10 Απριλίου 2015

«Οι πολιτικοί πρόσφυγες δεν σας συγχαίρουν για το έργο σας» (Κριτική για την ταινία «FILS DE GRÈCE»)

Από τον "Οικοδόμο"


Η αναγνώστρια του ιστολογίου Βούλα Καραμπίδου, παιδί πολιτικών προσφύγων η ίδια, με επιστολή που μας έστειλε αναφέρεται στη νέα ταινία του Διον. Γρηγοράτου.

 

«FILS DE GRÈCE»

 
Ονομάζομαι Βούλα Καραμπίδου. Κατάγομαι από οικογένεια ανταρτών πολιτικών προσφύγων στην Λαϊκή Δημοκρατία της Βουλγαρίας. Η ίδια γεννήθηκα στην πόλη Πέρνικ όπου και έζησα μέχρι τα 17 μου χρόνια, οπότε και ακολούθησα τους γονείς μου στην Ελλάδα.
Με μία παρέα φίλων γυναικών πολιτικών προσφύγων από την Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία  και Σοβιετική Ένωση, πληροφορηθήκαμε για την δημιουργία ταινίας με αναφορά στο παιδοσώσιμο και με μεγάλη αγωνία περιμέναμε την προβολή της στους κινηματογράφους.
Μπαίνω στον κόπο να γράψω αυτήν την κριτική για την ταινία απευθυνόμενη στον δημιουργό της ταινίας κ. Διονύση Γρηγοράτο, επειδή η ταινία όχι απλώς δεν μας ικανοποίησε, όχι μόνο διέψευσε κάθε προσδοκία μας, αλλά και γιατί θεωρούμε το περιεχόμενο της και «την πολιτική των ίσων αποστάσεων», άκρως συκοφαντική και διαστρεβλωτική των πραγματικών γεγονότων. 
Επειδή στην έρευνα σας πολλά ιστορικά γεγονότα τα παραβλέψατε είτε άθελα σας είτε σκόπιμα θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα εξής:
 
1.Τα τριάντα περίπου χιλιάδες παιδιά  που ο Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας αποφάσισε να τα διασώσει, μεταφέροντας τα από τα πεδία της μάχης στο ασφαλές καταφύγιο των Λαϊκών Δημοκρατιών, ήταν παιδιά ανταρτών και μετακινήθηκαν με την έγκριση των γονιών τους -και όπου δεν υπήρχαν, των στενότερων συγγενών-για να σωθούν από τις υπάρχουσες πολεμικές συνθήκες. Τα θέριζε η πείνα, οι αρρώστιες, οι ψείρες, ο τρόμος επίθεσης των Μάηδων, του στρατού και από  τις αεροπορικές επιθέσεις των αμερικανών με βόμβες ΝΑΠΑΛΜ.
2.Αγώνα δρόμου έκαναν και οι επιτροπές της Φρειδερίκης οι οποίες άρπαζαν  τα παιδιά των ανταρτών  για να δημιουργήσουν τα νέα σώματα γενίτσαρων στα Ιωάννινα, στην Κέρκυρα, στην Καβάλα και αλλού.
3. Ο Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας, το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και η Προσωρινή Δημοκρατική Κυβέρνηση φρόντισαν να  φύγουν τα παιδιά συγκροτημένα και  οργανωμένα. Φιλοξενήθηκαν σε παλάτια, πύργους και επαύλεις. Τα παιδιά αυτά, ΟΛΑ πήγαν σχολείο, έμαθαν τέχνες, σπούδασαν. Δημιούργησαν οικογένειες, έκαναν παιδιά και εγγόνια τα οποία επίσης σπούδασαν και  απόκτησαν πολύπλευρη μόρφωση. 

Μας έκανε εντύπωση το ύφος, το ήθος και οι χαρακτήρες των πολιτικών προσφύγων στην ταινία σας. Επειδή είμαι πολιτικός πρόσφυγας και συναναστρέφομαι με πολιτικούς πρόσφυγες, θέλω να σας τονίσω ότι ήμαστε άνθρωποι αγωνιστές, που επιστρέψαμε με εφόδια μόρφωσης, επαγγελματικά και πολιτιστικά.
Ως χαρακτήρες στην πλειονότητα μας ήμαστε δυναμικοί, εργατικοί, τολμηροί και για αυτό προκόψαμε και μετά την επιστροφή  μας στην πατρίδα, παρά της αντίξοες καπιταλιστικές συνθήκες στην Ελλάδα.   
Στο «DNA» και στην ανατροφή που πήραμε από τους γονείς μας και το σοσιαλιστικό σύστημα που μας γαλούχησε, εξακολουθεί να υπάρχει αγωνιστικότητα γι αυτό  ακόμα και σήμερα οι περισσότεροι βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή των ταξικών αγώνων του λαού μας με ανοικτό το πρόσωπο και την καρδιά μας, χωρίς κουκούλες.
Με το υλικό που διαθέτατε θα μπορούσατε να φτιάξετε μια ταινία που θα σας έδινε μια θέση ανάμεσα στους τίμιους καταγραφείς της Ιστορίας. Δυστυχώς όμως επιλέξατε να γίνετε αρεστός στους επίσημους παραχαράκτες της Ιστορίας.

 

Οι πολιτικοί πρόσφυγες δεν σας συγχαίρουν για το έργο σας.

Παραθέτω ορισμένα αποσπάσματα από διηγήσεις μαχητριών του ΔΣΕ και παιδιών στα οποία το παιδοσώσιμο του Δ.Σ.Ε. έδωσε την ευκαιρία να μεγαλώσουν στις πρώην Λαϊκές Δημοκρατίες. Στις μαρτυρίες τους βασίστηκε  το θεατρικό έργο  «Με την σκέψη στην πατρίδα» της Ιωάννας Στεφανίδου. 
Το 1948 μπορεί να ήταν μικρά τα παιδιά για  να μπορούν να μιλήσουν, μα σήμερα κύριε Γρηγοράτε μπορούν και λένε :

 « Να γράψω τη βιογραφία μου;
   Είναι ίδια με όλων αυτών των τότε παιδιών (1948-1949) που φύγανε απ’ την Ελλάδα λόγου πολέμου, το λεγόμενο «παιδομάζωμα».
   Ναι, μας φιλοξένησαν οι Ανατολικές χώρες. Άνοιξαν τις αγκαλιές τους και μας έδωσαν όλα όσα έπρεπε να έχει ένα παιδί, μακριά από Πατρίδα και γονείς.
Στα Έμπεδα, Δ.Σ. Έβρου, συγκεντρωθήκαμε πολλά παιδιά. Φεύγαμε για να σωθούμε από τους βομβαρδισμούς και το παιδομάζωμα της Φρειδερίκης. Στα σύνορα Βουλγαρίας – Ελλάδας μας περίμεναν βουλγάρικα αυτοκίνητα για να μας πάνε στη φιλόξενή τους χώρα….
  ….. Έτυχε κι εγώ να απολαύσω όλα τα αγαθά των χωρών που έζησα (Βουλγαρία, Ουγγαρία, Σοβιετική Ένωση). Πάντα με το όνειρό μου (που εκπληρώθηκε) να σπουδάσω υποκριτική. Και φτάνοντας στη Σοβιετική Ένωση  το 1954, όπου αντάμωσα με τον πατέρα μου ύστερα από πολλά χρόνια στην πόλη Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν, είχα την τύχη την ίδια κιόλας χρονιά να μπω στο Πανεπιστήμιο Υποκριτικής της Τασκένδης.
….Το θέατρό μας έγινε ερασιτεχνικό, με βάση εμάς που τελειώσαμε το πανεπιστήμιο, χωρίς καμία αμοιβή. Δουλεύαμε στις δουλειές μας και τα απογεύματα τρέχαμε να κάνουμε πρόβες για την παράσταση που ετοιμάζαμε.
   Αυτό γινόταν όχι γιατί μονάχα Αγαπούσαμε το θέατρο αλλά και γιατί έπρεπε να συμβάλλουμε και στην πολιτιστική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας που γεννήθηκαν στην Τασκένδη. Έπρεπε να μάθουν ήθη και έθιμα, λογοτεχνία και δραματουργία.
  Δέσποινα Πεϊκου - ηθοποιός, παιδαγωγός, χοροδιδάσκαλος και δασκάλα της ελληνικής γλώσσας στην Τασκένδη της Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία του Ουζμπεκιστάν
 

«…Ευχαριστούμε τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες που μας αγάπησαν και φρόντισαν χιλιάδες παιδιά, τα γλίτωσαν απ΄ τις βόμβες, θεράπευσαν εκατοντάδες μαχητές, φρόντισαν για τη μόρφωση τους, τους τοποθέτησαν σε εργοστάσια, τεχνικές σχολές, ακόμη και οι ανάπηροι βρήκαν δουλειά ανάλογα με τις αναπηρίες τους.
…Οι πρόσφυγες  δούλεψαν συνειδητά και τίμια ξεπερνούσαν το καθημερινό τους πλάνο. Πήραν μετάλλια  χρυσά, αργυρά και χάλκινα, χρηματικά ποσά, δωρεάν παραθέριση σε λουτρά και στο εξωτερικό. ..» Απόσπασμα από το βιβλίο «Γαρέφω»
Φρεγγίδου -Μητρολιού Ελπίδα (Γαρέφω)–μαχήτρια του ΔΣΕ, Υπολοχαγός Πεζικού , Υπολοχαγός Υγειονομικής Υπηρεσίας,  Πολιτική Πρόσφυγας στη Λαϊκή Δημοκρατία της  Τσεχοσλοβακίας


«….Στην Μπερκόβιτσα καθίσαμε γύρω στους 10 μήνες και από εκεί φύγαμε για τον Παιδικό Σταθμό του Σλίβεν με 450 παιδιά, από 7 χρονών έως 17-18 χρονών, ελληνόπουλα.  Το κόμμα όρισε  τον Βασίλη τον  άνδρα μου, ως υπεύθυνο στους παιδικούς σταθμούς, και εμένα στο βοηθητικό προσωπικό. Στο Σλίβεν καθίσαμε 9 μήνες, αφού πρώτα προωθήσαμε 100 παιδιά από τα μεγαλύτερα σε τεχνικές σχολές στην Ανατολική Γερμανία. Μετά από το Σλίβεν  πήγαμε στον Παιδικό Σταθμό του Καρλόβου με περίπου 700 παιδιά  διαφόρων  ηλικιών. Από κι 200 παιδιά μεταφέρθηκαν  στην Τσεχοσλοβακία. Μετά από το Κάρλοβο  στο Πάβελ Μπάνια, επίσης στον Παιδικό Σταθμό με 500 παιδιά διαφόρων  ηλικιών.
Τα περισσότερα ήταν ορφανά, ιδιαίτερα από πατέρα. Είχαν σκοτωθεί. Αυτό που κάναμε ήταν παιδοσώσιμο, τα γλιτώσαμε.  Τα παιδάκια μας είχαν την καλύτερη τροφή. Είχαν και του πουλιού το γάλα.
   Συνολικά στους Παιδικούς Σταθμούς δουλέψαμε γύρω στα 3 χρόνια. Από το 1949 έως το 1951 και πρέπει να το σημειώσω αυτό, γιατί ήταν η πραγματικότητα.  Δουλέψαμε στου Παιδικούς Σταθμούς χωρίς αμοιβή. Για τα παιδιά μας, τα ελληνόπουλα. Χαλάλι τους.»
 Αθανασία Τσίκουλα –ΕΠΟΝιτισσα, μαχήτρια του ΔΣΕ, συνταξιούχος γεωπόνος, Πολιτική Πρόσφυγας στη Λαϊκή Δημοκρατία της Βουλγαρίας.

«…Είμαι παιδί του εμφυλίου πολέμου από το χωριό Μάνη-Έβρου, που έχει πάνω από 100 νεκρούς πατριώτες. Εμάς δεν μας πήρανε οι αντάρτες με το ζόρι. Μας ανάγκασε η ίδια η κατάσταση. Αναγκαστήκαμε  να αφήσουμε το σπίτι μας, -μαζί με την μητέρα μας και τέσσερα ανήλικα και παππούδες. Μας ανάγκασε η μεγάλη τρομοκρατία.
Κάθε μέρα να χτυπάνε την πόρτα και να ψάχνουνε τον πατέρα μου, να ρωτάνε που βρίσκετε, να στήνουνε στον τοίχο τον παππού μου και το αδερφάκι μου δύο χρονών, με το όπλο απέναντι και να κράζουνε σαν τα μαύρα κοράκια και να ρωτάνε ¨που είναι ο γιός σου, θα σας σκοτώσουμε όλους¨. Ο πατέρας μου είχε είδη σκοτωθεί, δεν το ξέραμε. Να ξυλοκοπούνε  τη μητέρα μου  σε γάμο στην γειτονιά. Αυτά και πολλά άλλα μας αναγκάσανε να εγκαταλείψουμε το χωριό. 
Το βράδυ που φύγαμε γινότανε μεγάλη μάχη. Ένα μέρος των ανταρτών κρατούσε τη μάχη με τους Μάηδες και το στρατό,(στο χωριό είχαμε πολύ στρατό) και ένα μέρος των ανταρτών προσπαθούσε να γλυτώσει τις οικογένειες που καθημερινά υποφέρανε και τρομοκρατούνταν. Το βράδυ εκείνο καιγότανε το χωριό. Οι αντάρτες, μας ανεβάσανε σε κάρα και με πολύ μεγάλη δυσκολία καταφέρανε μέσα από το φλεγόμενο χωριό να μας απομακρύνουνε και να μας γλιτώσουν κυριολεκτικά μέσα από τη φωτιά. Στο κάρο που ήμουνα εγώ είχαμε μία μάνα που σκοτώθηκε μπροστά στα μάτια του παιδιού της που τραυματίστηκε.
Φτάσαμε στην Λ. Δ. Βουλγαρίας. Το βουλγάρικο κράτος, ο βουλγάρικος λαός , παρ΄ όλες της δυσκολίες που είχε ύστερα από τον πόλεμο, μας μεγάλωσε, μας σπούδασε, μας έκανε ανθρώπους.
Μεγαλώσαμε σε παιδικούς σταθμούς χωρίς να μας λείψει τίποτε: υγεία, παιδία, ψυχαγωγία και αργότερα εργασία.
Σχεδόν όλα τα παιδιά πήραμε ανώτατη και ανώτερη μόρφωση.
Μ αυτά τα εφόδια επαναπατριστήκαμε και δυστυχώς εδώ στην Πατρίδα μας, λίγοι βρήκαμε δουλειά πάνω στο επάγγελμα μας. Έτοιμοι επιστήμονες χωρίς να ξοδέψει το ελληνικό κράτος ούτε δεκάρα, δεν μπόρεσε να μας αξιοποιήσει.
 Αυτά είναι τα παιδιά του εμφυλίου πολέμου που ζήσανε και μεγαλώσανε στις Λαϊκές Δημοκρατίες.»
    
 Βασιλική Μερτζανίδου- Χατζήπαπα- Απόφοιτος της Παιδαγωγικής Σχολής «Ν. Κρούπσκαγια» στη Σόφια, νηπιαγωγός, Πολιτική Πρόσφυγας στη Λαϊκή Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
Βούλα Καραμπίδου
Θεσσαλονίκη

31 σχόλια:

  1. Τα θερμα συγχαρητηρια TRASH για την αναρτηση και επισης στην φιλη μας που εστειλε την επιστολη. Αφιερωμενη λοιπον η αναρτηση στο Μοναρχοφασιστικο κρατος και επισης στην ΑΡΗΣΤΑΙΡΕΙ κυβερνηση που θα κανει τον καπιταλισμο ανθρωπινο στην 2α παρουσια. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
      Η επιστολή στάλθηκε στον "Οικοδόμο", από όπου αναδημοσιεύσαμε και το κείμενο.

      Διαγραφή
  2. Τα συγχαρητηρια μου και σε αυτον οπως και σε ολους σας ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί όλο αυτό το δραμα...ας βγάλει το κόμμα μια δικη του ταινία που να αγιοποιεί τα στελέχη και τις αποφάσεις της εποχής και να δαιμονοποιεί όλους τους υπολοιπους.
    Ποιος το εμποδίζει να βγάλει μια ταινία στα μετρα του κόμματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @γ.:
      Δεν υπάρχει κάποιο "δράμα".
      Η δικαιολογημένη αγανάκτηση των πολιτικών προσφύγων (και όχι του κόμματος εάν διάβασες το άρθρο) υπάρχει, για την κακοποίηση της ιστορίας της ζωής τους.
      -Μήπως να τους αφαιρέσουμε και τον λόγο για να μπορεί ο καθένας να παίζει "ελεύθερα" με τα βιώματα και την ιστορία τους κατά το δοκούν;

      Διαγραφή
    2. @γ.:
      Υ.Γ.
      Το ΚΚΕ δεν είναι το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για να βγάζει ταινίες.
      Έλεος πια!

      Διαγραφή
    3. @γ.
      Τωρα προφανως εσενα σε ικανοποιει η ταινια του Γρηγορατου οσο μαλλον και η ταινια του Βουλγαρη, οσο μαλλον και καθε ταινια που παιρνει "ισες αποστασεις" (ήτοι υιοθετει την αστικη προπαγανδα).
      Αν θυτης και θυμα εξισωνεται τοτε φανταζομαι πως σου αρεσει να ζεις στην ζουγκλα(ητοι στον καπιταλισμο) και να υιοθετεις και συ με την σειρα σου τον κανιβαλισμο.
      Η αστικη ταξη δεν δαιμονοποιείται απλα, αλλα ειναι ο δαιμονας ο ιδιος που κατατρωει προαιωνια την σαρκα της εργατικης ταξης. Ειναι αλλωστε ο μονος τροπος να επιβιωνει. Αν ξερεις εσυ κανεναν αλλον να μας τον πεις.
      Οταν η εργατικη ταξη κανει το χρεος της, δηλαδη προσπαθει να χειραφετηθει, κατι που φανταζομαι ταρασει τους αστους και τους συμμαχους της, τοτε ενεργοποιει εκεινους τους μηχανισμους που προωθουν την αθωωση της, οπως π.χ. οτι "λαθη καναν και οι μεν και οι δε". Τα λαθη δεν τα αρνειται κανεις, παροτι ειναι αλλο να κανεις λαθη στην προσπαθεια σου για απελευθερωση και αλλο να κανεις λαθη στην προσπαθεια σου για υποδουλωση. Γιατι στην μεν περιπτωση εισαι ενδεχομένως απειρος στην δευτερη περιπτωση εισαι απλα αδιστακτος.
      Λυπαμαι μονο που η αστικη ταξη εχει βρει συμμαχους και εκει που δεν πρεπει. Γιατι το ζητημα "φιλε" γ. δεν ειναι απλα και μονο κομματικο. Ειναι πανανθρωπινο.


