Το διαδίκτυο δημιουργεί στο χρήστη του την ψευδαίσθηση της ελευθερίας. Ότι μπορεί εύκολα να συνδεθεί με εκατομμύρια υπολογιστές σε όλο τον πλανήτη, να προσπελάσει αρχεία, να επικοινωνήσει με τους φίλους του. Εμφανίζεται σαν μια μεγάλη άναρχη θάλασσα από δεδομένα, όπου ο καθένας μπορεί να σερφάρει και να βάλει την τάξη που ο ίδιος επιθυμεί. Στην πραγματικότητα όμως, τάξη στα δεδομένα βάζουν εκείνοι που έχουν τα οικονομικά μέσα για να επεξεργαστούν αυτό τον τεράστιο όγκο πληροφοριών και οι υπόλοιποι εν αγνοία τους κινούνται μέσα στους δρόμους που χάραξαν οι κάτοχοι των αναγκαίων κεφαλαίων.
Το διαδίκτυο είναι ένα ακόμα πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, στα μονοπώλια, για το ποιος ελέγχει τη ροή της πληροφορίας, ποιος επιδρά και με ποιον τρόπο στα δισεκατομμύρια των χρηστών του διαδικτύου. Ο τομέας της διαφήμισης και του εμπορίου στο διαδίκτυο είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Τα μονοπώλια του διαδικτυακού εμπορίου καταχωρούν τις προτιμήσεις των χρηστών για συγκεκριμένα εμπορεύματα, χωρίς συχνά αυτοί ούτε καν να το συνειδητοποιούν, καταγράφοντας το χρόνο παραμονής σε κάθε ιστοσελίδα, τον αριθμό των χτυπημάτων, τη γεωγραφική τους θέση, σε ποια ιστοσελίδα βρίσκονταν πριν, τι ώρα έκαναν το καθετί κ.ο.κ. Στόχος τους φυσικά δεν είναι να καταγράψουν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά να εντοπίσουν εκείνο το συνδυασμό ποιότητας, τιμής, και διαφήμισης που θα μεγιστοποιήσει την κερδοφορία τους. Κάθε κίνηση, κάθε «κλικ» που κάνουμε στο web, τον Παγκόσμιο Ιστό Πληροφοριών, καταγράφεται στο άλλο άκρο της γραμμής. Στην ουσία καταγράφεται με λεπτομέρεια η διαδρομή μας, που δεν αποκαλύπτει μόνο πού πήγαμε, ποιες ιστοσελίδες επισκεφθήκαμε, αλλά, ως ένα βαθμό και τον τρόπο σκέψης μας, τις συνήθειές μας, τις αδυναμίες μας. Αυτό γίνεται με όλο και πιο λεπτομερή τρόπο εδώ και 10 χρόνια.
Ένα βήμα παραπέρα
Φανταστείτε τώρα ένα διαδίκτυο, όπου αόρατα χέρια όχι μόνο ελέγχουν αλλά και καθοδηγούν όλη σας την εμπειρία με το μέσο. Οπου κάποιος τρίτος προκαθορίζει τις ειδήσεις, τα προϊόντα και τις τιμές που θα βλέπετε, ακόμα και τους ανθρώπους με τους οποίους θα επικοινωνείτε. Εναν εικονικό κόσμο, όπου νομίζετε ότι εσείς κάνετε τις επιλογές, αλλά στην πραγματικότητα οι επιλογές σας περιορίζονται και φιλτράρονται μέχρι να απομείνει μόνο η ψευδαίσθηση ότι διατηρείτε τον έλεγχο.
Η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ απ' αυτή την περιγραφή. Χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας, η Google, το Facebook και άλλα μονοπώλια συλλέγουν πληροφορίες για κάθε χρήστη του διαδικτύου, τις οποίες χρησιμοποιούν για να «κόψουν και ράψουν» την εμπειρία που έχει κάθε άνθρωπος στην αλληλεπίδρασή του με το μέσο, με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις, τις συνήθειες και το εισόδημα. Το Διαδίκτυο είναι ήδη διαφορετικός κόσμος για τους πλούσιους και τους φτωχούς.
Να πώς λειτουργεί η νέα τεχνική. Η διαφήμιση βρίσκεται σήμερα πίσω από το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της βιομηχανίας του ίντερνετ. Τα μονοπώλια της Σίλικον Βάλεϊ ιδρύουν ή χρηματοδοτούν εταιρείες, που προσφέρουν δωρεάν εφαρμογές, μόνο και μόνο για να συλλέξουν και να πουλήσουν τα προσωπικά σας δεδομένα μόλις τις χρησιμοποιήσετε. Σ' αυτό οφείλεται ο τόσο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων δωρεάν εφαρμογών και παιχνιδιών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, PDA, tablet και προσωπικούς υπολογιστές. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορικής διαδρομής του διαδικτύου, ο κύριος στόχος αυτής της συλλογής δεδομένων ήταν το κλασικό μάρκετινγκ για την προώθηση προϊόντων. Ομως, όλο και περισσότερο, η συλλογή δεδομένων των χρηστών προχωρά πολύ πέρα από την απλή διαφήμιση και την παροχή της δυνατότητας στις ασφαλιστικές εταιρείες, στις ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών υγείας και σε άλλες επιχειρήσεις να κερδίσουν αναλύοντας τα προσωπικά σας δεδομένα εν αγνοία σας. Τώρα, βασισμένα σε αυτή την ανάλυση, τα μονοπώλια αποφασίζουν για λογαριασμό σας τι και πώς αξίζει να βλέπετε στο διαδίκτυο, ή αν δεν αξίζει καν να ασχοληθούν μαζί σας για να σας «σπρώξουν» προϊόντα.
«Μαγική εικόνα»
Μερικοί - όχι τυχαίοι και όχι τυχαία - χαρακτηρίζουν αυτή την τάση ως «εξατομίκευση» του διαδικτύου, περιγραφή που την κάνει να ακούγεται αθώα, αν όχι διασκεδαστική και χρήσιμη, καθώς π.χ. οι διαφημίσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς κατά την πλοήγηση, θα είναι στα χρωματικά σύνολα της αρεσκείας του. Δεν είναι όμως ούτε τόσο αθώα, ούτε τόσο ανώδυνη η εξέλιξη αυτή.
Η χρήση των διαδικτυακών καταστημάτων για αγορές παρουσιάζει αυξητική τάση σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς λόγω περιορισμένου λειτουργικού κόστους μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με τα συμβατικά καταστήματα. Κατά 61% αυξήθηκαν οι αγορές μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα το 2012, σε σχέση με το 2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των online καταναλωτών την τελευταία πενταετία 18,5%. Ανιχνεύοντας αυτή την τάση, η Google κατοχύρωσε τον περασμένο Σεπτέμβρη πατέντα, που επιτρέπει τη δυναμική προσαρμογή των τιμών στα διαδικτυακά καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανεβάσει αυτόματα την τιμή ενός προϊόντος αν με βάση το προφίλ του επισκέπτη του ηλεκτρονικού καταστήματος συνάγει ότι είναι πιο πιθανός αγοραστής από το μέσο χρήστη. Κατ' ανάλογο τρόπο μπορεί να μειώσει την τιμή για να εξωθήσει τον επισκέπτη σε αγορά προϊόντος που δεν τον ενδιαφέρει πραγματικά, εμφανίζοντάς το ως «ευκαιρία». Ο επισκέπτης του ηλεκτρονικού καταστήματος δεν θα ξέρει ότι πληρώνει διαφορετικό ποσό για το ίδιο προϊόν σε σχέση με κάποιον άλλον που το αγοράζει την ίδια στιγμή.
Ακολουθώντας ψυχολογικές μεθόδους ενίσχυσης αντιλήψεων, η αόρατη χειραγώγηση μπορεί να γίνει και σε τομείς όπως η αναζήτηση πληροφοριών, με εμφάνιση πρώτων εκείνων των πληροφοριών που ταιριάζουν καλύτερα με το καταγεγραμμένο προφίλ του χρήστη. Το ίδιο και στην ανταλλαγή απόψεων για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα σε διαδικτυακά φόρα, με προώθηση σε πρώτο πλάνο απόψεων που ενισχύουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις του χρήστη. Φυσικά, τίποτα δεν εμποδίζει να χρησιμοποιηθεί το προφίλ ...εκτός προδιαγραφών της πατέντας της Google, για τη σταδιακή προσαρμογή του διαδικτυακού επισκέπτη, στα επιθυμητά από τα μονοπώλια καταναλωτικά, ιδεολογικά και πολιτικά πρότυπα.
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο παγίδες και χώρος όπου ευδοκιμούν οι αυταπάτες, ο αποπροσανατολισμός και η χειραγώγηση. Μόνο έχοντας βαθιά επίγνωση αυτής της πραγματικότητας μπορεί να ελπίζει κανείς σε ωφέλιμη και ασφαλή αξιοποίησή του. Ως μαζικό μέσο επικοινωνίας και έκφρασης το διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να αξιοποιείται για την εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών, για τη δημιουργία και διάδοση πολιτισμού και αξιών. Υπόκειται όμως κι αυτό στους περιορισμούς που επιβάλει η οικονομική, πολιτική και ιδεολογική κυριαρχία της αστικής τάξης στην κοινωνία.
Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣΠηγή: «Scientific American»
Το διαδίκτυο είναι ένα ακόμα πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, στα μονοπώλια, για το ποιος ελέγχει τη ροή της πληροφορίας, ποιος επιδρά και με ποιον τρόπο στα δισεκατομμύρια των χρηστών του διαδικτύου. Ο τομέας της διαφήμισης και του εμπορίου στο διαδίκτυο είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Τα μονοπώλια του διαδικτυακού εμπορίου καταχωρούν τις προτιμήσεις των χρηστών για συγκεκριμένα εμπορεύματα, χωρίς συχνά αυτοί ούτε καν να το συνειδητοποιούν, καταγράφοντας το χρόνο παραμονής σε κάθε ιστοσελίδα, τον αριθμό των χτυπημάτων, τη γεωγραφική τους θέση, σε ποια ιστοσελίδα βρίσκονταν πριν, τι ώρα έκαναν το καθετί κ.ο.κ. Στόχος τους φυσικά δεν είναι να καταγράψουν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά να εντοπίσουν εκείνο το συνδυασμό ποιότητας, τιμής, και διαφήμισης που θα μεγιστοποιήσει την κερδοφορία τους. Κάθε κίνηση, κάθε «κλικ» που κάνουμε στο web, τον Παγκόσμιο Ιστό Πληροφοριών, καταγράφεται στο άλλο άκρο της γραμμής. Στην ουσία καταγράφεται με λεπτομέρεια η διαδρομή μας, που δεν αποκαλύπτει μόνο πού πήγαμε, ποιες ιστοσελίδες επισκεφθήκαμε, αλλά, ως ένα βαθμό και τον τρόπο σκέψης μας, τις συνήθειές μας, τις αδυναμίες μας. Αυτό γίνεται με όλο και πιο λεπτομερή τρόπο εδώ και 10 χρόνια.
Ένα βήμα παραπέρα
Φανταστείτε τώρα ένα διαδίκτυο, όπου αόρατα χέρια όχι μόνο ελέγχουν αλλά και καθοδηγούν όλη σας την εμπειρία με το μέσο. Οπου κάποιος τρίτος προκαθορίζει τις ειδήσεις, τα προϊόντα και τις τιμές που θα βλέπετε, ακόμα και τους ανθρώπους με τους οποίους θα επικοινωνείτε. Εναν εικονικό κόσμο, όπου νομίζετε ότι εσείς κάνετε τις επιλογές, αλλά στην πραγματικότητα οι επιλογές σας περιορίζονται και φιλτράρονται μέχρι να απομείνει μόνο η ψευδαίσθηση ότι διατηρείτε τον έλεγχο.
Η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ απ' αυτή την περιγραφή. Χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας, η Google, το Facebook και άλλα μονοπώλια συλλέγουν πληροφορίες για κάθε χρήστη του διαδικτύου, τις οποίες χρησιμοποιούν για να «κόψουν και ράψουν» την εμπειρία που έχει κάθε άνθρωπος στην αλληλεπίδρασή του με το μέσο, με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις, τις συνήθειες και το εισόδημα. Το Διαδίκτυο είναι ήδη διαφορετικός κόσμος για τους πλούσιους και τους φτωχούς.
Να πώς λειτουργεί η νέα τεχνική. Η διαφήμιση βρίσκεται σήμερα πίσω από το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της βιομηχανίας του ίντερνετ. Τα μονοπώλια της Σίλικον Βάλεϊ ιδρύουν ή χρηματοδοτούν εταιρείες, που προσφέρουν δωρεάν εφαρμογές, μόνο και μόνο για να συλλέξουν και να πουλήσουν τα προσωπικά σας δεδομένα μόλις τις χρησιμοποιήσετε. Σ' αυτό οφείλεται ο τόσο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων δωρεάν εφαρμογών και παιχνιδιών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, PDA, tablet και προσωπικούς υπολογιστές. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορικής διαδρομής του διαδικτύου, ο κύριος στόχος αυτής της συλλογής δεδομένων ήταν το κλασικό μάρκετινγκ για την προώθηση προϊόντων. Ομως, όλο και περισσότερο, η συλλογή δεδομένων των χρηστών προχωρά πολύ πέρα από την απλή διαφήμιση και την παροχή της δυνατότητας στις ασφαλιστικές εταιρείες, στις ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών υγείας και σε άλλες επιχειρήσεις να κερδίσουν αναλύοντας τα προσωπικά σας δεδομένα εν αγνοία σας. Τώρα, βασισμένα σε αυτή την ανάλυση, τα μονοπώλια αποφασίζουν για λογαριασμό σας τι και πώς αξίζει να βλέπετε στο διαδίκτυο, ή αν δεν αξίζει καν να ασχοληθούν μαζί σας για να σας «σπρώξουν» προϊόντα.
«Μαγική εικόνα»
Μερικοί - όχι τυχαίοι και όχι τυχαία - χαρακτηρίζουν αυτή την τάση ως «εξατομίκευση» του διαδικτύου, περιγραφή που την κάνει να ακούγεται αθώα, αν όχι διασκεδαστική και χρήσιμη, καθώς π.χ. οι διαφημίσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς κατά την πλοήγηση, θα είναι στα χρωματικά σύνολα της αρεσκείας του. Δεν είναι όμως ούτε τόσο αθώα, ούτε τόσο ανώδυνη η εξέλιξη αυτή.
Η χρήση των διαδικτυακών καταστημάτων για αγορές παρουσιάζει αυξητική τάση σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς λόγω περιορισμένου λειτουργικού κόστους μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με τα συμβατικά καταστήματα. Κατά 61% αυξήθηκαν οι αγορές μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα το 2012, σε σχέση με το 2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των online καταναλωτών την τελευταία πενταετία 18,5%. Ανιχνεύοντας αυτή την τάση, η Google κατοχύρωσε τον περασμένο Σεπτέμβρη πατέντα, που επιτρέπει τη δυναμική προσαρμογή των τιμών στα διαδικτυακά καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανεβάσει αυτόματα την τιμή ενός προϊόντος αν με βάση το προφίλ του επισκέπτη του ηλεκτρονικού καταστήματος συνάγει ότι είναι πιο πιθανός αγοραστής από το μέσο χρήστη. Κατ' ανάλογο τρόπο μπορεί να μειώσει την τιμή για να εξωθήσει τον επισκέπτη σε αγορά προϊόντος που δεν τον ενδιαφέρει πραγματικά, εμφανίζοντάς το ως «ευκαιρία». Ο επισκέπτης του ηλεκτρονικού καταστήματος δεν θα ξέρει ότι πληρώνει διαφορετικό ποσό για το ίδιο προϊόν σε σχέση με κάποιον άλλον που το αγοράζει την ίδια στιγμή.
