Αν ξανακούσουμε το σύνθημα “ναι αλλά γιατί ο κόσμος δεν ακούει τους κομμουνιστές αφού έχουμε κρίση” από υποτιθέμενους αριστερούς μάλιστα θα το εκλάβουμε ως τρολλάρισμα. Δεν υπάρχει λόγος καν για διάλογο, είναι απλά χαμένη υπόθεση. Διότι εαν κάποιος προσπαθεί να εξισώσει την ταξική πάλη με τις μιντιακές δημοσκοπήσεις και το αναγάγει σε θέμα ρητορείας/επικοινωνίας, είναι απλά δήλωση ότι δεν είναι αριστερός πλέον. Το γεγονός ότι ο λαός δεν γίνεται αυτόματα κομμουνιστής, Μαρξιστής-Λενινιστής με την κρίση και την αποσταθεροποίηση του αστικού συστήματος, όχι μόνο δεν αναιρεί την πάλη των κομμουνιστών για οργάνωση αλλά αντιθέτως όποιος αντιλαμβάνεται πως είναι αδύναμη η πάλη και δεν αναλαμβάνει να την δυναμώσει είναι συνηπεύθυνος.
Ο λαός δεν πείθεται με λόγια, ο λαός χωρίς ο ίδιος να παίρνει μέρος μπορεί απλά να εξαπατάται με τα λόγια. Ο λαός πείθεται με την οργάνωση της πάλης του, με την ζύμωση στον αγώνα, με την κατανόηση ότι το ψωμί του το βγάζει αυτός και δεν του το κάνουν δώρο οι καπιταλιστές. Ο λαός πείθεται όταν είναι διατεθειμένος να αναλάβει εξουσία και όχι απλά να διαμαρτύρεται προς αυτήν. Υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που συμβάλουν προς την οργάνωση της πάλης και άλλες που είναι καθυσηχαστικές. Ας αποφασίσει ο καθένας ποιες είναι αυτές.
Από την άλλη υπάρχει και το επιφανειακά “πολιτισμένο”, συνήθως ελιτιστικό φιλελεύθερο ύφος, τύπου “δεν είναι όλα άσπρο μαύρο”. Αυτοί που βλέπουν τον τοίχο διαγώνια και μας λένε ότι ίσως να υπάρχει πέρασμα. Μικροαστοί, είτε οι εντελώς βολεμένοι, είτε κάποιοι που έχουν κάτι να χάσουν αλλά δεν είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν την αδικία που καθημερινά υφίσταται η εργατική τάξη και τα υπόλοιπα λαικά στρώματα. Το να δίνει μια κυβέρνηση τα κλειδιά της οικονομίας στους καπιταλιστές, στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής Ε.Ε ή των Αμερικανών, αλλά ταυτόχρονα να μας λένε να μην τα δούμε, να δούμε τα ψίχουλα που στην τελική είναι καλύτερα από το τίποτε είναι τουλάχιστον προσβολή στην νουμοσύνη μας και την ιστορία αντίστασης της Αριστεράς και των εξεγερμένων του κόσμου. Μάλιστα κάποιοι έχουν τόσο πολύ αποκτηνωθεί, που το διεθνιστικό χαρακτήρα της αριστεράς τον έχουν μεταφράσει σε αναβάθμιση της περιοχής με ενεργειακά ντήλς και ενσωμάτωση της χώρας μέσα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς της περιοχής. “Δεν θα σώσουμε εμείς τον κόσμο” μας λένε, τώρα έχουμε σοβαρά εσωτερικά προβλήματα δεν έχουμε την πολυτέλεια να βλέπουμε και τους έξω, και έχουν δίκιο, από αυτούς τι να σωθεί;
