25 Οκτωβρίου 2011

Ανατομία του νεοφιλελευθερισμού - 1. Η έννοια - 2. Οι πηγές


Αναδημοσιευση απο Cogito Ergo Sum

1. Η έννοια

Ακούγαμε και στο παρελθόν να γίνεται λόγος για τον νεοφιλελευθερισμό, αλλά εδώ κι ενάμιση χρόνο -ας όψεται το μνημόνιο- αυτός ο όρος μπήκε για τα καλά στην ζωή μας. Παρά ταύτα, είναι αμφίβολο αν οι μη έχοντες γνώσεις οικονομικών έχουν καταλάβει περί τίνος μιλάμε. Έτσι, από τούτη τη γωνιά ξεκινάμε σήμερα μια μακρά σειρά κειμένων, σε μια προσπάθεια να συνειδητοποιήσουμε τι πράγμα είναι ο νεοφιλελευθερισμός και πώς επηρεάζει την σκοτεινή πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά.

Στο πέρασμα των χρόνων έχουν αναπτυχθεί πολλές οικονομικές θεωρίες και ακόμη περισσότερες παραλλαγές τους. Ειδικά κατά τους τρεις τελευταίους αιώνες, σημαντικοί θεωρητικοί οικονομολόγοι και κοινωνιολόγοι έβαλαν την σφραγίδα τους στην οικονομική σκέψη: Αλεξάντερ Χάμιλτον, Φρήντριχ Λιστ, Άνταμ Σμιθ, Ντέηβιντ Ρικάρντο, Τζων Μαίυναρντ Κέυνς, Καρλ Μαρξ, Φρήντριχ Ένγκελς, Πωλ Άντονυ Σάμουελσον κλπ. Αιθαιρετώντας, κατά κάποιον τρόπο, μπορούμε να ομαδοποιήσουμε όλες αυτές τις θεωρίες σε τρεις γενικές κατηγορίες:

(α) Μερκαντιλισμός ή οικονομικός εθνικισμός: Ο μερκαντιλισμός αναπτύχθηκε από την πρακτική των πολιτικών στα πρώτα στάδια της νεότερης εποχής. Ως θεωρία, δέχεται και υποστηρίζει το προβάδισμα της πολιτικής έναντι της οικονομικής. Στην ουσία πρόκειται για ένα δόγμα οικοδόμησης ενός κράτους στα συμφέροντα του οποίου πρέπει να υποτάσσεται η αγορά. Με απλά λόγια, στον μερκαντιλισμό οι πολιτικοί πρέπει να καθορίζουν τις οικονομικές σχέσεις.

(β) Φιλελευθερισμός: Ο φιλελευθερισμός αναδύθηκε από τον Διαφωτισμό και εκφράστηκε κατ' αρχήν από τον Άνταμ Σμιθ. Εμφανίστηκε ως αντίδραση στην εμποροκρατία και έτσι ενσωματώθηκε στην ορθόδοξη οικονομική επιστήμη. Βασική του αρχή είναι ότι η πολιτική και η οικονομική πρέπει να δρουν, τουλάχιστον ιδεατά, σε δύο ξεχωριστές σφαίρες. Με απλά λόγια, στον φιλελευθερισμό οι αγορές πρέπει να είναι απαλλαγμένες από κρατικές και πολιτικές παρεμβάσεις προς όφελος της αποδοτικότητας, της ανάπτυξης και της ελεύθερης επιλογής του καταναλωτή.

(γ) Μαρξισμός: Ο μαρξισμός αναπτύχθηκε στα μέσα του 18ου αιώνα ως αντίδραση στον φιλελευθερισμό και την ως τότε επικρατούσα άποψη για την οικονομία. Βασική του αρχή είναι ότι η οικονομία επηρεάζει την πολιτική. Για τον μαρξισμό, η πολιτική σύγκρουση προκύπτει από την πάλη των τάξεων για την διανομή του πλούτου. Με απλά λόγια, στον μαρξισμό η πολιτική υποτάσσεται στην επιθυμία της πολυπληθέστερης τάξης (δηλαδή της εργατικής) για δίκαιη κατανομή του πλούτου.

Ο νεοφιλελευθερισμός αποτελεί το προϊόν της σκέψης ενός αμερικανού οικονομολόγου του 20ου αιώνα, του Μίλτον Φρήντμαν (1912-2006), καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Σικάγου. Γι' αυτό τον λόγο, ο νεοφιλελευθερισμός αποκαλείται και φρηντμανισμός, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες (όπου η λέξη "ελευθερία" και τα παράγωγά της μπορούν να προκαλέσουν φαινόμενα αναφυλαξίας) προτιμάται ο όρος νεοσυντηρητισμός (neoconservatism).

Ουσιαστικά, ο νεοφιλελευθερισμός αποτελεί την ακραία μορφή του φιλελευθερισμού. Στην εφαρμογή του ταυτίζεται απολύτως με τον αχαλίνωτο καπιταλισμό. Σύμφωνα με τον Φρήντμαν, το κράτος υπάρχει μόνο για να διασφαλίζει την τάξη και για να εξασφαλίζει το κατάλλυηλο περιβάλλον για την άσκηση οποιασδήποτε οικονομικής δραστηριότητας, δίχως να επεμβαίνει με οποιασδήποτε μορφής ρυθμίσεις. Μόνη δουλειά του κράτους είναι να επιδοτεί την επιχειρηματική δραστηριότητα, διοχετεύοντας στις επιχειρήσεις τα κρατικά έσοδα από την φορολογία των πολιτών. Για την φρηντμανική σκέψη η έννοια του "κοινωνικού κράτους" είναι αποκρουστική. Σύμφωνα με τον νεοφιλελευθερισμό, το κράτος δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνει οποιαδήποτε δραστηριότητα επειδή η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα παντού. Αλλά, ακόμη και στις περιπτώσεις όπου ενδέχεται να παρατηρηθούν "αποκλίσεις από την τελειότητα", οι αγορές έχουν την δυνατότητα της διόρθωσης μέσω αυτορρύθμισης και οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση κάνει τα πράγματα χειρότερα.

Στα παραπάνω δεν υπάρχουν εξαιρέσεις ούτε και για θέματα τα οποία στην σκέψη του απλού πολίτη φαντάζουν αυτονόητα. Για τον φρηντμανισμό, τα πάντα αφορούν την ιδιωτική πρωτοβουλία: παιδεία, υγεία, ασφάλεια, συντάξεις, ενέργεια, υποδομές κλπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όσα έγιναν στην Νέα Ορλεάνη, μετά την καταστροφή του 2005. Η ιδέα του Φρήντμαν ήταν απλή: αντί το κράτος να δαπανήσει χρήματα προκειμένου να ξαναχτίσει τα κατεστραμμένα δημόσια σχολεία, να χορηγήσει εκπαιδευτικά κουπόνια στους μαθητές. Με αυτά τα κουπόνια, τα παιδιά θα μπορούσαν να επιλέξουν το ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο θα ήθελαν να φοιτήσουν ενώ το κράτος θα επιδοτούσε ανάλογα αυτά τα ιδρύματα.

Η ιδέα του Φρήντμαν υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση Μπους και το αποτέλεσμα ήταν ανατριχιαστικό. Μέσα σε 19 μήνες, το σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης της Νέας Ορλεάνης αντικαταστάθηκε από ιδιωτικά σχολεία. Πριν το ξέσπασμα του τυφώνα Κατρίνα, στην εκπαιδευτική περιφέρεια της πόλης ανήκαν 123 δημόσια σχολεία. Σήμερα έχουν απομείνει μόλις τέσσερα! Αντίθετα, τα 7 ιδιωτικά σχολεία που υπήρχαν πριν την καταστροφή, έχουν αυξηθεί σε 31. Φυσικά, όλοι οι εκπαιδευτικοί που δούλευαν στα δημόσια σχολεία (470 άτομα) απολύθηκαν και μόνο λίγοι απ' αυτούς κατάφεραν να προσληφθούν (με μισθούς πείνας) από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που ξεφύτρωσαν σαν μανιτάρια.

2. Οι πηγές

Η σειρά των κειμένων που ξεκινήσαμε χτες, απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί ως πλήρης μελέτη ή εργασία πάνω στον νεοφιλελευθερισμό. Παρά ταύτα, όχι απλώς θα παρουσιάσει το θέμα με ηρεμία και δίχως κραυγές ή αφορισμούς (όπως, άλλωστε, συνηθίζει τούτο το ιστολόγιο) αλλά θα τεκμηριώνει τις απόψεις που θα διατυπώνονται και τα στοιχεία που θα παρατίθενται. Γι' αυτόν τον λόγο, αλλάζοντας άρδην την πρακτική των βιβλίων, όπου οι πηγές και η βιβλιογραφία παρατίθενται στο τέλος, θα δούμε από τώρα μερικές από τις πηγές στις οποίες οφείλονται τα περισσότερα από όσα θα ακολουθήσουν. Άλλωστε, την ίδια τακτική είχαμε ακολουθήσει στο αφιέρωμά μας "Η ενεργειακή πολιτική της σύγχρονης Ελλάδας", όπου αρχίσαμε παρουσιάζοντας το βιβλίο του Δημήτρη Μπότση "Η βαρειά βιομηχανία στην Ελλάδα".

α) "Το δόγμα του σοκ", της Ναόμι Κλάιν (εκδόσεις "Λιβάνη", σελ. 718). Παρά τον όγκο του, διαβάζεται με ρυθμό μυθιστορήματος. Η συγγραφέας είναι δημοσιογράφος και ως εκ τούτου γνωρίζει πώς να συλλέγει στοιχεία και πώς να τα παρουσιάζει. Μέσα από τις σελίδες του αναδύεται η μπόχα των βρόμικων μεθόδων με τις οποίες επιβάλλονται οι νεοφιλελεύθερες οικονομικές πολιτικές σε όλο τον κόσμο. Αυτό το βιβλίο έρχεται να συμπληρώσει με μοναδικό τρόπο το προηγούμενο δημιούργημα της Κλάιν "No Logo" (εκδόσεις "Λιβάνη", σελ. 590), όπου η καναδή συγγραφέας παρουσιάζει με αποκαλυπτική διαφάνεια τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες μονοπωλιακές επιχειρήσεις υλοποιούν τα θέσφατα του νεοφιλελευθερισμού.

β) "Ο θρίαμβος της απληστίας", του Τζόζεφ Στίγκλιτς (εκδόσεις "Παπαδόπουλος", σελ. 510). Βιβλίο αρκετά δυσκολώτερο από το προηγούμενο, μιας και ο συγγραφέας του δεν είναι δημοσιογράφος αλλά οικονομολόγος (και μάλιστα, νομπελίστας). Αν και η ανάγνωσή του προϋποθέτει γνώσεις οικονομικών (τουλάχιστον στοιχειώδεις), είναι αρκετά εύληπτο από τον οποιονδήποτε μέσο νου. Ο αυθεντικός τίτλος του είναι "Freefall", επειδή αναλύει τον τρόπο με τον οποίο η υιοθέτηση των δογμάτων του νεοφιλελευθερισμού οδήγησε σε "ελεύθερη πτώση" (freefall) την οικονομία των ΗΠΑ. Αν και ο Στίγκλιτς ασχολείται -κατά μείζονα λόγο- με την οικονομία της χώρας του, το συγκεκριμένο βιβλίο απευθύνεται στους σκεπτόμενους πολίτες όλου του κόσμου.

γ) "Ανόσια τριάδα - Το ΔΝΤ, η Παγκόσμια Τράπεζα και ο ΠΟΕ", του Ρίτσαρντ Πητ (εκδόσεις "Λιβάνη", σελ. 494). Παρ' ότι ο συγγραφέας δεν είναι οικονομολόγος αλλά καθηγητής γεωγραφίας (!), εκθέτει με χειρουργική ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο οι τρεις οργανισμοί του τίτλου (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Παγκόσμια Τράπεζα και Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου) παρεξέκλιναν απολύτως από τους στόχους και τους σκοπούς για τους οποίους είχαν ιδρυθεί, από την στιγμή υιοθέτησαν την νεοφιλελεύθερη οικονομία. Βιβλίο σαφώς πιο εύληπτο από το προηγούμενο (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερεί σε ποιότητα), μπορεί να διαβαστεί άνετα από τον οποιονδήποτε αλλά επιβάλλεται η ανάγνωσή του από τους αναλυτές των τηλεπαραθύρων.

δ) "Το τέλος της ιστορίας και ο τελευταίος άνθρωπος", του Φράνσις Φουκουγιάμα (εκδόσεις "Λιβάνη", σελ. 453). Είναι αρκετά εκνευριστικό, αλλά αυτό το αποτυχημένο (και ως τίτλος και ως περιεχόμενο) βιβλίο τού ιαπωνοαμερικανού καθηγητή Διεθνούς Πολιτικής Οικονομίας αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να έρθει κάποιος σε άμεση επαφή με την νεοφιλελεύθερη ιδεολογία. Ο συγγραφέας είναι τόσο απροκάλυπτος θαυμαστής των ιδεών του Μίλτον Φρήντμαν, ώστε δεν δίστασε να βροντοφωνάξει ότι ο φρηντμανισμός αποτελεί το "τέλος της ιστορίας", με την έννοια ότι βρήκαμε επί τέλους την λύση σε όλα τα προβλήματα. Όπως εξηγεί ο ίδιος: "Η διαλεκτική που έθρεψε τους πολέμους και τις επαναστάσεις σταματά ελλείψει αντιπάλων. Το δημοκρατικό μοντέλο κέρδισε. Η Ιστορία τελείωσε". Αυτά έλεγε ο Φουκουγιάμα το 1989 και δεν χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να διαψευσθεί παταγωδώς.

ε) "Capitalism and Freedom", του Μίλτον Φρήντμαν (έκδοση του Πανεπιστημίου του Σικάγου, σελ. 166). Παρ' ότι από εδώ άρχισαν όλα, αυτό το "ευαγγέλιο" του νεοφιλελευθερισμού, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1962, δεν κυκλοφορεί στα ελληνικά! Γι' αυτό, άλλωστε, είπα πρωτύτερα ότι είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στον φρηντμανισμό μέσω...Φουκουγιάμα. Όμως, θα κάνουμε αναφορές σε τούτο το βιβλίο, μιας και βρίσκεται στο διαδίκτυο (σε μορφή .pdf) απ' όπου μπορεί να το εκτυπώσει ο οποιοσδήποτε. Όσοι έχουν ευχέρεια με την αγγλική γλώσσα, δεν θα δυσκολευτούν να το διαβάσουν, μιας και ο Φρήντμαν φρόντιζε πάντοτε να μιλάει απλά και κατανοητά. Άλλωστε, γι' αυτό τον κατάλαβε κι ο Μπους τζούνιορ!

Στα παραπάνω βιβλία θα στηριχτούμε, κατά μείζονα λόγο. Όπως παρατηρεί εύκολα ο αναγνώστης, η ανατομία, την οποία θα επιχειρήσουμε, βασίζεται σε συγγράμματα εκπροσώπων ή οπαδών είτε της φιλελεύθερης προσέγγισης (του κεϋνσιανισμού) είτε της νεοφιλελεύθερης (του φρηντμανισμού). Δεν αναφέρονται, δηλαδή, μαρξιστικές πηγές. Ο λόγος είναι διπλός. Πρώτον, η μαρξιστική προσέγγιση είπε όσα είχε να πει για τον κεϋνσιανισμό και όλα έχουν απόλυτο ταίριασμα και στον φρηντμανισμό, εφ' όσον -όπως είπαμε στο προηγούμενο σημείωμα- ο νεοφιλελευθερισμός αποτελεί την ακραία έκφραση του φιλελευθερισμού. Δεύτερον, είναι προτιμώτερο να χρησιμοποιήσουμε φιλελεύθερα και όχι μαρξιστικά "εργαλεία" στην ανατομία μας, προκειμένου να μη κατηγορηθούμε για εμπάθεια(*). Επίσης, θα χρησιμοποιήσουμε άφθονα στοιχεία από το διαδίκτυο, για τα οποία θα παραθέτουμε πάντοτε τους αντίστοιχους συνδέσμους ώστε ο αναγνώστης να έχει πρόσβαση στις πηγές σε κάθε περίπτωση.

Χτες, λοιπόν, αναλύσαμε τις έννοιες και σήμερα παρουσιάσαμε τις πηγές. Αύριο θα δούμε τα πρόσωπα που έπαιξαν -και μερικά απ' αυτά παίζουν ακόμα- σημαντικό ρόλο στην εξάπλωση του νεοφιλελευθερισμού.

(*) Φυσικά θα κάνουμε χρήση της μαρξιστικής ανάλυσης όταν φτάσουμε στα συμπεράσματα και στις προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει

20 σχόλια:

  1. Πως θέλετε να γράψετε κάτι που να μείνει αφού με το να αναγνωρίζει κανείς τον όρο "νεοφιλελευθερισμό" είναι σαν να λέει "είμαι στρατευμένος κρατιστής".

    Είναι σαν να λέει κάποιος πουριτανός ότι υπάρχουν τρια κύρια είδη μουσικής
    α) η κλασική μουσική
    β) τα παραδοσιακά
    γ) η μουσική των φρικιών

    Επίσης τι είναι ο αχαλίνωτος καπιταλισμός; Για παράδειγμα ο κρατισμός και ιδίως ο σοσιαλισμός είναι γεμάτος παραδείγματα όπου οι γυναίκες κοινωνικοποιήθηκαν, για παράδειγμα στην Καμπότζη. Το ερώτημα λοιπόν είναι: πήρες άδεια για να παντρευτείς την γυναίκα σου από το κράτος, πήραν οι γονείς σου; Εάν δεν πήραν έχουμε αχαλίνωτο καπιταλισμό και καταδικάζουμε αυτούς τους γάμους ως νεοφιλελεύθερους.


    "...Μόνη δουλειά του κράτους είναι να επιδοτεί την επιχειρηματική δραστηριότητα, διοχετεύοντας στις επιχειρήσεις τα κρατικά έσοδα από την φορολογία των πολιτών...."

    Αυτό είναι ΤΟ ΨΕΜΑ !!!
    Ο Φρίντμαν από την στιγμή που μίλησε δημοσίως μέχρι την στιγμή που πέθανε έλεγε να κοπούν όλα τα bailout, ΟΛΑ! Αντιστοίχως και η φορολογία. Η αγορά και μόνο η αγορά μπορεί να υποδείξει ποιες επιχειρήσεις πρέπει να κλείσουν και ποιες να συνεχίσουν να λειτουργούν γιατί μόνο αυτή εκφράζει την βούληση του κόσμου σε μια οικονομία που βασίζεται στην προσφορά και την ζήτηση του πλούτου ο οποίος ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών.

    Αυτό που λες είναι οι σοσιαλιστές που το υποστηρίζουν, όχι οι καπιταλιστές. Οι σοσιαλιστές είναι αυτοί που αγνοώντας τους νόμους της αγοράς στηρίζονται στην κρατική βία για να επιδοτούν όποια οικονομική δραστηριότητα καταγράφει ζημιές αλλά είναι πολιτικώς θεμιτή για αυτούς.

    Οι σοσιαλιστές μέσω του πολιτικώς ορθού δανεισμού δημιούργησαν την κρίση στα στεγαστικά.

    Οι σοσιαλιστές είναι αυτοί που δημιούργησαν την FEMA που επιδοτεί κατοικίες σε περιοχές επικίνδυνες όπως εκεί που χτύπησε η Κατρίνα και οι σοσιαλιστές είναι αυτοί που δημιούργησαν τα παγκόσμια χρέη λόγω του κόστους το οποίο έχουν αυτά τα σχολεία που ζητάς, και το οποίο οι σοσιαλιστές το κρύβουν.


    Τέλος ο Μαρξισμός δεν είναι οικονομική θεωρία. Ο Μαρξ έλεγε ότι σε μια σοσιαλιστική οικονομία το μόνο που χρειάζεται είναι να καταγράφει κάποιος τις ανάγκες και να μοιράζει τα αγαθά. Αυτό είναι οικονομική θεωρία; Ο Μαρξισμός είναι μια εσχατολογική φιλοσοφία που αρνείται την Οικονομία, και έχει αποτύχει σε κάθε του εμφάνιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. O Φράνσις Φουκουγιάμα δεν είναι νεοφιλελεύθερος σε ότι αφορά την οικονομικές του θέσεις αλλά γκλομπαλιστής «της ασφάλειας του κράτους» (state-security globalism)

    χαρακτηριστικό είναι το άρθρο του με τον τίτλο: "Φέρτε πίσω το κράτος!..."».

    http://www.guardian.co.uk/world/2004/jul/04/globalisation.comment

    Για τον γκλομπαλισμό...http://akritas-neoliberalism.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%28Globalism%29

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια παρατήρηση στον πάνσοφο των 2 πρώτων σχολίων. Το σοσιαλιστής που εννοείς γράφεται με η. Δηλαδή σοσιαληστής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τρια πλια κι ένα τσόν' (κλεμμένο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. RED. ΩΠΑ-ΩΠΑ ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΠΟΥΣΟΥΛΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΙ!ΚΑΤΑΡΧΗΝ Ο ΟΡΟΣ ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Α Δ Ο Κ Ι Μ Ο Σ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΑΠΛΑ ΤΩΝ ΠΑΠΑΓΑΛΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΦΙΛΕΥΘΕΡΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΟ Ο ΠΙΟ ΑΧΑΛΙΝΟΤΟΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΣΜΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΟΠΟΥ ΟΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΧΑΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ .ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΦΡΙΝΤΜΑΝ ΕΓΕΙΝΕ ΣΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑΡΑ ΤΟΥ ΠΙΝΟΤΣΕΤ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΤΗΣ ΘΑΤΣΕΡ.ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΣΑΝ ΤΗΣ ΧΙΛΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΕΙ ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΑ ΔΟΛΟΦΩΝΗΣΕΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΝΑ ΕΞΑΠΟΛΥΣΕΙ ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΩΧΟΡΗΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΙΛΗΣ ΣΤΟ ΞΕΝΟ ΚΑΙ ΝΤΟΠΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ . ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΜΠΕΡΚΛΕΥ ΠΑΤΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ ΤΗΣ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΣΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ 500000 ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΩΝ ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΟΙ ΧΟΥΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 50 ΕΩΣ ΤΟ 80 ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΤΑ ΤΟΥ ΦΡΙΝΤΜΑΝ . ΓΙΑΤΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ?ΑΠΛΑ ΠΙΟ ΑΓΡΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΤΙ ΠΟΥ Ο ΦΡΙΝΤΜΑΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΠΡΑΞΗ ΜΙΑ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ!ΑΝ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΕΙΝΕ ΣΤΗΝ ΧΙΛΗ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΙΣΕΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ?ΟΤΑΝ ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΠΟΥΚΕΤ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ . ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ(ΠΑΝΤΑ) ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ . ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΓΕΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΟΡΛΕΑΝΗ . ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΟΝΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΜΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΕΡΙΚΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΕ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ .ΤΕΛΟΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΠΕΙΝΑΣΜ ΑΙΝΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΑΙΣΧΡΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΑΣΕΙ ΤΑ ΠΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΤΡΟΦΙΜΑ ΝΕΡΟ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΦΡΙΝΤΜΑΝ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ . Ο ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ (ΚΑΙ ΠΑΝΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Μ Ο Ν Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΝΟΤΕΡΟ ΣΤΑΔΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ .ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΜΠΟΤΖΗ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΝΑ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Η Η ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΗΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΤΑΦΙ! ΓΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣς . Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΝ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΚΟΜΕΝΑ Η ΔΟΥΛΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. RED2 ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ ΤΡΕΛΟ ΑΛΛΑ ΚΑΘΕ ΠΑΛΑΒΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΙΟ ΧΑΖΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ . Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΑΡΞ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΠΑΛΗ ΟΤΙ ΑΣΤΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΛΑ ΑΥΤΟΣ ΕΔΕΙΞΕ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ ! ΕΜΦΑΝΙΣΤΙΚΕ Ο Α Ν Ο Η Τ Ο Σ ΦΟΥΚΟΥΓΙΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΩΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΗΣ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΡΙΝΤΜΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ .ΠΡΩΣΟΠΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΣΤΕΛΝΑ ΟΥΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΝΑ ΒΟΣΚΟΥΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. RED2 ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ ΤΡΕΛΟ ΑΛΛΑ ΚΑΘΕ ΠΑΛΑΒΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΙΟ ΧΑΖΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ . Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΑΡΞ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΠΑΛΗ ΟΤΙ ΑΣΤΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΛΑ ΑΥΤΟΣ ΕΔΕΙΞΕ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ ! ΕΜΦΑΝΙΣΤΙΚΕ Ο Α Ν Ο Η Τ Ο Σ ΦΟΥΚΟΥΓΙΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΩΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΗΣ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΡΙΝΤΜΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ .ΠΡΩΣΟΠΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΣΤΕΛΝΑ ΟΥΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΝΑ ΒΟΣΚΟΥΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΡΕΔ3 ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΠΕΤΥΧΕ ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ ! ΤΩΡΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΜΕ 800000 ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ ΝΑ ΠΕΙΔΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΑΘΥΡΑ! Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΣΑΚΙΣΕ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΤΟΥ ΚΑΠΟΤΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΝΕΑ ΠΝΟΗ ΣΤΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ .ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΜΙΑ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΣΥΣΟΡΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΕΣΣΔ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΞΟΝΤΟΝΟΝΤΑΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΗΣΤΕΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝ ΛΑΩΝ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. RED

    Υπάρχει και παραυπάρχει ο όρος κρατισμός, μάλιστα υπάρχουν είδη κρατισμού.... http://akritas-neoliberalism.blogspot.com/2011/10/blog-post_25.html

    Όταν λοιπόν το κράτος συμπεριφέρεται ως «κράτος αρωγός» είναι μία μορφή κρατισμού που σαφώς βοηθάει το άτομο και τον πολίτη. Εάν όμως αφεθεί στην λαίλαπα του νεοφιλελεύθερου laissez faire, τότε θα έχουμε μία κοινωνία στην οποία οι ταξικές αντιθέσεις θα παίρνουν διαστάσεις βίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. RED. Ο ΟΡΟΣ ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΣΗΜΟΠΟΙΗΤΕ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΟΡΟ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΣΑΝ ΒΑΣΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΗΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ .ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΙ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΖΗΤΑΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΣΥΔΟΤΗ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΝΑ ΑΡΠΑΞΕΙ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΩΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ . ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΟΚΙΜΟΣ ΟΡΟΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΣΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΠΧ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΑΡΑΚΟΥΛΟΥΔΗΣΗΣ ! ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΟΡΙΣΤΑ ΝΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΑ ΣΥΝΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. κ.σχολιαστα στην κορφη ..

    δυο φασλακια και μια μπριτσα...ερωτες πο χει η αγαπη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "...ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΜΠΟΤΖΗ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΝΑ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Η Η ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΗΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΤΑΦΙ! ΓΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣς . Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΝ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΚΟΜΕΝΑ Η ΔΟΥΛΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ!..."

    Μα στην Καμπότζη που είχαν κομουνισμό οι γυναίκες ήταν δούλες, γκόμενες, άνισες. Και τι να την κάνει η γυναίκα την "μόρφωση" (κρατική προπαγάνδα) όταν θέλει να κρατήσει το παιδί της και της το παίρνει το κόμμα για να την βάζει να δουλεύει; Στον καπιταλισμό οι γυναίκες παίρνουν το 80% των αποφάσεων για αγορές του νοικοκυριού και απολαμβάνουν όλον αυτόν τον πλούτο χωρίς να δουλεύουν.

    Δεν είναι οι καπιταλίστριες πόρνες στον δυτικό κόσμο, οι "μορφωμένες" είναι.

    Στην γλώσσα σου:
    ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ = ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΟΥΛΑ ΣΚΛΑΒΑ ΠΟΡΝΗ



    "....Ο ΟΡΟΣ ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΣΗΜΟΠΟΙΗΤΕ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ
    ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΟΡΟ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ .
    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΣΑΝ ΒΑΣΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΗΣ ΤΑΞHΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ..."

    Άρα είσαι ένας υποστηρικτής του κράτους. Ένας σφουγγοκωλάριος της εξουσίας. Είσαι το τσιράκι εξουσίας και υπέρ της εκμετάλλευσης της εκμεταλλευομένης τάξης από την αρχούσα τάξη η οποία διοικεί το κράτος. Αυτό ονομάζεται κρατιστής.

    Εγώ για παράδειγμα είναι εναντίον του κράτους. Θέλω το κράτος να βγει από παντού, από τα σχολεία, από τα στρατόπεδα, από τους δρόμους, από τους γάμους, από την τηλεόραση, από την αστυνομία. Είμαι αντικρατιστής.

    Ο νεοφιλελευθερισμός λοιπόν είναι εντελώς αδόκιμος όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι κρατιστές, οι φίλοι της σκλαβιάς, για να "σπιλώσουν" τους αντικρατιστές, τους φίλους της ελευθερίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Που ήσουν ρε γίναντα τόσο καιρό και άφηνες τον Λένιν να γράφει μαλακίες για ενδιάμεσα στάδια μέχρι τον κομμουνισμό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. RED. ΑΣ ΒΑΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΜΕ ΕΜΕΝΑ . ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΣΦΟΥΓΚΟΚΟΛΑΡΙΟΣ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΣΟΥ ΑΜΑ ΘΕΛΕΙΣ ΣΟΒΑΡΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΡΑΦΕ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΚΡΑΤΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ! ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΑΝΕΤΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΤΙΠΟΤΑ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. RED . ΓΑΜΩΤΟ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΕ ΤΟΣΗ ΣΑΧΛΑΜΑΡΑ .ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΤΥΠΟΣ..ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΟΥΣΑΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΖΕΙ ΑΛΛΗ ΤΑΞΗ ΕΙΜΑΙ(ΕΓΩ) ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗΣ ΕΙΜΑΙ ΤΣΙΡΑΚΙ ΕΙΜΑΙ ... ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟ ΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ Ο ΑΝΤΙΚΡΑΤΙΣΤΗΣ ΘΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΩΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑΣΧΟΛΕΙΑ ΤΑ ΜΠΑΡ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΛΠ ΚΛΠ . ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΘΟΛΟΥΡΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΠΑΜΕ ΣΕ ΑΓΑΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΟΥΣ . ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΕΤΕΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ! ΑΞΙΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. red ειναι τρολ το παιδι. Αν θες τον σφουγγαριζω
    : ]]]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. RED. ΠΡΟΣ ΜΑΝΝΥ. ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΑΙΤ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ,ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΩ ΦΙΛΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και ΠΟΛΥ κακώς δεν τον σφουγγαρίσατε και τον αφήνετε να βρωμίζει το χώρο..

    Πόνεσαν τα ματάκια μου με τις βλακείες του.

    Πολύ καλή η ιστορική ανάλυση έμαθα κάτι πάλι..


    Συνεχίστε παιδιά την πολύ καλή δουλειά που κάνετε, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ^^ειναι πολυ καλο το αφιερωμα του teddy! Διαβασε και τα υπολοιπα : ]]]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.