Σήμερα ήθελα να γράψω άρθρο, και επειδή δεν είχα ιδιαίτερη έμπνευση, αποφάσισα να κάνω μια βόλτα στα αστικά έντυπα για να μου έρθει. Αγαπημένος μου προορισμός πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το Capital.gr, έχω και προσωπικές συμπάθειες εκεί(λέγε με Κ.Στούπα), οπότε ήταν ουσιαστικά μονόδρομος το από ποιόν ιστότοπο θα ξεκίναγα.
Δεν χρειάστηκε να ψάξω πολύ, την έμπνευση μου την έδωσε το πρώτο άρθρο που έτυχε να διαβάσω το οποίο μίλαγε για την κατάργηση της Κυριακής αργίας. Το άρθρο έχει τίτλο "Μια συζήτηση καφενείου" και αποπειράται να ανατρέψει όλα τα "καφενειακού", κατά τη γνώμη του αρθρογράφου, τύπου επιχειρήματα που εναντιώνονται στην κατάργηση της αργίας. Παρακάτω εγώ θα παραθέσω παραγράφους από το άρθρο για να κάνω με τη σειρά μου κριτική στα αντεπιχειρήματα του συγγραφέα Κ. Σταμάτη Ζαχάρου.
Πάμε λοιπόν...
"Το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου για το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, φανερώνει αν μη τι άλλο τους λόγους για τους οποίους η ελληνική κοινωνία δεν κατορθώσε να συμβαδίσει με τις αλλαγές που συνέβησαν στις προηγμένες χώρες. Η πρόταση της κυβέρνησης να ανοίγουν τα «μικρά» καταστήματα όλες τις Κυριακές του χρόνου μοιάζει σχεδόν αυτονόητη σε μια χώρα όπου ο τουρισμός συνεισφέρει σταθερά περισσότερο από 15% του ΑΕΠ. Ωστόσο βρίσκεται αντιμέτωπη με τη σθεναρή αντίδραση όλων των «θεσμικών» παραγόντων που οδύρονται. Συχνά χωρίς καθόλου επιχειρήματα."
Αυτά είναι, για όλα φταίει ο τρόπος που γίνεται ο διάλογος, γιατί ξέρετε, οι γερμανοί και οι άγγλοι στις Pub, ανάμεσα στο τρίτο και το τέταρτο Pint, έχουν καταφέρει με διάλογο να λύσουν όλα τα προβλήματα τα δικά τους και της χώρας τους. Τα επιχειρήματα δίνουν και παίρνουν, μιλάμε για πολύ υψηλό επίπεδο, άλλο να το λες άλλο να το βλέπεις. Οκ είναι αλήθεια, στα καφενεία ακούει κανείς τα μύρια όσα(έχω γράψει και εγώ πολλά με αφορμή αυτά που έχω ακούσει από τη δουλειά μου ως σερβιτόρος), όμως, αντίθετα με τις Pub των Δυτικών, αποτελούν χώρο πολιτικοκοινωνικών ζυμώσεων, και συχνά ώριμου διαλόγου, τα καφενεία μπροστά στις πολυσύχναστες Pub της Αγγλίας για παράδειγμα, είναι διδασκαλεία του επιπέδου της Σχολής των Αθηνών. Όχι δεν πάω να ευλογήσω τα γένια μας, και καταλαβαίνω και την στόχευση της παραγράφου, ότι δεν θεωρεί δηλαδή τις συζητήσεις αιτία για την παρακμή αλλά τα όσα κρύβονται πίσω από αυτές και τα όσα φανερώνει για τους έλληνες το επίπεδο τους και το περιεχόμενο τους. Τώρα για το αν ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ δημόσιος διάλογος είναι επιπέδου καφενείου, ποιός ευθύνεται για αυτό; Οκ λέμε η ελληνική κοινωνία και καθαρίζουμε, ποιά είναι όμως η ελληνική κοινωνία, ποιός την διαμόρφωσε να έχει αυτά τα χάλια; Εγώ πάντως τελευταία φορά που τσέκαρα θα έλεγα ότι την διαμόρφωσε η εισβολή, μέσω προώθησης συγκεκριμένων πολιτικών και συγκεκριμένης προπαγάνδας, μιας ευρωενωσιακής στρατηγικής που αλλιώς πλασαριζόταν και αλλιώς μας προέκυψε. Πες μας βλάκες, πες μας παρασυρμένους, πες μας λιγούρηδες, όμως δεν ήμασταν εμείς εκείνοι που καθορίζαμε την πορεία του άρματος(ή του τρένου αν θέτε), εμείς απλά το σέρναμε-σπρώχναμε άρα έχουμε τις λιγότερες ευθύνες για τον εκτροχιασμό του, που θα ερχόταν έτσι και αλλιώς σύμφωνα με τις γραφές(λέγε με μαρξισμό). Αυτοί που έχουν την ευθύνη και πρέπει να πληρώσουν είναι οι καπεταναίοι, δηλαδή οι κεφαλαιοκράτες, το πολιτικό τους προσωπικό και οι οργανώσεις/οργανισμοί τους.
Τώρα όσον αφορά αυτά περί τουρισμού και τα λοιπά κουραφέξαλα τα πράγματα είναι απλά. Προσωπικά έχω εμπειρία δεκαετιών από τον τουρισμό, αφενός επειδή μένω στα Χανιά που είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα αλλά και από τις εμπειρίες που έχω συσσωρεύσει από την οικογενειακή μας επιχείρηση (και σε συζητήσεις με άλλους επαγγελματίες της περιοχής). Η πραγματικότητα δεν έχει σχέση με τις ονειρώξεις του κάθε αστού αρθρογράφου, δεν θα σταθώ πολύ σε αυτό γιατί είναι για να γραφτεί ολόκληρο άρθρο από ξαρχής, αλλά εδώ και οι ταβέρνες, και τα τουριστικά μαγαζιά, και τα μπαρ-καφενεία-ψιλικατζίδικα είναι ανοιχτά τις Κυριακές, όμως στο δια ταύτα το 90/100 αυτών παραμένουν άδεια ή σχεδόν άδεια. Το που θα φάνε, τι θα ψωνίσουν και πως θα διασκεδάσουν οι επισκέπτες το καθορίζουν τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία και οι πράκτορες, η μεγαλύτερη απορρόφηση γίνεται από αυτούς και οι υπόλοιποι καλούνται να την βγάλουν με ψίχουλα τα οποία βέβαια δεν φτάνουν για όλους.
Και παρακάτω:
"Οι εκπρόσωποι των ίδιων των εμπόρων θεωρούν καταστροφή για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, χωρίς όμως να παραθέτουν λογικά επιχειρήματα. Κανονικά θα έρεπε να είναι αυτοί που θα κάνουν ανάλογες προτάσεις για να αυξήσουν τον τζίρο τους σε μια περίοδο κρίσης. Όλα τα προηγούμενα χρόνια ωστόσο, σε θεσμικό επίπεδο δεν υπήρξε καμία αντίστοιχη πρωτοβουλία. Τώρα που κάποιος επιχειρεί ένα βήμα εμπρός, οι εκπρόσωποι των εμπόρων στυλώνουν τα πόδια. Οι απόψεις που ακούστηκαν προκειμένου να ανατρέψουν τα σχέδια της κυβέρνησης ήταν ποικίλες αλλά εξίσου σουρεαλιστικές και αντικρουόμενες μεταξύ τους.
Μια εξ αυτών υποστηρίζει ότι τα πολυκαταστήματα και όσα καταστήματα ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες θα επωφεληθούν καθώς θα αντέξουν το επιπλέον κόστος σε αντίθεση με τους μικρομεσαίους ή ημιαπασχολούμενους. Είναι απορίας άξιον πως ο συγκεκριμένος εκπρόσωπος δεν δίστασε να πει κάτι τέτοιο δημοσίως ενώ είναι ήδη γνωστό ότι η απελευθέρωση –κακώς ενδεχομένως– δεν περιλαμβάνει αυτούς που κατονομάζει ως ανταγωνιστές του. Με άλλα λόγια οι «μικροί» θα μπορούν να ανοίγουν και οι μεγάλοι όχι. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να δουλέψει, να πάρει όλο τον τζίρο που θα πραγματοποιείται αυτές τις Κυριακές."
