22 Απριλίου 2012

Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 1ο - Πελοπόννησος

Εισαγωγικό σημείωμα

Ετοιμάσαμε και σας παρουσιάζουμε από σήμερα (και μέχρι την ημέρα των εκλογών), ένα αφιέρωμα κατα περιφέρεια, νομούς και καποδιστριακούς δήμους για τα αποτελέσματα των προηγούμενων πέντε εκλογικών αναμετρήσεων (1996-2009), για το πως ψηφίζουν οι κάτοικοι ανα περιοχή, την παρουσία και τα αποτελέσματα του ΚΚΕ και την εκτίμηση μας για το αποτέλεσματα του ΚΚΕ στις επερχόμενες εκλογές της 6ης Μαΐου, βάση ιστορικών, γεωγραφικών, οικονομικών και ιδεολογικών παραμέτρων της κάθε περιοχής.

Φυσικά και ξεκινάμε από την Πελοπόννησο.

Πελοπόννησος 


Η Πελοπόννησος, αποτελεί μια από τις πιο συντηρητικές περιοχές της χώρας, όπου ο δικομματισμός πραγματικά έκανε πάρτυ τα τελευταία 30 χρόνια. Η περιοχή "κάτω απο τ'αυλάκι", μέρος της παλαιάς Ελλάδας και φορέας όλων των απαρχαιωμένων αντιλήψεων, αποτελεί παράλληλα και την γενέτειρα των περισσοτέρων αστών πολιτικών που κυβέρνησαν την Ελλάδα στην νεότερη ιστορία της. Στην σύγχρονη version του αστικού πολιτικού προσωπικού, η Πελοπόννησος αποτελεί την περιοχή καταγωγής του Αντώνη Σαμαρά (Μεσσηνία), του Γεωργίου Καρατζαφέρη (Αρκαδία), του Νίκου Μιχαλολιάκου (Λακωνία) και φυσικά του Γεωργίου Παπανδρέου (Αχαΐα).

Στην Πελοπόννησο "εδρεύουν", 2 παραδοσιακά "κάστρα" του ΠΑΣΟΚ (Αχαΐα, Ηλεία), 3 "κάστρα" της Νέας Δημοκρατίας (Αργολίδα, Λακωνία, Μεσσηνία) ενώ στους υπόλοιπους 2 νομούς αν και η Νέα Δημοκρατία συνηθίζει να έχει την πρωτοκαθεδρία, το εκλογικό σώμα σημείωνει αρκετές μετατοπίσεις μεταξύ των 2 κυρίαρχων αστικών κομμάτων, ιδιατέρως τα τελευταία 15 χρόνια.




Τα γεωγραφικά και οικονομικά στοιχεία της Πελοποννήσου μιλούν από μόνα τους για τις αιτίες που οι αστικές πολιτικές λύσεις κυριαρχούν όλα αυτά τα χρόνια στην περιοχή. Παράδοση, τουρισμός, εμπόριο και μικρομεσαία ιδιοκτησία (Γεωργία, Βιοτεχνία κλπ), είναι οι κύριοι παράγοντες, που διαμόρφωσαν τον πολιτικό χάρτη στην μεταπολίτευση. Η ραγδαία αύξηση όμως της ανεργίας, σε συνδυασμό με τα χιλάδες λουκέτα σε καταστήματα και βιοτεχνίες, όπως επίσης οι αποχωρήσεις τα προηγούμενα χρόνια των βιομηχανιών της Αχαΐας και το ξεκλήρισμα των αγροτών, αρχίζει και αλλάζει τα δεδομένα.

Ακολουθούν οι χάρτες κατανομής των δήμων για τις εκλογικές αναμετρήσεις από το 2000 έως το 2007 (Κλικ για μεγένθυνση)

 
 


Η παρουσία του ΚΚΕ

 Η παρουσία του ΚΚΕ στην Πελοπόννησο, μέχρι και τις προγούμενες βουλευτικές εκλογές, χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα φτωχή, με 40.200 ψήφους και ποσοστό 5,25% το 2009. Το καλύτερο ποσοστό σε επίπεδο νομών, επιτυγχάνεται στην Αχαΐα (6,60%), ενώ το χειρότερο στην Κορινθία (4,00%) η οποία αποτελεί και τον 9ο χειρότερο νομό πανελλαδικά, όσον αναφορά το εκλογικό ποσοστό του Κομμουνιστικού Κόμματος.



Πιο δυναμικά εμφανίζεται το ΚΚΕ στις αστικές περιοχές των Πατρών, της Καλαμάτας, της Μεγαλόπολης και του Λουτρακίου/Αγίων Θεοδώρων, αξιόλογα ποσοστά εμφανίζει στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της Πύλου / Μεθώνης, τις Κροκεές Λακωνίας και τα ορεινά χωριά των Τροπαιών, ενώ ως κομμουνιστικές οάσεις εμφανίζονται οι κοινότητες του Κοσμά στην Αρκαδία (18,84%), των Καρυών στην Λακωνία (16,42%) και ο δήμος της Νέας Κίου στην Αργολίδα (12,65%). Αντίθετα το χαμηλότερο ποσοστό σημειώνεται στην γενέτειρα των Παπανδρέου, δηλαδή την κοινότητα Καλεντζίου, με 1,42%.

Ακολουθούν οι χάρτες των ποσοστών του ΚΚΕ για τις εκλογικές αναμετρήσεις από το 2000 έως το 2007 (Κλικ για μεγένθυνση)

 
 

Προβλέψεις - εκτιμήσεις

Μελετώντας προσεκτικά τα γεωγραφικά και οικονομικά στοιχεία των περιοχών και λαμβάνοντας σοβαρά υπ'οψιν τις κύριες ιστορικές και ιδεολογικές παραμέτρους, τις μετακινήσεις των ψηφοφόρων στις βουλευτικές εκλογές, τις ευρωεκλογές, όπως επίσης τα αποτελέσματα των εκλογών της τοπικής αυτοδίοικησης του 2010 και ορισμένα δείγματα τοπικών δημοσκοπήσεων, παραθέτω στον πίνακα που ακολουθεί τις προσωπικές μου προβλέψεις για την παρουσία του ΚΚΕ στις εκλογές της 6ης Μαϊου. Τονίζω, δεν πρόκειται για κάποιο επιστημονικό εύρημα ή για αποτέλεσμα δημοσκόπησης, αλλά για μια προσωπική πρόβλεψη που όμως έχει κάποια στατιστική και δημογραφική βάση.


Πρόσθετα σας δίνω μια απλή εκτίμηση για τα ποσοστά των κύριων αστικών κομμάτων, η οποία στηρίζεται σε επεξεργασία εκλογικών/ιστορικών δεδομένων και τοπικών δημοσκοπήσεων.






Σχετικά

Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 2ο - Αττική
Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 3ο - Στερεά Ελλάδα
Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 4ο - Ιόνια Νησιά
Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 5ο - Ήπειρος
Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 6ο -Θεσσαλία
Βουλευτικές Εκλογές 2012 / Μέρος 7ο - Δυτική Μακεδονία
Βουλευτικές Εκλογές 2012/ Μέρος 8ο - Κεντρική & Ανατολική Μακεδονία
Βουλευτικές Εκλογές 2012/ Μέρος 9ο - Θράκη
Βουλευτικές Εκλογές 2012/ Μέρος 10ο - Βόρειο Αιγαίο

21 σχόλια:

  1. Ως μια εσωτερική επεξεργασία το καταλαβαίνω. Δεν το κατανοώ ως άρθρο. Μπορεί να χάνω κι επεισόδια όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσωτερική επεξεργασία του Redflyplanet ? Χεχε ...

      Γιατί δεν το κατανοείς ώς άρθρο ? Μιας και ασχολούμαι με αυτά, είπα να κάνω ένα αφιέρωμα, ώστε να παρουσιάσω την νεοτέρα εκλογική ιστορία της χώρας. Το άρθρο είναι κυρίως οπτικό (χάρτες) και στατιστικό ...

      Εκτός εαν εννοείς τις προβλέψεις ... που όπως είπα αποτελούν προσωπική εκτίμηση, προσωπική εννοώντας εμένα. Μην ανησυχείς, δεν έχω εσωτερική πληροφόρηση !! χαχαχα

      Διαγραφή
    2. Πάντως εαν έχετε διαφωνίες ή αντιρρήσεις πάνω σε αυτην την σειρά θεμάτων, να τις ακούσω τώρα, πριν αρχίσω να βγάζω και τα επόμενα μέρη ... Σκοπεύω όπως κατάλαβες να καλύψω με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όλη την χώρα.

      Διαγραφή
    3. Όχι δεν έχω πρόβλημα, απλά επειδή
      1. Η προεκλογική στατιστική είναι περισσότερο εργαλείο πολιτικής παρά πρόβλεψης
      2. (Ελπίζω ότι) βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής που δεν ξέρω αν μπορούν να το πιάσουν τα στατιστικά εργαλεία τα οποία βασίζονται συνήθως σε πιο μακροχρόνιες "τάσεις" και 3. Μου χαλάει λίγο το παραμύθι

      ...προσωπικά δεν είμαι και πολύ φαν αυτών των αναλύσεων. Όμως δεν έχω και πρόβλημα, ούτε θέλω να σου κόψω τον οίστρο! :)

      Υγ: Επεξεργασία...ξέρω γω...τι επεξεργασία....να...ας πούμε κάποιου κόμματος...π.χ. ΝΔ!

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική δουλειά, Κόκκινε Ιπτάμενε.
    Σε οσους αρέσουν οι αριθμοί, τα στατιστικά και λοιπά "εκλογοτέτοια", είναι μια ενδιαφέρουσα ανάλυση. Καλά κανεις και βάζεις και την προσωπική σου εκτίμηση στο τέλος.
    Όλοι στη μάχη , λοιπόν, για να βγει πιο ισχυρό το ΚΚΕ και σε αυτές τις εκλογές, ας δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό, έχουμε ΑΓΩΝΕΣ αυριο!

    Terra libre

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιλάμε ότι έχεις ρίξει πολύ δουλειά. Μπράβο και συνέχισε. Έχει ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τον πιο πολύ χρόνο, τον έχει καταπιεί η χαρτογράφηση και η πρόβλεψη για το ΚΚΕ !!!

    Πάντως για να μην χαλάω κανενός το παραμύθι, όντως αυτές οι εκλογές υπερβαίνουν κάθε ανάλυση και οι παράμετροι που επηρρεάζουν την προτίμηση του εκλογικού σώματος είναι πέρα απο αριθμούς και στατιστικές. Έχεις δίκιο σε αυτό Yuri, αλλά είπα να κάνω μια συντηρητική προσπάθεια ...

    Σε περίπτωση πάντως που δεν δικαιωθώ και τα ποσοστά του ΚΚΕ είναι υψηλότερα και τα αστικά προπύργια του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ βρεθούν στο υπόγειο ... δεν νομίζω να στεναχωρηθεί κανείς για τις λανθασμένες εκτιμήσεις μου :)))

    Βασικά, ... ελπίζω να κάνω λάθος ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίταξε redfly, παρόλο που η ενίσχυση του ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές είναι πολύ σημαντικό στοιχείο, προσωπικά θα ήθελα να δω αν όντως κάτι αλλάζει στην Ελληνική κοινωνία, αν ταρακουνήθηκε πραγματικά ή έχουμε ξανά μια παραλλαγή της παλιάς νοοτροπίας κι αντίληψης.

      Γνώμη μου είναι ότι τα αστικά κέντρα θα αντιδράσουν περισσότερο από την επαρχία, η οποία ίσως να μην έχει πολυκαταλάβει ακόμη τι γίνεται, παρόλο που θα έπρεπε, όταν βλέπεις π.χ. να κλείνουν τοπικά παραρτήματα του ΙΚΑ, του ΟΤΕ κλπ.
      Θα έπρεπε να χτυπήσει καμπανάκι γι αυτό που έρχεται.

      Ωστόσο οποιαδήποτε "στασιμότητα" ή μικρή αύξηση αυτού που λέμε "αριστερά", για μένα δεν σημαίνει ότι η βασική ευθύνη βαραίνει την ίδια. Βαραίνει την Ελληνική κοινωνία, η οποία θα είναι περισσότερο αποχαυνωμένη απ' ότι θα έπρεπε. Αν ο άλλος προτιμήσει Καμένο σε σχέση έστω με τον Τσίπρα (για τον οποίο ξέρεις τι άποψη έχω), δεν θα σημαίνει για μένα αποτυχία του Τσίπρα ή του ΚΚΕ, θα σημαίνει ότι η Ελληνική κοινωνία είναι πιο καθυστερημένη απ' ότι προστάζουν οι καιροί.
      Κι αυτό φυσικά θα το πληρώσει(-ουμε) ανάλογα...

      Υγ: Επίσης για τα χρυσαύγουλα δεν περιμένω τα ποσοστά που λένε. Τους παίζουν πολύ για να αναδείξουν αυτή την ιστορία με τα "άκρα", αλλά μάλλον θα το παλέψουν πολύ για να μπουν στην βουλή. Και σ' αυτό μακάρι να μην κάνω λάθος, γιατί όπως και να το κάνουμε θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία ν' αναδειχθούν οι καθαροί ναζίδες σε μια χώρα που έχει πληρώσει τέτοιο φόρο αίματος σ' αυτούς.

      Διαγραφή
  5. Μεγάλο ρίσκο σύντροφε,
    είμαι 42 χρόνων και δεν έχω ξανασυναντήσει τόση ρευστότητα. Μια κίνηση ματ, ή μια σαχλαμάρα της τελευταίας στιγμής μπορούν να τα γυρίσουν όλα πάνω κάτω. Το κόμμα θα ανεβάσει τη δύναμή του κατα τα φαινόμενα εκεί που ταξικοί αγώνες και οργανωμένη δράση, διαφοροποίησαν κομμάτια της εργατικής τάξης. Κυρίως στα αστικά κέντρα. Οι αγροτικές περιοχές, οι μικροαστικές περιοχές, οι νησιωτικές περιοχές, θα καταγράψουν μικρότερη αποστροφή στο δικομματισμό και η όποια μετακίνηση λίγο θα αφορά ενίσχυση του ΚΚΕ. Θα αφορά περισσότερο την ενίσχυση των αναχωμάτων.
    Όσο η οργάνωση της εργατικής τάξης είναι σε νηπιακά στάδια, όσο δεν εκτοξεύεται οργανωτικά το ΚΚΕ, οι συσχετισμοί δυνάμεων θα γέρνουν σε αυτούς που ξέρουν να παίζουν με τη κοινωνία του θεάματος κι αυτούς που διαθέτουν παραμηχανισμούς εξουσίας, διαπλοκής και χειραγώγησης.
    Οι "πλατείες", μερικά επικοινωνιακά λάθη, κι η αποστροφή (κυρίως της νεολαίας) προς τους πάντες και τα πάντα, δημιούργησαν ή ξαναξύπνησαν αντιΚΚΕ αντανακλαστικά.
    Για να ξαναγυρίσω στο ζητούμενο της αναγκαιότητας της ανάρτησης, δεν θέλω να πω ότι δεν θα κάνεις μια επιστημονική δουλειά. Όμως εδώ μπερδεύεται πολύ ο υποκειμενικός παράγοντας με βάση τις προσωπικές ή τις τοπικές εμπειρίες. Κι επειδή όλα είναι τόσο ρευστά θα έλεγα να μην ρισκάρεις προβλέψεις για το μέλλοντικό εκλογικό αποτέλεσμα.
    θέλω με αυτή την ευκαιρία να επισημάνω κάτι ακόμα. Είναι μεγάλο το κομμάτι των αναποφάσιστων. Ένα μέρος τους σκέφτονται σοβαρά τη ψήφο στο ΚΚΕ. Έχουμε χρόνο σε ανοιχτές συγκεντρώσεις, συνελεύσεις, συναντήσεις να τους καλούμε να ακούσουν το γνήσια πολιτικό και ανατρεπτικό λόγο του ΚΚΕ, αλλά και σε πιο κλειστές συναντήσεις με φίλους και συγγενείς. Ας εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα κάθε καταλογο του κινητού, ακόμα και του φέισμπουκ για να καλέσουμε τους πάντες. Ας εξορμήσουμε σε χώρους δουλειάς, στις λαϊκές της γειτονιάς, στα νοσοκομεία και κυρίως στα σχολεία.
    Επειδή είμαστε παρόντες και παλεύουμε μαζί με το λαϊκό κίνημα όλο το προηγούμενο διάστημα, νομίζουμε ότι αυτό θα αναγνωριστεί αυτόματα και ότι ο λαός, μας χρωστάει την αναγνώριση και τον ψήφο του.
    Αυτό δεν ισχύει.
    Για αυτό ας δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις μέχρι τις εκλογές.Συγνώμη για τη πολυλογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύγε....
      Συμφωνώ απόλυτα ...
      Επειδή τυγχάνει να μένω σε νησιωτική περιοχή (Αμοργός) ένα πράγμα θα φωνάξω..
      Ο δικομματισμός ζει!!!!!!! ή εγώ ζω σε άλλη χώρα....
      Μιλάμε για τραγική κατάσταση....
      Οι άνθρωποι εδώ ζουν σε άλλη διάσταση...
      Φυσικά η όποια προσπάθεια για αλλαγή νοοτροπίας είναι απλά ένα βότσαλο στο απέραντο γαλάζιο τους..
      Το μόνο πρόβλημά τους είναι το ΠΑΜΕ και γιατί κλείνουν τα λιμάνια...
      ότι μετά από τόσα χρόνια η έννοια Άγονη γραμμή απέκτησε και πάλι την πραγματική της έννοια δεν τους ενδιαφέρει...
      Δεν ξέρω ίσως είμαι αρκετά απαισιόδοξος αλλά σωτηρία δεν υπάρχει...

      Διαγραφή
  6. ΒΑΛΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.ΜΗΝ ΣΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΣΦΑΛΛΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αφήστε τις μαλακίες και βγείτε στο δρόμο να μιλήσετε με κανέναν άνθρωπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αι ρε ξεκωλατε με το βγητε στο δρομο.
    Ο καθενας απο οπου μπορει ,και σε οτι μπορει και γνωριζει, να αποδωσει καλυτερα.

    Εξαλου ενα μεγαλο μερος ,συνεχως αυξανομενος,βρησκεται εδω ,στο διαδικτυο.

    ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΡΟΜΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ειρηνη ημιν παιδια.
    Το να ασχολειται κανεις με το blog, δε σημαινει οτι δεν ασχολειται και εξω απο αυτο.

    Περαν αυτου η χαρτογραφηση και η στατιστικη ειναι μια ενασχοληση που ο red την κανει ετσι και αλλιως. Το αν θα δημοσιευσει εδω αυτα που κανει εχει μικρη διαφορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολυ ενδιαφερον προσπαθεια συνεχισε συντροφε περιμενω με ενδιαφερον και τις αλλες περιοχες.Φυσικα και μιλαμε με κοσμο και τα μηνυματα ειναι πολυ ενθαρυντικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. επειδή στις τριεδρικές η κατανομή γίνεται με απλή αναλογική, Αργολίδα και Αρκαδία αυτός που θα βγει 3ος θα εκλέξει έδρα, ακόμα και με ποσοστό τύπου 7% (αρκεί η ΝΔ να μην έχει >40%)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χμμμ τυχον ποσοστο του ΚΚΕ ανω του 7,50% στην Λακωνια θα σημαινει οτι αποτελει και ιστορικο υψηλο σε βουλευτικες εκλογες για οποιοδηποτε αριστερο κομμα(ΚΚΕ,ΕΔΑ, κλπ)-το 7,5% το πηρε η ΕΔΑ το 1958 και ο ενιαιος ΣΥΝ το 1989

    Ουσιαστικα μιλας για μεγεθυνση πολιτικου ζωτικου χωρου περαν απο επανασυσπειρωση παλιων ειτε παμπαλαιων ψηφοφορων

    ΔΕΝ ειμαι τοσο σιγουρος...μακαρι παντως να εισαι μεσα-θα παει ψηλα για τοπικα δεδομενα ανω του 6% σιγουρα

    Επισης μου κανει εντυπωση οτι το ποσοστο σε Λακωνια ειναι τοσο κοντα στο ποσοστο σε Αρκαδια και κυριοτερα σε Μεσσηνια(αλλες οι συνθηκες εκει και αλλου μεγεθους οι αριστεροι πληθυσμοι και παραδοσεις)-ειδικα Μεσσηνια

    Και τελος Κορινθια, αν και παραδοσιακα χαμηλα τα ποσοστα του ΚΚΕ...δεν υπαρχει εντονη αντικομμουνιστικη παραδοση και το ακροατηριο ειναι καπως πιο προσεγγισιμο απο οτι στα νοτια

    (στα νοτια ψηφιζω κατι βιωνουμε και εμεις καθε μερα εκει χαμω(sic) κορωνα (sic) μου)

    υγ.Ο χρωματισμος με κριτηριο τους καποδιστριακους δημους ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ και ΜΠΡΑΒΟ -κλεβω εννοειται :pp

    καμια φορα οι δημοι εστω και οι καποδιστριακοι κρυβουν απιστευτες διαφορες
    πχ στην ΜΑΝΗ υπαρχει παραδοσιακα κοκκινο χωριο οπου συνηθως καταγραφονται τα μεγαλυτερα ποσοστα πανελλαδικα(εκτος Ικαριας), μιλαμε για +10% και βαλλε συγκριτικα με Μανταμαδο...ερημη σχετικα αυτη η κοινοτητα σημερα για πολλους λογους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σημειώσω απλά πως στην Κορινθία υπάρχει ιδιαίτερη αντικομμουνιστικη παράδοση, στις ορεινές περιοχές, στα χωριά της Στυμφαλίας και της Νεμέας, όπως επίσης στους δήμους Τενέας Σολυγείας κλπ. Επίσης οι παραθαλάσσιες ακτές της Κορινθίας, από το Βραχάτι μέχρι το Δερβένι, έχουν γεμίσει με εξοχικές και μόνιμες κατοικίες, μικροαστών και μεσοαστών Αθηναίων. Μεγαλύτερες τάσεις έχει η περιοχή προς τον Καμμένο ή τους φασίστες, παρά προς το ΚΚΕ, όπως ακριβώς έδειξε στο παρελθόν με ΛΑΟΣ ή Πολιτική Άνοιξη. Εξαιρείται φυσικά η περιοχή του Λουτρακίου και των Αγίων Θεοδώρων.

      Η Λακωνία απο την άλλη έχει αρκετές "κόκκινες" περιοχές οι οποίες θα κοκκινήσουν ακόμα περισσότερο, στο σύνολό της έχει δείξει ισχυρές αυξητικές τάσεις τα προηγούμενα χρόνια, το ποσοστό παρέμεινε σχεδόν σταθερό το 2009 (σε σχέση με το 2007), και στις περιφερειακές του 2010, παρά την πόλωση Τατούλη - Δράκου, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, το 6,6% των Λακώνων ψήφισε Γόντικα.
      Ακόμα και το 16,5% του Δήμου Σπάρτης στις δημοτικές μας δείχνει κάτι, παρά το γεγονός πως αποτελεί υποψηφιότητα που στηρίχθηκε απο τον ΣΥΝ και άλλους. Τελοσπάντων, ίσως να είμαι υπεραισιόδοξος για την Λακωνία, ίσως και όχι. Θα δούμε ;-)

      Διαγραφή
    2. βασικα τωρα το ειδα
      Στον δημο Σμυνους(τα μπαρδουνοχωρια της Μανης δηλαδη) τα εχεις μπλε...αλλα υπηρχε ισοπαλια με ΠΑΣΟΚ-οκ δεν ειναι κατι σημαντικο απλα στο λεω

      Διαγραφή
    3. Το ξέρω.
      Ομοίως στο Γραμματικό Αττικής και στα Αντικύθηρα. Για να μην υπάρξει όμως τρίτο χρώμα (γαλαζοπράσινο) και μπερδευτούν ορισμένοι, και απο την στιγμή που οι συγκεκριμένοι δήμοι είναι αραιοκατοικημένοι, επέλεξα να τους καταχωρήσω σε αυτόν που κερδίζει εκεί συνήθως.

      Διαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.