Η ολιγόλογη αναφορά του Ριζοσπάστη στο θάνατο του Χρόνη Μίσσιου
πυροδότησε αντιδράσεις και κατηγορίες από όψιμους και παλιούς
αριστερούς για την εμπάθεια του ΚΚΕ, ενώ ο ίδιος ο θάνατός του στάθηκε
αφορμή σε όλους, από την αριστερά έως τη δεξιά να μη φεισθούν επαίνων
και επιδοκιμασιών για τους αγώνες που έγιναν, πάντα στο όνομα κάποιας
αόριστης νεφελώδους ιδεολογίας, εκείνα τα σκληρά χρόνια.
Η αρνητική κριτική στο ΚΚΕ για το μονόστηλο στο Ριζοσπάστη και οι
αγωνιστικές κορώνες, που αναφέρονται όμως σε άλλες εποχές, είναι η
αρνητική και η θετική έκφραση της ίδιας αντίληψης, η οποία στοχεύει
από τη μια στη συναίνεση και παραδοχή του τωρινού καθεστώτος, η οποία
στηρίζεται στην εμπιστοσύνη που πρέπει να απολαμβάνει η κυρίαρχη τάξη
εξαιτίας της θέσης της και της λειτουργίας της στον κόσμο της
παραγωγής, κι από την άλλη στην επιβολή του γοήτρου της, το οποίο το
αντλεί από το σφετερισμό των αγώνων άλλων, που βέβαια έγιναν σε άλλες
συγκυρίες.
Στην επίσημη εκδοχή που καθιερώθηκε μετά τη μεταπολίτευση μιλάμε για
εθνική αντίσταση και εμφύλιο και αποσιωπάται η ταξική βάση αυτής της
σύγκρουσης και ο επαναστατικός της χαρακτήρας που ήθελε να καταλύσει το
ίδιο το καθεστώς. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι όλοι όσοι συμμετείχαν
ήθελαν την κατάλυσή του. Κάποιοι στόχευαν μόνο στη μεταρρύθμισή του,
αλλά από τη μια η ανικανότητα και η απροθυμία των αστών για μαζική
αντίσταση στο γερμανό κατακτητή και από την άλλη η αγριότητα στους
αγωνιστές από την μεριά του κυρίαρχου κράτους, μετά την απελευθέρωση,
οδήγησε πολλούς στο ΚΚΕ, χωρίς όμως να ονειρεύονται κατ’ ανάγκη όλοι
τον κομμουνιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας. Γι’ αυτό και πολλοί
αγωνιστές, που στρατεύθηκαν στα σκληρά χρόνια της δεκαετίας του ’40 με
το ΚΚΕ, τράβηξαν αργότερα διαφορετικούς δρόμους μέσα από διαφωνίες,
έντονες συγκρούσεις κλπ. Ιδιαίτερα μετά την κατοχή, όπου επικρατεί ο
νόμος της ζούγκλας και δεν υπάρχει ούτε θεσμικό ούτε νομικό ούτε άλλου
είδους καταφύγιο για την αριστερά και τους αριστερούς, μόνο το ΚΚΕ στη
σκέψη πολλών ήταν βασική πολιτική δύναμη και μια πραγματική πρόταση
εναλλακτικής πορείας.
Από τη δεκαετία του ‘60, με παράνομο το ΚΚΕ, η κριτική για το καθεστώς από την αριστερά δεν γίνεται πια γι’ αυτό που είναι πραγματικά, δηλ. καπιταλιστικό, αλλά για την καθυστερημένη κι αναχρονιστική του μορφή. Μεγάλο μέρος του χώρου που χαρακτηρίζεται αριστερά και δεν περιλαμβάνει μόνο κομμουνιστές, κι ας τους ενοποιεί όλους σαν συνοδοιπόρους ο κυρίαρχος λόγος, γίνεται φορέας των αστικοδημοκρατικών αιτημάτων και η γενίκευση της επίθεσης ενάντια στο καθυστερημένο ελληνικό κράτος εξαπλώνεται σιγά σιγά σε όλο το ονομαζόμενο προοδευτικό στρατόπεδο, που αγκαλιάζει όλο και μεγαλύτερα στρώματα και της ελληνικής αστικής τάξης, τα οποία σκοπεύουν στην ανάπτυξη και τον εκδημοκρατισμό που όμως αρνιόταν να πραγματώσει ένα τμήμα της άρχουσας τάξης και το κράτος.
Μετά τη δικτατορία όλα αυτά τα αιτήματα δεν ήταν πια τέτοια που να
οδηγήσουν σε πτώση ή βαθειά κρίση το καθεστώς, αλλά σε καπιταλιστική
ολοκλήρωση, και η αστική τάξη ήταν έτοιμη να τα δεχτεί. Κι έτσι τα
περισσότερα αιτήματα με τα οποία ο αριστερός μεταρρυθμιστής πολέμαγε το
καθεστώς, με τη μεταπολίτευση βρέθηκαν ενσωματωμένα και αποδεκτά από
το σύστημα. Πολλοί από τους παλιούς αγωνιστές θεώρησαν ότι έστω και εν
μέρει οι αγώνες τους δικαιώθηκαν και πολλοί άλλοι πείστηκαν ότι πια οι
μεταρρυθμίσεις του συστήματος μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε
μετασχηματισμό της κοινωνίας, ενώ ακόμη περισσότεροι ενσωματώθηκαν
ασμένως στο σύστημα. Μη ξεχνάμε πώς λειτούργησαν η αναγνώριση της
εθνικής αντίστασης, η συμφιλίωση των αντιπάλων του εμφυλίου, Βαφειάδη
και Τσακαλώτου, το κάψιμο των φακέλων κλπ. Μέσα σ’ εκείνη την διεθνή
συγκυρία και στην Ελλάδα η ονομαζόμενη σοσιαλιστική πολιτική, αφήνοντας
άθικτη την οικονομική δομή, προσπάθησε μια μερική αναδιανομή του
εισοδήματος και γενικότερα την εφαρμογή κοινωνικής πρόνοιας μέσω του
κράτους. Θριάμβευαν οι σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις που διέγραψαν το
πρόβλημα της ταξικής σκοπιάς με την οποία πολιτεύονταν. Οι κομμουνιστές
δεν έπαιζαν και σημαντικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις, λόγω της
εμπιστοσύνης των μαζών στο σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο πολιτικής, αλλά και
της αρνητικής εικόνας που είχε πια το σοβιετικό μοντέλο, μετά την
κατάρρευσή του, η αίγλη τους όμως και οι αγώνες τους χρησιμοποιήθηκαν
από όλα τα υπόλοιπα κόμματα … κατά το δοκούν. Εξάλλου, η κυρίαρχη
ερμηνεία για τα γεγονότα εκείνης της ματωμένης δεκαετίας κλήθηκε να
αποδείξει θεωρήματα που εξυπηρετούσαν τη σύγχρονη κυρίαρχη ιδεολογία κι
έτσι να νομιμοποιήσει μεταγενέστερες θέσεις και αποφάσεις. Φτάσαμε να
θεωρούμε ότι οι ισχυροί μετά την απελευθέρωση ήταν οι κομμουνιστές και
ήταν στο χέρι τους να επιβάλουν την επιλογή τους, σαν το αντίπαλο
στρατόπεδο να ήταν αδύναμο και να μην είχε τη βοήθεια μιας
αυτοκρατορίας. Αν δεν επέλεξαν λοιπόν σωστά οι αριστεροί αυτό δεν είχε
να κάνει με πολύπλοκες διεργασίες, συσχετισμούς κλπ. αλλά με την
ποιότητα της ηγεσίας του κινήματος.
Και στην εδραίωση αυτής της πεποίθησης πολλοί παλιοί αγωνιστές συνέβαλαν. Ο Μίσσιος συνεισέφερε σ’ αυτό με το βιβλίο του «… καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς».
Κι αυτή η μαρτυρία του που καταθέτει μέσα από το βιβλίο του είναι το
σημείο ρήξης με τους κομμουνιστές. Μιλά στο βιβλίο για το κόμμα, τα λάθη
του, τα ξεστρατίσματά του, την ιδεολογία. Μέσα από την πίκρα της
μετέπειτα ήττας, αλλά και της μερικής δικαίωσης που πολλοί παλιοί
αγωνιστές ένιωσαν ότι έγινε με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία,
αναζήτησε την αιτία της ήττας. Και ήταν εύλογο γι΄ αυτόν και για
χιλιάδες ανθρώπους που για χρόνια η κατατρεγμένη ζωή τους περνά στο
περιθώριο μιας κοινωνίας να τους κατακλύζει η πίκρα για την ήττα. Κι
έτσι δημιουργείται ο μύθος για το όραμα που έγινε πολιτική σκοπιμότητα,
για καθοδηγητές «κομμένες κεφαλές», που εξαιτίας τους ήρθε η ήττα. Και
βέβαια πολλοί θα ήταν τέτοιοι, και βέβαια μέσα σ έναν αγώνα
διασταυρώνονται πολλές σκοπιμότητες, πολύ περισσότερο όταν αυτός ο
αγώνας γίνεται μέχρις εσχάτων και δεν γίνεται βέβαια με τριαντάφυλλα
ούτε είναι γιορτή. Η αιτία της ήττας όμως είναι ένα ζήτημα πολυσύνθετο
για να αποδοθεί σε πέντε καθοδηγητές που φάνηκαν «ανθρωπάκια» ή σε μια
ηγεσία, που σε αντίθεση με την κατοχή, τώρα ξαφνικά αποδείχτηκε
κατώτερη των περιστάσεων, και να ξεχνάμε τον αντίπαλο, τον σκληρό,
αδυσώπητο κι ανυποχώρητο. Κάποιοι αγωνιστές αντέχουν να κρατηθούν,
κάποια άλλοι σπάνε, άλλοι προδίδουν τότε, άλλοι ενσωματώνονται αργότερα,
όλοι όμως αυτοί αποτέλεσαν εκείνο το μεγάλο κίνημα που τόλμησε να
φτάσει τον αγώνα του μέχρι το τέλος κι ήταν το κομμουνιστικό κόμμα με
το όραμά του που το ενέπνευσε.
Κι αν τώρα όλοι οι περί τους κυβερνώντες αγάπησαν τόσο αυτόν τον παλιό
αγωνιστή είναι ίσως γιατί απ’ όλη του τη ζωή, που, στρατευμένος σε ένα
όραμα, πέρασε στις εξορίες και στις φυλακές, κράτησαν αυτή τη ματαιότητα
για την πραγματοποίηση του οράματος που ένιωσε ο ίδιος και βολεύει κι
αυτούς, για να δικαιολογήσουν δικές τους αποφάσεις και ενέργειες και να
εξουδετερώσουν την οργάνωση άλλων εναντίον τους. Γίνεται δηλ.
προσπάθεια για αλλοίωση της ιστορίας του ελληνικού κομμουνιστικού
κινήματος και η περιγραφή του σαν μια ατέλειωτη διαδοχή σκοπιμοτήτων,
παραλείψεων, ακόμα κι εγκλημάτων, φαίνεται να μη έχει άλλο στόχο από
την εγκατάλειψη της ίδιας της κομμουνιστικής συνείδησης. Όμως το
κομμουνιστικό κόμμα οργάνωσε εκείνο τον αγώνα, ενέπνευσε εκείνα τα
οράματα και όσοι συμμετείχαν πρόσφεραν ό,τι είχαν ή μπορούσαν, και τις
μικροπρέπειές τους και τη μεγαλοσύνη τους. Ηταν ένας αγώνας γεμάτος
αντιφάσεις και συγκρούσεις που άλλες ξεπεράστηκαν, άλλες όχι, κι άλλες
φτάνουν ως τις μέρες μας.
Η διάκριση ανάμεσα σε έναν λαό της αριστεράς και το ηγετικό κόμμα, όπου
από δω στέκει η μικρόνοια, η πολιτική τύφλωση και σκοπιμότητα κι από
κεί η επαναστατικότητα, η αυταπάρνηση και ο ιδεαλισμός χρεώνει στο
κομμουνιστικό κόμμα κάθε αποτυχία του παρελθόντος και του μέλλοντος,
έτσι ώστε ποτέ ξανά να μη τολμήσει να διανοηθεί κανείς ότι μπορεί να
οργανωθεί, να παλέψει και να νικήσει, γιατί πάντα στο τέλος ο αγώνας
υπονομεύεται και παραμονεύει η συντριπτική ήττα.
Πηγή: Dies Brumalis
Μια ερώτηση μόνο στους μεταμελημένους εκείνης της εποχής, ή όποιας εποχής: ακόμη κι αν δεχτούμε όλες τις κατηγορίες για όλες τις ηγεσίες του κάθε κκε διαχρονικά, είναι αυτό δικαιολογία για αυτούς να πουλήσουν τα ιδανικά τους προσχωρώντας στη σοσιαλδημοκρατία(δηλαδή σε μια μορφή καπιταλισμού να μη ξεχνιόμαστε...)? Δεν έπρεπε να μείνουν να παλέψουν για ένα καλύτερο κόμμα αν τόσο τους χαλούσε? Και με το να το απαξιώνουν δε δίνουν έρεισμα σε ό,τι έλεγαν ότι μισούσαν? Απλά προσχώρησαν στο άλλο στρατόπεδο, στο απάνθρωπο. Άλλο σημαντικό κομμάτι είναι η αληθινή συγγραφική αξία όλων των εύκολων "αριστερών" συγγραφέων που μάλλον υφολογικά και συχνά θεματολογικά μοιάζουν με ένα "προβληματισμένο" Τσιφόρο στην καλύτερη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίδρα
Ο Μισσιος οταν ηταν στο ΚΚΕ ήταν αγωνιστης. πέρασε μετά την μεταπολίτευση στο "εσωτερικό"...
ενταξει, δεν συνεχισε, για τους δικούς του λόγους. Είπε την γνωμη του, έστω την απαγοητευση του, αποστρατεύθηκε!!.
όμως ας σκεφτούμε τι έδωσε στο Κόμμα, (όχι στον οπορτουνισμό) πριν αποστρατευθει.
δεν προσπερναμε έτσι τον Ανταρτη του ΔΣΕ Μισσιο, που τον συνελαβαν, τον ειχαν για εκτελεση, τον εξορισαν (δεν εκανε δηλωση, γιατι αν ειχε κανει θα ηταν εξω) μεχρι το 63.
τον ξαναπιασαν το 1967, - ως Κομμουνιστη - και τον απέλυσαν το 73, όπως διάβασα. Δηλαδη ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΔΗΛΩΣΗ !!!
στη μεταπολίτευση, για τους δικούς του λόγους πέρασε με το "εσωτερικό", τους οπορτουνιστες, λάθος του!!, αλλά αυτο δεν εχει να κάνει με τους αγώνες του και τη σταση του οσο ηταν πριν στο Κόμμα.
Ας δούμε τον αγωνιστη Μισσιο στα δύσκολα και οχι μετά στα ευκολα.
Δηλαδη αν πεθανει ο Θεοδωράκης θα κανουμε το ιδιο ?.
Ο αγωνας του Μισσιου ανηκει στο ΚΚΕ, το ΚΚΕ υπηρετησε στο ΔΣΕ και στην εξορια. Τα υπόλοιπα, η στροφή του μετά τη μεταπολίτευση, δεν μας αφορά.
Αυτο το κομματι όμως του αγωνα του, δεν ανηκει στον οπορτουνισμό αλλά στο ΚΚΕ !!!
και δεν έπρεπε να το χαρίζουμε σε δαυτους, αλλά έπρεπε να το τονισουμε!!
ότι δηλαδη ΟΣΟ Ο ΜΙΣΣΙΟΣ ΗΤΑΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ, ηταν πραγματικός αγωνιστης,
ενω όταν έμπλεξε με δαυτους (Κυρκο και σια), άρχισε να μετατρέπεται - (σε ειρηνικές εποχές) - σε αντεπαναστάτη. !!!
gribiannis
ΥΓ δεν εχω διαβασει κανενα βιβλίο του, λόγω του γνωστού περιεχομένου των, δεν ξερω και πολλά για αυτόν, αλλά απ οτι ειδα στον τυπο για τη ζωή του, έβγαλα τα συμπεράσματα μου.
Τα ΣΤΕΡΝΑ τιμούν τα πρωτα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν τον τότε κομμουνιστή Μίσσιο (αντάρτη στο Δημοκρατικό στρατό,φυλακισμένο,βασανισμένο,εξόριστο)το ΚΚΕ ΤΙΜΑΕΙ δέκα τη βδομάδα. Έτσι: "Τα στερνά τιμούν τα πρώτα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλευθεροτυπία 16 Νοέμβρη '98: Μίσσιος , Ανδρουλάκης για την επέτειο του πολυτεχνείου(περιτός ο "χαβαλές")
Ξεκίνησε ν'αλλάξει τον κόσμο(δεκάξι χρονώ)και τελικά(τριάντα οχτώ )άλλαζε λαμτήρες ,έβαζε οικολογικούς(πούλαγε όμως κομάτι-κομάτι την λαϊκή επανάσταση)
ΥΓ.Θα'ρθει κι η σείρα του Ανδρουλάκη,της...- τα ίδια θα λέμε
Νομίζω πως επιδιωξή του ήταν να "τιμηθεί"απ'όλους τους άλλους και όχι απ'το ΚΚΕ - ας σεβαστούμε τις επιθυμίες του
Συνέντευξη στο tvxs του Μίσσιου.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.eklogika.gr/you_sent/missios
"Τώρα, ένα από τα μεγάλα προβλήματα που έχουμε στην Ελλάδα είναι ότι το δημόσιο αποτέλεσε την αποθήκη όλων των ρουσφετιών όλων των πολιτικών. Ρουσφέτι, ρουσφέτι, ρουσφέτι! Άκουγα ότι στη Γερμανία, υπάρχει μονιμότητα αλλά οι δημόσιοι υπάλληλοι, εκεί, απαγορεύεται να απεργήσουν, γιατί ο δημόσιος υπάλληλος είναι κρατικός λειτουργός. Και οι μισθοί τους είναι πολλές φορές χαμηλότεροι από τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα. Γιατί; Γιατί ο μισθωτός του ιδιωτικού τομέα, κάθε μέρα πρέπει να αποδείξει την ικανότητα, την παραγωγική του ικανότητα στο αφεντικό για να μπορέσει να παραμείνει. Ενώ ο δημόσιος υπάλληλος από τη στιγμή που διορίζεται, είναι για όλη του τη ζωή.
Εμείς, εγώ με τη Ρηνιώ για παράδειγμα, ξέρουμε τέσσερις- πέντε ανθρώπους -συγγενής μας, όχι στον περίγυρο- που διορίστηκαν χωρίς αξιολόγηση, χωρίς κάποια μόρφωση ιδιαίτερη, λόγω του βουλευτή που ψήφισαν. Για να μην πω για μια ξαδέρφη μου, μέλος του ΚΚΕ, αν και τόσα χρόνια που ήμουν σε εξορίες-φυλακές, δεν είχε εμφανιστεί ποτέ και γι αυτό δεν την είχα γνωρίσει, επικοινώνησε κάποια στιγμή μαζί μου, επειδή νόμιζε ότι είχα επαφές με την Κυβέρνηση, για να μεσολαβήσω, ώστε να διοριστούν οι γιοί της… Που λες; Ανθρωποφύλακες! Ε, τρελάθηκα".
Φαίδρα
αυτον λοιπον επρεπε να "τιμησει" το ΚΚΕ τωρα που "ταξιδεψε"?Ε δεν νομιζω, και πολυ του ηταν το μονοστηλο...
ΔιαγραφήΓνωμη μου...δεν επρεπε να υπηρχε καν μονοστηλο, καταφερε να μας ειναι αδιαφρος
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ιδιο και ο Θεοδωρακης...Καταφέραμε να του δωσουμε την ευκαιρια να συνεχισει το εργο του μετα θανατον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο είπα εγώ βρε σεις :-))
πόσο απλά να το πω.
ότι.. η αγωνιστική του δράση υπήρξε όσο ήταν στο ΚΚΕ, δηλαδή μέσα από την δράση του που απαιτούσε η συμετοχή του στο Κόμμα.
Δεν ηταν κάποιος "αγωνιστής" μοναχος του, αλλά ο Αντάρτης του ΔΣΕ που πιάστηκε, όπως ειναι ακόμα πολλοί επιζώντες συντροφοι, όπως το λέει ο GAZARIN παραπάνω.
όταν πήγε στους ξευτίλες (εσωτερικό ΕΑΡ κ.λ.π)
τοτε άρχισε να λέει τις αστικές γλυκαναλατες ανοησιες που αναφέρει παραπάνω η Φαίδρα και να γινει "χαλβάς".
Αυτη ειναι η διαφορά του Κομμουνιστή και του όποιου περνάει απέναντι φεύγοντας και παίρνοντας θέση με τον εχθρό (ο οπορτουνισμός ειναι χειρότερος εχθρός). Υπάρχουν βεβαίως και εξαιρέσεις, δηλ, έφυγε και ο Καππος αλλά δεν πήγε απέναντι!!.
christos04
Μερικά στοιχεία- σκέψεις:
ΑπάντησηΔιαγραφή-Ο Χ.Μίσιος δεν συνελήφθη σαν αντάρτης του ΔΣΕ (στο βουνό δεν πρέπει να ανέβηκε), αλλά σαν μέλος των "λαϊκών εκδικητών", μίας από της οργανώσεις της ΟΠΛΑ Θεσσαλονίκης την εποχή του εμφύλιου.
-Στο βιβλίο του "καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς" επιβεβαιώνει την κατηγορία που του πρόσαψαν οι σύντροφοι του, πως εξαιτίας της απειθαρχείας του να εκτελέσει μέσα στο χρονοδιάγραμμα έναν βασανιστή του καθεστώτος (του είχε φανεί "καλός άνθρωπος"), έγινε αντιληπτή η παρακολούθηση του και στην συνέχεια η εξάρθρωση της οργάνωσης, με αποτέλεσμα να καταδικαστούν όλοι σε θάνατο.
Στο βιβλίο του, τους κατηγορεί (αυτούς που βρέθηκαν εξαιτίας του θανατοποινίτες!) πως στην φυλακή του ...έκοψαν την καλημέρα!
-Όντας ανήλικος την εποχή της σύλληψης του, πήρε αργότερα χάρη.
Αυτό εξηγεί και το γεγονός πως δεν θα είχε κανένα νόημα να υπογράψει "δήλωση" αφού σαν θανατοποινίτης που δεν εκτελέστηκε, η ποινή (για τα δεδομένα του καθεστώτος) του είχε "χαριστεί" ήδη με το να ζει.
Στο βιβλιο του δε λεει οτι πιαστηκαν επειδη επειδη εγινε αντιληπτη η παρακολουθηση του,αλλα οτι ο βασανιστης του εμαθε μετα οτι τον παρακολουθουσε οταν επιασαν την οργανωση!Επισης δε λεει οτι αργησε απλα αναρωτιωνταν αν ηταν οντως αυτος γιατι του φαινοταν καλος ανθρωπος!Οι παρακολουθησις του ΟΠΛΑ επαιρναν βδομαδες και μηνες καμια φορα αν δε το ξερεις!Με τον ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ εισαι γνωστος?
ΔιαγραφήΕπισης, μεχρι να παρει τη χαρη παλι δεν υπεγραψε δηλωση και δεν ηξερε οτι θα παρει χαρη,η χαρη ηρθε καιρο μετα στο βιβλιο εκει που γραφειοτι καθε μερα περιμεναν να τους παρουν για εκτελεση δε το διαβασες?!Επιπλεον σε ποιο σημειο γραφει οτι οι συντροφοι του δε του ελεγαν ουτε καλημεραγιατι εγω δε το ειδα αυτο που ειδα να γραφει ειναι οτι δενελεγαν καλημερα σε τροτσκιστες κτλ(μπορεις να μου πεις σελιδα?Σε λιγο ετσι οπως παρουσιαζεται στοιχεια μεσα απο εδω θα τον βγαλετε οτι ειχε και θεση στα ΕΣ-ΕΣ!
TRASH ΑΞΙΟΣ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΣΟΥ ΑΦΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΕΚΑΤΣΕΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΑΝΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΜΑΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΛΑ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΚΑΤΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΨΕΥΤΗΣ ΠΑΝΤΑ ΨΕΥΤΗΣ!
Διαγραφήαξιος ο μισθος του Trash ε? Απο ποιον δε μας λες ομως.
ΔιαγραφήΠρος τα δύο άνωθεν ανώνυμα τσόλια:
Διαγραφή-Που είδατε να γράφω εγώ ρε μαλακισμένα, πως στο βιβλίο του παίρνει ευθήνη για την εξάρθρωση της οργάνωσης, ή πως αναφέρει τις κατηγορίες των συντρόφων του; Αυτό έλειπε δα, να το κάνει. Την δική του οπτική καταθέτει. Δεν μπορεί να έχουμε απαιτήσεις αντικειμενικότητας από αυτοβιογραφικά κείμενα!
Εκείνο που γράφω είναι πως στο βιβλίο του επιβεβαιώνει το περιστατικό, βάση του οποίου τον κατηγορούσαν οι σύντροφοι του. Πως γνωρίζω αυτές τις κατηγορίες;
Είχα μιλήσει με κάποιους από τους εν ζωή πριν μερικά χρόνια στην Θεσσαλονίκη, όταν έγραφε το βιβλίο του "μία απόφαση, μάχομαι μέχρι το τέλος", για την ΟΠΛΑ θεσσαλονίκης, ο Τάσος ο Κατσαρός με τον οποίο τυχαίνουμε φίλοι. Οσοι είστε από Σαλονίκη προσπαθείστε να βρείτε κάποιους, αν ζούνε ακόμη, και δοκιμάστε να τους πείτε για τον Μίσιο...