Ακολουθώντας ψυχολογικές μεθόδους ενίσχυσης αντιλήψεων, η αόρατη χειραγώγηση μπορεί να γίνει και σε τομείς όπως η αναζήτηση πληροφοριών, με εμφάνιση πρώτων εκείνων των πληροφοριών που ταιριάζουν καλύτερα με το καταγεγραμμένο προφίλ του χρήστη. Το ίδιο και στην ανταλλαγή απόψεων για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα σε διαδικτυακά φόρα, με προώθηση σε πρώτο πλάνο απόψεων που ενισχύουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις του χρήστη. Φυσικά, τίποτα δεν εμποδίζει να χρησιμοποιηθεί το προφίλ ...εκτός προδιαγραφών της πατέντας της Google, για τη σταδιακή προσαρμογή του διαδικτυακού επισκέπτη, στα επιθυμητά από τα μονοπώλια καταναλωτικά, ιδεολογικά και πολιτικά πρότυπα.
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο παγίδες και χώρος όπου ευδοκιμούν οι αυταπάτες, ο αποπροσανατολισμός και η χειραγώγηση. Μόνο έχοντας βαθιά επίγνωση αυτής της πραγματικότητας μπορεί να ελπίζει κανείς σε ωφέλιμη και ασφαλή αξιοποίησή του. Ως μαζικό μέσο επικοινωνίας και έκφρασης το διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να αξιοποιείται για την εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών, για τη δημιουργία και διάδοση πολιτισμού και αξιών. Υπόκειται όμως κι αυτό στους περιορισμούς που επιβάλει η οικονομική, πολιτική και ιδεολογική κυριαρχία της αστικής τάξης στην κοινωνία.
Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣΠηγή: «Scientific American»
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
πω πω!!!!τελειο αρθρο!!!στοχευει ακριβως κεντρο,ακριβως!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΡΦΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ!!!
ΔιαγραφήΕνδιαφέρον
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα, βασισμένα σε αυτή την ανάλυση, τα μονοπώλια αποφασίζουν για λογαριασμό σας τι και πώς αξίζει να βλέπετε στο διαδίκτυο, ή αν δεν αξίζει καν να ασχοληθούν μαζί σας για να σας «σπρώξουν» προϊόντα.
Δεν ψωνίζω, δεν έχω φεισμπουκ, δεν τιτιβίζω, ούτε ΤVζω. Δεν αντέχεται τέτοια ανυπαρξία.
Είμαι ένα μηδέν με κατάθλιψη γιατί δεν "αξίζω" της προσοχής τους.
Απο την αλλη και εμεις πρεπει να βρουμε νεους τροπους χρησιμοποιησης του ωστε να το στρεφουμε στο βαθμο που μπορουμε εναντιον τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή+1 και απο μενα
Διαγραφή2,3 συμβουλές για να γίνεις σχεδόν αόρατος στους Μάρκετερς,
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Σβήνουμε τα "cookies" πολύ συχνά, απαραίτητα όταν τελιώνουμε με τον "browser"
2) Στο browser Firefox, ο οποίος είναι ανοικτός κώδικας, υπάρχουν plugins για να εμποδίζουν διαφημίσεις και τα ενοχλητικά Flash Animations: AdBlock, FlashBlock, BetterPrivacy, DoNotTrackMe. Επίσης πολύ εύκολα σβήνεις "cookies", θα το εισηγούμουν σε όλους.
3) ΟΜΩΣ στο φάσιστμπουκ τα λαικς σου, οι φίλοι σου κτλ αναλύονται και βγαίνουν όλα τα δεδομένα για σένα μια χαρά όσα "cookies" και να σβήσεις...
4) Στην χειραγώγηση, εμπίπτει και η ανάλυση των σχέσεων στα "social media" για να βρεθούν οι άνθρωποι αυτοί που μπορεί να επηρεάσουν παραπάνω τους υπόλοιπους.
σε ολα αυτα να προθσεσω κατι απο εμπειρια 18 ετων Online, οτι το διαδικτυο και ειδικα τα λεγομενα social media αποτελουν μιας πρωτης ταξεως παγιδα για την καταγραφη καθε ειδους πεποιθησεων, ειναι ενας συγχρονος χαφιες απο τον οποιο οι αδαεις, και συχνα αφελεις χρηστες δεν μπορουν να προστατευτουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπαρχει τιποτα αθωο στα λεγομενα δικτυα κοινωνικης δικτυωσης που ειναι στην ουσια "δικτυα" και τεραστιες βασεις δεδομενων για εκατομμυρια ανθρωπους.
Πως συναδει το αυτοξεβρακωμα πολλων εκει μεσα με την περιφρουρηση της προσωπικοτητας και την προστασια απο την αυθαιρεσια των μονοπωλιων και των αστικων κρατων που τα υπηρετουν? Ασφαλως και ειναι δυσκολο να γινει και δεν αρκει μονο η ανωνυμια που χαραχτηριζεται "τρολια" ενω αποτελει ενα "τειχος προστασιας" αλλα ειναι απαραιτητα και αλλα πραγματα, οπως η οξυνση του κοινωνικου κριτηριου, του ταξικου ενστικτου, και η αποφυγη υπερμετρης εκθεσης προσωπικων στοιχειων.
Και αυτα απαιτουν "εκπαιδευση"....
Αν το ομολογούν και αυτοί, το πράμα (που κυκλοφορούσε σαν φήμη στο ίντερνετ) έχει μέλλον:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπίστευτο: Η Ευρώπη χρηματοδοτεί μια στρατιά από ανώνυμα «trolls»… « Aixmi.gr
Πρακτικές οδηγίες για να φυλάτε τον κώλο σας στον απέραντο κόσμο του ίντερνετ:
- Μην χρησιμοποιείτε ΙΕ ή ακόμα χειρότερα τον Google Chrome. Ειδικά ο τελευταίος είναι ο μεγαλύτερος ρουφιάνος, λόγω της αρχιτεκτονικής του με τυράκι την "ελαφρότητά" του.
- Χρησιμοποιείτε τον Firefox με όσα plugins σας χρειάζονται και μόνο αυτά. Αλλιώς σέρνεται.
- Έχετε σαν στάνταρ επιλογή στον Firefox την εκκαθάριση ιστορικού, cookies, passwords κλπ κατά την έξοδο.
- Μην χρησιμοποιείτε έναν ενιαίο κωδικό πρόσβασης για όπου κάνετε login. Θα την πατήσετε άσχημα και θα ψάχνεστε.
(από προσωπική πείρα)
- Αποφύγετε το φατσοβιβλίο. Ο τοίχος είναι δικό σας κατασκεύασμα και τα λάικ σας, σάς δίνουν στεγνά.
- Προτιμάτε το τιτιβιστίρι για λινκ προς τις αναρτήσεις του μπλογκ σας, ή σε αλλες ενδιαφέρουσες αναρτήσεις. Μην παρασύρεστε σε σχόλια για τις κάθε είδους προτιμήσεις σας, γιατί όλες οι λέξεις (έστω και να μην έχουν οριστεί σαν χασταγκς ταγκάρονται απ' το twitter. Σ' έπιασαν πελάτη.
- Κατά το δυνατόν μην κάνετε login από ταμπλέτες και σμάρτφον. Αφ' ενός ο Dolphin Browser που έχει καλή συμπεριφορά στο android είναι μέγας ρουφιάνος και σε τρελαίνει στις διαφημίσεις, αφ' ετέρου το android στις κινητοταμπλέτες είναι ότι και τα windows στα πισί: Το πλέον διαδεδομένο λειτουργικό ανά την υφήλιο, όπερ και ευάλωτο σε επιθέσεις ή υποκλοπές.
- Στα μέηλ σας χρησιμοποιείτε τον Thunderbird καθότι έχει δυνατότητα κωδικοποίησης. Μην χρησιμοποιηθείτε το gmail ή το yahoo απ' το web mail παρά μόνο μεσω του Thunderbird
- Σαν τελευταίο όπλο στα πισιά σας χρησιμοποιείστε λειτουργικά ανοιχτού κώδικα (Ubuntu, Fedora, Madriva κλπ) Εκεί μπορείς να ενεργοποιήσεις δυνατότητες κωδικοποίησης αρχείων σου, ακόμα και του ή των δίσκων σας. Ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται.
- Εγκαταστήστε και δοκιμάστε και αυτό.
(για τους ψαγμένους)
Γενικά να είστε ψαγμένοι.
Με λίγα λόγια μας φακελλώνουν κανονικά.Μακριά ΑΠΟ CHAT ROOMS που βγάζουν φόρα παρτίδα τα ΙP μας(κάτι που είναι παράνομο βέβαια γιατί αποτελεί παραβίαση προσωπικών δεδομένων)και περίεργα Μπλογκς και προσοχή στα σχόλια μας γενικά.Σας τα λέει ένας άνθρωπος που έχει βιώσει στο πετσί του την"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"του ιντερνετ.Κανονικό Χαφιέδικο Ρουφιάνικο Μέσο είναι.Τίγκα στην παρακολούθηση.Για μπες μέσα σε κανα από αυτά τα δήθεν αθώα τσατ ρουμς να γράψεις κάτι υπερ της Αριστεράς ας πούμε η να καταγγείλεις το σύστημα.Πέφτουν τα καθίκια πάνω σου να σε φάνε.Οι άνθρωποι του συστήματος ελέγχουν το ιντερνετ.Και πολύ Ακροδεξιά παίζει επίσης.Εμένα δεν με πολυενδιαφέρει πλέον γιατί με αυτά που έχω γράψει ξέρω ότι είμαι ήδη εντοπισμένος-στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα-(youtube,facebook,chatrooms,blogs,περίεργα συμπτώματα δυσλειτουργειών στον υπολογιστη μου,ανοιγμένα αρχεία,περίεργοι ήχοι(παγίδευση),άρση της προστασίας μου για το ID μου κλπ κλπ...Στα παπάρια μου τους γράφω.Δεν τους φοβάμαι πλέον.Βάση δεδομένων λέγεται το κόλπο και λέξεις κλειδιά.Αυτούς τους προβληματισμούς μου(που πλέον έχουν γίνει σχεδόν βεβαιότητα)τους είχα γράψει πριν πολύ καιρό και σε αυτό το μπλογκ.Όπως λέει και ο spiral architect πρέπει να είμαστε ψαγμένοι.Τίποτα πλέον δεν είναι αθώο. R.R.
ΑπάντησηΔιαγραφήγια να προφηλαχθεις απο κλεψιματα κωδικων κτλ ολα τα παραπανω ειναι μια χαρα. για αλλου ειδους χακαρισματα, εκτος και αν εισαι ο ιδιος ο γαματος πληροφορικαριος δεν εχεις δυνατοτητα να κρυφτεις. ακομα και αν εχεις δυνατοτητα να βγαινεις απο καμια 10 σερβερς και τρελα firewall το μονο που μπορεις να κανεις ειναι καθυστερηση, αν σε βαλουν στο κατοπι κακοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. πολυ προσοχη σε οσους μπαινουν για να διαβασουν στα φασιστοσαιτ. καταγραφουν IP. ακομη περισσοτερη οσοι εχουν στατικ
Υ.Γ. πολυ προσοχη σε οσους μπαινουν για να διαβασουν στα φασιστοσαιτ. καταγραφουν IP. ακομη περισσοτερη οσοι εχουν στατικ
Διαγραφήmodesto, τo έβαλα παραπάνω σε λινκ:
Tor Project: Vidalia
To δουλεύω μια χαρά σε ντέσκτοπ με ubuntu και σε λάπτοπ με Madriva.
(σε παραθύρια δεν το έχω δοκιμάσει, λογικά δουλεύει καλά, είναι cross-platform)
Κρύβει τη στάτικ ΙΡ του σπιτιού σου, δημιουργώντας εικονικές σε όλο τον κόσμο, καθώς και εικονικά email.
Μην μπαίνετε σε φαιστοσάιτ. Μην ξύνετε τη πλάτη σας στην γκλίτσα του τσοπάνη! Σας χρειαζόμαστε!