27 Ιουλίου 2013

Κέρδη και εκμετάλλευση πάνε μαζί

Η κερδοφορία των εφοπλιστών ακόμα και εν μέσω κρίσης είναι απίστευτη. Αυτό φαίνεται και από την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, όπου ο ελληνόκτητος στόλος το 2012 μετρούσε 3.428 πλοία, από 3.325 που ήταν το 2011. Μόνο το πρώτο 6μηνο του 2013 επένδυσαν 5,5 δισ. δολάρια σε νέες παραγγελίες και αγορές πλοίων. Ενώ σύμφωνα με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 200 δισ. δολάρια τα κέρδη τους την τελευταία δεκαετία. Κάθε σεντ είναι ακριβοπληρωμένο με ιδρώτα και αίμα από τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους της στεριάς (κανείς δεν ξεχνάει τους 14 νεκρούς της ΠΕΤΡΟΛΑ, τους 81 επιβάτες και ναυτεργάτες του «ΣΑΜΑΙΝΑ», τους 8 μεταλλεργάτες του «FRIENDSHIPGAZ» κ.ά.). Ενώ είναι αμέτρητα τα προνόμια, φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις που τους προσφέρουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας, όπως και η σημερινή, λεηλατώντας διαρκώς τις τσέπες του λαού.

Για να συνεχίσουν να έχουν αυτήν την τρελή κερδοφορία επιτίθενται λυσσαλέα τόσο στους ναυτεργάτες όσο και στους υπαλλήλους των εταιρειών τους. Βάζοντας μπροστά τους πολιτικούς τους εκπροσώπους, κυβέρνηση, ΕΕ, ΔΝΤ, με νόμους και υπουργικές αποφάσεις επιδιώκουν να ξεπαστρέψουν και το τελευταίο εργασιακό δικαίωμα από τα καράβια τους και τις ναυτιλιακές εταιρείες, να μετατρέψουν τους ναυτεργάτες και υπαλλήλους σε σύγχρονους δούλους. Με τη συμβολή των εργατοπατέρων στην πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ και του κλαδικού σωματείου (ΠΑΣΕΝΤ) των ναυτιλιακών υπαλλήλων και συγκεκριμένα των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, να είναι καθοριστική, προωθείται σε όλες τις κατηγορίες πλοίων η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, το μαζικό πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών που έχουν κατοχυρωμένα συλλογικά δικαιώματα, ναυτολόγηση πληρωμάτων χαμηλόμισθων ανασφάλιστων. Δραστικές μειώσεις που φτάνουν και το 15% στους μισθούς των ναυτιλιακών υπαλλήλων, κατάργηση των επιδομάτων.

Οι εφοπλιστές είναι ο σκληρός πυρήνας του μεγάλου κεφαλαίου. Πρωτοστατούν στη γενικευμένη επίθεση που έχει εξαπολύσει η αστική τάξη και τα επιτελεία της σε βάρος της εργατικής τάξης. Δείχνουν απροκάλυπτα ότι είναι μονόδρομος για το κεφάλαιο να επιτίθεται, να αυξάνει διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης στα καράβια, τα εργοστάσια, να μειώνει δραστικά την τιμή της εργατικής δύναμης, να συσσωρεύει κέρδη, επίθεση που σε φάση καπιταλιστικής κρίσης γίνεται πιο βίαιη. Το 2005, δηλαδή πολύ πριν την καπιταλιστική κρίση, η κυβέρνηση της ΝΔ επέβαλε τη 10η στη σειρά από το 1981 μείωση των οργανικών συνθέσεων των ποντοπόρων πλοίων αφήνοντας πλέον στα καράβια ανάλογα με τη χωρητικότητα 4 - 5 και 6 Έλληνες ναυτεργάτες που καλύπτονται από τις συλλογικές συμβάσεις. Το υπόλοιπο πλήρωμα αποτελείται από φτηνούς, ανασφάλιστους ναυτεργάτες, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος.

Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να δουν άσπρη μέρα όσο οι εφοπλιστές, οι βιομήχανοι, συνολικά οι καπιταλιστές, έχουν στην ιδιοκτησία τους τα μέσα παραγωγής. Είναι μονόδρομος, ο συνειδητός οργανωμένος αγώνας για όλα τα δικαιώματα των ναυτεργατών, η οικοδόμηση της συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα λαϊκά στρώματα που ταυτόχρονα με την πάλη για την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων, θα βάλει πλώρη να διεκδικήσει τη δική της εξουσία. Τη λαϊκή εξουσία, που έχει τη δύναμη να απελευθερώσει τα μέσα παραγωγής, να πάρει τα πλοία από τους κηφήνες να τα κάνει κοινωνική ιδιοκτησία, να οργανώσει και να αναπτύξει την οικονομία και τη ναυτιλία με κεντρικό σχεδιασμό με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο με κριτήριο τη λαϊκή ευημερία.

Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Άποψή Μας» του «Ριζοσπάστη», Σάββατο 27 Ιούλη 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά