14 Σεπτεμβρίου 2010

Αποικιοκρατικές συμβάσεις - Ενα "νόμιμο" διαχρονικό σκάνδαλο

Αναδημοσίευση απο Βαθύ Κόκκινο

«Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας.

Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια.  Τι κάνουν οι "εκλεκτοί" μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν».

Το παραπάνω αποτελεί απόσπασμα από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Παπακωνσταντίνου –εννοεί τον όμιλο Μπόμπολα - και περιλαμβάνετε στα πρακτικά της βουλής στις 30/6

Πάμε τώρα στην τοποθέτηση του Ρέππα που αντέδρασε στο κίνημα που υπάρχει από πολίτες ενάντια στα διόδια. Δείτε το βίντεο και πάρτε υπ’ όψιν σας τον τρόπο που η κυβέρνηση κάνει τα πάντα για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των κατασκευαστικών ομίλων.

Ας τα πιάσουμε απ’ την αρχή. Σύμφωνα με την νομοθεσία (νόμος 3555/2007), η "παραχωρησιούχος" εταιρία μπορεί να απαιτήσει από τον χρήστη που δεν πλήρωσε τα διόδια την καταβολή του 20πλασίου του αντιτίμου σαν αστική ποινή. Αυτό μέχρι τώρα δεν έχει γίνει και ο λόγος είναι απλός. Αν ζητηθεί από πολίτη να υποστεί αυτή την κύρωση αυτός μπορεί να αρνηθεί και να προσφύγει στα δικαστήρια γιατί σύμφωνα με έγκυρους νομικούς: «Η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική αφενός γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της παραχωρησιούχου ιδιωτικής εταιρίας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου».

Και όχι μόνο αυτό αλλά ο πολίτης απ’ τον οποίον θα ζητηθεί να πληρώσει το πρόστιμο έχει κάθε περιθώριο να προσφύγει στα δικαστήρια σχετικά με την νομιμότητα της σύμβασης κατασκευής των οδών που μπάζει από παντού και έτσι η εταιρία που εκμεταλλεύεται τα διόδια δεν το ρισκάρει.

Η κυβέρνηση τα γνωρίζει όλα αυτά και σε μια προσπάθεια να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πλουτοκρατών –κύρια του Μπόμπολα- που δραστηριοποιούνται σ’ αυτό τον τομέα νομοθέτησε την μη καταβολή διοδίων φορολογικό αδίκημα.

Ούτε αυτό περπάτησε όμως και έμεινε στα χαρτιά. Ετσι λοιπόν βγήκε ο Ρέππας στην τηλεόραση και μας το …γύρισε στο φιλότιμο. Πληρώνετε, μας είπε, τα διόδια γιατί διαφορετικά θα αναγκαστεί να τα πληρώσει στους καπιταλιστές "παραχωρησιούχους" το κράτος, δηλαδή όλοι μας. Ούτε σκέψη δεν έκανε ο «σοσιαλιστής» υπουργός για κατάργηση των αποικιακών τύπου συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων που έχουν κάνει διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις δίνοντας τα περιθώρια να κερδοσκοπούν νόμιμα μια χούφτα μεγαλοκαπιταλιστές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.