-Οχι δεν μπορώ να σας πω σελίδα του βιβλίου, καθώς το έχω ξεφορτωθεί από την βιβλιοθήκη μου εδώ και χρόνια. Πάντως το είχα διαβάσει όταν κυκλοφόρησε -μαθητής ακόμη- και φυσικά μου είχε κάνει εντύπωση (θετική τότε). Λίγα χρόνια αργότερα βρήκε την θέση του στον κάδο.
Παρακάτω:
Εσύ γνωρίζεις πόσα ακριβώς χρόνια μετά την σύλληψη του του δώθηκε χάρη;
Και φυσικά αυτό δεν το παράθεσα σαν κάποιου είδους μομφή ή κατηγορία, αλλά σαν πληροφορία. Αλλά άμα έχεις άρρωστο μυαλό...
-Οντως, για πειτε μου, από που ακριβώς μισθοδοτούμαι;
Γιατί αυτοί που σε αντίθεση με τον Μίσιο δεν θεωρούν τις κοινωνίες του Τσάρου, του Μπατίστα, του Ντιεμ και των ταγματασφαλειτών καλύτερες από των μπολσεβίκων, του Κάστρο, του Χο-τσι-μινχ, και του ΕΑΜ, δεν φημίζονται για τους οικονομικούς τους πόρους.
Ακόμη δεν έχουν την δυνατότητα να "φτιάχνουν" μπεστ- σέλερ...
-Εκείνο που βλέπω πάντως είναι πως οι δύο παραπάνω ανώνυμοι, καμμία πρεμούρα "προστασίας τηνς μνήμης του αγωνιστή" δεν έχουν.
-Φασιστάκια που τρολάρουν είναι.
Η άμεση επιδίωξη τους είναι να μας αναγκάζουν να εκφραστούμε με άσχημο τρόπο, (και να φανούμε το ίδιο βρωμιάρηδες με αυτούς)για έναν άνθρωπο που είναι ακόμη "ζεστός", πράγμα για το οποίο καμμία διάθεση δεν έχουμε, παρά την καταγραμμένη θέση μας για τις πολιτικές του απόψεις.
Κατά συνέπεια, τα υπόλοιπα σχόλια αυτού του στυλ, απλά θα διαγραφούν.
Ενταξει Manny, μας έπιασαν στα πράσα!
ΔιαγραφήΘα πω πόσα μου δίνετε, εσύ ο yiok-yiok, και ο redffy για να γράφω στο μπλογκ:
Ο yiok-yiok μου έταξε μερίδα γύρο σε τοπικό σουβλατζήδικο για να τα γράφω αυτά.
Από ανάγκη το κάνω....
Παράρτημα περί ανώνυμου σχολιασμού:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Ο ανώνυμος (χωρίς χωρίς διακριτή υπογραφή) σχολιασμός είναι ο ορισμός του τρόλινγκ, καθώς γίνεται προκειμένου να σπείρει σύγχυση στο ποιός μιλάει ή απαντάει σε ποιόν, και απέναντι σε τι (φανταστήτε μόλις τρεις ανώνυμους σε μία κουβέντα και το μπάχαλο που θα επακολουθήσει). Εμποδίζει εν ολίγοις την ομαλή διεξαγωγή μίας συζήτησης. Από αυτό συμπερένουμε πως οι ανώνυμοι σχολιαστές είναι κατά κανόνα χαφιέδες ή τους αρέσει ο ρόλος του χαφιέ.
2)Ο ανώνυμος σχολιασμός είναι η ύψιστη αγένεια, καθώς υποδηλώνει ευθαρσώς πως ο φορέας του δεν έχει πρόθεση να συζητήσει (αφού δεν υπάρχει χρηστικός τρόπος να του απευθηνθεί αντίλογος αν οι ανώνυμοι είναι πάνω από ένας), αλλά να προκαλέσει.
3)Λαμβάνοντας υπόψην τα παραπάνω, η λογική αντίδραση στον ανώνυμο σχολιασμό είναι:
α)απαντήσεις ανάλογης αγένειας με αυτήν που πρεσβεύει η "ανωνυμία" από μόνη της.
β)Ψαλίδι και να πάνε να γαμηθούν.