Γράφει ο Θανάσης Λεκάτης
Ενας απεργός χαλυβουργός είδε προχτές να του κόβουν ρεύμα και νερό. Αμεση η παρέμβαση της Λαϊκής Επιτροπής για την επανασύνδεση. Ο ίδιος, πατέρας 6 παιδιών, δήλωσε στον «Ρ»: «Είναι πρωτόγνωρες εμπειρίες για μένα. Δουλεύω εκεί 15 χρόνια, όμως αυτό το διάστημα με τις τόσες μέρες απεργίας στο εργοστάσιο, με τις κινητοποιήσεις των Λαϊκών Επιτροπών έμαθα τη δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Τι σημαίνει η μαζική συμμετοχή, τι σημαίνει όλοι για έναν και ένας για όλους».
Δίπλα του ένας άνεργος πατέρας 4 μικρών παιδιών, που συμμετέχει στη Λαϊκή Επιτροπή και παλεύει για το δίκιο του και το δίκιο του διπλανού του, συμπλήρωσε: «Μέχρι την Παρασκευή από τα απλήρωτα νοίκια και τα χρέη θα μας έχουν πετάξει έξω από το σπίτι. Μου έχει έρθει δικαστική απόφαση. Κάνω ψιλομεροκάματα από εδώ και από εκεί ίσα να εξασφαλίσω ότι θα φάνε κάτι τα παιδιά μου. Εχω καταλάβει ότι οι εργαζόμενοι μόνο αν αγωνιστούμε όλοι μαζί μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα» (το ρεπορτάζ στον χτεσινό ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).
Είδε κανείς αυτήν την ιστορία στα αστικά κανάλια, την διάβασε κάπου στον αστικό Τύπο;
Οχι, βέβαια. Γιατί αυτοί οι εργάτες δεν αυτοκτονούν. Αυτοί οι εργάτες το παλεύουν. Αυτοί οι εργάτες μέσα από την ίδια την εμπειρία τους όχι μόνο διδάσκονται οι ίδιοι, αλλά διδάσκουν και τους διπλανούς τους τι να κάνουν.
Για τα αστικά κανάλια τέτοιου είδους εργάτες είναι κακό παράδειγμα. Δεν προσφέρονται για ανέξοδα κλάματα.
Την ώρα
που ο 77χρονος αυτοκτονούσε στο Σύνταγμα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Π.
Καψής, ήταν στη ΝΕΤ κι έδινε μαθήματα υποταγής στους απεργούς
χαλυβουργούς.
Λίγο αργότερα ο Παπαδήμος έσπευσε να ζητήσει «εθνική αλληλεγγύη». Η φράση του ακουγόταν σαν πρόταση να αυτοκτονήσουν περισσότεροι συνταξιούχοι για να μπορέσει το κρατικό ταμείο αντί να δίνει συντάξεις να έχει περισσότερο χρήμα διαθέσιμο για το μεγάλο κεφάλαιο.
Κανένας αυτόχειρας! Κανένας να μην κάνει τη χάρη στην κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να έχει απέναντί της έναν λιγότερο. Οι εργάτες δε θα αυτοκτονήσουν. Οι εργάτες δε θα πεθάνουν μέσα στα σύγχρονα κρεματόρια, τους χώρους δουλειάς. Οι εργάτες θα οργανώνονται διαρκώς μέχρι να γκρεμίσουν την τάξη που τους τσακίζει. Πώς θα γίνει αυτό; Με αφαίρεση της βάσης που πατάνε οι αστοί. Με την ανατροπή της εξουσίας τους, με την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής από το οργανωμένο εργατικό - λαϊκό κίνημα. Με το λαό πρωταγωνιστή και όχι μοιραίο και άβουλο. Με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή.
Λαϊκή Εξουσία! Κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων. Ανατροπή της εξουσίας τους. Αποδέσμευση απ' την ΕΕ με λαϊκή εξουσία.
Αυτές ήταν οι πρώτες σκέψεις - άμεση αντίδραση, μόλις κοντά στις 9 το πρωί τα αστικά κανάλια άρχισαν να βομβαρδίζουν τον κόσμο με την είδηση ότι ένας συνταξιούχος αυτοκτόνησε. Εμοιαζε με γενικό κάλεσμα η κάλυψη του γεγονότος: «Να, ο σωστός τρόπος να αντιδράσεις».
Οχι! Ο δικός μας γέροντας έχει επιλέξει άλλο δρόμο. Στα 81 του χρόνια, με 60% πνευμονική ανεπάρκεια και 40% καρδιακή ανεπάρκεια είπε στα εγγόνια: «Δε θα τους κάνω τη χάρη να πεθάνω. Δούλευα απ' τα 10 μου χρόνια ως τα 60. Θα ζήσω άλλα 50 γιατί τα έχω πληρώσει με ένσημα, γιατί μου έχουν κλέψει περισσότερα με τα μεροκάματα που έδιναν. Θα ζήσω να μεγαλώσω και τα παιδιά σας. Να 'χετε χρόνο να τρέχετε στο δρόμο εσείς. Δε θα πεθάνω. Δε θα τους κάνω τη χάρη».
Τέντωνε το δάχτυλο κι έδειχνε στην τηλεόραση τον Παπαδήμο, τον Κουκουλόπουλο, τον Καψή, κάθε σκερβελέ που βρήκε ευκαιρία να βγει στο γυαλί να ζητήσει «εθνική αλληλεγγύη», δηλαδή να αυτοκτονήσουν οι εργάτες για να σωθούν οι καπιταλιστές.
Ο εγγονός τον αγκάλιασε στον ώμο μ' ένα «μπράβο παππού» κι έφυγε να πάει στην εξόρμηση με τον «Ριζοσπάστη». Τον είχε ήδη ξεψαχνίσει. Είχε διαβάσει για τους δύο Ισπανούς που περνώντας από τον Ασπρόπυργο - έκαναν διακοπές στη χώρα μας - σταμάτησαν να δώσουν 100 ευρώ στους απεργούς χαλυβουργούς. Είχε διαβάσει για τις λαϊκές επιτροπές που επανασυνδέουν το ρεύμα. Είχε διαβάσει...
Πήγαινε να συμβάλει στα επόμενα γεγονότα, τα δικά μας γεγονότα. Αυτά που θα γράψει αύριο ο «Ριζοσπάστης». Αυτά που κάνουν την εργατική τάξη να πηγαίνει ένα βήμα μπροστά. Αυτά που δε θα προβληθούν από κανένα αστικό μέσο ενημέρωσης. Γεγονότα που δεν αυτοκτονούν την εργατική τάξη, αντίθετα, συμβάλλουν να αποκτά αυτοσυνείδηση και δύναμη ως τάξη ενάντια σε τάξη.
Θυμάται
κανείς ποιοι έδειχναν τον Πρόντι σαν πρότυπο κυβερνήτη; Τώρα που το
«πρότυπο» μετράει τη δημοτικότητά του σε άμεση σχέση με τον αριθμό των
αυτοκτονημένων, οι εδώ υποστηριχτές του έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους.
Καταφεύγουν στην ψυχολογία για να ερμηνεύσουν ό,τι συμβαίνει στην Ιταλία καθώς το ίδιο τείνει να συμβεί κι εδώ.
Για «εθνική κατάθλιψη» μίλησε ο Σαμαράς, χωρίς να μας δείξει ένα παράδειγμα: Πάσχει από κατάθλιψη κάποιος από τους καπιταλιστές που συναναστρέφεται;
«Να είμαστε ενωμένοι» ζήτησε ο Χρυσοχοΐδης έχοντας απλωμένες στο γραφείο του τις διαταγές για τσάκισμα όποιου εργάτη τολμά να απεργεί.
Αυτοί
που από θέση εξουσίας των μονοπωλίων κλαίνε για τον 77χρονο, είναι οι
ίδιοι που στο επόμενο δευτερόλεπτο καταγγέλλουν τους ναυτεργάτες γιατί
απεργούν. Είναι οι ίδιοι που λένε στους χαλυβουργούς να υποταχτούν.
Είναι οι ίδιοι που δείχνουν με το δάχτυλο τους μεταλλεργάτες γιατί
κατάχτησαν Σύμβαση.
Οπως σημείωσε το ΚΚΕ: Αιδώς Αργείοι!
Ενας απεργός χαλυβουργός είδε προχτές να του κόβουν ρεύμα και νερό. Αμεση η παρέμβαση της Λαϊκής Επιτροπής για την επανασύνδεση. Ο ίδιος, πατέρας 6 παιδιών, δήλωσε στον «Ρ»: «Είναι πρωτόγνωρες εμπειρίες για μένα. Δουλεύω εκεί 15 χρόνια, όμως αυτό το διάστημα με τις τόσες μέρες απεργίας στο εργοστάσιο, με τις κινητοποιήσεις των Λαϊκών Επιτροπών έμαθα τη δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Τι σημαίνει η μαζική συμμετοχή, τι σημαίνει όλοι για έναν και ένας για όλους».
