12 Μαρτίου 2014

Δημόσια Εκπαίδευση και MKO

Η οργανωμένη κοινωνική προσφορά και δράση που δεν επιβάλλεται με θεσμικό τρόπο έχει ως βασικό χαρακτηριστικό της την εθελοντική στράτευση. Οργανώσεις των εργαζομένων και άλλες μαζικές λαϊκές οργανώσεις, κινήσεις, ομάδες πρωτοβουλιών κλπ. -θεσμικά ή όχι αναγνωρισμένες- είναι εθελοντικού χαρακτήρα.

Έτσι παρ’ ότι οι συλλογικές μορφές κοινωνικής δράσης και προσφοράς δεν είναι καθόλου καινούργιες, η προβαλλόμενη έννοια «εθελοντισμός» που εμφανίζεται τις τελευταίες δεκαετίες συνδέεται πολλές φορές με την έννοια Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ). Προβάλλονται ως ο «τρίτος τομέας της οικονομίας» δηλαδή ως δράση των εθελοντών και άλλων μη κυβερνητικών οργανώσεων (ΜΚΟ) με το ιδιωτικό κεφάλαιο σε τομείς κοινωνικής πολιτικής, περιβάλλοντος, πολιτισμού, αθλητισμού.

Σύμφωνα με την ΕΕ οι ΜΚΟ είναι σωματεία και ιδρύματα, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία εκπληρώνουν στους διάφορους τομείς ποικίλες και σημαντικές λειτουργίες. Από την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών έως την κοινωνική αλληλεγγύη, τη δημόσια υγεία, την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής του πολίτη και την έκφραση της βούλησης ορισμένων κοινωνικών στρωμάτων ή ομάδων συμφερόντων, αποτελώντας συχνά αποτελεσματική και ελαστική απάντηση στις νέες και αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών που η δημόσια αρχή δεν κατορθώνει πλέον να ικανοποιήσει πλήρως.

Η συγκρότηση και αξιοποίηση των ΜΚΟ εκφράζει την προσπάθεια για μεγάλου βάθους παρέμβαση των κρατικών και διακρατικών μηχανισμών, όπως η ΕΕ, να ελέγξουν και κατευθύνουν τη διάθεση για κοινωνική προσφορά και δράση με μορφές που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα .

Ενδιαφέρονται να επενδύσουν στους τομείς παιδείας, υγείας, πρόνοιας και ασφάλισης, όπου παλιότερα δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν υψηλό ποσοστό κέρδους, γιατί ήταν κατά βάση κρατικοί τομείς. Τώρα με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων αλλά και την ανάπτυξη της δράσης εθελοντικών και ΜΚΟ διευκολύνεται η κερδοφορία..

Η κυβέρνηση με το να αναδεικνύει σε «βασικούς πυλώνες άσκησης κοινωνικής φροντίδας», τις «Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις» (ΜΚΟ), «νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα είτε σωματεία ή συλλόγους» (Ν. 2646, άρθρο 12, παρ. 2) αφαιρεί από το κράτος την υποχρέωση να παρέχει κοινωνικές υπηρεσίες, μειώνει τις κρατικές δαπάνες, υποβαθμίζει την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και κοινωνικής πολιτικής. Επίσης χρησιμοποιεί τις ΜΚΟ σαν όχημα για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων, των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, τη συγκάλυψη της ανεργίας, την αποσύνδεση των πτυχίων από το επάγγελμα κλπ

Με μια παρόμοια ΜΚΟ προσπάθησαν ένα χρόνο πριν να καλύψουν τις ανάγκες και τα κενά του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Ήταν τότε που Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων και Κηδεμόνων του νομού μας δήλωσε την αντίθεσή του και αρνήθηκε να νομιμοποιήσει την προσπάθεια παρέμβασης και καταστρατήγησης της ενιαίας δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και την κάθε έννοια μόνιμης και σταθερής εργασίας σ’ αυτήν.

Ήταν τότε που καλέσαμε τους Συλλόγους μας να μην δεχτούν να ανοιχτούν κερκόπορτες εισόδου στα Σχολεία μας φορέων άσχετων με τη δημόσια εκπαίδευση, και το δημόσιο χαρακτήρα της.

Επιπλέον παροτρύνουμε όλους όσους από όποια θέση και αν υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση, να επαγρυπνούν και να υπερασπίζουν το δημόσιο χαρακτήρα της.

Ένα χρόνο μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις , τα σκάνδαλα, την επίσημα ομολογούμενη παντελή έλλειψη ελέγχου από το κράτος και το χορό των δις προς όφελος των λίγων, ο χώρος της εκπαίδευσης βρίσκετε αντιμέτωπος με μια σκληρή πραγματικότητα όπου μόνο προς όφελος των μαθητών δεν είναι. (εκπαιδευτικοί μόνο μέσω ΕΣΠΑ, μείωση κονδυλίων για την μεταφορά, τέλος η σίτιση στα μουσικά σχολεία).

Μετά από όλα όσα έγιναν γνωστά σχετικά με το ρόλο των ΜΚΟ, και τα όσα έγιναν την προηγούμενη χρονιά, όλες τις πιέσεις που δεχτήκαμε από στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης και κάποιους αιρετούς, για να αποδεχτούμε την συνεργασία με ΜΚΟ στο χώρο των σχολείων μας, ενώ γνώριζαν την κατάσταση, άραγε θα υπάρξουν κάποιοι από αυτούς που θα αναγνωρίσουν ότι ευτυχώς που δεν επιτρέψαμε να μπλεχτούμε σε τέτοιου είδους περιπέτειες;

Επίσης θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σε εκείνους τους ελάχιστους γονείς, μέλη Δ.Σ συλλόγων, που για δικούς τους λόγους επέμεναν στην υλοποίηση του προγράμματος ότι στο μέλλον πρέπει να λειτουργούν με υπευθυνότητα και σεβασμό στις αποφάσεις της πλειοψηφίας με μοναδικό γνώμονα και κριτήριο το συμφέρον του δημόσιου σχολείου .

Ως Ένωση Γονέων δικαιούμαστε να δηλώνουμε ότι πράξαμε το καλύτερο στη συγκεκριμένη περίπτωση και αποφύγαμε να εμπλακεί σε περιπέτειες η σχολική μας κοινότητα. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε επαγρύπνηση και στο μέλλον, ερχόμενοι σε αντιπαράθεση με παρόμοιες τακτικές που οδηγούν τη παιδεία στα χέρια αδίστακτων κερδοσκόπων. Θα υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας και τη δημόσια περιουσία, έτσι ώστε αυτό να υπάρχει και να υπηρετούν τώρα και στο μέλλον την μόρφωση των παιδιών μας.

Το Δ.Σ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Λευκάδας

1 σχόλιο:

  1. Education and the Structural Crisis of Capital

    The U.S. Case
    John Bellamy Foster

    http://monthlyreview.org/2011/07/01/education-and-the-structural-crisis-of-capital

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά