30 Σεπτεμβρίου 2011

Αύξηση αυτοκτονιών στην Ευρώπη

..με πρωταθλήτρια την Ελλάδα...(αύξηση επίσης στην κατανάλωση ψυχοφαρμάκων και στις επισκέψεις σε ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές).

Αγωνίσου για τα δικαιώματα σου!

Ήθελα καιρό να γράψω κάτι πάνω σε αυτό. Διαβάζω σε παλιότερο άρθρο των νέων:
Δραματική αύξηση, η οποία αγγίζει το 40%, σημειώνουν οι αυτοκτονίες στη χώρα μας, μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.
«Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία και οι επιδημιολογικές μελέτες καταδεικνύουν μία σημαντική αύξηση σε ποσοστά αυτοκτονιών στην Ελλάδα, η οποία μπορεί να αγγίζει το 40%» αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδου, που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης για την αύξηση των αυτοκτονιών λόγω της οικονομικής κρίσης και των κυκλωμάτων τοκογλυφίας.
 και λίγο παρακάτω:

Μόνο στην Κρήτη όπως έχει επίσης επισημάνει ο κ. Αυγενάκης έχουν σημειωθεί την τελευταία περίοδο 20 αυτοκτονίες με πρόσφατη την αυτοκτονία επιχειρηματία στην Κεντρική Λαχαναγορά της πόλης του Ηρακλείου, αυτοχειρία που σύμφωνα με εκτιμήσεις σχετίζεται με τις πιέσεις που ασκούν σε επιχειρηματίες κυκλώματα τοκογλύφων και εκβιαστών.
Βέβαια οι πληροφορίες που έρχονται από όλο τον πλανήτη δεν είναι επίσης καθόλου ενθαρρυντικές, καθώς:
Ένα εκατομμύριο άνθρωποι κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο βάζουν τέλος στη ζωή τους αυτοκτονώντας, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ενώ κάθε μέρα περίπου 3000 κάνουν απόπειρα αυτοκτονίας και αυτοί που τελικά πετυχαίνουν τον σκοπό τους έχουν κάνει προηγουμένως 20 ή και περισσότερες απόπειρες. Στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας το 2006 σημειώθηκαν 394 θάνατοι από αυτοκτονίες ( 326 άντρες και 68 γυναίκες).

Ο αριθμός όμως των καταγεγραμμένων υπολείπεται του πραγματικού επειδή κάποιες συγκαλύπτονται για λόγους «στιγματισμού» (π.χ. πτώση από ύψος, δηλητηρίαση κλπ). 
(από ΑΠΕ-ΜΠΕ )
Σε πολλά άρθρα και δημοσιεύματα που διαβάζω κατά καιρούς πάνω στο θέμα, αναφέρεται ότι αιτία των αυτοκτονιών δεν είναι μόνο η οικονομική κρίση και τα οικονομικά προβλήματα, αλλά και τα οικογενειακά προβλήματα και τα ψυχολογικά προβλήματα κτλ. 
Και αναρωτιέμαι κατά πόσον τα οικογενειακά (ή άλλα) προβλήματα  που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι μπορούν να ερευνηθούν ή να αντιμετωπιστούν ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους πλαίσιο και δη από το κοινωνικό σύστημα οργάνωσης. Ρητορικό το ερώτημα. 

Πιστεύω ακράδαντα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των όποιων προβλημάτων τέτοιας φύσης αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, είναι απόρροια ενός μη λειτουργικού, σάπιου και εντελώς παράλογου συστήματος, μέσα στο οποίο ο καθένας από μας γεννιέται και καλείται να επιβιώσει όπως  όπως. (Την ίδια άποψη έχω και για το έγκλημα, αλλά δεν είναι της παρούσης).
Όταν ζεις σε μία οποιαδήποτε χώρα του κόσμου και ξέρεις (το μαθαίνεις από τρυφερή ηλικία) ότι αυτά τα πολύχρωμα χαρτιά (χρήματα) είναι απαραίτητα για την επιβίωσή σου, ότι χωρίς αυτά δεν μπορείς να αγοράσεις ούτε νερό. Όταν ξέρεις ότι αν μείνεις χωρίς δουλειά και μηδενίσει ο τραπεζικός σου λογαριασμός θα μείνεις στο δρόμο και ότι κανείς -κατά πάσα πιθανότητα-δεν θα ενδιαφερθεί, κάπου εκεί αρχίζουν τα ψυχολογικά προβλήματα (δεν μου αρέσει ο όρος αλλά τι να γίνει, χρησιμοποιείται ευρέως), τα οικογενειακά προβλήματα (γιατί τα οικονομικά προβλήματα φέρνουν "γκρίνια" στην καλύτερη περίπτωση), τα προβλήματα συμπεριφοράς (παραβατικότητα, βία) κ.ο.κ. 

Ειδικά σε περιόδους ύφεσης, όπου ξυπνάς από το όνειρο που έβλεπες τόσο καιρό (αν το έβλεπες) και νιώθεις την καυτή ανάσα της ανέχειας στο σβέρκο σου, βλέπεις ότι το να μην έχεις ούτε τα βασικά, όπως τα παιδάκια της Αφρικής, δεν είναι πλέον και τόσο απίθανο ή μακρινό. Ότι αυτά δεν συμβαίνουν μόνο αλλού, σε μακρινές χώρες που της βαρά αλύπητα ο ήλιος και οι τυφώνες και οι αποικιοκράτες ρουφούν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους, αλλά μπορεί να συμβεί και στην "ζεστή ευρωπαϊκή αγκαλιά" (ειρωνεία) η οποία νόμιζες ότι σε προφύλασσε όλα αυτά τα χρόνια. Κάπου εκεί χάνεις το έδαφος κάτω από τα πόδια σου.

Αν φανταστούμε μια κοινωνία, στην οποία ο καθένας από εμάς έχει, από την στιγμή που γεννιέται, λυμένο όχι μόνο το βιοποριστικό του πρόβλημα, αλλά έχει επίσης εργασία, στέγη, μόρφωση, ψυχαγωγία κτλ θα υπήρχε χώρος για τέτοια προβλήματα? Θα ήταν ελάχιστα εώς ανύπαρκτα? Γιατί να μην πιστεύουμε στην δυνατότητα οικοδόμησης ενός τέτοιου κόσμου? Γιατί να μας φαίνεται πιο λογικό το να υπάρχουν πχ παιδιά που είχαν την ατυχία να γεννηθούν στην Αφρική και να είναι καταδικασμένα, τα περισσότερα, από το πρώτο νανοσεκοντ της ύπαρξής τους σε μία σύντομη μαρτυρική ζωή? Γιατί να παίρνουμε σαν δεδομένο το ότι θα υπάρχουν άνθρωποι που θα πεθαίνουν από αρρώστιες οι οποίες δεν είναι πλέον ανίατες, επειδή δεν θα έχουν πρόσβαση σε φάρμακα? Γιατί να θεωρούμε καθημερινότητα και να το ξορκίζουμε με ένα "αυτά έχει η ζωή", "έτσι είναι τα πράγματα και δεν αλλάζουν"? Ποιοι αποφάσισαν ότι δεν αλλάζουν? Γιατί εμείς οι πολλοί τους έχουμε πιστέψει?

Πότε θα αγωνιστούμε μαζικά για όλα αυτά που μας ανήκουν?

9 σχόλια:

  1. System failure. Αμα το καλοσκεφτείς, το να βάζεις τέλος στη ζωή σου, να αυτοκαταργείσαι δηλαδή επειδή δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις στους όρους "παιχνιδιού" του συστήματος, είναι κάτι παραπάνω από τραγικό. Φρίκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σκεψη 1: Αυξηση ψυχοφαρμακων και επισκεψεων σε γιατρους???Αρα οντως λεφτα υπαρχουν.

    σκεψη 2:Αφου εχεις αποφασισει ρε κακομοιρη να αυτοκτονησεις,γιατι δεν παιρνεις και καποιους "αντιεξουσιαστες στην εξουσια" μαζι σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ^^Ιερωνυμε μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι χεχε

    Αλεξ, αυτό που δεν χωράει εύκολα το μυαλό είναι το πως η απελπισία μπορεί να οδηγήσει έναν άνθρωπο σε τέτοιο σημείο ώστε να του εκμηδενίσει το ένστικτο αυτοσυντήρησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ακριβώς:
    Η αυτοκτονία συνήθως είναι απελπισία για την ζωή κι όχι επιλογή του θανάτου. Όμως η κυρίαρχη ιδεολογία έχει την δυνατότητα να μας υποβάλλει ιδέες για την ζωή, που οδηγούν πολλές φορές ακόμη και συνειδητοποιημένους αριστερούς σε τέτοιες επιλογές.
    Διαβάστε ένα απόσπασμα από ένα κειμενάκι του Γκράμσι που (μεταξύ άλλων) αποδεικνύει και αυτό που είπα σε μια άλλη κουβέντα: Ότι σίγουρα δεν ήταν ευρωκομμουνιστής ο ίδιος...

    "Μας κατηγορούν ότι είμαστε γέροι. Μέχρι που χλευάζουν γιατί δεν κρατάμε τις υποσχέσεις μας, γιατί δίνουμε περισσότερες υποσχέσεις απ' όσες μπορούμε να εκπληρώσουμε. Μερικές στιγμές, βουτηγμένοι καθώς είμαστε σ' αυτήν την ταραγμένη ζωή που μας περιβάλλει, ευαίσθητοι καθώς είμαστε στις επιπλήξεις, στα οργισμένα κοροϊδευτικά πρόσωπα των αντιπάλων μας, αισθανόμαστε μειωμένοι κι εμείς οι ίδιοι, μας φαίνεται στ' αλήθεια ότι βρισκόμαστε σε βαθιά γεράματα, ότι δεν καταφέρνουμε να κάνουμε να ξεπηδήσει από τα χείλη μας η αποφασιστική λέξη, η λέξη που θα έδινε δύναμη στα όργανά μας, που θα ενέπνεε ζωή στα παράλυτα μέλη μας για να τα κάνει ελαστικά, κατάλληλα για τον αγώνα και την γόνιμη κατάκτηση.

    Φτάνει όμως ένας σύντομος συλλογισμός για να διώξει αυτή την απαισιοδοξία. Αισθανόμαστε γέροι γιατί το διεστραμμένο πεπρωμένο έκανε να γεννηθούμε σε εποχή γερασμένη. Είναι ο αέρας που αναπνέουμε, είναι οι θεσμοί που μας κυβερνούν, είναι οι άνθρωποι που ενάντιά τους αγωνιζόμαστε που είναι γέροι. Σε κάθε ισχυρό χτύπημα που καταφέρνουμε σ' αυτή την σκουληκοφωλιά, μια δυσοσμία μούχλας φράζει τα ρουθούνια, κάθε φορά που ανακατεύουμε αυτή την αποσυντεθείμενη ύλη, είναι τόση η αηδία που μας περιβάλλει, που αναπόφευκτα αισθανόμαστε εμείς οι ίδιοι να έχουμε προσβληθεί. Όπως ο Λάο-Τσε του Κινέζικου μύθου, είμαστε γέροι-παιδιά, άνθρωποι που γεννιούνται 80 χρονών. Ένας σωρός από παραδόσεις βαραίνει πάνω μας και πρέπει να κάμψουμε περισσότερο την μέση για να το βαστάξουμε. Νόμοι 100 χρόνων δεσμεύουν την τωρινή προσπάθειά μας και η προσπάθεια να τους ξεπεράσουμε πρέπει να συνθέσει όλες τις προσπάθειες των περασμένων γενιών που δεν φρόντισαν ν' αγωνιστούν για μας, να μας ανοίξουν ένα δρόμο λιγότερο αγκαθωτό από τριβόλους, από εμπόδια, που το καθένα μόνο του δεν είναι τίποτα, αλλά που στο σύνολό τους είναι τρομερά.
    .......................
    Τα πάντα ή τίποτα πρέπει να είναι το πρόγραμμά μας του αύριο. Το χτύπημα του μπαστουνιού κι όχι το μεθοδικό και υπομονετικό κατακερμάτισμα. Η ακατανίκητη φάλαγγα, όχι ο αγώνας σαν τους τυφλοπόντικες των βρώμικων χαντακιών. Είμαστε νέοι-γέροι. Γέροι για τον πελώριο σωρό των εμπειριών, που σ' ένα μικρό χρονικό διάστημα συσσωρεύσαμε λίγο-λίγο, νέοι για την μυική δύναμη, για την ακαταμάχητη επιθυμία της νίκης που μας καταβάλλει. Η δική μας γενιά των νέων-γέρων είναι αυτή που θα πρέπει να πραγματοποιήσει το σοσιαλισμό."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ^^δεν εχω διαβασει καθολου γκραμσι (μονο σαν ονομα τον ξερω)
    Απο που είναι το απόσπασμα? τι αξιολογο δικο του προτεινεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το συγκεκριμένο είναι από το "Σοσιαλισμός και κουλτούρα".

    Από εκεί και πέρα ούτε εγώ είμαι ο κατάλληλος να σου προτείνει βιβλιογραφία, δεν έχω ασχοληθεί πολύ μαζί του παρόλο που ήταν ενδιαφέρων τύπος, πλην όμως εγώ είμαι τεμπελάκος. Εκτός κι αν θέλεις τα "best of" (π.χ. το Il Risorgimento), αλλά αυτά δεν χρειάζεται να ρωτήσεις κανένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εγω διαβαζω γενικα, αλλα τα προτιμω σε χαρτινη μορφη..thanks for the suggestion anyway
    : ]]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α ναι, σ' αυτά κι εγώ την χάρτινη προτιμώ, μη νομίζεις ότι το έκανα copy-paste.
    Δεν είμαι ΤΟΣΟ τεμπελάκος... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. xexexexexe ελα μωρε και δεν ειναι τεμπελια το copy paste, αλλα τεχνολογικη κατακτηση της ανθρωποτητας!

    : ]]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.