20 Ιουνίου 2013

Κρίση λέμε - Νέες παραγγελίες ρεκόρ το Μάιο του 2013, οι Ελληνες εφοπλιστές.


Εσπασαν τα κοντέρ σε νέες παραγγελίες το Μάιο του τρέχοντος έτους οι Ελληνες εφοπλιστές, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ μετά το 2009. Οι παραγγελίες σε αριθμό πλοίων είναι αυξημένες κατά 153% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα τον Απρίλιο (19 παραγγελίες) και ανήλθαν σε 48 συνολικά οκτώ λιγότερες από ό,τι στο σύνολο του πρώτου τετραμήνου του τρέχοντος έτους, που ήταν 56.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, το Μάιο του 2013, οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν:

* 26 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δέκα εκ των οποίων στην Κίνα. Ανά κατηγορία οκτώ ήταν capesize, δύο handymax, έξι supramax, τέσσερα ultramax, δύο panamax και τέσσερα kamsarmax.

* 16 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων έξι είναι τύπου MR, επτά Aframax και τρία VLCC.

* 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων δύο είναι sub-panamax, δύο είναι small panamax και δύο postpanamax.


Το Μάιο του 2012, οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν παραγγείλει συνολικά μόλις 10 νεότευκτα πλοία, εκ των οποίων δύο είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου (4LPG, 2LNG) και δύο containerships.  


Ανω του 1,3 δισ. δολ. 

Συνολικά, 16 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υλοποίησαν τις 48 παραγγελίες, συνολικής αξίας άνω του 1,3 δισ. δολ., λαμβάνοντας υπόψη όμως ότι για έναν αριθμό πλοίων (13 συνολικά) δεν έγινε γνωστό το κόστος κατασκευής. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν, με βάση τον αριθμό των υπό παραγγελία πλοίων στο ξηρό φορτίο, η Golden Union του κ. Θεόδωρου Βενιάμη, η οποία εμφανίζεται να έχει παραγγείλει έξι capesize πλοία, επενδύοντας συνολικά περί τα 280 εκατ. δολ., η Laskaridis Shipping με έξι πλοία ξηρού φορτίου (4 ultramax και 2 kamsarmax), επενδύοντας περίπου 155 εκατ. δολ., η Atlantic Bulk Carriers της οικογένειας Κουμάνταρου, με τρία πλοία συνολικής αξίας 82,5 εκατ. δολ. περίπου, κ.ά.

Στα δεξαμενόπλοια ξεχωρίζουν οι παραγγελίες του Ομίλου Αγγελικούση που αφορούν σε τρία VLCC, της Capital Ship Management του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη με τέσσερα product tanker, αξίας περίπου 130 εκατ. δολ., της Consolidated Marine Management του Ομίλου Λάτση που αφορά σε τρία aframax, συνολικής αξίας 145 εκατ. δολ. περίπου.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε παραγγελίες προχώρησαν τρεις εταιρείες οι Cape Shipping, Paragon Shipping και Container Carriers από δύο πλοία η καθεμία.

Παγκοσμίως 

Παγκοσμίως, το μήνα Μάιο έγιναν 228 νέες παραγγελίες πλοίων, συνολικής αξίας άνω των 11,8 δισ. δολ., χωρίς να υπολογίζονται 88 παραγγελίες των οποίων το τίμημα δεν έγινε γνωστό. Επισημαίνεται ότι, τον προηγούμενο μήνα, τον Απρίλιο, οι παραγγελίες ανήλθαν στα 208 πλοία, ενώ πέρυσι το Μάιο του 2012 οι παραγγελίες ήταν μόλις 71 και το Μάιο του 2011 ήταν 276.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σημαντικότεροι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη κινητικότητα κατά το Μάιο, έχοντας μόλις 27 νέες παραγγελίες. Πέραν των Ελλήνων πλοιοκτητών σημαντική παρουσία κατέγραψαν και Γερμανοί πλοιοκτήτες κυρίως για πλοία τύπου capsize.

Συνολικά, πάντως, το ενδιαφέρον και των διεθνών πλοιοκτητών τράβηξαν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, με 73 νέες παραγγελίες, έναντι 70 το Απρίλιο του 2013 και μόλις 29 το Μάιο του 2011. Από τα 73 πλοία, τα 49 παραγγέλθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, έναντι 10 σε γιαπωνέζικα και έξι σε κορεατικά.

Στα δεξαμενόπλοια κατεγράφησαν 43 νέες παραγγελίες, έναντι 29 τον Απρίλιο και 21 το Μάιο του 2012. Η πλειονότητα των παραγγελιών έγιναν σε κορεατικά ναυπηγεία (27), ενώ 14 παραγγελίες έγιναν σε κινεζικά ναυπηγεία.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατεγράφησαν 29 νέες παραγγελίες έναντι 24 τον προηγούμενο μήνα (Απρίλιο) και μόλις δύο το Μάιο του 2012. Οι 14 παραγγελίες δόθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και οι 13 σε κορεατικά.

Τέλος, στα πλοία μεταφοράς αερίου (LNG και LPG), σημειώθηκαν 11 νέες παραγγελίες, εκ των οποίων επτά για πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) και τέσσερα για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τα οκτώ πλοία (5 LPG και 3 LNG) παραγγέλθηκαν σε γιαπωνέζικα ναυπηγεία.

Πηγή : Ναυτεμπορική
μέσω Οικοδόμου

1 σχόλιο:

  1. Από LR
    ( http://leninreloaded.blogspot.gr/2012/12/i_31.html )

    (..)Ελληνικό κεφάλαιο και ιμπεριαλισμός IΙΙ: Η γερμανική κατοχή

    Οι Έλληνες εφοπλιστές σώζουν την γερμανική ναυτιλία και χιλιάδες Γερμανούς μικροεπενδυτές! Μπορεί στα δημόσια οικονομικά η Ελλάδα να είναι υπερχρεωμένη και εξαρτημένη από τη γερμανική βοήθεια, αλλά στη ναυτιλία η εικόνα είναι ακριβώς αντίστροφη.

    Πάνω από 2 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων δαπάνησαν οι έλληνες εφοπλιστές κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.

    Την ίδια στιγμή, πάνω από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα funds απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ, όπου οι γερμανοί εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως ελέγχοντας το 40% της αγοράς.


    ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ
    Τώρα και επειδή οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης έχουν κλείσει, απειλούνται να χάσουν την πρωτιά και να τους την πάρουν οι έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν επαρκή ρευστότητα αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα σε σημείο που να μπορούν να παίρνουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου. Διαθέτοντας αυτήν την πιστοληπτική ικανότητα κλήθηκαν από γερμανικές τράπεζες και γερμανικά ναυτιλιακά funds να σώσουν ό,τι σώζεται από τον τεράστιο στόλο των πλοίων κοντέινερ που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τη μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, που ξεκινούν από 9,5% και φθάνουν μέχρι και 18% ανάλογα με την περιοχή.


    ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΖΑΡΙΑ
    Οπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, το μπουμ της γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας στηρίχθηκε τα τελευταία χρόνια στα κεφάλαια των επενδυτικών funds στα οποία συμμετείχαν χιλιάδες μικροεπενδυτές, οι οποίοι επένδυαν σε αυτά τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλών μερισμάτων που διανέμονταν, αλλά και της φορολογικής ασυλίας που είχαν οι επενδύσεις αυτές.

    Οταν όμως από το 2008 και μετά η κρίση συρρίκνωσε ή και εξαφάνισε τα μερίσματα από τη μια και από την άλλη απαξίωσε την αξία των πλοίων, το όλο σύστημα ξέμεινε από ρευστό. Τα δάνεια που πήραν τα funds από τις τράπεζες δεν καλύπτουν πλέον τα απαξιωμένα γερμανικά κοντέινερ. Ετσι, τράπεζες και funds απευθύνθηκαν στους έμπειρους και με επαρκή ρευστότητα έλληνες εφοπλιστές για να αγοράσουν ό,τι πωλείται. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετά ελληνογερμανικά ντιλ και τα παζάρια συνεχίζονται.

    Ενδεικτικό της ρευστότητας που διαθέτουν οι έλληνες εφοπλιστές είναι ότι εν μέσω κρίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking Inc, οι έλληνες ιδιοκτήτες προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολάρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω βρίσκονται οι Γερμανοί.

    Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια.(..)Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά