15 Μαρτίου 2013

Επιστολή εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους μαθητές για την 25η Μάρτη


ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ!


Επιστολή προς τους μαθητές εξέδωσε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Με τίτλο «Οι λαϊκές επαναστάσεις μπορούν να νικήσουν!», απευθύνεται στους μαθητές, αναδεικνύοντας πλευρές από τον πραγματικό κοινωνικό χαρακτήρα της Επανάστασης του 1821 και τα επίκαιρα διδάγματά της για το λαό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

Επιστολή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους μαθητές

για την 25η Μαρτίου

Οι λαϊκές επαναστάσεις μπορούν να νικήσουν!

Αγαπητέ μαθητή, μαθήτρια
Ίσως έχεις βαρεθεί να ακούς συνέχεια για επετείους και γιορτές, ειδικά σήμερα που η πολιτική της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του συστήματος των εφοπλιστών, των επιχειρηματιών κάνουν επίθεση στη ζωή σου και στην οικογένειά σου. Κράτα όμως το εξής: Ό,τι επίθεση και να σου κάνουν, δε θα σταματήσουν ποτέ να στοχεύουν στο μυαλό σου. Γι’ αυτό σου λένε ψέματα και μισές αλήθειες και για την 25η Μαρτίου, όπως κάνουν και για την 28η Οκτώβρη αλλά και για το Πολυτεχνείο.

Είναι ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους!

Δεν σου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης του 1821 στις 25 Μάρτη, ενώ ήδη στις 23 Μάρτη του 1821 η Καλαμάτα και άλλα μέρη της Πελοποννήσου είχαν απελευθερωθεί από τους Τούρκους;

Η απάντηση είναι ότι με διάταγμα του 1838, δηλαδή 17 χρόνια αργότερα, ορίσθηκε εθνική γιορτή η μέρα του Ευαγγελισμού για να ντύσουν την επανάσταση με θρησκευτικό μανδύα.

Όμως η επίσημη Εκκλησία δεν ήταν υπέρ της Επανάστασης. Όταν ο Παπαφλέσας συναντήθηκε με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό για να του πει ότι όλα ήταν έτοιμα για την επανάσταση, ο τελευταίος άρχισε να τον βρίζει ότι είναι απατεώνας. Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός μάλιστα είχε πει: «Ας αφήσουμε τα παιδιά του Μωάμεθ να αποτελειώσουν τα παιδιά του Ροβεσπιέρου»!

Ένας από τους κοτζαμπάσηδες, δηλαδή τους Έλληνες άρχοντες της εποχής, είπε «κάλλιο οι Τούρκοι κι ο ραγιάς υπόδουλος, παρά λεύτερο έθνος με το λαό να ’χει δικαιώματα»!

Είναι ψέμα ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε πρώτος τη σημαία της επανάστασης του 1821. Τη σημαία στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας.

Τι σημαίνει αυτό;
Η επανάσταση του 1821 ήταν σύγκρουση με τον Οθωμανικό Δεσποτισμό και συνδεόταν με την απελευθέρωση. Όλοι οι Έλληνες δεν ήταν υπέρ της επανάστασης. Μάλιστα υπήρχαν Έλληνες που ήταν μέρος του Οθωμανικού Συστήματος εξουσίας.

Στην επανάσταση του 1821 δεν πήραν μέρος μόνο ορθόδοξοι Χριστιανοί και Έλληνες το γένος. Πήραν μέρος, κατ' αρχήν, οι λεγόμενοι Φιλέλληνες, από το χώρο της Δυτικής Ευρώπης.

Εκτός από τους Φιλέλληνες, ωστόσο, πήραν μέρος στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και Βλάχοι, Μολδαβοί, Βούλγαροι, Αλβανοί, Σέρβοι, Τσιγγάνοι, Ούγγροι, Πολωνοί και άλλοι.

  • Ξέρεις άραγε ότι στα πλοία του Μιαούλη, το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και ότι μιλούσε αρβανίτικα;
  • Ξέρεις ότι οι επαναστάτες του 1821 δεν χωρίζανε το λαό σε Έλληνα και ξένο; Ο Ρήγας Φεραίος καλούσε Χριστιανούς και Τούρκους σε κοινό αγώνα για το γκρέμισμα της οθωμανικής κυριαρχίας και στη δημιουργία μιας Βαλκανικής Ομοσπονδίας.

Η επανάσταση του 1821 δεν ήταν θρησκευτικός πόλεμος, ξεσηκωμός των Χριστιανών κατά των Μωαμεθανών.

Ήρθαν στιγμές που Έλληνες και Τούρκοι πολέμησαν μαζί, εναντίον των Βενετών, των Ισπανών και του Πάπα (και αντίστροφα), προτιμώντας οι Έλληνες ραγιάδες την τουρκική από τη δυτικοευρωπαϊκή φεουδαρχία, αφού η τελευταία υπήρξε κατά πολύ σκληρότερη της τουρκικής.

Αλλά και οι Φιλέλληνες της Δυτικής Ευρώπης που συμμετείχαν στην επανάσταση του 1821, είχαν ταξικά κίνητρα: Να κυριαρχήσουν τα ιδανικά και οι σκοποί της μεγάλης (αστικής) Γαλλικής Επανάστασης, ανεξάρτητα από το ότι υπήρχε και ο θαυμασμός τους για την αρχαία παιδεία. Και όπως γνωρίζουμε, η εκκλησία στη Γαλλία δεν πέρασε και πολύ καλές ημέρες κατά τη Γαλλική Επανάσταση...

Όλα αυτά λοιπόν δεν θα στα πουν τα σχολικά βιβλία γιατί δεν θέλουν να ξέρεις τι είναι η επανάσταση για να βγάλεις τα σωστά συμπεράσματα για το σήμερα και τη ζωή σου.
Σου λέμε λοιπόν:

  • Στην επανάσταση του 1821 δεν ήταν όλοι οι Έλληνες μαζί γιατί είχε κοινωνικό χαρακτήρα.
  • Κάθε κοινωνική επανάσταση δίνει απάντηση στο ερώτημα: ποια τάξη θα είναι στην εξουσία.


Η επανάσταση είναι το όχημα για να προχωρήσει η κοινωνία μπροστά.

Σκέψου λοιπόν ότι σε όλη την Ευρώπη εκείνη την περίοδο ξεσπούσαν αστικές επαναστάσεις, δηλαδή επαναστάσεις που έβαζαν στόχο να φύγουν οι φεουδάρχες (κάτοχοι γης) από την εξουσία και να πάρουν την πολιτική εξουσία οι αστοί (κάτοχοι κεφαλαίου που εκμεταλλεύονται την ελεύθερη εργατική δύναμη).

Βγάλε τα συμπεράσματά σου για το σήμερα!

Σήμερα πρωτοπόρα κοινωνική δύναμη, δηλαδή αυτοί που μπορούν και θέλουν να φέρουν τα πάνω κάτω, είναι η εργατική τάξη. Η αστική τάξη είναι πια αντιδραστική. Το ξέρεις, το ζεις! Γι’ αυτό κάνει τέτοια επίθεση στη ζωή σου, γι’ αυτό στέλνει τα ΜΑΤ όταν αγωνίζεσαι, σε θέλει σύγχρονο σκλάβο με μισθό ψίχουλα, με ζωή χωρίς δικαιώματα, σε βομβαρδίζει με ναρκωτικά.

Η επανάσταση του '21, όπως κάθε επανάσταση, ασκεί βία και δεν σέβεται κανέναν θεσμό, καμιά νομιμότητα που εκμεταλλεύεται τους λαούς.

Στη σημαία της δεν γράφει τίποτα για το νόμιμο αλλά για το δίκαιο.


  • Και σήμερα επίκαιρο σύνθημα είναι: «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη και όχι τα κέρδη του κεφαλαιοκράτη»!
  • Οι επαναστάτες του '21 λέγανε «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους», δεν διαπραγματεύονταν με τους εχθρούς τους. Σήμερα, προσκυνημένοι είναι αυτοί που στηρίζουν την ΕΕ, το ΔΝΤ, την κοινωνία του κέρδους και της αγοράς.
  • Ο στρατός της αντίδρασης (Ιερή συμμαχία τότε, Ευρωπαϊκή Ένωση, ΝΑΤΟ σήμερα) δεν είναι ανίκητος.
  • Οι κοινωνίες χωρίζονται σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους. Στο λαό και τους από πάνω. Η αντίθεσή τους δεν λύνεται με διάλογο αλλά με πάλη.
Ο λαός που πιστεύει στη δύναμή του νικά - ο λαός που παραδίνεται χάνει!

Κράτα το καλά: Είτε στον αγώνα είτε στην υποταγή,

ποτέ όλοι οι Έλληνες δεν ήταν μαζί!

Το 1821 κάποιοι έβλεπαν στον Οθωμανό κατακτητή, το φίλο, το στήριγμα της δικής τους εξουσίας. Το 1940 κάποιοι έλεγαν, οι «Γερμανοί είναι φίλοι μας» και συνεργάστηκαν με τους φασίστες. Είναι οι πολιτικοί πατεράδες των σύγχρονων ναζιστών της Χρυσής Αυγής.

Το 1821 κάποιοι καλούσαν το λαό σε ομοψυχία για να αντέχει στον τουρκικό ζυγό. Το 1940 κάποιοι έλεγαν ότι είναι τρέλα η αντίσταση. Σήμερα κάποιοι σε καλούν σε εθνική ομοψυχία για να βγούμε από την κρίση και εννοούν να θυσιάσεις τη ζωή και τα όνειρά σου για να σωθούν τα κέρδη της πλουτοκρατίας, του συστήματός τους! Κάποιοι άλλοι μιλάνε για «κατοχή» από ξένα κράτη, για να κρύψουν τους Έλληνες επιχειρηματίες που πλουτίζουν από τον ιδρώτα των γονιών σου.

Την ιστορία τη γράφουν οι λαοί! Σήμερα είναι η δική σου σειρά.

Η πάλη για τις ανάγκες σου θα είναι σκληρή, αλλά δίκαιη. Έτσι ήταν πάντα!

Οργάνωσε τον αγώνα σου για τα δικαιώματά σου,

διάβασε και μάθε την αληθινή ιστορία του λαού και του τόπου σου. 

Αντάρτης - κλέφτης - παλικάρι, πάντα είναι ο ίδιος ο λαός!

45 σχόλια:

  1. Εγώ ήξερα το ΚΚΕ για πατριωτικό κόμμα. Είναι ο ρόλος του δασκάλου αυτός;;; Θα έπρεπε να απαγορευτεί γενικά η πολιτική διαφώτιση σε ανηλίκους και μάλιστα μαθητές από το ύψος της έδρας. Σε τί διαφέρει λοιπόν από την νοοτροπία της Χρυσής Αυγής πού ιδρύει κατηχητικά η παρακάτω "διαφωτιστική" νοοτροπία. Όχι διαφώτιση στα παιδιά. Η Ιστορία πρέπει να διδάσκεται ουδέτερα. Ο καθένας όταν μεγαλώνει βγάζει τα συμπεράσματα του, υπεύθυνα και από θέση ώριμου ανθρώπου. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας άλλωστε . Το παρακάτω είναι ιδεολογικό μανιφέστο.Και τέτοιες κινήσεις θα έπρεπε να βρίσκουν τον Νόμο απέναντι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητε
      η ιστορία να διδάσκεται ουδετερα? οπως στις προκυμαιες? οπως στα κρυφα σχολια? ουδετερος δεν ειναι κανεις.... ουτε η εκπαιδευση των νεων σε ενα αστικό συστημα...

      Οσο για τον Νομο...και αυτος ειναι ουδετερος.
      ΡεδΒουλ

      Διαγραφή
    2. Δηλαδη τι εννοεις πατρωτισμο ?
      Τα ψεμματατα ανωνυμε ?

      OMG

      Διαγραφή
    3. Τι λες ρε φίλε.... θές και τα λές αυτά για σου ξεφεύγουν?

      Κατ'αρχάς.... Τι θα πεί η "Ιστορία θα πρέπει να διδάσκεται ουδέτερα"? Αν διδάσκεις την Ιστορία "ουδέτερα"... τότε δεν διδάσκεις Ιστορία... μάλλον κακώς εννοούμενη "διπλωματία" ασκεις.
      Η Ιστορία πρέπει να διδάσκεται ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ.... που σημαίνει : μπορείς να έχει προσωπική άποψη για τα γεγονότα και την ιστορική περίοδο που διδάσκεις, μπορείς και να την εκφράσεις κατά την διδασκαλία, ΑΛΛΑ ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ.

      Δεύτερον, το κείμενο δεν αποτελεί "διδασκαλία Ιστορίας"... το κείμενο προτρέπει τα παιδιά να "δουν" την Ιστορία υπο το πρισμα του Ιστορικού Υλισμού. Να αντιληφθούν οτι η Ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών δεν γράφεται μεσα απο συγκρούσεις Εθνών, Γενων, Βιολογικών Φυλών (που ο όρος χωράει συζήτηση..αλλά τέλος πάντων, δεν είναι της παρούσης), Ανθρώπων γενικώς και αορίστως. Η Ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών γράφεται μέσα από τις συγκρούσεις των κοινωνικών τάξεων που τις απαρτίζουν. Αυτός ο ισχυρισμός δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση... είναι αντικειμενική τοποθέτηση βγαλμένη κατευθείαν από την εξέταση των ιστορικών πηγών.

      Τρίτον...το σχετικά με την σύγκριση με την ΧΑ... δεν υπάρχει διαφορά νοοτροπίας εν προκειμένω. Η νοοτροπία είναι η ίδια. Εμεις λέμε τα δικά μας...αυτοί λενε τα δικά τους. Αλλού είναι η διαφορά... τα δικα μας είναι αλήθεια...τα δικά τους είναι ψέματα.... τόσο απλο!

      Διαγραφή
    4. "Οργάνωσε τον αγώνα σου για τα δικαιώματά σου,
      διάβασε και μάθε την αληθινή ιστορία του λαού και του τόπου σου."
      η διαφορά είναι δεν σου λέει τι να διαβάσεις
      σου λέει μάθε
      η χρυσή αυγή λέει έλα να σου πω την αλήθεια
      οι αριστεροί λένε μάθε την αλήθεια
      :D

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμε,θεωρείς ότι στα ελληνικά σχολεία μαθαίνουν οι νέοι την αληθινή ιστορία.αν αναλογιστείς ότι η ιστορία που μαθαίνουν οι νέοι είναι η ιστορία που έχει επιβάλει η ΕΕ και γενικά το αστικό κράτος,τότε καταλαβαίνεις ότι δεν είναι καθόλου ουδέτερη,άλλωστε πόσο ουδέτερη μπορεί να είναι η ιστορία στα σχολεία,οταν το ίδιο το σχολείο διδάσκει τα παιδιά για τα ''εγκλήματα του Στάλιν και του κομμουνισμού''έτσι απλά και ανιστόριτα και μετά τα ίδια παιδιά πάνε και στην Χ.Α και τους λένε ακριβώς τα ίδια και χειρότερα,όμως παρόλαυτα αν το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ καταθέσει την άποψη του που στηρίζεται σε συγκεκριμένα ιστορικά στοιχεία που μαρτυρούν ακριβώς τα αντίθετα απο αυτά που διδάσκονται,τότε θυμάστε όλοι την ουδέτερη εκπαίδευση.Ομως εγώ θα σου πω και κάτι άλλο,αν κάποιος έχει δικαίωμα να μιλά για την ιστορία του λαού μας αυτο είναι το ΚΚΕ γιατί έχει ταυτιστεί με την σύγχρονη ελληνική ιστορία,αν οι τοίχοι της Καισαριανής είχαν φωνή θα στο επιβεβαίωναν,αν οι πέτρες και η γέφυρα του Γοργοπόταμου είχαν φωνή θα στο επιβεβαίωναν,αν το Κάστρο του Υμμητού είχε φωνη θα στο επιβεβαίωνε,τα πάντα γύρω μας είναι αποτέλεσμα αγώνων,οι ματωμένοι τοίχοι έχουν μείνει για να μας θυμίζουν το καθήκον μας απέναντι στο μέλλον που μας περιμένει,είναι ο δρόμος της πραγματικής ελευθερίας και της πραγματικής ευημερίας.Αν θεωρείς οτι το να λέμε στα παιδιά ότι οι εχθροί μας δεν είναι οι άλλοι λαοί αλλά αυτοί που μας εκμεταλλέυονται(οι οικονομικα ισχυροι δηλαδη),είναι πλύση εγκεφάλου,τότε μάλλον είσαι άλλο ενα σάπιο πιόνι του συστήματος.

