Από τον Ριζοσπάστη
Απεργία στις 10 και 11 Απρίλη αποφασίστηκε
στη χτεσινή έκτακτη συνεδρίαση της ΠΝΟ
Αυξήσεις πάνω από 25% στα εισιτήρια
στη χτεσινή έκτακτη συνεδρίαση της ΠΝΟ
Με
νέα 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Απρίλη κλιμακώνουν την πάλη τους οι
ναυτεργάτες ενάντια στην άρση του καμποτάζ σε όλες τις κατηγορίες
πλοίων, δηλαδή ενάντια στην επιβολή της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και
στα ακτοπλοϊκά πλοία και της πλήρους υποβάθμισης των ακτοπλοϊκών
συγκοινωνιών των νησιών, για να αποκρούσουν τη βάρβαρη αντιλαϊκή
πολιτική που προς όφελος της κερδοφορίας των εφοπλιστών, συντρίβει τα
ναυτεργατικά εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα. Σταθμός της προετοιμασίας της απεργίας θα είναι η αυριανή συγκέντρωση στις 10.30 το πρωί έξω από τον Οίκο Ναύτου στον Πειραιά.
Η
απεργία είναι απόφαση της χτεσινής έκτακτης συνεδρίασης της
Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Κάτω από το βάρος των αγωνιστικών
διαθέσεων των ναυτεργατών, η πλειοψηφία αναγκάστηκε να εγκρίνει τη
συγκεκριμένη πρόταση που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των ταξικών
ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ). Η
απόφαση αυτή δεν μπορεί να ξεπλύνει τις δυνάμεις του εργοδοτικού
κυβερνητικού συνδικαλισμού στην Ομοσπονδία που την περασμένη βδομάδα
ανέστειλαν αιφνιδιαστικά τις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Αυξήσεις πάνω από 25% στα εισιτήρια
Το
δίκιο των ναυτεργατών και ότι οι αγώνες τους δεν είναι μόνο δική τους
υπόθεση επιβεβαιώνουν και οι αυξήσεις ως και 26,6% που επέβαλαν από
προχτές Κυριακή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, λεηλατώντας παραπέρα το λαϊκό
εισόδημα!
Ενδεικτικά, το εισιτήριο οικονομικής αριθμημένης θέσης
από Πειραιά για Σύρο από 29 ευρώ έφτασε τα 33,50 (αύξηση 15,5%). Από
Πειραιά για Πάρο, από τα 32,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 37,50 (αύξηση
15,38%).
Η επιθετικότητα των εφοπλιστών, που τροφοδοτεί η
αντιλαϊκή πολιτική, φαίνεται και από το γεγονός ότι επί της ουσίας έχουν
καταργήσει ντε φάκτο την 10μηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των
ακτοπλοϊκών πλοίων. Η ΑΝΕΚ επαναδρομολογεί το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» στη
γραμμή, Πειραιά, Ικαρία, Σάμο, μόνο για διάστημα, 12 με 17 Απρίλη!
Πρόκειται για το ίδιο πλοίο, το οποίο η ΑΝΕΚ αποδρομολόγησε πριν 5 μήνες
και το αντικατέστηκε με 40χρονο πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» για να μειώσει το
κόστος στα πετρέλαια, πλήττοντας την προστασία της ανθρώπινης ζωής και
ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων στους νησιώτες. Τώρα το επαναδρομολογεί
για 5 μέρες, ώστε να εκμεταλλευτεί την αυξημένη επιβατική κίνηση λόγω
του Πάσχα και επιβάλλει αυξήσεις στα εισιτήρια κατά 26,6%!
Για
Ικαρία το εισιτήριο με το ίδιο πλοίο ήταν 37,50 ευρώ και τώρα 47,50! Με
την άρση του καμποτάζ που προωθεί η συγκυβέρνηση μέσω του
πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, ανάμεσα στα άλλα, αυτές οι
«αρπαχτές» των εφοπλιστών θα γίνουν πλέον κανόνας.