Δίπλα του ένας άνεργος πατέρας 4 μικρών παιδιών, που συμμετέχει στη Λαϊκή Επιτροπή και παλεύει για το δίκιο του και το δίκιο του διπλανού του, συμπλήρωσε: «Μέχρι την Παρασκευή από τα απλήρωτα νοίκια και τα χρέη θα μας έχουν πετάξει έξω από το σπίτι. Μου έχει έρθει δικαστική απόφαση. Κάνω ψιλομεροκάματα από εδώ και από εκεί ίσα να εξασφαλίσω ότι θα φάνε κάτι τα παιδιά μου. Εχω καταλάβει ότι οι εργαζόμενοι μόνο αν αγωνιστούμε όλοι μαζί μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα» (το ρεπορτάζ στον χτεσινό ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).
Είδε κανείς αυτήν την ιστορία στα αστικά κανάλια, την διάβασε κάπου στον αστικό Τύπο;
Οχι, βέβαια. Γιατί αυτοί οι εργάτες δεν αυτοκτονούν. Αυτοί οι εργάτες το παλεύουν. Αυτοί οι εργάτες μέσα από την ίδια την εμπειρία τους όχι μόνο διδάσκονται οι ίδιοι, αλλά διδάσκουν και τους διπλανούς τους τι να κάνουν.
Για τα αστικά κανάλια τέτοιου είδους εργάτες είναι κακό παράδειγμα. Δεν προσφέρονται για ανέξοδα κλάματα.
Λίγο αργότερα ο Παπαδήμος έσπευσε να ζητήσει «εθνική αλληλεγγύη». Η φράση του ακουγόταν σαν πρόταση να αυτοκτονήσουν περισσότεροι συνταξιούχοι για να μπορέσει το κρατικό ταμείο αντί να δίνει συντάξεις να έχει περισσότερο χρήμα διαθέσιμο για το μεγάλο κεφάλαιο.
Κανένας αυτόχειρας! Κανένας να μην κάνει τη χάρη στην κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να έχει απέναντί της έναν λιγότερο. Οι εργάτες δε θα αυτοκτονήσουν. Οι εργάτες δε θα πεθάνουν μέσα στα σύγχρονα κρεματόρια, τους χώρους δουλειάς. Οι εργάτες θα οργανώνονται διαρκώς μέχρι να γκρεμίσουν την τάξη που τους τσακίζει. Πώς θα γίνει αυτό; Με αφαίρεση της βάσης που πατάνε οι αστοί. Με την ανατροπή της εξουσίας τους, με την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής από το οργανωμένο εργατικό - λαϊκό κίνημα. Με το λαό πρωταγωνιστή και όχι μοιραίο και άβουλο. Με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή.
Αυτές ήταν οι πρώτες σκέψεις - άμεση αντίδραση, μόλις κοντά στις 9 το πρωί τα αστικά κανάλια άρχισαν να βομβαρδίζουν τον κόσμο με την είδηση ότι ένας συνταξιούχος αυτοκτόνησε. Εμοιαζε με γενικό κάλεσμα η κάλυψη του γεγονότος: «Να, ο σωστός τρόπος να αντιδράσεις».
Οχι! Ο δικός μας γέροντας έχει επιλέξει άλλο δρόμο. Στα 81 του χρόνια, με 60% πνευμονική ανεπάρκεια και 40% καρδιακή ανεπάρκεια είπε στα εγγόνια: «Δε θα τους κάνω τη χάρη να πεθάνω. Δούλευα απ' τα 10 μου χρόνια ως τα 60. Θα ζήσω άλλα 50 γιατί τα έχω πληρώσει με ένσημα, γιατί μου έχουν κλέψει περισσότερα με τα μεροκάματα που έδιναν. Θα ζήσω να μεγαλώσω και τα παιδιά σας. Να 'χετε χρόνο να τρέχετε στο δρόμο εσείς. Δε θα πεθάνω. Δε θα τους κάνω τη χάρη».
Τέντωνε το δάχτυλο κι έδειχνε στην τηλεόραση τον Παπαδήμο, τον Κουκουλόπουλο, τον Καψή, κάθε σκερβελέ που βρήκε ευκαιρία να βγει στο γυαλί να ζητήσει «εθνική αλληλεγγύη», δηλαδή να αυτοκτονήσουν οι εργάτες για να σωθούν οι καπιταλιστές.
Ο εγγονός τον αγκάλιασε στον ώμο μ' ένα «μπράβο παππού» κι έφυγε να πάει στην εξόρμηση με τον «Ριζοσπάστη». Τον είχε ήδη ξεψαχνίσει. Είχε διαβάσει για τους δύο Ισπανούς που περνώντας από τον Ασπρόπυργο - έκαναν διακοπές στη χώρα μας - σταμάτησαν να δώσουν 100 ευρώ στους απεργούς χαλυβουργούς. Είχε διαβάσει για τις λαϊκές επιτροπές που επανασυνδέουν το ρεύμα. Είχε διαβάσει...
Πήγαινε να συμβάλει στα επόμενα γεγονότα, τα δικά μας γεγονότα. Αυτά που θα γράψει αύριο ο «Ριζοσπάστης». Αυτά που κάνουν την εργατική τάξη να πηγαίνει ένα βήμα μπροστά. Αυτά που δε θα προβληθούν από κανένα αστικό μέσο ενημέρωσης. Γεγονότα που δεν αυτοκτονούν την εργατική τάξη, αντίθετα, συμβάλλουν να αποκτά αυτοσυνείδηση και δύναμη ως τάξη ενάντια σε τάξη.
Καταφεύγουν στην ψυχολογία για να ερμηνεύσουν ό,τι συμβαίνει στην Ιταλία καθώς το ίδιο τείνει να συμβεί κι εδώ.
Για «εθνική κατάθλιψη» μίλησε ο Σαμαράς, χωρίς να μας δείξει ένα παράδειγμα: Πάσχει από κατάθλιψη κάποιος από τους καπιταλιστές που συναναστρέφεται;
«Να είμαστε ενωμένοι» ζήτησε ο Χρυσοχοΐδης έχοντας απλωμένες στο γραφείο του τις διαταγές για τσάκισμα όποιου εργάτη τολμά να απεργεί.
Οπως σημείωσε το ΚΚΕ: Αιδώς Αργείοι!
Πολύ καλά έκανες και το ανέβασες! Συγκλονιστικό άρθρο!και για τους λάτρεις της έντυπης ενημέρωσης,σελ 5 του σημερινού Ριζοσπάστη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό χθες θέλω να πω ακριβώς τα ίδια, αλλά ο Λεκάτης τα έβαλε σε πολύ όμορφο λόγο.
Πέρσι την άνοιξη οι "αγανακτισμένοι" γέμιζαν το Σύνταγμα, αντιδρώντας μεν στη δραματική κατάσταση αλλά χωρίς καμιά προοπτική αγώνα και χωρίς ζήτημα ανατροπής αυτής της πολιτικής. Δυστυχώς, η απογοήτευση υπερκέρασε σε κάποιους από αυτούς την αγανάκτιση και το ανέξοδο "κίνημα της πλατείας" είχε "έξοδα"... Πήγε πίσω τη συνείδηση κάποιων ανθρώπων, που θεώρησαν ότι με τους αγώνες (αυτού του τύπου)δεν βγαίνει τίποτα και μαζεύτηκαν πάλι στο σπιτάκι τους. Φέτος δεν έχουμε "κίνημα της πλατείας", αλλά αυτοκτονία συνταξιούχου στο Σύνταγμα, για λόγους οικονομικούς.Τα συμπεράσματα δικά μας...
Δεν θέλω να επαναλάβω τον αρθρογράφο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι καπιταλιστές φέρνουν έναν εργάτη (έστω συνταξιούχο) στη λύση της αυτοκτονίας. Μόνη λύση για την εργατική τάξη είναι ο συσπειρωμένος, σκληρός ταξικός αγώνας για την ανατροπή της εξουσίας των καπιταλιστών, τη λαϊκή οικονομία και λαϊκή εξουσία!
Στην τελική, ας αυτοκτονήσουν οι αστοί, όταν τους φέρουμε σε απόγνωση!
Ανώνυμη
http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=5%2F4%2F2012&id=13985&pageNo=14&direction=1
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εξέγερση ειναι μονόδρομός(το πότε δεν το ξέρει κανέις αλλα περνώντας μέσα απο πολλά σταδια και κινηματικές διαδικάσιες,1ης προσπάθειας,η 2ης προσπάθειας θα φανεί).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως φαίνεται οτι κυλούν τα πράγματα..
Το θέμα ειναι εμείς πως μπορούμε να σταθούμε δίπλα σε αυτά τα κινήματα που αναπτύσονται(όπως ανέφερε και ο προηγούμενος τις πλατείες)...
Πως μπορούν οι προλετάριοι να οδηγήσουν και τα λοιπά κομμάτια της εργατικής τάξης προς την συνειδητοποίηση της ταξικής τους θέσης και την οριστική συγκρουση με τον καπιταλισμο και οτι αυτός περικλύει!!!
Τι ρόλο θα παίξει η πρωτοπορία σε μια ενδεχόμενη εξέγερση ή σε ένα καινούργιο κίνημα,θα του σταθεί,θα το καταδικάσει,θα το χλευάσει και θα περιμένει να δεί την επιβεβαιωσή της ή θα το βοηθήσει να συγκρούστει με το σύστημα οργανωμένα και μέσα απο ταξικές επιδιώξεις(πολλές φορες ακολουθόντας κίολας τις μάζες??)
Ζητήματα που απασχολούν τον καθένα αφού οι καταστάσεις ξεπερνούν και τις πιο αρνητικές σκέψεις που μπορούσε να κάνει ένας εργαζόμενος πρίν λίγα χρόνια..
ΓΙΟΖΕΦ Κ
Συμφωνώ απόλυτα.. η αυτοκτονία είναι ήττα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθε άρθρο έχει μια ορισμένη απεύθυνση. Προφανώς δεν απευθύνεσαι σε όλο τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο, ούτε επικεντρώνεις στα ίδια σημεία. Χωρίς λοιπόν να γνωρίζω ποιός ήταν ο στόχος του αρθρογράφου, θα μιλήσω με βάση τις δικές μου προσλαμβάνουσες και απαιτήσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μοίρασμα και πολύ περισσότερο το διάβασμα της εφημερίδας του κόμματος για ένα μέλος του κόμματος δεν είναι η ανώτατη (ή έστω ανώτερη) στιγμή της κομματικής προσφοράς. Είναι αντίθετα μια στοιχειώδης υποχρέωση που θα έπρεπε να ισχύει για κάθε μέλος, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες, τα περιθώρια χρόνου και τις υποχρεώσεις. Δεν είναι λοιπόν σωστό να αντιπαραβάλλεται με την αυτοκτονία που είναι εντελώς άλλης τάξης και μεγέθους ενέργεια. Δεν είναι ότι μειώνεται η "αξία" που έχει η αυτοκτονία. Είναι ότι γελοιοποιείται η ενέργεια του μοιράσματος της εφημερίδας.
Πηγαίνω τώρα στο άλλο κομμάτι: Την "αξία" της αυτοκτονίας.
Η αυτοκτονία ως πράξη δεν είναι κάτι που πρέπει ούτε να προωθείται, ούτε να επιβραβεύεται. Πρέπει να βρίσκουμε το σθένος να μπορούμε να σταθούμε και να βρίσκουμε διεξόδους στις δυσκολίες, ακόμη κι αν είναι πιθανά απαραίτητο μερικές φορές να κάνουμε υποχωρήσεις μπροστά στην πίεση, όταν δούμε ότι αυτή μας οδηγεί στην καταστροφή. Δεύτερη ευκαιρία δεν υπάρχει κι αυτό είναι αρκετά πειστικό επιχείρημα.
Ωστόσο μερικές φορές τα "πρέπει" δεν αρκούν: Χρειάζονται και έδαφος για να ριζώσουν κι εκεί είναι ένα ερώτημα για όλους: Προετοιμάζουμε όντως το έδαφος;
Υπάρχει όμως και η άλλη αυτοκτονία: Η αυτοκτονία ως πολιτική ενέργεια, και την έχουμε δει πολλές φορές. Κι όχι μόνο ανάμεσα στους ισλαμιστές, αλλά και σε ανθρώπους που αυτοπυρπολούνται, πέφτουν από κτίρια κλπ. θέλοντας να δείξουν με αυτό τον τρόπο την απόλυτη αντίθεσή τους, τον απόλυτο αποτροπιασμό τους για κάτι και ταυτόχρονα να πιέσουν τον αντίπαλο, "επικυρώνοντας" τα αιτήματά τους με την ίδια τους την ζωή. Δεκάδες οι πολιτικοί κρατούμενοι της Dev Sol στην διπλανή μας Τουρκία που πέθαναν από απεργία πείνας στις φυλακές προβάλλοντας το δίκαιο του αγώνα τους. Είναι κατακριτέοι; Ποιός μπορεί να κατηγορήσει άραγε αυτόν που αυτοπυρπολήθηκε επι χούντας στην Ιταλία (Γεωργάκης) για μια "ελεύθερη Ελλάδα";
Είναι ένα ερώτημα.
Και περνάμε τώρα στο συγκεκριμένο περιστατικό.:
Από αυτά που φαίνονται, πρόκειται για κάτι ενδιάμεσο: Μια προσωπική απελπισία ΚΑΙ μια πολιτική ενέργεια καταγγελίας του καθεστώτος που σπρώχνει μαζικά τον κόσμο στην εξαθλίωση.
Ποιός μπορεί να το κατηγορήσει;
Ποιός μπορεί ν' αποστασιοποιηθεί;
Ποιός μπορεί να το αντιπαραβάλει με άλλες ενέργειες και επιλογές, λες και μιλάμε για διαγωνισμό;
Εγώ πάντως όχι.
Δεν ξέρω αυτό τον άνθρωπο, όμως προσπάθησε πετυχημένα ή όχι και πάνω στην απελπισία του, να ρίξει μία σπίθα. Μια σπίθα που το καθεστώς κυριολεκτικά τρέμει, γι αυτό και από χθες κάνει ότι είναι δυνατόν να σκεπάσει την πραγματική φωνή του:
Τα κανάλια μιλάνε για ψυχολογικά προβλήματα...δεν τους βγήκε
Δεν μιλάνε καθόλου (το in.gr έβαλε το γεγονός πρώτη σελίδα μετά τις...2 το μεσημέρι!)...δεν τους βγήκε
Προσπαθούν να τον παρουσιάσουν ως...άσωτο αυτόν ή την οικογένειά του (βλ. Μπεγλίτης)...δεν τους βγαίνει
Τέλος η υπέρτατη άμυνα: ΚΑΝΕΝΑ κανάλι δεν διαβάζει όλη την επιστολή!! Παρουσιάζουν μόνο τα..."συγκινητικά σημεία" του "θα ψάχνω στα σκουπίδια". Για την πολιτική καταγγελία..μόκο.
Γιατί άραγε;;
Μα...μας το λέει ο Βενιζέλος:
"το παραμικρό γεγονός μπορεί να πυροδοτήσει ανεξέλεγκτα φαινόμενα"
http://alturl.com/g776f
TREMOYN κυριολεκτικά τα φαινόμενα που δεν προκαλούν οι ίδιοι.
Εμείς όμως δεν έχουμε κανένα λόγο να τα φοβόμαστε.
Ο Ριζοσπάστης σήμερα οχι μόνο δεν τολμά να παρουσιάσει ολόκληρη την επιστολή,αλλά κατά πληροφορίες του,είχε και σοβαρά προβλήματα υγειας.''Αιδως Αργειοι''Μια καθαρά επιθετική πολιτική πράξη εναντίον του συστήματος,ενα ολοκαύτωμα.
ΔιαγραφήΝομίζω ότι Yuri είναι διαφορετικό αυτό που βγαίνει από το άρθρο αυτό και διαφορετική η δική σου σκέψη. Δε διαφωνώ μαζί σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αρθρογράφος εδώ για μένα δείχνει πια θα έπρεπε να είναι η στάση ζωής του καθενός σε προσωπικό επίπεδο.
ΠΟΛΕΜΑ! Μην καταθέτεις τα όπλα, να και ένας τρόπος να το κάνεις.
Αυτό που λες εσύ αναφέρεται περισσότερο στην αξία του συμβολισμού. Δε νομίζω ότι το κατακρίνει κανείς αυτό. Δεν το εξετάζει εδώ καν, άλλο μύνημα θέλει να στείλει στον κόσμο με το άρθρο του.
Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για το νέο που είχε αυτοπυρπολήθεί τότε για να διαμαρτυρηθεί για τη χούντα. Αυτό όμως δε μειώνει με κανένα τρόπο το συμβολισμό και τη δύναμη της πράξης του, της θυσίας.
Ο Δελαστίκ το λέει αυτό λίγο καλύτερα κατά τη γνώμη μου εδώ.
http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7311:delastik-autoktonia-suntagma&catid=104:2010-07-14-16-10-32&Itemid=314
Κρίμα θα μπορούσε να προσφέρει πολλά περισσότερα μέσα απο τον οργανομένο αγώνα.Τα εργαλεία μας είναι το ιδεολογικοπολιτικό και ταξικό υπόβαθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήπρος τον ανωνυμο που μεμφεται τον "Ρ". αν εχεις διαβασει την ανακοινωση του κομματος και την δηλωση του παφιλη, ΔΕΝ θα πεσουμε σαν τα κορακια να εκμαιταλευτουμε αυτο το γεγονος. συμπαθα με κιολας αλλα οχι επιθετικη πολιτικη πραξη δεν ειναι.....
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν σας ειδα ολους εσας τους ευαισθητους να σηκωνετε τον ιδιο κουρνιαχτο για δεκαδες που εχουν αυτοκτονησει μεχρι τωρα. η μονη διαφορα τους ηταν οτι δεν το εκαναν στο συνταγμα, αυτοι δλδ δεν ειχαν ψυχη, αγαπημενα προσωπα;
η αληθεια ειναι (και ας με παρεξηγησετε οσο και οσοι θελετε) οτι το συγκεκριμενο ειχε μια "δραματικοτητα" εξω απο την βουλη και με επιστολη.
συμπαθατε με λοιπον, αλλα
Α) εγω απο τον περιγυρο μου (και ειναι μεγαλος σε αυτες τις ηλικιες) δεν ξερω κανενα, παρολα τα προβληματα του που θα τους κανει την χαρη να φυγει μονος του. θα αγωνιστει και θα παει ορθιος και οχι γονατιστος σαν ερθει η ωρα. για αυτο μην τον παρουσιαζετε και αγωνιστη (τωρα). δεν τον ηξερα αλλα απο αυτα που διαβαζω απλα λυγισε και
Β) που σχετιζεται με την τελευταια φραση του (Α), αν δηλαδη φτασει, χτυπα ξυλο, καποιος απο τους γονεις μου να τα βγαζει δυσκολα περα με την συνταξη, θα τον αφησω στον δρομο να τρωει απο τα σκουπιδια ή να μενει στο νοικι;;;;;;; ΤΙ ΛΕΤΕ ΡΕ; ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ;
επαναλαμβανω οτι ολα αυτα τα συμπερασματα τα βγαζω απο αυτα που εχω μαθει για την υποθεση. δεν εχω πρωτογενη ενημερωση, αν κατι απο αυτα που εχω συμπαιρανει ειναι απο λαθος ενημερωση δεκτη οποια κριτικη
ΥΓ. να προσεχουν ολοι αυτοι που ξεκινησαν παλι τα "αθωα" καλεσματα απο το νετ να μην δωσουν τροφη 1) στον καμινη και 2) σε αυτους ποτ ψαχνουν ευκαιρια να ακυρωσουν τις εκλογες. οχι οτι τις θεωρω πανακεια, εχει αναλυθει για ποιο λογο πρεπει να γινουν εκλογες.
modesto
Καλέ μου Modesto (γιατί πιστεύω ότι παρόλη την αγριάδα είσαι συναισθηματικός τύπος), μην αναπαράγεις όλες τις χοντράδες που λένε ή αφήνei να εννοηθούν o κάθε αλήτηw των καναλιών. Η ζωή είναι πιο περίπλοκη πολλές φορές από αυτό που παρουσιάζουν αυτά τα φασιστοειδή με μυαλό κολοκύθας, που παριστάνουν τους "δημοσιογράγους"/"αναλυτές".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάμε λίγο στο ανθρώπινο κομμάτι της ιστορίας, μιας και το θίγεις και στέκεσαι σε αυτό, και θα δεις ότι ίσως να μην είναι και τόσο εύκολα τα συμπεράσματα:
Έψαξα λίγο στο δίκτυο και βρήκα ότι ο άνθρωπος μάλλον είχε διάγνωση καρκίνου. Από ένα γνωστό μου ξέρω λοιπόν τα εξής: Με διάγνωση καρκίνου φυσικά (του γνωστού μου), του είπαν ότι για μια εγχείρηση με μικρό ποσοστό επιτυχίας θέλουν 12.000 ευρώ. Δεν ξέρω αν έχεις εμπειρία, αλλά αυτά τα πράγματα συνήθως προσαυξάνονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Τα 12 κάλιστα μπορούν να γίνουν 15 ή και 20.000 ευρώ. Για πλάκα. Παρεπιμπτόντως ο γνωστός έχει ήδη πεθάνει.
Για πες μου τώρα αγαπητέ: Είσαι 77 χρονών και ανακαλύπτεις ότι εσύ ή τα παιδιά σου θα πρέπει να πληρώσουν ένα σκασμό λεφτά και μάλιστα χωρίς πιθανά λόγο. Τι κάνεις; Χρεώνεσαι/τους χρεώνεις μέχρι το λαιμό και μετά τους λες "γεια, δυστυχώς δεν τα κατάφερα"; Δίνεις/πουλάς ότι έχεις και δεν έχεις (και μάλιστα σε αυτή την εποχή...) και λες "δε βαριέσαι θα τρώω απ' τα σκουπίδια";
Τι θα έκανες λοιπόν modesto σε μια τέτοια περίπτωση;
Προσωπικά σε ρωτώ και χωρίς να ξέρω/είμαι σίγουρος ότι είναι τέτοια η περίπτωση, απλά συνδύασα δύο γνώσεις που έχω και που δεν συμφέρουν και τόσο τα σενάρια των καναλιών, που πάνε να τον βγάλουν από άσωτο μέχρι παρατημένο.
Λοιπόν; Τι θα έκανες; Είναι εύκολο να απαντήσεις;
Και πάμε τώρα στην πολιτική πράξη:
Ο άνθρωπος αυτός έκανε και ΔΕΝ το έκρυψε, μία ΠΟΛΙΤΙΚΗ πράξη. Η αυτοκτονία του δεν ήταν "απλά" μια αυτοκτονία για προσωπικούς λόγους, είχε ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ το οποίο Ο ΙΔΙΟΣ ήθελε να προβάλει.
Δεν ήταν λοιπόν ένας από τους δεκάδες που αυτοκτονούν. Ήθελε ο θάνατός του να ρίξει μια σπίθα, ένα σπόρο για κάτι.
Αυτό δεν μπορείς να το δεις;
Είναι ΤΟΣΟ δύσκολο να το καταλάβεις;
Όχι modesto, δεν είναι δύσκολο.
Απλά δεν θέλεις να το καταλάβεις, γιατί τότε ίσως και να διαφωνήσεις με την τακτική του κόμματος. Όμως δεν είναι κακό να διαφωνήσεις με την τακτική του κόμματος. Κακό είναι να το υπονομεύσεις.
@Modesto
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθ' ένας αναλώνει τον εαυτό του σε αυτό που ο ίδιος νοιώθει ως πολιτική πράξη, και ανάλογα με τα βιώματά του και τις συνθήκες, τις ευαισθησίες, την ταξική προέλευση μπλα μπλα μπλα ξέρετε, τα γνωστά. Δεν σημαίνει ότι είναι "δραματικός". Αυτοκτόνησε, δεν μπορεί να το παρει πίσω γιου νόου.
Επίσης τα πάντα είναι πολιτική.
Επίσης λογικό είναι το ΚΚΕ να θεωρεί κάτι άλλο από την αυτοκτονία ως θετική πολιτική έκφραση/πράξη.
Και φυσικά δικαίωμά του να μην "εκθειάζει" την αυτοκτονία του ανθρώπου ως μια συγκλονιστική πολιτική πράξη, για πολλούς λόγους, κατ' αρχήν γιατί το ίδιο μεταφέρει διαφορετικό μήνυμα και στάση ζωής. Δεν το απέκρυψε όμως, ούτε το αγνόησε, ούτε τον αντιμετώπισε όπως τα αστικά κανάλια.
Δεν σημαίνει ότι ντε και καλά ο τρόπος του ΚΚΕ και το "υφος" που περιγράφει π.χ. ο Yuri είναι στάσεις αντικρουόμενες. Ξεκολάτε.
Προφανως και δεν είναι απλη πραξη απελπισίας. Ειναι πρωτα και κυρια πολιτικη και συμβολικη πραξη που σε καμια περίπτωση δεν λειτουργει αρνητικά. Καθε άλλο. Φυσικα δεν χτίζονται κινηματα πανω σε ξεκομενες ενέργειες αλλά και ο κατηγορητικός τόνος προς την ενεργεια αυτή που άγγιξε και συγκινησε τους πάντες είναι λάθος. Το άρθρο του Λεκατη δεν προσφέρει τίποτα αφου αυτα που λέει είναι αυτονόητα για όσους διαβάζουν το Ριζοσπάστη. Ειναι ένα άρθρο που δημιούργησε ένα μικρό σφίξιμο στο στομάχι όσων βρίσκονται κοντά στο ΚΚΕ. Προσωπικα θα προτιμούσα να μην είχε γραφτεί καθόλου. Οταν η λογική και η δύναμη που απορρέει απο τη θεωρία και την ιστορία των κομμουνιστών ξεκόβεται από την καρδιά τότε το αποτέλεσμα είναι πάντα αρνητικό. Και αυτό δεν είναι μια απλοική ανοησία.
ΑπάντησηΔιαγραφή