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι κάποιοι ήταν νεοφιλελεύθεροι αριστεροί εξ’ αρχής αλλά δεν το έχουν καταλάβει μέχρι σήμερα (για να παραφράσω τον Χέμινγκουέι στο απόφθεγμα του για τους φασίστες). Ο νεοφιλελευθερισμός δεν ήταν ένα ξεκάθαρα “δεξιό” “γκρίζο” πρότζεκτ, αλλά αντίθετα ένα πολιτικό πρότζεκτ που συνδύαζε ρητορική σοσιαλδημοκρατίας (δηλαδή της διαταξικής συνεννόησης/συνομιλίας/διαβούλευσης) για να ξηλώσει οποιαδήποτε κατάκτηση των εργαζομένων μεταπολεμικά. Ο νεοφιλελευθερισμός ήταν και έιναι ουσιαστικά η παραδοχή των καπιταλιστών ότι παρά την βαρβαρότητα του συστήματός τους, οτιδήποτε άλλο θα ήταν χειρότερο, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο να μην αποδέχονται κριτική περί βαρβαρότητας αλλά μόνον στα λογιστικά κόστα. Δεν είναι τυχαία που ακόμα και στο DAVOS, ούτε οι ίδιοι οι καπιταλιστές δεν πιστεύουν ιδεολογικά στη συνοχή του συστήματός τους, θέλουν απλά να δουλεύει ότι και αν πιστεύει κάποιος (είμαστε σε τόσο ακραία εποχή που κάποιοι αριστεροί μπορεί να το πουν και ανεξιθρησκεία/προοδευτισμό αυτό).
Ο νεοφιλελευθερισμός δεν είναι το δόγμα των αγορών (ότι δηλαδή οι αγορές πάντα δουλεύουν) όπως πολλοί αριστεροί διατείνονται αλλά κάτι ακόμα αντιδραστικότερο: είναι το κάλεσμα της δεξιάς για ακτιβισμό προς όφελος της αγοράς, για να κάνουμε τις αγορές να δουλέψουν. Και σε αυτό το κάλεσμα, η ανταπόκριση μεγάλου μέρους της αριστεράς που αποκύρηξε τον Μαρξισμό-Λενινισμό ήταν τεράστια και το μεγάλο υποβοήθημα του συστήματος.
Αριστερά μέσα στην Ε.Ε και το ΝΑΤΟ, δεν είναι Αριστερά αλλά άλλοθι. Αυτό το έχουν κατανοήσει πολύ καλύτερα βεβαίως αυτοί οι οποίοι είναι πολιτικοί απόγονοι αυτής της γραμμής αλλά όχι οι “χρήσιμοι ηλίθιοι” της αγοράς (μεικτής οικονομίας) με τις κοινωνικές ευαισθησίες. Την επόμενη φορά που κάποιος βρίσκεται με ειλικρίνεια κάτω από μια τέτοια ερώτηση, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: οργάνωση με την τάξη σου και σοβαρή μελέτη της παγκόσμιας ιστορίας.
Ο λαός δεν πείθεται με λόγια, ο λαός χωρίς ο ίδιος να παίρνει μέρος μπορεί απλά να εξαπατάται με τα λόγια. Ο λαός πείθεται με την οργάνωση της πάλης του, με την ζύμωση στον αγώνα, με την κατανόηση ότι το ψωμί του το βγάζει αυτός και δεν του το κάνουν δώρο οι καπιταλιστές. Ο λαός πείθεται όταν είναι διατεθειμένος να αναλάβει εξουσία και όχι απλά να διαμαρτύρεται προς αυτήν. Υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που συμβάλουν προς την οργάνωση της πάλης και άλλες που είναι καθυσηχαστικές. Ας αποφασίσει ο καθένας ποιες είναι αυτές.