Από πάνω, σε
δελτίο Τύπου του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρεται ότι η απεργία των
ναυτεργατών είναι «μία κίνηση που θέτει σε δοκιμασία τους πολίτες, τον
Τουρισμό, τη μεταφορά εμπορευμάτων ενόψει του Πάσχα και γενικά την
ελληνική οικονομία»!
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία σε δελτίο
Τύπου αναδεικνύουν την ανάγκη «αναδιοργάνωσης της δομής και λειτουργίας
της ΠΝΟ», καταθέτουν το διεκδικητικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις
ανάγκες των ναυτεργατών και καλούν τους ναυτεργάτες σε συσπείρωση,
οργάνωση δυνάμεων για την περιφρούρηση της απεργίας, σε δυνάμωμα του
μετώπου των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ για την κλιμάκωση των αγώνων με
προοπτική την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Γιατί να στερήσετε στον άλλο 4 μέρες διακοπές το Πάσχα; Ή τους ξενοδοχοϋπαλλήλους δεν τους σκέφτεστε που θα "απορροφήσουν" τη χασούρα της απεργίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς ποιός στερεί τις διακοπές απο τον ελληνικό λαό ? Οι ναυτεργάτες που θα κάνουν 2 μέρες απεργία, ή μήπως το κόστος του ταξιδιού ... σε συνδυασμό με τους τσεκουρωμένους μισθούς ? Στο κάτω κάτω, εαν θέλει κάποιος να ταξιδέψει, μπορεί να το κάνει την Δευτέρα ... ή την Πέμπτη ! Λίγη αλληλεγγύη σε αγώνες άλλων εργαζομένων, δεν βλάπτει.
ΔιαγραφήΌσο για τους ξενοδοχοϋπάλληλους, δεν ήξερα πως οι συμβάσεις τους εξαρτώνται απο τους ταξιδιώτες της Μεγάλης Τρίτης και Τετάρτης !
Μάλλον ο Ευαγγελάτος δεν σας έχει διδάξει καλά. Να πας να μάθεις το μάθημά σου καλύτερα και να ξανάρθεις.
Ανώνυμε 04:44
Διαγραφήτόσα χρόνια δεν βαρεθήκατε την ίδια καραμέλα? εδώ χανόμαστε και συ μας μιλάς για διακοπές... ο κόσμος πεινάει κάθε μέρα εξελίσσονται δεκάδες ανθρώπινα δράματα εξαιτίας της πολιτικής βαρβαρότηας που αντικρούουν οι ναυτεργάτες και συ μιλάς για τετραημεράκια στα γραφικά νησάκια του αιγαίου... και μη μου πεις για τον μέσο οικογενειάρχη που θέλει να πάει στην πατρίδα του γιατί αυτός φέτος δεν θα πάει πουθενά, χρωστάει ακόμα τα χαράτσια, τα δάνεια και πολλοί από αυτούς δεν έχουν δουλειά.
οι ξενοδοχοϋπάλληλοι τους οποίους συμπονάς τους έχει σκίσει μαζί με όλους μας η κυβέρνηση αλλά και τα αφεντικά τους... οπότε θα ήταν συνετό κι εκ μέρους τους να συσπειρωθούν αυτές τις μέρες και να μην βαρέσουν ούτε μια ώρα δουλειά... να αποδειχθεί περίτρανα για άλλη μια φορά ότι ο ρόλος των αφεντικών είναι μόνο παρασιτικός.
Όσοι είστε στην κοσμάρα σας και σας περισσεύουν ας κάνετε μια εξαίρεση φέτος και να πάτε Μονακό να ψήσετε τον οβελία... να μην σας μιζεριάζουμε κιόλας με τα προβλήματά μας
Μου θυμίζεις πολύ τους αγανακτισμένους που δεν μπορουσαν να πανε εκδρομή γιατί έκλειναν οι αγρότες τους δρόμους, όμως τι ηρωνία τώρα που σκεπτονται να πάνε στο χωρίο τους γιατι η βενζίνη έφτασε τα 2 ευρω δηλαδή 680,90 δρχ το λίτρο, αποφάσισαν να πάνε στα νησια που το πιο φθηνο πχ η Ανδρος έχει 16 ευρω το άτομο 42 ευρω το αυτοκίνητο ήτοι 4τραμελη οικογενεια πηγαινε έλα θέλει 200ευρώ και 40 ευρω το δωμάτιο την ημέρα ήτοι 160 ευρω το τετραήμερο και άντε να την βγάλουν με σουβλάκια 100 ευρώ διατροφή το 4ήμερο σύνολο 460 ευρώ δηλαδή 150.000 δρχ αρε ναυτεργάτες τι μας κανετε..........
ΔιαγραφήΥπάρχει ένα ζήτημα... Όποιος ξέρει ας μου απαντήσει. Φεύγω για Σάμο τη Δευτέρα το απόγευμα, στις 6. Η απεργία λοιπόν θα με πιάσει μεσοπέλαγα. Το καράβι θα δέσει στην Ικαρία που πιάνει στις 4 τα ξημερώματα ή θα πάει μέχρι Σάμο; Δεν είναι κακοπροέρετο το ερώτημα, απλά να ξέρω να κανονίσω τα δρομολόγιά μου γιατί έρχομαι από Ηράκλειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκεκριμένα δεν ξέρω να σου απαντήσω αλλά μη το δένεις κόμπο ότι θα γίνει η απεργία όπως έχει προαποφασιστεί... την τελευταία φορά την πούλησαν τα γνωστά συνδικάτα
ΔιαγραφήΣτόχος της απεργίας είναι να μην γίνουν δρομολόγια ώστε να χτυπηθεί η κερδοφορία των ιδιοκτητών.
ΔιαγραφήΗ λογική λοιπόν λέει, πως δρομολόγιο που βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει αποδώσει στον ιδιοκτήτη ήδη ... το κόμιστρο, δεν σταματάει εν πλω. Ακόμα και εαν πρόκειται για ενδιάμεση στάση.
Σωστό! Ευχαριστώ πολυ!
Διαγραφήo red σε παραπληροφορει.ειναι γνωστο το γεγονος οτι ολα τα καραβια,αν πεσουν πανω σε απεργια,αυτοματως ακινητοποιουνται μεσουσης του πελαγους πετωντας την αγκυρα στη θαλασσα.επομενως Μ Τριτη και Μ Τεταρτη θα αγναντευεις το απεραντο γαλαζιο φιλε ανωνυμε.Ποιος τη χαρη σου!
Διαγραφήοποτε με την ευκαιρεια ψαρεψε και κανα ψαρακι να μην χαλασεις και την νηστεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλοπροαιρετα παντα!
kage
red1917 συμφωνα με το mega oi ναυτεργαρεσ μπορουν να κανουν απεργια οταν φυσαει 15 μποφωρ και τα καραβια ειναι δεμενα1 οι δασκαλοι τον αυγουστο και οι αγροτες τον δεκεμβριο! αν καπιος ακουσει αυτο το φασιστοκαναλο εχει δυο επιλογες η να πεταξει την τηλεωραση η να μαθει να ψυφιζει σωστα!
ΑπάντησηΔιαγραφήαφου ειστε προβοκατορεσ τι μπαινετε και γραφετε τισ μαλακιεσ σας?,δεν εχει νοημα ασε που δεν εχετε και αντεπιχειρηματα!ουτε και ετσι δεν μασ χτυπατε ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΑΣΙΣΤΕΣ-ΚΟΥΦΑΛΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΡΕΜΑΛΕΣ,ΡΕΦΟΡΜΕΣ ΟΠΟΡΤΟΥΝΕΣ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑ Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΞΑΝΑ
κόκκινος λυτρωτής.