ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του ΠΑΜΕ
Ο Δίκαιος αγώνας των ναυτεργατών αφορά όλο το λαό
Με
αφορμή την 48ωρη απεργία των ναυτεργατών την Μ.Τρίτη – Μ.Τετάρτη, οι
εφοπλιστές, οι μεγαλοξενοδόχοι, το κεφάλαιο συνολικά με τα παπαγαλάκια
τους στα ΜΜΕ, έχει εξαπολύσει μια άνευ προηγουμένου επίθεση άτιμης
προπαγάνδας με στόχο να στρέψει τους εργαζόμενους που πλήττονται βάναυσα
από την αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης τους φτωχούς
επαγγελματίες, αγρότες, ενάντια στους ναυτεργάτες και τον αγώνα τους.
Προπαγάνδα
που προσπαθεί να κρύψει ότι αυτή η πολιτική είναι που αύξησε τα
εισιτήρια πάνω από 450% και 25% τις τελευταίες ημέρες, καθιστώντας
απαγορευτικό για τους εργαζόμενους, άνεργους, συνταξιούχους, νεολαία, να
μεταφερθούν στους τόπους καταγωγής τους, στα νησιά κάνει απαγορευτικές
τις διακοπές τους.
Είναι οι ίδιες δυνάμεις, η ίδια
πολιτική που μειώνει τους μισθούς, τις συντάξεις, αυξάνει την φτώχια
την εξαθλίωση. Κυβέρνηση, τα κόμματα που τη στηρίζουν, οι εφοπλιστές, οι
μεγαλοξενοδόχοι, οι μεγαλέμποροι, απαιτούν να ζούμε και να δουλεύουμε
για ένα κομμάτι ψωμί για να κερδοσκοπούν ισοπεδώνοντας τη ζωή μας.
ΠΑΣΟΚ,
ΝΔ, ΛΑΟΣ, Δημοκρατική Συμμαχία, Ενώσεις των εφοπλιστών, των
μεγαλοξενοδόχων, των τουριστικών πρακτόρων και τα κανάλια των
εφοπλιστών, συκοφαντούν τους ναυτεργατικούς αγώνες, ότι τάχα πλήττουν
τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή των νησιών. Είναι πρόκληση ! Όλοι
αυτοί είναι εχθροί των νησιωτών, των μικρομεσαίων αγροτών, της λαϊκής
οικογένειας.
Είναι οι ίδιοι που αφήνουν το
χειμώνα νησιά χωρίς πλοία, στους ναυτεργάτες εξαντλητικές συνθήκες
εργασίας και μειωμένες οργανικές συνθέσεις, θέτοντας σε κίνδυνο την
προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Προωθούν την απελευθέρωση των
ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για να δρομολογούν τα καράβια όποτε θέλουν και
όπως θέλουν με πανάκριβα εισιτήρια. Για να γεμίσουν τα πλοία με
ανειδίκευτους και ανασφάλιστους ναυτεργάτες που θα δουλεύουν για ένα
κομμάτι ψωμί, θύματα του σύγχρονου δουλεμπορικού κυκλώματος, που θα
πιέζονται να δουλεύουν όχι για να μεταφέρεται με ασφάλεια ο επιβάτης
στον προορισμό του, αλλά για να διασφαλίζεται το μέγιστο δυνατό κέρδος
του εφοπλιστή.
Είναι οι ίδιοι που μετατρέπουν
την υγεία σε πανάκριβο εμπόρευμα. Άφησαν τους 200.000 ασφαλισμένους του
Οίκου Ναύτη, όπως και τα εκατομμύρια των ασφαλισμένων στα άλλα ταμεία,
χωρίς γιατρούς και φάρμακα, καταδικάζοντας ζωές σε θάνατο. Λεηλατούν τα
αποθεματικά όλων των ασφαλιστικών ταμείων των εργαζομένων.
Είναι οι ίδιοι που θυμήθηκαν ξαφνικά να προστατέψουν τους μικρομεσαίους
αγρότες και την παραγωγή τους που δήθεν θα κινδυνεύσει με την απεργία
των ναυτεργατών, όταν με την πολιτική τους και τα πανάκριβα ναύλα, τους
οδηγούν στην καταστροφή, απορρίπτοντας τα αιτήματά τους για μέτρα
προστασίας της ντόπιας παραγωγής, για πάγωμα των αγροτικών δανείων και
διαγραφή των πανωτοκίων, για χορήγηση άτοκων καλλιεργητικών δανείων με
3ετή περίοδο χάριτος, για επιδότηση των θαλάσσιων μεταφορών στον αγρότη
παραγωγό και όχι στους εφοπλιστές.
Οι
ναυτεργάτες υπερασπίζοντας τις ανάγκες των οικογενειών τους και συνολικά
του λαού, αγωνίζονται ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Παλεύουν ενάντια
στη διάλυση της ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης, που σε
ότι αφορά τους ναυτεργάτες, περνάει μέσα από την κατάργηση του Οίκου
Ναύτη και τη μεταφορά του στον ΕΟΠΥΥ. Αγωνίζονται για αποκλειστικά
Δημόσια, Δωρεάν ιατροφαρμακευτική προστασία για όλους τους εργαζόμενους.
Παλεύουν, για να μπορούν οι εργαζόμενοι, οι νησιώτες, να ταξιδεύουν με
πλοία σύγχρονα, ασφαλή, 365 μέρες το χρόνο, με φτηνά εισιτήρια και με
πληρώματα που θα έχουν συγκροτημένα δικαιώματα, Συλλογικές Συμβάσεις
Εργασίες, συνδικαλιστική εκπροσώπηση και θα είναι σε θέση να
προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.
Οι
διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ-ΝΑΤ
απευθύνονται σε όλους τους εργαζόμενους της χώρας, τους μικρούς
επαγγελματοβιοτέχνες και φτωχούς αγρότες των νησιών και τους καλούμε σε
κοινό αγώνα και αλληλεγγύη. Δεν ευθύνονται οι ναυτεργάτες και ο αγώνας
τους για τα προβλήματα που πνίγουν κάθε εργατική και λαϊκή οικογένεια.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ !
ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ 10 ΚΑΙ 11 ΑΠΡΙΛΗ
Ενιαία η πάλη ναυτεργατών - επιβατών - νησιωτών
Τα
αιτήματα για δουλειά με δικαιώματα, για δωρεάν Υγεία, για ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση όλου του
λαού
Από προηγούμενη απεργία για το καμποτάζ |
Με αποφασιστικότητα και ταξική πυγμή οι
ναυτεργάτες, από μεθαύριο Τρίτη 10 του μήνα και για 48 ώρες
«κατεβαίνουν» στη στεριά για να δώσουν τη μάχη της απεργίας. Μια απεργία
- αναμέτρηση στα ίσια με τους εφοπλιστές και την αντιλαϊκή πολιτική της
συγκυβέρνησης του μαύρου μετώπου, που για την κερδοφορία του κεφαλαίου:
Διαλύει έναν ολόκληρο κλάδο. Χτυπάει το δικαίωμα στη δωρεάν Υγεία και
ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, διαδικασία που περνάει και μέσα από την
κατάργηση του Οίκου Ναύτη, καταδικάζοντας ανθρώπους σε θάνατο. Τσακίζει
το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα και τις Συλλογικές
Συμβάσεις Εργασίας, μετατρέποντας εργάτες στεριάς και θάλασσας σε
σύγχρονους δούλους του 21ου αιώνα.
Είναι αναμέτρηση με τα
συμφέροντα των μονοπωλίων που προωθεί η συγκυβέρνηση (την
«απελευθέρωση» -άρση του καμποτάζ- και στην ακτοπλοΐα) για να αλωνίζουν
στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, καθορίζοντας τιμές και
δρομολόγια ανάλογα με την κερδοφορία τους, εγκαταλείποντας νησιά στην
απομόνωση και αφανίζοντας τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα
και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Για να τους αντικαταστήσουν με
ναυτεργάτες πειθήνιους, χαμηλόμισθους, που θα δουλεύουν μέχρι εξάντλησης
χωρίς κανένα δικαίωμα, μετατρέποντας τα καράβια σε πλωτές βόμβες για
την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Ο αγώνας των ναυτεργατών - με
ψυχή τα ταξικά, ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τις
δυνάμεις του ΠΑΜΕ - το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν, απαντάει
στις σύγχρονες ανάγκες όλων των εργαζομένων, των λαϊκών οικογενειών, των
μικρών επαγγελματιών και φτωχών αγροτών των νησιών. Φωτίζει το δρόμο
της ενιαίας οργανωμένης δράσης ενάντια στον κοινό αντίπαλο. Αυτή τη
δυναμική φοβούνται το κεφάλαιο και τα επιτελεία του και προσπαθούν να
ανακόψουν. Με συκοφαντίες, ψέματα, με στημένα σκηνικά «κοινωνικού
αυτοματισμού», από τους εκπροσώπους των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ. και των άλλων
κομμάτων του κεφαλαίου, των μηχανισμών τους, τα κανάλια των εφοπλιστών,
προσπαθούν να κρύψουν ότι η 48ωρη απεργία, ο αγώνας των ναυτεργατών
αφορά όλο το λαό. Ενώ η υπουργός Ανάπτυξης Α. Διαμαντοπούλου με
ανακοίνωση την Παρασκευή, κατέφυγε και σε απειλές: «Η πολιτεία -
αναφέρει - οφείλει να προστατεύσει όλες τις επαγγελματικές και
κοινωνικές ομάδες καθώς και το γενικό συμφέρον. Θα το κάνει με κάθε
τρόπο»!
ΟΧΙ στην «απελευθέρωση»
Τα
πράγματα είναι συγκεκριμένα. Η «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών
συγκοινωνιών θα είναι συντριπτικό χτύπημα για τους κατοίκους, τα φτωχά
λαϊκά στρώματα των νησιών που έχει τσακίσει ήδη η αντιλαϊκή πολιτική. Το
«όχι» στην «απελευθέρωση» που διατρανώνουν οι ναυτεργάτες είναι υπόθεση
ζωής για τους νησιώτες, αφορά όλους τους εργαζόμενους.
Η
«απελευθέρωση» προβλέπεται στον κανονισμό 3577/92 που κωδικοποιεί στη
θάλασσα, τις τέσσερις «ελευθερίες» (κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών
και εργατικού δυναμικού χωρίς εθνικούς περιορισμούς και κοινωνικές
δεσμεύσεις) του κεφαλαίου - βασική αρχή της Συνθήκης του Μάαστριχτ.
Η
άρση του καμποτάζ άρχισε να εφαρμόζεται στην ακτοπλοΐα σταδιακά από το
2001 με το νόμο 2932 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με τον οποίο ενσωματώθηκε
στην ελληνική νομοθεσία ο κανονισμός 3577, χειροτερεύοντας δραματικά το
ήδη σαθρό θεσμικό πλαίσιο. Από το 2010 εφαρμόστηκε πλήρως στα
κρουαζιερόπλοια. Ο κανονισμός 3577 κατάργησε το δικαίωμα της χώρας, οι
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκτελούνται από πλοία με ελληνική σημαία και
ελληνικά πληρώματα. Στον ίδιο τον κανονισμό εξάλλου αναφέρεται ρητά
ότι: «Η κατάργηση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων
μεταφορών εντός των κρατών - μελών είναι αναγκαία για την εγκαθίδρυση
της εσωτερικής αγοράς, ότι η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει ένα χώρο, στον
οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των
προσώπων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων. Κατά συνέπεια, η ελεύθερη
κυκλοφορία των υπηρεσιών πρέπει να εφαρμοστεί στις θαλάσσιες μεταφορές
εντός των κρατών - μελών. Της ελευθερίας αυτής πρέπει να επωφεληθούν οι πλοιοκτήτες της Κοινότητας»!
Οι μέχρι τώρα συνέπειες
Στην
ακτοπλοΐα η σταδιακή εφαρμογή έδωσε ώθηση στη συγκέντρωση και
συγκεντροποίηση του κεφαλαίου με τη δημιουργία μεγάλων επιχειρηματικών
ομίλων (GRIMALDI, MIG και SEA STAR CAPITAL που έλεγχαν το καλοκαίρι του
2011 το 80% των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών), στην επιθετικότητα του
εφοπλιστικού κεφαλαίου και χειροτέρεψε την κατάσταση των ναυτεργατών στα
καράβια, τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών.
Ποια ήταν τα
αποτελέσματα σε αυτό το διάστημα; Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια, με
τελευταία αυτή που επιβλήθηκε από τους εφοπλιστές την 1η Απρίλη που
φτάνει στο 26%. Αυξήσεις που όχι μόνο «απαγορεύουν» στους
εργαζόμενους και τις οικογένειές τους ένα ταξίδι «ανάσα» στα νησιά, αλλά
μετακυλίονται στις τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης, με τραγικές
επιπτώσεις στους όρους διαβίωσης των κατοίκων. Επίσης παροπλισμός του
60% των ακτοπλοϊκών πλοίων κάθε χειμώνα απομονώνοντας νησιά. Χοντρές
επιδοτήσεις στους εφοπλιστές (120 εκατ. ευρώ μόνο για το 2011).
Κουρέλιασμα των Συλλογικών Συμβάσεων των ναυτεργατών.
Τα χειρότερα τώρα έρχονται
Με
την άρση του καμποτάζ που ήδη προωθεί η κυβέρνηση μέσω του νομοθετικού
τερατουργήματος του υπουργείου Ανάπτυξης και στην ακτοπλοΐα, τα όσα
έχουν βιώσει μέχρι τώρα οι ναυτεργάτες και οι νησιώτες θα είναι μια
παρωνυχίδα.
Συγκεκριμένα, η υποχρεωτική 10μηνη επάνδρωση και η
δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, που παραμένει τυπικά σε ισχύ, είναι
δύο από τα βασικά συστατικά του «προστατευτισμού» και αφορούν τη
στοιχειώδη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, με καράβια που
θα ταξιδεύουν υποχρεωτικά 10 μήνες το χρόνο (με δύο μήνες ακινησία για
τη συντήρησή τους) και με οργανική σύνθεση (αριθμός και σύνθεση
πληρώματος) που θα ανταποκρίνεται στις στοιχειώδεις ανάγκες των πλοίων
(αριθμός πληρώματος επαρκής για να εφαρμόζονται οι ώρες ανάπαυσης, να
καλύπτονται οι ανάγκες του πλοίου και η ασφαλής μεταφορά επιβατών).
Ενώ
επίσημα αυτό το «υποχρεωτικό 10μηνο» δεν έχει καταργηθεί, οι ακτοπλόοι
το παραβιάζουν με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ΑΝΕΚ, η οποία
δρομολόγησε το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», με αφορμή το Πάσχα, μόνο από τις
12 ως τις 17 Απρίλη! Ενώ έχει επιβάλει στα εισιτήρια και ναύλα, τιμές -
«φωτιά». Μετά την «αρπαχτή» της, θα το ξαναδέσει απολύοντας ναυτεργάτες
και αφήνοντας τα νησιά Ικαρία, Σάμο να προσπαθούν να καλύψουν τις
ανάγκες τους με το υπερήλικο και υποσυντήρητο πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ». Με την
απελευθέρωση, αυτή η αθλιότητα θα γίνει καθεστώς. Αυτό, σε συνδυασμό «με
την ελεύθερη κυκλοφορία» εργατικού δυναμικού (δηλαδή ναυτεργάτες ανά
τον κόσμο φτηνοί, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος), ό,τι
συμβαίνει πλέον στα κρουαζιερόπλοια, το τοπίο στις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες - αν θα μπορεί σε αυτές τις συνθήκες να σταθεί αυτός ο όρος
- θα ξεπεράσει τα όρια του εφιάλτη! Γι' αυτό από την Τρίτη «όλοι στους
καταπέλτες»!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.