Από την άλλη υπάρχει και το επιφανειακά “πολιτισμένο”, συνήθως ελιτιστικό φιλελεύθερο ύφος, τύπου “δεν είναι όλα άσπρο μαύρο”. Αυτοί που βλέπουν τον τοίχο διαγώνια και μας λένε ότι ίσως να υπάρχει πέρασμα. Μικροαστοί, είτε οι εντελώς βολεμένοι, είτε κάποιοι που έχουν κάτι να χάσουν αλλά δεν είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν την αδικία που καθημερινά υφίσταται η εργατική τάξη και τα υπόλοιπα λαικά στρώματα. Το να δίνει μια κυβέρνηση τα κλειδιά της οικονομίας στους καπιταλιστές, στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής Ε.Ε ή των Αμερικανών, αλλά ταυτόχρονα να μας λένε να μην τα δούμε, να δούμε τα ψίχουλα που στην τελική είναι καλύτερα από το τίποτε είναι τουλάχιστον προσβολή στην νουμοσύνη μας και την ιστορία αντίστασης της Αριστεράς και των εξεγερμένων του κόσμου. Μάλιστα κάποιοι έχουν τόσο πολύ αποκτηνωθεί, που το διεθνιστικό χαρακτήρα της αριστεράς τον έχουν μεταφράσει σε αναβάθμιση της περιοχής με ενεργειακά ντήλς και ενσωμάτωση της χώρας μέσα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς της περιοχής. “Δεν θα σώσουμε εμείς τον κόσμο” μας λένε, τώρα έχουμε σοβαρά εσωτερικά προβλήματα δεν έχουμε την πολυτέλεια να βλέπουμε και τους έξω, και έχουν δίκιο, από αυτούς τι να σωθεί;
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι κάποιοι ήταν νεοφιλελεύθεροι αριστεροί εξ’ αρχής αλλά δεν το έχουν καταλάβει μέχρι σήμερα (για να παραφράσω τον Χέμινγκουέι στο απόφθεγμα του για τους φασίστες). Ο νεοφιλελευθερισμός δεν ήταν ένα ξεκάθαρα “δεξιό” “γκρίζο” πρότζεκτ, αλλά αντίθετα ένα πολιτικό πρότζεκτ που συνδύαζε ρητορική σοσιαλδημοκρατίας (δηλαδή της διαταξικής συνεννόησης/συνομιλίας/διαβούλευσης) για να ξηλώσει οποιαδήποτε κατάκτηση των εργαζομένων μεταπολεμικά. Ο νεοφιλελευθερισμός ήταν και έιναι ουσιαστικά η παραδοχή των καπιταλιστών ότι παρά την βαρβαρότητα του συστήματός τους, οτιδήποτε άλλο θα ήταν χειρότερο, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο να μην αποδέχονται κριτική περί βαρβαρότητας αλλά μόνον στα λογιστικά κόστα. Δεν είναι τυχαία που ακόμα και στο DAVOS, ούτε οι ίδιοι οι καπιταλιστές δεν πιστεύουν ιδεολογικά στη συνοχή του συστήματός τους, θέλουν απλά να δουλεύει ότι και αν πιστεύει κάποιος (είμαστε σε τόσο ακραία εποχή που κάποιοι αριστεροί μπορεί να το πουν και ανεξιθρησκεία/προοδευτισμό αυτό).
Ο νεοφιλελευθερισμός δεν είναι το δόγμα των αγορών (ότι δηλαδή οι αγορές πάντα δουλεύουν) όπως πολλοί αριστεροί διατείνονται αλλά κάτι ακόμα αντιδραστικότερο: είναι το κάλεσμα της δεξιάς για ακτιβισμό προς όφελος της αγοράς, για να κάνουμε τις αγορές να δουλέψουν. Και σε αυτό το κάλεσμα, η ανταπόκριση μεγάλου μέρους της αριστεράς που αποκύρηξε τον Μαρξισμό-Λενινισμό ήταν τεράστια και το μεγάλο υποβοήθημα του συστήματος.
Αριστερά μέσα στην Ε.Ε και το ΝΑΤΟ, δεν είναι Αριστερά αλλά άλλοθι. Αυτό το έχουν κατανοήσει πολύ καλύτερα βεβαίως αυτοί οι οποίοι είναι πολιτικοί απόγονοι αυτής της γραμμής αλλά όχι οι “χρήσιμοι ηλίθιοι” της αγοράς (μεικτής οικονομίας) με τις κοινωνικές ευαισθησίες. Την επόμενη φορά που κάποιος βρίσκεται με ειλικρίνεια κάτω από μια τέτοια ερώτηση, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: οργάνωση με την τάξη σου και σοβαρή μελέτη της παγκόσμιας ιστορίας.
Πηγή: Αγκάρρα
Το κκε δεν ειναι οτι δεν πειθει γιατι ο κοσμος ειναι παραξενος και ξυπνησε στραβα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυτε γιατι οι κουκουεδες ειναι καποιοι παραξενοι ανθρωποι που ζητανε ενα καλυτερο αυριο.
Οι κουκουεδες που γνωριζω εγω τουλαχιστον ειναι τιμιοι και με καλες προθεσεις και σε ενα βαθμο ρομαντικοι.
Απλα, αυτο που ζητανε, η λεγομενη εφοδο στον ουρανο, δεν ειναι κατι νεο, ουτε ερχεται απο το μελλον.
Αντιθετα το αλμα στον σοσιαλισμο εχει ηδη γινει, προσπαθησε για μια καλυτερη κοινωνια αλλα απετυχε εκ των πραγματων.
Μαλιστα η αποξηλωση ξεκινησε απο τους ιδιους τους ηγετες που προασπιζαν τον σοσιαλισμο και στην καταρευση του ή την ανατροπη του, οπως θελετε παρτε το, ο κοσμος ουτε ξεσηκωθηκε ουτε τον υπερασπιστηκε με σθενος.
Προωθει λοιπον το κκε κατι που ηδη εχει δοκιμαστει και οχι κατι νεο και αφθαρτο. Αλλη δυναμικη δινει το να προωθησεις ενα νεο συστημα που υποσχεται καλυτερες μερες και τελειως αλλο πραγμα ειναι να υπερασπιζεσαι κατι που ηδη δοκιμαστηκε και οχι παντα με τα καλυτερα αποτελεσματα.
Οταν λοιπον μιλαει το κκε για σοσιαλιστικο συστημα, ο κοσμος καλως ή κακως εχει μια εικονα στο μυαλο του και ενα μεγαλο μερος του δεν πολυενθουσιαζεται.
Αυτα, για να υπαρχει και μια αλλη εικονα και να μην πεταμε το μπαλακι στον κακο λαο που δεν ακουει.
Ηρακλειο7
@Ηρακλειο7:
ΔιαγραφήΛες "απέτυχε εκ των πραγμάτων".
Ερώτηση 1η:
-Ο σοσιαλισμός λοιπόν "απέτυχε εκ των πραγμάτων", ενώ ο καπιταλισμός δεν "απέτυχε εκ των πραγμάτων";
Κάπου αλλού λοιπόν να αναζήτήσουμε την λύση.
Όσο για το "απέτυχε εκ των πραγμάτων", μιλώντας για τις πρώτες προσπάθειες σοσιαλιστικής οικοδόμησης (οι αντίστοιχες καπιταλιστικές κράτησαν από την επανάσταση των Ζηλωτών τον 12ο αιώνα για να επικρατήσουν τελειωτικά μόλις μετά τον Β'ΠΠ), οι ενστάσεις είναι δύο.
Ένσταση 1η
Δεν "απέτυχε" (ωσάν να είχε αφεθεί απερίσπαστος από έξωθεν σαμποτάζ, απειλές, επεμβάσεις, κλπ, να αναπτυχθεί), αλλά απλά ηττήθηκε περοσωρινά.
Ένσταση 2η
Όταν ένα παιδί προσπαθεί να περπατήσει, θα πέσει κιόλας.
Δεν ξέρω ποιός λογικός άνθρωπος θα του πάρει αναπηρικό καροτσάκι αποφαινόμενος με ύφος χιλίων καρδιναλίων πως το παιδί "απέτυχε" να περπατήσει επείδή έπεσε στην πρώτη του προσπάθεια...
Επαναλαμβάνω πως η αστική τάξη αποτύγχανε συνεχώς και για αιώνες μέχρι να κυριαρχήσει.
Οποιος ξέρει ελάχιστη ιστορία καταλαβαίνει το παράλογο του να ζητάμε από την εργατική να το κάνει με την πρώτη.
Το γεγονός πως φάνηκε προς στιγμή να τα καταφέρνει, μάλλον τον μαρξισμό δικαιώνει παρά τους επικριτές του.
@Ηρακλειο7:
ΔιαγραφήΚαι ξανά η ερώτηση (προς εμπέδωση):
-Ο καπιταλισμός που έχει σπείρει φτώχεια, δυστυχία, δύο παγκόμιους πόλεμους και διεξάγει ήδη τον τρίτο σε δόσεις, δεν "απέτυχε εκ των πραγμάτων";
-Η σοσιαλδημοκρατία που έταζε έναν καπιταλισμό με "ανθρώπινο πρόσωπο" δεν απέτυχε εκ των πραγμάτων";
-Ο φασισμός δεν "απέτυχε εκ των πραγμάτων";
-Τι από όλα αυτά εμπνέει ως "νέο και άφθαρτο" σύστημα;
Σαν σήμερα...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://eyrytixn.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html
Δεν νομιζω οτι ο κοσμος μπορει να υποστηριζει οτι ειναι χαρουμενος με τον καπιταλισμο. Απλα αναφερα οτι οταν πλασαρεις το σοσιαλιστικο συστημα σαν κατι συγκλονιστικα νεο το 2015, ενω εχει προηγηθει η υπαρξη της ΕΣΣΔ σε σχεδον ολοκληρο τον 20ο αιωνα, ειναι φυσικο να μην μπορεις να πεισεις οσο κοσμο θα μπορουσες να πεισεις για το ξεκινημα κατι καινουργιου. Οπως λεγεται,το παραδειγμα του υπαρκτου, παραμενει η καλυτερη και ταυτοχρονα η χειροτερη διαφημιση του σοσιαλιστικου συστηματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Οποιος ξέρει ελάχιστη ιστορία καταλαβαίνει το παράλογο του να ζητάμε από την εργατική να το κάνει με την πρώτη.
Το γεγονός πως φάνηκε προς στιγμή να τα καταφέρνει, μάλλον τον μαρξισμό δικαιώνει παρά τους επικριτές του."
Σαφως και τετοια συστηματα δεν γινονται με την πρωτη και η γεννηση αυτης της προσπαθειας εγινε στην περιοδο της παρισινης κομμουνας.Στη συνεχεια η ολοκληρωση του συστηματος και η δικαιωση ηρθε με την ΕΣΣΔ οπου μεσω αυτης δημιουργηθηκε μια υπερδυναμη. Οταν μια υπερδυναμη σαν την ΕΣΣΔ ομως καταρρεει και η Κινα μετατρεπεται σε κατι αλλο,μπορεις να πεις οτι ακομα ο σοσιαλισμος μαθαινει και ειναι στα πρωτα βηματα του ή οτι ο κυκλος της ανοδου και της πτωσης εκλεισε; Γιατι και ο καπιταλισμος εχει ειπωθει οτι νομοτελειακα επρεπε να εχει καταρρευσει εδω και καιρο, αλλα νομοτελειακα σκεπτομενοι και περιμενοντας, δεν γινεται τιποτα οσο η ψυχη του σοσιαλισμου παραμενει εγκλωβισμενη στα δογματα του 19ου αιωνα ενω ο καπιταλισμος συνεχως φαινεται να εξελισεται παρακαμπτωντας και αναιρωντας τους θεωριτικους και τα δογματα του.
Και εν τελει αν τα προτερήματα της ΕΣΣΔ ηταν τοσα πολλα και εξωφθαλμα, τοτε δεν θα χρειαζοταν να κοπιαζει τοσο πολυ το κκε για να πεισει για τα αυτονοητα τον κοσμο, ετσι δεν ειναι;
Ηρακλειο7
@Ηρακλειο7:
ΔιαγραφήΗ ερώτηση μου ήταν πολύ συγκεκριμένη και δεν ήταν εάν ο κόσμος είναι ευτιχισμένος στον καπιταλισμό, αλλά γιατί θεωρείς πως "δεν απέτυχε" (ενώ για τον σοσιαλισμό το έχεις καραμέλα) και τι και για πόσο θα περιμένεις για να καταλάβεις πως έχει αποτύχει, και μάλιστα παταγωδώς;
Εκείνο που επισήμανα είναι το παράλογο του να θεωρούμε "αποτυχημένο" τον σοσιαλισμό, αλλά όχι και τον καπιταλισμό, παρά τα όσα σωρεύει καθημερινά στην κεφάλα μας.
Του να μου λες πως ο "σοσιαλισμός είναι παλιός και φθαρμένος", λες και ο καπιταλισμός είναι "νέος" και "άφθαρτος".
Και εδώ δεν μου απαντάς κάτι.
",μπορεις να πεις οτι ακομα ο σοσιαλισμος μαθαινει και ειναι στα πρωτα βηματα του ή οτι ο κυκλος της ανοδου και της πτωσης εκλεισε;"
-Μπορούσες να πεις μετά την Γαλλική παλινόρθωση πως ο κύκλος του καπιταλισμού και της αστικής δημοκρατίας είχε κλείσει;
(Γιατί η αναλογία της Γαλλικής επανάστασης δεν είναι ο κομμούνα, αλλά η εξέγερση των Ζηλωτών. Η αναλογία της Γαλλικής επανάστασης είναι η Ρώσικη)
Φαντάζει εξωφρενικό σήμερα, αλλά αρκετοί το ισχυρίστηκαν τότε. Η ιστορία γέλασε μαζί τους πολύ...
Ποτέ δεν "κατέρευσε" η ΕΣΣΔ, και ποτέ δεν ειπώθηκε από κανέναν πως ο καπιταλισμός θα καταρεύσει τάχα από μόνος του, νομοτελειακά.
Οι Λαϊκές Δημοκρατίες ανατράπηκαν, και κανέναν σύστημα (αναφερόμενος εδώ στον καπιταλισμό), όσο σάπιο και αν είναι, δεν "καταρρέει" από μόνο του. Η Φεουδαρχία είχε ήδη σαπίσει από τον 12ο-13ο αιώνα και χεριάστηκαν 7 αιώνες ακόμη και πολλά ποτάμια αίματος για να μας αφήσει χρόνους οριστικά και αμετάκλητα.
Για το πόσο πολύ "εξελίσεται" ο καπιταλισμός, επίτρεψε μου να διατηρώ πολλές αμφιβολίες, αφού οι ακριβώς ίδιες παθογένειες που είχε καταγράψει πριν 150 χρόνια ο Μαρξ και πριν από άλλα 100 ο Λένιν, εξακολουθούν να τον (μας) ταλαιπωρούν.
Κρίσεις υπερσυσώρευσης (καλή ώρα), καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων, ιμπεριαλισμός, πόλεμος.
Και φυσικά η αξεπέραστη αντίφαση ανάμεσα στη κοινωνική παραγωγή και την ατομική ιδιοκτησία των μέσων της.
Τέλος, το τι θεωρείται εξώφθαλμο και το τι όχι για μια κοινωνία, το καθορίζει αυτός που ελέγχει την ροή των πληροφοριών προς αυτή, και συνακόλουθα την ιδεολογία της. Και αυτός δεν είναι το ΚΚΕ...
Ο Μαρξ (αν θυμάμαι καλά) είχε επισημάνει κάποτε πως "κυρίαρχη ιδεολογία (σε οποιαδήποτε κοινωνία) είναι -κατά κανόνα- η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης".
Ας ψαχτούμε λίγο επάνω σε αυτό. Εξηγεί πολύ περισσότερα από το σχόλιο σου νομίζω εγώ...
Υ.Γ.
ΔιαγραφήΑν οι κομμουνιστές θεωρούσαν πως "ο καπιταλισμός θα καταρρεύσει από μόνος του" λόγω ιστορικής νομοτέλειας, δεν θα ταλαιπωριώνταν άσκοπα.
Θα διέλυαν τα ΚΚ και απλά θα περίμεναν. Ουδέποτε σκέφτηκαν να κάνουν κάτι τέτοιο.
Καλοταϊσμένοι "πασόκοι", (στη νοοτροπία και στην κοσμοθεώρηση - κομματικά μπορούν να καταγράφονται οπουδήποτε....) νωθρά και αποχαυνωμένα μυαλά, αναπαράγουν τα κλισέ της ειδησεογραφίας των 8.00, θα ακολουθήσουν την μοίρα όλων των προκατόχων τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν πάθεις, δε μαθαίνεις.
Τους εύχομαι την ευτυχία, που ονειρεύονται και υποστηρίζουν.
@ΤRASH
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ενσταση 2 ,στο πρωτο σου σχολιο ειναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ συντροφακι
@Γκεόργκυ Ζούκωφ:
ΔιαγραφήΤα εύσημα πρέπει να αποδωθούν (αν η μνήμη μου δεν με απατάει) στον Μαρξ, παρά σε εμένα για την παρομοίωση.
Τέλος, το τι θεωρείται εξώφθαλμο και το τι όχι για μια κοινωνία, το καθορίζει αυτός που ελέγχει την ροή των πληροφοριών προς αυτή, και συνακόλουθα την ιδεολογία της. Και αυτός δεν είναι το ΚΚΕ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς !!!
Δυστυχώς πια δεν υπάρχει η τηλεόραση του ,902, ο Ριζοσπάστης έχει χαμηλή κυκλοφορία.
Οι θέσεις του ΚΚΕ οι κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ, εξαφανίζονται από τα ΜΜΕ.Σπάνια βλέπουμε κομμουνιστές στη τηλεόραση ,σπάνια ακούμε κομμουνιστές στο ραδιόφωνο.
Μόνο το πόρταλ του 902 κάνει αισθητή τη παρουσία του στην ενημέρωση.
Και να βάλω και ένα στοιχείο ακόμη, από τους κλασσικούς και αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εργατική τάξη, δεν έχει να τα βάλει μόνο με τους αστούς, την οικονομική τους δύναμη, την ιδεολογική τους κυριαρχία, την κρατική τους καταπίεση.
Έχει να βάλει και με την συντριπτική δύναμη της αδράνειας.
Δεν αναμετρόμαστε απλά με τους αστούς, πρέπει να πολεμήσουμε και με τους αιώνες...
εγώ που δεν υποστηρίζω ούτε τον καπιταλισμό ούτε τον κομμουνισμό, βλέπω ότι οι μεν έχουν την λανθασμένη πεποίθηση ότι η ιστορία τελειωσε στον Φουκουγιάμα ενώ οι δε, έχουν την την λανθασμένη πεποίθηση ότι η ιστορία τελειωσε στον Μαρξ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιστορία τελικά συνεχίζεται και δεν περιμένει κανέναν.
@Τουργκενιεφ
ΔιαγραφήΞέχωρα από το αστείο του πράγματος του να συγκρίνεις έναν παλιάτσο σαν τον Φουκογιάμα, με έναν δοιανοητή που επέδρασε καταλυτικά στην ανθρώπινη ιστορία (και όχι μόνο των ιδεών) όπως ο Μαρξ, υπάρχει και ένα λογικό άλμα σε αυτό που λες.
Ο Φουκογιάμα(ς) μιλησε για το "τέλος της ιστορίας".
Ο Μαρξ δίδαξε πως αυτή δεν τελειώνει ποτέ ("σπειροειδής ανέλιξη της ιστορίας" κλπ).
Είναι φύση αδύνατο να διαφωνεις και με τους δύο!
(Εκτός φυσικά και αν δεν έχεις πάρει καθόλου χαμπέρι το τι έχει πει ο ένας εκ των δύο, τουλάχιστον....)
για να εχουμε καλο ερωτημα τι ακριβως υποστηριζεις, για να ξερουμε και πως να σου απαντησουμε
Διαγραφήοι μπακουνικοι μια ζωη ετσι ηταν! αδαημοσυνη μεχρι τελους!
Διαγραφήσπεκουλα πανω στους αλλους και αδυναμια εκφρασης γνωμης!
Στο έργο του Κριτική του διαλεκτικού λόγου, ο Ζαν-Πολ Σαρτρ γράφει πως ο μαρξισμός ήταν “και παραμένει η φιλοσοφία του καιρού μας: δεν μπορεί να ξεπεραστεί, επειδή οι συνθήκες που τον γέννησαν δεν έχουν ακόμα ξεπεραστεί. Η σκέψη μας, όποια κι αν είναι, μπορεί να αναπτυχθεί μόνο στο δικό του έδαφος” (ο Σαρτρ συνεχίζει παρατηρώντας πως “κάθε υποτιθέμενο ξεπέρασμα του μαρξισμού μπορεί να είναι στη χειρότερη επιστροφή στην προμαρξιστική σκέψη και στην καλύτερη η εκ νέου ανακάλυψη μιας σκέψης που ήδη περιείχε μια φιλοσοφία που υποτίθεται πως ξεπεράστηκε…”).
Διαγραφή@modesto:
ΔιαγραφήΗ μετάφραση του "δεν είμαι ούτε με τον καπιταλισμό, ούτε με τον κομμουνισμό", είναι "δεν είμαι ούτε με την εξουσία της αστικής, ούτε της εργατικής τάξης".
Ατυχώς για τους μικροαστούς, η δική τους τάξη είναι αυτή που έχει αποδειχτεί επιστημονικά πως καμμία "δική της" εξουσία ή πολιτική δεν θα μπορέσει να ασκήσει ποτέ.
Ή πίσω από τους σκοπούς των μεγαλοαστών θα συρθεί, ή πίσω από αυτούς του προλεταριάτου.
Καταλαβαίνω το (πολιτικό) δράμα τους, αλλά δεν συμπάσχω καθόλου...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΜΗ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΑΣΟΚΩΝ ΤΟΥ THREAD
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΟΝ 15ο ΑΙΩΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ.
ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΑΦΗΝΕ ΠΟΛΛΑ ΚΕΡΔΗ. ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ., ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΠΟΛΛΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΠΟ ΑΡΚΕΤΕΣ. ΟΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
ΟΣΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ "ΤΡΑΠΕΖΟ-ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ" "KAZINOKAΠΙΤΑΛΙΣΜΟ" ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ. ΧΩΡΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ. ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΝΑΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ(ΠΟΛΛΑ ΚΕΡΔΗ)
ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΟΙ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΝ ΣΤΙΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΛΙΓΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ. (ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ).. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑΤΑ.
ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ Ο ΜΑΡΞ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
ΤΗΝ "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΟΥΛΟΠΑΡΟΙΚΟΥ. ΝΥΝ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ. "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΕΟΥΔΑΡΧΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ" ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΗΛΑΔΗ ΧΩΡΙΣ ΓΗ.
Ένα ψευδώνυμο παρακαλώ (ο ανώνυμος σχολιαμός δεν γίνεται δεκτός από το μπογκ), και μικρογράμματη γραφή ώστε τα σχόλια να είναι ευανάγνωστα.
ΔιαγραφήΚανόνες σχολιασμού:
Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά
το ΚΚΕ ειναι κομμα μπολσεβικικο και καλα κανει και ειναι!!απλα εναντι των αστικων κομματων(απο δεξια μεχρι σοσιαλδημοκρατια)εχει αδυναμια ελιγμου και στην ουσια περιμενει την σκληρη πραγματικοτητα να ερθει προς τις θεσεις του!!οποιαδηποτε διαφοροποιηση του ΚΚΕ προς το <>πλεον δε το καθιστα μπολσεβικικο.το προβλημα μαγκες αλλου ειναι....μπολσεβικους δεν εχει!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή