Ξεκίνησαν την Τρίτη οι προκαταρκτικές
διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο υπουργείο Οικονομικών και τους εκπροσώπους
της κοινοπραξίας του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, προκειμένου να υπογραφεί
η τελική συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των
επιχειρηματικών ομίλων που διαχειρίζονται τον αγωγό.
Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες και θα διευθετεί όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν την κατασκευή του αγωγού, όπως το ύψος των τελών διέλευσης, την πιθανή συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στην κατασκευή, την ένταξη του αγωγού σε κρατικές ή ευρωπαϊκές επιδοτήσεις κ.ά. Πρόκειται για το τελευταίο στάδιο της προετοιμασίας που κάνει η κυβέρνηση για λογαριασμό της ντόπιας αστικής τάξης, προκειμένου να παρουσιάσει ολοκληρωμένο το φάκελο του TAP και να διεκδικήσει με αξιώσεις την κατασκευή του, έναντι του ανταγωνιστή «Nabucco West», που δε διέρχεται από την Ελλάδα.
Σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών για όλα τα παραπάνω θέματα, συμμετείχαν ο υπουργός Γ. Στουρνάρας, κυβερνητικοί αξιωματούχοι του Αζερμπαϊτζάν, στελέχη της βρετανικής εταιρείας «BP» και εκπρόσωποι των εταιρειών που διαχειρίζονται τον ΤΑΡ από τη Γερμανία, την Ελβετία και τη Νορβηγία. Ο αγωγός TAP συμμετείχε στο διαγωνισμό που έχει προκηρύξει η κοινοπραξία που ελέγχει το κοιτάσματα «Σαχ Ντενίζ ΙΙ» του Αζερμπαϊτζάν, προκειμένου να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω του «Νοτίου Ενεργειακού Διαδρόμου», διασχίζοντας και την Ελλάδα.
Οι τελικές αποφάσεις της κοινοπραξίας του «Σαχ Ντενίζ ΙΙ», στην οποία τον κύριο λόγο ως μεγαλομέτοχοι έχουν η βρετανική «BP» και η κρατική εταιρεία ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν «SOCAR», αναμένεται να ληφθούν μέχρι τα τέλη Ιούνη.
Ο Διαδριατικός αγωγός «Trans Adriatic Pipeline» (TAP) προβλέπεται να έχει διάμετρο 48 ίντσες (1,2 μ.). Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας μέσω Ελλάδας και Αλβανίας και διασχίζοντας την Αδριατική Θάλασσα θα καταλήγει στη νότια Ιταλία και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να επεκτείνει τις δυνατότητες μεταφοράς του συστήματος από 10 σε 20 δ.κ.μ. ετησίως σε μεταγενέστερο στάδιο ανάπτυξης. Μέτοχοι της TAP AG είναι η «Axpo» της Ελβετίας (42,5%), η «Statoil» της Νορβηγίας (42,5%) και η «Ε.ΟΝ Ruhrgas» της Γερμανίας (15%).
Το ανατολικό τμήμα του TAP στην Ελλάδα, μεταξύ της Νέας Μεσημβρίας και των ελληνοτουρκικών συνόρων, θα έχει μήκος περίπου 360 χλμ. ξεκινώντας βορειοδυτικά της Νέας Μεσημβρίας (κοντά στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ) και φτάνει μέχρι τα ελληνοτουρκικά σύνορα, ΒΑ του χωριού Κήποι. Οι εγκαταστάσεις στο τμήμα αυτό περιλαμβάνουν 13 βαλβιδοστάσια και 2 σταθμούς συμπίεσης.
Ο πρόεδρος της «SOCAR», Ροβνάγκ Αμπντουλάγιεβ, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι «το 2015 το Αζερμπαϊτζάν θα είναι σε θέση να παράγει 20 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και θα ενισχύσει περαιτέρω το ρόλο του στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης». Ο ίδιος ανέφερε ότι η «SOCAR» πρόκειται να ολοκληρώσει σύντομα τις συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές αζέρικου αερίου στην Ευρώπη, αφού πρώτα αξιολογήσει τις «προτάσεις για τις τιμές και τα μετακομιστικά τέλη».
Πρόσφατα υπογράφηκε και μνημόνιο κατανόησης μεταξύ της Κροατίας, της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου για τη στήριξη και συνεργασία στην υλοποίηση των έργων του αγωγού TAP, καθώς του αγωγού Ιονίου - Αδριατικής (IAP), που θα αποτελεί διακλάδωση του ΤΑΡ προς τα Δυτικά Βαλκάνια.
Πηγή : Ριζοσπάστης
Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες και θα διευθετεί όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν την κατασκευή του αγωγού, όπως το ύψος των τελών διέλευσης, την πιθανή συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στην κατασκευή, την ένταξη του αγωγού σε κρατικές ή ευρωπαϊκές επιδοτήσεις κ.ά. Πρόκειται για το τελευταίο στάδιο της προετοιμασίας που κάνει η κυβέρνηση για λογαριασμό της ντόπιας αστικής τάξης, προκειμένου να παρουσιάσει ολοκληρωμένο το φάκελο του TAP και να διεκδικήσει με αξιώσεις την κατασκευή του, έναντι του ανταγωνιστή «Nabucco West», που δε διέρχεται από την Ελλάδα.
Σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών για όλα τα παραπάνω θέματα, συμμετείχαν ο υπουργός Γ. Στουρνάρας, κυβερνητικοί αξιωματούχοι του Αζερμπαϊτζάν, στελέχη της βρετανικής εταιρείας «BP» και εκπρόσωποι των εταιρειών που διαχειρίζονται τον ΤΑΡ από τη Γερμανία, την Ελβετία και τη Νορβηγία. Ο αγωγός TAP συμμετείχε στο διαγωνισμό που έχει προκηρύξει η κοινοπραξία που ελέγχει το κοιτάσματα «Σαχ Ντενίζ ΙΙ» του Αζερμπαϊτζάν, προκειμένου να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω του «Νοτίου Ενεργειακού Διαδρόμου», διασχίζοντας και την Ελλάδα.
Οι τελικές αποφάσεις της κοινοπραξίας του «Σαχ Ντενίζ ΙΙ», στην οποία τον κύριο λόγο ως μεγαλομέτοχοι έχουν η βρετανική «BP» και η κρατική εταιρεία ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν «SOCAR», αναμένεται να ληφθούν μέχρι τα τέλη Ιούνη.
Ο Διαδριατικός αγωγός «Trans Adriatic Pipeline» (TAP) προβλέπεται να έχει διάμετρο 48 ίντσες (1,2 μ.). Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας μέσω Ελλάδας και Αλβανίας και διασχίζοντας την Αδριατική Θάλασσα θα καταλήγει στη νότια Ιταλία και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να επεκτείνει τις δυνατότητες μεταφοράς του συστήματος από 10 σε 20 δ.κ.μ. ετησίως σε μεταγενέστερο στάδιο ανάπτυξης. Μέτοχοι της TAP AG είναι η «Axpo» της Ελβετίας (42,5%), η «Statoil» της Νορβηγίας (42,5%) και η «Ε.ΟΝ Ruhrgas» της Γερμανίας (15%).
Το ανατολικό τμήμα του TAP στην Ελλάδα, μεταξύ της Νέας Μεσημβρίας και των ελληνοτουρκικών συνόρων, θα έχει μήκος περίπου 360 χλμ. ξεκινώντας βορειοδυτικά της Νέας Μεσημβρίας (κοντά στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ) και φτάνει μέχρι τα ελληνοτουρκικά σύνορα, ΒΑ του χωριού Κήποι. Οι εγκαταστάσεις στο τμήμα αυτό περιλαμβάνουν 13 βαλβιδοστάσια και 2 σταθμούς συμπίεσης.
Ο πρόεδρος της «SOCAR», Ροβνάγκ Αμπντουλάγιεβ, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι «το 2015 το Αζερμπαϊτζάν θα είναι σε θέση να παράγει 20 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και θα ενισχύσει περαιτέρω το ρόλο του στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης». Ο ίδιος ανέφερε ότι η «SOCAR» πρόκειται να ολοκληρώσει σύντομα τις συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές αζέρικου αερίου στην Ευρώπη, αφού πρώτα αξιολογήσει τις «προτάσεις για τις τιμές και τα μετακομιστικά τέλη».
Πρόσφατα υπογράφηκε και μνημόνιο κατανόησης μεταξύ της Κροατίας, της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου για τη στήριξη και συνεργασία στην υλοποίηση των έργων του αγωγού TAP, καθώς του αγωγού Ιονίου - Αδριατικής (IAP), που θα αποτελεί διακλάδωση του ΤΑΡ προς τα Δυτικά Βαλκάνια.
Πηγή : Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.