25 Οκτωβρίου 2013

Μέγα σκάνδαλο με τον διδακτορικό τίτλο του Κιμ Γιονγκ-Ουν αποκαλύπτει το "Β(λ)ήμα"

Πληροφορηθήκαμε από την εφημερίδα "Β(λ)ήμα" ότι ο Κιμ Γιονγκ Ουν, εκτός από δικτάτορας που "προσεύχεται" [μέχρι πριν ένα μήνα το ζήτημα ήταν πως η Βόρεια Κορέα ήταν "βαθιά άθεο κράτος" που εκτελεί τους θρησκευόμενους] "για να πείσει τη βαρύτητα να παραμείνει στη γη" [ναι, όπως το διαβάσατε], έγινε και διδάκτορας, καθώς απέκτησε με σκανδαλώδη τρόπο, και δη "χωρίς να δώσει εξετάσεις", επίτιμο διδακτορικό τίτλο από πανεπιστήμιο της Μαλαισίας, προφανώς μπας κλας και τριτοκοσμικό.

Με τον τρόπο αυτό πληροφορούμαστε κάτι που δεν γνώριζε κανείς στον κόσμο ως σήμερα:
ότι τα επίτιμα διδακτορικά δίνονται μετά από επιτυχείς εξετάσεις (όπως φαντάζομαι και τα "κανονικά"*, που τα παίρνεις αφού δώσεις "διδακτορικές εξετάσεις" -- ανακοινώνονται τα "διδακτορικά θέματα" και γράφεις σε κόλλες με σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας κι έτσι.

Εδώ βλέπετε έναν άλλο επίτιμο διδάκτορα που δίνει εξετάσεις (δεν ξέρω αν ήταν στο είδος κωμωδίας "δημοσιογράφος του 'Β(λ)ήματος'") για να πάρει επίτιμο διδακτορικό από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:


*το τελευταίο link προστέθηκε από εμάς

43 σχόλια:

  1. Φίλε, το πρόσεξα κι εγώ. Είναι για λύπηση ... Αλλά ο στόχος τους είναι το ψάρεμα των αδαών όλων των τύπων. Και έχουν καλές ψαριές δυστυχώς ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Gius:
      Δική μας δουλειά είναι να αχρηστεύουμε τα "δολώματα" (όσα προλαβαίνουμε...)

      Διαγραφή
  2. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ασχοληθούμε με μια ανοησία του Βήματος, με την οποία επιτίθεται στον Κιμ Γιονγκ Ουν. Μας ενδιαφέρει να τον υπερασπιστούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Βλαδίμηρος:
      Δηλαδή επειδή έχουμε τις διαφωνίες μας με την Λ.Δ.Κορέας, θα πρέπει να αφήνουμε την πιο χυδαία ιμπεριαλιστική προπαγάνδα εναντίον της αναπάντητη;
      Δεν την καταλαβαίνω την λογική αυτή.
      Σύμφωνα με αυτήν, για να καταγγείλουμε και τα ψεύδη των αμερικάνων σε σχέση με την Συρία ή τον Άσαντ, θα έπρεπε να είμαστε και οπαδοί του Συριακού Μπάαθ δηλαδή;

      Διαγραφή
    2. @Βλαδίμηρος:
      Και επειδή για κάποια θέματα είναι καλύτερα να αφήνουμε το ίδιο το κόμμα να μιλάει:

      "Ο λαός της ΛΔ Κορέας έχει δικαίωμα να προχωρήσει στο δρόμο ανάπτυξης που έχει επιλέξει ενάντια στις κάθε λογής ιμπεριαλιστικές παρεμβάσεις στο εσωτερικό της χώρας.
      Η υπεράσπιση του δικαιώματος αυτού έχει ιδιαίτερη σημασία σήμερα που καιροφυλακτούν οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, εντείνουν την επιθετικότητα και πληθαίνουν τους τυχοδιωκτισμούς τους κατά της ΛΔ Κορέας.
      Το ΚΚΕ αντιτάσσεται στα σχέδια αυτά. Στέκεται αλληλέγγυο με τον αντιιμπεριαλιστικό αγώνα του Κόμματος Εργατών Κορέας και του κορεάτικου λαού"
      http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6604998&textCriteriaClause=%2B%CE%9A%CE%99%CE%9C+%2B%CE%93%CE%99%CE%9F%CE%9D%CE%93%CE%9A+%2B%CE%99%CE%9B

      Διαγραφή
  3. Μπορεί να πω πράγματα που θα προβληματίσουν, αλλά θα τα πω: Είναι πραγματικά "Λαική Δημοκρατία"; Είναι πραγματικά "κόμμα εργατών"; Αν θεωρείτε ότι είναι, εγώ διαφωνώ. Αν πάλι θεωρείτε ότι δεν είναι, να τα βάζετε σε εισαγωγικά
    Δεν τολμώ να πιστέψω ότι έχουμε απλώς κάποιες διαφωνίες με τη "ΛΔ" Κορέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Βλαδίμηρος:
      Από ότι βλέπεις ο Ριζοσπάστης δεν βάζει κάτι σε εισαγωγικά.
      Θα μας συγχωρήσεις λοιπόν αλλά θα διαφωνήσουμε μαζί σου και θα συμφωνήσουμε με το ΚΚΕ.
      Καλό θα ήταν επίσης να τσεκάρεις τις πηγές των πληροφοριών σου σε σχέση με την Λ.Δ.Κορέας. Η τερατολογία σε σχέση με αυτήν έχει ξεπεράσει και την πιο αρρωστημένη φαντασία.
      Και εάν δεν εμπιστεύεσαι εμάς, ορίστε και το σάιτ μιας ελληνίδας που δεν είναι κομμουνίστρια και ζει μόνιμα στην χώρα αυτή (και τι έκπληξη! Παρόλα αυτά γράφει ελεύθερα στο ίντερνετ, και κάνει και κριτική!)
      http://fragkiskamegaloudi.wordpress.com/

      Διαγραφή
  4. Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα ζητήματα που βάζει ο Βλαδίμηρος και τις απαντήσεις που δίνει ο TRASH.
    Τείνω να δεχθώ τις απόψεις του Ριζοσπάστη στο θέμα, και ξέρω ότι έχει πέσει πολύ παραπληροφόρηση σχετικά με την κατάσταση στη Λ.Δ. Κορέας, αλλά με προβληματίζει το γεγονός ότι ιστορικά σε κανένα ΚΚ η διαδοχή στη θέση του ΓΓ δεν έχει ποτέ γίνει με "κληρονομικά" κριτήρια, όπως γίνεται στη Λ.Δ. Κορέας από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα.
    Νομίζω ότι αυτό είναι εκτροπή των αρχών των ΚΚ.

    Κυριάκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Κυριάκος:
      Είπαμε πως έχουμε τις διαφορές μας.
      Αλλά δεν θα δυιλύσουμε και τον κόνωπα όταν αναφερόμαστε σε μία χώρα σε διεθνή αποκλεισμό, και που έχει απέναντι της την μεγαλύτερη στρατιωτική μηχανή στον κόσμο.

      Για την Κούβα (που πολύ λιγότερη σχέση με τον σοσιαλισμό έχει) πως τα καταλαβαίνουμε αυτά δηλαδή και δεν προβαίνουμε σε αφορισμούς;
      Πολύ περισσότερο για την Κορέα, που κατοικείται από ανθρώπους των οποίων οι αντιλήψεις μας είναι εντελώς ξένες και σε μεγάλο βαθμό άγνωστες.
      (Δεν ξέρω π.χ. αν οι δύο τελευταίοι Κιμ μετά τον Σουνγκ, λειτουργούσαν περισσότερο ως σύμβολα ενότητας παρά ως κυβερνήτες)
      Και μου φαίνεται και κάπως υποκριτικό να βάζουν θέμα "οικογενειοκρατίας"(και δεν αναφέρομαι εδώ στους κομμουνιστές), κάποιοι που έχουν γεννηθεί σε μία χώρα που την έχουν κυβερνήσει από το 1821 μέχρι σήμερα πέντε οικογένειες...

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ.
      Μπείτε στο σάιτ της Μεγαλούδη. Έχει ενδιαφέρον, και πολύ περισσότερο εάν σκεφτούμε πως η συγκεκριμένη δουλεύει στην ..."ελευθεροτυπία", και καμμία θετική προκατάληψη ή ιδεολογική συμπάθεια (αστή είναι ιδεολογικά η κοπέλα)για την Λ.Δ.Κορέας δεν έχει!

      Διαγραφή
    3. Η Κούβα δεν έχει σχέση γιατί ο Ραούλ είναι μεν αδελφός του Φιντέλ, άνηκε όμως στην πρώτη ομάδα Κουβανών επαναστατών και παρουσίασε πολύ μεγάλη πολιτική δράση αργότερα.

      Από την άλλη η κληρονομική διαδοχή στην ΛΔ Κορέας είναι ένα καθαρά φεουδαρχικό (ούτε καν καπιταλιστικό) κατάλοιπο που σε καμία περίπτωση δεν ταιριάζει με Μαρξιστικά-Λενινιστικά κόμματα. Νομίζω κανείς κομμουνιστής δεν θα έχεις αντίρρηση πάνω σε αυτό.

      Τέλος, ο νεποτισμός στην Ελλάδα φυσικά και δεν αποτελεί δικαιολογία για μια κομμουνιστική χώρα

      Κυριάκος

      Διαγραφή
    4. @Κυριάκος:
      Μιλώντας για την κατανόηση που δείχνουμε στην Κούβα δεν αναφερόμουν στον ραούλ Κάστρο, αλλά στο γεγονός πως η Κούβα πλέον έχει (ακόμη και σε συγκεκριμένες έστω τουριστικές ζώνες), καζίνα, άνεργους, και μεσαία τάξη που αποσπά υπεραξία από εργαζόμενους. Πράγματα τα οποία καμμία απολύτως σχέση με τον σοσιαλισμό δεν έχουν, και που εάν εξέλειπαν δεν θα με πείραζε να είναι πρόεδρος της χώρας και ο εγγονός του Γκεβάρα.
      Τι θέλω να πω με αυτό;
      Αρχικά πως εκείνο που έχει την πρώτιστη σημασία, για έναν μαρξιστή τουλάχιστον, είναι οι παραγωγικές σχέσεις και όχι το πολιτικό εποικοδόμημα.
      Η Λ.Δ.Κορέας λοιπόν δεν έχει ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, και έχει κεντρικό σχεδιασμό στην οικονομία της. Αυτό την καθιστά σοσιαλιστική χώρα, παρόλες τις διαφορές που μπορεί να έχει κάποιος σε σχέση με το πολιτικό της εποικοδόμημα.
      Το παράδειγμα της Κούβας για αυτό το ανάφερα.
      Γιατί λαμβάνοντας υπόψην τις συνθήκες οικονομικού και στρατιωτικού αποκλεισμού της χώρας, δείχνεται -και πολύ σωστά κατά την γνώμη μου- μία κατανόηση στις παραχωρήσεις που αναγκάστηκαν να κάνουν, και μάλιστα στο πρωτεύων που αφορά την παραγωγική βάση της οικονομίας.
      Μία ανάλογη αντιμετώπιση της Λ.Δ.Κορέας δεν μπορεί να βάζει σε πρώτο πλάνο τις ενστάσεις μας για το πολιτικό εποικοδόμημα, που μάλιστα είναι και δευτερεύων σε σχέση με τις παραγωγικές σχέσεις ζήτημα.
      Η αλληλεγγύη μας στο λαό και το Κόμμα Εργατών της ΛΓΔ είναι ανεξάρτητη από τις διαφωνίες αυτές.

      Διαγραφή
    5. Κατάλαβα πως το εννοείς και συμφωνώ με την στάση σου στο οικονομικό μοντέλο της Κούβας. Άλλωστε παρόμοιες παραχωρήσεις είχε κάνει και ο ίδιος ο Λένιν με τη ΝΕΠ που εφαρμόστηκε στην ΕΣΣΔ την περίοδο 1921-1928.

      Όμως, Σοσιαλισμός δεν είναι μόνο οι παραγωγικές σχέσεις.
      Εξίσου θεμελιώδες ζήτημα για το Σοσιαλισμό είναι και η αυθεντική αντιπροσώπευση του προλεταριάτου μέσα από το Κόμμα της πρωτοπορίας, δηλαδή μέσα από το Κομμουνιστικό Κόμμα που ασκεί την πολιτική "εξουσία" προς όφελος του προλεταριάτου.

      Τι θέλω να πω; Θα χρησιμοποιήσω ένα τραβηγμένο παράδειγμα. Έστω μια χώρα με κεντρικό σχεδιασμό και χωρίς ατομική ιδιοκτησία που κυβερνάται από μία ομάδα ανθρώπων η οποία δεν είναι κάτω από τον έλεγχο του προλεταριάτου, αλλά δρα ως "οικογένεια", με κληρονομικό δικαίωμα διαδοχής και βόλεμα σε υψηλόβαθμες θέσεις των φίλων της "οικογένειας".
      Ε, αυτό δεν είναι Σοσιαλισμός, αλλά Απόλυτη Μοναρχία όπου ο Απόλυτος Μονάρχης και το σόι του διοικεί στον αιώνα τον άπαντα, αποφασίζει για τον κεντρικό οικονομικό σχεδιασμό και είναι ο μόνος που έχει de facto δικαιώματα ιδιοκτησίας.

      Αυτό λοιπόν μπορεί να είναι συμβατό με τον πολιτισμό της Ασίας, αλλά έχει θεμελιακές διαφορές με τον Σοσιαλισμό που ας μην λησμονούμε είναι προϊόν του ορθολογισμού της Δυτικής σκέψης.

      Κυριάκος

      Διαγραφή
    6. @Κυριάκος:
      Σοσιαλισμός (όπως και οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό σύστημα) είναι κατά κύριο λόγο οι παραγωγικές σχέσεις, τουλάχιστον εάν θέλουμε να παραμείνουμε στο έδαφος του Μαρξισμού.
      Το παράδειγμα που θέτεις, είναι τουλάχιστον ατυχές, αφού εγώ δεν γνωρίζω να έχει υπάρξει ποτέ κάποια μοναρχία χωρίς ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, με κεντρικό σχεδιασμό στην οικονομία, με πλήρη(100%) απασχόληση, και εξασφάλειση παιδείας, υγείας, στέγασης και κοινωνικής πρόνοιας για το σύνολο των κατοίκων της χώρας της.
      Ακόμη δεν γνωρίζω καμμία μοναρχία στην οποία να διεξάγονται εκλογικές διαδικασίες σε όλες τις βαθμίδες της διοίκησης της, ακόμη και για την εκλογή του ίδιου του "μονάρχη".

      Όσο για τον "ορθολογισμό της δυτικής σκέψης", το ζήτημα σηκώνει πολύ συζήτηση όταν είναι η ίδια (δυτική) σκέψη που δημιούργησε το Άουσβιτς.

      Τέλος πάντων και για να μην ξωκοίλει η κουβέντα, κανένα νομικό δικαίωμα "κληρονομικής διαδοχής" δεν αναγνωρίζεται στην Λ.Δ.Κορέας. Ο ΓΓ ψηφίζεται κανονικά από το συνέδριο κλπ., τουλάχιστον σύμφωνα με το σύνταγμα της χώρας.

      Οπότε η παρομοίωση είναι πιο κοντά στον τρόπο που κυβέρνησαν την Ελλάδα τρεις γενιές Παπαντρέου, παρά σε αυτόν που μεταβιβάζεται το στέμμα της Αγγλίας π.χ.

      Αυτό τουλάχιστον έχω καταλάβει εγώ.

      Και δεν θεωρώ πως αυτό και μόνο μπορούμε να μηδενίσουμε τον τιτάνιο αγώνα που έχει δώσει ο λαός της Κορέας για ζήσει αξιοπρεπής και "νοικοκύρης στον τόπο του", από την δεκαετία του '40 μέχρι και σήμερα.
      Συνοψίζοντας την αντίληψη μου:
      Κριτική ναι.
      Μηδενισμός και αφορισμοί, όχι...

      Διαγραφή
    7. Εντάξει τώρα, μη μου πεις ότι πιστεύεις ότι η διαδοχή Παππούς - Γιός - Εγγονός στη ΛΔ Κορέας είναι τυχαίο αποτέλεσμα της "εκλογικής διαδικασίας" που διεξάγεται!!
      Με ακριβώς την ίδια λογική, η Δυναστεία Καραμανλή ή Παπανδρέου μέσα από αντίστοιχες "εκλογικές διαδικασίες" στα κόμματα τους και στην κοινωνία στηρίχτηκε. Όλοι όμως (τουλάχιστον οι κομμουνιστές) ξέρουν ότι δεν είναι έτσι.
      Άρα μάλλον ατυχής η διαφοροποίηση.

      Όσο για το θέμα αν Σοσιαλισμός είναι προϊόν της ορθολογικής σχολής της δυτικής σκέψης, νομίζω ότι δεν έχει τεθεί ποτέ και από κανέναν αμφισβήτηση πάνω σε αυτό. Όλοι η σειρά διανοητών και επεξεργασίας πάνω στα οποία στηρίχτηκε η πολιτική εξέλιξη στη Δύση από Μοναρχία, σε Φεουδαρχία, σε Καπιταλισμό, σε Σοσιαλισμό είναι 100% δυτικής έμπνευσης και αρχών.
      Η Ανατολική σκέψη σε επίπεδο πολιτικού πολιτισμού έχει δώσει μόνο Μονάρχες και Αυτοκράτορες και μάλλον συνεχίζει να δίνει.

      Συμφωνούμε λοιπόν να πούμε ναι στη κριτική

      Κυριάκος

      Διαγραφή
    8. @Κυριάκος:
      Δεν είπα πουθενά πως η διαδοχή των Κιμ είναι τυχαίο φαινόμενο. Είπα πως δεν είναι θεσμοθετημένη από πουθενά, όπως πολλοί (δεν μιλάω για εσένα) υπονοούν.
      Και δεν θυμάμαι κανέναν να έχει ισχυριστεί ποτέ πως η Ελλάδα δεν είναι ...αστική δημοκρατία λόγω των τριών γενεών Παπατζήδων (η κληρονομική διαδοχή είναι ασύμβατη και με την αστική δημοκρατία). Από αλλού κρίνεται λοιπόν...

      Για την "δυτική σκέψη" τώρα, παρότι φεύγει η κουβέντα σε άλλα πράγματα, να σου πω κάποιες προσωπικές μου σκέψεις.
      Αρχικά λες:
      "Όλοι η σειρά διανοητών και επεξεργασίας πάνω στα οποία στηρίχτηκε η πολιτική εξέλιξη στη Δύση από Μοναρχία, σε Φεουδαρχία, σε Καπιταλισμό, σε Σοσιαλισμό είναι 100% δυτικής έμπνευσης και αρχών."
      Ναι λοιπόν, στην δύση όλα αυτά έγιναν σύμφωνα με τις δυτικές αρχές. Και πώς αλλιώς;
      Για την ανατολή πάλι, τα πράγματα διαφέρουν αρκετά. Και νομίζω πως είναι και ένα δείγμα λανθάνοντα ρατσισμού το να λέμε πως "Η Ανατολική σκέψη σε επίπεδο πολιτικού πολιτισμού έχει δώσει μόνο Μονάρχες και Αυτοκράτορες και μάλλον συνεχίζει να δίνει". Αυτό ήταν (και είναι) εξάλλου και ένα από τα βασικά επιχειρήματα των δυτικών αποικιοκρατών για την "ανωτερώτητα" της φυλής τους παλιότερα, της πολιτικής τους σήμερα.
      Η ανατολική σκέψη (που μας είναι εν πολλοίς άγνωστη) έχει βγάλει διανοητές και επαναστάτες από τον Νεχρού και τον Γκάντι(όσο και αν διαφωνώ με τον τελευταίο-δεν τον λες λίγο), μέχρι τον Χο-Τσι-Μινχ, τον Μάο Τσε Τουνγκ και τον Λιν Πιάο. Ο ίδιος δε ο Κιμ Ιλ Σουνγκ μόνο αμελητέα επαναστατική προσωπικότητα δεν είναι, άμα διαβάσεις το βιογραφικό του.
      Ε, ούτε "αυτοκράτορες", ούτε "μονάρχες" ήταν όλοι αυτοί, όσες διαφωνίες και να έχουμε μαζί τους.
      Δεν θα μπω στην λογική του τάχα "υποτακτικού ανατολίτη" και δήθεν "πεφωτισμένου δυτικού".
      Έχουν χυθεί τόνοι αίμα στο όνομα της, και επιπλέον και εγώ σαν έλληνας, "ανατολίτης" θεωρούμαι από κάτι τύπους σαν τον Χάντιγκτον.
      Καταλήγω απλά να σέβομαι τους πολιτισμούς για τους οποίους δεν έχω αρκετή εικόνα για να τους καταλάβω...

      Διαγραφή
    9. @Κυριάκος:
      Το "Συμφωνούμε λοιπόν να πούμε ναι στη κριτική", σημαίνει διαφωνούμε να πούμε όχι στους αφορισμούς και τον μηδενισμό;
      Σημαίνει ίσως πως διαφωνούμε να πούμε ναι και στην αλληλεγγύη σε ένα λαό που δοκιμάζεται ανελέητα από τον ιμπεριαλισμό εδώ και 70 χρόνια;

      Διαγραφή
    10. Καμία σχέση με αίσθημα ανωτερότητας απέναντι στους Ανατολικούς.

      Πρόκειται για διαφορετικές οι πολιτιστικές καταβολές και διαφορετικοί οι τρόποι σκέψης. Ούτε ανώτεροι ούτε κατώτεροι, απλά διαφορετικοί.

      Καλώς ή κακώς στη Δύση αναπτύχθηκαν οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που οδήγησαν στην εξέλιξη της πολιτικής σκέψης, ενώ στην Ανατολή οι αντίστοιχες συνθήκες δεν αναπτύχθηκαν ποτέ μαζί και με την πολιτική σκέψη.
      Καλώς ή κακώς η Ανατολή δε γνώριζε Αθηναική Δημοκρατία, Αναγέννηση, Διαφωτισμό, Αστική (Γαλλική) Επανάσταση και κατά συνέπεια δεν έχει ιδιαίτερες σχέσεις με το Σοσιαλισμό ή/και τη Δημοκρατία.
      Μπορώ να το αναλύσω και περαιτέρω αν και νομίζω πως δεν θα χρειαστεί.

      Το θέμα δεν είναι φυλετικό.

      Και ο Μαό τσε Τουγκ, και ο Χο τσι Μινχ και ο Λιν Πιαο ήταν Ασιάτες φυλετικά, 100% Δυτικοί όμως στην κοινωνική σκέψη. Απ' όσους αναφέρεις μόνο ο Γκάντι διέφερε στην φιλοσοφία, έχοντας όμως ισχυρότατες δυτικές επιρροές.

      -----------
      Προφανώς συμφωνούμε να πούμε όχι στους αφορισμούς και τον μηδενισμό!

      Και ειδικά με του Λαούς είμαστε πάντα αλληλέγγυοι είτε καταπιέζονται από την αστική τάξη, είτε από τους δυτικούς αποικιοκράτες, είτε από τον Αμερικάνικο Ιμπεριαλισμό, είτε από αρχομανείς κάστες "τελευταίων αυτοκρατόρων".

      Κυριάκος

      Διαγραφή
    11. @Κυριάκος:
      Εάν το αρχομανείς κάστες "τελευταίων αυτοκρατόρων" ήταν σπόντα, θα διαφωνήσουμε και πάλι. Δεν σκοπεύω να υιοθετήσω αμάσητη την ιμπεριαλιστική προπαγάνδα επί του θέματος....

      Διαγραφή
    12. @Κυριάκος:
      Και ένα ακόμη ζητηματάκι, στο θέμα ανατολής-δύσης που πιάνεις, και που εξακολουθώ να πιστεύω πως κρύβει έναν υπολανθάνοντα ρατσισμό.
      Θα προσπεράσω την αναφορά σου στην δουλοκτητική Αθήνα ως κάτι «προοδευτικό» (την ίδια εποχή στην Κίνα αναπτύσονταν φεουδαρχικές σχέσεις παραγωγής, ήταν δηλαδή μιάμισι χιλιετία μπροστά οι άνθρωποι)
      Όπως πολύ σωστά λες παρακάτω, οι αστικές(γιατί σε αυτές αναφέρεσαι) επαναστάσεις έγιναν στην δύση λόγω ανάπτυξης συγκεκριμένων παραγωγικών δυνάμεων. Το γεγονός πως οι παραγωγικές έχουν αναπτυχθεί εδώ και δεκαετίες και στην ανατολή, επέτρεψε στους λαούς των χωρών αυτών να αναπτύξουν και αντίστοιχη πολιτική σκέψη, αλλά όχι και ταυτόσημη με της δύσης. Η «σκέψη Μάο Τσε Τουνγκ» π.χ. έχει μέσα της και στοιχεία ταό, και δανείζεται και σκέψεις από την φιλοσοφία του Λάο Τσε (ο ίδιος ο Μαο την περιγράφει έτσι) Δεν μπορούμε να λέμε πως η ανατολή παρήγαγε μόνο δεσποτισμό. Εκτός από λάθος είναι και επικύνδινο.
      Στο πολιτικό εποικοδόμημα πάντα παίζουν και τα στοιχεία της ιδιοσυγκρασίας του κάθε λαού. Αυτό είναι ορατό ακόμη και στην δύση. Δεν ήταν ποτέ ταυτόσημη η σοσιαλιστική κοινωνία της Κούβας, με αυτήν της Ρωσίας, ούτε της Ρωσίας με της Γερμανίας κλπ., και αναρωτιέμαι καμιά φορά τι μορφές θα έπαιρνε ο σοσιαλισμός σε χώρες όπως οι ΕΠΑ ή Γαλλία. Παρόλες τις μορφές του όμως, σοσιαλισμός θα παρέμενε.
      Η εκδυτικοποίηση μιας κοινωνίας θέλω να πω δεν είναι (και δεν θα μπορούσε ούτε και θα έπρεπε) αναγκαίος παράγοντας για τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της. Αυτός μπορεί και να πραγματοποιηθεί χωρίς να είναι αναγκαίο για τον κάθε λαό να αποκοπεί από τις παραδόσεις και τον πολιτισμό του.
      Αλλιώς μπαίνουμε στο πολύ επικύνδινο μονοπάτι της πολιτιστικής (και τελικά αναγκαστικά και φυλετικής), ανωτερότητας του δυτικού ανθρώπου. Και με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνουμε σε φιλοσοφικό επίπεδο, τον κύκλο που έκανε ο ίδιος ο δυτικός πολιτισμός, που ξεκινώντας από τον διαφωτισμό κατέληξε στην αποικιοκρατία. Μακρυά από εμένα...

      Διαγραφή
  5. Γι αυτό ακριβώς που ρωτάει ο Κυριάκος(κληρονομικότητα-οικογενειοκρατία στα κκ της Άσιας).Αναφορά της Αλέκας σε συνέντευξη της στο Σ.Θεοδωρακη.Στο 16.11 ερώτηση για ΛΔ Κορέας.
    http://www.youtube.com/watch?v=qUT7BFiy-wQ

    petroulas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. [...]
    Η Φραγκίσκα Μεγαλούδη ζει με τον άνδρα της και τον 4χρονο γιο της στην πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας από τον Ιανουάριο του 2013,
    [...]
    "Δεν υπάρχει εδώ ένας κακός που απειλεί τον πλανήτη, αλλά παίζεται ένα πολιτικό, στρατιωτικό παιχνίδι για το οποίο σε μεγάλο βαθμό φταίνε και οι ΗΠΑ που δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ για ουσιαστική διπλωματική λύση", είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
    [...]
    Η καθημερινή ζωή είναι διαφορετική από την στερεοτυπική εικόνα που έχει κάποιος στο μυαλό του.Σίγουρα είναι πιο ελεγχόμενη και οι πολίτες πιο πειθαρχημένοι αλλά δεν διαφέρει επί της ουσίας από τον υπόλοιπο κόσμο. Οι άνθρωποι πάνε στις δουλειές τους, τα παιδιά παίζουν στο δρόμο. Γενικά είναι μια ήσυχη πόλη.
    [...]
    Δεν νομίζω ότι υπάρχει ανεργία στην Βόρεια Κορέα με δεδομένο ότι είναι μια καθαρά κρατική (σ.σ. κεντρικά σχεδιασμένη) οικονομία όπου η κυβέρνηση αποφασίζει και τον καταμερισμό των εργασιών.
    [...]
    "Το πιο αγκαθωτό πρόβλημα της Βόρειας Κορέας πάντως παραμένει το επισιτιστικό. Η χώρα αποτελείται κατά 80% από ορεινά και άγονα εδάφη ενώ σχεδόν κάθε χρόνο έχει να αντιμετωπίσει τυφώνες, πλημμύρες και εκτεταμένες ξηρασίες. Αυτά, σε συνδυασμό με την έλλειψη μηχανοκίνητης γεωργίας και καυσίμων εντείνουν το πρόβλημα. Και σίγουρα το εμπάργκο και οι περιορισμοί στις εισαγωγές δεν βοηθούν την κατάσταση...".
    [...]
    τονίζει πως στην πρωτεύουσα της χώρας "δεν κυκλοφορούν άνθρωποι - ρομπότ και στρατιώτες, αλλά "γυναίκες ντυμένες με δυτικά ρούχα και άντρες με κουστούμια. Πολλοί θα μιλάνε στο κινητό τους. Ναι, τα κινητά έχουν κατακλύσει τη Βόρεια Κορέα και ο αριθμός των χρηστών αυξάνεται κατακόρυφα.
    Θα δείτε αρκετό κόσμο να πηγαίνει στη δουλειά του με το λάπτοπ ενώ όλα σχεδόν τα παιδιά θα κυκλοφορούν με roller skates, τη νέα μόδα που έχει τρελάνει κάθε βορειοκορεάτη από 5 έως 15 χρονών.
    [...]
    http://news247.gr/eidiseis/synentefxeis/fragkiska_megaloudh_h_voreia_korea_mesa_apo_ta_matia_mias_ellhnidas.2201326.html

    Η κοπέλα ΔΕΝ είναι κομμουνίστρια, όπως φαίνεται και από την φρασεολογία της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου ξέφυγαν μερικά εξίσου ενδιαφέροντα:

      [...]
      Οι τουρίστες έχουν δικαίωμα παραμονής για μία εβδομάδα, συνοδεύονται υποχρεωτικά από ξεναγό και στοιβαγμένοι σε λεωφορεία πηγαίνουν σε συγκεκριμένα σημεία. Η χώρα βέβαια έχει προβλήματα, δεν είναι όλα ρόδινα. Προσωπικά δεν είμαι απλώς τουρίστρια, έχω ελευθερία κινήσεων στην πόλη και εκτός αυτής. Απλώς υπάρχουν κανονισμοί και τις επαρχίες χρειάζεται έγκριση για να τις επισκεφτείς.

      [...]
      Μου έκανε εντύπωση ότι η πόλη έχει γεμίσει με παιδιά που κάνουν ρόλερ, ακόμα και τα πιο φτωχά.
      (σημ.: Υπάρχουν πιο φτωχοί και πιο πλούσιοι δηλ. τάξεις σε κομμουνιστική κονωνία??)

      [...]
      Το διαδίκτυο στη ΒΚ είναι προσβάσιμο μόνο στους ξένους που εργάζονται στην χώρα μέσω δικτύων των δικών τους οργανισμών.

      [...]
      Υπάρχουν επίσης και αγορές-επίσημες και ανεπίσημες-όπου μπορεί κανείς να προμηθευτεί πολλά περισσότερα αγαθά αρκεί να έχει σκληρό νόμισα να ξοδέψει.

      Το παραεμπόριο με την Κίνα ανθεί και στην ουσία αυτό κινεί την οικονομία ολόκληρης της χώρας και επιτρέπει και στους βορειοκορεάτες μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση από τα αγαθά του καπιταλισμού

      Διαγραφή
    2. @Κάτι ξέχασες:
      Δεν μου ξέφυγε τίποτα, για αυτό το λόγο παράθεσα και το λινκ.
      Πρόβαλα αυτά που μοιάζουν από άλλον πλανήτη για την εικόνα που μας δίνουν για την χώρα αυτή.
      Αυτά τώρα που διαλέγεις εσύ να προβάλεις, δεν μοιάζουν με κάτι αφύσικο για μία χώρα σε κατάσταση πολιορκίας (μόλις πριν λίγους μήνες συζητιόταν ανοιχτα το ενδεχόμενο επίθεσης από τις ΕΠΑ), που παίρνει τα στοιχειώδη μέτρα αυτοπροστασίας της.
      Α, και στην Λ.Δ.Λορέας έχουν σοσιαλισμό και δεν έχουν φτάσει ακόμη στον κομμουνισμό.
      Που σημαίνει πως η αρχή είναι "από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες του, στον ακθένα ανάλογα με την δουλειά του" και όχι " "από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες του, στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του".
      Λοιπόν ναι, το ομολογώ!
      Παρότι δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί με την έννοια γνωρίζουμε στην Ελλάδα (παιδιά να ζητιανεύουν και περιουσίες να χάνονται στα μπουζούκια), δεν υπάρχει και μισθολογική ισοπέδωση.
      Εσύ θα την ήθελες;

      Διαγραφή
  7. Μα και βέβαια θα την ήθελα.
    Αν ήταν να ισοπεδωθώ μισθολογικά με τις απολαβές του Κιμ - κάτι - πωςτονλεν, αμέ ουουουουου!!!!