      Συγχαρητηρια στην σ. Βούλα Καραμπίδου για την παρεμβαση της. Μας ηταν απαραιτητη.

      kagemusha

      Διαγραφή
    4. 8.19 Οχι το Δεξιο κρατος το Καπιταλιστικο. Ισες αποστασεις δεν μπορει να υπαρχουνε και παντα ειναι υπερ του Καπιταλισμου. Πρεπει να διαλεξεις Στρατοπεδο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

      Διαγραφή

    5. θεωρω οτι τρολαρεις αλλιως εισαι ηλιθιος.
      Αντιο

      kagemusha

      Διαγραφή
  4. 2.02 Πες μας καθαρα τη ακριβως θελεις μην τα λες με γριφους. Γιατι πας να βαλεις στην ιδια μοιρα τους θυτες και τα θυματα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κομμα, οσο προλαβαινει, μιας και κλεινει και τα 100 σε λιγο, πρεπει να βαλει προτεραιοτητα να καταγραψει οτι μπορει απο την μνημη των πρωταγωνιστων και μαρτυρων εκεινης της εποχης. Οπου υπαρχει ΟΒ και ΚΟΒ, ιδιαιτερα στην επαρχια, πρεπει καθε συντροφος με ενα μαγνητοφωνακι να καταγραψει την ιστορια.
    Εμεις πρεπει να δωσουμε το παραδειγμα της πολιτιστικης και πολιτισμικης πρωτοποριας, και με αυτο τον τροπο, να κανουμε την ιστορια κτημα μας μεσα απο τον εργατη και τον αγροτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προσυπογράφω!
    Και λίγα έγραψε η συντρόφισσα. Η ταινία απογοήτευσε τους πολιτικούς πρόσφυγες και τα
    παιδιά τους (ως παιδί πολιτικών προσφύγων απ' τη ΛΔ Τσεχοσλοβακίας).
    Αλλού σκόπευε η ταινία και ο σκηνοθέτης της... ως προς το περιεχόμενο. Αλλά και ως
    προς τη μορφή της, πιστεύω ότι έπασχε σοβαρά, κυρίως ως προς την "βασανιστικά" αργή
    εξιστόρηση, και με μια πλοκή που μπέρδευε τα πάντα (σε βαθμό που κάποιος άσχετος με
    το ιστορικό γεγονός, έμενε με την αντίληψη ότι όλοι φταίγανε, θύτες και θύματα!).
    Δεν έπρεπε να διαφημιστεί τόσο πολύ απ' τον "Ρ", κι όχι μόνο. Κρίμα!
    ΑΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυστηχως μεχρι τις ανατροπες του 1991 κυριαρχουσε και μεσα στο κομμα η αντιληψη οτι ολοι φταιγαμε για τον εμφυλιο. Θα θυμισω οτι τοτε γορταζαμε μονο την Εθνικη Αντισταση ο ΔΣΕ ητανε κατι το απαγορευμενο στην αφανεια. Απο εκει και περα ξεκινησαμε να γιορταζουμε και αυτο αν θυμαμαι καλα μετα το 1995. Δυστηχως οι Ιδεολογικες παρρεκλισεις παγιωμενες χρονια κανανε μεγαλο κακο. Πιστευω οτι προλαβαινουμε να καταγραψουμε την ΕΠΟΠΟΙΙΑ αυτη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το 1983 υποδεχθηκαμε στην Αθηνα τον Μαρκο Βαφειαδη σαν ηρωα και αμεσως μετα προσχωρησε στο ΠΑΣΟΚ και εδωσε το χερι στον Τσακαλωτο φτυνοντας στο προσωπο τους νεκρους του Αγωνα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σεχτάρ ο Τρομερός12 Απριλίου 2015 - 11:16 μ.μ.

    Εδώ υπάρχει θέμα!
    Διάβασα, στον "Ρ" νομίζω, επαινετικά σχόλια για την ταινία.
    Παρώτρυνα ανθρώπους εξωκομματικούς να πάμε να την δούμε, και τους είδα διστακτικούς.
    Είχαν διαβάσει αρνητικά σχόλια, δεν ξέρω σε ποια κατεύθυνση, ...αλλού!
    Ευτυχώς δεν πήγα ούτε εγώ.
    Σήμερα διαβάζω εδώ την διαμαρτυρία της σ/φισσας (με την ευρεία έννοια - δεν έχω οργανωτική σχέση), και υποψιάζομαι πως έχει δίκηο γιατί δεν μασάει τα λόγια της.
    Τι θα γίνει τελικά; Θα μας καθοδηγεί τώρα η "Εφσυν" και το "Εθνος";
    Δε λέω να τοποθετηθεί εχθρικά το Κόμμα απέναντι στην ταινία. Αλλά ήταν δύσκολη μια φιλική αλλά και τίμια κριτική παρουσίαση, να λέει τα σύκα-σύκα και την σκάφη-σκάφη; Και να προστατεύει κ. μέλη και φίλους από δυσάρεστες εκπλήξεις;
    Ξαναγυρνάει το κουκουέδικο ξανά-μανά στις φλού-"ενότητες" και στα μασημένα λόγια της δεκαετίας του '60;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σεχταρ. Δεν νομιζω οτι γυριζουμε εκει. Πιστευω οτι πρεπει να το θεωρησουμε οτι ητανε ατυχη στιγμη αν δοθηκε τετοια κατευθυνση. Χωρις να θελω να πω οτι δεν χρειαζεται επαγρυπνηση. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΕΧΤΑΡ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΝΑ ΣΟΥ ΕΠΙΒΆΛΛΕΙ ,ΑΝ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ Η ΟΧΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΌ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΟΥΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΝΑ ΣΥΝΤΑΣΣΕΣΑΙ ΜΕ ΤΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΕ ΕΝΑ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΕΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ. ΠΡΟΦΑΝΟΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΟ ΟΠΑΔΙΛΙΚΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΣΗΜΕΝΗ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΉ ΑΠΟΨΗ. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΘΕΝΤΙΕΣ ΕΝ ΕΤΗ 2015! ΤΧC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ασφαλως και πρεπει η καθοδηγηση να κανει κριτικη σε μια ταινια αν ειναι σε σωστη κατευθυνση η οχι. Οπως ειναι το ιδιο πραγμα να εισαι στον αγωνα για την ανατροπη του καπιταλισμου που σημαινει οτι θα εισαι και με το ΚΚΕ. Δεν υπαρχει κανενα ελεος οταν προκειται για τις Συλλογικες επεξεργασιες του ΚΚΕ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΕΒΑΣΤΑ ΟΣΑ ΛΕΣ. ΕΓΩ ΛΕΩ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ, ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΚΡΙΤΑ ΜΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΘΕΝΤΙΑ. ΑΛΛΙΩΣ, Η ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΣΕ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 35, ΤΟ 44, ΤΟ 65, ΤΟ 89....Η ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΟΛΕΣ ΣΩΣΤΕΣ ΤΙΣ ΕΒΓΑΖΕ ΤΟΤΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΜΜΑ, ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ; ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΟΜΩΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΚΕΨΗΣ, ΟΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ Λ.Χ. ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΒΑΡΚΙΖΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΤΟΝ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ.ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΣΚΕΨΗ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΥΠΟΤΑΓΗ ΑΚΡΙΤΑ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ, ΑΥΤΟ ΛΕΩ. TXC

      Διαγραφή
    2. 9.44 Μπερδευεις ανομοια πραγματα θα τα παρουμε ενα ενα. Τα καταστροφικα σκοπιμα προβληματα μεσα στο ΚΚΕ δημιουργηθηκανε απο την υπαρξει του Οπορτουνισμου που σε συνθηκες Παρανομιας και διωξεων απο το Αστικο Κρατος εφερε καταστροφικα αποτελεσματα. Το 1935 υπαρχει λαθος στον χαραχτηρα του Πολεμου που εχει την βαση του στην διαπαλη με τον Οπορτουνισμο και στους ελιγμους που χρειαστηκε να κανει η ΕΣΣΔ λογο του Πολεμου.Το 1944 η καταστροφη ηρθε απο την ηγεσια του ΕΑΜ και τους Σιαντο Παρτσαλιδη στο ονομα της εθνικης ενοτητας και του Σοσιαλισμου με Σταδια. Επισης το 1989 ητανε φυσικη εξελιξη του Προγραμματος του 9ου συνεδριου του 1973 με τα Σκαλοπατακια του. Η ιστορια με τον ΔΣΕ ειναι η κορυφαια στιγμη της ταξικης παλης και ο Βασικος λογος που υπαρχει ΚΚΕ σημερα. Συμπερασμα.Σε θεματα Στρατηγικης δεν μπορει να υπαρχουνε διαφορετικες γνωμες. Μετα το 1991 εχουμε αποκτησει συνειδητη ταυτισει ηγεσιας και βασης. Διαφορετικες γνωμες μπορει να υπαρχουνε με τη τροπους θα μπορεσουμε να περασουμε καλυτερα την στρατηγικη του ΚΚΕ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

      Διαγραφή
  13. Σεχτάρ ο Τρομερός13 Απριλίου 2015 - 9:39 μ.μ.

    Τρία πουλάκια κάθουνταν, TXC.
    Αν η σκέψη σου είναι εγκλωβισμένη σε κουτάκια και κλισέ, δε θα μπορέσεις να επικοινωνήσεις με κανέναν.
    Αν για σένα η έκφραση μιας άποψης, ακόμη και από ένα κόμμα, ισοδυναμεί με "επιβολή", ε, αυτό στολίζει τη "δημοκρατική" κουλτούρα σου. Κι αν νομίζεις, με το δικό σου σκεπτικό, ότι θα μας "επιβάλεις" την δική σου άποψή, μάλλον χάνεις.
    Τα περί μασημένης τροφής αλλού, στο χώρο της πολιτικής κουλτούρας σου.
    Ο κόσμος, που έχει απομείνει στο ΚΚΕ τα βγάζει πέρα κόντρα σε θεούς και δαίμονες. Είναι ο λιγότερο εθισμένος σε μασημένη τροφή κι έχει μια μοναδική ικανότητα να φτύνει τους τόννους προπαγάνδας που του σερβίρονται κάθε μέρα. Αλλιώς θάταν στην "πεφωτισμένη" Αριστερά.
    Δε ζητάμε από το Κόμμα έτοιμη άποψη επί παντός επιστητού.
    Ζητάμε να μη μας αποπροσανατολίζει.
    Δεν ξέρω αν έχεις κουτάκι στο μυαλό σου γι αυτήν την εκδοχή, ώστε να με καταλάβεις.
    Θα μπορούσε καταρχήν να μην ασχοληθεί με το ζήτημα. Δε θα είχα κανένα πρόβλημα να αντιμετωπίσω την ταινία του Γρηγοράτου μόνος μου, όπως αντιμετωπίζω και όλες τις άλλες.
    Αλλά το θέμα, που θίγει η ταινία είναι μείζον, δε γινότανε να το αγνοήσει.
    Ωφειλε λοιπόν να διατυπώσει σωστή κριτική το ΚΚΕ αντί να αφήνει να πλανώνται αόριστα προσεγγίσεις εκ μέρους του, για την απαράδεκτη οπτική και τις ιστορικές ανακρίβειες της ταινίας, που μπορούν να ερμηνευτούν έστω και σαν ανεκτικές. Οι συντρόφισσες παραπάνω είναι πολύ συγκεκριμένες σε όσα καταγγέλλουν, και αν πράγματι αληθεύουν, όπως διασταύρωσα και από άλλους, που την είδαν, αγανακτώ.
    Και δεν είναι "οπαδιλίκι" για έναν υποστηριχτή του Κόμματος, το να εμπιστεύεται το Κόμμα του, και γι αυτό ακριβώς να απαιτεί από αυτό καθαρές κουβέντες σε ζητήματα όχι ελάσσονα, όπως όλα, που άπτονται του ηρωϊκού αγώνα του ΔΣΕ.
    Ο μικροαστικός φιλελευθερισμός και ο ατομισμός ήταν πάντα ξένα και υπογείως εισαγόμενα στο κομμουνιστικό κίνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΕΧΤΑΡ ΜΙΛΟΥΣΑ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΕ ΟΠΑΔΙΛΙΚΙ. ΕΞΑΛΛΟΥ, ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ, ΔΕΝ ΜΕΝΕΙΣ ΣΤΟ ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ΑΠΟΨΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ. ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝΙΖΩ, ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ, ΟΤΑΝ Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΙΣΗ ΑΦΗΝΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΕΙ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΣΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ. TXC

      Διαγραφή
    2. Ο Ρ έκανε αρνητική κριτική, όχι θετική. Την έχω διαβάσει με τα μάτια μας, δεν θα τρελαθούμε κιόλας. Ψάξτε την και βρείτε την. Γιάννης Ν.

      Διαγραφή
  14. Με τα μάτια μου, εννοούσα στο προηγούμενο. Να την και η κριτική, εδώ είναι. http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8352668

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιαννη σ'ευχαριστω για το λινκ, γιατι ειναι δυσκολο να το βρεις. Οι πρωτες αναφορες στην ταινια ειναι σχετικα ουδετερες και αναφερουν το γεγονος οτι συμμετεχουν στην παραγωγη, παιδια που πραγματικα υπηρξαν παιδια του εμφυλιου:

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8216215

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8340844

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8228220

    Εκει που με "χανει" εξαρχης η ταινια, ειναι που συγκοινωνει τα γεγονοτα του 2008 με τα Δεκεμβριανα. Μετα η ταινια ειναι μια αναπαραγωγη απο τις γνωστες ελληνικες ψευτοκουλτουρο-ταινιες, με ποιητικο λογο, ατακτο μονταζ και σεναριο που αγανακτεις να βγαλεις νοημα. Μια ταινια που ξεχνιεται, τελικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. To θέμα και η εποχή στην οποία αναφερόταν η ταινία είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους φίλους του ΚΚΕ; Ναι.Λογικό να προβάλλει ο Ρ. τη δημιουργία της; Ναι.Λογικό να εκφράσει την αρνητική κριτική ΑΦΟΥ προβλήθηκε η ταινία; Ναι.Αλήθεια δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα στη στάση του Ρ. Την ταινία δεν την είδα, αφου δεν μου είπε κάποιος που να εκτιμώ την άποψή του,ότι αξίζει.
    Ινδιάνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σεχτάρ ο Τρομερός15 Απριλίου 2015 - 2:22 π.μ.

    Νάσαι καλά, Γιάννη Ν. για το link.
    Είναι η μέρα, που βρισκόμουν σε ταξίδι, και θα το έχανα.
    Η κριτική είναι σωστή. Τουλάχιστον με καθησυχάζει για το τι αέρας φυσσάει στο Κόμμα.
    Αλλά θάχε κάνει καλά την δουλειά της, αν ηταν και έγκαιρη.
    Οπως βλέπετε, τον "Ρ" τον πρόλαβαν οι αναγνώστες του.
    Δεν νομίζω, Ινδιάνα, πως σε τέτοια πολιτικά θέματα πρέπει να προηγείται το "τακτ" απέναντι στον σκηνοθέτη. Του κεφαλιού του έκανε, δικαίωμά του, με γειά του και με χαρά του. Εχει και το Κόμμα δικαίωμα να κάνει του δικού του (συλλογικού) κεφαλιού....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σεχτάρ ο Τρομερός15 Απριλίου 2015 - 2:31 π.μ.

    Να ευχαριστήσω και την Εφη, που με τα link της, μου επανέφερε στη μνήμη τους λόγους της γκρίνιας μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα γείρω λίγο προς το μέρος της γκρίνιας! Πράγματι ο Ρ. πριν από την προβολή έπρεπε να κρατήσει και μια στάση αναμονής ως προς το αποτέλεσμα του εγχειρήματος.Δεν ξέρω τη σχέση του σκηνοθέτη με το ΚΚΕ.Θα με βοηθούσε για να αιτιολογήσω την σιγουριά για την επιτυχία της ταινίας. Κρίμα τις ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις...
      Ινδιάνα

      Διαγραφή
  19. Παιδες την ιδια γκρινια εξεφρασα και γω ως φιλος του κομματος.
    Γιατι πριν την προβολη υπηρχε και ενα κλιμα οτι θα ναι καλη ταινια.
    Αυτο που εμαθα ειναι οτι ο σκηνοθετης επαιξε φουστια. Το κομμα τον βοηθησε με στοιχεια και ερευνα για την ταινια και γενικα αλλα ελεγε στο κομμα οτι θα εχει η ταινια και αλλα ειδε εκπληκτος ο Κουτσουμπας στην πρεμιερα. Για ποιο λογο το κανε αυτο δεν ξερω. Αλλα γι'αυτο το λογο ο Ριζοσπαστης την ειχε προβαλει και κατοπιν της πρεμιερας της εκανε κριτικη.

    ratm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ειναι απλα τα πραγματα συντροφοι. Το επαιξε ετσι για να μπορεσει να παρει ιστορικα στοιχεια που αλλιως δεν θα μπορουσε και μετα πατωντας σε δυο βαρκες τα εχουμε καλα με ολους και αρχιζει την Κονομα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά