13 Ιανουαρίου 2011

Περι διοδίων, Γκλέτσου και ΧΥΤΑ ο λόγος ...

Συνήθως πίσω απο τις μικρές νίκες, 
ξεπροβάλλουν οι πιο μεγάλοι και πιο αξιόλογοι στόχοι ....

Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες μέρες για τα διόδια και για το "κίνημα κατά των διοδίων", με αφορμή την ενέργεια του δήμαρχου Στυλίδας Απ. Γκλέτσου να ανοίξει στις 11 Ιανουαρίου, "παράνομη" δίοδο (σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία) στον αυτοκινητόδρομο που περνά μέσα απο το δήμο Στυλίδας και την σύλληψή του από τις αστυνομικές αρχές.

Ασχέτως εαν το "κίνημα" αυτό, στηρίζεται κυρίως σε μικροπολιτικά και μικροαστικά αντανακλαστικά, με στόχους ρεφορμιστικούς στην πλειοψηφία τους, που περιορίζονται στην μείωση ή την κατάργηση ορισμένων διοδίων, χωρίς να θίγουν άμεσα το γενικότερο πρόβλημα της ιδιωτικοποίησης των δημοσίων υποδομών, ... εμείς απο την πλευρά μας στηρίξαμε τους πολίτες αυτούς δημοσιεύοντας άρθρα, ανακοινώσεις και οπτικοακουστικό υλικό απο τις κινητοποιήσεις τους, καθώς θεωρούμε ως ένα θετικό βήμα, την μετατροπή της λαϊκής οργής και αγανάκτησης, σε ενεργή συμμετοχή, αγωνιστικότητα και κινητοποίηση.

Όμως έχει απόλυτο δίκιο το ΚΚΕ, όταν λέει πως "οι ατομικές αντιδράσεις, δεν αρκούν να αποτρέψουν την μεγάλη ληστεία που υφίσταται ο λαός" ... και προσθέτουμε εμείς "ούτε οι ατομικές αλλά και οργανωμένες αντιδράσεις που περιφρουρούν τοπικά ή συντεχνειακά, μικροσυμφέροντα".

Βλέπουμε δηλαδή τους κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών (Στυλίδα, Κερατέα) ή συγκεκριμένων επαγγελματικών κλάδων, που αγωνίζονται με μεγάλη διάθεση (και μπράβο τους), για τα τοπικά ή "συντεχνειακά"  προβλήματά τους, ... να μην δείχνουν το αντίστοιχο ενδιαφέρον, όταν πρόκειται για τον αγώνα άλλων περιοχών ή άλλων επαγγελματικών ομάδων, αποκόπτωντας έτσι το δικό τους πρόβλημα, απο την "συνολική εικόνα" ! Διότι μπορεί ο Απ. Γκλέτσος (αν και ιδιαίτερα υπερβολικός στις δηλώσεις και κινήσεις του) να πέτυχε μια σημαντική νίκη για τα συμφέροντα των κατοίκων της Στυλίδας και τον χειροκροτούμε για αυτό, αλλά μεθαύριο η κατασκευάστρια εταιρία, και συνολικά το μεγάλο κεφάλαιο, θα επανέλθει ώστε να διεκδικήσει εκ νέου τα κέρδη της  ... και είτε απλά θα επιβάλλει δικαστικά την θέση της, είτε θα τα διεκδικήσει απο το κράτος άρα μέσω των τελών κυκλοφορίας ή άλλων φοροεισπρακτικών μέτρων . Εκεί τι θα κάνουν τότε οι κάτοικοι της Στυλίδας ?

Και εδώ μπαίνει ο ρόλος των προδευτικών και κομμουνιστών, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση μέσω οργανωμένων φορέων, συνδικάτων και κομμάτων, να συνδέσουν τα τοπικά, "συντεχνειακά" προβλήματα με την ολοκληρωμένη εικόνα, την συνολική κοινωνική οργάνωση, την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής και των υποδομών, τους θεσμούς, την εξουσία.

Δεν είναι το πρόβλημά μας μονάχα τα διόδια και κάποιος κατασκευαστής ο οποίος εισπράττει, αλλά συνολικά ο χαρακτήρας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εθνικού οδικού δικτύου, οι συμβάσεις παραχωρήσεις, οι οποίες είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων αστικών πολιτικών και συμφερόντων,  όπως επίσης και το ξεπούλημα κάθε δημόσιας και κοινωνικής ιδιοκτησίας στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου (λιμάνια, ΟΣΕ, Μεσα μαζικής μεταφοράς, ΟΤΕ, ΔΕΗ ... κλπ)

Δεν πρέπει να συνδέσουμε το πρόβλημα του ΧΥΤΑ της Κερατέας, μονάχα με την τοποθεσία, με τον εάν θίγεται κάποιο ρέμα, ή ένας αρχαιολογικός χώρος ... λες και δεν θα μολυνθεί η όποια περιοχή στην οποία τελικά θα καταλήξει ο ΧΥΤΑ ! Το πρόβλημά μας δεν είναιμόνο, εαν τα σκουπίδια της Αθήνας καταλήξουν στην Κερατέα ή στην Θήβα, αλλά το συνολικό πρόβλημα των απορριμάτων και της μόλυνσης, απο την ποσότητα και την ποιότητα των σκουπιδιών, μέχρι τον τρόπο επεξεργασίας τους και τον δημόσιο ή ιδιωτικό σχεδιασμό ή έλεγχο της διαδικασίας !

Eίναι επιτακτική ανάγκη οι υποδομές της χώρας, είτε πρόκειται για οδικούς άξονες, είτε πρόκειται για χώρους επεξεργασίας ή ανακύκλωσης απορριμάτων, να είναι λαϊκή κοινωνική ιδιοκτησία και να κατασκευάζονται με κεντρικό σχεδιασμό, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες επιστημονικές μελέτες και με μοναδικό γνώμονα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, την ασφάλεια και την υγεία του λαού και την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς !

2 σχόλια:

  1. ΠΑΜΕ, ΠΑΣΕΒΕ, ΠΑΣΥ, ΜΑΣ, ΟΓΕ
    ΨΗΦΙΣΜΑ
    ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

    Εργαζόμενε, αυτοαπασχολούμενε της πόλης και της υπαίθρου
    Νέα, νέε,

    Μην ανέχεσαι να σε ληστεύουν μέσω των διοδίων.
    Να καταργηθούν τώρα όλα!
    Έχουμε πληρώσει και πληρώνουμε πανάκριβα. Είναι δικαίωμά μας και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουμε δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους.
    Υπολόγισε: Από τη ληστρική τιμή των 1,60 €, κατά μέσο όρο, που έχει το λίτρο η βενζίνη, το 1€ είναι κρατική φορολογία και από το υπόλοιπο το 90% το καρπώνονται τα μονοπώλια του πετρελαίου. Ακόμα τους υπέρογκους φόρους που πληρώνεις για αγορά αυτοκινήτου, για τέλη κυκλοφορίας, για ασφάλιστρα και τόσα άλλα. Δεν αντέχουμε άλλο!
    Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Έχουν τεράστιες ευθύνες το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συστήματος, γιατί μαζί ψήφισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30 – 35 χρόνια)! Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών.
    Δε φτάνει να αγανακτούμε.
    Μόνο η ατομική αντίδραση δεν αρκεί για να σταματήσει τη μεγάλη ληστεία που υφίσταται ο λαός.
    Τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΕΕ) για να προστατέψουν τα τεράστια κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
    Για να εμποδίσουμε τα άγρια μέτρα που συνεχώς κλιμακώνονται.
    Για να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική χρειάζεται οργανωμένος εργατικός, λαϊκός αγώνας και συμμαχία εργατών, αυτοαπασχολούμενων της πόλης και του χωριού, κατά των κομμάτων και της εξουσίας των μεγαλοβιομηχάνων, τραπεζιτών, εφοπλιστών, μεγαλέμπορων.
    Για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για αποδέσμευση από την ΕΕ.
    Μαζί με το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), την Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ), την Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΣΥ), το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), την Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ)
    Να δυναμώσουμε τη λαϊκή πάλη και αντεπίθεση:
    Για να καταργηθούν όλα τα διόδια και ο ΦΠΑ στα είδη πλατειάς λαϊκής κατανάλωσης, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό, στο πετρέλαιο.
    Κατά των αυξήσεων των τιμών στα εισιτήρια, στη ΔΕΗ, στα καύσιμα.
    Για να αποκρούσουμε τη μείωση των μισθών.
    Για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των φτωχών και μεσαίων αγροτών από τα χρέη στις τράπεζες.
    Να μη πτωχεύσει ο λαός.
    Την κρίση και το χρέος να το πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται.
    Να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο.
    Οι Γραμματείες:
    ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΕ
    ΠΑΝΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
    ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ηταν τέτοιας ευπρέπειας, κοσμιότητας και κομψότητας η συμπεριφορά των κ.κ. Λυριτζή και Οικονόμου χτες προς τον δήμαρχο Στυλίδας Απ. Γκλέτσο, που ελπίζουμε να μην περάσει απαρατήρητη από τους εργολάβους των εθνικών οδών.
    Προτείνουμε στον τηλεοπτικό «Σκάι» να προμηθεύσει όλες τις εταιρείες εργολάβων με φωτογραφίες των συντελεστών της πρωινής ζώνης του, οι οποίοι με τη σειρά τους να τις αναρτήσουν στα γκισέ των διοδίων, με την αυστηρή εντολή προς τους υπαλλήλους που αναγκάζονται να εισπράττουν τα «λύτρα» από τους εποχούμενους, όταν αναγνωρίζουν τους δυο κυρίους, να τους αφήνουν και μόνο αυτούς (άντε και τους κ.κ. Μανδραβέλη - Πρετεντέρη) να διέρχονται ελευθέρως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.