6 Μαΐου 2013

Τα «φιλέτα» που περιμένουν τους μνηστήρες

Κυβέρνηση και τρόικα έχουν χωρίσει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων σε τρία μεγάλα κομμάτια. Το πρώτο είναι η ιδιωτικοποίηση των ΥΠΟΔΟΜΩΝ, το δεύτερο η πώληση μετοχών από το ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ που διαθέτει το Δημόσιο και το τρίτο κομμάτι είναι το λεγόμενο ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΗΣ, που εννούν την παραχώρηση σε ιδιώτες φιλέτων γης και τουριστικών καταλυμάτων.

Ι ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων προβλέπει ξεπούλημα για εταιρείες όπως:

Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος: Ο Οργανισμός έχει «σπάσει» σε κομμάτια τα οποία θα πωληθούν, ανάλογα με τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην αγορά, είτε ενιαία, είτε σε κομμάτια, είτε σε έναν είτε σε περισσότερους υποψηφίους. Οι «νέες» εταιρείες είναι: 1) Διαχειριστής Σιδηροδρόμου (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ), 2) Σιδηροδρομικοί Σταθμοί, Συντήρηση Τροχαίου Υλικού και Σιδηροδρομικού Εξοπλισμού (ROSCO).

Διεθνές Αεροδρόμιο της ΧΟΧΤΙΦ: Καταρχήν το κομμάτι που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, ενώ σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα και η ΧΟΧΤΙΦ προσανατολίζεται να πουλήσει το δικό της μερίδιο, επειδή αποσύρεται από τη διαχείριση αεροδρομίων.

Τοπικά Αεροδρόμια: Μεταξύ αυτών της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου.

4 αεροσκάφη τύπου «Airbus 340 - 300»

Η Εγνατία Οδός
Οι «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι ΑΕ»: εδώ συμπεριλαμβάνονται οι οδοί Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Καλαμάτας (366 χλμ.), Μαλιακός - Κλειδί (230 χλμ.), Αντίρριο - Ιωάννινα (196 χλμ.), Κεντρικής Ελλάδας, (175 χλμ.), Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας (205 χλμ.)

Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ): Το ελληνικό Δημόσιο κατέχει 61% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ το 10% που ανήκε στην Αγροτική Τράπεζα, έχει ήδη περιέλθει στην Τράπεζα Πειραιώς.

Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ): Στο ελληνικό Δημόσιο ανήκει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Πακέτο 5% των μετοχών ανήκει στη γαλλική εταιρεία ΣΟΥΕΖ, η οποία είναι και μία από τις επιχειρήσεις που σε κοινοπραξία με τον «Ελλάκτωρα» του Μπόμπολα κατέθεσαν δεσμευτική πρόταση για το 51% των μετοχών της ΕΥΑΘ.

Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ): Στο λιμάνι του Πειραιά, στο Δημόσιο ανήκει το 74% των μετοχών του ΟΛΠ, ενώ η κυβέρνηση έχει αναθέσει σε χρηματοοικονομικές εταιρείες να εξετάσουν τα σενάρια πιθανής αύξησης του ποσοστού που θα ανήκει σε ιδιώτες.

11 λιμάνια ως εταιρείες περιορισμένης ευθύνης: Η παραπάνω μελέτη για τον ΟΛΠ θα αφορά και 11 ακόμα λιμάνια της χώρας, τα οποία μέχρι σήμερα ανήκουν 100% στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά έχει αποφασιστεί η παραχώρησή τους σε ιδιώτες. Πρόκειται για τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Μικρά λιμάνια και μαρίνες: Εδώ χάνει η μάνα το παιδί... Οι στόχοι της ιδιωτικοποίησης προκύπτουν από ένα χάρτη που διακινεί το ΤΑΥΠΕΔ και εμφανίζονται λιμάνια και μαρίνες σε ολόκληρη τη χώρα. Ανάμεσά τους οι μαρίνες και μικρά λιμάνια όπως της Γλυφάδας και του Αλίμου, του Πόρου και της Υδρας, της Πύλου και του Κατάκολου, της Σκύρου και της Σκιάθου, της Ρόδου, της Μυκόνου, της Κω, της Χίου κλπ.

Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ): Οι κυβερνήσεις του δικομματισμού κατάφεραν ήδη να ξεπουλήσουν το 49% της ΔΕΗ. Η υπόθεση της παραπέρα ιδιωτικοποίησής της είναι και αυτόνομη, μπορεί όμως να εξελιχθεί σε συνδυασμό με την πορεία που θα έχει η ΔΕΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ, επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν δείξει ενδιαφέρον ρωσικές πολυεθνικές με επικεφαλής τη ΓΚΑΖΠΡΟΜ (πρόσφατα και αζερικές). Στο ΤΑΥΠΕΔ έχει ήδη μεταβιβαστεί το 17% των κρατικών μετοχών, κάτι που μπορεί να προϊδεάζει για το μέγεθος του πρώτου πακέτου που θα ιδιωτικοποιηθεί.

Εγκατάσταση Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου «Νότια Καβάλα».

Αδειες Κινητής Τηλεφωνίας (Φάσμα Συχνοτήτων 900-1800 MHZ).

ΙΙ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ
Στον κατάλογο των εταιρικών συμμετοχών που προορίζονται να δοθούν σε ιδιώτες είναι:

Τα Κρατικά Λαχεία: Πρόκειται για μια από τις πλέον κερδοφόρες επιχειρήσεις, που μέχρι στιγμής ανήκαν 100% στο Δημόσιο. Ηδη, όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη, το 33% των μετοχών της εταιρείας, περνάει σε επιχειρηματικό σχήμα, στο οποίο συμμετέχει και ο επιχειρηματίας Μελισανίδης.

Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ): Είναι ο επίσημος εισαγωγέας και διανομέας φυσικού αερίου. Προμηθεύεται αέριο από πολλούς προμηθευτές και παρέχει περίπου το 90% του αερίου που καταναλώνεται στη χώρα. Στη ΔΕΠΑ ανήκει το 100% του ΔΕΣΦΑ ο οποίος κατέχει, λειτουργεί και εκμεταλλεύεται το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος: Ανήκει 100% στο ελληνικό Δημόσιο.

Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου: Το Δημόσιο κατέχει το 34% των μετοχών του.

«Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛΠΕ): Μέσα από διάφορες μεθοδεύσεις που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα «Ελληνικά Πετρέλαια» ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο, μόλις κατά 35,5%.

ΛΑΡΚΟ: Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής σιδηρονικελίου παγκοσμίως και οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση, αξιοποίηση, εξόρυξη, σύντηξη και εμπορία των προϊόντων της σε παγκόσμιο επίπεδο. Κι όμως έχουν βαλθεί να την παραχωρήσουν σε ιδιώτες.

Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα.

Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας.

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων.

Αδειες παιγνιομηχανημάτων Οργανισμού Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου.



ΙΙΙ «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ» ΓΗΣ
Στο κεφάλαιο «Αξιοποίηση γης» προβλέπεται η, με διάφορες μορφές, παραχώρηση σε ιδιώτες εκτάσεων, αλλά και τουριστικών κύρια εγκαταστάσεων, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας. Ανάμεσά τους είναι:

Η περιοχή του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Το διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης, στην οδό Κηφισίας.

Η Κασσιώπη στην Κέρκυρα: Παραθαλάσσια έκταση 500 στρεμμάτων που βρίσκεται 38 χλμ. βόρεια από την πόλη της Κέρκυρας, όπου υπάρχει διεθνής αερολιμένας. Ο αριθμός των ξένων τουριστών ξεπερνά τις 700.000 ετησίως.

Αφάντου στη Ρόδο: Αποτελείται από δύο γειτονικές παραθαλάσσιες ιδιοκτησίες και βρίσκονται στην περιοχή Αφάντου της Ρόδου, 20 χλμ από το διεθνές αεροδρόμιο, την πόλη και το Νοσοκομείο Ρόδου. Το 2011 από το αεροδρόμιο διακινήθηκαν πάνω από 4 εκατομμύρια επιβάτες.

«Αστέρας Βουλιαγμένης»: Το γνωστό συγκρότημα στο Λαιμό.

Ακίνητα εξωτερικού: Λόγος γίνεται για 6 ακίνητα σε Λονδίνο, Λευκωσία, Βρυξέλλες, Βελιγράδι, Λουμπλιάνα και Τασκένδη.

Κάμπινγκ & Ξενία Παλιουρίου.

Ιαματικές Πηγές: Σε Αιδηψό, Υπάτη, Καμένα Βούρλα, Κονιαβίτη, Θερμοπύλες.

Ερμιόνη: Εκταση 165.639 τ.μ., σε μία μαγευτική τοποθεσία, αποτελούμενη από δύο εκτάσεις που χωρίζονται από ένα δρόμο και μπορεί να αξιοποιηθεί ως τουριστικός προορισμός.

Ξενοδοχεία «Ξενία»: Αγιος Ιωάννης Σιθωνίας, Βόρας.

Χώροι Εγκαταστάσεων Υποστήριξης: Λόγος γίνεται για μια σειρά ακίνητα που βρίσκονται κοντά σε διάφορα σημεία - κόμβους , όπως στη Λεωφόρο Κύμης, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ στη Λ. Κηφισίας, στο σταθμό Δ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, στην περιοχή της ΚΑΝΤΖΑΣ, στην Παλλήνη Αττικής, στην Παιανία, στο Δήμο Σπάτων - Αρτέμιδος, στο Γέρακα και στην Λ. Πεντέλης.

28 διαφορετικά κτίρια σε διάφορες περιοχές της χώρας, στα οποία σήμερα στεγάζονται υπουργεία, κρατικές υπηρεσίες και ΔΟΥ, διάφοροι άλλοι οργανισμοί, αστυνομικές υπηρεσίες κλπ.


902.gr

5 σχόλια:

  1. Όντως, τα παραπάνω είναι φιλέτα που πρόκειται να πουληθούν. Το θέμα είναι παραπλήσιο με το ευρώ ή δραχμή, οπότε δεν πρέπει να στοιχηθούμε πίσω από την απάντηση καμιάς αστικής μερίδας ή όχι, οπότε το όχι στο ξεπούλημα είναι βάση συσπείρωσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την παλευεις; τρολαρεις που τρολαρεις, τρολαρε ωραια. Εισαι περηφανος με τον εαυτο σου για αυτην την αποτυχια που εγραψες;

      kagemusha

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω γιατί φαίνεται ότι τρολάρω. Τον τελευταίο καιρό διαβάζω σε άρθρα έγκριτων δημοσιογράφων, στενά δεμένων με μονοπωλιακούς ομίλους, ενστάσεις έως καταγγελίες για ξεπούλημα των ασημικών της χώρας κλπ.

      Διαγραφή
    3. Μάλλον δε τρολάρει το παιδί. Απλά είναι τσακωμένο με τη λογική. Τόσα καταλαβαίνει, τέτοια λέει.

      Διαγραφή
  2. Το θέμα δεν βρίσκεται στο αν τα παραπάνω είναι φιλέτα ή όχι...
    Είναι περιουσία του ελληνικού λαού, που αποκτήθηκε με το αίμα το λαού σε μια ιστορία πολέμων περισσότερο από έναν αιώνα.
    Που φτιάχτηκε με τον ιδρώτα του λαού και τους φόρους του.
    Που συντηρήθηκε και υπάρχει χάρη στον ιδρώτα και το αίμα εκατοντάδων χιλιάδων εργατών.
    Το "οχι" στο ξεπούλημα ξεκινά από αυτή τη βάση, γιατί πρόκειται για ληστεία της περιουσίας μας και είναι ένα "όχι" ξεκάθαρο.
    Αλλά και βάσει των αποτελεσμάτων που περιμένουμε από τις ιδιωτικοποιήσεις, θα έχουμε απολύσεις, μειώσεις μισθών, μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργατών, κέρδη που θα πληρώνουμε εμείς, χειρότερες υπηρεσίες, αύξηση τιμολογίων, φοροασυλία επενδυτών κ.α..
    Το "όχι" βασίζεται και σε αυτούς τους λόγους.

    Ποιός όμως μπορεί να πει αυτό το "όχι" και να ακουστεί; Ο λαός. Η κοινωνία. Αλλά είναι πολύ γενικό αυτό. Στην πραγματικότητα χρειάζεται κάποιος που να έχει δύναμη σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση.
    Αυτοί που πρέπει να βγουν μπροστά είναι οι εργαζόμενοι σε κάθε τέτοια επιχείρηση. Οι εργάτες της ΔΕΗ, του ΟΣΕ, της ΛΑΡΚΟ που γύρω τους θα συσπειρωθεί ο λαός.
    Και εδώ είναι το πρόβλημα. Γιατί οι ηγεσίες σωματείων των επιχειρήσεων αυτών δεν έχουν καμιά δυναμική, καμια ταξικότητα, καμια μαζικότητα. Είναι παιδιά της συνδιαλλαγής με τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις. Είναι προδότες των εργατών και προδότες του λαού. Η ΔΕΗ του 9% συμμετοχής στις γενικές απεργίες πρέπει να γίνει 100% για να μπορέσουμε να ελπίζουμε.
    Και ο ΣΥΡΙΖΑ που θα πει όχι, έχει υπονομεύσει τα σωματεία και έχει τσακίσει προ πολλού τη μόνη πραγματική δυνατότητα αντίστασης σε αυτό το ξεπούλημα που κατόπιν εορτής θα καταδικάσει. Όπως και στον ΟΠΑΠ θα στεθεί σε επιχειρήματα περί χαμηλής τιμής, ενός υποψηφίου κλπ.
    Αυτά απλώς καταδεικνύουν τη σαπίλα του συστήματος και δεν είναι το ζητούμενο. Η σαπίλα αφού άρχισε δε σταματάει. Το σύστημα είναι αυτό που πρέπει να καεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.