Του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Η αστυνομία του Βερολίνου χρειαζόταν ένα ρομπότ που να περιπολεί και να ελέγχει μεγάλες εκτάσεις. Το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου από το 2006 προσπαθεί να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που θα κινείται δίχως οδηγό. Ετσι γεννήθηκε το DS4, ή αλλιώς το «Πνεύμα του Βερολίνου», το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο στο οποίο δεν κάθεται κανείς στο τιμόνι του.
Δεκαέξι διπλωματούχοι φοιτητές τού Πανεπιστημίου -μαζί με τον καθηγητή τους, Τίνος Γκάντζινεχ- παρουσίασαν τη συνεργασία Πανεπιστημίου και αστυνομίας, το αυτοκίνητο του μέλλοντος, που κινείται στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας με αυτονομία και μάλιστα με μεγάλη ασφάλεια για τους πεζούς, αλλά και για τα οχήματα.
Εάν τελικά το όχημα αυτό χρησιμοποιηθεί και ως περιπολικό για την αστυνομία δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί, καθώς το κόστος του φτάνει τα 350.000 ευρώ και η συνολική έρευνα για την κατασκευή του κόστισε στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου ένα εκατ. ευρώ.
Τα έξοδα είναι υψηλά, γιατί πολύ υψηλού επιπέδου είναι και η τεχνολογία που φέρει το αυτοκίνητο. Κάμερες μεταφέρουν σε υπολογιστές την εικόνα του δρόμου και το κρατούν σε πορεία.
Επίσης υπάρχουν λέιζερ σκάνερ, τα οποία και εντοπίζουν αντικείμενα, οχήματα και ανθρώπους που κινούνται γύρω του.
Ενα σύστημα GPS δείχνει το σημείο όπου βρίσκεται το όχημα και οι πληροφορίες περνούν σε έναν κομπιούτερ που καθορίζει την πορεία. Επίσης, ένας άλλος κομπιούτερ χειρίζεται το γκάζι, το φρένο και τις ταχύτητες.
Για την ώρα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Γερμανίας αυτοκίνητα δίχως οδηγούς· κάτι τέτοιο όμως δεν το αποκλείει κανείς στο μέλλον. Ηδη, το «Πνεύμα του Βερολίνου» ετοιμάζεται να πάρει μέρος σε ράλι που θα διεξαχθεί στις ΗΠΑ και θα συμμετέχουν ανάλογα ρομπότ-αυτοκίνητα.
Από ελευθεροτυπία
Η αστυνομία του Βερολίνου χρειαζόταν ένα ρομπότ που να περιπολεί και να ελέγχει μεγάλες εκτάσεις. Το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου από το 2006 προσπαθεί να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που θα κινείται δίχως οδηγό. Ετσι γεννήθηκε το DS4, ή αλλιώς το «Πνεύμα του Βερολίνου», το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο στο οποίο δεν κάθεται κανείς στο τιμόνι του.
Δεκαέξι διπλωματούχοι φοιτητές τού Πανεπιστημίου -μαζί με τον καθηγητή τους, Τίνος Γκάντζινεχ- παρουσίασαν τη συνεργασία Πανεπιστημίου και αστυνομίας, το αυτοκίνητο του μέλλοντος, που κινείται στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας με αυτονομία και μάλιστα με μεγάλη ασφάλεια για τους πεζούς, αλλά και για τα οχήματα.
Εάν τελικά το όχημα αυτό χρησιμοποιηθεί και ως περιπολικό για την αστυνομία δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί, καθώς το κόστος του φτάνει τα 350.000 ευρώ και η συνολική έρευνα για την κατασκευή του κόστισε στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου ένα εκατ. ευρώ.
Τα έξοδα είναι υψηλά, γιατί πολύ υψηλού επιπέδου είναι και η τεχνολογία που φέρει το αυτοκίνητο. Κάμερες μεταφέρουν σε υπολογιστές την εικόνα του δρόμου και το κρατούν σε πορεία.
Επίσης υπάρχουν λέιζερ σκάνερ, τα οποία και εντοπίζουν αντικείμενα, οχήματα και ανθρώπους που κινούνται γύρω του.
Ενα σύστημα GPS δείχνει το σημείο όπου βρίσκεται το όχημα και οι πληροφορίες περνούν σε έναν κομπιούτερ που καθορίζει την πορεία. Επίσης, ένας άλλος κομπιούτερ χειρίζεται το γκάζι, το φρένο και τις ταχύτητες.
Για την ώρα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Γερμανίας αυτοκίνητα δίχως οδηγούς· κάτι τέτοιο όμως δεν το αποκλείει κανείς στο μέλλον. Ηδη, το «Πνεύμα του Βερολίνου» ετοιμάζεται να πάρει μέρος σε ράλι που θα διεξαχθεί στις ΗΠΑ και θα συμμετέχουν ανάλογα ρομπότ-αυτοκίνητα.
Από ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.