    Αλλά γιατί πάντα είτε στο Καπιταλισμό είτε στον Σοσιαλισμό (όπως τον αντιλαμβάνονται οι Σταλινικοί) η μισθολογική ισοπέδωση είναι πάντα προς τα κάτω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μας κουφανες.......ασχετε

      Ταξικος

      Διαγραφή
    2. @Κάτι ξέχασες:
      Το "προς τα κάτω" πως ακριβώς το εννοείς (δεν ρωτάω καν πως το "ξέρεις);
      Υπάρχει κάποια καπιταλιστική χώρα που Ο ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΣ κάτοικος της να έχει εξασφαλισμένο μισθό και αρκετό για να έχει επίσης εξασφαλισμένη στέγη, υγεία για αυτόν και τα παιδιά του, κοινωνική πρόνοια, σύνταξη, παιδεία, και ψυχαγωγία (τέχνες, αθλητισμός κλπ);
      Δεν μας την λες και εμάς να την μάθουμε;

      Διαγραφή
    3. @Κάτι ξέχασες:
      Ξέρεις τις μισθολογικές απολαβές του Ουν ρε θηρίο;
      Θα μας δώσεις και εμάς τις πηγές σου;

      Διαγραφή
    4. Και επί τη ευκαιρία:
      Οι μισθολογικές διαβαθμίσεις στον σοσιαλισμό υπάρχουν γιατί εάν ο υπάλληλος γραφείου έπαιρνε τα ίδια λεφτά με τον ανθρακωρύχο, κανείς δεν θα πήγαινε να δουλέψει στα ορυχεία.
      οι πιο βαριές και σκληρές δουλειές πληρώνονται περισσότερο.
      Για αυτού του είδους τις μισθολογικές διαφοροποιήσεις μιλάμε, και όχι για τις τερατολογίες που κατεβάζει η γκλάβα του κάθε φαντασιόπληκτου...

      Διαγραφή
    5. Δεν θα επεκταθώ στις σκέψεις του "Κάτι Ξέχασες", απλά να σημειώσω ότι όλο αυτό που περιγράφει για τους τουριστές δεν είναι κάτι διαφορετικό από το all inclusive που κυριαρχεί πλέον σε όλο τον ανεπτυγμένο καπιταλιστικό τουρισμό. Οργανωμένος τουρισμός λέγεται!!!! Μόνο που στον καπιταλισμό γίνεται για το κέρδος και σε βάρος του λαού, ενώ στο σοσιαλισμό για να προσφέρει περισσότερα στους τουρίστες με μεγαλύτερη ευχαρίστηση!
      kk-1

      Διαγραφή
    6. @kk-1

      Πες μου ότι κάνεις πλάκα...

      Διαγραφή
  8. οσοι πιο πανω κανουν "κριτικη" στον τροπο διαδοχης στη Β.Κορεα δεν εχουν ιδεα για το πολιτισμικο παρελθον αυτου του λαου που εχει κρατησει ατοφια την παραδοση σε αντιθεση με τους Νοτιοκορεατες οι οποιοι υπο την ισχυρη επιδραση των Αμερικανων ιμπεριαλιστων εχουν χασει την ταυτοτητα τους.Οι Κορεατες ειναι διαφορετικος λαος απο τους Κινεζους και τους Ιαπωνες, οποιος τους τσουβαλιαζει κανει μεγα λαθος, στην παραδοση τους υπαρχουν αναλοιωτα στοιχεια που διατηρουν πανω απο 3000 χρονια και καλο θα ειναι οποιος θελει να κανει κριτικη στη Β.Κορεα πρωτα να ψαξει λιγο τι εστι βερυκοκο.ΟΙ Β.Κορεατες δεν "αγαπουν" η ανεχονται την οικογενειοκρατια, απλα στη χωρα υπαρχει ενας αιωνιος μυθος του "Μεγαλου Δρακοντα", ειναι ο προστατης της χωρας, το αιωνιο συμβολο, ο οδηγος και καθοδηγητης οπως λεει ο λαος της, καθε ηγετης της δηλωνει υποταγη σε αυτον, ειναι υποχρεωμενος να σεβεται τις παραδοσεις, να υπηρετει το λαο κλπ.ΟΙ Κιμ δεν ειναι καμια δυναστεια, απλα ακολουθουν την παραδοση δεμενη με την μορφη σοσιαλιστικης οικοδομησης που εχει επιλεξει ο λαος αυτης της χωρας, εξαλου ο νεαρος Κιμ εχει ελαχιστες εξουσιες σαν προεδρος, την ηγεσια της χωρας ασκει ενα πλατυ συμβουλιο στρατιωτικων, πολιτικων και θρησκευτικων στελεχων που συνεργαζονται αρμονικα μεταξυ τους.Μπορει ο τροπος ζωης τους να μοιαζει ξενος στοςυ αμεριανοποιημενους δυτικους, αλλα ειναι στενα δεμενος με την παραδοση τους, επομενως ολα τα ηλιθια και αντικομμουνιστικα που ακουγονται κατα καιρους αγνοουν εντελως την πραγματικοτητα και την ιδιομορφια της χωρας που ΕΥΤΥΧΩς δεν εχει αμερικανοποιηθει.


    Ταξικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι έγινε ρε παιδιά;
    Οι νοτιοκορεάτες ζητάνε πολιτικό άσυλο στον βορρά με κίνδυνο της ζωής τους, και ο νοτιοκορεάτικος στρατός τους πυροβολεί;
    Αυτό και αν είναι από τα άγραφα...

    "Ο νοτιοκορεατικός στρατός έριξε «εκατοντάδες» σφαίρες εναντίον του άνδρα που προσπάθησε χθες να περάσει παράνομα στη Βόρεια Κορέα. Ο 47χρονος Νοτιοκορεάτης Ναμ Γιονγκ-Χο σκοτώθηκε χθες το μεσημέρι ενώ προσπαθούσε να διασχίσει τον ποταμό Ιμτζίν ο οποίος ορίζει ένα μέρος των δυτικών συνόρων με τη ΛΔ Κορέας.

    Σύμφωνα με τον Νοτιοκορεάτη στρατηγό Τσο Γιονγκ-Σουλ, οι στρατιώτες είχαν ρίξει πολλές προειδοποιητικές βολές πριν ανοίξουν πυρ εναντίον του άνδρα. Περί τους 30 στρατιώτες χρησιμοποίησαν τα όπλα τους, ρίχνοντας «πολλές εκατοντάδες σφαίρες», διευκρίνισε.

