Οι συμφωνίες και τα ανταλλάγματα που δόθηκαν πίσω από τις κλειστές πόρτες στις συναντήσεις του Ελληνα πρωθυπουργού με τη Γερμανίδα καγκελάριο και τους προέδρους της Γαλλίας και των ΗΠΑ, βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια.
Λιγότερο από μια εβδομάδα μετά τη συνάντηση Μέρκελ - Παπανδρέου, η κυβέρνηση έκλεισε χτες με συνοπτικές διαδικασίες την υπόθεση της αγοράς των υποβρυχίων, στην οποία εμπλέκεται η γερμανική πολυεθνική «Thyssen Krupp», ιδιοκτήτρια μέχρι πρότινος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
Τις αμέσως επόμενες ημέρες, η «Thyssen Krupp» θα εισπράξει 540 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι «υπόλοιπο» από τη σύμβαση των τεσσάρων αρχικών υποβρυχίων τύπου «214». Συμφωνήθηκε ακόμα χρονοδιάγραμμα πληρωμών σε βάθος εννέα περίπου χρόνων, «με επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου που δεν υπερβαίνει τα 200 εκατ. το χρόνο για όλο το πρόγραμμα των υποβρυχίων».
Συγκεκριμένα, υπήρχαν δύο συμβάσεις για την κατασκευή 4 νέων υποβρυχίων τύπου «214» και τον εκσυγχρονισμό 3 παλαιών υποβρυχίων τύπου «209», με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 2,850 δισ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο είχε καταβάλει, μέχρι τη στιγμή της καταγγελίας των συμβάσεων από τη γερμανική πλευρά (Σεπτέμβρης 2009), το ποσό των 2,330 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει παραλάβει τίποτα! Απέμενε προς πληρωμή το ποσό των 806 εκατ. ευρώ.
Ως προς το πρόγραμμα κατασκευής νέων υποβρυχίων τύπου «214» η ελληνική πλευρά παραλαμβάνει το πρώτο υποβρύχιο, το «Παπανικολής», αυτό που έχει κατασκευαστεί από την εταιρεία HDW στο Κίελο (το περιβόητο υποβρύχιο που «έγερνε»), με την προοπτική να το μεταπωλήσει σε τρίτη χώρα «με την εμπορική μεσολάβηση» της «Abu Dhabi Mar».
Λιγότερο από μια εβδομάδα μετά τη συνάντηση Μέρκελ - Παπανδρέου, η κυβέρνηση έκλεισε χτες με συνοπτικές διαδικασίες την υπόθεση της αγοράς των υποβρυχίων, στην οποία εμπλέκεται η γερμανική πολυεθνική «Thyssen Krupp», ιδιοκτήτρια μέχρι πρότινος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
Τις αμέσως επόμενες ημέρες, η «Thyssen Krupp» θα εισπράξει 540 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι «υπόλοιπο» από τη σύμβαση των τεσσάρων αρχικών υποβρυχίων τύπου «214». Συμφωνήθηκε ακόμα χρονοδιάγραμμα πληρωμών σε βάθος εννέα περίπου χρόνων, «με επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου που δεν υπερβαίνει τα 200 εκατ. το χρόνο για όλο το πρόγραμμα των υποβρυχίων».
Συγκεκριμένα, υπήρχαν δύο συμβάσεις για την κατασκευή 4 νέων υποβρυχίων τύπου «214» και τον εκσυγχρονισμό 3 παλαιών υποβρυχίων τύπου «209», με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 2,850 δισ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο είχε καταβάλει, μέχρι τη στιγμή της καταγγελίας των συμβάσεων από τη γερμανική πλευρά (Σεπτέμβρης 2009), το ποσό των 2,330 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει παραλάβει τίποτα! Απέμενε προς πληρωμή το ποσό των 806 εκατ. ευρώ.
Ως προς το πρόγραμμα κατασκευής νέων υποβρυχίων τύπου «214» η ελληνική πλευρά παραλαμβάνει το πρώτο υποβρύχιο, το «Παπανικολής», αυτό που έχει κατασκευαστεί από την εταιρεία HDW στο Κίελο (το περιβόητο υποβρύχιο που «έγερνε»), με την προοπτική να το μεταπωλήσει σε τρίτη χώρα «με την εμπορική μεσολάβηση» της «Abu Dhabi Mar».
Παράλληλα, παραγγέλνονται δύο ακόμα υποβρύχια τύπου «214» σε αντικατάσταση των δύο υποβρυχίων τύπου «209» που τελικά δεν εκσυγχρονίζονται «επειδή τώρα πλέον είναι ασύμφορη η κατασκευή νέων υποβρυχίων τύπου "209"» με προκαθορισμένη τιμή «χωρίς μελλοντικές προσαρμογές», 500 εκατ. ευρώ το ένα, δηλαδή συνολικά ένα δισ. ευρώ.
Ετσι, από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παλαιών υποβρυχίων τύπου «209» παραλαμβάνεται το πρώτο του προγράμματος, το υποβρύχιο το «Ωκεανός», που είναι ήδη έτοιμο.
Με την παρούσα συμφωνία το Ελληνικό Δημόσιο στην ουσία παραιτείται και από τη διεκδίκηση ποινικών ρητρών, ύψους 400 εκατ. ευρώ σε βάρος της γερμανικής εταιρείας.
Ετσι, από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παλαιών υποβρυχίων τύπου «209» παραλαμβάνεται το πρώτο του προγράμματος, το υποβρύχιο το «Ωκεανός», που είναι ήδη έτοιμο.
Με την παρούσα συμφωνία το Ελληνικό Δημόσιο στην ουσία παραιτείται και από τη διεκδίκηση ποινικών ρητρών, ύψους 400 εκατ. ευρώ σε βάρος της γερμανικής εταιρείας.
τι ρητρες ειναι αυτες?επειδη καθυστερουν?
ΑπάντησηΔιαγραφή