«Συμπληρώνονται αυτές τις μέρες 60 χρόνια από τον θάνατο του μεγαλύτερου κακούργου που πέρασε από τον πλανήτη μας τον προηγούμενο αιώνα, του Ιωσήφ Στάλιν. Ή μάλλον από την δολοφονία του…».
Αυτά αναφέρονται στο site της ναζιστικής Χρυσής Αυγής.
Το μίσος της ναζιστικής Χρυσής Αυγής απέναντι στην ΕΣΣΔ και τον Στάλιν είναι απόδειξη του ακραίου αντικομμουνισμού της που αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό της φυσιογνωμίας της.
Η αντίδρασή της έχει ταξικά κίνητρα, είναι μίσος ταξικό ως αστική πολιτική δύναμη που παλεύει για την υπεράσπιση του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος του καπιταλισμού.
Άλλωστε δεν είναι προνόμιο αποκλειστικό της Χρυσής Αυγής η σταλινολογία. Έχουν διαπρέψει σε αυτήν εκπρόσωποι από όλο το φάσμα των αστικών ιδεολογικών ρευμάτων, αλλά και εκπρόσωποι του οπορτουνισμού.
Βλέπετε, η ΕΣΣΔ των 20.000.000 νεκρών με επικεφαλής το ΠKΚ(μπ) υπό την ηγεσία του Ι. Β. Στάλιν ήταν αυτή που συνέτριψε στο πεδίο της μάχης τους ιδεολογικούς και πολιτικούς προγόνους της, τη ναζιστική Γερμανία. Απομυθοποίησε το «αήττητο» της γερμανικής πολεμικής μηχανής.
Το πέρασμα του Κόκκινου Στρατού στην αντεπίθεση ήταν που συνέβαλε στην απελευθέρωση της κατεχόμενης από τους ναζί Ευρώπης και κυρίως της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Ενώ τα αντιστασιακά ένοπλα κινήματα, που σε μεγάλο μέρος τους καθοδηγούνταν από τα Κομμουνιστικά Κόμματα, προκάλεσαν μεγάλα πλήγματα στα ναζιστικά και φασιστικά στρατεύματα.
Αυτό ανάγκασε τα καπιταλιστικά κράτη των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας να ανοίξουν το δεύτερο μέτωπο μόλις τον Ιούνη του 1944 με την απόβαση στη Νορμανδία, δηλαδή λιγότερο από ένα χρόνο πριν τη λήξη του πολέμου (Μάης 1945).
Ενώ βεβαίως μέχρι τέλους εκπρόσωποι των ναζί και των άλλων καπιταλιστικών κρατών διαπραγματεύονταν την πιθανότητα ανακωχής και στροφής του πολέμου από κοινού ενάντια στην ΕΣΣΔ, που άλλωστε αποτελούσε κοινό στόχο όλων.
Φαίνεται ότι έχουν εφιάλτες αυτή την περίοδο, βλέπετε πριν λίγες μέρες ήταν η επέτειος της συντριβής των ναζί στη μάχη του Στάλινγκραντ, έρχεται και ο Μάης και η επέτειος της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών.
Σωστά έχουν εφιάλτες γιατί πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε προσπάθειά τους να τρομοκρατήσουν, να χτυπήσουν τους εργατικούς-λαϊκούς αγώνες και να σπείρουν το δηλητήριό τους στην εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, θα βρίσκουν απέναντί τους το οργανωμένο ταξικά προσανατολισμένο συνδικαλιστικό κίνημα της εργατικής τάξης, τις δυνάμεις της Λαϊκής Συμμαχίας.
902.gr
Αυτά αναφέρονται στο site της ναζιστικής Χρυσής Αυγής.
Το μίσος της ναζιστικής Χρυσής Αυγής απέναντι στην ΕΣΣΔ και τον Στάλιν είναι απόδειξη του ακραίου αντικομμουνισμού της που αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό της φυσιογνωμίας της.
Η αντίδρασή της έχει ταξικά κίνητρα, είναι μίσος ταξικό ως αστική πολιτική δύναμη που παλεύει για την υπεράσπιση του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος του καπιταλισμού.
Άλλωστε δεν είναι προνόμιο αποκλειστικό της Χρυσής Αυγής η σταλινολογία. Έχουν διαπρέψει σε αυτήν εκπρόσωποι από όλο το φάσμα των αστικών ιδεολογικών ρευμάτων, αλλά και εκπρόσωποι του οπορτουνισμού.
Βλέπετε, η ΕΣΣΔ των 20.000.000 νεκρών με επικεφαλής το ΠKΚ(μπ) υπό την ηγεσία του Ι. Β. Στάλιν ήταν αυτή που συνέτριψε στο πεδίο της μάχης τους ιδεολογικούς και πολιτικούς προγόνους της, τη ναζιστική Γερμανία. Απομυθοποίησε το «αήττητο» της γερμανικής πολεμικής μηχανής.
Το πέρασμα του Κόκκινου Στρατού στην αντεπίθεση ήταν που συνέβαλε στην απελευθέρωση της κατεχόμενης από τους ναζί Ευρώπης και κυρίως της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Ενώ τα αντιστασιακά ένοπλα κινήματα, που σε μεγάλο μέρος τους καθοδηγούνταν από τα Κομμουνιστικά Κόμματα, προκάλεσαν μεγάλα πλήγματα στα ναζιστικά και φασιστικά στρατεύματα.
Αυτό ανάγκασε τα καπιταλιστικά κράτη των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας να ανοίξουν το δεύτερο μέτωπο μόλις τον Ιούνη του 1944 με την απόβαση στη Νορμανδία, δηλαδή λιγότερο από ένα χρόνο πριν τη λήξη του πολέμου (Μάης 1945).
Ενώ βεβαίως μέχρι τέλους εκπρόσωποι των ναζί και των άλλων καπιταλιστικών κρατών διαπραγματεύονταν την πιθανότητα ανακωχής και στροφής του πολέμου από κοινού ενάντια στην ΕΣΣΔ, που άλλωστε αποτελούσε κοινό στόχο όλων.
Φαίνεται ότι έχουν εφιάλτες αυτή την περίοδο, βλέπετε πριν λίγες μέρες ήταν η επέτειος της συντριβής των ναζί στη μάχη του Στάλινγκραντ, έρχεται και ο Μάης και η επέτειος της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών.
Σωστά έχουν εφιάλτες γιατί πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε προσπάθειά τους να τρομοκρατήσουν, να χτυπήσουν τους εργατικούς-λαϊκούς αγώνες και να σπείρουν το δηλητήριό τους στην εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, θα βρίσκουν απέναντί τους το οργανωμένο ταξικά προσανατολισμένο συνδικαλιστικό κίνημα της εργατικής τάξης, τις δυνάμεις της Λαϊκής Συμμαχίας.
902.gr
Χθές τό βράδυ, περνῶντας ἀπό τήν ὁδό Κρυστάλλη στήν Θεσσαλονίκη, εἶδα στούς τοίχους τοῦ σχολείου (ἐπιλεγμένος τοῖχος) πού βρίσκεται ἐκεῖ, ἀφίσσες γιά τήν ἡρωϊκότατη μάχη τοῦ Στάλινγκραντ, πού κόλλησαν μέλη τῆς ΚΝΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέποντας την προσπάθησα νά σκεφθῶ, ἄν εἶδα ποτέ Κνίτες, νά κολλᾶνε ἀφίσσες γιά μεγάλες μάχες τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Δυστυχῶς ποτέ δέν εἶδα. Καί νά σκεφθεῖ κανείς, ὅτι οϊ μάχες τοῦ Ἑλληνισμοῦ εἶναι πάρα πολλές.
Μαραθώνας, Θερμοπύλες, Γαυγάμηλα, Μαντζικέρτ, Πτώση τῆς Πόλης, Βαλτέτσι Δερβενάκια, Μπιζάνι, Γραμπάλα, Ὕψωμα 731,Ροῦππελ...... τίποτα, τίποτα ἀπ΄ὅλα αὐτά δέν ἐξάπτει τόν πατριωτισμό τῶν Κνιτῶν, γιά νά κολλήσουν μιά ἀφισσούλα, παρά μιά μάχη, πού δόθηκε σέ Σοβιετικό ἔδαφος ἀπό ἄλλο λαό!!!
Χμ... ἴσως τελικά παρεξηγῶ τούς Κνίτες. Τά παιδιά γιορτάζουν τίς πολεμικές ἐπετείους τῆς πραγματικῆς τους πατρίδας! Ἐκεῖ εἶναι ἡ καρδιά τους, ἐκεῖ εἶναι ἡ πατρίδα τους.
Τέτοιους μισο-Ἕλληνες, διαμορφώνουν οἱ διεθνιστικές ἰδεολογίες. Καημένη Πατρίδα!
Σημ.
Ἡ μάχη στό Βαλτέτσι, εἶχε κριθεῖ τόσο σημαντική γιά τήν πορεία τῆς ἐπανάστασης, πού αὐτός ὁ ἴδιος ὁ Θοδωράκης Κολοκοτρώνης, εἶχε πεῖ, πώς τό Ἔθνος ὀφείλει νά τιμᾶ τήν ἐπέτειο τῆς μάχης μέ νηστεία !!!
Εαν κατανοούσες την σημασία της συγκεκριμένης μάχης και τα πραγματικά στρατόπεδα που πήραν μέρος σε αυτήν, δεν θα αναρτούσες τις παραπάνω παπαριές. Μόνο ένας φασίζων νούς θα ήταν τόσο στενόμυαλος. Θα μου πεις, αυτό φαίνεται και απο την δημοτική γραφή με τις δασείες και περισπωμένες.
ΔιαγραφήΔιότι στην μάχη του Στάλινγκραντ, δεν συγκρούστηκαν κάποιοι Ρώσοι με κάποιους Γερμανούς, αλλά συγκρούστηκαν δυο ιδεολογικά στρατόπεδα, δυο κοινωνικά/οικονομικά συστήματα που αντιπροσωπεύουν τους κύριους αντιπάλους σε έναν ταξικό πόλεμο που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη ... ο Κομμουνισμός εναντίον του Καπιταλισμού στην πιο ακραία μορφή του, τον Φασισμό/Εθνικοσοσιαλισμό.
Δεν ήταν μάχη λαών, αλλά μάχη εργατών εναντίον καπιταλιστών που δεν μπορούσαν να χωνέψουν την ιδέα πως οι εργάτες έχουν την εξουσία στα χέρια τους.
Αντε λοιπόν εσύ τώρα, να μελετήσεις την μάχη στα Γαυγάμηλα, ώστε να βγάλεις συμπεράσματα για το σήμερα.
ΥΓ
Όσον αφορά τον Κολοκοτρώνη, αστον καλύτερα εκτός παιχνιδιού. Διότι αυτός ήταν αγνός, λαικός επαναστάτης, και δεν συγχωρούσε λακέδες και τσιράκια. Ειδικά αυτούς που το έπαιζαν ψευτόμαγκες Ελληναράδες.
σωωπα ωρε Γιαννη Δ!!.
ΑπάντησηΔιαγραφή...Κάποτε, ΄μας μάζευαν στην πλατεία του χωριού. Εγω μικρός τότε μαθητής Γυμνασίου. Άρχιζαν από το Λεωνίδα, έφταναν στον Κ. Παλαιολόγο, στον Κολοκοτρώνη, τον Παυλο Μελα, τον ...Μεταξα.. τη "εθνική νίκη" πάνω στους "Σλαβοκίνητους" "Κομμουνιστοσυμμορίτες" .. και κατέληγαν στον παπαδόπουλο και την "εθνοσωτήριο" !!
ταυτιζαν δηλαδη όλη την Ελληνική Ιστορια με τη χούντα.. για αυτο και την διηγιόντουσαν, για να κάνουν τον Παττακο, τον παπαδόπουλο και σια, ..ήρωες..!!
όχι γιατί τους έγνοιαξε η Ελληνική Ιστορία, γιατι αν τους έγνοιαζε, θα μιλούσαν για την Εθνική Αντίσταση, θα μιλούσαν για τους Γεννάδιους που διαπραγματεύονταν με τους οθωμανους την κυβέρνηση της μετά την καταληψη της Πόλης κατάσταση (άλωση δεν έγινε αλλά παράδοση), για το ρόλο των Μαυροκορδάτων και των Κωλέτηδων, για τους "Αιγός ποταμούς", για τους Εφιάλτες, για την αχαϊκή πολιτεία και τη ρωμαιοκρατια, τον Αγη και τον Κλεομενη...
Η Ιστορια πάντα χρησιμοποιήθηκε από τους εθνοπροδότες και τους υπηρέτες των ξένων για να παραστήσουν τα συμφέροντα της ταξης τους ως πατριωτισμό και να δικαιολογήσουν την ευμάρειά τους πάνω στο ξεζούμισμα ολόκληρου του λαού.
Όλη η Ιστορία, είναι ιστορια Ταξικών αγώνων υποστηρίζει ο Ιστορικός Υλισμός με την γραφίδα του Μαρξ και αποδεικνύει ότι αυτοί που θετουν το υλικό τους συμφέρον πίσω από τις ιστορικές αναφορές κρύβουν τα υλικά συμφέροντα μιας ταξης που θέλει να τα παρουσιάζει ως "εθνικά" για να κρυψει την κλοπή που διαπράττει και αποτελεί το "εθνικό" της υλικό συμφέρον.
Αυτή η κλοπή δεν είναι τίποτα περισσότερο από την ιδιοποίηση της αξίας εκείνης που προσθέττει η εργασία πάνω στο εμπόρευμα και καρπώνεται αυτός που αγοράζει την εργασία ως εμπόρευμα για να πουλήσει το αποτέλεσμα της και να το ιδιοποιηθεί.
ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ δηλαδή.
Αυτό είναι το "εθνικο συμφέρον" των πατριδοκάπηλων: η ΥΠΕΡΑΞΙΑ και η "εθνική" ιδιοποιησή της.
Χρήστος Τ.
ή επι το ιντερνετικότερον
christos04
μάλιστα..ήτανε η μάχη των εργατών ενάντια στους καπιταλιστές..λες κ οι γερμανοί ή οποιοιδήποτε στρατιώτες του β παγκοσμίου προέρχονταν απο κάποια ελίτ και δεν ήτανε εργάτες έμποροι βιοτέχνες αγρότες ή βιοπαλαιστές, λες και τα τζάκια πολεμούσανε..άκυρο το σχόλιο. πρόκειται περί κάτι αυτονοήτου..μπορείς να επισημάνεις τη διαφορά στην πολιτική εξουσία μόνο και όχι σε αυτούς π την εκτελούσαν..όσον αφορά τη δημοτική γλώσσσα να επισημάνω ότι άλλη η δημοτική άλλη η λαθαρεύουσα και άλλο το θέμα των δασείων ψιλών και περισπωμένων..΄μπορεί άνετα να γραφεί νεοελληνική γλώσσα όσον αφορά στιε κλήσεις κτλ με αυτούς τους τόνους και τα πνεύματα χωρίς να είναι απαραίτητα δημοτική, όπως και δημοτική μπορεί να γραφεί και το στυλ χωρίς αυτά και να είναι δημοτική..ο πλουραλισμός της γλώσσας και του τρόπου έκφρασης και γραφής της δεν είναι κάτι μείον ούτε ΄΄αστικό΄΄ αλλά ένα πλήγμα στην ίδια τη γλώσσα..και ενώ καταργήθηκαν αυτά γτ να μην καταργηθούνε και τα διάφορα ΄΄πλεονάζοντα΄΄ φωνήεντα? γιατί να κουράζομαι να γράφω μυτιλήνη και να μην το κάνω μιτιλίνη να μαστε μια χαρ'α?η ερώτηση είναι ρητορική και απλά το αναφε΄ρω γτ πιστεύω ότι σε θέματα γλώσσας π αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του κάθε λαού πρέπει να χουνε μια ευαισθησία..για να βγήκανε οι τόνοι και τα πνεύματα κάποιος λόγος θα υπήρχε δεν το κάνανε επδ ψάχνανε ντεκόρ στη γραφή..το ότι καταργήθηκε είναι άλλο θέμα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνεις πως δεν καταλαβαίνεις και ενώ λίγο πιο πάνω ήμουν συγκεκριμένος λέγοντας :
Διαγραφή"Διότι στην μάχη του Στάλινγκραντ, δεν συγκρούστηκαν κάποιοι Ρώσοι με κάποιους Γερμανούς, αλλά συγκρούστηκαν δυο ιδεολογικά στρατόπεδα, δυο κοινωνικά/οικονομικά συστήματα που αντιπροσωπεύουν τους κύριους αντιπάλους σε έναν ταξικό πόλεμο που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη ... ".
Φυσικά και δεν μιλάω για αυτούς που κρατάνε τα όπλα, αλλά για αυτούς που τους βάζουν τα όπλα στα χέρια.
Το σχόλιο για τον 902 και το πρόγραμμά του, εκτός απο το ήταν ακηδεμόνευτο, ήταν και άσχετο με το θέμα και διαγράφηκε.
Για το παραπάνω σχόλιο θα κάνω απλή παρατήρηση ως προς το nickname.
αν γιαννακη θες να το παμε και ποιο περα, να μας πεις ποιοι ακριβως πολεμησαν στην μαχη του μαραθωνα και για ποιο λογο, να μας πεις ποιοι πολεμησαν στα γαυγαμηλα και για ποιο λογο.
ΑπάντησηΔιαγραφήμετεπειτα, οι 2 προαναφερομενοι τι σχεση εχουν ακριβως με το βυζαντιο και την πτωση της κωνσταντινουπολης; εκτος του οτι η βυζαντινη αυτοκρατορια κατερευσε γιατι την νικησαν αλλοι λαοι με ανωτερο οικονομικο συστημα. η μονη σχεση που εχει λοιπον το βυζαντιο με την αρχαια ελλαδα ειναι μονο μισους και αιματος. το βυζαντινο/χριστιανικο κρατος κατεστρεψε οτι ειχε καταφερει να φιαξει ο παλιος πολιτισμος. να θυμισω την βιβλιοθηκη της αλεξανδρρειας, τις σφαγες με προσχημα την εικονομαχια ειδικα στην πελοπονησο. απο την αρχαια σπαρτη δεν υπαρχει ουτε πετραδακι και υπευθυνοι δεν ηταν ουτε οι αθηναιοι ουτε οι περσες ουτε οι μακεδονες. οι χριστιανοι της βυζαντινης αυτοκρατοριας ηταν. οι οποιοι μισουσαν οτιδηποτε ειχε σχεση με την αρχαια ελλαδα και ειδικα οτι ειχε σχεση με το πνευμα και τις επιστημες. ταυτοχρονα με τους "δυτικους" χριστιανους καταδικασαν την ευρωπη σε αιωνες σκοταδισμου και πισωγυρισματος.
οσο για τα ποιο συγχρονα δεν σας παιρνει. αν ζουσατε τοτε θα εισασταν με αυτους που φυλακισαν τον τον θοδωρα. για να μην παω και ποιο περα οτι θα ησασταν με τους κοτσαμπασηδες, αντεπαναστατες δλδ.
οσο για το 40, η μονη σχεση που εχετε με την υπερασπιση της ελλαδας ειναι απο τις ταινιες του πρεκα. ο μονος απο το συναφι σας που πολεμησε ηταν αυτος και μαλιστα στα ψεμματα. λακεδες των κατακτητων εισασταν, τους βγαζατε την λαντζα.
και για να παμε και στα ποιο συγχρονα, η λεξη ιμια σου λεει τπτ;;
ε λοιπον υπαρχει ενας που τον ξερω σιγουρα που υπηρετουσε τοτε σε μαχημη μοναδα του Π.Ν. ο οποιος εχει το θρασος να εμφανιζεται οταν οι αμοιβαδες κανουν την εκδηλωση για τα 3 παλληκαρια του ελικοπτερου, λεω οτι εχει το θρασος γιατι εκεινο το βραδυ που ολοι μπαινανε στα πλοια για να φυγουν προς τα εκει αυτος την εκανε και πηγε σπιτακι του, ειχε μαλιστα το θρασος να το παιζει και τουρκοφαγος μεχρι που μαθευτηκε το γεγονος για το ναυτοδικειο. ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ. θρασιμια και δειλοι, παντα μετις πλατες καποιου προστατη.
Υ.Γ. για να μην λες οτι τα βγαζω απο το μυαλο μου, ο τυπος ηταν πληρωμα μηχανης και εμενε στην νικαια τοτε και υπηρετουσε σε "γρηγορο" πλοιο
αντε μαζευτετα και πηγαιντε να το παιξετε πατριωτες σε κανενα που μπορει ακομα να τσιμπαει
Υ.Γ.1 ειμαι σιγουρος οτι εισαι απο αυτους που στις θερμοπυλες μνημονευει μονο τους 300 και οχι και τους υπολοιπους 700 γιατι αυτοι πηγαν με την ελευθερη θεληση τους και οχι λογο διαταγης του βασιλια τους.
Υ.Γ.2 ειστε υπευθυνοι για την τραγωδια της κυπρου, για τον χαμο του C130, γιατι τα ειχατε κανει πλακακια με τα αφεντικα σας τους αμερικανους και γιατι ειχατε διαλυσει τον στρατο με αποτελεσμα στην επιστρατευση αντι για ντουφεκια να φυλανε σκοπια με ροπαλα γιατι στις αποθηκες δεν ειχε μεινει ουτε κλειστρο, τα ειχανε πουλησει για να φιαξουν τις βιλαρες τους οι πραξικοπηματιες
Υ.Γ.3 ο παπαδοπουλος στον εμφυλιο ηταν διοικητης στο νεστοριο σε μια μοναδα και σε μια επιθεση του ΔΣΕ σταματησε την τρεχαλα στην κατερινη (διαβασε τι του εσερνε ο τσακαλωτος)
Υ.Γ.4 οι δικοι μας οι παππουδες ηταν στο βουνο με το ντουφεκι στον ωμο και πολεμουσαν τους κατακτητες ενω οι δικοι σας κωλοτριβοντουσαν με τους γερμανους.
αυτα αν θες εχω και αλλα πολλα για το ποιος υπερασπιζεται πραγματικα αυτη την χωρα και τον λαο της και ποιοι ψαχνουν παντα καποιο αφεντικο να υπηρετουν
ωραίος ο μοδέστο σε όλαα..!!! πάντως στις θέσεις π έχεις τοποθετηθέι λίγοι σύντροφοι πιστεύω έχουνε τέτοιες απόψεις ειδικά στο θέμα του βυζαντίου χεχε,, ;)
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 10 Μαρτίου 2013 - 6:24 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι οι εργάτες, και οι αγρότες, και τα λαϊκά στρώματα φέρουν στο ακέραιο την ευθύνη των επιλογών τους. Όταν ο εξαθλιωμένος (Γερμανικός) λαός έδωσε την εξουσία στους Ναζί, έκανε επιλογή. Όταν στα Νταχάου και τα Άουσβιτς διαπράτονταν θυριωδίες, ουδείς προέβαλε σθεναρή αντίσταση. Μικρά παιδιά, γέροι, γυναίκες βρήκαν -σου θυμίζω- τραγικό θάνατο ενώ οι Γερμανοί λούμπεν είτε χαιρετούσαν φασιστικά αποθεώνοντας το Φύρερ που νίκησε τάχα τη φτώχεια και την ανεργία, είτε σιωπούσαν ένοχα. Κούνια που τους κούναγε! Η στυγερή δολοφονία της Λούξεμπουργκ, η εκτέλεση της Σόφι Σολ και τόσων άλλων ανώνυμων Γερμανών Αντιφασιστών δεν στάθηκε ικανή να εμπνεύσει τους Γερμανούς εργάτες. Τα αποτελέσματα λίγο-πολύ γνωστά.
Όσο για τις Θερμοπύλες που μνημονεύονται παραπάνω, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης σε όλους τους τόπους και τους χρόνους. Τόσοι και τόσοι σοβιετικοί κομισσάριοι πέσαν με το τουφέκι στο χέρι. Τόσοι και τόσοι κομμουνιστές δεν θυσιάστηκαν υπερ βωμών και εστιών, μένοντας πιστοί στο πρόσταγμα της ιστορίας, για να καθυστερήσουν την ναζιστική προέλαση; Οι αμυντικοί αγώνες της αρχαίων ελλήνων (Περσικοί πόλεμοι), παρα τις φιλότιμες προσπάθειες καπηλείας τους απο διάφορους "εθνικόφρονες" είχαν τη βάση τους στην αυτοθυσία και την αρετή. Κι αυτή την αρετή δεν θα τη βρεις στους ξεδιάντροπους σβαστικοφόρους προς τους οποίους όσο κι αν προσπαθείς, δεν μπορείς να κρύψεις τη συμπάθειά σου.
Tέλος, χρεος αυτών των "πεπλανημένων νεανίσκων" που περιγράφει ο κος Γιάννης Δ. είναι να δείξουν το δρόμο στους εργάζόμενους του σήμερα. Γι' αυτούς τους άγνωστους στρατιώτες κύριε Γιάννη μας, πρότυπο είναι και ο Λεωνίδας με τους 300, και οι Θεσπιείς αλλα και η Λούξεμπουργκ και ο Μπελογιάννης. Ανήκουν "εις την ΚΝΕ" κύριε Γιάννη μας. Και αναγνωρίζουν ως χρέος στη ζωή να καταβάλουν κάθε προσπάθεια ωστε η ιστορία να μην επαναληφθεί σαν φάρσα.