14 Οκτωβρίου 2012

Σοσιαλισμός και Θρησκεία, του Β. Ι. Λένιν


Όλη η σύγχρονη κοινωνία είναι θεμελιωμένη πάνω στην εκμετάλλευση των τεράστιων μαζών της εργατικής τάξης από μια μηδαμινή μειοψηφία του πληθυσμού, που ανήκει στις τάξεις των γαιοκτημόνων και των κεφαλαιοκρατών. Η κοινωνία αυτή είναι δουλοκτητική, γιατί οι “ελεύθεροι” εργάτες, που όλη τους τη ζωή δουλεύουν στο κεφάλαιο, “έχουν δικαίωμα” μόνο σε τόσα μέσα ύπαρξης όσα είναι απαραίτητα για τη συντήρηση δούλων που παράγουν κέρδος, για την εξασφάλιση και την διαιώνιση της κεφαλαιοκρατικής δουλείας. 


Η οικονομική καταπίεση των εργατών προκαλεί και γεννάει αναπόφευκτα κάθε είδους πολιτική καταπίεση, κοινωνική ταπείνωση, εξαγρίωση και συσκότιση της πνευματικής και ηθικής ζωής των μαζών. Οι εργάτες μπορούν να ...
πετύχουν περισσότερη είτε λιγότερη πολιτική ελευθερία με σκοπό τη διεξαγωγή του αγώνα για την οικονομική τους απελευθέρωση, καμμιά όμως ελευθερία δε θα τους απαλλάξει από την αθλιότητα, την ανεργία και την καταπίεση, όσο δε θα έχει αποτιναχτεί η εξουσία του κεφαλαίου.


Η θρησκεία είναι μια από τις μορφές πνευματικής καταπίεσης, που παντού και πάντοτε βάραινε τις λαικές μάζες, τις τσακισμένες από την αιώνια δουλειά για τους άλλους, την ανέχεια και τη μοναξιά. Η αδυναμία των τάξεων που υφίστανται την εκμετάλλευση στην πάλη ενάντια στους εκμεταλλευτές γεννάει αναπόφευκτα την πίστη για μια καλύτερη μετά θάνατον ζωή, όπως ακριβώς και η αδυναμία του αγρίου στην πάλη με τη φύση γεννάει την πίστη στους θεούς, στους διαβόλους, στα θαύματα κτλ.

Σ’αυτόν που σ’όλη του τη ζωή δουλεύει και στερείται, η θρησκεία διδάσκει ταπεινοφροσύνη και υπομονή στην επίγεια ζωή, παρηγορώντας τον με την ελπίδα της επουράνιας ανταμοιβής. Και σ’εκείνους που ζουν από ξένη εργασία η θρησκεία διδάσκει την αγαθοεργία στην επίγεια ζωή, προσφέροντάς τους μια πολύ φτηνή δικαίωση για όλη την εκμεταλλευτική τους ύπαρξη και πουλώντας τους σε συμφέρουσα τιμή εισιτήρια για την επουράνια μακαριότητα. Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού. Η θρησκεία είναι ένα είδος πνευματικού αλκοόλ, μέσα στο οποίο οι σκλάβοι του κεφαλαίου πνίγουν την ανθρώπινη μορφή τους, τις διεκδικήσεις τους για μια κάπως ανθρώπινη ζωή.

Ο δούλος όμως που ένιωσε τη δουλεία του και ξεσηκώθηκε στην πάλη για την απελευθέρωση του παύει κιόλας κατά το ήμισυ να είναι δούλος. Ο σύγχρονος συνειδητός εργάτης, διαπαιδαγωγημένος από τη μεγάλη εργοστασιακή βιομηχανία, φωτισμένος από τη ζωή της πόλης, αποτινάζει με περιφρόνηση τις θρησκευτικές προλήψεις, αφήνει τον ουρανό στη διάθεση των παπάδων και των αστών υποκριτών, κατακτώντας μια καλύτερη ζωή εδώ στη γη. Το σύγχρονο προλεταριάτο τάσσεται με το μέρος του σοσιαλισμού, που επιστρατεύει την επιστήμη στην πάλη ενάντια στη θρησκευτική θολούρα και λυτρώνει τον εργάτη από την πίστη στη μετά θάνατον ζωή, συσπειρώνοντάς τον στην πραγματική πάλη για μια καλύτερη επίγεια ζωή.

Η θρησκεία πρέπει να ανακηρυχθεί ατομική υπόθεση. Με τα λόγια αυτά καθιερώθηκε να εκφράζεται συνήθως η στάση των σοσιαλιστών απέναντι στη θρησκεία. Μα η σημασία αυτών των λέξεων πρέπει να καθοριστεί με ακρίβεια, για να μην μπορούν να προκαλούν κανενός είδους παρανοήσεις. Η θρησκεία πρέπει να είναι ατομική υπόθεση για το κράτος, αυτό ζητάμε εμείς, σε καμμιά περίπτωση όμως δεν μπορούμε να θεωρούμε τη θρησκεία ατομική υπόθεση για το Κόμμα μας. Το κράτος δεν πρέπει να έχει καμμία δουλειά με τη θρησκεία, οι θρησκευτικοί σύλλογοι δεν πρέπει να συνδέονται με την κρατική εξουσία. Ο καθένας πρέπει να είναι ολότελα ελεύθερος να πρεσβεύει όποια θρησκεία θέλει ή να μην παραδέχεται καμμιά θρησκεία, δηλ. να είναι άθεος, όπως και είναι συνήθως κάθε σοσιαλιστής. Δεν επιτρέπονται σε καμιά περίπτωση κανενός είδους διακρίσεις δικαιωμάτων ανάμεσα στους πολίτες εξαιτίας των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.

Πρέπει να καταργηθεί απόλυτα ακόμα και κάθε υπόμνηση στα επίσημα έγγραφα σχετικά με το άλφα ή βήτα θρήσκευμα των πολιτών. Δεν πρέπει να δίνεται καμιά επιχορήγηση στην επίσημη εκκλησία του κράτους, καμμιά επιχορήγηση από τα χρήματα του δημοσίου στις εκκλησιαστικές και θρησκευτικές ενώσεις, που πρέπει να γίνουν ενώσεις πολιτών-ομοϊδεατών ολότελα ελεύθερες, ανεξάρτητες από την κρατική εξουσία. Μόνο με την ολοκληρωτική εφαρμογή αυτών των διεκδικήσεων μπορεί να μπει τέρμα στο επαίσχυντο και καταραμένο εκείνο παρελθόν, τότε που η εκκλησία βρισκόταν σε δουλοπαροικιακή εξάρτηση από το κράτος, ενώ οι ρώσοι πολίτες βρίσκονταν σε δουλοπαροικιακή εξάρτηση από την επίσημη εκκλησία, τότε που υπήρχαν και εφαρμόζονταν μεσαιωνικοί ιεροεξεταστικοί νόμοι (που διατηρούνται μέχρι σήμερα στους ποινικούς κώδικες και κανόνες), νόμοι που πρόβλεπαν διωγμούς για την πίστη ή για την απιστία, που ασκούσαν βία στη συνείδηση του ανθρώπου, που συνέδεαν τις δημόσιες θεσούλες και τα δημόσια έσοδα με τη διάδοση κάθε λογής πνευματικού οπίου που διοχετεύει η εκκλησία του κράτους. Ολκληρωτικός χωρισμός της εκκλησίας από το κράτος – αυτή τη διεκδίκηση προβάλλει το σοσιαλ ιστικό προλεταριάτο στο σημερινό κράτος και στη σημερινή εκκλησία.

Η ρωσική επανάσταση πρέπει να πραγματοποιήσει αυτήν τη διεκδίκηση σαν απαραίτητο συστατικό μέρος της πολιτικής ελευθερίας. Η ρωσική επανάσταση, από την άποψη αυτή, βρίσκεται σε εξαιρετικά ευνοικές συνθήκες, γιατί η αηδιαστική ρουτίνα της αστυνομικο-δουλοπαροικιακής απολυταρχίας προκάλεσε δυσαρέσκεια, αναβρασμό και αγανάκτηση ακόμα και μέσα στον κλήρο.

Όσο κακομοιριασμένος, όσο αμόρφωτος και αν είναι ο ρωσικός ορθόδοξος κλήρος, ωστόσο και αυτός ακόμα ξύπνησε με τον πάταγο που προξένησε της παλιάς μεσαιωνικής τάξης πραγμάτων στην Ρωσία. Ακόμα και ο κλήρος αυτός προσχωρεί στη διεκδίκηση της ελευθερίας, διαμαρτύρεται ενάντια στη ρουτίνα και στη γραφειοκρατική αυθαιρεσία, ενάντια στον αστυνομικό χαφιεδισμό που επιβλήθηκε στους “λειτουργούς του υψίστου”. Εμείς οι σοσιαλιστές πρέπει να υποστηρίξουμε αυτό το κίνημα, ολοκληρώνοντας τις διεκδικήσεις των τίμιων και ειλικρινών ανθρώπων του κλήρου, να τους παρουσιάσουμε τα ίδια τους τα λόγια για ελευθερία και να τους ζητήσουμε να κόψουν αποφασιστικά κάθε δεσμό ανάμεσα στη θρησκεία και στην αστυνομία. Είτε είσθε ειλικρινείς, και τότε πρέπει να υποστηρίζετε τον ολοκληρωτικό χωρισμό της εκκλησίας από το κράτος και του σχολείου από την εκκλησία, να υποστηρίζετε την πλήρη και χωρίς όρους ανακήρυξη της θρησκείας σε ατομική υπόθεση. Είτε δεν παραδέχεστε αυτές τις συνεπείς διεκδικήσεις της ελευθερίας, και τότε σημαίνει πως είστε ακόμα αιχμάλωτοι των παραδόσεων της ιερής εξέτασης, τότε σημαίνει πως εξακολουθείτε να κολλάτε στις δημόσιες θεσούλες και στο δημόσιο κορβανά, τότε σημαίνει πως δεν πιστεύετε στην πνευματική δύναμη του όπλου σας, πως εξακολουθείτε να δωροδοκείστε από την κρατική εξουσία. Στην περίπτωση αυτή οι συνειδητοί εργάτες όλης της Ρωσίας σας κηρύττουν αμείλικτο πόλεμο.

Για το κόμμα του σοσιαλιστικού προλεταριάτου η θρησκεία δεν είναι ατομική υπόθεση. Το κόμμα μας είναι ένωση συνειδητών, πρωτοπόρων αγωνιστών για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης. Μια τέτοια ένωση δεν μπορεί και δεν πρέπει να στέκει αδιάφορη απέναντι στην έλλειψη συνειδητότητας, στην καθυστέρηση ή στο σκοταδισμό με τη μορφή θρησκευτικών δοξασιών. Απαιτούμε ολοκληρωτικό χωρισμό της εκκλησίας από το κράτος για να καταπολεμούμε τη θρησκευτική θολούρα με καθαρά ιδεολογικά, και μόνο ιδεολογικά όπλα, με τον τύπο μας, με το λόγο μας. Άλλωστε εμείς συγκροτήσαμε την ένωση μας, το ΣΔΕΚΡ, για να διεξάγουμε ανάμεσα στ’άλλα, έναν τέτοιο ακριβώς αγώνα ενάντια σε κάθε θρησκευτική αποβλάκωση των εργατών. Για μας η ιδεολογική πάλη δεν είναι ατομική υπόθεση αλλά υπόθεση όλου του κόμματος, όλου του προλεταριάτου.

Αφού είναι έτσι, τότε γιατί δεν δηλώνουμε στο πρόγραμμα μας πως είμαστε άθεοι; γιατί δεν απαγορεύουμε στους χριστιανούς και σ’εκείνους που πιστεύουν στο θεό να μπάινουν στο κόμμα μας;

Η απάντηση σ’αυτό το ερώτημα θα εξηγήσει την πολύ σοβαρή διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην αστικοδημοκρατική και στη σοσιαλδημοκρατική τοποθέτηση του ζητήματος της θρησκείας.
Ολόκληρο το πρόγραμμα μας είναι θεμελιωμένο πάνω σε επιστημονική και, συνάμα, στην υλιστική ακριβώς κοσμοθεωρία. Γι’αυτό η εξήγηση του προγράμματος μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την εξήγηση για τις πραγματικές ιστορικές και οικονομικές ρίζες της θρησκευτικής θολούρας. Η προπαγάνδα μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την προπαγάνδα του αθεϊσμού. Η έκδοση της αντίστοιχης επιστημονικής φιλολογίας, που ως σήμερα την απαγόρευε αυστηρά και την καταδίωκε η απολυταρχική-δουλοπαροικιακή κρατική εξουσία, πρέπει ν’αποτελέσει τώρα έναν από τους τομείς της κομματικής μας δουλειάς. Τώρα θα βρεθούμε ίσως στην ανάγκη ν’ακολουθήσουμε τη συμβουλή που έδωσε κάποτε ο Ένγκελς στους γερμανούς σοσιαλιστές: μετάφραση και μαζική διάδοση της γαλλικής διαφωτιστικής και αθεϊστικής φιλολογίας του XVIII αιώνα.

Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να ξεπέφτουμε σε αφηρημένη, σε ιδεαλιστική τοποθέτηση του θρησκευτικού ζητήματος, ξεκινώντας “από το λόγο” και όχι από την ταξική πάλη, τοποθέτηση που κάνουν συχνά οι ριζοσπάστες δημοκράτες της αστικής τάξης. Θα ήταν ανοησία να νομίζουμε πως, σε μια κοινωνία που στηρίζεται στην απεριόριστη καταπίεση και αποκτήνωση των εργατικών μαζών, είναι δυνατόν να διαλύσουμε τις θρησκευτικές προλήψεις με καθαρά προπαγανδιστικά μέσα. Θα ήταν αστική στενοκεφαλιά να ξεχνάμε πως η θρησκευτική καταπίεση της ανθρωπότητας είναι απλώς προιόν και αντανάκλαση της οικονομικής καταπίεσης στους κόλπους της κοινωνίας. Με κανενός είδους φυλλάδες και με κανενός είδους κήρυγμα δεν μπορείς να διαφωτίσεις το προλεταριάτο, αν δεν το διαφωτίσει η ίδια η πάλη του ενάντια στις σκοτεινές δυνάμεις του καπιταλισμού. Η ενότητα αυτής της πάλης, πάλης πραγματικά επαναστατικής, που διεξάγει η καταπιεζόμενη τάξη για τη δημηουργία ενός επίγειου παραδείσου, είναι σπουδαιότερη για μας από την ενότητα γνωμών των προλεταρίων για τον επουράνιο παράδεισο.

Να γιατί δε μιλάμε, και δεν πρέπει να μιλάμε στο πρόγραμμα μας για τον αθεϊσμό μας. Να γιατί δεν απαγορεύουμε και δεν πρέπει να απαγορεύουμε στους προλεταρίους που έχουν διατηρήσει τούτα ή εκείνα τα υπολείμματα των παλαιών προλήψεων να πλησιάσουν στο κόμμα μας. Εμείς θα προπαγανδίζουμε πάντοτε την επιστημονική κοσμοθεωρία. Μας είναι απαραίτητο να καταπολεμούμε την ασυνέπεια οποιωνδήποτε “χριστιανών”, αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου πως πρέπει να προωθούμε το θρησκευτικό ζήτημα στην πρώτη σειρά, γιατί σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή η σειρά του, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επιτρέπουμε το κομμάτιασμα των δυνάμεων της πραγματικά επαναστατικής, οικονομικής και πολιτικής πάλης για τριτεύουσες απόψεις και φαντασιοπληξίες, που χάνουν γρήγορα κάθε πολιτική σημασία, πετιούνται γρήγορα στην αποθήκη αχρήστων από την ίδια την πορεία της οικονομικής εξέλιξης.

Η αντιδραστική αστική τάξη φρόντιζε παντού, και τώρα αρχίζει να φροντίζει και στην χώρα μας, ν’ανάψει τη θρησκευτική έχθρα για να τραβήξει προς τα κει την προσοχή των μαζών, αποσπώντας την από τα πραγματικώς σοβαρά και θεμελιακά οικονομικά και πολιτικά ζητήματα, τα οποία λύνει τώρα πρακτικά το πανρωσικό προλεταριάτο που ενώνεται στην επαναστατική του πάλη. Η αντιδραστική αυτή πολιτική του κατατεμαχισμού των προλεταριακών δυνάμεων, που σήμερα εκδηλώνεται κυρίως με τη μορφή των πογκρόμ στα οποία προβαίνουν οι μαυροεκατονταρχίτες, ίσως να καταλήξει αύριο σε τίποτα πιο εκλεπτυσμένες μορφές. Εμείς, εν πάση περιπτώσει, θα της αντιτάξουμε το ήρεμο, το σταθερό και υπομονητικό, το απαλλαγμένο από κάθε συδαύλιση διαφωνιών δευτερεύουσας σημασίας κήρυγμα της προλεταριακής αλληλεγγύης και της επιστημονικής κοσμοθεωρίας.

Το επαναστατικό προλεταριάτο θα κατορθώσει ώστε η θρησκεία να γίνει πραγματικά ατομική υπόθεση για το κράτος. Και μέσα σ’αυτό το ξεκαθαρισμένο από την μεσαιωνική μούχλα πολιτικό καθεστώς το προλεταριάτο θ’αρχίσει μια πλατιά, ανοιχτή πάλη για την εξάλειψη της οικονομικής δουλείας, που είναι η αληθινή πηγή της θρησκευτικής αποβλάκωσης της ανθρωπότητας. 

Πηγή: Αρχείο Μαρξιστών

10 σχόλια:

  1. Ωραία ανάρτηση. Και βουλώνει και μερικά στόματα διαφόρων "θεωρητικών" του κώλου.
    Ο Άθεος εργάτης είναι ένας στόχος του Κόμματος, ένας σκοπός, εκεί πρέπει να φτάσουμε....δεν είναι προϋπόθεση για ν'αρχίσουμε απο κει. Και στο κάτω κάτω της γραφής, ο αθεϊσμός του Εργάτη είναι ζητημα πρωτεύον για την ΕΔΡΑΙΩΣΗ του σοσιαλισμού, δεν είναι πρωτεύον για την ανατροπή του καπιταλισμού. Ο εργάτης ας παλεύει στα συνδικάτα κι ας σταυροκοπιέται...δεν πειράζει.... θα του φύγει σιγά σιγά κι αυτό του κουσούρι, όταν θα έρθουν οι πρώτες νίκες της ταξικής πάλης. Όταν στην κοινωνία στην οποία ζει τώρα, "ΣΗΜΕΡΑ", δεν θα τον αναγκάζει να ψάχνει παρηγοριά στο "ΑΥΡΙΟ".
    Και κάτι τελευταίο.... άθεος από άθεο διαφέρει. Το να αντιτίθεσαι σε θεούς και θρησκείες επειδή απλά είναι "Ανορθολογικά" "αντιρεαλιστικά" πράγματα δεν σε κάνει ντε και καλά χρήσιμο στο ταξικό κίνημα. Γεμάτη από τέτοιους αθεους είναι η σύγχρονη αστική διανόηση (Οι περισσότεροι απανταχού πανεπιστημιακοί Βιολόγοι, Χημικοί. Φυσικοί και πολλοί άλλοι, τέτοιοι άθεοι είναι αλλά στον καπιταλισμό δεν βρίσκουν κανένα κουσούρι). Μόνο όταν απορρίπτεις κι αντιτίθεσαι σε θεούς και θρησκείες, επειδή ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ έπαιξαν παίζουν και θα παίζουν βρώμικο ταξικό ρόλο... επειδή συμμαχούν με τους εκμεταλλευτές, τότε και μόνο τότε είσαι άθεος της προκοπής. Αλλιώς είσαι αθεος για τον π@#τσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Η θρησκεία είναι μια από τις μορφές πνευματικής καταπίεσης............για μια καλύτερη επίγεια ζωή". Τώρα πως γίνεται άνθρωποι που δηλώνουν μαρξιστές-λενινιστές επαναστάτες και έχουν και καλά μελετήσει μαρξισμό-λενινισμό να είναι ταυτόχρονα και θρησκευόμενοι αυτό είναι μυστήριο. Διότι να σου λέει ο Λένιν ο ίδιος τι είναι η θρησκεία και εσύ να πιστεύεις ακόμα.....
    Πως το έχουν συνδυάσει μέσα στο κεφάλι τους απορώ. Και αναφέρομαι φυσικά σε αυτούς που υποτίθεται ότι έχουν μελετήσει και καλά όπως λένε το μαρξισμό-λενινισμό άρα αυτά έπρεπε να τα ξεκαθαρίσουν και λένε ότι είναι και κομμουνιστές-επαναστάτες. Είναι δυνατόν να σου λέει ότι η θρησκεία είναι πνευματική καταπίεση και εσύ να υπερασπίζεσαι αυτό το πράγμα; Μιλάω για αυτούς τους δήθεν συνειδητοποιημένους κομμουνιστές που τα έχουν μελετήσει αυτά όπως λένε τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η θρησκεία είναι μια από τις μορφές πνευματικής καταπίεσης............για μια καλύτερη επίγεια ζωή". Τώρα πως γίνεται άνθρωποι που δηλώνουν μαρξιστές-λενινιστές επαναστάτες και έχουν και καλά μελετήσει μαρξισμό-λενινισμό να είναι ταυτόχρονα και θρησκευόμενοι αυτό είναι μυστήριο. Διότι να σου λέει ο Λένιν ο ίδιος τι είναι η θρησκεία και εσύ να πιστεύεις ακόμα.....
    Πως το έχουν συνδυάσει μέσα στο κεφάλι τους απορώ. Και αναφέρομαι φυσικά σε αυτούς που υποτίθεται ότι έχουν μελετήσει και καλά όπως λένε το μαρξισμό-λενινισμό άρα αυτά έπρεπε να τα ξεκαθαρίσουν και λένε ότι είναι και κομμουνιστές-επαναστάτες. Είναι δυνατόν να σου λέει ότι η θρησκεία είναι πνευματική καταπίεση και εσύ να υπερασπίζεσαι αυτό το πράγμα; Μιλάω για αυτούς τους δήθεν συνειδητοποιημένους κομμουνιστές που τα έχουν μελετήσει αυτά όπως λένε τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να 'στε καλά σύντροφοι, που μου λέτε να πάρω πούλο από το Κόμμα επειδή είμαι χριστιανός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε συντρόφια, καλά τα λέει ο Λένιν για την εποχή του. Τώρα όμως πιο είναι το θέμα; Άμα εγώ π.χ. είμαι χριστιανός (πείτε με ιδεαλιστή, πείτε με ότι σκατά γουστάρετε), και είμαι και κομμουνιστής, τι πρέπει να κάνω; Δηλαδή πρέπει σώνει και καλά να αφήσω την πίστη μου, επειδή σας την βάρεσε μερικών, να υπάρχει απόλυτη ιδεολογική καθαρότητα; Δηλαδή έναν εργάτη που κάνει τον σταυρό του, αλλά απεργεί, αγωνίζεται, έχει φάει ξύλο στις πορείες από μπάτσους και από προβοκάτορες, τι θα του πείτε; Ότι είναι παπάρας που πιστεύει, κι ότι πρέπει να ανάψει ένα κεράκι μπροστά από το εικονοστάσι του διαλεκτικού υλισμού, για να γουστάρει η μνήμη του συντρόφου Ουλιάνοφ; Αλλιώς τι; Δεν θα πάει στον ταξικό "παράδεισο"; Οι παπάδες του ΕΑΜ ήταν παπάρες δηλαδή; Ο Καμίλλο Τόρρες που σκοτώθηκε στα βουνά της Κολομβίας επειδή είχε βγει στο αντάρτικο, τι ήταν γαμώ το στανιό μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ανώνυμος και παπα-Ανυπόμονος

    Είναι ακατανόητο να σχολιάζει κανείς συμπεράσματα που δεν αναφέρονται ή δεν υποστηρίζονται στο κείμενο που κριτικάρει. Είναι κουτοπονηριά να σχολιάζει κανείς αυτό που θα ήθελε να γράφει το κείμενο αντί αυτού που πραγματικά γράφει.

    Αφού δεν αντέχετε να διαβάσετε ολόκληρο το πολύ ενδιαφέρον και περιεκτικό κείμενο δείτε ένα μόνο απόσπασμα που ανατρέπει πλήρως αυτά που ισχυρίζεστε
    :

    " Η ενότητα αυτής της πάλης, πάλης πραγματικά επαναστατικής, που διεξάγει η καταπιεζόμενη τάξη για τη δημηουργία ενός επίγειου παραδείσου, είναι σπουδαιότερη για μας από την ενότητα γνωμών των προλεταρίων για τον επουράνιο παράδεισο.

    Να γιατί δε μιλάμε, και δεν πρέπει να μιλάμε στο πρόγραμμα μας για τον αθεϊσμό μας. Να γιατί δεν απαγορεύουμε και δεν πρέπει να απαγορεύουμε στους προλεταρίους που έχουν διατηρήσει τούτα ή εκείνα τα υπολείμματα των παλαιών προλήψεων να πλησιάσουν στο κόμμα μας. Εμείς θα προπαγανδίζουμε πάντοτε την επιστημονική κοσμοθεωρία. Μας είναι απαραίτητο να καταπολεμούμε την ασυνέπεια οποιωνδήποτε “χριστιανών”, αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου πως πρέπει να προωθούμε το θρησκευτικό ζήτημα στην πρώτη σειρά, γιατί σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή η σειρά του, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επιτρέπουμε το κομμάτιασμα των δυνάμεων της πραγματικά επαναστατικής, οικονομικής και πολιτικής πάλης για τριτεύουσες απόψεις και φαντασιοπληξίες, που χάνουν γρήγορα κάθε πολιτική σημασία, πετιούνται γρήγορα στην αποθήκη αχρήστων από την ίδια την πορεία της οικονομικής εξέλιξης."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καταρχήν δεν είπα σε κανέναν να φύγει από το κόμμα επειδή είναι χριστιανός ή οτιδήποτε και δεν έχω αυτό το σκοπό ούτε το δικαίωμα να το κάνω. Εγώ ούτε οργανωμένος στο ΚΚΕ είμαι ούτε μέλος πως να κάνω κάτι τέτοιο; Ένα αυτό.

    Δεύτερον: Δεν καταφέρθηκα εναντίον των εργατών που αγωνίζονται, απεργούν και μάχονται και ας είναι και πιστοί. Ούτε τους κατηγόρησα ούτε υποβάθμισα και υπονόμευσα τον αγώνα που δίνουν ούτε τίποτα από όλα αυτά. Και φυσικά δεν είπα να τους απομονώσουμε ούτε να τους διώξουμε ούτε να τους κάνουμε εχθρούς. Και για τους παπάδες και τους ιερείς που δώσανε μάχες με το λαό μας και είναι προοδευτικοί άνθρωποι και προς τιμήν τους δεν έκανα κάτι τέτοιο. Φυσικά και πρέπει και αυτοί οι άνθρωποι να παίρνουν μέρος στους αγώνες του λαού μας δεν είμαι καθόλου κατά και δεν υπαινίχθηκα κάτι άλλο.

    Ξέρετε κάτι όμως; Δεν είναι όλοι οι εργάτες μαρξιστές-λενινιστές, κομμουνιστές συνειδητοποιημένοι που να έχουν μελετήσει προσεκτικά το έργο του μαρξισμού-λενινισμού και να έχουν εντρυφήσει σε αυτό για να ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα. Δυστυχώς αλλά έτσι είναι.Η κριτική που κάνω όμως δεν εστιάζεται σε αυτόν τον άνθρωπο. Ούτε στον ιερέα. Εγώ ξαναλέω αναφέρομαι στους συνειδητοποιημένους μαρξιστές-λενινιστές που αφού έχουν διαβάσει και μελετήσει κάποια πράγματα προσεκτικά πρέπει να είναι ξεκάθαρα μέσα τους και από αυτούς έχω αυτή την απαίτηση.

    Και να σας πω και κάτι άλλο. Ακόμα και ένας άνθρωπος που αγαπάει το κόμμα και είναι φιλοκομμουνιστής και παίρνει μέρος σε όλους τους αγώνες μαζί του και πλάι στους κομμουνιστές πάλι δεν σημαίνει ότι αυτός ο άνθρωπος μελέτησε τον μαρξισμό-λενινισμό και τον ενστερνίστηκε. Και μπορώ να σας αναφέρω παραδείγματα και από τον οικογενειακό μου κύκλο ανθρώπων δηλαδή που ναι αγαπούν τους κομμουνιστές και το κόμμα, τους υποστηρίζουν, αγωνίζονται μαζί τους αλλά δεν έχουν διαβάσει τους κλασικούς ούτε μελέτησαν τον μαρξισμό-λενινισμό και τι υποστηρίζει αυτός και δεν έχουν ξεκαθαρίσει κάποια ζητήματα όπως πχ θρησκεία για χ και ψ λόγους δεν στέκομαι σε αυτό. Είναι δίπλα μας δηλαδή όχι γιατί είναι κομμουνιστές που διάβασαν, μελέτησαν την ιδεολογία αλλά μας εμπιστεύονται και μας ακολουθούν γιατί καταλαβαίνουν ότι αγωνιζόμαστε για αυτούς και για όλο το λαό και αγωνίστηκαν δίπλα μας σε στιγμές όπως πχ ενάντια στη δικτατορία ή εναντίων των Γερμανών (αναφέρομαι στους μεγάλους ανθρώπους που τα έζησαν όλα αυτά). Αυτούς τους ανθρώπους όταν θα τους πλησιάσουμε και θα προσπαθήσουμε να ριζοσπαστικοποιήσουμε την σκέψη τους πρέπει εμείς που είμαστε διαβασμένοι και μελετημένοι να έχουμε ξεκαθαρίσει ζητήματα μέσα μας όπως πχ το θρησκευτικό.

    Για αυτό και κάνω αυτή την κριτική ξαναλέω όχι στους απλούς εργάτες ή τους πιστούς αλλά στους συνειδητοποιημένους μαρξιστές-λενινιστές σε αυτούς που θα έπρεπε να έχουν μελετήσει εις βάθος την ιδεολογία και σε αυτούς αναφέρομαι αποκλειστικά. Γιατί μαρξισμό-λενινισμό μαθαίνεις αληθινά από τους κλασικούς και όχι από τον ριζοσπάστη ή από το ΚΚΕ ή από οπουδήποτε αλλού. Ε αυτοί που το έκαναν αυτό κατανοούν πολύ καλά ότι κομμουνισμός και ιδεαλισμός είναι έννοιες αντίθετες και σε σύγκρουση και δεν κολλάνε μαζί αυτό μας διδάσκει η κοσμοθεωρία μας.

    Προτείνω λοιπόν στους κομμουνιστές πιστούς να ξαναπιάσουν τον Μαρξ, τον Ένγκελς, το Λένιν και το Στάλιν από την αρχή και να τους μελετήσουν σιγά σιγά και προσεκτικά. Το έργο αυτών των ανθρώπων είναι οδηγός για κάθε κομμουνιστή αληθινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οπότε όποιος δεν είναι άθεος είναι ντεμέκ κομμουνιστής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σιατίστης Παύλος: «Είναι προτιμότερο να είσαι άθεος από το να μπερδεύεις ή να χρησιμοποιείς την πίστη και την Εκκλησία για να παγιδεύσεις ανθρώπους» (όπως κάνει η Χρυσή Αυγή)...

    http://www.alfavita.gr/arthra/%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%82-%C2%AB%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CF%82%C2%BB-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%8C%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE-%CE%B1%CF%85%CE%B3%CE%AE

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.