Μπράβο το βρήκες, κανέναν λόγο δεν έχουν να ανησυχούν, πρέπει να χαίρονται κιόλας, γιατί οι κατευθύνσεις των τελευταίων κυβερνήσεων είναι όλες προς τη στήριξη των μικροεπιχειρηματιών. Τι αυξήσεις του ΦΠΑ, τι αυξήσεις στην φορολογία, τι κυνήγι του καπνίσματος, τι στοχοποίηση τους στα ΜΜΕ ως εγκληματίες φοροφυγάδες, τι φοροαπαλλαγές στους ανταγωνιστές τους(μεγάλες επιχειρήσεις-πολυεθνικές), τι χαράτσια, τι αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος, νερού κλπ με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να κλείνουν σωρηδόν. Για να μη χαλάσουμε όμως το χατίρι του Σταμάτη, οι μικροεπιχειρηματίες είναι αχάριστοι και παρότι τα έχουν όλα, για αυτό το λόγο αυτοκτονούν ή καταλήγουν στην ανέχεια και την ανεργία. Με όλα αυτά που έχουν λοιπόν τραβήξει τα τελευταία χρόνια ποιός τους εξασφαλίζει ότι σε δεύτερη φάση το μέτρο αυτό δεν θα αρχίσει να αφορά και τις μεγάλες επιχειρήσεις. Τα μέχρι τώρα στοιχεία πάντως επιβεβαιώνουν τους φόβους τους και για αυτό δεν τσιμπάνε το δόλωμα, στοιχεία τα οποία ο αρθρογράφος προσποιείται ότι αγνοεί.
" Ένα άλλο «επιχείρημα» υποστηρίζει ότι δεν θα γίνεται τζίρος τις Κυριακές, γιατί δεν γίνεται τζίρος ούτε τις άλλες ημέρες. Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Με δεδομένο ότι η λειτουργία είναι προαιρετική, γιατί κάποιος να ανοίξει τελικά το κατάστημά του αν δεν έχει δουλειά; Για να μην του πάρει τους ανύπαρκτους πελάτες ο ανταγωνιστής του;"
Επειδή, έτσι απλά, στον καπιταλισμό, όταν κάτι γίνεται "καθεστώς" οφείλουν να το ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι αν θέλουν να έχουν στοιχειώδεις ελπίδες επιβίωσης. Στην ουσία η αγορά τους εξαναγκάζει να ανοίγουν και αυτοί τις αργίες εφόσον θα ανοίξει ο γείτονας, αυτά βέβαια τον παλιό καιρό, γιατί τώρα όντως δεν υπάρχει δουλειά. Οι μικροεπιχειρηματίες λοιπόν, ίσως με αυτόν τον τρόπο θέλουν να πουν, ότι εφόσον για εκείνους το συγκεκριμένο μέτρο είναι άχρηστο, σίγουρα κάποια άλλη σκοπιμότητα θα υπάρχει από πίσω, και φυσικά υπονοούν την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εταιριών κολοσσών.
Και παρακάτω:
" Υπήρξε και κάποιος που υποστήριξε ότι έτσι διαλύεται η οικογενειακή συνοχή. Διότι κατά τη γνώμη του η συνοχή επιτυγχάνεται μόνο αν η οικογένεια κάθεται μαζί στο Κυριακάτικο τραπέζι. Είχε μάλιστα το θράσος να υποστηρίξει αυτό το επιχείρημα συζητώντας με τον Νίκο Ευαγγελάτο που είναι δημοσιογράφος και ως γνωστόν εργάζεται τις Κυριακές ούτως ή άλλως. Προφανώς θεωρεί ότι όλοι οι δημοσιογράφοι έχουν διαλυμένες οικογένειες ή κάτι τέτοιο. Ομοίως και όσοι άλλοι εργάζονται τις Κυριακές για να καλοπερνάμε οι υπόλοιποι. Οδηγοί ταξί, ηθοποιοί, καφετζήδες και διάφοροι άλλοι."
