα πεντακαθαρο κομμα ,απεναντι σε καθε υποψηφιο μελος του!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καταρχας συγχαρητηρια για το site το ονομα μου ειναι Παυλος .Ειναι αρκετα διαφωτιστικο αν και δυσκολα αφομειωνονται τοσες πληροφοριες.Εχω διαβασει το Κομμου.Μανιφεστο καθως και κειμενα του Μαρξ για τον μισθο κτλ.Προσωπικα βρισκομαι πιο κοντα στον Προυντον,Κροποτκιν Μαλατεστα κτλ..κ γενικα στην αναρχικη ιδεολογια.Δεν απορριπτω μονομιας τον κουμμουνισμο αλλα γενικα τη εννοια του κρατους.(Για μενα θεσμος καταπιεσης).Συζητουσα με κατι παιδια απο την ΚΝΕ οσον αφορα την κατασταση σημερα.Στα αιτια του προβληματος συμφωνω αλλα η ενσταση μου βρισκεται στον τροπο δρασης.Δεν ειμαι υπερμαχος της βιας αλλα υπερμαχος της ανατροπης ου καπιταλισμου.Οι απορια μου ειναι πως στην καταρρευση του καπιταλισμου που βιωνουμε σημερα η πλειοψηφια του λαου δεν τασσεται στο αντικαπιταλιστικο κινημα.Θα συμφωνησω οτι επικρατει πληρης παραπληροφορηση και παραπλανηση αλλα προσωπικα πιστευω πως αν ψαχνουμε για λαθη μονο εξω απο μας χανουμε το νοημα.Κ ρωτω λοιπον το ΚΚΕ θεωρι πετυχημενη την ως τωρα δραση του.?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φίλε Παύλο, όπως καταλαβαίνεις δυσκολευόμαστε να απαντήσουμε εκ μέρους του ΚΚΕ, καθώς ούτε μέλος του είμαστε, ούτε φυσικά έχουμε κανένα δικαιώμα να εκφράσουμε άλλους παρα μονάχα τους εαυτούς μας.

    Αλλά ο καθένας θα μπορούσε να πει την άποψή του για το κατα πόσο θεωρεί επιτυχημένη ή όχι η δράση του ΚΚΕ. Για να το κάνει όμως αυτό θα πρέπει να καθορίσει και βάση ποιάς παραμέτρου θεωρεί την δράση του, επιτυχημενη ή όχι.

    Αν το δούμε το ζήτημα βάση των αντικειμενικών συνθηκών της Ευρωζώνης, τότε το ΚΚΕ είναι το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο ΚΚ της περιοχής, με πλούσια δραστηριότητα στην οργάνωση της εργατικής τάξης και των συνδικαλιστικών ή μετωπικών οργάνων, με ιδιαίτερες πρωτοβουλίες σε πανευρωπαικό και παγκόσμιο επίπεδο, τόσο σε ζητήματα επεξεργασίας και ανάλυσης της θεωρίας, όσο και συνεργασίας (συναντήσεις - συνέδρια)μεταξύ κομμάτων ή συνδικάτων σε όλο τον πλανήτη.

    Αν πάλι κρίνουμε βάση του πρακτικού αποτελέσματος, φυσικά και δεν είναι επιτυχημένη καθώς ούτε ο Σοσιαλισμός δεν έχει επιτευχθεί, ούτε επανάσταση δεν έχουμε κάνει, ούτε βρισκόμαστε ακόμα σε προεπαναστατική φάση, ούτε έχει πεισθεί ο κόσμος απο την εναλλακτική πρόταση του Κομματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το αν βρισκόμαστε σε προεπαναστατική φάση ή γιατί δεν έχει γίνει ακόμα η επανάσταση δεν εξαρτάται από το ΚΚΕ. Ούτε μόνο του (χωρίς τη συμμετοχή της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων) μπορεί να φέρει το σοσιαλισμό. Και πρακτικά το ΚΚΕ καλά τα πάει. ΙΒΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καταρχήν ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Γενικά υπάρχει και το θέμα του χρόνου, αλλιώς πολύ ευχαρίστως να έγραφα κάτι. Πάντως η αρθρογραφία του μπλογκ, τόσο η δική του όσο και η αναδημοσιεύσεις από άλλους ιστοτόπους είναι πολύ καλή. Σας είχα ανακαλύψει από μια αναφορά του Μπογιόπουλου πριν κάτι μήνες.
    Παύλο, πολύ καλό το ότι ασχολείσαι και θέλεις να μάθεις και το βασικό ότι αναρωτιέσαι. Τώρα για το κράτος. Οι αναρχικοί καλά καλά δεν έχουν λυμένο το θέμα, τι είναι για αυτούς το κράτος. Είναι ο μηχανισμός καταστολής και η γραφειοκρατία μόνο ή κάτι παραπάνω; Ο κάθε αναρχικός θα σου πει άλλα. Τώρα για μένα νομίζω ότι η σκέψη αυτή περί κράτους δημιουργείται από το γεγονός ότι στη μεσαιωνική κοινωνία υπήρχε μια άλλη μορφή κράτους πολύ διαφορετική από τη δική μας και ο ερχομός του καπιταλιστικού κράτους, μέσα από τη μορφή του σύγχρονου έθνους κράτους κάνει τους αναρχικούς διανοητές του 19ου αιώνα να ταυτίζουν αυτό με τον καπιταλισμό και το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, να εξιδανικεύουν την παλιά μορφή κράτους, πάνω στην άποψη ότι αυτό δεν ήταν πραγματικά κράτος. Πχ διάβαζα το «Το Κράτος» του Κροπότνικ, που ουσιαστικά λέει ότι πρότυπο είναι η οργάνωση των μεσαιωνικών πόλεων, που είχαν δημοκρατία κτλ. Στην πραγματικότητα και τότε υπήρχε κράτος ίσως πολύ πιο χαλαρό και αποκεντρωμένο, αλλά κράτος με την έννοια της επιβολής των φεουδαρχών βασιλιάδων πάνω και στις ημιανεξάρτητες πόλεις. Πχ στην Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Γερμανικού Έθνους (τη μεσαιωνική μορφή της σημερινής Γερμανίας), οι ανεξάρτητες πόλεις ψηφίζανε για την εκλογή του βασιλιά. Από την άλλη ο καπιταλισμός κάνει τέτοιες μορφές οργάνωσης να είναι απαρχαιωμένες (αν θες λίγα περισσότερα δες στο πρώτο ποστ μου). Τα ίδια και για τις αυτοσυντηρούμενες κομμούνες του Μπακούνιν, ή για την επιστροφή σε ένα μικροαστικό καπιταλισμό του Προυντόν που θα συντελούνταν η ισότητα στην περιουσία, μέσω της μικρής ατομικής ιδιοκτησίας. Αυτά τα λίγα γιατί το θέμα έχει πολύ επέκταση.

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μια ακόμη τοποθέτηση.

    Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ποιό είδος "διακυβέρνησης" προτείνει; Όχι το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό;

    Τώρα αναφορικά με το μετά την επανάσταση τι. Αυτό που πιστεύω εγώ, είναι οτι μετά την επανάσταση, οι περισσότεροι στην αρχή θα πάνε με τον νικητή. Τώρα όσον αφορα την ανάγκη ύπαρξης κράτους, εκεί δεν τίθεται θέμα, δηλαδή πως θα λειτουργήσει χωρίς κράτος μια κοινωνία ανθρώπων που μέχρι την προηγούμενη ψήφιζε σχεδόν στα τυφλά πασόκ και νδ; Πως θα λειτουργήσει όταν αγνοεί τα βασικά; Μήπως ξέρουν την αναρχική θεωρία για να οργανωθούν σε κοινότητες, ή μήπως οι σχετικά ανεξάρτητες κοινότητες δεν είναι εύκολο να διαβληθούν και να δημιουργηθεί χάος;

    Το κράτος είναι απαραίτητο στην αρχή, με την ελπίδα κάποτε η κοινωνία αυτή να μπει στον "αυτόματο πιλότο" και να λειτουγεί απο μόνη της κάνοντας ο καθ ενας το καθήκον του συνειδητά, επειδή θα βλέπει τα ωφέλη.

    Αυτα με απλά λόγια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για τους Μαρξιστές το κράτος με την κατάληψη της εξουσίας αρχίζει να είναι κράτος και ταυτόχρονα να μην είναι, γιατί η πλειοψηφία είναι αυτή που καταπιέζει την μειοψηφία, όσο περισσότερο προχωράμε προς τον κομμουνισμό τσακίζοντας το παρελθόν τόσο και το κράτος θα γίνεται περιττό όλο και περισσότερο και τελικά θα μαραθεί μόνο του, όταν δεν θα ναι χρήσιμο. Και βασικά έχει και αυτό μια ιστορική πορεία από την εποχή που οι ταξικές κοινωνίες ήταν αναγκαίες για την ανάπτυξη της ανθρωπότητας μέχρι σήμερα που σιγά σιγά θα μας γίνει περιττό, μαζί με τις αντιθέσεις που γεννιόνται από την ταξική κοινωνία. Όλα τα θέματα πολύ χοντρά γιατί έχουν πολύ βάθος που δεν είναι του παρόντος να πιαστούν.
    Τώρα για το θέμα του κινήματος, από τη μία είναι απογοητευτική η κατάσταση, σε σύγκριση με άλλες εποχές και ανάλογες καταστάσεις (άκουγα πχ στην κηδεία του Λαμπράκη στην αθήνα είχε μισό μύριο!). Αλλά από την άλλη αν δεις τι γίνεται έξω και καλά είμαστε. Τόσο σε προσανατολισμό του κινήματος, όσο και στην μαζικότητα (όση υπάρχει), πάντα σε σχέση με την όλη τη διεθνή κατάσταση των πραγμάτων. Δυστυχώς είμαστε πολύ άτυχοι, ζούμε στα χειρότερα του κινήματος, στα χειρότερα από την εποχή των μέσων του 19ου αιώνα και τότε ασχολούνταν με τις αστικές επαναστάσεις. Βέβαια είμαστε πιο τυχεροί από αυτούς που ήταν νέοι τη δεκαετία του ’90 και αν το καλοσκεφθείς και από αυτούς που αγωνιζόταν τη δεκαετία του 80 και ίσως και του 70/60 σε προσανατολισμό κινήματος.

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Υπήρχαν μερικές ανεξάρτητες κοινότητες τον μεσαίωνα, όπου επικρατούσε μια μορφή δημοκρατίας, αυτό είναι αλήθεια. Βέβαια αυτές τις κοινότητες, μπορούσε σε μια ώρα να τις ισοπεδώσει ο εκάστοτε φεουδάρχης. Μικρές κοινότητες δεν μπορούν να σταθούν, παρα μόνο για όσο καιρό τους επιτραπεί, και δεν είναι καθόλου μα καθόλου ανεξάρτητες, ούτε οικονομικά, και κατ επέκταση ούτε πόλιτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για το θέμα του κράτους και ένα ανέκδοτο αληθινό όμως.

    Το 1871 με την επανάσταση της Κομμούνας, ο Μπακούνιν που ζούσε στην Ελβετία κατέβηκε και πήγε στην Λυών, για να συμμετάσχει, λοιπόν με μια ομάδα δική του καταλαμβάνει το δημαρχείο της πόλης και από το μπαλκόνι διακυρήσει "Το κράτος καταργήθηκε, όποιος διαφωνεί με την επανάσταση θα εκτελείται" Αυτό δεν ήταν κράτος mr Μαπκούνιν; Φυσικά το καταργημένο κράτος των αστών κατπέστειλε την εξέγερση τελικά...

    Giorgosbookhunter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κράτος είναι η με τον ενα η τον άλλο τρόπο η έκφραση και η επιβολή της εξουσίας, και δεν γίνεται να μην υπάρχει.
    Και οι κομμουνιστές, θα επιβάλουν την εξουσία τους στους αστούς, σιγα μην περιμένουν παράδοση-παραλαβή.

    Παρεπιπτόντως, ωραία κουβέντα ανοίξαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.