22 Οκτωβρίου 2012

Μάθημα Οικονομίας : Πως στήνουμε το απόλυτο μονοπώλιο



Τίτλοι τέλους και για την νέα Ολυμπιακή «Olympic Air» που «ευδόκησε» να λειτουργήσει διαρκώς συρρικνούμενη για μια περίπου 2ετία υπό τις εντολές του πάλαι ποτέ «σωτήρα» της κ Ανδρέα Βγενόπουλου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες μας ,σε σύσκεψη υψηλόβαθμων στελεχών της Olympic Air που ολοκληρώθηκε προ ολίγου ανακοινώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ Μαλαματίνα ότι η εταιρεία πωλείται κατά 100% στην μέχρι πρότινος ανταγωνίστρια της εταιρεία Aegean Airlines κατά 100% αντί ποσού 72 εκατ.ευρώ .

Σύμφωνα με τα σχέδια των διοικήσεων των δύο εταιρειών ,σε πρώτη φάση η Olympic Air θα λειτουργήσει ως θυγατρική της Aegean Airlines ενώ οι διαδικασίες συγχώνευσης θα ξεκινήσουν από την ενοποίηση του management. Αυτό βεβαίως θα σημάνει και νέες απολύσεις προσωπικού ,που εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης του 10%-12% επί του συνόλου των εργαζομένων και των δύο εταιρειών.


Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ,όλα τα παραπάνω κοινοποιήθηκαν στα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας ως δεδομένα τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2011 είχε «μπλοκάρει» την πρώτη προσπάθεια συγχώνευσης των δύο εταιρειών για λόγους ανταγωνισμού απαγορεύοντας μάλιστα και τη συνεργασία τους για μία 2ετία.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες ,το θέμα αυτό θα αντιμετωπιστεί στην παρούσα φάση με προσφυγή στην Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι θα ξεπεραστεί έτσι η σκόπελος της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Τέλος η πλήρης συγχώνευση των δύο εταιρειών εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα εξάμηνο

Και όπως διαβάσαμε στην Wikipedia

H Olympic Air διαθέτει έναν από τους νεότερους στόλους αεροσκαφών στην Ευρώπη, ο οποίος αποτελείται από 23 αεροσκάφη, εκ των οποίων, 8 Airbus, 10 Q400 Bombardier, 5 Dash-100 Bombardier. 

Από τα 8 Airbus, τα 3 είναι A319 και τα 5 είναι Α320, χωρητικότητας 138 και 162 θέσεων αντίστοιχα. Τα Airbus εξυπηρετούν πτήσεις, μεσαίων αποστάσεων, εξωτερικού και μεγάλων προορισμών εσωτερικού όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά,η Μυτιλήνη και η Ρόδος.

Τα Q400 Bombardier είναι ελικοφόρα (turboprop), Καναδικής κατασκευής, νέας γενιάς, αθόρυβα, γρήγορα και χαρακτηρίζονται ως τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη. Από τα δέκα (10) αεροσκάφη Q400 Bombardier, τα οκτώ (8) είναι εντελώς καινούρια και τα δύο (2) είναι ηλικίας 2 ετών. Τα Q400 εξυπηρετούν, κυρίως, πτήσεις εσωτερικού και κοντινούς προορισμούς εξωτερικού.

Tα 5 Dash8-100 Bombardier, εκτελούν δρομολόγια σε αεροδρόμια εσωτερικού με μικρού μήκους διάδρομο καθότι αποτελούν το μοναδικό τύπο αεροσκάφους κατάλληλο για να εξυπηρετήσει τα αεροδρόμια της Μήλου, της Πάρου, και του Καστελόριζου.

Το κόστος της επένδυσης σε jet αεροσκάφη (και ανταλλακτικά) υπολογίζεται σε 800 εκατομμύρια δολάρια ενώ το κόστος απόκτησης των ελικοφόρων υπολογίζεται σε 300 εκατομμύρια δολάρια. Συνολικά, η επένδυση στο στόλο των αεροσκαφών και στα ανταλλακτικά, υπερβαίνει το 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια.

7 σχόλια:

  1. 72 εκατ αντί για τουλάχιστον 1,1 δισ? Τι επενδυτική ευκαιρία βρε παιδί μου! Το δημόσιο παρελθόν της πιστεύω τη δυσφημιζε και έριξε την τιμή... Τι ωραίος ο καπιταλισμός! Προσφορά, ζήτηση, υγιής ανταγωνισμός και λοιπές αηδίες...
    Φαίδρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εξαγορά είναι τυπική. Ουσιαστικά οι δυο εταιρείες ήδη συνεργάζονται και λειτουργουν ως μια τα τελευταία 2 χρόνια.

      Πειραιώς - Marfin Popular
      Olympic - Aegean,
      μια μεγάλη οικογένεια ...

      Διαγραφή
    2. Ναι το είχα διαπιστώσει ότι ήταν μια εταιρεία. "Ωραίες" οικογένειες που καταχρεώνουν "ωραία" κράτη...
      Φαίδρα

      Διαγραφή
  2. Προφανώς κάτι δεν καταλάβατε καλά.
    Η Aegean δεν εξαγοράζει τον στόλο της Ολυμπιακής, αλλά μόνο την εταιρεία Olympic Air. Σαν να λέμε δηλαδή... τον αέρα της εταιρείας και όχι το πακέτο των μετοχών στο οποίο περιλαμβάνεται ο στόλος, τα ακίνητα κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που σου γαμώτο ...

      Δηλαδή αυτό σημαίνει πως δεν πραγματοποιείται συγκεντροποίηση, και μάλιστα σε βαθμό που δημιουργείται ένα και μοναδικό ιδιωτικό μονοπώλιο στην χώρα ?

      Διαγραφή
    2. H Aegean δεν εξαγοράζει τον στόλο της Ολυμπιακής γιατί απλώς δεν υπάρχει..
      http://www.capital.gr/news.asp?id=1547004

      Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2012 - 17:44


      Την υπογραφή οριστικής συμφωνίας για την πώληση των θυγατρικών εταιρειών MIG Aviation UK και MIG Aviation 3, στην Nordic Aviation Company (NAC) ανακοίνωσε η Marfin Investment Group (MIG).

      Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι εταιρείες αυτές είναι οι ιδιοκτήτριες του στόλου αεροσκαφών Bombardier της Olympic Air που αποτελείται από 10 αεροσκάφη τύπου Q-400 και 4 αεροσκάφη Dash 8-100.

      Το καθαρό τίμημα σε μετρητά από τη συναλλαγή για την MIG είναι $25,2 εκατ. και προκύπτει ισόποση ενίσχυση ρευστότητας στην μητρική εταιρεία και σε επίπεδο ομίλου ενώ σαν αποτέλεσμα της πώλησης θα διαμορφωθούν ζημίες περίπου €7 εκατ. για την μητρική εταιρεία και € 6 εκατ. για τον Όμιλο.

      Η συναλλαγή περιλαμβάνει την επαναμίσθωση των αεροσκαφών από την NAC στην Olympic Air, για περίοδο 11 ετών με όρους αγοράς.

      Ως αποτέλεσμα της μεταβίβασης είναι η μείωση δανεισμού σε επίπεδο ομίλου κατά $131,6 εκατ. Ωστόσο, εξαιτίας της λογιστικής απεικόνισης των μισθωμάτων αεροσκαφών ως συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, ποσό ύψους $162,6 εκατ. θα εμφανίζεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου ως μακροχρόνια υποχρέωση, καταλήγει η ανακοίνωση

      Διαγραφή
  3. Γιατί τσακώνεστε, αφού οι ίδιες οι εταιρίες τα λένε μόνες τους μια χαρά;

    Μονοπώλιο των Βασιλάκη, MIG του Βγενόπουλου, Λασκαρίδη, Κωνσταντακόπουλου, Δαυίδ, Ιωάννου και Τράπεζας Πειραιώς. Αυτό είναι και τίποτε λιγότερο.

    Οι δύο αερομεταφορείς γίνονται συγχωνευόμενες ένας, με όνομα OLYMPIC AIR και εισηγμένη στο χρηματιστήριο Αθηνών με όλες τις θυγατρικές.
    64 συνολικά αεροπλάνα και 5850 εργαζομένους, άλλο τι θα μείνει μετά την ολοκλήρωση την "συγκέντρωση δυνάμεων για την διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο".

    http://el.aegeanair.com/i-etaireia/grafeio-tupou/deltia-tupou/deltio-tupou/?prid=36

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.