Μια και κάποιοι σχολιαστές που αυτοαποκαλούνται "αριστεροί", τον επικαλέστηκαν προ ημερών σε συζήτηση στο μπλογκ, είπαμε να φρεσκάρουμε λίγο την μνήμη όλων για το who is who του ανοιχτού υποστηρικτή του φασισμού Σολζενίτσιν
Ο ρώσος συγγραφέας Αλεξάντρ Σολζενίτσιν έγινε γνωστός στη Δύση για τα αντικομμουνιστικά μυθιστορήματα που έγραψε, για τα οποία έφτασε να τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας. Απ’ τους πιο πολυδιαφημισμένους συγγραφείς, κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παρουσιάζονταν ως “δημοκράτης” ο οποίος διώκονταν άδικα στην ΕΣΣΔ επειδή πάλευε για την ελευθερία. Αποτέλεσε με βάση αυτά κέντρο της αντικομμουνιστικής προπαγάνδας τις δεκαετίες του ’60 και ’70.Με το θάνατό του στις αρχές Αυγούστου τα μεγάλα ΜΜΕ αλλά και ισχυροί ηγέτες όπως ο πρόεδρος της Γαλλίας Ν. Σαρκοζί, ο πρωθυπουργός της Ρωσίας Β. Πούτιν αλλά και ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Χαβιέ Σολάνα, δεν παρέλειψαν να μας υπενθυμίσουν τους… «αγώνες του για τη δημοκρατία και την ελευθερία».Δε θα επικεντρώσουμε στα τερατώδη ψεύδη του Σολζενίτσιν σχετικά με τα «θύματα του κομμουνισμού» στην ΕΣΣΔ. Το ότι έφτασε στο σημείο να υποστηρίζει στα σοβαρά ότι ο αριθμός τους είναι 110 εκατομμύρια (!) αρκεί. Σύγχρονες ιστορικές έρευνες με βάση τα αρχεία που άνοιξαν μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ έχουν δώσει πραγματικά στοιχεία και όχι φαντασιοπληξίες. Αντίθετα, σε αυτό το κείμενο θα επικεντρώσουμε σε απόψεις που ο ίδιος εξέφρασε κατά καιρούς για τα επίκαιρα ζητήματα της εποχής, στα οποία δε χωρούν πολλές υποκειμενικές κρίσεις.
Ο Σολζενίτσιν και η Ισπανία
Αφότου πέθανε ο Φράνκο το 1975, το ισπανικό φασιστικό καθεστώς άρχισε να χάνει τον έλεγχο της πολιτικής κατάστασης και στην αρχή του 1976, το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης στράφηκε στα γεγονότα της Ισπανίας. Απεργίες και διαδηλώσεις υπέρ της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας υποχρέωσαν τον κληρονόμο του Φράνκο, το βασιλιά Χουάν Κάρλος, να εισαγάγει πολύ προσεκτικά κάποια φιλελευθεροποίηση προκειμένου να καταλαγιάσει η κοινωνική αναταραχή.
Σε αυτήν την σημαντικότερη στιγμή στην ισπανική πολιτική ιστορία, ο Σολζενίτσιν εμφανίζεται στη Μαδρίτη και δίνει μια συνέντευξη στην εκπομπή Directisimo ένα Σάββατο βράδυ, 20 Μαρτίου 1976, σε prime time ζώνη προγράμματος (βλ. τις ισπανικές εφημερίδες, το ABC και το Ya της 21ης Μαρτίου 1976). Πρόθεσή του δεν ήταν να υποστηρίξει τα αποκαλούμενα μέτρα φιλελευθεροποίησης του βασιλιά. Αντίθετα, ο Σολζενίτσιν προειδοποιούσε για αυτές τις δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις!
Στην τηλεοπτική συνέντευξή του δήλωσε ότι 110 εκατομμύρια (!) Ρώσοι είχαν πεθάνει όντας θύματα του σοσιαλισμού, και σύγκρινε “τη σκλαβιά στην οποία οι σοβιετικοί άνθρωποι υποβλήθηκαν με την ελευθερία που απόλαυσαν στην Ισπανία”.
Ο Σολζενίτσιν κατηγόρησε επίσης τους “προοδευτικούς κύκλους” ως «ουτοπιστές», επειδή θεωρούσαν την Ισπανία μια δικτατορία. Ως “προοδευτικό”, εννοούσε κάθε αντιπολιτευόμενο, τους φιλελεύθερους, τους σοσιαλδημοκράτες και τους κομμουνιστές.
Στις ΗΠΑ, ο Σολζενίτσιν κλήθηκε συχνά να μιλήσει σε σημαντικές συνεδριάσεις. Ήταν, παραδείγματος χάριν, ο κύριος ομιλητής στο συνέδριο του AFL-CIO (μεγάλο αμερικανικό συνδικάτο) το 1975, και στις 15 Ιουλίου 1975 κλήθηκε για να δώσει μια διάλεξη σχετικά με την παγκόσμια κατάσταση στο αμερικανικό Κογκρέσο! Οι διαλέξεις του ήταν προκλητικές, καθώς υποστήριζε τις πλέον αντιδραστικές θέσεις.
Μετά από 40 έτη φασισμού στην Πορτογαλία, όταν πήραν οι αριστεροί ανώτεροι υπάλληλοι στρατού την εξουσία στη λαϊκή επανάσταση του 1974, ο Σολζενίτσιν ήταν υπέρμαχος της αμερικανικής στρατιωτικής επέμβασης στην Πορτογαλία που, σύμφωνα με αυτόν, θα προσχωρούσε στο σύμφωνο της Βαρσοβίας εάν οι ΗΠΑ δεν επενέβαιναν!
Τα λόγια του έχουν ως εξής:
Στις ομιλίες που προαναφέρθηκαν παραπάνω ο Σολζενίτσιν ήταν επίσης εξόχως αποκαλυπτικός όσον αφορά τις απόψεις του για μια σειρά ζητήματα που αναλύονται παρακάτω (στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν με τον τίτλο «Ανατολή και δύση», εκδόσεις Ι. Σιδέρης).
Ο Σολζενίτσιν και ο… Βλασόφ
Ως γνωστόν ο στρατηγός Βλασόφ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πρόδωσε τη Σοβιετική Ένωση και συνεργάστηκε με τους Γερμανούς όταν αιχμαλωτίστηκε απ’ αυτούς. Ο Σολζενίτσιν πασχίζει να εξηγήσει και να δικαιολογήσει την προδοσία του πρώην διοικητή της 2ης Στρατιάς. Γράφει:
Πόλεμος στο Βιετνάμ
Τα χρόνια που ακολούθησαν την ήττα των ΗΠΑ στο Βιετνάμ ο Σολζενίτσιν δε δίστασε να ευθυγραμμιστεί με τις πιο ακραίες αντιδραστικές φωνές, κατηγορώντας τις ΗΠΑ για την αποχώρησή τους και το τέλος του πολέμου!
Ο απεριόριστος θαυμασμός του Σολζενίτσιν για τις ΗΠΑ, «ηγέτιδα του δημοκρατικού κόσμου» δεν κρύβεται. Είναι η πιο επιθετική εποχή του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού που στήνει πολέμους και χούντες σε κάθε γωνιά του κόσμου. Η χούντα στην Ελλάδα μόλις είχε πέσει… Μετά απ’ αυτό πώς να μην κατηγορεί… όχι τις ΗΠΑ αλλά όσους τις κατηγορούν!
Ο τρίτος κόσμος
Την ίδια στιγμή που όπως προαναφέρθηκε οι ΗΠΑ στήριζαν τα πιο αντιδραστικά καθεστώτα σε ολόκληρο τον κόσμο ο Σολζενίτσιν έρχεται να κατηγορήσει τις χώρες του τρίτου κόσμου, οι οποίες αντί να πουν ευχαριστώ στις ΗΠΑ για τις… χούντες που του προσφέρει αντιδρούν και από πάνω!
Τέλος είναι αρκετά γνωστές οι αντισημιτικές θέσεις που έχει εκφράσει. Σε ένα δίτομο έργο για την ιστορία των ρωσο-εβραϊκών σχέσεων (Two Hundred Years Together 2001, 2002)κατηγορεί με έμφαση τους Εβραίους για τις δύο ρώσικες επαναστάσεις του 1905 και του 1917. Επισημαίνει την «κυριαρχία των εβραίων» στην μπολσεβίκικη ηγεσία παρουσιάζοντάς τους σαν αναξιόπιστους και δολοπλόκους. Επίσης κατηγορεί τους εβραίους για δειλία στον πόλεμο και παράβαση των καθηκόντων τους.
Και ένας… συμβολισμός
Οι θέσεις του αυτές δεν ταίριαζαν με το ψεύτικο προφίλ που καλλιεργούσαν εντέχνως μέχρι τότε οι ΗΠΑ, με αποτέλεσμα αφού τον χρησιμοποίησαν να τον πετάξουν σα στυμμένη λεμονόκουπα και να περάσει σε κάποια σχετική αφάνεια για μεγάλο διάστημα… (Σήμερα τα βιβλία του στην Ελλάδα κυκλοφορούν μόνο σε κάτι φτηνές εκδόσεις βιβλίων τσέπης. Περίεργο πράμα για έναν μεγάλο νομπελίστα συγγραφέα που γνώρισε τόσες δόξες).
Ο Αλεξάντρ Σολζενίτσιν σε όλη τη δημόσια πορεία του υπήρξε ένα προπαγανδιστικό όχημα της δύσης απέναντι στο σοσιαλισμό, στους κομμουνιστές και στην μαρξιστική ιδεολογία. Όλες οι δημόσιες τοποθετήσεις του βρίθουν από λάσπη, τερατώδεις ανακρίβειες, υποστήριξη των πιο αντιδραστικών θέσεων κάθε φορά.
Ο Αλεξάντρ Σολζενίτσιν όσους τίτλους μαχητή της ελευθερίας και της δημοκρατίας κι αν του αποδώσουν δεν ανήκει στους λαούς που αγωνίζονται για τη λευτεριά τους, ανήκει στο στρατόπεδο της βαρβαρότητας, στο στρατόπεδο του συστήματος της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και του ιμπεριαλισμού. Να τον χαίρονται.
…ή αλλιώς, o Σολζενίτσιν αυτο-αποκαλύπτεται. Το άρθρο αυτό γράφτηκε τον Αύγουστο του 2008 με αφορμή του θάνατο του ρώσου συγγραφέα.
Ο ρώσος συγγραφέας Αλεξάντρ Σολζενίτσιν έγινε γνωστός στη Δύση για τα αντικομμουνιστικά μυθιστορήματα που έγραψε, για τα οποία έφτασε να τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας. Απ’ τους πιο πολυδιαφημισμένους συγγραφείς, κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παρουσιάζονταν ως “δημοκράτης” ο οποίος διώκονταν άδικα στην ΕΣΣΔ επειδή πάλευε για την ελευθερία. Αποτέλεσε με βάση αυτά κέντρο της αντικομμουνιστικής προπαγάνδας τις δεκαετίες του ’60 και ’70.Με το θάνατό του στις αρχές Αυγούστου τα μεγάλα ΜΜΕ αλλά και ισχυροί ηγέτες όπως ο πρόεδρος της Γαλλίας Ν. Σαρκοζί, ο πρωθυπουργός της Ρωσίας Β. Πούτιν αλλά και ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Χαβιέ Σολάνα, δεν παρέλειψαν να μας υπενθυμίσουν τους… «αγώνες του για τη δημοκρατία και την ελευθερία».Δε θα επικεντρώσουμε στα τερατώδη ψεύδη του Σολζενίτσιν σχετικά με τα «θύματα του κομμουνισμού» στην ΕΣΣΔ. Το ότι έφτασε στο σημείο να υποστηρίζει στα σοβαρά ότι ο αριθμός τους είναι 110 εκατομμύρια (!) αρκεί. Σύγχρονες ιστορικές έρευνες με βάση τα αρχεία που άνοιξαν μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ έχουν δώσει πραγματικά στοιχεία και όχι φαντασιοπληξίες. Αντίθετα, σε αυτό το κείμενο θα επικεντρώσουμε σε απόψεις που ο ίδιος εξέφρασε κατά καιρούς για τα επίκαιρα ζητήματα της εποχής, στα οποία δε χωρούν πολλές υποκειμενικές κρίσεις.
