25 Απριλίου 2013

Απολιθωμένες αμπελοφιλοσοφίες στον Κόκκινο Πλανήτη 06 - Βενεζουέλα / Λατινική Αμερική


Συζήτηση για τον «αδύναμο κρίκο του εικοστού πρώτου αιώνα» 

Είναι καιρός τώρα που θέλαμε να κάνουμε εκπομπή για τα τεκταινόμενα στη βενεζουέλα και τη λατινική αμερική γενικότερα, με αφορμή τις πρόσφατες εθνικές εκλογές, το θάνατο του ούγκο τσάβες και την απόπειρα αποσταθεροποίησης (με αποχρώσεις πραξικοπήματος) από τις δυνάμεις της αντίδρασης. Περιμέναμε όμως να βρούμε πρώτα τον κατάλληλο συνομιλητή, που να μην είναι ένας απλός εξωτερικός παρατηρητής. Και τελικά τον βρήκαμε στο πρόσωπο του Séntic, που ζει και εργάζεται στην ουρουγουάη, παρακολουθώντας εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις και μας δίνει τα φώτα του, καταθέτοντας τις προσωπικές του απόψεις κι εκτιμήσεις για τα γεγονότα.

Στην κουβέντα μας αναφερόμαστε διεξοδικά στον «αδύναμο κρίκο της μπολιβαριανής διαδικασίας», το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα, το μαδούρο και τα ευτράπελα της προεκλογικής περιόδου, τις περιφερειακές ενώσεις στη λατινική αμερική. Αναλύουμε επίσης το παρόν το παρελθόν και το μέλλον της βενεζουέλας, την κοινωνική φύση του καθεστώτος και τις προοπτικές εξέλιξής του, καθώς και τη στάση του κκ βενεζουέλας.


Ελπίζουμε ότι η συζήτηση θα διαφωτίσει αρκετές σημαντικές πτυχές στους ακροατές και περιμένουμε τις κριτικές και γόνιμες παρατηρήσεις τους στα σχόλια που θα ακολουθήσουν.

Muchas gracias al camarada Séntic y esperamos que regrese pronto a nuestro país para juntarse con nosotros y ayudarnos avanzar el proceso revolucionario.

¡Hasta la victoria siempre!

12 σχόλια:

  1. Δυστυχώς αυτήν την φορά σας προσφέρουμε την εκπομπή ξεροσφύρι, χωρίς μουσική επένδυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα υπαρξει σχολιο οταν εχω το χρονο να την ακουσω.
    Θελω να θιξω κατι ασχετα θεματα και καντε οτι θελετε με το σχολιο αλλα λαβετε το υποψιν αν μπορειτε.
    1. Σε μια τυχαια αναζητηση, σχολιο της εφημριδας "στοχος", εμφανιστηκε και ως αναρτηση στα αποτελεσματα στην ζουγκλα. Για να μην αναρωτιομαστε τι παιζει σε σχεση με αυτο.
    2. Μια ξεκαθαρη τοποθετηση του κομματος σε σχεση με την Κυπρο, την σταση του ΑΚΕΛ σε οτι αφορα το κυπριακο μνημονιο και γενικα στις σχεσεις των δυο κομματων θα ηταν επιθυμητη.
    3. Οταν μιλαμε για την Κυριακη αργια, ποιους αφορα αυτο? Διοτι Κυριακη και για καφε και φαι παμε, αλλα και τον Κυριακατικο Ριζοσπαστη απο τους 365/365 available αγοραζουμε.

    Κοστας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. O Ριζος όπως θα έπρεπε να ξέρεις δε βγαίνει 365/365. Κάθε Δευτέρα ΔΕ βγαίνει. Δε το χεις παρατηρήσει;


      metalorixos

      Διαγραφή
    2. Βασικα δεν εχει σκεφτει οτι η εφημεριδα ετοιμαζεται την προηγουμενη μερα μαλλον

      Διαγραφή
    3. Καθολου μαλλον, αναφερομαι σε οσους τον πουλανε και οχι οσους τον φτιαχνουν. Και αφορα ολες τις κυριακατικες. Το 365/365 αφορα οσους διακινουν και πουλανε τυπο.

      Διαγραφή
    4. Βρε Κοστα σορρυ κιολας. Αν τα σβησω ολα θα γινω κακια? Ειπαμε οχι ασχετα με την αναρτηση.

      Διαγραφή
    5. Που να το πάρει χαμπάρι ρε metalorixe αφού ο Κόστας ενημερώνετε από την ζούγκλα.
      Κόστα ζητάς ξεκάθαρη απάντηση από το κόμμα για το θέμα της Κύπρο. Δηλαδή θεωρείς ότι δεν έχει δώσει ξεκάθαρη απάντηση. Και είναι λογικό να μην έχεις ξεκάθαρη απάντηση γιατί είναι ολοφάνερο ότι δεν μαθαίνεις για το ΚΚΕ από το ΚΚΕ. Αυτό φαίνεται από το ότι δεν ξέρεις πότε βγαίνει ο ριζοσπάστης και πότε δεν βγαίνει που είναι όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ, συνεπώς ή δεν τον έχεις διαβάσει ποτέ ή τον έχεις διαβάσει ελάχιστες φορές. Αν τον έχεις διαβάσει ελάχιστες ή λίγες φορές, σε τυχαίες αναζητήσεις όπως για την ζούγκλα, τότε ναι είναι αλήθεια δεν γράφει σε κάθε σελίδα του για το ΑΚΕΛ. Για την ιστορία, χωρις είναι το ποιό σημαντικό, το ΚΚΕ έχει κάνει έντονη κρητική στο ΑΚΕΛ για τις επιλογές του, όπως και σε πολλά ΚΚ, στις διεθνείς συναντήσεις που κάνουν.
      Παιδιά εγώ έχω μία αρχή, όταν θέλω να μάθω τη λέει ο Βαγγέλης ρωτάω τον Βαγγέλη και όχι τον Κίτσο που τυγχάνει να είναι και άτιμος υπονομευτής του. Ακόμα και σε αυτόν τον ιστότοπο που μπαίνεις για να ρωτήσεις γράφει επάνω δεξιά πως δεν εκφράζει επίσημα το ΚΚΕ.
      Γιάννης

      Διαγραφή
    6. Οτι θελετε καταλαβαινετε μερικοι μερικοι. Για την Κυπρο εψαξα στις ανακοινωσεις του ΚΚΕ, και δεν βρηκα κατι για το μνημονιο τους, που ψηφισε και το ΑΚΕΛ, κι ενω ειχα ξεκαθαρη ιδεα για τη σταση απεναντι στο συγκεκριμενο κομμα, ακουσα την δηλωση Κουτσουμπα και μπερδευτηκα. Οποτε ρωταω μηπως υπαρχει κατι πιο αναλυτικο απο ενα μονοστηλο σε οτι αφορα την σταση του ΚΚΕ για το κυπριακο μνημονιο.
      Σε οτι αφορα τον Ριζοσπαστη, μια χαρα ξερω ποτε βγαινει, γιατι τον πουλαω, και μαλιστα Κυριακη, για αυτο και η ερωτηση μου ποιους αφορα η Κυριακη. Τι δεν καταλαβαινεις σε αυτη την ερωτηση δεν ξερω.
      Επισης, επειδη ειναι γνωστο οτι τα παιδια εδω ειναι αρκετα συνδεδεμενα με το κομμα και διαβασμενα, και επειδη δυσκολα βρισκεις τον "Βαγγελη", απευθυνθηκα εδω που θεωρω οτι θα υπαρξει μια νορμαλ απαντηση.
      Τελος, αυτη η μανια καταδιωξης που εχετε μερικοι μερικοι πρεπει να την αποβαλλετε, δεν ειναι ολοι αντιθετοι στο ΚΚΕ.
      Οσο για την ζουγκλα, αν διαβαζες σωστοτερα, αναφερω μια "τυχαια αναζητηση" και αναφερω μια πανομοιοτυπη αναρτηση σε εναν δηλωμενο φασιστικο και εναν υποπτο ιστοτοπο, για να καταδειξω το ρολο του δευτερου.
      Μαννυ σβησε οτι θες, εγω δεν τα εγραψα απαραιτητα για να ανοιξουμε κουβεντα, απλα τα εθεσα υποψη ωστε αν εχετε τη διαθεση να ασχοληθειτε με αυτα στο μελλον σε καποια αναρτηση και δωθουν καποιες απαντησεις.

      Κοστας

      Διαγραφή
    7. Συγνώμη Κόστα αν ήμουν εριστικός, το εννοώ. Όμως Λες ότι πουλάς το ριζοσπάστη και αφήνεις να εννοηθεί ότι το ΚΚΕ δεν έχει ξεκάθαρη άποψη. Δεν είπες τι λέει το ΚΚΕ ρε παιδιά γιατί δεν ξέρω. Τις απόψεις του ΚΚΕ μπορείς να τις βρεις πολλή εύκολα με σταχωμένη αναζήτηση στα έντυπά του. Επίσης όταν κάνεις έντονη κρητική σε κάποιον, όπως στο ΑΚΕΛ, αυτό δε σημαίνει ότι δεν είσαι αλληλέγγυος ή ότι δεν έχεις επίπεδα συνεργασίας ή το ότι του κάνεις κριτική στο Α δεν απαγορεύει να συμφωνείς στο Β.
      Εγώ θα εκφράσω τη προσωπική μου γνώμη. Η Κυριακάτικη αργία σε κανένα κοινωνικό σύστημα δεν μπορεί να εφαρμοστεί 100%. Ο εργαζόμενος θα θέλει την κυριακή και το Σάββατο να διασκεδάσει, να πάει ένα θέατρο να πάρει λουλούδια στην αγαπημένη του που κάνει πάρτι το Σάββατο βράδυ, η αν αρρωστήσει να πάει στο νοσοκομείο, πράγμα που σημαίνει πως κάποιοι πολίτες θα δουλεύουν και τις αργίες. Έτσι λιπών θα πρέπει να υπάρχουν βάρδιες σε συγκεκριμένα επαγγέλματα και οι εργαζόμενοι αυτοί θα ξεκουράζονται ίσως τη δευτέρα την τρίτη ή την τέταρτη κλπ κλπ και για την εργασία στις αργίες θα πρέπει να πληρώνονται περισσότερο για αυτή την προσφορά τους. Το ζήτημα στον καπιταλισμό μπαίνει γιατί υπάρχει ο ανταγωνισμός. Έτσι ο αυτοαπασχολούμενος μαγαζάτορας που δεν μπορεί να εκμεταλλεύεται ξένη εργασία, λόγο έλλειψης κεφαλαίων ή αν το κάνει έχει έναν υπάλληλο που συχνά βρίσκονται στο ίδιο χάλι, δεν θα μπορεί να δουλεύει την Κυριακή γιατί δεν θα ξεκουράζετε ποτέ, ενώ ο ανταγωνιστής του, το καπιταλιστικό πολυκατάστημα με τους εκατοντάδες εργαζόμενους θα δουλεύει όλες τις μέρες. με αποτέλεσμα να συρρικνώσει ακόμα περισσότερο τον αυτοαπασχολούμενο. Αυτό που βλέπουμε στο θέμα της Κυριακάτικης αργίας είναι πως στα πλαίσια του καπιταλισμού που βασίζετε στον ανταγωνισμό, δεν πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει σωστά και΄παντα θα αναρωτιόμαστε πως γίνετε να απαιτούμε η Κυριακή να είναι αργία και από την άλλη να πίνουμε καφέ την Κυριακή. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα διεκδικούμε μέσα στον καπιταλισμό την Κυριακή να είναι αργία ώστε να μη κλείσουν τα μικρομάγαζα. Θα διεκδικούμε και σε κάθε διεκδίκηση θα πρέπει πάντα να βάζουμε το ζήτημα της ανατροπής του καπιταλισμού. Σε μία σοσιαλιστική κοινωνία δεν θα μπαίνει το ζήτημα του ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις παρά μόνο η καλύτερη διαβίωση των ανθρώπων, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΩ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΩ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ, το θέμα του 8ωρου πενθήμερου θα ισχύει για όλους, ΧΩΡΙΣ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ Συνεπώς το ερώτημα του Κόστα: Όταν μιλάμε για την Κυριακή αργία, ποιους αφορά αυτό? αφορά ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως ο καπιταλισμός δεν γίνετε ανθρώπινος παρά μόνο ανατρέπετε. Υπάρχουν διεκδικητικά πλαίσια που δεν δίνουν την απόλυτη λύση αλλά μαθαίνουν τον λαό να παλεύει και να οργανώνετε παίρνοντας μικρκατακτίσεις. Άρα τα ψευτοερωτήματα, που απο τη μερια σου Κόστα μπορεί να είναι ηλικρινέστατο, προσπαθούν και καλά να εκθέσουν αυτούς που αγονίζοντε για την κυριακάτηκη αργία, αλα πάνε για καφέ την Κυριακή, στην πραγματηκότητα βγάζουν στην επηφάνια το μεγάλο ζήτημα που λέει οτι στον καπηταλησμό δεν ηπάρχει λήση.
      Γιάννης

      Διαγραφή
  3. Πολύ καλή ραδιοφωνική εκπομπή παιδιά. Και η ανάλυση πολύ ενδιαφέρουσα για εμάς που δεν έχουμε επαφή με την καθημερινότητα και την νοοτροπία της περιοχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδια παρακαλω να μην συνεχιστει η ασχετη κουβεντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για "σοσιαλισμός του 21ου αιώνα"

    ( http://rizospastis.gr/story.do?id=7225936&publDate=5/1/2013 )
    Κριτική από James Petras σε " σοσιαλισμό του 21ου αιώνα " από
    εφημερίδα διόλου εχθρική στον ΣΥΡΙΖΑ και διόλου φιλική στο ΚΚΕ
    Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο «σοσιαλισμός του 21ου αιώνα». Το επαναδημοσίευσε ο "Ρ"


    ( http://www.komep.gr/arxeio/2010/95-2010-66/149-21 )
    ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ
    του Πάβελ Μπλάνκο Καμπρέρα
    Ο Πάβελ Μπλάνκο Καμπρέρα είναι μέλος της Συλλογικής Ηγεσίας της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος των Κομμουνιστών του Μεξικού.Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά