12 Ιανουαρίου 2011

Εφοπλιστές

Γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος

«Στην κορυφή της διεθνούς ναυτιλίας παρέμειναν το 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές, ελέγχοντας το 15,96% της παγκόσμιας χωρητικότητας», πανηγύριζε προχτές η «Καθημερινή».

Πρόκειται, πράγματι, για θαυμάσια επίδοση, η οποία αποδεικνύει πόσο σαθρά είναι τα λεγόμενα των εκάστοτε κυβερνώντων για την «αύξηση της πίτας» από την οποία (όταν αυξηθεί) «θα φάμε όλοι». Απαραίτητη προϋπόθεση για «να αυξηθεί η πίτα», κατά τους κυβερνώντες πάντα, είναι να παραιτηθούν βέβαια οι εργαζόμενοι από μισθούς και δικαιώματα.

Σε αυτήν την περίπτωση, με τη μείωση του «εργατικού κόστους», οι καπιταλιστές θα έχουν κέρδη, τα κέρδη θα φέρουν «επενδύσεις», οι επενδύσεις θα φέρουν «ανάπτυξη» (η «πίτα» που λέγαμε), η ανάπτυξη θα φέρει «ευημερία για όλους» και εν κατακλείδι «εμείς ζήσαμε καλά και οι άλλοι καλύτερα».

Μόνο που στο συγκεκριμένο κεφαλαιοκρατικό παραμύθι, εκείνο που ισχύει στο ακέραιο είναι μόνο το τελευταίο: «Οι άλλοι ζήσανε καλύτερα». Το παράδειγμα του «ελληνικού εφοπλιστικού θαύματος» είναι καταλυτικό. Ας το σκεφτούμε: Τι άλλο να πετύχουν, δηλαδή, οι συμπατριώτες μας «Σεβάχ» των 7 θαλασσών. Εχουν την πρωτοκαθεδρία σε όλο τον κόσμο. Πόσο περισσότερο πια να μεγαλώσει η «πίτα» που τρώνε. 

Για να δούμε, όμως, από αυτήν την «πίτα», τη μεγαλύτερη στον πλανήτη, τι ακριβώς κερδίζει η Ελλάδα. Οχι η Ελλάδα των εφοπλιστών, του Παπανδρέου και του Παπακωνσταντίνου, αλλά η Ελλάδα του ελληνικού λαού.

Τη δεκαετία του '80, οι Ελληνες ναυτεργάτες αριθμούσαν τους 100.000. Σήμερα δεν ξεπερνούν τους 20.000. Αλήθεια, γιατί ενώ η «πίτα» των εφοπλιστών αυξάνει, για τους ναυτεργάτες το μόνο που αυξάνει είναι η ανεργία; Γιατί ενώ η χωρητικότητα των εφοπλιστών έχει «ξεχειλώσει», το ταμείο ανεργίας για τον ναυτεργάτη ισοδυναμεί με 298 ευρώ το μήνα;


Και εν τέλει: Από το γεγονός ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ήταν και παρέμειναν οι παγκόσμιοι «κουρσάροι», τι όφελος έχει η Ελλάδα του «Τιτανικού»; Για παράδειγμα, με τι έσοδα τροφοδοτήθηκε το δημόσιο ταμείο από την παγκόσμια πρωτιά των «πατριωτών» εφοπλιστών μας; Πόσα από τα καραβάκια τους φέρουν την ελληνική σημαία; Τι φόροι πληρώθηκαν στην Ελλάδα από τους εφοπλιστές για τα αμύθητα κέρδη τους;

Τέτοιες συζητήσεις και η αναφορά σε τέτοια στοιχεία αποφεύγονται επιμελώς από εκείνους που πανηγυρίζουν για τα «εθνικά επιτεύγματα» των Ελλήνων εφοπλιστών. 

Συνεπώς: Η «πίτα» προφανέστατα και είναι τεράστια. Να, όμως, που δε φτάνει να μεγαλώνει η «πίτα». Το θέμα είναι, τελικά, ποιος την κατέχει. Κι όταν αυτός που την κατέχει είναι ο εφοπλιστής, οι άλλοι, εκείνοι που την αυξάνουν για λογαριασμό τους με τη δουλειά και το αίμα τους, απλώς «θαλασσοπνίγονται».

1 σχόλιο:

  1. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ.

    ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ. 100. ΟΟΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΚΑΙ 20.000 ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΠΕΙΝΑΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ.

    ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ; ΓΙΑ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ; ΓΙΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΗΣ;

    ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΚΑΙ Η ΑΛΕΚΑ ΑΛΛΟΣ Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ.

    ΠΟΣΟ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ.

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.