Από την Iskra
Οι απεργοσπαστικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και του κυβερνητικού συνδικαλισμού στο πλαίσιο της ΠΝΟ τελικά απέτυχαν και ναυάγησαν, εκθέτοντας τους εμπνευστές τους.
Κανονικά θα πραγματοποιηθεί τελικά η 48ωρη απεργία των ναυτεργατών τη Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη, όπως αποφάσισε κατά τη σημερινή της συνεδρίαση, Δευτέρα 9/4, η Εκτελεστική Επιπροπή της ΠΝΟ. Η απόφαση ελήφθη με ψήφους 14 - 1.
Νωρίτερα, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γ.γ. της Ομοσπονδίας Γ. Χαλάς υποστήριξε ότι θα 'πρεπε να υπάρξει βούληση της κυβέρνησης για αναστολή της απεργίας και επανέλαβε ότι ο Οίκος Ναύτου θα πρέπει να παραμείνει όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση για την απεργία δεν έχει αλλάξει, τονίζοντας πως «η μόνη αντίδραση που έχουμε, είναι να αμυνθούμε μέσω των απεργιακών κινητοποιήσεων». Αναφερόμενος εξάλλου στις αντιδράσεις κοινωνικών ομάδων και εμπορικών φορέων για την απεργία, απέδωσε την επιλογή του χρόνου στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε αλλαγές για τον Οίκο Ναύτου μέσα στις εορτές. «Δεν πρόκειται να δεχθούμε τετελεσμένα, είτε αυτά αφορούν τα εργασιακά είτε τα ασφαλιστικά δικαιώματα, μέσα στο Πάσχα», διεμήνυσε.
«Αφήστε να αποφασίσουν τι θα κάνουν και μετά όλα θα τα δούμε», είχε δηλώσει νωρίτερα, σε απειλητικό πνεύμα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παντελής Καψής σε συνέντευξή του στο ρ/σ Radio 9, ερωτηθείς τι θα πράξει η κυβέρνηση σε περίπτωση που επιμείνει στην απόφασή της η ΠΝΟ. «Το ζήτημα είναι ότι πρέπει να προστατευθεί η ομαλή διακίνηση των προϊόντων από τα νησιά, η ομαλή έξοδος για το Πάσχα και να προστατεύσουμε και το όνομα της χώρας για τον τουρισμό», σημείωσε και χαρακτήρισε για μία ακόμη φορά «τελείως αδικαιολόγητη» την απεργία.
Απεργοσπαστικές κινήσεις κάποιων ηγεσιών σωματείων, οι οποίες ξεκίνησαν από την Κυριακή (8/9), μετά τις υποθετικά «βελτιωμένες» προτάσεις της Α. Διαμαντοπούλου, προκαλούν τριγμούς στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Συγκεκριμένα Πρόεδροι ορισμένων σωματείων που συμμετέχουν στην ΠΝΟ φέρονται έτοιμοι να «σπάσουν» την απεργιακή κινητοποίηση της Τρίτης και της Τετάρτης. Στο πλαίσιο αυτό μάλλον εντάσσεται και η ανακοίνωση των επικεφαλείς 9 ναυτικών σωματείων, με την οποία καταγγέλλουν το ΠΑΜΕ ότι διέκοψε με παρέμβαση των συνδικαλιστών του την συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ αργά την Κυριακή το βράδυ.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα (9/4) αποφάσισε να πραγματοποιηθεί κανονικά η διήμερη απεργιακή κινητοποίηση που είχε εξαγγείλει για τη Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη, αφού εξέτασε τις προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, τις οποίες δεν έκρινε ικανοποιητικές.
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση σκληραίνει της στάση της, δηλώνοντας ότι τα περιθώρια διαλόγου έχουν εξαντληθεί και πως θα λάβει όλα τα μέτρα για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα προχωρήσει το απαραδεκτο μέτρο επιστράτευσης και προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το πρωί της Δευτέρας δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει βούληση της κυβέρνησης για να ανασταλεί η απεργία και επανέλαβε ότι ο Οίκος Ναύτου θα πρέπει να παραμείνει όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Επιπλέον, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος δήλωσε το πρωί της Δευτέρας ότι η απόφαση για την 48ωρη απεργία των ναυτεργατών δεν έχει αλλάξει και ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει μόνο αν προκύψει κάτι πολύ σημαντικό ή βελτιωμένο από πλευράς της κυβέρνησης.
Ήδη, από χθες, Κυριακή, μετά τη συνάντηση της ΠΝΟ με την Αννα Διαμαντοπούλου, ο Γ.Χαλάς δήλωνε: «Δεν μείναμε ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις του υπουργείου, αλλά θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή». Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι άλλων σωματείων, τα οποία κινούνται σε απεργοσπαστική τροχιά, δήλωναν ότι η πρόταση της κ. Διαμαντοπούλου είναι βελτιωμένη και θα πρέπει να εξεταστεί.
ΝΑΥΑΓΗΣΑΝ ΤΑ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ
ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΕΙΛΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΕΠΙΣΕΙΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οι απεργοσπαστικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και του κυβερνητικού συνδικαλισμού στο πλαίσιο της ΠΝΟ τελικά απέτυχαν και ναυάγησαν, εκθέτοντας τους εμπνευστές τους.
Κανονικά θα πραγματοποιηθεί τελικά η 48ωρη απεργία των ναυτεργατών τη Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη, όπως αποφάσισε κατά τη σημερινή της συνεδρίαση, Δευτέρα 9/4, η Εκτελεστική Επιπροπή της ΠΝΟ. Η απόφαση ελήφθη με ψήφους 14 - 1.
Νωρίτερα, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γ.γ. της Ομοσπονδίας Γ. Χαλάς υποστήριξε ότι θα 'πρεπε να υπάρξει βούληση της κυβέρνησης για αναστολή της απεργίας και επανέλαβε ότι ο Οίκος Ναύτου θα πρέπει να παραμείνει όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση για την απεργία δεν έχει αλλάξει, τονίζοντας πως «η μόνη αντίδραση που έχουμε, είναι να αμυνθούμε μέσω των απεργιακών κινητοποιήσεων». Αναφερόμενος εξάλλου στις αντιδράσεις κοινωνικών ομάδων και εμπορικών φορέων για την απεργία, απέδωσε την επιλογή του χρόνου στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε αλλαγές για τον Οίκο Ναύτου μέσα στις εορτές. «Δεν πρόκειται να δεχθούμε τετελεσμένα, είτε αυτά αφορούν τα εργασιακά είτε τα ασφαλιστικά δικαιώματα, μέσα στο Πάσχα», διεμήνυσε.
ΑΠΕΙΛΕΣ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ
«Αφήστε να αποφασίσουν τι θα κάνουν και μετά όλα θα τα δούμε», είχε δηλώσει νωρίτερα, σε απειλητικό πνεύμα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παντελής Καψής σε συνέντευξή του στο ρ/σ Radio 9, ερωτηθείς τι θα πράξει η κυβέρνηση σε περίπτωση που επιμείνει στην απόφασή της η ΠΝΟ. «Το ζήτημα είναι ότι πρέπει να προστατευθεί η ομαλή διακίνηση των προϊόντων από τα νησιά, η ομαλή έξοδος για το Πάσχα και να προστατεύσουμε και το όνομα της χώρας για τον τουρισμό», σημείωσε και χαρακτήρισε για μία ακόμη φορά «τελείως αδικαιολόγητη» την απεργία.
ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΩΡΩΝ
Απεργοσπαστικές κινήσεις κάποιων ηγεσιών σωματείων, οι οποίες ξεκίνησαν από την Κυριακή (8/9), μετά τις υποθετικά «βελτιωμένες» προτάσεις της Α. Διαμαντοπούλου, προκαλούν τριγμούς στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Συγκεκριμένα Πρόεδροι ορισμένων σωματείων που συμμετέχουν στην ΠΝΟ φέρονται έτοιμοι να «σπάσουν» την απεργιακή κινητοποίηση της Τρίτης και της Τετάρτης. Στο πλαίσιο αυτό μάλλον εντάσσεται και η ανακοίνωση των επικεφαλείς 9 ναυτικών σωματείων, με την οποία καταγγέλλουν το ΠΑΜΕ ότι διέκοψε με παρέμβαση των συνδικαλιστών του την συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ αργά την Κυριακή το βράδυ.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα (9/4) αποφάσισε να πραγματοποιηθεί κανονικά η διήμερη απεργιακή κινητοποίηση που είχε εξαγγείλει για τη Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη, αφού εξέτασε τις προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, τις οποίες δεν έκρινε ικανοποιητικές.
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση σκληραίνει της στάση της, δηλώνοντας ότι τα περιθώρια διαλόγου έχουν εξαντληθεί και πως θα λάβει όλα τα μέτρα για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα προχωρήσει το απαραδεκτο μέτρο επιστράτευσης και προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το πρωί της Δευτέρας δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει βούληση της κυβέρνησης για να ανασταλεί η απεργία και επανέλαβε ότι ο Οίκος Ναύτου θα πρέπει να παραμείνει όπως ήταν μέχρι σήμερα.
Επιπλέον, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος δήλωσε το πρωί της Δευτέρας ότι η απόφαση για την 48ωρη απεργία των ναυτεργατών δεν έχει αλλάξει και ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει μόνο αν προκύψει κάτι πολύ σημαντικό ή βελτιωμένο από πλευράς της κυβέρνησης.
Ήδη, από χθες, Κυριακή, μετά τη συνάντηση της ΠΝΟ με την Αννα Διαμαντοπούλου, ο Γ.Χαλάς δήλωνε: «Δεν μείναμε ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις του υπουργείου, αλλά θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή». Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι άλλων σωματείων, τα οποία κινούνται σε απεργοσπαστική τροχιά, δήλωναν ότι η πρόταση της κ. Διαμαντοπούλου είναι βελτιωμένη και θα πρέπει να εξεταστεί.
Αλληλεγγύη στον δικαιο αγώνα των ναυτεργατών!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι στο πλευρό τους!!!
Αχ και να άναβαν εκατό χαλυβουργίες και 50 πνο και θα σου έλεγα εγω τι ανάσταση θα είχαμε,τι γιορτή μεγάλη άχ...
Γιοζεφ Κ
Είμαστε όλοι σε ένα τηγάνι και μας τηγανίζουνε και όταν έρθει ένας να σας σκουντήξει κάποιος λέγοντά σας “πρέπει κάτι να κάνουμε” του απαντάτε
ΑπάντησηΔιαγραφή“μη με ακουμπάς ζεσταίνομαι”.
Εύχομαι η απεργία να πετύχει. θα την στιρίξω όπως μπορώ. Χαίρομαι που ΠΑΣΟΚ ΝΔ εφοπλιστές και λοιπά κανάλια τους, κύριοι υπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση, επιτίθενται στους απεργούς. Αυτό στα μάτια μου υποδηλώνει πως κάτι σωστό κάνουν
Τεράστια μαγκιά των ναυτεργατών θα ήταν να πουν ,πλοιοκτήτες δώστε μας τα πλοία να πάει ο κόσμος στη δουλειά του για δυο μέρες κι εμείς δουλεύουμε τζάμπα για τον κόσμο δυο μέρες με εισητήριο μόνο για τα καύσιμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ συνδικαλισμός στην Ναυτιλία είναι μια ιδιάζουσα κατάσταση. Στα καράβια που είναι εν πλω απαγορεύεται η απεργία για ευνόητους λόγους. Φαντάζεστε να κάνει απεργία ένα πλήρωμα και να έχει φουρτούνα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπεργία μπορεί να γίνει μόνον όταν τα πλοία είναι στο λιμάνι, αλλά και αυτό δεν "παίζει" εύκολα στα ποντοπόρα και μεσογειακά (πιστεύω να καταλαβαίνετε την διαφορά μεταξύ ποντοπόρων, μεσογειακών και ακτοπλοϊκών). Στο παρελθόν τα ελληνικά πληρώματα ήσαν πλειοψηφία στα καράβια με Ελληνική σημαία. Το πλήρωμα του ποντοπόρου που θα απεργούσε θα αντικαθιστούταν μαζικά ή λίγο-λίγο και θα έμπαιναν στην μαύρη λίστα. Τώρα πια με ελάχιστα Ελληνικά πληρώματα θέμα απεργίας στα ποντοπόρα και μεσογειακά δεν υπάρχει.
Ακόμα και τις "καλές" εποχές οι ναυτεργάτες (Αξιωματικοί και πληρώματα) πολύ σπάνια ήσαν ενεργά μέλη των σωματείων τους, με εξοφλημένες συνδρομές ώστε να έχουν δικαίωμα ψήφου. Εγώ προσωπικά ήμουν μέλος της Ένωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ). Όταν ήταν να δώσω με πολλούς άλλους συναδέλφους εξετάσεις για το δίπλωμα Πλοιάρχου Β, οι εξετάσεις αναβάλλονταν συνεχώς, γιατί η ΠΕΠΕΝ έκανε "απεργία" και δεν έστελνε αντιπρόσωπο στην εξεταστική επιτροπή. Τι είδους "απεργία" ήταν αυτή, που κρατούσε έναν σεβαστό αριθμό συναδέλφων τους σε ανεργία μέχρι νεωτέρας δεν χρειάζεται να το σχολιάσω. Μαζευτήκαμε λοιπόν όλοι οι υποψήφιοι, πήγαμε στα γραφεία της ΠΕΠΕΝ και αφού τους τα "χώσαμε" χοντρά έστειλαν αντιπρόσωπο και οι εξετάσεις μας έγιναν κανονικά. Από τότε φυσικά απενεργοποιήθηκα από μέλος της ΠΕΠΕΝ.
Στα σωματεία των Ναυτών και Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) έχει επικρατήσει η μερίδα που στηρίζεται από το ΚΚΕ, από την δεκαετία του '80 μέχρι και σήμερα. Είναι απορίας άξιον ότι η ηγεσίες αυτών των σωματείων μπορούν και κερδίζουν τόσα χρόνια τις αρχαιρεσίες. Μόνον προσκείμενοι στο ΚΚΕ Ναύτες και Μηχανικοί είχαν όλα αυτά τα χρόνια δικαίωμα ψήφου? Δεν είναι πολύ παράξενο αυτό?
Από την άλλη πλευρά υπήρχαν πάντα τα λεγόμενα σωματεία σφραγίδες. Πως συντηρούνταν αυτά?
Τα κεφάλαια του ΝΑΤ εξανεμίστηκαν, λιγότερο από τα "θαλασσοδάνεια" και πολύ περισσότερο από τις Ελληνικές κυβερνήσεις. Δυστυχώς οι ναυτικοί δεν είχαν την δυνατότητα να αντιδράσουν. Οι συντάξεις κουτσουρεύτηκαν χοντρά.
Η ΠΝΟ "ξύπνησε" πολύ αργά και τώρα έχει εναντίον της τους νησιώτες, εργαζομένους στον Τουρισμό, ταξιδιώτες, κλπ.
Την 25η Μάρτη,στη Μυκονο δεν υπήρχε ψυχή.Ολα ήταν κλειστά,προφανώς δεν έχουν κρατήσεις ούτε για το Πάσχα.Η απεργια έφτεγε?Τους πηρε ο πονος για τον τουρισμό και τους νησιώτες? ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΔΥΝΑΤΑ ΑΓΩΝΑ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ.
ΔιαγραφήΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων
ΑπάντησηΔιαγραφή