Ο Σολζενίτσιν και η Ισπανία
Αφότου πέθανε ο Φράνκο το 1975, το ισπανικό φασιστικό καθεστώς άρχισε να χάνει τον έλεγχο της πολιτικής κατάστασης και στην αρχή του 1976, το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης στράφηκε στα γεγονότα της Ισπανίας. Απεργίες και διαδηλώσεις υπέρ της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας υποχρέωσαν τον κληρονόμο του Φράνκο, το βασιλιά Χουάν Κάρλος, να εισαγάγει πολύ προσεκτικά κάποια φιλελευθεροποίηση προκειμένου να καταλαγιάσει η κοινωνική αναταραχή.
Σε αυτήν την σημαντικότερη στιγμή στην ισπανική πολιτική ιστορία, ο Σολζενίτσιν εμφανίζεται στη Μαδρίτη και δίνει μια συνέντευξη στην εκπομπή Directisimo ένα Σάββατο βράδυ, 20 Μαρτίου 1976, σε prime time ζώνη προγράμματος (βλ. τις ισπανικές εφημερίδες, το ABC και το Ya της 21ης Μαρτίου 1976). Πρόθεσή του δεν ήταν να υποστηρίξει τα αποκαλούμενα μέτρα φιλελευθεροποίησης του βασιλιά. Αντίθετα, ο Σολζενίτσιν προειδοποιούσε για αυτές τις δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις!
Στην τηλεοπτική συνέντευξή του δήλωσε ότι 110 εκατομμύρια (!) Ρώσοι είχαν πεθάνει όντας θύματα του σοσιαλισμού, και σύγκρινε “τη σκλαβιά στην οποία οι σοβιετικοί άνθρωποι υποβλήθηκαν με την ελευθερία που απόλαυσαν στην Ισπανία”.
Ο Σολζενίτσιν κατηγόρησε επίσης τους “προοδευτικούς κύκλους” ως «ουτοπιστές», επειδή θεωρούσαν την Ισπανία μια δικτατορία. Ως “προοδευτικό”, εννοούσε κάθε αντιπολιτευόμενο, τους φιλελεύθερους, τους σοσιαλδημοκράτες και τους κομμουνιστές.
”Το περασμένο φθινόπωρο,” έλεγε ο Σολζενίτσιν, “η παγκόσμια κοινή γνώμη ανησυχούσε για την τύχη των ισπανών τρομοκρατών "(εννοώντας ως τρομοκράτες τους Ισπανούς αντι-φασίστες που καταδικάζονταν σε θάνατο από το καθεστώς Φράνκο).
"Όλη την ώρα η προοδευτική κοινή γνώμη απαιτεί δημοκρατική πολιτική μεταρρύθμιση υποστηρίζοντας παράλληλα πράξεις τρομοκρατίας”. ”Εκείνοι που επιδιώκουν τη γρήγορη δημοκρατική μεταρρύθμιση, συνειδητοποιούν τι θα συμβεί αύριο ή μεθαύριο; Στην Ισπανία μπορεί να υπάρξει δημοκρατία αύριο, αλλά αργότερα πώς θα αποφευχθεί η πορεία προς τον ολοκληρωτισμό;”… (όπως πάντα έγκυρες προβλέψεις).Ο Σολζενίτσιν και η Πορτογαλία
Στις ΗΠΑ, ο Σολζενίτσιν κλήθηκε συχνά να μιλήσει σε σημαντικές συνεδριάσεις. Ήταν, παραδείγματος χάριν, ο κύριος ομιλητής στο συνέδριο του AFL-CIO (μεγάλο αμερικανικό συνδικάτο) το 1975, και στις 15 Ιουλίου 1975 κλήθηκε για να δώσει μια διάλεξη σχετικά με την παγκόσμια κατάσταση στο αμερικανικό Κογκρέσο! Οι διαλέξεις του ήταν προκλητικές, καθώς υποστήριζε τις πλέον αντιδραστικές θέσεις.
Μετά από 40 έτη φασισμού στην Πορτογαλία, όταν πήραν οι αριστεροί ανώτεροι υπάλληλοι στρατού την εξουσία στη λαϊκή επανάσταση του 1974, ο Σολζενίτσιν ήταν υπέρμαχος της αμερικανικής στρατιωτικής επέμβασης στην Πορτογαλία που, σύμφωνα με αυτόν, θα προσχωρούσε στο σύμφωνο της Βαρσοβίας εάν οι ΗΠΑ δεν επενέβαιναν!
Τα λόγια του έχουν ως εξής:
«Είναι τραγικό για μας τους άλλους Ρώσους, με την πείρα που έχουμε τώρα, να βλέπουμε αυτά που συμβαίνουν στην Πορτογαλία. Ανησυχούμε. […] Κι όμως τι βλέπουμε; Ένα είδος κακότεχνης αντιγραφής, αυτό βλέπουμε. Όσα έγιναν τότε στη Ρωσία αντιγράφονται στην Πορτογαλία με πολύ λίγες διαφορές. Για μας όλα μοιάζουν με επανάληψη. […] Παρ’ όλα αυτά ο δυτικός τύπος μιλάει όσο πιο σοβαρά μπορεί για τις πρώτες ελεύθερες εκλογές. Οι πανουργίες και οι ανομίες τους είναι ολοφάνερο ότι ποικίλλουν ανάλογα με τις περιστάσεις. Αλλ’ όμως σ’ όλα αυτά αναγνωρίζουμε τον κομμουνιστικό χαρακτήρα, το κομμουνιστικό καλούπι. […] Η Πορτογαλία σήμερα στην πραγματικότητα έχει εγκαταλείψει το ΝΑΤΟ. Φοβάμαι ότι θα βγει αληθινή η πιο κάτω προφητεία μου, εάν προβλέψω ότι τα γεγονότα απ’ αυτή τη στιγμή και πέρα δεν θα είναι αντιστρεπτά. Η Πορτογαλία πρέπει να θεωρείται μελλοντικό μέλος του συμφώνου της Βαρσοβίας. Αυτό είναι κάτι αναπόφευκτο. Δεν μπορούμε να κοιτάμε αδιάφορα αυτή την τραγική και ταυτόχρονα ειρηνική επανάληψη των κομμουνιστικών μεθόδων. Σε δυο άκρες της Ευρώπης και με χρονική διαφορά εξήντα ετών καταπνίγεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και μέσα σε χρονικό διάστημα μερικών μηνών η δημοκρατία που μόλις γεννιόταν»…Φυσικά η κινδυνολογία του Σολζενίτσιν για τον εκδημοκρατισμό της Πορτογαλίας μόνο ως παραλήρημα μπορεί να χαρακτηριστεί και ουδεμία σχέση δεν είχε με την εξέλιξη των πραγμάτων. Πράγμα που αναγκάσει τον έλληνα εκδότη του βιβλίο να προσθέσει τη σημείωση«Ο λόγος αυτός εκφωνήθηκε πριν τα γεγονότα λάβουν την τροπή που παρουσιάζουν σήμερα»!
Στις ομιλίες που προαναφέρθηκαν παραπάνω ο Σολζενίτσιν ήταν επίσης εξόχως αποκαλυπτικός όσον αφορά τις απόψεις του για μια σειρά ζητήματα που αναλύονται παρακάτω (στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν με τον τίτλο «Ανατολή και δύση», εκδόσεις Ι. Σιδέρης).
Ο Σολζενίτσιν και ο… Βλασόφ
Ως γνωστόν ο στρατηγός Βλασόφ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πρόδωσε τη Σοβιετική Ένωση και συνεργάστηκε με τους Γερμανούς όταν αιχμαλωτίστηκε απ’ αυτούς. Ο Σολζενίτσιν πασχίζει να εξηγήσει και να δικαιολογήσει την προδοσία του πρώην διοικητή της 2ης Στρατιάς. Γράφει:
«Η 2η Στρατιά κρούσης βρίσκεται σε βάθος 75 χιλιομέτρων μέσα στις γραμμές του γερμανικού στρατού. Και εκείνη τη στιγμή είναι που οι τυχοδιώκτες του Γενικού Επιτελείου βρέθηκαν να μη διαθέτουν καθόλου αποθέματα σε άντρες και εφόδια. Ο στρατός έμεινε χωρίς ανεφοδιασμό και, παρ’ όλα αυτά δε δόθηκε στον Βλασόφ η έγκριση να υποχωρήσει. […]Ασφαλώς, υπήρξε προδοσία απέναντι στην πατρίδα! Ασφαλώς, υπήρξε εγωιστική και δόλια εγκατάλειψη. Όμως από την πλευρά του Στάλιν»!Για την προδοσία του Βλασόφ ευθύνεται ο Στάλιν που τον ώθησε σε αυτήν. Δεν πρόκειται για καινοτομία. Το επιχείρημα αυτό είναι το ίδιο που επιστρατεύεται σε όλες τις χώρες από όσους ιστορικούς θέλουν να δικαιολογήσουν και να δικαιώσουν ιστορικά τη συνεργασία με τον κατακτητή. Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή στην Ελλάδα τα τάγματα ασφαλείας «ωθήθηκαν» στη συνεργασία με τον κατακτητή λόγω των διωγμών που υπέστησαν απ’ το ΕΑΜ…
Πόλεμος στο Βιετνάμ
Τα χρόνια που ακολούθησαν την ήττα των ΗΠΑ στο Βιετνάμ ο Σολζενίτσιν δε δίστασε να ευθυγραμμιστεί με τις πιο ακραίες αντιδραστικές φωνές, κατηγορώντας τις ΗΠΑ για την αποχώρησή τους και το τέλος του πολέμου!
«Παρακολουθώντας από μακριά αυτή τη φοβερή τραγωδία του Βιετνάμ, σας λέω ότι μισό εκατομμύριο άνθρωποι θα εξολοθρευτούν, ενώ άλλα 4-5 εκατομμύρια (σε αναλογία με την κλίμακα του Βιετνάμ) θα βρεθούν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και θα ανοικοδομήσουν το Βιετνάμ».(Οι αναφορές σε υποτιθέμενα εκατομμύρια θύματα δεν είναι τυχαίες. Ακριβώς ίδιες αναφορές χρησιμοποιήθηκαν από κυβερνητικούς κύκλους για να αιτιολογηθεί και να νομιμοποιηθεί στα μάτια της κοινής γνώμης των ΗΠΑ η αποστολή στρατευμάτων στο Βιετνάμ. Περισσότερα γι’ αυτό το θέμα μπορεί να αναζητήσει ο αναγνώστης στο αποκαλυπτικό βιβλίο των Νόαμ Τσόμσκι – Έντουαρντ Χέρμαν «Αντεπαναστατική βία: Λουτρά αίματος στα γεγονότα και στην προπαγάνδα», εκδόσεις Ηριδανός).
«…Έτσι κοίταζαν το μέλλον πριν από δυο χρόνια όταν μια παράλογη, ακατανόητη, χωρίς εγγύηση ανακωχή σκαρώθηκε στο Βιετνάμ. Ήταν και αυτή κοντόφθαλμη θεώρηση. Υπήρχε τόση βιασύνη να υπογραφεί η ανακωχή αυτή, που ξέχασαν να απελευθερώσουν ακόμα και τους δικούς σας αμερικανούς από την αιχμαλωσία.»Ο Σολζενίτσιν και οι ΗΠΑ
Ο απεριόριστος θαυμασμός του Σολζενίτσιν για τις ΗΠΑ, «ηγέτιδα του δημοκρατικού κόσμου» δεν κρύβεται. Είναι η πιο επιθετική εποχή του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού που στήνει πολέμους και χούντες σε κάθε γωνιά του κόσμου. Η χούντα στην Ελλάδα μόλις είχε πέσει… Μετά απ’ αυτό πώς να μην κατηγορεί… όχι τις ΗΠΑ αλλά όσους τις κατηγορούν!
«Στη Δύση τώρα όλοι στρέφονται ενάντια στης Ηνωμένες Πολιτείες και τις κατηγορούν. Συχνά ακούμε στη Δύση να λένε: “Εσύ φταις Αμερική”. Και σ’ αυτό πρέπει αποφασιστικά να υπερασπιστώ τις ΗΠΑ από τις κατηγορίες αυτές».Μια άλλη κατηγορία που εξαπολύει είναι επειδή η Δύση συνεργάστηκε με τη Σοβιετική Ένωση ενάντια στο ναζισμό! Μια επίθεση πρώτα στη Γερμανία και μετά στην ΕΣΣΔ θα ήταν καλύτερη λύση… Δε σταματάει να προπαγανδίζει την αμερικάνικη επιθετικότητα ενάντια στις σοσιαλιστικές χώρες και γενικότερα να υπερασπίζεται τις πιο επιθετικές ενέργειες των ΗΠΑ:
«Με την πρώτη απειλή του Χιτλερισμού δώσατε το χέρι σας στον Στάλιν! Το λέτε αυτό προάσπιση της δημοκρατίας; Όχι, βέβαια!» «Ο δημοκρατικός κόσμος θα μπορούσε να έχει νικήσει το ένα ολοκληρωτικό καθεστώς μετά το άλλο, το Γερμανικό πρώτα και μετά το Σοβιετικό.» «Εσείς το 1948 σώσατε το Βερολίνο μόνο με την αποφασιστική σας θέληση και δεν έγινε καμιά παγκόσμια σύγκρουση. Στην Κορέα το 1950 αντισταθήκατε ενάντια στους κομμουνιστές και μόνο χάρη στην αποφασιστικότητά σας και παγκόσμια σύγκρουση δεν έγινε. Το 1962 απαιτήσατε να αποσυρθούν οι πύραυλοι από την Κούβα».Ο Σολζενίτσιν ήταν επίσης υπέρ της αύξησης της αμερικανικής στρατιωτικής ικανότητας έναντι της Σοβιετικής Ένωσης, η οποία ήταν ισχυρότερη “στα τανκς και τα αεροπλάνα, από πέντε έως επτά φορές” καθώς επίσης και στα ατομικά όπλα που ισχυρίστηκε ότι ήταν “τουλάχιστον δύο, τρεις ή ακόμα και πέντε φορές” ισχυρότερη.
Ο τρίτος κόσμος
Την ίδια στιγμή που όπως προαναφέρθηκε οι ΗΠΑ στήριζαν τα πιο αντιδραστικά καθεστώτα σε ολόκληρο τον κόσμο ο Σολζενίτσιν έρχεται να κατηγορήσει τις χώρες του τρίτου κόσμου, οι οποίες αντί να πουν ευχαριστώ στις ΗΠΑ για τις… χούντες που του προσφέρει αντιδρούν και από πάνω!
«Οι ΗΠΑ δείχτηκαν από καιρό ότι είναι η πιο γενναιόδωρη χώρα του κόσμου. Όπου γίνονται πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές, θεομηνίες, επιδημίες, ποιος τρέχει πρώτος σε βοήθεια; Οι ΗΠΑ. Ποιος δίνει τη μεγαλύτερη βοήθεια με αφιλοκέρδια; Οι ΗΠΑ. Και τι ακούν γι’ ανταπόδοση; Επικρίσεις – κατάρες, «Γιάνκηδες πηγαίνετε σπίτια σας». Αμερικανικά πολιτιστικά κέντρα καίγονται και οι αντιπρόσωποι του τρίτου κόσμου σκαρφαλώνουν στα τραπέζια για να ψηφίσουν ενάντια στις ΗΠΑ».Αντι-σημιτισμός
Τέλος είναι αρκετά γνωστές οι αντισημιτικές θέσεις που έχει εκφράσει. Σε ένα δίτομο έργο για την ιστορία των ρωσο-εβραϊκών σχέσεων (Two Hundred Years Together 2001, 2002)κατηγορεί με έμφαση τους Εβραίους για τις δύο ρώσικες επαναστάσεις του 1905 και του 1917. Επισημαίνει την «κυριαρχία των εβραίων» στην μπολσεβίκικη ηγεσία παρουσιάζοντάς τους σαν αναξιόπιστους και δολοπλόκους. Επίσης κατηγορεί τους εβραίους για δειλία στον πόλεμο και παράβαση των καθηκόντων τους.
Και ένας… συμβολισμός
«Είδα έναν άντρα πεζό, ντυμένο μ’ ένα γερμανικό παντελόνι, γυμνό από τη μέση και πάνω, όλο αίματα στο πρόσωπο, στο στήθος, στους ώμους και στην πλάτη. Μιλώντας με άψογη ρωσική προφορά, μου φώναξε να τον βοηθήσω. Ένας λοχίας τον ανάγκασε να προχωράει μαστιγώνοντάς τον. Ε, λοιπόν, φοβήθηκα να τον υπερασπίσω αυτόν τον βλασοφικό απέναντι στο λοχία των Ειδικών Δυνάμεων. […] Η εικόνα αυτή έμεινε για πάντα χαραγμένη στο μυαλό μου. Γιατί είναι σχεδόν το σύμβολο του Αρχιπελάγους Γκούλαγκ, θα μπορούσε να κοσμήσει το εξώφυλλο αυτού του βιβλίου».Το σύμβολο των «εκατομμυρίων θυμάτων του κομμουνισμού» είναι ένας συνεργάτης των ναζί…
Οι θέσεις του αυτές δεν ταίριαζαν με το ψεύτικο προφίλ που καλλιεργούσαν εντέχνως μέχρι τότε οι ΗΠΑ, με αποτέλεσμα αφού τον χρησιμοποίησαν να τον πετάξουν σα στυμμένη λεμονόκουπα και να περάσει σε κάποια σχετική αφάνεια για μεγάλο διάστημα… (Σήμερα τα βιβλία του στην Ελλάδα κυκλοφορούν μόνο σε κάτι φτηνές εκδόσεις βιβλίων τσέπης. Περίεργο πράμα για έναν μεγάλο νομπελίστα συγγραφέα που γνώρισε τόσες δόξες).
Ο Αλεξάντρ Σολζενίτσιν σε όλη τη δημόσια πορεία του υπήρξε ένα προπαγανδιστικό όχημα της δύσης απέναντι στο σοσιαλισμό, στους κομμουνιστές και στην μαρξιστική ιδεολογία. Όλες οι δημόσιες τοποθετήσεις του βρίθουν από λάσπη, τερατώδεις ανακρίβειες, υποστήριξη των πιο αντιδραστικών θέσεων κάθε φορά.
Ο Αλεξάντρ Σολζενίτσιν όσους τίτλους μαχητή της ελευθερίας και της δημοκρατίας κι αν του αποδώσουν δεν ανήκει στους λαούς που αγωνίζονται για τη λευτεριά τους, ανήκει στο στρατόπεδο της βαρβαρότητας, στο στρατόπεδο του συστήματος της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και του ιμπεριαλισμού. Να τον χαίρονται.
Πηγή: Παρεκκλήσι
να προσθεσω οτι ακπου στο 1999 η λιγο πριν ειχε ζητησει δημοσια συγνωμη απο τους συμπατριωτες του για τα δεινα οπως ειπε που εφερε ο αγριος καπιταλισμος μετα την ανατροπη του σοσιαλισμου, και για τις υπερβολες που ειχε γραψει στο βιβλιο του "Γκουλαγκ", δεν μετανιωνε βεβαια για την ανατροπη της ΕΣΣΔ, ισως περιεμενε τον καπιτλαισμο πιο ηπιο, το θεμα ειναι οτι μονος του αναιρουσε τα συγγραφικα του λεγομενα που ηταν αιτια να χυθει τοσο δηλητηριο εναντια στη Σοβιετικη Ενωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο ρε συντροφάκια! Και ήθελα να το πω να γράψετε κάτι για τον τυπά σε εκείνη τη στιγμή. Και πάλι μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφή- Άρης
Ενδιαφέρουσα η ανάρτηση.Όμως δε κατάλαβα. Τελικά υπήρχαν γκουλακς; Ναι ή όχι; Αν ναι, με τι στόχο και σκοπό; Υπήρξαν κρατούμενοι.Ποιοι ήταν αυτοί; Ποινικοίή πολιτικοί κρατούμενοι; Υπήρξαν βασανισμένοι; Υπήρξαν άδικα κατηγορούμενοι; Υπήρξαν νεκροί; Και όπως είπατε ο Σολτζενιτιν παραδεχθηκε ότι εγραψε υπερβολές.Υπερβολή όμως είναι η διόγκωση ενός πραγματικού γεγονότος. Επομένως επιστρεφω στην ερώτησήμου.Υπήρξαν γκουλακς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Παπαγεωργίου
@Γιώργος Παπαγεωργίου:
ΔιαγραφήΝα βοηθήσω εγώ αφού δεν κατάλαβες. ΓΥΛΑΓ δεν ήταν παρά ακρωνύμιο σωφρονιστικών υδριμάτων στην ΕΣΣΔ.
Οπότε σαφέστατα και ύπηρξαν ως τέτοια.
Οι καταστάσεις πάλι που περιγράφει ο θαυμαστής του Φράνκο, βγήκαν από το σάπιο κεφάλι του...
Τα στρατόπεδα εργασίας (της Γκουλαγκ) υπήρξαν.
ΔιαγραφήΔεν θα έπρεπε?
Είχαν πολιτικούς κρατούμενους πέρα από από αυτούς του απλού ποινικού κώδικα.
Ήταν μεμπτό?
Προφανώς και μέσα στην αναμπουμπούλα ενός εμφυλίου και ενός παγκοσμίου πολέμου θα υπήρξαν και οι άδικα κατηγορούμενοι.
Είναι αυτοί ο κανόνας?
"Υπερβολή όμως είναι η διόγκωση ενός πραγματικού γεγονότος."
Και εδώ θα συμπλήρωνε ο Γκαίμπελς ότι τα μεγαλύτερα ψέματα περιέχουν έστω και κάποιους κόκκους αλήθειας.
Και αντιστρέφω την ερώτηση. Γίνεται χωρίς στρατόπεδα εργασίας? Δλδ πως ακριβώς έχετε στο μυαλό σας ένα σύστημα δικαιοσύνης και σωφρονισμού? Με ποινές όπως υποχρεωτικό σκούπισμα του μοναστηριού των Σαολίν ή κλάδεμα δέντρων μπονσάϊ στον αυτοκρατορικό κήπο? Και όλα αυτά με εχθρούς εντός και εκτός των τειχών σε ενεργή υπηρεσία?
Για σοβαρευτείτε...
- Άρης
Ωραία. Με κάλυψες. Επομένως υπήρξαν. Φανταζομαιότι εχει γίνεικριτική σάυτα τα ζητήματα ε; Δε θελουμε να επαναληφθούν; Ή είναικατι νομοτελειακό;
ΔιαγραφήΓ.Π
Σε κάλυψα αλλά δεν απάντησες εσύ. Έχεις κάποια αντιπρόταση για το θέμα? Όχι τίποτα άλλο, απλά για να μην είναι στείρος ο "διάλογος" μας...
Διαγραφή-Άρης
Μόλις τωρα Άρη είδα το σχόλιό σου. Αν και δε θα θελα να μπω σ'εναν τετοιοδιάλογο όπως τον εννοείς ορίστε κάποιες προτάσεις λοιπόν.
Διαγραφή-Το ΚΚΕ πρέπει να καταδικάσει οποιαδήποτε προσπάθεια φίμωσης της διαφορετικής πολιτικής άποψης στο σοσιαλισμό.
-Να μην δικαιολογήσει ούτε μια χαμένη ζωή ,έστω και κατά λάθος. Γιατί οι εξαιρ΄λεσεις κανουν τους κανόνες κι αυτό δεν το είπε ο Γκαίμπελς.
-Πολύ περισσότερο ν' αποδοκιμάσει μορφές βίας που εχουν κάνει αντίπαλοί του στο παρελθόν. Δεν υπάρχει το: "είναι κακό που σε βάζω φυλακή και σε στελνω εξορία γιατί είσαι κομμουνιστής και καλό γιατί είσαι δεξιός" . Είναι και τα δύο κακά.
Αυτά τα απλά λέω.
- Δηλαδή στο πρόγραμμά του το ΚΚΕ προβλέπει στρατόπεδα εργασίας και σωφρονισμού; Δε νομίζω ότι καπου υποστηριζεται από το ΚΚΕ κατι τέτοιο. Και αν ναι εκπλήσσομαι. Για ποιους θα είναι αυτά τα στρατόπεδα; Τους δεξιούς, τους οπορτουνιστές,τους αριστεριστές, τους αναρχικούς;
- Θα περιέχουν λες και πολιτικούς κρατούμενους; Νομίζω ότι κάποιο λαθος κανετε. Πουθενά το ΚΚΕ δε υποστηρίζει κατι τέτοιο.
Τέλος Με καλυψες για το γεγονός ότι υπήρξαν τα γκουλακς και ότι είχαν πολιτικούς κρατουμένους. Δε μένδιαφερουν οι υπερβολές του Σολτζενίτιν. Στεκομαι με πολύ σκεπτικισμό στην ύπαρξη των στρατοπέδων συγκέντρωσης,καθώς και στη π[εριρρέουσα αντίληψη ότι δε γίνεται διαφορετικά. Και ο Δενδιας τα ίδια λεει. ας σοβαρευτούμε λοιπόν.
Γ.Π.
Θα σου πρότεινα να διαβάσεις την απάντηση του Leo πιο κάτω, με καλύπτει απόλυτα. Μερικές παρατηρήσεις για σένα και περισσότερο για αυτούς που θα διαβάσουν τα σχόλια...
Διαγραφήi)Ιστορικά στην ΕΣΣΔ, είχε τεράστια διαφορά να είχες αντικομματική άποψη για τη σοσιαλιστική κατεύθυνση με το να είσαι ηθικός αυτουργός για βομβισμούς σε σοσιαλιστικά εργοστάσια. Τους δεύτερους τους στέλνανε στην Σιβηρία ενώ τους πρώτους απλά το ίδιο το κόμμα ξεμπρόστιαζε την ιδεολογική χρεοκοπία τους (βλέπε Τρότσκι). Προφανώς και το ΚΚΕ στην ίδια ρότα θα κινηθεί.
ii)Να τα βάλουμε μήπως και με τον Θεό, που έλεγε ο Σκανδαλίδης? Δηλαδή ούτε την Οκτωβριανή επανάσταση έπρεπε να κάνουν οι Σοβιετικοί σύμφωνα με το αξίωμα σου. Αν οι εξαιρέσεις κάνανε τους κανόνες θα χρεοκοπούσαν και τα μαθηματικά του χάους. Πολύ ιδεαλισμός και από μέλι τίποτα...
iii) Κοίτα το (i). Εγώ βασικά προτιμώ το σλόγκαν "δικτατορία του Προλεταριάτου" από το τσιτάτο "καταδικάζουμε τη βία από όπου και αν προέρχεται". Μήπως να μην πίνουμε και κόκα κόλα?
iv) Το πρόγραμμα του ΚΚΕ δεν προβλέπει καν αν η αυριανή σημαία του θα παριστάνεται με σφυροδρέπανο ρετρό ή αρκουδάκια με σφυριά. Και επιμένω, ποια είναι η δική σου άποψη για τον σωφρονισμό/δικαιοσύνη σε ένα σοσιαλιστικό σύστημα?
ω) Μου φαίνεται έχεις κάνει λίγο χυλό την έννοια του πολιτικού κρατούμενου στον σοσιαλισμό. Εσύ αναφέρεσαι *αποκλειστικά* και μόνο σε ανθρώπους που έχουν διαφορετική άποψη από το σοσιαλιστικό καθεστώς και περιορίζονται μόνο σε λεκτικές αντιπαραθέσεις? Γιατί αν ναι, τότε βλέπω ανούσια την όλη συζήτηση εξαρχής και σε παραπέμπω ξανά στο (i). Αν όχι, τουλάχιστον στην ΕΣΣΔ, πολιτικοί κρατούμενοι ορίζονταν οι κατηγορούμενοι για αποδυνάμωση του σοσιαλιστικού "κράτους" με προδοσία, κατασκοπία, τρομοκρατία, διάδοση ψευδών ειδήσεων, συκοφαντική προπαγάνδα, κλπ. (Οι ενστάσεις σε αυτό θα ήθελα να συνοδεύονται από ονόματα και αριθμούς)
Πάντως παρότι ήταν μεγάλο το ποστ σου και πάλι δεν απάντησες στο ερώτημα μου αλλά πρόβαλες υπεκφυγές. Συγχώρεσε όμως και την δικιά μου ειρωνική προσέγγιση αλλά για κάποιον, που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην ύπαρξη στρατοπέδων εργασίας και στην ιερότητα της ζωής αλλά δεν έχει έστω μια σφαιρική ιδέα για μια εναλλακτική προσέγγιση στο ζήτημα δικαιοσύνης/σωφρονισμού, μου κάθεται λίγο βαριά στο στομάχι όπως θα έλεγε ο Νίτσε.
- Άρης
αγαπητε Γ.Π., οι λεξεις ταξικος πολεμος σου λενε τπτ.
Διαγραφήξερεις ποσο θα ηθελα και εγω να γινουν τιμιες εκλογες χωρις την προπαγανδα και την τρομοκρατια του αστικου κρατους; και οταν κερδισουμε στις εκλογες και παμε να εφαρμοσουμε το προγραμα μας να ερθει ο (Χ) καπιταλιστης και να πει "ok dudes" -γιατι ειναι αγγλοαναθρεμενοι σαν τον εξαπορητων του τσιπρα κυριο παπα- κερδισατε τιμια, σας τα αφηνουμε να τα παρετε πισω αφου ανηκουν στον λαο και βαλτε μας και εμας στην σοσσιλιστικη οικοδομηση....ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ...ουτε πενταχρονα δεν τα πιστευουν αυτα. και επειδη λοιπον θα κλιθεις να αντιμετωπισεις την αλλη αποψη στα λογια (αυτο θα βαζουμε 15χρονα να το αντιμετοπιζουν), αλλα κυριως τα σαμποταζ τις δολοφονιες τις προβοκατσιες και γενικος οτι μπορει να μηχανευτει η αστικη ταξη βρες μου ενα τροπο αντιμετωπισης και ειμαι μεσα με τα χιλια.
εγω εχω 2 προτασεις.
Α) η ποιο βαναυση, να βαζουμε σε καθε καπιταλιστη αστο εναν κκε-μλ να του μιλαει για καμια μερα και ειμαι σιγουρος οτι ο ερμος ο καπιταλιστης θα ειναι ετοιμος να παρει πρωτο βραβειο σταχανοφισμου. δεν ξερω ομως αν αξιζει τετοιου ειδους βασανιστηριο σε κανενα ζωντα οργανσιμο, εστω και καπιταλιστη
Β) τον δασκαλοπουλο να σκαβει στην μηλο για ορυκτα χωρις προστασιες , να πεινει μολυσμενο νερο και με γκασμα, τον βγενοπουλο να σηκωνεται το πρωι και να αρμεγει τις αγελαδες, τον μπομπολα με την γαλοτσα να στρωνει πλακα στην οικοδομη, τον αλαφουζο να δενει καβο σε γκαζαδικο, την παρις χιλτον να στρωνει το κρεβατι του ξενοδοχειου σε αδειουχο χαλυβουργο κ.ο.κ.
περιμενω προτασεις!!!!!
Να διορθώσω/συμπληρώσω στον επίλογο ότι το βιβλίο επανεκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2009 από τις εκδόσεις Πάπυρος. Σιγά μη έχανε ευκαιρία το σύστημα να νεκραναστήσει το σάπιο κουφάρι του.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Άρης
Μπόνους:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνέντευξη του Σολζενίτσιν στο ιταλικό φασιστικό περιοδικό "κουλτούρα της δεξιάς", όπως μεταφράστηκε και αναδημοσιεύθηκε (με πολλούς έπαινους) από το ελληνικό φιλοβασιλοχουντικό "νέα ενιαία Δεξία" (σελ 18-22) 15/10/1976
http://www.scribd.com/doc/108531982/%CE%9D%CE%AD%CE%B1-%CE%95%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%94%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%AC-%CE%A4%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82-1
Πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα. Ομολογω οτι δεν τα ηξερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω διαβασει ενα δυο δικα του κ αυτο που εχω να καταθεσω ειναι οτι τον θεωρω μετριοτατο (και κατω) ως συγγραφεα. Ωστοσο τον εχω διαβασει στα αγγλικα. Αγνοω αν τον αδικει η μεταφραση.
Ξερει κανεις αν ισχυει ο αστικος μυθος που θελει τον σολτσενιτσιν να μετανοει κ να ανασκευαζει, λιγο πριν πεθανει?
Δε θα σταθώ στο θέμα του Σολζενίτσιν νομίζω ότι και το κείμενο αλλά και το τελευταίο link του TRASH είναι αποκαλυπτικά για το ποιόν αυτού του καραγκιόζη ενός ακόμα υποστηρικτή του καπιταλιστικού συστήματος, μια μαριονέτα του ιμπεριαλισμού και των κεφαλαιοκρατών. Σαφέστατα ένας εχθρός της επανάστασης και του σοσιαλισμού ακόμα και των στοιχειωδών αστικών δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων πολλές φορές μάλιστα υποστηρικτής και εκφραστής φασιστικών και ρατσιστικών απόψεων. Αντιδραστικότατος. Φτάνει με αυτό το νούμερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να σταθώ στο άλλο θέμα των στρατοπέδων, των γκούλαγκ κλπ. Είναι αυτονόητο ότι για να κρατηθεί μια σοσιαλιστική εξουσία πρέπει να λάβεις και κατασταλτικά μέτρα εναντίον των προβοκατόρων και των πρακτόρων της αστικής τάξης και της αντίδρασης. Στη Σοβιετική Ένωση οργανώθηκαν ομάδες παράνομες που στόχο είχαν να ανατρέψουν το επαναστατικό καθεστώς των Λένιν- Στάλιν και οι ενέργειές τους περιλάμβαναν σαμποτάζ στην παραγωγή, δολοφονίες στελεχών του κόμματος (βλέπε Κύρωφ) και άλλων αγωνιστών και άλλα τέτοια "ωραία" όπως συνωμοσίες για την ανατροπή του σοσιαλισμού και δε συμμαζεύεται. Αυτές οι συμμορίες φυσικά οργανώθηκαν, υποστηρίχθηκαν και χρηματοδοτούνταν όχι μόνο από την ντόπια αντίδραση αλλά και από το διεθνές καπιταλιστικό-ιμπεριαλιστικό σύστημα. Το τρομοκρατικό κέντρο των Τρότσκι-Ζηνόβιεφ-Κάμενεφ-Μπουχάριν ήταν μια τέτοια περίπτωση.
Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μένει κάτι άλλο από την καταστολή, από την δίκη όλων όσων πιάνονται και αποδεδειγμένα είναι εχθροί σου και την φυλάκισή τους. Αλλιώς αυτοί θα σε καταστρέψουν. Εννοείται ότι υπήρχαν κρατούμενοι και στρατόπεδα συγκέντρωσης δεν γίνεται διαφορετικα είναι αναγκαία προϋπόθεση για να κρατηθεί η εξουσία. Και σε μια περίοδο που η ΣΕ απειλούνταν από μέσα αλλά και από έξω. Μάλιστα αποδεδειγμένα οι συμμορία του Τρότσκι και όλα αυτά τα μπουμπούκια συνεργάζονταν ακόμα και με τους Ναζί. Υπάρχουν και δηλώσεις του Τρότσκι στην 4η Διεθνή που μιλά ανοιχτά για την ανάγκη να ανατραπεί βίαια το καθεστώς της ΣΕ. Πρέπει να υπάρχει σύστημα δικαιοσύνης και σωφρονισμού στο σοσιαλισμό. Αναφέρθηκε και ο Άρης πριν στο θέμα και είναι σωστός.
Τώρα αν μιλήσουμε για άλλα ζητήματα πχ βασανισμοί και τέτοια είναι σαφές ότι είμαστε εναντίον των βασανισμών κρατουμένων, εναντιωνόμαστε στη βία των αστυνομικών αρχών προς κρατούμενους όποιοι και αν είναι ό,τι και αν είναι και στο σοσιαλισμό ακόμα, είμαστε εναντίον φαινομένων όπως αστυνομική αυθαιρεσία και παράλογη χρήση βίας, εξευτελισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας κλπ. Φυσικά για αυτά αντιδρούμε και τώρα στον καπιταλισμό. Θέλω να πιστεύω (αν και δεν το γνωρίζω γιατί δεν έζησα ούτε ήμουνα εκεί άρα δεν λέω κάτι σίγουρο) ότι δεν υπήρχαν τέτοια φαινόμενα όπως στον καπιταλισμό. Αν και πολυ φοβάμαι ότι ειδικά από το 56 και μετά με την επικράτηση των αναθεωρητών προδοτών αυτά εμφανίστηκαν εδώ εξόρισαν κομμουνιστές, άλλους τους στείλανε σε ψυχιατρεία, άλλους σε φυλακές μέσα από δίκες μαϊμού αυτούς που υποστήριζαν τον Στάλιν και το Ζαχαριάδη τους αληθινούς κομμουνιστές δηλαδή. Υπάρχουν και τα γεγονότα της Τασκένδης τεσπα δεν λέω άλλα γιατί δεν θα τελειώνω ούτε αύριο.
Πάντως στις Δίκες της Μόσχας του '36-'37 επειδή αυτές ήταν ανοιχτές και παρευρίσκονταν και άνθρωποι από τις δυτικές χώρες δημοσιογράφοι, πρέσβεις άλλων χωρών, νομικοί, συγγραφείς κλπ τα σχόλιά κάποιων και οι μαρτυρίες τους αντικρούουν όλα αυτά περί στημένων δικών, κακομεταχείρισης των κατηγορουμένων, σκηνοθετημένες διαδικασίες και άλλα τέτοια. Αν θέλει κάποιος μπορώ να αναφέρω κάποια παραδείγματα.