    Τα κίνητρα του Ναμ Γιονγκ-Χο παρέμειναν άγνωστα, αλλά σύμφωνα με το διαβατήριο που είχε πάνω του, είχε ζητήσει πολιτικό άσυλο στην Ιαπωνία τον Ιούνη. Το Τόκιο είχε απορρίψει το αίτημά του.

    Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας της Νότιας Κορέας υπεραμύνθηκε της αντίδρασης των μεθοριακών φρουρών."
    http://www.902.gr/eidisi/diethni/26866/koreatiki-hersonisos-notiokoreatika-strateymata-ektelesan-andra-poy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ισχύει.
    http://www.abc.net.au/news/2013-09-16/man-shot-defecting-from-south-to-north-korea/4961336
    http://www.cnn.com/2013/09/16/world/asia/south-korea-border-shooting/
    http://news.sky.com/story/1142763/south-korea-man-shot-trying-to-head-north
    http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/asia/article3871262.ece

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όταν μιλούσα για την αφίσα του κόμματος μαζί με τα αστέρια, κάποιοι εδώ μέσα με είπαν γραφικό και ζαβό, ώσπου ήρθε ο ΤΡΑΣ και με επιβεβαίωσε για την προβοκάτσια που παίζεται σε σχέση με την υποψηφιότητα τσίπρα στην ΕΕ και τη δήθεν στήριξη από το ΚΚΕ. Τόσα ξέρουν, τόσα λένε και τους αγνοώ
    Τώρα, πάλι προβοκάτσια βλέπω και αυτά συμβαίνουν ΤΡΑΣ όταν αφήνουμε ανοιχτό το θέμα της κριτικής, λέγοντας "παρά τις διαφωνίες μας" και βάζοντας το Κόμμα Εργατών της Β.Κορέας δίπλα από το κόμμα Μπάαθ! Ποιες διαφωνίες; Δε θέλει πολύ ο αιρετικός ή ο χαζός να μας πάρει αμπάριζα με τις δήθεν απορίες και αμφισβητήσεις του. Οχι, λοιπόν! Η Λαική Δημοκρατία της Β.Κορέας είναι ΛΑΙΚΗ και ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ κόντρα στον Αμερικάνικο ιμπεριαλισμό και σε πείσμα του παγκόσμιου καπιταλισμού.
    Ακόμα και τα πρόσφατα γεγονότα με τον νοτιοκορεάτη που πήγε να διαφύγει στη Βόρεια Κορέα και τον σκότωσαν οι συμπατριώτες του, το επιβεβαιώνουν. Μην αφήνουμε μπόσικα, σύντροφοι. Δεν είναι καιροί για τέτοια. Δώσε θάρρος στο χωριάτη, να σ'ανέβει στο κρεβάτι λένε πάλι στο χωριό μου

    Βασίλης Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Βασίλης Δ.:
      Νομίζω πως οι τοποθετήσεις του μπλογκ (και οι δικές μου) επάνω στο ζήτημα ήταν σαφέστατες.Προσωπικά τουλάχιστον, διευκρίνισα πως θεωρώ την Λ.Δ.Κορέας σοσιαλιστική εφόσον διαθέτει κοινωνικοποιημένα μέσα παραγωγής και εφαρμόζει τον κεντρικό σχεδιασμό στην οικονομία της.
      Είπα ακόμη πως η αλληλεγγύη στον λαό της είναι εκ των ουκ άνευ.
      Τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως ασπάζομαι και το "Τσούσε"*.
      Παραμένω "ορθόδοξος" μαρξιστής"...
      *
      http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%B5

      Διαγραφή
    2. Επειδή το τελευταίο διάστημα προσπαθώ στο μέτρο του δυνατού να παρακολουθώ τις σχετικές εξελίξεις στην ΛΔ Κορέας (πράγματι είναι χρήσιμη η καταγραφή της κ.Μεγαλούδη,παρότι σαφώς υιοθετεί μια αστική προσέγγιση,αλλά πολύ πιο ουσιαστικές είναι οι αναλύσεις στο ιστολόγιο του ''Fadomduck2''),συμφωνώ κατ'αρχάς με την προσέγγιση την οποία θέτεις.Δηλαδή ακριβώς το πρώτο σημείο που ενδιαφέρει τους μαρξιστές,το οποίο πρέπει να ελέγχεται,να εξετάζεται είναι η φύση της ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής,οι όροι της υλικής παραγωγής,η φύση των παραγωγικών σχέσεων (και παρότι ορισμένοι επιμένουν να αποκαλούν την πρόταξη της σημασίας αυτού του κριτηρίου σαν ΄'οικονομισμό'').Η οποιαδήποτε,λοιπόν,πληροφορία,ανάλυση κλπ έχετε οι σύντροφοι που ασχολείστε και με το ζήτημα αυτό πιο διεξοδικά είναι εξαιρετικής σημασίας,ειδικά σε περίοδο συνθηκών οξυμένου αντικομμουνισμού (αν και οι συνθήκες και η απόφαση του βορεοκορεατικού λαού να επιλέξει τη συγκεκριμένη μορφή κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης ήταν ανέκαθεν στο ''στόχαστρο'' της αντικομμουνιστικής προπαγάνδας,με όρους χυδαιότητας πολύ συχνά).
      Επομένως,πράγματι,ακόμα και όσοι με καλή πρόθεση (και όχι αυτή του αντικομμουνιστή) επιθυμούν να ασκήσουν κριτική στις συνθήκες υπό τις οποίες αναπτύσσεται η ΛΔ Κορέας οφείλουν να λάβουν υπόψη τους μια σειρά από παράγοντες.Όπως,μεταξύ άλλων,το γεγονός ασφαλώς του πλήρους οικονομικού,εμπορικού αποκλεισμού,των συνεπειών και του συνολικού κόστους για την ανοικοδόμηση το κράτους αυτού μετά τη λήξη των εχθροπραξιών στα μέσα της δεκαετίας του '50,την έλλειψη επαρκών ικανών εκτάσεων/εδαφών για καλλιέργια (αν δεν κάνω λάθος το ποσοστό αυτών προσεγγίζει το 15% μόλις),την ανάγκη για συντήρηση ισχυρών στρατιωτικών δυνάμεων (λόγω των γνωστών απειλών) και βέβαια κατάλοιπα ή επιβιώσεις προκαπιταλιστικής μορφής (φεουδαρχικού τύπου),όσον αφορά κυρίως στοιχεία του εποικοδομήματος (βέβαια τίθεται το ζήτημα/ερώτημα αν η μη υπέρβαση τέτοιου είδους επιβιώσεων συνδέεται με πολιτική μεταβολών/μεταρρυθμίσεων σε επίπεδο οικονομικής βάσης και του βαθμού της κοινωνικοποίησης.Νομίζω πριν ένα χρόνο περίπου διαδόθηκε-και δεν γνωρίζω αν μπορεί να επιβεβαιωθεί-ότι αποφασίστηκε να αυξηθεί το ποσοστό,το μέρος από το ύψος της τελικής παραγωγής το οποίο θα δύνανται να παρακρατούν μεμονωμένοι ή συναιτερισμένοι παραγωγοί στον αγροτικό τομέα,οπότε αντίστοιχα μειώνεται και το ποσοστό το οποίο θα δίνεται υπέρ των αναγκών του κεντρικού σχεδιασμού.Ακόμα ένα σημείο σοβαρού προβληματισμού αποτελεί και η επιλογή απομάκρυσης από τις αρχές του Μαρξισμού-Λενινισμού).
      Όπως και να έχει,η αλληλεγγύη στις προσπάθειες του κράτους της ΛΔ Κορέας,του λαού της,ενάντια στις επιθετικές και προκλητικές ενέργειες των ιμπεριαλιστικών καπιταλιστικών συνασπισμών/κρατών,ενάντια στη συνεχιζόμενη απειλή σε βάρος της εδαφικής της ακεραιότητας και ανεξαρτησίας,ενάντια στο διαρκή αποκλεισμό είναι απαραίτητη από όλους τους κομμουνιστές.Ανεξάρτητα από τις διαφωνίες ή αντιρρήσεις και κυρίως από την επίδραση του πράγματι πολύ δυσμενούς συσχετισμού στο ζήτημα αυτό.

      Κ.

      Διαγραφή
  12. Με ικανοποίηση διαπιστώνω ότι και άλλοι σύντροφοι συμμερίστηκαν τον προβληματισμό μου σε σχέση με το καθεστώς της Βόρειας Κορέας.Και τίποτα άλλο να μην έβλεπα ή να μην άκουγα, ήταν αρκετές για μένα οι εικόνες μαζικής υστερίας που ακολούθησαν την αναγγελία θανάτου του προηγούμενου ηγέτη ( ή μήπως δεν ήταν αληθινές; ). Οι εικόνες αυτές δεν είχαν καμία σχέση με την εικόνα που έχω εγώ στο μυαλό μου για το μοντέλο του σίγουρου, δυνατού και απαλλαγμένου από προσωπολατρείες κομμουνιστή-πολίτη.
    Τώρα, οι προσπάθειες ερμηνείας τέτοιων συμπεριφορών με παραμύθια για δράκους δε με πείθουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Βλαδίμηρος:
      Είναι κακό δηλαδή ένας λαός να αγαπάει τους ηγέτες του;
      Τι ήθελες να κάνουν; Να χορεύουν;
      Και τότε τι θα έλεγες για τον "δικτάτορα";
      Επιμένω πως τα επιχειρήματα σου είναι μακρυά από το έδαφος του Μαρξισμού, καθώς δεν παίρνουν υπόψην τον παράγοντα "οικονομική παραγωγική βάση" και στέκονται σε επί μέρους δευτερεύοντα στοιχεία του εποικοδομήματος.
      Ας δούμε τι λέει ο Λένιν για την "καθαρή" δημοκρατία (που δεν παίρνει υπόψην τις παραγωγικές σχέσεις):
      "«Η αστική τάξη είναι αναγκασμένη να υποκρίνεται και να ονομάζει "παλλαϊκή εξουσία" ή δημοκρατία γενικά ή καθαρή δημοκρατία την (αστική) ρεπουμπλικανική δημοκρατία, που στην πραγματικότητα είναι δικτατορία της αστικής τάξης, δικτατορία των εκμεταλλευτών πάνω στις εργαζόμενες μάζες. Οι Σάιντερμαν και οι Κάουτσκι, οι Αουστερλιτς και οι Ρένερ (τώρα, δυστυχώς, με τη βοήθεια του Φρίντριχ Αντλερ) υποστηρίζουν αυτό το ψέμα και αυτή την υποκρισία. Ενώ οι μαρξιστές, οι κομμουνιστές την ξεσκεπάζουν και λένε ανοιχτά στους εργάτες και στις εργαζόμενες μάζες την καθαρή αλήθεια: Στην πραγματικότητα, η ρεπουμπλικανική δημοκρατία, η Συντακτική Συνέλευση, οι παλλαϊκές εκλογές κλπ. σημαίνουν δικτατορία της αστικής τάξης και για την απελευθέρωση της εργασίας από το ζυγό του κεφαλαίου δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την αντικατάσταση αυτής της δικτατορίας με τη δικτατορία του προλεταριάτου. Μόνο η δικτατορία του προλεταριάτου είναι σε θέση να απαλλάξει την ανθρωπότητα από το ζυγό του κεφαλαίου, από την ψευτιά, την καλπιά, την υποκρισία της αστικής δημοκρατίας, αυτής της δημοκρατίας για τους πλούσιους, μόνο αυτή είναι σε θέση να εγκαθιδρύσει τη δημοκρατία για τους φτωχούς, δηλαδή να κάνει στην πράξη τα αγαθά της δημοκρατίας προσιτά στους εργάτες και τους φτωχούς αγρότες, ενώ τώρα (ακόμα και στην πιο δημοκρατική αστική δημοκρατία) τα αγαθά αυτά της δημοκρατίας είναι στην πράξη απρόσιτα στην τεράστια πλειοψηφία των εργαζομένων»"
      http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/storyPlain.do?id=4754908&action=print

      Διαγραφή
  13. Καλά TRASH.....
    Αν πιστεύεις ότι ο Λένιν όταν αναφέρονταν στη δικατορία του Προλεταριάτου, εννούσε την ανάληψη της διακυβέρνησης από μια χούφτα από το συγγενολόι του ιδρυτή της ΛΔ της Κορέας........ ε τότε φίλε απέχεις τόσο από τον Λένιν όσο απέχει ο Άδωνις από την Αρχαία Ελλάδα που υποκριτικά εξυμνεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Σταράτος:
      41 σχόλια μετά και όχι μόνο δεν κατάλαβες τίποτε, αλλά γνωρίζεις και τα πρόσωπα που ασκούν την εξουσία στην Λ.Δ. Κορέας, καθώς και τις μεταξύ τους συγγενικές ή άλλες σχέσεις.
      Δεν μας λες και εμάς ποιά είναι η συγγενική σχέση του υπουργού στρατιωτικών της χώρας με τον υπουργό βιομηχανίας και όλων αυτών μαζί με τα μέλη του ΠΓ του εργατικού κόμματος, αφού μας τους κατονομάσεις κιόλας πρώτα;

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ.
      -ποιό από τα τρία ονόματα των Κορεατώ είναι το επώνυμο τους, γνωρίζεις έστω;

      Διαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά