άρθρο του Αντώνη Κακαρά για το Γκράνμα
Ο πατριωτισμός δεν έχει καμία σχέση με τον υπερεθνικισμό. Έχει αποδειχτεί στην πράξη πως όσοι από τους συνεργάτες των Γερμανών, από τους κουκουλοφόρους, από τους μαυραγορίτες κλπ παραπέμφθηκαν στα αρμόδια δικαστήρια δωσίλογων, αθωώθηκαν (πλην ελαχίστων) με το καινοφανές επιχείρημα πως ό,τι έκαναν το έκαναν για να προετοιμάσουν τον τόπο να αντισταθεί κατά του κομμουνιστικού κινδύνου!! Δηλαδή οι άνθρωποι (κατά τις αποφάσεις των δικαστηρίων) συνεργάστηκαν με τις αρχές κατοχής και τις υπηρέτησαν προδίδοντας την πατρίδα και συμμετέχοντας στο μακελειό του λαού μας από πατριωτισμό! Κάτι ανάλογο αλλά χειρότερο έκαναν οι διάδοχοί τους νεοδωσίλογοι στην Κύπρο το 1974 με το πραξικόπημα, παρέχοντας την ευκαιρία στους Τούρκους να εισβάλλουν. Και τούτο ανεξάρτητα από όποιες ευθύνες έχουν και «άλλοι» από τον πολιτικό κόσμο για τη συνέχεια της συμφοράς. Δικαστήρια δεν λειτούργησαν ποτέ γι’ αυτά, δυστυχώς!
Να θυμίσουμε στους τυχόν νοσταλγούς της δικτατορίας και του πατριωτισμού της χούντας, πως πεποίθηση κάποιων, τότε που την εκφράσανε και δημόσια, ήταν ότι, «από τους Τούρκους μπορεί κάποτε να απαλλαγεί η Κύπρος ενώ από τους Ρώσους και τον Κομμουνισμό που θα φέρει ο Μακάριος, ποτέ», επομένως προτιμούσαν την κατοχή και ιδού η συμφορά από τον υπερεθνικισμό. Ο Ιωαννίδης και οι οπαδοί του αποδέχονταν τη διπλή ένωση με κινητήρια δύναμη όχι την πρακτορίστικη σχέση με τους Τούρκους, και τη CIA, αλλά μια στρεβλή άποψη περί πατριωτισμού. Έτσι διευκόλυναν και ανέχτηκαν την εισβολή, ιδιαίτερα στην εκδήλωσή της!! Έχοντας ενημερωθεί και συμφωνήσει νωρίτερα το κατάλληλα σερβιρισμένο σχέδιο των Αμερικανών για τη διχοτόμηση (άρα τη διπλή ένωση), πίσω από την οποία βέβαια κρυβόταν η οριστική και αμετάκλητη ένταξη της μεγαλονήσου στη Δύση με την ενθυλάκωσή της στο ΝΑΤΟ. Κανείς σήμερα δεν αμφισβητεί αυτήν την ερμηνεία. Κανείς, εκτός από κάποιους υπερεθνικιστές που δέχονται το δεύτερο σκέλος περί Δύσης, αλλά κλείνουν τ’ αυτιά τους στο πρώτο περί των υπόγειων συμφωνιών. Αυτά όμως έγιναν, είναι πολύ πιο ωφέλιμο να το πάρουμε όλοι απόφαση πως έγιναν ακριβώς έτσι. Γι’ αυτό και δε λειτούργησαν δικαστικές διερευνήσεις και διώξεις. Η ιστορία όμως δεν έβαλε τελεία και παύλα ακόμα σ’ αυτά.
Ναι, είμαστε ένα με τους Ελληνοκύπριους…, και θα είμαστε ένα…, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμά τους, τα τραγούδια τους… είναι ελληνικά, οι αγώνες τους…, μακάρι να ανήκε και στο ελληνικό κράτος η Κύπρος, αλλά δεν ανήκει και σ’ αυτό συνυπεύθυνος είναι ο υπερεθνικισμός με το θανάσιμο αγκάλιασμά του. Η Κύπρος είναι χωριστό κράτος μέλος του ΟΗΕ και προς το παρόν αυτό δεν αλλάζει. Εκεί ζουν και οι Τουρκοκύπριοι, δεν είναι αθέατοι για να παριστάνουμε πως δεν κατοικούν στο νησί. Με τους Ελληνοκύπριους δεν είχαν, και απ’ ότι φαίνεται δεν έχουν, πρόβλημα, όσο δεν τσιγκλάνε αμφότερους οι υπερεθνικιστές εκατέρωθεν.
Όσον αφορά τα Σκόπια με τις βλέψεις τους και στο τμήμα της αρχαίας Μακεδονίας που ανήκει σήμερα στην Ελλάδα, καθώς και την έωλη και ανιστόρητη πίστη τους πως αποτελούν τους διάδοχους των αρχαίων Μακεδόνων, οι Έλληνες υπερεθνικιστές δεν κρύβουν την επιθυμία για τη μοιρασιά του κρατιδίου αυτού στις όμορες χώρες, ως λύση σ’ αυτές τις προκλήσεις.
Και ιδού τα απλά ερωτήματα: Κατ’ αρχήν τι κέρδισε η Κύπρος και η Ελλάδα με το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου; Παράλληλα δεν βλέπουν τη ζημιά που προκύπτει από τις εξαλλοσύνες άρα και τις αναγνωρίσεις του προς Βοράν κρατιδίου με τις καθυστερήσεις στη λύση του ονόματος και των λοιπών θεμάτων…; Δεν διαβάζουν τι κρύβεται πίσω από τις γραμμές των επισήμων δηλώσεων των «συμμάχων μας» αλλά και τα ακραία συνθήματα στις διαδηλώσεις στη χώρα μας; Δεν προτιμούν να βοηθήσουν και από πλευράς τους στο ξεκαθάρισμα των σχέσεών μας με τα Σκόπια μέσω ισχυρών και απαραβίαστων συμφωνιών με ακλόνητες εγγυήσεις και αντίστοιχες αλλαγές στο Σύνταγμα τους, στην εκπαίδευσή τους, στα σύμβολά τους κοκ; Δεν προτιμούν να εξασφαλιστούν τα σημερινά μας σύνορα, να μην προσβάλλει κανείς την ιστορία του τόπου μας; Δεν βλέπουν πως με την τακτική τους ρίχνουν νερό στο αυλάκι των Σκοπιανών υπερεθνικιστών, αυτό δεν το καταλαβαίνουν οι δικοί μας υπερεθνικιστές; Δεν τους έγινε μάθημα η Κύπρος; Δεν βλέπουν τον ορατό κίνδυνο στη Θράκη; Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας σε προτεκτοράτα δεν τους έγινε μάθημα; Δεν καταλαβαίνουν πως με τις ακρότητές τους δε βοηθούν να εξαλειφθεί ο εφιαλτικός κίνδυνος να γίνει και στη χώρα μας το ίδιο;
Είμαστε περήφανοι για τους νέους μας των στρατιωτικών σχολών, είμαστε περήφανοι γιατί προέρχονται (όπως και εμείς) από τον απλό λαό και όχι τους μεγαλοαστούς, είμαστε περήφανοι γιατί είναι πιο μορφωμένοι απ’ ότι εμείς τότε, και ελπίζουμε να σπουδάζουν εκπαιδευόμενοι σωστά την υπεράσπιση της πατρίδας που αγαπούν πάνω απ’ όλα.
Ας τους αφήσουν ήσυχους όσοι θεωρούν πως πίσω τους θα κρύβουν τις δικές τους υπερεθνικιστικές βλέψεις για το μέλλον αυτού του τόπου.
Κακαράς Αντώνης, μέλος ΚΕΘΑ, Αρχιπλοίαρχος εα
Ο πατριωτισμός δεν έχει καμία σχέση με τον υπερεθνικισμό. Έχει αποδειχτεί στην πράξη πως όσοι από τους συνεργάτες των Γερμανών, από τους κουκουλοφόρους, από τους μαυραγορίτες κλπ παραπέμφθηκαν στα αρμόδια δικαστήρια δωσίλογων, αθωώθηκαν (πλην ελαχίστων) με το καινοφανές επιχείρημα πως ό,τι έκαναν το έκαναν για να προετοιμάσουν τον τόπο να αντισταθεί κατά του κομμουνιστικού κινδύνου!! Δηλαδή οι άνθρωποι (κατά τις αποφάσεις των δικαστηρίων) συνεργάστηκαν με τις αρχές κατοχής και τις υπηρέτησαν προδίδοντας την πατρίδα και συμμετέχοντας στο μακελειό του λαού μας από πατριωτισμό! Κάτι ανάλογο αλλά χειρότερο έκαναν οι διάδοχοί τους νεοδωσίλογοι στην Κύπρο το 1974 με το πραξικόπημα, παρέχοντας την ευκαιρία στους Τούρκους να εισβάλλουν. Και τούτο ανεξάρτητα από όποιες ευθύνες έχουν και «άλλοι» από τον πολιτικό κόσμο για τη συνέχεια της συμφοράς. Δικαστήρια δεν λειτούργησαν ποτέ γι’ αυτά, δυστυχώς!
Να θυμίσουμε στους τυχόν νοσταλγούς της δικτατορίας και του πατριωτισμού της χούντας, πως πεποίθηση κάποιων, τότε που την εκφράσανε και δημόσια, ήταν ότι, «από τους Τούρκους μπορεί κάποτε να απαλλαγεί η Κύπρος ενώ από τους Ρώσους και τον Κομμουνισμό που θα φέρει ο Μακάριος, ποτέ», επομένως προτιμούσαν την κατοχή και ιδού η συμφορά από τον υπερεθνικισμό. Ο Ιωαννίδης και οι οπαδοί του αποδέχονταν τη διπλή ένωση με κινητήρια δύναμη όχι την πρακτορίστικη σχέση με τους Τούρκους, και τη CIA, αλλά μια στρεβλή άποψη περί πατριωτισμού. Έτσι διευκόλυναν και ανέχτηκαν την εισβολή, ιδιαίτερα στην εκδήλωσή της!! Έχοντας ενημερωθεί και συμφωνήσει νωρίτερα το κατάλληλα σερβιρισμένο σχέδιο των Αμερικανών για τη διχοτόμηση (άρα τη διπλή ένωση), πίσω από την οποία βέβαια κρυβόταν η οριστική και αμετάκλητη ένταξη της μεγαλονήσου στη Δύση με την ενθυλάκωσή της στο ΝΑΤΟ. Κανείς σήμερα δεν αμφισβητεί αυτήν την ερμηνεία. Κανείς, εκτός από κάποιους υπερεθνικιστές που δέχονται το δεύτερο σκέλος περί Δύσης, αλλά κλείνουν τ’ αυτιά τους στο πρώτο περί των υπόγειων συμφωνιών. Αυτά όμως έγιναν, είναι πολύ πιο ωφέλιμο να το πάρουμε όλοι απόφαση πως έγιναν ακριβώς έτσι. Γι’ αυτό και δε λειτούργησαν δικαστικές διερευνήσεις και διώξεις. Η ιστορία όμως δεν έβαλε τελεία και παύλα ακόμα σ’ αυτά.
Ναι, είμαστε ένα με τους Ελληνοκύπριους…, και θα είμαστε ένα…, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμά τους, τα τραγούδια τους… είναι ελληνικά, οι αγώνες τους…, μακάρι να ανήκε και στο ελληνικό κράτος η Κύπρος, αλλά δεν ανήκει και σ’ αυτό συνυπεύθυνος είναι ο υπερεθνικισμός με το θανάσιμο αγκάλιασμά του. Η Κύπρος είναι χωριστό κράτος μέλος του ΟΗΕ και προς το παρόν αυτό δεν αλλάζει. Εκεί ζουν και οι Τουρκοκύπριοι, δεν είναι αθέατοι για να παριστάνουμε πως δεν κατοικούν στο νησί. Με τους Ελληνοκύπριους δεν είχαν, και απ’ ότι φαίνεται δεν έχουν, πρόβλημα, όσο δεν τσιγκλάνε αμφότερους οι υπερεθνικιστές εκατέρωθεν.
Όσον αφορά τα Σκόπια με τις βλέψεις τους και στο τμήμα της αρχαίας Μακεδονίας που ανήκει σήμερα στην Ελλάδα, καθώς και την έωλη και ανιστόρητη πίστη τους πως αποτελούν τους διάδοχους των αρχαίων Μακεδόνων, οι Έλληνες υπερεθνικιστές δεν κρύβουν την επιθυμία για τη μοιρασιά του κρατιδίου αυτού στις όμορες χώρες, ως λύση σ’ αυτές τις προκλήσεις.
Και ιδού τα απλά ερωτήματα: Κατ’ αρχήν τι κέρδισε η Κύπρος και η Ελλάδα με το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου; Παράλληλα δεν βλέπουν τη ζημιά που προκύπτει από τις εξαλλοσύνες άρα και τις αναγνωρίσεις του προς Βοράν κρατιδίου με τις καθυστερήσεις στη λύση του ονόματος και των λοιπών θεμάτων…; Δεν διαβάζουν τι κρύβεται πίσω από τις γραμμές των επισήμων δηλώσεων των «συμμάχων μας» αλλά και τα ακραία συνθήματα στις διαδηλώσεις στη χώρα μας; Δεν προτιμούν να βοηθήσουν και από πλευράς τους στο ξεκαθάρισμα των σχέσεών μας με τα Σκόπια μέσω ισχυρών και απαραβίαστων συμφωνιών με ακλόνητες εγγυήσεις και αντίστοιχες αλλαγές στο Σύνταγμα τους, στην εκπαίδευσή τους, στα σύμβολά τους κοκ; Δεν προτιμούν να εξασφαλιστούν τα σημερινά μας σύνορα, να μην προσβάλλει κανείς την ιστορία του τόπου μας; Δεν βλέπουν πως με την τακτική τους ρίχνουν νερό στο αυλάκι των Σκοπιανών υπερεθνικιστών, αυτό δεν το καταλαβαίνουν οι δικοί μας υπερεθνικιστές; Δεν τους έγινε μάθημα η Κύπρος; Δεν βλέπουν τον ορατό κίνδυνο στη Θράκη; Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας σε προτεκτοράτα δεν τους έγινε μάθημα; Δεν καταλαβαίνουν πως με τις ακρότητές τους δε βοηθούν να εξαλειφθεί ο εφιαλτικός κίνδυνος να γίνει και στη χώρα μας το ίδιο;
Είμαστε περήφανοι για τους νέους μας των στρατιωτικών σχολών, είμαστε περήφανοι γιατί προέρχονται (όπως και εμείς) από τον απλό λαό και όχι τους μεγαλοαστούς, είμαστε περήφανοι γιατί είναι πιο μορφωμένοι απ’ ότι εμείς τότε, και ελπίζουμε να σπουδάζουν εκπαιδευόμενοι σωστά την υπεράσπιση της πατρίδας που αγαπούν πάνω απ’ όλα.
Ας τους αφήσουν ήσυχους όσοι θεωρούν πως πίσω τους θα κρύβουν τις δικές τους υπερεθνικιστικές βλέψεις για το μέλλον αυτού του τόπου.
Κακαράς Αντώνης, μέλος ΚΕΘΑ, Αρχιπλοίαρχος εα
Πάντως το "εθνικισμός" αρκεί (δεν έχει κάποια έννοια το "υπερεθνικισμός").
ΑπάντησηΔιαγραφήO ''υπερεθνικισμός'' ( γενικώς ο εθνικισμός) δεν μπορεί να κριθεί γενικότερα ως κάτι ''επικίνδυνο'' ή ''ακίνδυνο'' ή ''χρήσιμο''. Όλα εξαρτιόνται απο το timing στο οποίο εκδηλώνεται ως κρατική εξωτερική πολιτική και πάντα φυσικά σε συνάρτηση με το endgame. Υπο προϋποθέσεις μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμος και να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για να πάει μια χώρα μπροστά ( παραδείγματα η Ελλάδα του 1911 και η Γερμανία το 1870) και υπο άλλες προϋποθέσεις μπορεί να αποβεί καταστροφικός ( παραδείγματα η Ελλάδα του 1897 και η Γαλλία το 1870).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπομένως το κείμενο απορρίπτεται διότι γενικεύει απαράδεκτα και χωρίς να λαμβάνει υπ'όψιν του τα ιστορικά προηγούμενα, το δε βασικό παράδειγμα που χρησιμοποιεί για να καταδείξει τους ''κινδύνους'' που κρύβει ο εθνικισμός ( Κύπρος) είναι άχρηστο διότι θυμίζει κριτική για τα συστήματα που χρησιμοποίησαν και τις αλλαγές που έκαναν δύο ποδοσφαιρικές ομάδες σε ένα αγώνα που ήταν στημένος.
Ναι αλλά το στήσιμο θέλει και βιτρίνα, και ηθοποιούς. Και ο εθνικισμός προσφέρεται. Αρά το κείμενο δεν απορρίπτεται. Απορρίπτεται ο εθνικισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήπρος ανωνυμο 9:57
ΑπάντησηΔιαγραφήο εθνικισμος ειναι επικινδυνος By default που λενε! τι παει να πει σωστος χρονισμος;;;;
για το 1911 αναφερεσαι στους βαλκανικους πολεμους;
πως καταφερνεις να μπερδευεις τον πατριωτισμο, με τους ιμπεριαλιστικους πολεμους και την εθνικιστικη μπαρουφα για αλυτρωτες πατριδες - και σου μιλαει ανθρωπος που καταγεται απο τα βαθη της μικρας ασιας- και της υπεροχης της ελληνικης (εδω γελαμε) φυλης απεναντι στους υπαναπτυκτους;!;!;! μογγολους κατα τα λεγομενα τους...
μπορει το κειμενο να δειχνει στα ματια μου να θελει λιγο δουλια ακομα και επεκταση αλλα δεν απορριπτεται για τον λογο που λες
modesto
Το κείμενο θεωρεί έτσι γένικα σαν πρόβλημα τον εθνικισμό χωρίς να βλέπει ότι ο εθνικισμός είναι γέννημα του καπιταλισμού και αξιοποιείται για να χειραγωγήσει τις μάζες, το κείμενο στερείται οικονομικής και κοινωνικής ανάλυσης. Από εκεί και πέρα σαν ένα κείμενο που στρέφεται μόνο κατά του εθνικισμού, παρουσιάζει τα αποτελέσματα αυτής της σύνδεσης εθνικισμού-καπιταλιστικού συστήματος αρκετά καλά(για ένα τέτοιο κείμενο ποθ δε 'βλέπει' το σύστημα μπορεί να θεωρηθεί προοδευτικό και εντάξει το έγραψε ένας πρώην στρατιωτικός εάν έβγαινε από πολιτικό φορέα έχριζε άξιο κριτικής).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εθνική συνείδηση είναι κάτι πιο γενικό, στην περίπτωση του εθνικισμού όμως αξιοποιείται ώστε ο λαός να μη βλέπει τον κόσμο με ταξική ματιά. Ο εθνικισμός είναι σαν τον έρπη, απλά περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να εκδηλωθεί(αξιοποιηθεί).
προς τον modesto!
ΑπάντησηΔιαγραφήή δεν είσαι έλληνας, ή είσαι προδότης. δεν μπορεις να μου λες οτι καταγεσαι απο την μικρα ασια και να μην την θεωρεις αλυτρωτη πατριδα. τους παππουδες σου κ τις γιαγιαδες σου σκοτωναν, εκαιγαν και βιαζαν οι τουρκοι. και μια περιοχη ελληνικη την κανανε τουρκικη.
εθνικισμος ειναι η αγαπη προς την πατριδα, το εθνος και τους ανθρωπους που το απαρτιζουν.
ο εθνικισμος δεν εχει σχεση ουτε με αμερικανους ουτε με ρωσους, γενικα δεν εχει σχεση με νταβατζηδες σε λαους.
το να αγαπας την πατριδα σου δεν σημαινει οτι μισεις τους αλλους λαους. καθε αλλο. ενας εθνικιστης σεβεται τους παντες.
και σαν κομμουνιστης που ειμαι θα πολεμησω οποιον τολμησει να εισαβαλει στην ελλαδα.
ο αγωνας ειναι ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΣ και ταυτοχρονα ΤΑΞΙΚΟΣ
ολα τα αλλα ειναι προδοτικα!!
θα παρακαμψω το σχολιο περι προδοτη, γιατι θα καταληξουμε να τσακωνομαστε οπως με τον αναγωνστη, οχι οτι το δεχομαι απλα δεν το σχολιαζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήο κομμουνιστης δεν θεωρει ως βασικη αντιθεση την θρησκευτικη ή την εθνικη καταγωγη. ο κομμουνιστης θεωρει βασικη αντιθεση την αντιθεση εκμεταλευομενος/εκμεταλευτης. την αντιθεση του κατοχου των μεσων παραγωγης και αυτου που εχει μονο τα "χερια" του.
εθνικισμος δεν ειναι η δευτερη παραγραφος σου. το ελληνικο κρατος το απαρτιζουν και επιφανεις αντρες του εφοπλιστικου κεφαλαιου που ειναι απο τα μεγαλυτερα του κοσμου και απο τα ποιο αδιστακτα, τραπεζιτες, βιομηχανοι. αισθανεσαι αγαπη και για αυτους;
δεν ξερω πως το σκεφτεσαι στο μυαλο σου, αλλα ενας εθνικιστης ΔΕΝ σεβεται τους παντες, στο λημα εθνικιστης στα λεξικα αν εβαζαν και φωτο δεν ηθελες να δεις ποιοι θα ηταν.
μην αρχισουμε και τα αντιεπιστημονικα περι ελληνικοτητας κ.α.
θα πρεπει να συζητησουμε το πως στην συγχρονη "ελληνικη" ιστορια απο την μια μερα στην αλλη με μια αποφαση βαφτιστηκε το βυζαντινο κρατος που σφαγιασε εκαψε και κατεστρεψε μεγαλο κομματι του αρχαιου ελληνικου πολιτισμου και πληθυσμου (αρχαιου πολιτισμου που πεθαινε ετσι και αλλιως αφου ποτε δεν μπορεσε να εξελιχθει στο περασμα της κοινωνιας σε ανωτερες μορφες οικονομικης οργανωσης) σε ελληνικο. ή να αρχισουμε για το ποια φυλή πρωτοκατοικισε σε καποιο μερος. ξεφευγουμε και η αντιθεση δεν ειναι αυτη.
σε τελικη ακομα και για την μικρασιατικη καταστροφη το κεφαλαιο με τους εκφραστες των συμφεροντων του φταιει.
δεν εχεις κατοχη για να κανεις εθνικοαπελευθεροτικο αγωνα. αυτες ειναι κορωνες των καζακηδων και των συναυτο μπας και τσιμπισουν κανα ανθρωπο παραπερα, για να ξυπνησουν των πατριωτισμο του λαου.
για το τι κανουν οι κομμουνιστες σε αντιστοιχες περιπτωσεις να ξαναθυμησω τα γραμματα του ζαχαριαδη.
Υ.Γ. γιατι δεν μπορω να χωνεψω τα περι περιοχων που ανηκουν σε καποιον εσαει.
τα "ελληνικα" φυλλα πως εγκατασταθηκαν στα βαθη της ανατολης (που καταγομαι), πως πηγαν στην σικελια; πως πηγε ο αλεξανδρος μεχρι την ινδια; οι βυζαντινοι πως εφτασαν μεχρι την ισπανια(αληθειατο βυζαντινο κρατος προεκυψ με απρθεονογεννεση;;; πως φιαχτηκε;) τους προσκαλεσαν οι ηδη υπαρχοντες πληθυσμοι να τους δωσουν τα φωτα τους; και τι εγιναν αυτοι οι πληθυσμοι που ευκολα τους "ξεχναει" η επισημη ελληνικη ιστορια.
αντε γιατι θα τρελαθουμε με αυτα που ακουμε... ειχα ακουσει για χριστιανοκομμουνιστες, για οτι θες κομμουνιστες αλλα για εθνικιστες κομμουνιστες.......ομολογω πρωτη φορα.
εκτος και αν χρηστο εχεις δικια σου ερμηνεια για το τι εστι εθνικιστης, μοναδικη, περα απο τον υπολοιπο κοσμο οποτε παω πασω και θεωρησε ολα τα παραπανω ως μη γενομενα
modesto
οπως σου ειπα ο αγωνας ειναι και εθνικοαπελευθερωτικος και ταξικος.
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχως εχουμε προβλημα με ολους μας τους γειτονες χωρις να τα εχουμε προκαλεσει και στην τελικη εδαφη μας ειναι ακομα υπο κατοχη (β. ηπειρος, μικρα ασια, ιμβρος, τενεδος, ποντος, κυπρος κ.α)
το ξερω οτι διαφωνεις αλλα αυτη ειναι η αληθεια.
και οπως και στον ταξικο αγωνα οσο δεν ζητας, σου παιρνουν και αυτα που εχεις,, ετσι και στα εθνικα θεματα. ποτε μεχρι σημερα δεν εχουμε υπαρξει ελευθερο κρατος στην ολοτητα του.
και ο κομμουνισμος θελω να επιβληθει στην ολοτητα του ελληνικου κρατους.
και αν δεν εχεις ξανακουσει για πατριωτες και εθνικιστες κομμουνιστες, αυτο σημαινει οτι εχεις περιορισμενη κοινωνικοτητα
καλα ναι υπαρχει και ο αι βασιλης.. ο κομμουνιστης ειναι εξορισμου πατριωτης αλλα οχι εθνικιστης και σου ξαναλεω, αν εχεις δικια σου αποψη για το πως οριζεται ο εθνικιστης περαν του υπολοιπου κοσμου πεστο μου για να μην το συνεχισουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήποια εδαφη μωρε υπο κατοχη;;;
αν ειχες μια πιθανοτητα σαν αστικο κρατος να τα διεκδικησεις, οι ταγοι του στα αφαιρεσαν γιατι με τις επιλογες τους αφελληνησαν τον πλυθησμο σε ποντο,μικρα ασια και στα νησια, οποτε δεν εχεις κανενα ερισμα (απο την σκοπια των αστων μιλαω, οχι την κομμουνιστικη) για επεκτατικες βλεψεις με τον πληθυσμο ως προσχημα, στην κυπρο το θεμα εχει ληχθει με την αποφαση των κυπριων για μη ενωση και αν δεχθεις οτι γεννατε ζητημα συνορων με την αλβανια για την Β. ηπειρο τοτε ανηγεις ζητημα με την θρακη μονος σου και πιστεψε με οι τουρκοι εχουν κανει απιστευτοη δουλια για να προσεγγισουν τους μουσουλμανους ΕΛΛΗΝΕΣ και να τους στρεψουν εναντιον του ελληνικου κρατους.
πως; οταν το ελληνικο κρατος τους αντιμετωπιζει σαν εχθρους και τους ριχνει στην ανεχεια και στην φτωχια, οι τουρκοι τους στελνουν λεφτα με τον ενα ή αλλο τροπο και οταν στο τελευταιο χωριο στα συνορα 2ωρες απο ξανθη υπαρχει η χουριετ στις 8 το πρωι και τα παιδακια εχουν φανελες φενερμπαχτσε γιατι ολοι εχουν δορυφορικα εκ τουρκιας την ωρα που δεν πιανει ουτε η νετ καταλαβαινεις τι γινεται.
και βαζω ενα ερωτημα...εστω οτι στην τουρκια το εκει ΚΚ παιρνει την εξουσια...εσυ ως ΚΚΕ ή ως κομμουνιστης βαζεις ζητημα αλυτρωτισμου να φυγει μια επαρχια κυριαρχου σοσσιαλιστικου κρατους και να ερθει στην αγκαλη του δικου σου καπιταλιστικου; ή τωρα επειδη ειναι και τα 2 καπιταλιστικα σου δινεται το δικαιωμα;;;;
και ξαναπαμε πως οριζεις το ελληνικο κρατος; με ποια αρχη και απο ποτε;
modesto
αυτο που ειπες στο τελος ειναι το κλειδι της υποθεσης. με την δικια σου λογικη αν γινει η τουρκια κομμουνιστικη, εσυ και αυτοι που εχουν τις ιδιες αποψεις με εσενα, θα αγωνιζεστε για να γινουν η θρακη, η κυπρος, και το αιγαιο τουρκικα εδαφη και κατ επεκταση κομμουνιστικα. επισης στην ιδια περιπτωση δεν θα διεκδικειτε(εννοειται) μ. ασια, τενεδο κλπ
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το δεχομαι για κανενα λογο!!!!
και αν γινει οπως με τα σκοπια? που ετσι θα γινει καποια στιγμη. απο κομμουνιστικη γιουγκοσλαβια αλλξανε και πλεον ειναι καπιταλιστικα κρατη.
με το σκεπτικο σου τη μακεδονια που την διεκδιουσαν και βουλγαροι κ γιουγκοι θα επρεπε να τη νειχαμε δωσει για να σωθει.
και θα το τελειωσω εδω γιατι πραγματικα δεν εχει νοημα να συνεχιζουμε.
μακρι να μην υπηρχαν συνορα και να ητανε ολη η γη κοκκινη.
η απαντηση στη νεα ταξη πραγματων των πολυεθνικων και του καφαλαιου ειναι ο πολεμος στη ν παγκοσμιοποιηση. αρα εθνικισμος και πατριωτισμος με τους ορους τους δικους μου που λες οτι δεν τους καταλαβαινεις.
τα λεμε σε σχολια αλλου αρθρου..........
τι λες μωρε; ποιος σου ειπε οτι θα αγωνιστουμε να γινουν τουρκικα;
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταλαβαινεις την ουσια της εκμεταλευσης και απο ποιους προερχεται και σε ποιους πηγαινει;
εγω σου εκανα υποθετικη ερωτηση για ενα συγκεκριμενο πργαμα και μου απαντας αλλα νταλα κουτρουβαλα της παρασκευης το γαλα.
υποσχεθηκα στον εαυτο μου να μην κανιβαλιζω απο το πληκτρολογιο και το γεγονος οτι δεν απανταω οπως σου αξιζει μην (για το στυλ) μην το παιρνεις ως αδυναμια.
για να μπορουμε να συντονιστουμε στην κουβεντα πρεπει να εχουμε κοινες εννοιες.
οταν λεμε κομμουνιστης δεν εχουμε στην εικονα βουδιστη μοναχο, οταν λεμε παπας δεν φανταζομαστε καποιον με τηβενο. ετσι λοιπον εθνικιστης σημαινει ενα πραγμα και οχι αυτο που εχεις εσυ στο κεφαλι σου. επισης κομμουνιστης εθνικιστης υπαρχει οσο υπαρχει τυρανοσαυρος στον εθνικο κηπο
καληνυχτα και καλη τυχη
modesto