Άρθρο απάντηση, κατά τη γνώμη μου, στον Αλέκο Χαλβατζή.
Του Δημήτρη ΓΟΝΤΙΚΑ Μέλους του ΠΓ της
ΚΕ του ΚΚΕ
1. Το ΚΚΕ σε έξι χρόνια
συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και δράσης. Ακριβώς έναν αιώνα. Θα τιμηθεί ο μεγάλος
αυτός σταθμός αντάξια. Πάνω από όλα με έργα, που θα οδηγούν στην πύκνωση της
μεγάλης στρατιάς των μαχητών και μαχητριών που παλεύουν, για να ξημερώσουν
καλύτερες μέρες χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, για ένα ανώτερο
κοινωνικό σύστημα, το σοσιαλιστικό - κομμουνιστικό.
Θα προϋπαντήσουμε αυτήν την επέτειο μαχόμενοι,
με υψηλή ετοιμότητα και θέληση να αντιμετωπίσουμε κάθε απρόοπτο, καθώς βαδίζουμε
μέσα από μια βαθιά οικονομική καπιταλιστική κρίση, σε συνθήκες όπου γνωρίζουμε
σε όλο της το «μεγαλείο» τη δικτατορία των μονοπωλίων, εξουσία αποφασισμένη να
υπερασπιστεί με κάθε μέσο ένα σύστημα σάπιο, βαθιά παρασιτικό, ένα σύστημα που
πεθαίνει.
Θα φωτίσουμε με τη δύναμη των ιδεών και τα
διδάγματα της ιστορίας, τους υψηλούς σκοπούς των κομμουνιστών, την αναγκαιότητά
τους, τη ρεαλιστικότητά τους και τους δρόμους κατάκτησής τους.
Τιμώντας τη μεγαλειώδη αυτή πορεία των 100
χρόνων και ατενίζοντας με ιστορική αισιοδοξία το αύριο δεν μπορούμε να μην
ξεχωρίσουμε και να μην εξάρουμε ένα μοναδικό και ιδιαίτερο γνώρισμα των
κομμουνιστών και κομμουνιστριών, ανάμεσα στα τόσα πολλά, που χαρακτηρίζουν αυτή
τη μεγάλη πορεία.
Εχουμε χρέος να αναδείξουμε και να τιμήσουμε
την ακλόνητη, αμετακίνητη, αλύγιστη και αφοσιωμένη στάση χιλιάδων και χιλιάδων
μελών του Κόμματος ως το τέλος, που δεν έκαναν ούτε βήμα πίσω, που έφτασαν ως το
τέλος της ζωής τους «ορθοστατώντας και ορθοβαδίζοντας». Που δεν υποχώρησαν
μπροστά σε καμία δυσκολία του ταξικού αγώνα. Που δεν έχασαν τον προσανατολισμό
τους, όταν γύρω τους κυριαρχούσε σκοτάδι. Που δε λύγισαν σε καμία δυσκολία και
δεν ήταν λίγες. Που δεν άφησαν τις όποιες προσωπικές πικρίες να τους καταβάλουν
και να θολώσουν τη σκέψη τους. Που διδάχτηκαν μέσα στη σκληρή ταξική πάλη να
βάζουν, πάντα και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, πάνω από όλα το Κόμμα. Να
δίνουν και τη ζωή τους.
Να τιμήσουμε αυτή τη στάση που αναδείχνει μια
ανώτερη ηθική, μοναδική και ανεπανάληπτη για όλους όσοι παλεύουν συνειδητά για
την κοινωνική απελευθέρωση της εργατικής τάξης και όλης της κοινωνίας από την
καπιταλιστική σκλαβιά. Να δείξουμε, με τη δύναμη του παραδείγματος, ότι δεν
υπάρχει μεγαλύτερη τιμή να ανήκεις σε αυτό το Κόμμα, να συνεχίζεις σταθερά τη
μεγάλη αυτή πορεία, αποφασισμένος να φτάσεις ως το τέλος.
Δεν είμαστε υπεράνθρωποι, ούτε μια περίεργη ή
ξεπερασμένη αίρεση, όπως θέλουν να μας παρουσιάζουν οι αντίπαλοι. Είμαστε
συνειδητά, εθελοντικά, στρατευμένοι και τα δίνουμε όλα, χωρίς υπολογισμούς, για
ένα μεγάλο σκοπό. Την απαλλαγή της ανθρωπότητας από την καπιταλιστική
βαρβαρότητα. Η δύναμη και το ηθικό κύρος των κομμουνιστών απορρέει από τα
ανώτερα ιδανικά τους, από την κοσμοθεωρία του επιστημονικού σοσιαλισμού, από την
πίστη τους και την αφοσίωσή τους στην εργατική τάξη, το δίκιο και τη δύναμή της.
Από τα ιδανικά και τις αρχές του Κομμουνιστικού Κόμματος που ηγείται του αγώνα
για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης από την καπιταλιστική σκλαβιά.
Ο δρόμος των κομμουνιστών δεν είναι
ανθόσπαρτος. Ακριβώς γι' αυτό αξίζει να δώσουμε ιδιαίτερη θέση στη στάση αρχών,
στη συνέπεια λόγων και έργων, θεωρίας και πράξης που διακρίνουν και ξεχωρίζουν
τους κομμουνιστές. Οπως αξίζει να φωτιστούν και οι κυριότεροι παράγοντες και οι
αιτίες για όσους εγκατέλειψαν ή εγκαταλείπουν τον αγώνα. Δεν είναι λίγοι αυτοί
που δεν άντεξαν, υποχώρησαν και αρκετοί πέρασαν απέναντι και πολέμησαν το Κόμμα
ή το πολεμούν από αντίπαλες θέσεις ή από εχθρικές προς το Κόμμα ιδέες και αρχές
και ιδιαίτερα όσοι διώχθηκαν από το Κόμμα ύστερα από συστηματική και σκόπιμη
παραβίαση του Καταστατικού, των κανόνων και αρχών λειτουργίας.
2. Η αφοσίωση και η
συνέπεια στους σκοπούς του Κόμματος δεν είναι κάτι που κατακτιέται εφάπαξ, μια
κι έξω. Είναι ένας διαρκής αγώνας. Είναι πριν από όλα ένας διαρκής αγώνας με την
αστική και μικροαστική ιδεολογία και πολιτική. Ο αγώνας αυτός είναι ο πιο
σκληρός, ο πιο σύνθετος, καθώς είναι κυρίαρχη ιδεολογία, επιδρά μαζικά και μέσα
από πολλά κανάλια, από όλο τον τρόπο ζωής που έχει ως κύρια γνωρίσματα ο θάνατός
σου η ζωή μου, το άτομό μου, ο ατομισμός πάνω από όλα, ο εγωισμός. Είναι αγώνας
σκληρός και άνισος με τις απάτες, τις αυταπάτες, τις ψευδαισθήσεις, τις ψεύτικες
ελπίδες, τους πολιτικούς ελιγμούς, την ψυχολογική και φυσική βία και με τις
οποίες η αστική τάξη καθηλώνει, κοροϊδεύει και παγιδεύει εκατομμύρια μάζες στα
ταξικά της συμφέροντα. Είναι, ταυτόχρονα, και αγώνας προφύλαξης και υπεράσπισης
του Κόμματος από τη διαβρωτική επίδρασή της στην ιδεολογία και την πολιτική του,
στις αρχές και τις αξίες του, στη ζωή και τη δράση των μελών και στελεχών
του.
Κάθε υποτίμηση αυτού του κινδύνου έχει
συνέπειες που ίσως δε φαίνονται πάντα άμεσα, αλλά επιδρούν μακροπρόθεσμα. Το
Κόμμα δεν έχει άλλο όπλο από την ιδεολογία του, τις αρχές συγκρότησης και
λειτουργίας του και τη διαρκή φροντίδα για πιο βαθιά και στέρεη σύνδεση με τη
ζωή και τα συμφέροντα της εργατικής τάξης. Οι ιδέες μας είναι παντοδύναμες,
ανίκητες, γιατί είναι αληθινές, επιστημονικά θεμελιωμένες. Γι' αυτό, η υψηλή
θεωρητική κατάρτιση του Κόμματος, των μελών και στελεχών του και σε διαρκή πάλη
με την αστική και μικροαστική ιδεολογία είναι βασικός όρος για σταθερή και
απαρέγκλιτη πορεία.
3. Η αστική τάξη με την
ιδεολογία και την πολιτική της δεν ενδιαφέρεται μόνο να επιδρά μαζικά στις
εκμεταλλευόμενες μάζες, να τις αποπροσανατολίζει και να τις παγιδεύει στα
συμφέροντά της. Συχνά, όπως στις μέρες μας, όπου έχει εμπλακεί σε μια βαθιά
οικονομική κρίση, επιστρατεύει όλες τις δυνάμεις και συνδυάζει το καρότο με το
βούρδουλα.
Ενδιαφέρεται, όμως, εξίσου έντονα να επιδράσει
ακόμα και να εξουδετερώσει την επαναστατική ιδεολογία και το φορέα της, το ΚΚΕ.
Ενα από τα ισχυρότερα όπλα της, με το οποίο πολεμάει την ιδεολογία και τις αρχές
του Κόμματος, είναι ο οπορτουνισμός. Σύμφωνα με τη θεωρία μας, που είναι
επαληθευμένη από την ιστορική πείρα του εργατικού κινήματος, ο οπορτουνισμός
γεννιέται και ξαναγεννιέται μέσα στην ταξική πάλη και είναι φορέας των αστικών
και μικροαστικών αντιλήψεων στο εργατικό κίνημα.
Είναι φορέας της αστικής και μικροαστικής
ιδεολογίας, γιατί έχει ως κυρίαρχη θεωρητική και πολιτική γραμμή την άρνηση της
επαναστατικής πάλης και ως κυρίαρχο σκοπό τη συνεργασία των τάξεων, την πολιτική
μεταρρύθμισης του καπιταλισμού σε ένα δικαιότερο και ανθρωπιστικότερο
σύστημα.
Σε συνθήκες σαν τις σημερινές, όπου ο
καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μεγάλα αδιέξοδα και
στις αξεπέραστες αντιφάσεις του, η αστική ιδεολογία, και κατ' επέκταση ο
οπορτουνισμός, γίνεται ασύγκριτα πιο επιθετική, πιο πανούργα, πιο αδίστακτη.
Καθώς η ταξική πάλη γίνεται πιο σκληρή και πιο σύνθετη, πιο ασταθή στοιχεία μέσα
στο Κόμμα, όσοι προσέγγισαν συναισθηματικά το Κόμμα μας, τις ιδέες μας ή έχουν
επιφανειακούς δεσμούς με τη ζωή και τις ανάγκες της εργατικής τάξης είναι
ευάλωτοι στις πιέσεις και τις δυσκολίες.
4. Γι' αυτό το Κόμμα δεν
αρκείται, και δεν πρέπει να αρκείται, από τα μέλη του να αποδέχονται το
Πρόγραμμα και το Καταστατικό του Κόμματος. Το ίδιο το Κόμμα να λειτουργεί με
βάση τις αρχές του, ώστε να ανυψώνει διαρκώς το ιδεολογικό και πολιτικό επίπεδο,
να ατσαλώνει τις δυνάμεις του και κατ' επέκταση όλη την τάξη για συνεπή,
σταθερό, ανυποχώρητο ταξικό αγώνα. Να φροντίζει συνεχώς η ΚΕ και τα άλλα
καθοδηγητικά όργανα να γίνεται ολοκληρωμένη, πλούσια συζήτηση στις ΚΟΒ, ώστε το
κάθε μέλος να έχει τη δική του συμβολή με τη γνώση και την πείρα από τη δράση.
Στη βάση αυτή να δυναμώσουν οι κομματικοί δεσμοί. Αντίστοιχα να επεκτείνεται και
να έχει συνέχεια η επικοινωνία, ο διάλογος και η πρακτική οργάνωση της δράσης με
τους οπαδούς, φίλους και συνεργαζόμενους με το Κόμμα.
Το Κόμμα μας αξιοποιεί την πλούσια πείρα του
και συνεχίζει με απαρέγκλιτο τρόπο τη χαραγμένη πορεία του εξοπλισμένο με
σύγχρονη στρατηγική που την εμπλουτίζει διαρκώς.
Σε αυτόν τον αγώνα αποκτά πρωταρχική σημασία η
διαρκής προσπάθεια για τη συνεχή βελτίωση της εσωκομματικής ζωής, με βάση τις
αρχές συγκρότησης, λειτουργίας και καθοδήγησης.
Στην Ιστορία του Κόμματος γίναμε πολλές φορές
μάρτυρες φαινομένων, όπου το ατομικό ήρθε πολλές φορές σε αντίθεση με το
συλλογικό, με τη συλλογική σκέψη του Κόμματος.
Ο σεβασμός και η υποταγή στη συλλογική σκέψη
απαιτεί μια ανώτερη συνειδητή στάση. Στο Κόμμα μας είναι κυρίαρχη αυτή η στάση.
Δε μιλάμε εδώ για μηχανιστική αποδοχή της γνώμης των πολλών, της πλειοψηφίας.
Μιλάμε για κάτι πιο βαθύ και πιο ουσιαστικό. Για μια διαλεκτική σχέση του
ατομικού με το συλλογικό ως αποτέλεσμα μιας συνδυασμένης λειτουργίας
εσωκομματικής συζήτησης και δράσης. Ανόδου της ατομικής ευθύνης και συμβολής
στην επεξεργασία της γραμμής, αλλά και στην υλοποίησή της. Μέσα εδώ συνυπάρχει
το στοιχείο της συνεχούς κριτικής και αυτοκριτικής στάσης.
Σχέση που διαπερνάται από την αντίληψη ότι το
συμφέρον του Κόμματος είναι πάνω από όλα. Πάνω από πρόσωπα, προσωπικές φιλίες,
συγγένειες. Οπου οι προσωπικές πράξεις, συμπεριφορές έχουν ως βασικό κριτήριο το
συμφέρον του Κόμματος και υποτάσσονται σε αυτό συνειδητά. Οπου η δράση κάθε
μέλους από όποιο πόστο έχει ως βασικό κριτήριο να προωθούνται τα συμφέροντα του
Κόμματος. Είναι εκείνη η συνειδητή στάση που αναγνωρίζει το δεσμό με το Κόμμα
ιερό, απαραβίαστο, μοναδικό, αποτέλεσμα της συλλογικής δράσης.
Δεν είναι πάντα εύκολη και απλή όλη αυτή η
διαδικασία. Σε αυτήν τη σχέση κρίνεται και δοκιμάζεται καθημερινά η προσωπική
ευθύνη κάθε μέλους και στελέχους, αν η δράση του είναι ενταγμένη και υποταγμένη
στις συλλογικές αποφάσεις, στις αρχές και τους κανόνες λειτουργίας. Κρίνεται
ιδιαίτερα όταν παρουσιάζονται παραλείψεις, αδυναμίες ή όχι καλοί χειρισμοί. Εχει
ευθύνη και υποχρέωση στη διόρθωσή τους μέσα στα όρια της κομματικής λειτουργίας,
πάνω και πέρα από πρόσωπα, φιλίες, συναισθηματισμούς. Αυτό απαιτεί το συμφέρον
του Κόμματος, το συλλογικό συμφέρον.
Μέσα σε αυτήν τη διαδικασία κρίνεται και
δοκιμάζεται και κάτι ακόμα πιο βαθύ και πιο θεμελιακό. Ο βαθμός αφοσίωσης στην
υπόθεση του Κόμματος στην πράξη. Η εναντίωση στις συλλογικές αποφάσεις, η
αμφισβήτησή τους δεν είναι δείγμα ούτε υγείας, ούτε ευθύνης. Είναι εγωισμός στο
τετράγωνο. Είναι προσωπικός υπολογισμός, πληγωμένος εγωισμός. Είναι πράξη και
στάση που κρύβει επίδραση εχθρικών για το Κόμμα αντιλήψεων. Κι αν ακόμη κάποιος
αδικηθεί, η κομματική διαδικασία δίνει λύσεις. Οποιος βάζει τον εαυτό του πάνω
από το Κόμμα έχει κόψει κάθε δεσμό με το Κόμμα και αργά ή γρήγορα θα βρεθεί στο
περιθώριο και σε δρόμους σκοτεινούς.
Η κομματικότητα, που συμπυκνώνει το σύνολο των
αρετών ενός κομμουνιστή, κρίνεται καθημερινά και κρίνεται κυρίως στην υπεράσπιση
του Κόμματος από κάθε αθλιότητα εχθρών και φίλων.
5. Το ηθικό κύρος των
κομμουνιστών, που απορρέει από τις ιδέες τους, την ορθότητα των πολιτικών τους
θέσεων, εφόσον επαληθεύονται από τη ζωή, τις αρχές τους, τη συνέπειά τους, την
ανιδιοτελή προσφορά τους στον αγώνα για το δίκιο του λαού, την αδιάλλακτη,
ασυμβίβαστη πάλη τους με τους εκμεταλλευτές του λαού, είναι ισχυρότατο όπλο στον
αγώνα, ασκεί τεράστια επιρροή. Είναι η ζωντανή δύναμη του παραδείγματος.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι ποικιλώνυμοι εχθροί του
Κόμματος συγκέντρωναν πάντα, και σήμερα κάνουν το ίδιο, τα κύρια πυρά τους για
να πλήξουν το αγωνιστικό ήθος, το ηθικό κύρος του Κόμματος και των μελών του με
όλα τα άθλια μέσα, με τις προβοκάτσιες, με το ψέμα, τη συκοφαντία και τη
διαστρέβλωση των θέσεών του. Δεν μπορούν ανοιχτά και καθαρά να αντιμετωπίσουν
τις ιδέες, την πολιτική του και καταφεύγουν σε αυτά τα μέσα, με στόχο να
παρουσιάσουν το ΚΚΕ ως ένα κόμμα που δε διαφέρει σε τίποτα από τα αστικά και
μικροαστικά κόμματα.
Ο,τι όμως κι αν κάνουν δε θα μπορέσουν να
τραβήξουν το ΚΚΕ στον κόσμο τους, στη σαπίλα, στη σήψη.
ρε παίδες εβγαλε και αλλο κείμενο ο Αλεκος χαλβατζής εκτός από εκείνο που είχε δημοσιεύσει πριν μήνες? πάντως στο τότε κείμενο ήταν γενικά πολύ ''σωστός'' και δεν άφηνε κανένα περιθώριο σε οπορτουνιστές και συγκροτήματα να καπηλευθούν την αποχώρησή του και να πλήξουν το κόμμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήNαι εβγαλε..
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://e-globbing.blogspot.com/2012/02/blog-post_24.html
thanks yiok yiok για την απάντηση. θα το διαβάσω μόλις έχω χρόνο...
ΑπάντησηΔιαγραφήρεπ
Έσβησες σχόλιό μου ή σου ξέφυγε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι δεν μου ξέφυγε, στο έσβησα για την δική σου προστασία. Θα πρέπει να είσαι πιο προσεκτικός με τις εκφράσεις που χρησιμοποιείς. Εκτός εαν είναι στις προθέσεις σου να προκαλέσεις και ανάλογες αντιδράσεις.
ΔιαγραφήΚαι πίστεψέ με, το Βαθύ Κόκκινο δεν χρειάζεται διαφήμιση. Το γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά. Ιδιαιτέρως όταν βγάζει χολή για το ΚΚΕ.
ΔιαγραφήΚαλά σοβαρά μιλάμε τώρα? Επηδή κατηγόρησα το ΚΚΕ για κομματική τύφλωση και παρέπεμψα σε ένα άρθρο που με εκφράζει το κοψες?
ΔιαγραφήΦίλε μου αυτό λέγεται λογοκρισία. Αυτό δεν είναι δημοκρατική αντίληψη.
Να πω ότι έβριζα ή δεν είχα και κανα επιχείρημα.
Δεν καταλαβαίνεις ελληνικά, αυτο ειναι το πρόβλημά σου. Διότι σου εξήγησα παραπάνω γιατί διαγράφηκε το σχόλιο.
ΔιαγραφήΚατα τα άλλα αφου εμείς εδώ καταπιέζουμε τα "δημοκρατικά" σου δικαιώματα, να πας στις καθεστωτικές ιστοσελίδες ή στα μπλογκς με προέγκριση σχολίων και να βρεις την υγεία σου ...
Πολύ έυκολα δεν διακρίνεις λογοκρισία, σε ένα μπλογκ που έχει ανοιχτά τα σχόλια ΣΕ ΟΛΟΥΣ ? Βρε ξέρεις τι θα πει λογοκρισία ? Μάλλον όχι ...
Για σοβαρευτείτε ...
Τωρα αν τοποθετηθούμε για τον νεαρο Χαλβατζη, .. θα συμμετάσχουμε σε μια κριτικη εκτός οργάνων του Κόμματος κατι που δεν μας το επιτρέπει το καταστατικο του Κόμματος και ας ειμαστε εδω ενα νικνεημ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μη μελη ας λένε οτι θελουν. Εμεις δεν μπορούμε.
Όσο για το άρθρο, ο σ. Γόντικας γραφει με τον γνωστό του τρόπο, τον συμβουλευτικό και σεβασμιο για το μεγαλειο του Κόμματος μας και της ηθικης του δύναμης, των αγωνιστικών του παρακαταθηκων, του μεγάλου του ΗΘΙΚΟΥ κυρους που εχει σε ολη την κοινωνια.
Δεν νομιζω οτι αφορά τον νεαρο Χαλβατζη αυτο, αλλά όλους μας.
Χρήστος
Γράφει ο Δημήτρης Γόντικας: «Η εναντίωση στις συλλογικές αποφάσεις...η αμφισβήτησή τους δεν είναι δείγμα ούτε υγείας, ούτε ευθύνης. Είναι εγωισμός στο τετράγωνο....Ο σεβασμός και η υποταγή στη συλλογική σκέψη απαιτεί μια ανώτερη συνειδητή στάση....το συμφέρον του Κόμματος είναι πάνω από όλα.
ΔιαγραφήΣύγκρινε αυτές τις θεωρίες και τα λόγια του αέρα με την λενιστική πρακτική και ιστορία:
Στις 30 Μαρτίου του 1917 σε γράμμα του στον Χάνεκι (1879-1937) μια σημαντική μορφή του Πολωνικού και Ρωσικού επαναστατικού κινήματος, ο Λένιν τονίζει: «Και εγώ, προσωπικά δεν θα διστάσω ούτε για ένα δευτερόλεπτο να διακηρύξω, και να το διακηρύξω γραπτά, ότι θα προτιμήσω μια άμεση ρήξη με οποιονδήποτε μέσα στο Κόμμα μας, όποιος και αν είναι αυτός, παρά να κάνω παραχωρήσεις στον σοσιαλπατριωτισμό των Κερένσκι και σια [...]».
Ο Λένιν βάζει την Επανάσταση πάνω από το Κόμμα, δεν διστάζει να εκβιάσει και φτάσει στο σημείο της ρήξης και της διάσπασης του Κόμματος σε μια απίστευτα κρίσιμη στιγμή για να προωθήσει την Επανάσταση. Εναντιώνεται στην θέληση/άποψη της πλειοψηφίας του Κόμματος, δεν την σέβεται, εκβιάζει για την δική του γραμμή. Σύμφωνα με την θεωρία του Δ. Γόντικα για το Κόμμα η στάση του Λένιν δεν είναι δείγμα ούτε υγείας, ούτε ευθύνης. Είναι εγωισμός στο τετράγωνο!...
Καλά δεν ξέρετε ούτε να διαβάζετε ορισμένοι ...
Διαγραφή"θα προτιμήσω μια άμεση ρήξη με οποιονδήποτε μέσα στο Κόμμα μας, όποιος και αν είναι αυτός, παρά να κάνω παραχωρήσεις στον σοσιαλπατριωτισμό των Κερένσκι και σια ..."
Ρήξη με οποιονδήποτε μέσα στο Κόμμα, δηλαδή μιλάμε για εσωτερική διαπάλη ... όχι ρήξη με το Κόμμα ή ακόμα χειρότερα ... βρώμικο πόλεμο έξω απο το κόμμα, όπως κάνεις εσύ !
Μάλλον εσύ διαβάζεις με παρωπίδες και δεν είσαι εξοικειωμένος με το λενινιστικό έργαο. Και να μια άλλη περίπτωση.
ΔιαγραφήΣτις 29 Σεπτέμβρη 1917 ο Λένιν γράφει στην εφημερίδα Εργάτης. (Πηγή :Lenin’s Collected Works, Progress Publishers, Moscow, Volume 26, 1972, pp. 74-85. Η μετάφραση είναι δική μου και πρόχειρη λόγω κούρασης)
«Εν όψη του γεγονότος ότι η ΚΕ έχει αφήσει αναπάντητες τις επίμονες εκκλήσεις μου για μια τέτοια πολιτική ακόμα και από τις απαρχές της Δημοκρατικής Συνδιάσκεψης, εν όψη του γεγονότος ότι η ΚΕ διαγράφει από τα άρθρα μου όλες τις αναφοές σ τέτοια προφανή λάθη των Μπολσεβίκων όπως η επαίσχυντη απόφαση να συμμετέχουν στο Προ-κοινοβούλιο, την εισδοχή των Μενσεβίκων στο Προεδρείο των Σοβιετ κλπ κλπ ― είμαι υποχρεωψμένος να το θεωρήσω αυτό σαν λεπτή νύξη της απροθυμίας της ΚΕ ακόμα και να εξετάσεια αυτό το ζήτημα, μια λεπτή νύξη ότι πρέπει να κρατήσω το στόμα μου κλειστό και σαν μια πρόταση για να παραιτηθώ.
Είμαι υποχρεωμένος να υποβάλλω την παραίτησή μου από την ΚΕ, πράγμα το οποίο κάνω, και να κρατήσω την ελευθερία μου να απευθυνθώ/προπαγανδίσω στα μέλη του Κόμματος και στο Συνέδριο».
Ο Λένιν λοιπόν όχι μόνο αρνείται να υποταχθεί στην ΚΕ, στις συλλογικές αποφάσεις, όχι μόνο τις αμφισβητεί, αλλά παρά και ενάντια στην θέληση της ΚΕ καταφεύγει στα απλά μέλη του Κόμματος για να προπαγανδίσει τις θέσεις του, ενάντια στις θέσεις και τις αποφάσεις της ΚΕ.
Η Επανάσταση πάνω από όλα. Το κόμμα απλό εργαλείο της.
Εσείς πως το λέτε αυτό σύντροφοι; Φραξιονιστική πάλη μήπως;
Διαγράφηκαν κάποια σχόλια, για την προστασία των συντακτών τους. Δεν μου αρέσει ο ρόλος του χωροφύλακα και γι' αυτό παρακαλώ τους φίλους αναγνώστες και σχολιαστές, να μας βοηθούν στο έργο μας και να μην μετατρέπουν το πεδίο των σχολίων, σε αρένα προσωπικών αψιμαχιών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν το να μοιράζεται διάφορες ταμπέλες είσαι έτσι ή αλλιώς δεν το βρίσκω σωστό,το αλάθητο του πάπα δεν υπάρχει,και ιδιαίτερα για αυτούς που θέλουν να είναι τουλάχιστον προοδευτικοί πολύ περισσότερο δε κομμουνιστές,αυτό που μετρά είναι τα επιχειρήματα βασισμένα στην ιδεολογία του Μαρξισμού-Λενινισμού.Τώρα όσον αφορά για αυτά που καταγγέλλει ο Αλέκος δεν τον γνωρίζω προσωπικά αλλά από προσωπικοί πείρα σε πολλά έχει δίκιο,π.χ στο ότι ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός,η συλλογικότητα στης αποφάσης,και γενικότερα η εσωκομματικοί λειτουργία του ΚΚΕ δεν συνάδουν με αυτή που θα έπρεπε να είναι σε ένα Κ.Κ, δυστυχώς υπάρχει «το είπε η καθοδήγηση και τα σκυλιά δεμένα».Από ΄κει και πέρα οποιανού δεν του αρέσει πίπτει διαγραφή!!!!!!!!!!!!! ΑΛΕΞΗΣ
ΔιαγραφήΑ) Σε εμένα απαντάς και αναρωτιέμαι, για ποιές ταμπέλες μιλάς.
ΔιαγραφήΠου, πότε, ποιός ?
Β) Βρίσκεσαι εκτός θέματος καθώς το θέμα δεν ασχολείται με τα πεπραγμένα του Αλέκου Χαλβατζή, πόσο μάλλον με την εσωτερική λειτουργία του κόμματος.
Γ) Σαμπώς πολλά δυσαρεστημένα μέλη δεν κυκλοφορούν στο διαδίκτυο ? Τι διάολο, μόνο εγώ δεν έχω υπάρξει μέλος σε αυτό το Κόμμα ?
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΩΣΟΠΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΡΧΕς ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ!ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΑΝ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΚΑΤΑΒΕΡΝΩ ΠΕΡΙΦΙΜΑ! ΤΩΡΑ ΑΝ ΤΟ ΣΑΙΤ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΙΠΟΤΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤΑΦΕΡΝΩ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλό το άρθρο του Γόντικα, βάζει τη σωστή διάσταση στο θέμα συλλογικότητα και ατομικότητα μέσα στο Κόμμα. Για το άρθρο του Αλέκου Χαλβατζή, έχω να πω πως:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Αυτά είναι θέματα που πρέπει να λύνονται μέσα στο Κόμμα και όχι έξω από αυτό, ιδίως δε σε δημόσιο διάλογο. Είναι (τουλάχιστον) λίγο άκομψο να μπαίνουν τέτοια θέματα γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως δεν πρόκειται να υπάρξει απάντηση πάνω σε αυτά. Αν θες μάλιστα να λέγεσαι κομουνιστής και υπερασπιστής του Κόμματος, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, πρέπει να αποδέχεσαι πρώτα - πρώτα τη βασική του λειτουργία με βάση το καταστατικό, που είναι ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός. Δηλαδή στο Κόμμα που ονειρεύεται αυτός θα επιτρέπεται ο δημόσιος διάλογος για οργανωτικά θέματα του Κόμματος;
2. Το ίδιο το άρθρο δείχνει μια απίστευτη σύγχυση γύρω από θέματα του τρόπου μετάβασης από τον καπιταλισμό στον σοσιαλισμό. Δείχνει επίσης πως δεν αντιλαμβάνεται τη διαλεκτική σχέση Κόμματος - εργατικής τάξης κυρίως ως προς τον καθοδηγητικό ρόλο του Κόμματος στην πορεία για το σοσιαλισμό. Είναι σαφώς επηρεασμένο από τη θεωρία του ευρωκομουνισμού και στη βάση του οπορτουνιστικό.
3. Είναι εντελώς ανεπίκαιρος ο χρόνος που επέλεξε να γράψει το άρθρο. Τη στιγμή που χρειάζεται η μεγαλύτερη ενότητα των κομματικών μελών μπροστά στην όξυνση της ταξικής πάλης στην χώρα μας, ο ίδιος τα προτρέπει στον αλληλοσπαραγμό. Εγώ λοιπόν, θα πω το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει, απευθυνόμενος και στον ίδιο ακόμα. Δεν είναι καιρός να λύσουμε σήμερα το θέμα της δημοκρατίας - συγκεντρωτισμού μέσα στο κόμμα (για όσους το βλέπουν έτσι). Είναι καιρός να συσπειρωθούμε αταλάντευτα γύρω από τα όργανα του Κόμματος προκειμένου να αντιπαλέψουμε την επίθεση της άρχουσας τάξης και να ανοίξουμε το δρόμο για το σοσιαλισμό στη χώρα μας.
Τέλος, θα ήθελα να του θέσω ένα - δυο ερωτήματα. Αισθάνεται άραγε καλά να λείπει από το μεγάλο αυτό προσκλητήριο των καιρών μας; Ποιο πρότυπο έχει; Τον Πλουμπίδη ή τον Παρτσαλίδη;
Βαγγέλης Φ.
οποιος γνωριζει τα πεπραγμενα του ΑΧ οσο ηταν στο κομμα πριν διαγραφει, θα ξερει οτι το να κατηγορει αυτος καποιον για αυταρχισμο κτλ ειναι τουλαχιστον υποκρισια
ΑπάντησηΔιαγραφήAν εντρυφήσετε στα του '89 και μετά θα ανακαλύψετε κάτι "ηθικές" εγγραφές συνέδρων από Τασκένδη την τελευταία στιγμή για να αλλάξουν οι συσχετισμοί και να φτάσουμε στο περιβόητο "η Αλέκα Παπαρήγα απέσπασε 57 ψήφους και ο Γιάννης Δραγασάκης 54 για τη θέση του γενικού γραμματέα". Αναρωτιέμαι τι θα έκανε τότε η σημερινή ηγετική ομάδα άν τα αποτελέσματα ήταν ανάποδα...ά, ξέχασα, σύμφωνα με τον Γόντικα, θα υποτασσόταν το ατομικό στο συλλογικό συμφέρον του Κόμματος συνειδητά. Χα, ας καγχάσω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτο καταστατικο ειναι συγκεκριμενο, αν διαφωνεις με την πολιτικη φευγεις. την λασπη για την τασκενδη και τις απο το παραθυρο εγγραφες να την παρεις πισω. αλλοι ειναι αυτοι που παντα προσπαθουσαν να βαλουν χερι στο κομμα υπουλα. να θυμισουμε την προσπαθεια το 68 να εμπλεξουν το ΚΚΣΕ στο συνεδριο με την επιστολη. και οταν το ΚΚΣΕ απαντησε οτι δεν μπλεκομαστε στα εσωτερικα το καταγγειλανε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι υπαρχει και το αλλο, στις οργανωσεις που καθοδηγουσε ο μπιστης (και ολοι οι αλλοι αυτο εκανανα) διεγραφε αβερτα συνεπεις κομμουνιστες για να αλιωσει τα αποτελεσματα. για αυτο ασε την παπατζα.
και για να καταλαβεις το ηθος, αυτοι που εφυγαν εκλεβαν μεχρι και τα κωλοχαρτα απο τα γραφεια (για να μην πω για υπολογιστες κτλ), τετοιο ηθος αριστερου.
καλα τους υπολογιστες το "καταλαβαινω", ειχαν αναγκες απο διαφορα.....αλλα και τα κωλοχαρτα;;;;;;;λαμογια
modesto