Με μπόνους (κοινώς «πανωπροίκια») 353 εκατ. ευρώ προς τους μεγαλοεργολάβους που
θα πληρώσει ο ελληνικός λαός και με ιδιωτικά συμφωνητικά που υπογράφηκαν από την
κυβέρνηση και τις κοινοπραξίες, αναμένεται να επανεκκινήσουν τα «παγωμένα» εδώ
και 2,5 χρόνια τέσσερα έργα των αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία Οδός, Αιγαίου,
Κεντρικής Ελλάδας, Ιονία Οδός). Και βέβαια ο ελληνικός λαός θα εξακολουθήσει να
πληρώνει και τα πανάκριβα διόδια, που αυξήθηκαν ακόμη και κατά 500% από το 2008,
καθώς δεν προβλέπεται καμία αλλαγή των συμβάσεων πάνω σε αυτό το
θέμα.
Σύμφωνα με χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, προκειμένου να αρχίσουν ξανά οι εργασίες, το Δημόσιο συμφώνησε στις υπέρογκες αποζημιώσεις των 353 εκατ.
ευρώ, αν και στα τέλη Νοέμβρη είχε ανακοινωθεί ότι αυτές δεν θα ξεπερνούσαν τα 280 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει μονομερώς την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις, παρότι οι ίδιοι οι εργολάβοι σταμάτησαν τα έργα εδώ και 2,5 χρόνια, ενώ τίποτε δεν αποκλείει στο μέλλον να εγείρουν και νέες απαιτήσεις που θα επιφέρουν και νέα «πανωπροίκια» εκατομμυρίων.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως παρά τις συμφωνίες αυτές η τελική λύση για την επανεκκίνηση των έργων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Αυτό θα γίνει, όταν συμφωνήσουν και οι τράπεζες που δανειοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους και οι οποίες ζητούν μεγαλύτερο επιτόκιο και βέβαια αν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των νέων αυτών συμβάσεων θα υπάρξουν δραστικές περικοπές και του φυσικού αντικειμένου των έργων, όπως το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Ξυνιάδα - Λαμία κ.ά. η κατασκευή των οποίων θα παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σύμφωνα με χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, προκειμένου να αρχίσουν ξανά οι εργασίες, το Δημόσιο συμφώνησε στις υπέρογκες αποζημιώσεις των 353 εκατ.
ευρώ, αν και στα τέλη Νοέμβρη είχε ανακοινωθεί ότι αυτές δεν θα ξεπερνούσαν τα 280 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει μονομερώς την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις, παρότι οι ίδιοι οι εργολάβοι σταμάτησαν τα έργα εδώ και 2,5 χρόνια, ενώ τίποτε δεν αποκλείει στο μέλλον να εγείρουν και νέες απαιτήσεις που θα επιφέρουν και νέα «πανωπροίκια» εκατομμυρίων.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως παρά τις συμφωνίες αυτές η τελική λύση για την επανεκκίνηση των έργων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Αυτό θα γίνει, όταν συμφωνήσουν και οι τράπεζες που δανειοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους και οι οποίες ζητούν μεγαλύτερο επιτόκιο και βέβαια αν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των νέων αυτών συμβάσεων θα υπάρξουν δραστικές περικοπές και του φυσικού αντικειμένου των έργων, όπως το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Ξυνιάδα - Λαμία κ.ά. η κατασκευή των οποίων θα παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ασχετο ο902 ανακοινοση νεοσ γραματεασ κουτσουμπασ
ΑπάντησηΔιαγραφή