      Διαγραφή
    6. όμως για να μην ξεφύγω απο το θέμα μας αυτό που έχει να μας διδάξει η συγκεκριμένη ανακοίνωση είναι ότι η ιστορία γράφεται με βάση την πάλη των τάξεων,ενοχλεί πολλούς η συγκεκριμένη ανακοίνωση όχι γιατι μιλάει για την Επανάσταση του 21 αλλά γιατι αναδεικνύει την αξία της ταξικής πάλης και των επαναστατικών τάξεων που μπαίνουν στον στίβο της ιστορίας,ανώνυμε μάντεψε στον στίβο της ιστορίας έχει μπεί η εργατική τάξη και καλείται να πραγματοποιήσει το καθήκον της(που θα το πραγματοποιήσει),αυτό είναι το δίδαγμα που ενοχλεί τους αστούς αλλά και τους χρυσαυγίτες σήμερα.

      Διαγραφή
    7. 9:19 ΟΤΑΝ Ο ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ ΙΣΑ ΨΑΡΕΥΟΥΜΕ ΣΤΑ ΘΟΛΑ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ.ΑΝ ΘΕΣ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΑΠΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΙ,ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΛΛΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΠΕΒΑΛΕ ΜΑΣ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΞΗ!!!ΚΑΙ ΤΟ Κ.Κ.Ε ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΕΣ ΕΣΥ.ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ!!!

      Διαγραφή
    8. οταν ο εργοδοτης σου,ξαναμειωσει το μισθο πες του πως το θεμα δεν αφορα ουτε εσενα αλλα ουτε τον ιδιο,ειναι ουδετερο,αν σου χαμογελασει παει να πει πως εισαι μαλλον ΜΑΛΑ...ΑΣ!!!

      Διαγραφή
    9. Να διδασκεται ιστορία οχι παραμυθιστορία,αγαπητε Τσουκνίδα. Γιατί ο ΠΠ Γερμανός εγραψε τα απομνημονεύματά του κάπου 170 σελίδες και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρει να σηκωσε κανένα λάβαρο στην Αγία Λαύρα. Μάλλον δεν πρέπει να το θεώρησε σημαντικό γεγονός αυτο. Επίσης το κρυσφηγετο του Ρηγα το πρόδωσε ενας "εμπορας σιτηρων" ονοματι δηθεν "Δημητριάδης" που του ειχε παρουσιαστεί σαν δηθεν χρηματοδοτης του τυπογραφείου του ενω ηταν ιερομοναχος της Θεολογικης Σχολης της Χαλκης σταλμένος απο τον Πατριάρχη για να τον καρφώσει. Επίσης ο Πατριαρχης ενω ξερουμε οτι το ποστο ειναι ισοβιο πως εξηγεις οτι "εκλέχτηκε" 7 φορες τοτε? γιατι τοτε το ποστο αγοραζόταν με μππακτσισια απο τους Οθωμανους.Γιατι τον κρέμασαν? γιατι δεν κατορθωσε να κρατήσει την υπόσχεσή του στον Σουλτάνο οτι δηλαδη θα εμποδίσει με κάθε τρόπο την Επανάσταση. Αυτος νομιζε οτι με εναν αφορισμό -γιατι ο Πατριάρχης αφορισε την επανάσταση-θα σταματούσε τον αγώνα για απελευθερωση. Οταν δεν του βγήκε τον σκότωσαν οι Οθωμανοι για παραδειγματισμο των υπολοιπων.Αυτή ειναι η ιστορια και ειναι ουδέτερη οντως....δεν χαρίζει κάστανα σε κανένα συμφέρον της εποχης

      Διαγραφή
  2. Το οτι η καλαματα επεσε στις 17 δεν ειναι ουδετερο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ ανώνυμε, μπορούμε επί ώρες να διαφωνούμε ή να συμφωνούμε για τα ζητήματα της ιστορίας. Αλλά για σκέψου το κάπως καλύτερα.Ας αφήσουμε, λοιπόν, τα «περί κατήχησης των νέων παιδιών από τις κούνιες τους». Το πρόβλημα που έχουμε οι νέοι γονείς είναι η κατήχηση που κάνουν στα παιδιά μας το σάπιο σύστημα, τα βρώμικα ιδανικά του και κάτι άρρωστα μυαλά. Τα ψέματα που λένε στα σχολεία, η κατήχηση που κάνουν στα παιδιά μας υπέρ της Ε.Ε., να μαθαίνουν να συμβιβάζονται με τη φτώχεια, την εκμετάλλευση και την εξαθλίωση. Να μαθαίνουν να μισούν τους εργαζόμενους γονείς τους μόνο και μόνο για την ταξική θέση τους.
    Για σκέψου το λίγο: όταν γίνεται επίσημη κατήχηση στα σχολεία με εγχειρίδια υπογεγραμμένα από την Ε.Ε. και το υπουργείο παιδείας, ότι το πρόβλημα με το χασίς δεν είναι και τόσο επικίνδυνο, τότε πως πρέπει να αντιδρούμε;
    Όταν συστηματικά αποβλακώνουν τα παιδιά μας και τους κάνουν κατήχηση η VODAFONE, η COCA_COLA και άλλες ευαγής εταιρίες δεν είναι πρόβλημα;
    Όταν τα κοροϊδεύουν μέσα από τα βιβλία με τα ψέματα της Ε.Ε.;
    Ξανασκέψου το ανώνυμε! Γιατί αυτά που γράφεις, δυστυχώς, είναι αυτά που φωνάζει η Χρυσή Αυγή και απειλεί ότι θα τα επιβάλλει με τη βία!
    Για την ιστορία:αυτά που γράφονται στην ανακοίνωση δεν είναι κάτι καινούριο. Όποιος διαβάσει αυτά που γράφουν μεγάλοι Έλληνες ιστορικοί, θα φωτιστεί πλήρως και θα καταλάβει καλύτερα το πως αποκοιμίζουν τα παιδιά μας οι μυθοπλασίες των σχολικών βιβλίων. Γιατί η χειρότερη προπαγάνδα και ο σκοταδισμός είναι να κρύβεις την αλήθεια στο όνομα της αντικειμενικότητας και της ουδετερότητας. Αλήθεια, ο Κολοκοτρώνης πόσο "ουδέτερος" ήταν; Ή μήπως υπήρχε και το "δίκιο" των καταπιεστών, του Σουλτάνου και των πασάδων, των κοτζαμπάσηδων κ.α.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. το πρόβλημα δεν είναι με το χασίς ή κατα πόσο είναι καλό η κακό
      αλλά γιατί πράγματα που βλάπτουν
      όπως η ζάχαρη τα αναψυκτικά τα ενεργκυ ντρινγκς και ένα κάρο πράγματα είναι νόμιμα νομιμότατα
      για εμένα το χασίς δεν είναι πρόβλημα
      το ότι το παρουσιάζουν για κάτι ιδιαίτερο και το παρουσιάζουν σαν κοινωνική μάχη για το αν βλάπτει ή όχι
      όλο αυτό δεν οδηγεί πουθενά
      λίγο να το ψάξεις το θέμα
      θα δεις πως
      1) βλάπτει λιγότερο από την ρετσίνα που πίνουμε και είναι νόμιμη
      2) υπάρχουν αλλά 1000 ποαρεσθησιογώνα στην φύση ελεύθερα και δεν παρανομέις


      Διαγραφή
  4. Και βέβαια. Είναι μια προσπάθεια αποσυντονισμού από καίρια καθημερινά προβλήματα.Εδώ ο κόσμος χάνεται και προωθείτε έναν διχασμό, ενώ αυτό πού μας συμφέρει είναι η συσπείρωση.Δεν με ενδιαφέρει αν θα σωθεί το ΚΚΕ ή ή αστική δημοκρατία ή ιδεολογικές συσπειρώσεις. Η Ελλάδα να σωθεί πού είναι ο δίπλα μας.Ένας επετειακός λόγος, σαν και αυτούς πού βγάζουν εθνικόφρονες δήμαρχοι λχ σε επαρχιακές κοινότητες είναι το παραπάνω.

    Κάθε παιδαγωγικό σύστημα χρησιμοποιεί συστήματα χειραγώγησης ή προπαγάνδας μοιραία.Έτσι πάει το σύστημα. Αλλά ακόμα και αυτοί έχουν ένα τακτ. Το παραπάνω κείμενο είναι μια επιτομή του ορισμού του πατροναρίσματος στις πιό ευαίσθητες και τρυφερές ηλικίες, πού ούτως ή άλλως έχουν την επαναστατικότητα, την αμφισβήτηση και την κριτική θεώρηση στην ψυχολογία τους. Εύχομαι να σας κριτικάρουν και να σας απορρίψουν για έλλειψη πρωτοτυπίας και για απόπειρα χειραγώγησης.Θα έπρεπε να το εύχεστε και εσείς , όπως το εύχομαι κι εγώ για μένα.Οι νέες γενιές θα γράφουν ιστορία δεν θα την διδάσκονται.Αυτό είναι το κληροδότημα πού τους δίνουμε και δεν είναι κακό κατά βάθος. Τουναντίον.Και εύχομαι την κατάρρευση κάθε ΣΙΓΟΥΡΙΑΣ.

    ΥΓ Ούτε απλή συνωνυμία με ΧΑ και άλλα φαιδρά. Είμαι δημοκράτης από ιδεολογία. Όχι από χρώμα.Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλε παιρνεις εκστασι;

      Σε ποιο πραγμα διαφωνεις απο αυτα που λεει το κειμενο και για ποιο πραγμα εχεις διαφορετικα στοιχεια;
      Σε τι διχαζει το κειμενο;
      το κειμενο διχαζει η απλα οι κοινωνιες ειναι διχασμενες και μεσα τους υπαρχουν ταξεις που αγωνιζονται για την κυριαρχια;

      Να σου κανω και μια ερωτηση
      Μετα την απελευθερωση απο τους τουρκους και την δεσμευση μας στην Αγγλια, Γαλλια, Ρωσια και στον Οθωνα ξερεις ποσοι εμφυλιοι εγιναν στην ελλαδα;

      Κριτικη στο κειμενο λοιπον κανει κανεις δινοντας στοιχεια και αμφισβητωντας αυτα που δινει
      Εσενα σε χαλασε που ερχετε σε αντιθεση με αυτα που εμαθες στο σχολειο, δηλαδη μια ιστορια της πλακας η οποια εκεινη θα επρεπε να σε εκνευριζει οχι αυτη του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικων.

      Διαγραφή
  5. Μα δεν αμφισβήτησα το δημοκρατισμό σου ανώνυμε, ούτε την ειλικρινειά σου. Αλλά μη δέχεσαι να σε πατρονάρουν άλλοι στο όνομα του μη πατροναρίσματος. Άλλωστε η κοινωνία είναι ταξική και ο καθένας πρέπει να πάρει θέση: ή με τους εκμεταλλευτές ή με τους εκμεταλλευόμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι ανώνυμοι "δημοκράτες", ας σεβαστούν επιτέλους τους κανόνες του μπλογκ και ας βάλουν ένα ρημαδο-ψευδώνυμο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε δημοκράτη μπορείς να οριοθετησεις ποια ακριβώς Ελλάδα σε ενδιαφέρει να σωθεί αλλά κυρίως με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό...προφανώς αφού αναγνωρίζεις το μοιραίο της χειραγώγησης και μάλιστα με τακτ που χρησιμοποιεί η κυρίαρχη τάξη προφανώς αναγνωρίζεις και το μοιραίο της ζωής που σου επιβάλλει αυτή ,και μάλλον για αυτό τον λόγο κρίνεις έτσι το κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνημε,
    Από αυτά που γράφεις είναι φανερό ότι η είσαι άσχετος και έχεις τρικυμία στο κρανίο , η είσαι Χ.Αήτης που κάνει έμμεση προπαγάνδα.
    Αναφέρει το ΠΑΜΕ πουθενά ότι ο Ρήγας είναι μέλος του ΠΑΜΕ και του ΚΚΕ; Ότι ο Θούριος είναι αντάρτικο του ΕΑΜ;;;
    Σου μίλησε κανείς για κομμουνισμό;;;;
    Ξέρεις το κομουνιστικό μανιφέστο γράφτηκε πολύ μετά την Ελληνική Επανάσταση το 1847-48 και το ΚΚΕ ιδρύθηκε το 1918. Πες μου λοιπόν με ποια λογική κάνει πλύση εγκεφάλου και σε ποια βάση;; Σου έβαλα δύσκολα τώρα ε; . Πώς γίνεται κάποιος να κάνει προπαγάνδα και προσηλυτισμό σε κάτι που υπάρχει πριν από αυτόν για αυτόν;
    Δηλαδή ο Θούριος είναι προπαγάνδα;
    Σ΄ αρέσει δεν σ΄ αρέσει οι καλαματιανή επιμένουν πεισματικά να γιορτάζουν την απελευθέρωση τους 23 Μαρτίου . Λες να το κάνουν επειδή τους έκανε πλύση εγκεφάλου το ΠΑΜΕ;
    Το ότι ο πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε(θείος του Γερμανού με κοινή συνύπαρξη στην πόλη) αφόρισε την επανάσταση και τους πρωτεργάτες της δεν το αρνούνται ούτε η Εκκλησία , απλά ψελλίζει φτηνές δικαιολογίες για το γιατί.
    Και τέλος , το τσεκούρι και φωτιά στους προσκυνημένους (δεν θα το πιστέψεις άλλα ούτε ο Κολοκοτρώνης ήταν μέλος του ΠΑΜΕ), ήταν μήνυμα προς τους τούρκους η προς τους Έλληνες;;; Και ένα μωρό ξέρει ότι προσκυνημένος κατακτητής δεν υπάρχει.
    Άρα ο Θόδωρας σαφέστατα αναφερόταν σε αντεπαναστάτες. Και ποιοι έκλεισαν τον Θόδωρα φυλακή ;;; όχι φυσικά οι Τούρκοι.
    Συμπέρασμα , δεν έβλεπαν όλοι οι Έλληνες με καλό μάτι την επανάσταση . Άρα ψάξε εσύ τώρα ποιοι ήταν αυτοί , γιατί εγώ στο σχολείο που δεν κάνει προπαγάνδα δεν άκουσα ποτέ κάποιο όνομα. Άλλα άκουσα ότι η καημένη η Εκκλησία και ο χριστιανισμός κυνηγήθηκε αλύπητα. Και πάνω που πήγα να το φάω το παραμύθι ,πέρασε από το μυαλό μου μια σκέψη. Καλά όλοι οι τίτλοι ιδιοκτησίας που έχει η Εκκλησία (από Τουρκοκρατία)και τα μοναστήρια είναι τα γνωστά τούρκικα φιρμάνια η χρυσόβουλα . Δηλαδή πως είναι δυνατών να σε κυνηγά κάποιος και ταυτόχρονος να σε προικίζει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ισώς θα έπρεπε να τονιστεί ο διαχωρισμός επίσημης Εκκλησιάς και μοναστηριών κατα τ'άλλα τα παραπάνω τα έθεσε σωστά και ο θοδωρως παγκαλος την Επαναστασή την κάναν ξεβράκωτοι και αμόρφωτοι και απο τις πρώτες εθνοσυνελεύσεις παρουσιάζουν αρκετά ριζοσπαστικό πνεύμα μιλάνε για ενιαία παιδειά αγοριών κοριτσιών κ.α. και σε καμιά περιπτωση δεν ειναι διχαστικό αν ενας εκμεταλλεύομενος επιλέξει το στρατοπεδο των εκμεταλλευτών ποιός φταίει ο Κομμουνισμός??? ψηφοφορος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, μην παίρνεις και όρκο "ο διαχωρισμός επίσημης Εκκλησιάς και μοναστηριών".
      Προεπαναστατικά, ληνός μονής αιμυαλών, δημητσάνα, τούρκοι, κολοκοτρωναίοι γιόκ, μοναχός ρουφιάνος.

      "Πολύ κοντά στη Μονή δύο μεγάλα κυπαρίσσια σημαδεύουν ένα μικρό πέτρινο κτίσμα το «ληνό (πατητήρι) των Κολοκοτρωναίων». Σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές. αλλά και την αφήγηση και του ίδιου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, το 1805 καταδιωκόμενοι από τους Τούρκους κατέφυγαν στο μοναστήρι για διανυκτέρευση ο αδερφός του Γιάννης με τον ξάδερφο του Κουντάνη και πέντε άνδρες. Ύστερα από λίγες ώρες κατέφτασε τούρκικο απόσπασμα από τι Στεμνίτσα ειδοποιημένο από έναν καλόγερο τις μονής Αιμυαλών. Οι Κολοκοτρωναίοι κλείστηκαν στο λύνω και άντεξαν σθεναρά στην πολύωρη πολιορκία. Οι Τούρκοι πέταξαν αναμμένο θειάφι μέσα στο μικρό κτίσμα, για να προκαλέσουν ασφυξία. Οι οκτώ πολιορκημένοι πραγματοποίησαν ηρωική έξοδο σκοτώνοντας πολλούς Τούρκους του αποσπάσματος. Όλοι τους εν τέλει σφαγιάστηκαν από τους διώκτες τους. ο Ληνός των Κολοκοτρωναίων συνιστά κατά συνέπεια ένα από τα πολλά σύμβολα του αδούλωτου αγώνα των Ελλήνων εναντίον των κατακτητών"

      http://www.dimitsana.net/index.php?/gr/content/view/full/154

      Γενικώς τα σκοτεινά σημεία προ, κατά τη διάρκεια και μετά το '21 είναι πολλά και ανεξερεύνητα ακόμα.

      subutai red

      Διαγραφή
  10. Ο Κολοκοτρώνης πάντως θα είχε αφορισει τον Τσίπρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ενα ωραιο κειμενο να παει σε χιλιαδες Ελληνοπουλα, πολυ καλη πρωτοβουλια, εγω ηδη το εχω μοιρασει σε πανω απο 40 οικογενειες με παιδια Γυμνασιου-Λυκειου, πολυ καλα σχολια πηρα, τους αρεσε, να το μοιρασουμε οσο γινεται περισσοτερο τις επομενες μερες....και ας βγαλουν "καντηλες" καμουφλαρισμενοι και μη φασιστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το λοιπον αν και δεν ειχα σκοπο να την ανεβασω

    http://poexania.wordpress.com/2013/03/16/%CE%BF-%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παντως εχει πλακα αυτο με τα ουδετερα
    Στην Ελλαδα υπηρχαν προεστοι κοτζαμπασηδες, ναυαρχαιοι, υπηρχε το φαναρι, υπηρχε η επισημη εκκλησια, υπηρχαν οι τουρκοι, οι μεγαλες δυναμεις, οι υπολοιποι βαλκανικοι λαοι, υπηρχαν οι περιοχες της ελλαδας η καθε μια με τις δικες της επιδιωξεις, και εμεις ωφειλουμε να ειμαστε ουδετεροι

    και ουδετεροι οχι με την εννοια του να μην αδικησουμε κανενα
    αλλα με την αλλη εννοια, αυτη της αποκρυψης της πραγματικοτητας για να μην χαλασουμε την ρομαντικη και εντελως απομακρη απο την αληθεια εικονα που εχουν σχηματισει μερικοι απο το σχολειο και πυο δεν θελουν να τη δουν να συγκρουεται με την πραγματικοτητα...

    ...δηλαδη ελεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η κοινωνική επανάσταση που έρχεται θα αντλήσει την ποίηση της από το μέλλον όχι από το παρελθόν.
    Αντί να προσπαθούν οι κομμουνιστες να περάσουν λαθραία τις ιδέες τους χρησιμοποιώντας τα πατριωτικα συμβολα του αστικού παρελθόντος καλύτερα να εξηγήσουν στην νέα γενειά τα λόγια των Μαρξ και Ένγκελς :
    "Οι εργατες δεν έχουνε πατρίδα, δεν μπορείς να τους πάρεις αυτό που δεν έχουν".
    Αλήθεια το ΚΚΕ θα συμετάσχει στα σχολεία στην αστικη γιορτή τις 25ης Μαρτίου για να τις δώσει το αληθινό της περιεχόμενο που δήθεν δεν δίνει η αστική τάξη????
    Ντροπή για κομμουνιστές.

    Καμίλο Μπερνέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η κανεις το χαζο η εισαι, αλλιως θα ηξερες οτι καθε χρονο το ΚΚΕ βγαζει ανακοινωση για την 25Μαρτιου οπως και για την 28η Οκτωμβριου αναδεικνυοντας και στις δυο περιπτωσεις το περιεχομενο τους απο ταξικη σκοπια, απο τη σκοπια των λαικων συμφεροντων.Το ΚΚΕ λοιπον δεν "παιρνει μερος σε αστικες γιορτες" οπως εντελως βλακωδως ρωτας αν θα κανει, αλλα κανει το καθηκον του οπως και τωρα το ΠΑΜΕ με αυτη την επιστολη συμβαλει να δουν τα Ελληνοπουλα την αληθεια χωρις τα παραμορφωτικα γυαλια του αστισμου και του μικροαστικου κοσμοπολιτισμου.Τι να κανουμε ρε φιλε, δεν ειμαστε ολοι "κοτσαμπασηδες"....

      Διαγραφή
  15. Το κείμενο και η λογική του είναι μπάσταρδο και παρδαλό ανακάτωμα της στρατηγικής των σταδιών και του σημερινού προγράμματος του ΚΚΕ

    Καμίλο Μπερνέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Το κείμενο και η λογική του είναι μπάσταρδο και παρδαλό ανακάτωμα της στρατηγικής των σταδιών και του σημερινού προγράμματος του ΚΚΕ"

      Τωρα ρε φιλε wtf, generator τα βγαζει τα σχολια σου;
      Σε παρακαλω εξηγησε μου πως συνδεεις την τακτικη των σταδιων με το κειμενο αυτο, με την επανασταση του 21, και τελικα με το κκε.
      Θα σου ειμαι υποχρεος αν μου απαντησεις

      Διαγραφή
    2. ναι το κειμενο μιλα για τα "σταδια" μετα την επανασταση του '21 που δεν πραγματοποιηθηκαν και πρεπει να πραγματοποιηθουν....ζητω η βλακεια

      Διαγραφή
  16. Η ιστορία στηρίζεται σε γεγονότα που είναι αληθινά και όσο κι αν θέλει κάποιος να τα αποκρύψει ή να τα παρερμηνεύσει, διαψεύδεται από την εξέλιξη των ίδιων γεγονότων. Καθήκον κάθε εκπαιδευτικού, που διδάσκει ιστορία, είναι να φωτίζει όλες τις πλευρές των γεγονότων, όλες τις μαρτυρίες των προσώπων που ήταν πρωταγωνιστές σ΄ αυτά. Εξάλλου το ίδιο το αναλυτικό πρόγραμμα, προβλέπει τη μελέτη διαφορετικών ιστορικών πηγών. Ουδετερότητα δεν υπάρχει αντικειμενικά στην ιστορία. Όσοι την επικαλούνται, το κάνουν από δόλο και δειλία κι επειδή θέλουν να συντηρήσουν την αδικία, που διαχρονικά υπάρχει μεταξύ εκμεταλλευτών και εκμεταλλευομένων. Ο εκπαιδευτικός που θα θελήσει να κρατήσει ίσες αποστάσεις, θα υποστεί τις περισσότερες ερωτήσεις και μεγαλύτερη αμφισβήτηση από τους μαθητές του. Θα εκτιμήσουν λοιπόν, την ειλικρίνεια και όχι τη θολή στάση, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει στα σχολικά τους βιβλία. Ο εκπαιδευτικός κρίνεται καθημερινά, από τους πιο αυστηρούς κριτές, που είναι οι μαθητές του. Αν μπείτε σε μία σχολική τάξη και ρωτήσετε τα παιδιά του γυμνασίου και λυκείου, γιατί γίνεται ένας πόλεμος ή μία επανάσταση, θα σας πουν, για λόγους οικονομικούς και πολιτικούς. Μόνο κάποιοι ενήλικες, βλέπουν 'εθνικούς' πολέμους. Όσο για τον Μαρξ, Καμίλο... μπορεί να μην διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία η φιλοσοφία του (εκτός από τη θεωρητική κατεύθυνση), ωστόσο υπάρχουν σε όλα τα βιβλία ιστορίας κεφάλαια, που αναφέρονται στην κοινωνιολογική και οικονομική ανάλυση των γεγονότων. Το υπουργείο παιδείας φροντίζει να τα εξαλείψει από τη διδακτέα ύλη, όμως η αναφορά τους είναι απαραίτητη. Συμφωνώ απόλυτα, με την επιστολή αυτή του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών, γιατί αναφέρεται σε γεγονότα της ελληνικής επανάστασης, που αποκρύπτονται συστηματικά από τα επίσημα βιβλία ιστορίας. Σε μια εποχή, που ο καπιταλισμός δείχνει το αληθινό του πρόσωπο, που είναι ο εθνικισμός και ο φασισμός, τέτοιες παρεμβάσεις είναι αναγκαίες, γιατί καταδεικνύουν την αληθινή διάσταση των γεγονότων, που είναι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, ανεξαρτήτως εθνικότητας, που είναι η ταξική κοινωνία που οδηγεί σε πολέμους και σφαγή των λαών.

    ΜΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κατσε συ να σου διαστρεβλωνουν οι φασιστες, οι παπαδες και οι αστοι το παρελθον, στο ονομα του "μελλοντος" σου Καμιλο Μπερνερι. Ασ' τους ναζι να καρπωθουν Κολοκοτρωνηδες, Καραισκακηδες και Παπαφλεσσες, οπως κανουν ηδη με την αρχαια ελλαδα και το βυζαντιο και σχεδον οτιδηποτε καλο ή κακο βγηκε ποτε απ αυτο τον τοπο. Εσυ μη διορθωνεις το ανιστορητο, γιατι η επανασταση ερχεται απο το μελλον ποιητη μου. Μη χτυπας το φασιστα ακριβως στο σημειο που προσπαθει αντιεπιστημονικα να συνδεσει την ιδια του την υπαρξη με ολοκληρη την ιστορια ενος λαου, δε μας νοιαζουν εμας αυτα τα πραγματα και μιλωντας γι αυτα απο τη σκοπια μας, περναμε λαθραια τις ιδεες μας. Μηδεν διαλεκτικος και ιστορικος υλισμος μεγαλε μου επαναστατη, αστειε παπαγαλε του Μαρξ και του Ενγκελς.

    Οι εργατες δεν εχουνε πατριδα επειδη την εχουν καποιοι αλλοι. Οι αστοι. Θα αποκτησουν ομως και θα τους ανηκει κι αυτη και ολη η ιστορια του λαου τους.

    Ντροπη για κομμουνιστες ειναι να μην καταλαβαινουν γρι απο ταξικη παλη. Οπως οτι καποτε η αστικη ταξη ηταν ταξη επαναστατικη και προοδευτικη για το ρου της ιστοριας και τωρα κρυβει αυτο το παρελθον της γιατι γιατι προσπαθει να πεισει οτι απο παντα υπηρχε και παντα θα υπαρχει και φοβαται για το μελλον της και τελος της που ερχεται. "...το αληθινό της περιεχόμενο που δήθεν δεν δίνει η αστική τάξη". Αληθεια? Που ΔΗΘΕΝ δεν δινει η αστικη ταξη? Ναι οντως, εισαι ντροπη για τους κομμουνιστες.

    sniper

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. sniper

      Ο Κασιδιάρης, Ο Σαμαράς, ο Τσίπρας, ο Καμμενος είναι η πολιτική συνέχεια των Κολοκοτρωναίων κλπ, από στενά ταξική άποψη.
      Βεβαίως οι Κολοκωτρωνηδες και Υψηλαντηδες ήταν τότε προοδευτικοι ενώ τώρα είναι αντιδραστικοί γιατι άλλαξαν οι εποχές.
      Αν θες τώρα να μας πείσεις ότι οι εργατες έχουν χάσει την πατριδα τους και θα την αποκτήσουν και θα τους ανηκει στο μέλλον κλπ κάντο, αλλά αυτο δεν σε κάνει κομμουνιστη αλλά μικροαστο εθνικιστη.
      Οι κομμουνιστε δεν παλευεουν σημερα για καμμια εθνικη απελευθερωση. Παλευουν για την ανατροπή του καπιταλισμού.
      Αντι να κατηγορήσεις τους φασιστες για εθνικισμο και για οπισθοδρόμικούς που θέλουν να στρεψουν πίσω τον τροχο της ιστορίας, εσύ τους κατηγορείς ότι δεν είναι αρκετά πατριώτες.
      Αντι να αποκαλύψεις ότι πίσω από την απατη των πατριωτικων συνθηματων κρυβεται το ιδιοτελες συμφερον της αστικης τάξης καλλιεργεις εσυ ο ίδιος πατριωτικες αυταπατες στην εργατικη ταξη σαν κοινος μικροαστος εθνικιστης, Αντε και στους Ανεαρτητους Ελληνες.
      Καμιλο Μπερνέρι

      Διαγραφή
    2. Φριχτα ανιστορητοι οι αναγωγισμοι σου Καμιλο Μπερνερι. Δεν υπαρχουν ο Κολοκοτρωνης και ο Υψηλαντης του σημερα, οπως δεν υπηρχαν τοτε οι αντιστοιχοι Καμμενοι και Τσιπρες. Υπαρχουν ο Κολοκοτρωνης, ο Τσιπρας, ο Καμενος κι ο Υψηλαντης κι ο καθενας τους ειναι γεννημα της εποχης του. Οτι κανουν οι φασιστες, που ταυτιζονται με ιστορικες προσωπικοτητες για να δειξουν οτι ειναι οι συνεχιστες τους, το κανεις εσυ απ την αναποδη. Δυο οψεις του ιδιου νομισματος. Με τη "στενα ταξικη" σου αποψη (δεν γελαω καν), ο Τσιπρας ειναι ο Παπανδρεου και εσχατως ο Καραμανλης του σημερα, οπως πολυ θα ηθελε ο ιδιος να λογιζεται. Θα τον ενημερωσω για να δεχτεις την ευγνωμοσυνη και τα συγχαρητηρια του.

      Για πες μου, πού ακριβως λεω οτι οι εργατες ΕΧΑΣΑΝ την πατριδα τους? Δηλαδη οτι καποτε την ειχαν? Αυτο που λεω ειναι οτι οι εργατες θα αποκτησουν πατριδα, κατακτωντας την εξουσια στις χωρες τους. Μεχρι να μην υπαρχουν πια πατριδες. Αν για σενα η λεξη "πατριδα" εχει καθαρα αστικο νοημα, ειναι δικο σου προβλημα, οχι των κομμουνιστων.

      "Οι κομμουνιστε δεν παλευεουν σημερα για καμμια εθνικη απελευθερωση. Παλευουν για την ανατροπή του καπιταλισμού." Μπραβο, θες κανα μεταλλιο γι αυτη τη διαπιστωση?

      "Αντι να κατηγορήσεις τους φασιστες για εθνικισμο και για οπισθοδρόμικούς που θέλουν να στρεψουν πίσω τον τροχο της ιστορίας, εσύ τους κατηγορείς ότι δεν είναι αρκετά πατριώτες." Οταν δεν εχουμε επιχειρηματα, διαστρεβλωνουμε κατα κορον αυτα που λεει ο αλλος και βαζουμε λογια στο στομα του ε? Ξανα, το προβλημα σου στο ποσο αντιεπιστημονικα, αταξικα και συναισθηματικα αντιμετωπιζεις τον ορο "πατριδα", κανει μπαμ και εδω.

      Η τελευταια σου παραγραφος, ειναι απλα το τραγελαφικο συμπερασμα στο οποιο εφτασες μετα τη βολτα σου στα συννεφακια, μην περιμενεις να τη σχολιασω.

      sniper

      Διαγραφή
  18. απαντησεις σκορπιες
    α) ναι το χασις ειναι μια χαρα και λιγοτερο επικινδυνο απο την ρετσινα...μαλλον εχεις καψει πολλα εγκεφαλικα κυταρα απο τον μπαφο και δεν κοβεις ουτε με βαλε πλεον. (αναμφισβητητα και η ρετσινα κανει ζημια, οχι ομως αν πινεις ενα ποτηρακι στο φαγητο, αν πινεις ενα μπαφο την ημερα γινεσαι ποιο βλακας και απο χ.α. σε χρονο dt)
    β) καμιλο αγορι μου περασε η προηγουμενη κατηχηση και επανηρθες μετα απο ωρες ατελειωτες αχτιφαρισματος για την 25η; δεν σου τα ειπανε καλα ομως. ο μαρξ και ο ενγκελς και ο θειος λενιν την ελληνικη επανασταση την εβλεπαν οχι απλα θετικα, κατι παραπανω, γιατι; γιατι εξεφραζε την παλη της αστικης ταξης που ακομα ηταν προοδευτικη για να ανατραπει η φεουδαρχια. πες στον καθοδηγητη σου να διαβασει λιγο "για τους δικαιους και αδικους πολεμους". απλο ειναι, δεν ειναι πολιτικη οικονομια ας πουμε
    γ)ανωνυμε η πολη καζακιλα τυφλωνει αγορι μου, προσεξε τη λιγο, κριμα ειναι, α, και μαθε να κατανοεις αυτα που διαβαζεις θα σου κανει καλο, εκτος και αν απλα εισαι εμπαθεις οποτε παω πασο εισαι κλινικη περιπτωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η επανάσταση του 1821 δεν ήταν αναγκαστικά "των κατώτερων τάξεων", δε νομίζω ότι κάποιος μαρξιστής που θα πει ότι η επανάσταση είχε κυρίαρχα ταξικά χαρακτηριστικά, θα πει κάτι τόσο εμφανώς κουλό και καγκουράδικο (όπως κάνει λ.χ. ο ρόκο, που αγνοεί το σύνολο της εικόνας και εστιάζει σε δυο-τρεις περιπτωσεις).

    Η επανάσταση ήταν καταρχήν εθνοαπελευθερωτική. Προσωπικά δεν έχω αμφιβολία επ' αυτού. Αλλά με ΚΥΡΙΑΡΧΑ ταξικά χαρακτηριστικά. Και όταν λέω ταξικά, δεν εννοώ ντε και καλά τον ξεσηκωμένο των "κατώτερων τάξεων" έναντι των "ανώτερων".

    Η επανάσταση ξεκίνησε από τη Φιλική Εταιρεία, η οποία συσπείρωνε μεταξύ των άλλων ότι υπήρχε από "αστική τάξη" στον ελληνικό πληθυσμό και τους απόδημους Έλ. Η άρχουσα τάξη στην Ελλάδα ήταν οι Τούρκοι, με την τάξη των κοτζαμπάσηδων και των λοιπών προεστών καθώς και τον ανώτερο κλήρο, να μαζεύουν τα ξεροκόμματα της εξουσίας. Υπήρχαν και οι τάξεις των αρματωλών και των κλεφτών (με θολά όρια μεταξύ τους και συχνάτατα αλληλοεπικαλυπτόμενες).

    Μερίδες από κάθε τάξη τάχθηκαν υπέρ της επανάστασης - η οποία είχε αρχικά κυρίαρχα αστικοεπαναστατικά χαρακτηριστικά, όπως και αν την δει κανείς - και άλλες μερίδες εναντίον, ανάλογα με το πως έβλεπαν τα συμφέροντα τους. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, είχαμε πολλές υπαναχωρήσεις (μέλη της μίας ή της άλλης τάξης που μετακινούνταν από το "ελληνικό" στο "οθωμανικό" στρατόπεδο και τούμπαλιν) και φυσικά είχαμε και ΔΥΟ εμφυλίους, ένδειξη της άγριας διαπάλης μεταξύ των τάξεων των εξεγερμένων, για την μοιρασιά στην απελευθερωμένη χώρα.

    Δηλαδή, όποιος τα βλέπει αυτά και δεν κατανοεί τα κυρίαρχα ταξικά χαρακτηριστκά της σύγκρουσης, σαφώς και έχει τεράστιο πρόβλημα αντίληψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Βασικα δεν ξερω αν εχει καταλαβει ο Καμιλιερης οτι πριν την εργατικη και την αστικη ταξη υπηρχαν και αλλες ταξεις και οτι πισω απο καθε πολεμο βρισκονται παντα ταξικα συμφεροντα. Η ελληνικη επανασταση εκτος απο εθνικοαπελευθερωτικη ειχε και εντονα το ταξικο στοιχειο, οχι ομως αυτο της σοσιαλιστικης επαναστασης αλλα το αστικο. Δεν ειναι τυχαιο ότι άρχισαν να δημιουργουνται κομματα, συντασονταν συνταγματα, οτι δημιουργηθηκε στη χωρα τακτικος στρατος κλπ. Και αντιστοιχα υπηρχε και η αντιδραση απο οσους ελληνες θεωρούσαν πως είχαν συμφέρον απο το να παραμείνει το καθεστως όπως ήταν επι τουρκοκρατιας. Δεν έγιναν στην τυχη οι εμφυλιοι.

    Τωρα να λεμε οτι ο Κολοκοτρώνης ήταν ο Σαμαρας της εποχης του, αυτο παει πολυ...Τι σχεση εχει με τον Κολοκοτρώνη ενα αμερικανοθρευτο παιδακι σαν τον σαμαρα; Ουτε καν με τους Μαυροκορδάδους και τους λοιπους δεν μπορεις να τον συγκρινεις το Σαμαρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Επισης περιμενω την απαντηση στην ερωτηση που σου εκαμα καμιλιερη
    εκτος και αμα λες κατι ετσι γιατι πρεπει κατι να πεις, οποτε μετα δεν μπορεις να το στηριξεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. παιδιά πιστεύω ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τέτοιες ορολογίες για να αναφερθούμε στην τότε επανάσταση...καταρχήν 1ον ο χαρακτήρας της επανάστασης ήτανε εθνικοαπελευθερωτικός και απλά ήτανε και θέμα συγκυριών που πέτυχε καθώ και άλλα κινήματα προηγούμενων ετών έιχανε αποτύχει..πάλι καλά για μας δηλαδή.. 2ον οι τάξεις της εποχής ήτανε στην πλειοψηφία τους υπέρ της απελευθέρωσης..βέβαια όπως φάνηκε και απο τον εμφύλιο πιο μετά η καθεμία προσπάθησε να κυριαρχήσει επι των ελευθέρων πλέον ελλήνων..αλλά..να τονίσω ότι..άν εξαιρεθούνε οι προεστοι΄-τσιαράκια των τούρκων π δεν θέλανε να θιγούνε τα συμφέροντά τους απο τη νέα κατάσταση αλλά και η πλειοψηφία της εκκλησίας π επίσης είχε πολλά προνόμια απο το σουλτάνο, εκτός απο τον απλό λαό επίσης πολλοί ΄΄αστοί΄΄ της εποχής όπως θα τους χαρακτηρίζαμε βοηθήσανε στον αγώνα..για παράδειγμα οι πλούσιοι έλληνες του εξωτερικού έμπορες και βιοτέχνες αστική τάξη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έδωσαν χρήματα για τον αγώνα για όπλα πυρομαχικά κτλ..οπότε συμμετείχε αστική τάξη για την απελευθέρωση..επίσης ξένοι αστοί όπως οι φιλέλληνες λόρδος βύρων κτλ όχι μόνο βοηθήσανε με λεφτά αλλά και ενεργά και πολλοί απο αυτούς σκοτώθηκαν προς χάριν του φιλελληνικού κινήματος π χε αναπτυχθεί στη δύση..ο υψηλάντης πχ ήτανε και αυτός επίσης ένας αστός όπως οι οι πολεμιστές του του ιερού λόχου π πέσανε όλοι ως το τέλος..βέβαια ο τσα΄ρος της εποχής είχε συμφέροντα στην περιοχή όπως κ άλλοι ευρωπαίοι βέβαια..τώρα όσον αφορά στο θέμα αυτό καθεαυτό της αγίας λαύρας ο γερμανός δεν το αναφε΄ρει καν στα δικά τους απομνημονεύματα ούτε και ιστορικοί της εποχής, δεν βρισκότανε σε εκείνη την τοποθεσία και ο μόνος π το αναφέρει είναι ένας γάλλος χρονογράφος μεταγενέστερα βασιζόμενος σε λάθος πληροφορίες..δεν αλλάζει το νόημα και το δίκαιο του αγώνα άν ένας παπάς δεν σήκωσε τη σημαία..επίσης το ότι ήτανε η εκκλησία κατά τ αγώνα αρχικά φαίνεται απο τους αφορισμούς της φιλικής εταιρείας και αγωνιστών αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μεμονωμένοι ιερείς όπως ο διάκος και ο παπαφλέσσας πρωτοστάτησαν στον αγώνα.. και κάτι τελευταίο να θυμηθούμε ότι και αστοί έλληνες βοήθησαν με τις γνώσεις τους και τη μορφωσή τους στην καθοδήγηση του απλού ραγιά π τότε ήτανε αμόρφωτος..άλλες οι συνθήκες και άλλη εποχή δεν μπορούνε να κατηγορηθούνε για όλα οι αστοί..αλλά ο ρόλος της εκκλησίας ήτανε ύπουλος. επίσης η ημερομηνία 25η καθιερώθηκε μεταγενέσταρα με οθωνικό διάταγμα για να επικαλύπτεται η αρχή του αγώνα με μια θρησκευτι΄κη μεγάλη εορτή της ορθοδοξίας..κάτι διόλου παράξενο για τον ρωμαιοβυζαντινισμό π ακόμα μας διακατέχει..(όχι όλους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ρε περνέρι τί είναι αυτά π λές για πατρίδα και κομμουνιστές???οι κομμουνιστές σ πε κανείς ότι είναι απάτριδες?? είπαμε δεν ειμαστε τόσο ουτοπικοί..ο κομμουνισμός είναι πολιτικοοικονομικό θεώρημα π μπορεί να γίνει πράξη δεν έχει σ΄χεση να μπλέκεις τον όρο πατρίδα με ότι αυ΄τός συνεπάγεται (ιστορία πολιτισμικά και πολιτιστικά στοιχεία έθιμα και ήθη νοοτροπίες αίσθημα κοινής καταγωγής και κοινών στοιχείων κτλ κτλ- 'οχι όμως θρησκείας κατε μένα είναι πολλύ λάθος αυτό μπορεί να νιώθει εξίσου έλληνας ένα χριστιανός και καλά με έναν μουσουλμάνο ή ότιδήποτε, μην φθάσουμε σε φαινόμενα σαν τους τουρκοκρητικούς, το θέμα είναι η εθνική εσυνείδηση όχι η θρησκευτική) με τον κομμουνισμό. είναι άκυρο αυτό, η αστική τάξη μπορεί να καπηλευέται όρους σαν τον πατριωτισμό και το έθνος αλλά η ιστορία έχει αποδείξει άν έχουνε κάνει ή όχι οι κομμουνιστές αγώνα για την ελλάδα..στην κούβα οι εργαζόμενοι λένε κάθε πρωί τον εθνικό τουσ, ύμνο σου πε κανέις οτι οι κομμουνιστε΄ς είναι απάτριδες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "Καί βγῆκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνῆτες, Ἕλληνες, σπορά τῆς ἐβραιουργιᾶς, πού εἶπαν νά μᾶς σβήσουν τήν Ἁγία Πίστη, τήν Ὀρθοδοξία, διότι ἡ Φραγκιά δέν μᾶς θέλει μέ τέτοιο ντύμα Ὀρθόδοξον. Καί ἐκάθησα καί ἔκλαιγα διά τά νέα παθήματα.
    Καί ἐπῆγα πάλιν εἰς τούς φίλους μου τούς Ἁγίους. Ἄναψα τά καντήλια καί ἐλιβάνισα λιβάνιν καλόν ἁγιορείτικον. Καί σκουπίζοντας τά δάκρυά μου τούς εἶπα: "Δέν βλέπετε ποῦ θέλουν νά κάνουν τήν Ἑλλάδα παλιοψάθα; Βοηθεῖστε, διότι μᾶς παίρνουν, αὐτοί οἱ μισοέλληνες καί ἄθρησκοι, ὅ,τι πολύτιμον τζιβαϊρικόν ἔχομεν.
    Φραγκεμένους μᾶς θέλουν τά τσογλάνια τοῦ τρισκατάρατού του Πάπα... Μην ἀφήσετε, Ἅγιοί μου αὐτά τά γκιντί πουλημένα κριγιάτατης τυραγνίας νά μασκαρέψουν καί νά ἀφανίσουν τούς Ἕλληνες, κάνοντας περισσότερο κακό ἀπό αὐτά πού καταδέχθηκεν ὁ Τοῦρκος ὡς τίμιος ἐχθρός μας".
    Καί εἶπαν οἱ ἄθρησκοι πού ἐβάλαμεν εἰς τόν σβέρκο μας νά μή μανθάνουν τά παιδιά μᾶς Χριστόν καί Παναγίαν, διότι θά μᾶς παρεξηγήσουν οἱ ἰσχυροί.

    Καί βγῆκαν ἀκόμη νά 'ποτάξουν τήν Ἐκκλησίαν, διότι ἔχει πολλήν δύναμη και την φοβοῦνται. Καί εἶπαν λόγια ἄπρεπα διά τούς παπάδες. Ἐμεῖς, μέ σκιάν μας τόν Τίμιον Σταυρόν, ἐπολεμήσαμεν ὁλοῦθε, σέ κάστρα, σέ ντερβένια, σέ μπογάζια καί σέ ταμπούργια. Καί αὐτός ὁ Σταυρός μᾶς ἔσωσε.
    Μᾶς ἔδωσε τήν νίκη καίἔχασε (ὁδήγησε σέ ἥττα) τόν ἄπιστον Τοῦρκον. Τόση μικρότητα στόν Σταυρό, τόν σωτήρα μας!

    Καί βρίζουν οἱ πουλημένοι εἰς τούς ξένους καί τούς παπάδες μας, τούς ζυγίζουν ἀναντρους καί ἀπόλεμους. Ἐμεῖς τούς παπάδες τούς εἴχαμε μαζί εἰς κάθε μετερίζι, εἰς κάθε πόνον καί δυστυχίαν. Ὄχι μόνον διά νά βλογᾶνε τά ὄπλα τά ἱερά, ἀλλά καί αὐτοί μέ ντουφέκι καί γιαταγάνι, πολεμώντας σάν λεοντάρια.
    Ντροπή Ἕλληνες"!

    Στρατηγός Μακρυγιάννης

    «Όταν αποφασίσαμε να κάμομε την επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε, «Πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά, ως μια βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό, και εκάμαμε την επανάσταση».

    Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλε με τα κειμενα αυτα τι ακριβως θελεις να πεις, επεκτασου λιγο

      Διαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.