Και εγώ ρε μπαγλαμά δουλεύω Κυριακές, τι σημαίνει αυτό επειδή γίνεται είναι και σωστό;
Γιατί βρε γκιαούρ, υπάρχει κανείς που δεν αντιλαμβάνεται ότι οι οικογενειακές σχέσεις σε συνθήκες καπιταλισμού γίνονται όλο και πιο αρρωστημένες; Μετατρέπονται είτε σε σχέσεις καταναγκαστικής εξάρτησης(η γυναίκα που τρώει ξύλο αλλά δεν μπορεί να εγκαταλείψει την συζυγική στέγη επειδή δεν έχει δουλειά και δεν υπάρχει και η ανάλογη πρόνοια από το κράτος που θα την προστατεύσει), είτε δεν μπορούν να αναπτυχθούν στο βαθμό που θα έπρεπε(ο γονιός δουλεύει πολλές ώρες και το παιδί το μεγαλώνει η γκουβερνάντα ή η τηλεόραση), είτε τα ενήλικα μέλη αδυνατούν να προσφέρουν στα παιδιά αυτό που θα ήθελαν(αδυναμία να το στείλουν να σπουδάσει, λιποθυμίες στα σχολειά από την πείνα, παιδική εργασία κλπ). Στον καπιταλισμό λοιπόν η οικογένεια αναπαράγει όλες εκείνες τις "ασθένειες" που χαρακτηρίζουν το ίδιο το σύστημα, γίνεται αρρωστημένο κύτταρο του, σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό ανάλογα και την περίπτωση.
Και ερχόμαστε στο ζουμί...
" Αντίθετοι είναι και πολλοί εργαζόμενοι που υποστηρίζουν ότι έτσι θα δουλεύουν με πιο ευέλικτο ωράριο και δεν θα μπορούν να ξεκουράζονται τις Κυριακές, παραβλέποντας την υπερωριακή αμοιβή που για ορισμένους είναι περισσότερο απαραίτητη. Υπάρχει φυσικά μια υποψία ότι οι στρατιές των ανέργων βλέπουν το θέμα διαφορετικά."
Εδώ και αν δίνεις ρέστα μεγάλε... Ποιά υπερωριακή αμοιβή μωρέ; Εδώ τώρα που είναι η Κυριακή αργία οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονται υπερωριακά, όσοι πληρώνονται κιόλας, και θα υπάρχουν υπερωρίες όταν δεν θα είναι πια η Κυριακή αργία; Σε ποιόν πλανήτη, σε ποιό σύμπαν, σε ποιά διάσταση; Σκεφτείτε μόνο τι έχουν να κερδίσουν εμπορικά κέντρα τύπου The Mall, τα οποία είναι ανοιχτά έτσι και αλλιώς τις Κυριακές(κάποια franchise τουλάχιστον), αν θεσμοθετημένα πια, δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν τους υπαλλήλους τους για Κυριακάτικο ωράριο αλλά με ωράριο καθημερινής. Τώρα αυτά για τις στρατιές των ανέργων που θα εξυπηρετηθούν εμείς τα ακούμε βερεσέ, ακόμα και αν αυτό το μέτρο ανοίξει μερικές νέες θέσεις εργασίας, θα είναι μια σταγόνα στον ωκεανό, ενώ το πισωγύρισμα που θα μεθοδευτεί στα εργασιακά θα είναι χείμαρρος, καταρράκτης και φουρτουνιασμένη θάλασσα ταυτόχρονα, κανονική πληγή του Φαραώ...
Και το κερασάκι για το τέλος:
" Αυτή η διαπίστωση γίνεται ολοένα και πιο συχνά συν τω χρόνω και αυτό που δεν μπορεί να εξηγήσει κανείς είναι με τι τρόπο θα ξεπεράσει η χώρα τα χρόνια προβλήματά της αφού κανείς δεν θέλει να ξεβολευτεί."
Πες τα αυτά ρε πουλημένε στους απένταρους, στους άνεργους, στους απλήρωτους, στους φρεσκοαπολυμένους, στους άστεγους, στους αυτοκτονημένους και στους πεινασμένους και όλους αυτούς, που αντίθετα με εσένα, δεν βολεύτηκαν ποτέ για να μπορέσουν τώρα να ξεβολευτούν...
...και όσοι από τον λαό είχαν τα απαραίτητα και λίγο παραπάνω, στην πλειοψηφία τους, όσοι δεν ήταν κομματόσκυλα του συστήματος, δούλεψαν σκληρά για να τα έχουν, ο καπιταλισμός ποτέ δεν χαρίζει στις πλατιές μάζες, αντίθετα στερεί.
Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω κύριε Ζαχάρου, θα σας συμβούλευα να περνάτε που και που από κανένα καφενείο και να έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά, ίσως η πιάτσα έχει κάτι να σας διδάξει. Οι διδαχές σας είναι διδαχές των σαλονιών, αυτοί όμως που αλωνίζουν σας δίνουν τελικά ολονών και τρώτε, καλό θα ήταν να τους δείχνετε έστω και τον ελάχιστο σεβασμό, ή έστω να μην τους κοροϊδεύετε ψιλό γαζί, όμως φοβούμαι αυτή είναι η δουλειά σας, Κυριακές, καθημερνές και αργίες.
Λαγωνικάκης Φραγκίσκος(Poexania)
Ελπιζω μονο να μην μεινει παραπονεμενος ο Στουπας που τον απατησα, ειχα συνηθισει να ασχολουμε με τα δικα του αρθρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου Poe με τα ωραια σου, μια και ειμαι ΕΒΕ-οχι εμπορος-συμφωνω απολυτα μαζι σου, σχεδον καλυψες ολες τις παραμετρους του θεματος παιρνοντας αφορμη απο τον καλοπληρωμενο κοντυλοφορο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυο παντως ειναι οι βασικοι λογοι που τοσο "ατσαλα" η κυβερνηση φερνει το θεμα εν μεσω χειμωνιατικης "ραστωνης", απο τη μια η αναγκη να εξυπηρετηθουν τα μεγαλα μονοπωλια στο χωρο του εμποριου και να γινει πιο ευκολα και γρηγορα το "ξεπαστρεμα των μικρων εμπορων, και απο την αλλη το "τελειωμα" των εργασιακων σχεσεων αφου ετσι υπερωριες, ωραρια, εβδομαδιαιος χρονος εργασιας κλπ θα πανε στον αγυριστο.
Οντως σε πολλες χωρες της ΕΕ τα "μαγαζια" ανοιγουν και τις Κυριακες μονο που εκει δεν εχουν τον χαραχτηρα που εχουν εδω, εκει προκειται κυριως για υποκαταστηματα μεγαλων επιχειρηματικων ομιλων, μονοπωλιων, και οχι για εκατονταδες χιλιαδες οικογενειακων μικρομαγαζων η αυτοαπασχολουμενων.
Οποτε λοιπον ειναι φανερο που το παει η κυβερνηση.
Και ενα τελευταιο, το ζητημα αυτο ειναι μια πρωτης ταξεως αφορμη να σφυρηλατηθει κυριολεχτικα ακομη πιο αποφασιστικα η συμαχια μεταξυ μικρων ΕΒΕ και εργατουπαλληλων στις πολεις...να μην παει χαμενη
Τους θερμους συντροφικους μου χαιρετισμους στα ομορφα Χανια.
Ευχαριστω για του χαιρετισμους και ανταποδιδω.
ΔιαγραφήΕτσι που λες, απλα το μονο που τους ενδιαφερει ειναι να καταργησουν ολα τα εργασιακα δικαιωματα, οσο για τους ΕΒΕ, αυτους τους εχουν στειλει με 1000 τροπους στο πυρ το εξωτερο, νταξ, τοσα χρονια τους δουλευαν και τους ειχαν κανει να πιστεψουν οτι θα γινουν Ωνασηδες, αλλα τωρα τελειωνουν αυτα.
Συμφωνω για την συμμαχια που λες, αν και αυτο απαιτει μεγαλο συνειδησιακο βημα,τ ο οποιο δυστυχως δεν κανουν ευκολα ουτε οι εργατουπάλληλοι, πως να το κανουν οι ΕΒΕ; Αλλα νταξ, στα ζορια και θεοι πειθονται.
δεν διαφωνω για το θεμα της "συμμαχιας", υπαρχουν δυσκολιες, ομως καπως, απο καπου πρεπει να αρχισουμε να ξετυλιγουμε το κουβαρι πιο αποφασιστικα.
ΔιαγραφήΑπό μια ματιά την Κυριακή το πρωί ανοιχτά μαγαζιά στην γειτονιά μου είναι τα εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήπερίπτερα,καφετέριες,αλυσίδες τύπου Έβερεστ ή και μικρότερες τέτοιες επιχειρήσεις,εστιατόρια,σουβλατζίδικα,κάποια μικρά μίνι μάρκετ που τα σκάνε στους εδώ μπάτσους για να είναι ανοιχτά και Κυριακή και πιο αργά,η αλυσίδα καταστημάτων "Ok" που έχει πλέον και τσιγάρα.
Δηλαδή θα μπορεί τώρα να ανοίξει και πχ κομμωτήριο την Κυριακή.Ή μαγαζί με ρούχα.ο υπάλληλος θα πληρώνεται για καθημερινή και όλα αυτά για να βοηθηθεί ο τουρισμός?Δηλαδή ο τουρίστας που θα πάει στα Χανιά για παράδειγμα αντί να πάει για μπάνιο την Κυριακή να πάρει λίγο χρώμα,που είναι όλοι τους χλωμοί και κάνουν μπάνιο στις πατρίδες τους στα ποτάμια,θα πάει να ψωνίσει παντελόνι ή θα πάει για κούρεμα?Άντι να πάει μια εκδρομούλα Φαλάσαρνα μεριά?
χαιρετισμούς στην όμορφη Κρήτη.
Τα επιχειρηματα των αστων, τωρα που φαινεται η σαπιλα κατω απο το πεπλο της ιδεολογιας τους, ειναι τοσο για την πλακα που οταν τα ακους τους λυπασαι και λιγακι.
ΔιαγραφήΕυχαριστω για τους χαιρετισμους
Βασικα και γω θελω τωρα κουρεμα, θα πεταχτω μέχρι τη Ρόδο και μετα Χαλκιδική για να αγοράσω μελομακαρονα.
«Πες τα αυτά ρε πουλημένε στους απένταρους, στους άνεργους, στους απλήρωτους, στους φρεσκοαπολυμένους, στους άστεγους, στους αυτοκτονημένους και στους πεινασμένους και όλους αυτούς, που αντίθετα με εσένα, δεν βολεύτηκαν ποτέ για να μπορέσουν τώρα να ξεβολευτούν...»
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ, στα διάλα πια. Να φάμε δεν έχουμε, η μία αργία την εβδομάδα τούς πείραξε.
Εγω τωρα με αυτο το μετρο εχω ηδη 3 προτασεις για δουλεια, με κυνηγανε τα αφεντικα, ο ενας μου δινει 1000 ευρω, ο αλλος 1500, ο αλλος 2000, θα περιμενω ομως λιγο να ανεβουν οι προσφορες...
Διαγραφή...τελικα ειδες, η κριση ειναι ευκαιρια
Έξοχη απάντηση-άρθρο. Αυτός ο "προοδευτισμός" προς τα πίσω είναι να σε βγάζει από τα ρούχα σου με το πόσο εύπεπτος είναι από τον μέσο Έλληνα τηλέπαθο. Πάντως δεν κρατήθηκα και κοίταξα τα σχόλια στο αρχικό άρθρο σε μια στιγμή μεταξύ επιφώτισης και αυτομαστιγώματος. Αυτή η περιέργεια μου...
ΑπάντησηΔιαγραφή- Άρης
Παω να δω και εγω τα σχολια, δεν τα ειδα
ΔιαγραφήΣυνένοχοι για το βίαιο ξεκλήρισμα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://rizospastis.gr/columnPage.do?publDate=12/12/2012&id=14350&columnId=161
«Οι διαδηλώσεις και οι απεργίες φταίνε, να καταργηθούν!», «το παρεμπόριο και οι μετανάστες φταίνε, να εκδιωχθούν!», «το εργατικό κόστος (μισθολογικό και μη μισθολογικό) φταίει, να πέσουν οι μισθοί και οι ασφαλιστικές εισφορές», «να υπάρξει ευελιξία στο ωράριο λειτουργίας και βέβαια στις εργασιακές σχέσεις».
Αυτά έλεγαν εδώ και δεκαετίες «εν χορώ» οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ, που τώρα ωρύονται για την πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου και την κατάργηση της αργίας της Κυριακής, που βάζουν ταφόπλακα στα μικρομάγαζα και στις «μονοπρόσωπες» επιχειρήσεις των αυτοαπασχολούμενων. Ορκίζονταν μονότονα στο ελεύθερο εμπόριο και στον ελεύθερο ανταγωνισμό, γνωρίζοντας βέβαια ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός γεννά τα μονοπώλια και τα καρτέλ που συντρίβουν τα μικρά εμπορικά καταστήματα, αλλά έτρεφαν και καλλιεργούσαν ψευδαισθήσεις ότι θα διασώζονταν συμμαχώντας με τα μεγαθήρια του λιανεμπορίου. Αυτός είναι ο λόγος που ποτέ δεν αντιτάχθηκαν στα πολυκαταστήματα και τα «Μall», ενώ την ίδια στιγμή έριχναν στάχτη στα μάτια των μικρεμπόρων και των λαϊκών στρωμάτων ρίχνοντας την ευθύνη είτε στις διαδηλώσεις είτε στους μετανάστες είτε στο «άκαμπτο» νομοθετικό πλαίσιο, κ.ο.κ.
Τώρα που οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι επιχειρούν να βγουν από την κρίση με τις μικρότερες απώλειες, ενισχύοντας τη θέση τους και τα μερίδια αγοράς, οδηγώντας, εκτός των άλλων, στην ασφυξία και το «θάνατο» τα μικρομάγαζα, τώρα οι εν λόγω ηγεσίες «εξεγείρονται» και αντιδρούν. Πολύ αργά για - κροκοδείλια - δάκρυα. Είναι συνυπεύθυνοι και συνένοχοι για το εκ προμελέτης έγκλημα, για το βίαιο ξεκλήρισμα των μικρομάγαζων και τη μετατροπή των εργαζομένων σε σύγχρονους δούλους των πολυεθνικών. Η μόνη διέξοδος βρίσκεται στην κοινή δράση των αυτοαπασχολούμενων με τους εργατοϋπαλλήλους και τη φτωχή αγροτιά με καθαρό προσανατολισμό τη ρήξη με τα μονοπώλια και την ανατροπή της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας τους.
(..)Κανένας δεν είχε αγωνιστεί στις μέρες του Ιούνη για την σωτηρία της ιδιοκτησίας και για την αποκατάσταση της πίστης πιο φανατικά από τους Παρισινούς μικροαστούς – τους καφετζήδες, τους εστιάτορες, τους ταβερνιάρηδες τους μικροέμπορους, πραγματευτάδες επαγγελματίες κλπ. Το μαγαζί ανασκουμπώθηκε και βάδισε ενάντια στο οδόφραγμα για να αποκαταστήσει την κυκλοφορία που οδηγεί από το δρόμο στο μαγαζί. Πίσω όμως από το οδόφραγμα στέκοταν οι πελάτες και οι οφειλέτες, μπρος του οι πιστωτές του μαγαζιού. Κι οταν τα οδοφράγματα γκρεμίστηκαν και οι εργάτες συντρίφτηκαν, κι όταν οι μαγαζάτορες, μεθυσμένοι από τη νίκη, έτρεξαν πίσω στα μαγαζιά τους, βρήκαν την είσοδο φραγμένη από ένα σωτήρα της ιδιοκτησίας, έναν επίσημο πράκτορα της πίστης, που τους παρουσίαζε τις απειλητικές επιστολές: ληξιπρόθεσμο γραμμάτιο! ληξιπρόθεσμο νοίκι! ληξιπρόθεσμη τραβηχτική! χρεοκοπημένο μαγαζί ! χρεοκοπημένος μαγαζάτορας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάσωση της ιδιοκτησίας! Όμως το σπίτι όπου κατοικούσαν δεν ήταν ιδιοκτησία τους. Το μαγαζί που φυλάγανε δεν ήταν ιδιοκτησία τους. Τα εμπορεύματα που πουλούσαν δεν ήταν ιδιοκτησία τους. Ούτε το μαγαζί τους, ούτε το πιάτο που τρώγανε, ούτε το κρεβάτι που κοιμούνταν άνηκαν σε αυτούς. Απ’ αυτούς ακριβώς έμπαινε ζήτημα να σωθεί η ιδιοκτησία προς όφελος του ιδιοκτήτη που τους είχε νοικιάσει το σπίτι, του τραπεζίτη που τους είχε προεξοφλήσει το γραμμάτιο, του κεφαλαιούχου που τους είχε δανείσει μετρητά χρήματα, του εργοστασιάρχη που τους είχε εμπιστευθεί σ’ αυτούς τους λιανοπωλητές εμπορεύματα για πούληση, προς όφελος του μεγαλέμπορα που είχε παραδώσει επί πιστώσει τις πρώτες ύλες σ’αυτούς τους επαγγελματίες. Αποκατάσταση της πίστης! Μα η ξαναδυναμωμένη πίστη αποδείχτηκε ένας ζωηρός και γεμάτος ζήλο θεός, ακριβώς γιατί έδιωξε από τους τέσσερεις τοίχους του τον αναξιόχρεο οφειλέτη μαζί με την γυναίκα και τα παιδιά του, παραδίνοντας την εικονική ιδιοκτησία του στο κεφάλαιο και ρίχνοντας τον ίδιο στη φυλακή για χρέη, στη φυλακή που ξαναϋψώθηκε απειλητικά πάνω από τα πτώματα των εξεγερμένων του Ιούνη
Οι μικροαστοί είδαν με τρόμο ότι τσακίζοντας τους εργάτες, παράδωσαν τους εαυτούς τους χωρίς αντίσταση στα χέρια των πιστωτών τους. Η χρεοκοπία τους, που από το Φλεβάρη και ύστερα κέρδιζε χρόνο και που είχε φαινομενικά αγνοηθεί, κηρύχθηκε ανοιχτά ύστερα από τον Ιούνη.
Η ονομαστική ιδιοκτησία τους είχε αφεθεί απείραχτη τόσο καιρό, όσο χρειάζοταν για να τους οδηγήσουν στο πεδίο της μάχης, εν ονόματι της ιδιοκτησίας. Τώρα που είχε ξεκαθαριστεί ο μεγάλος λογαριασμός με το προλεταριάτο, μπορούσε να ξαναξεκαθαριστεί ο μικρός λογαριασμός με τον μπακάλη. Στο Παρίσι, το συνολικό ποσό των γραμματίων που εκκρεμούσε η πληρωμή τους ήταν πάνω από 21 εκατομμύρια φράγκα, στις επαρχίες πάνω από 11 εκατομμύρια. Οι ιδιοκτήτες πάνω από 7.000 εμπορικών επιχειρήσεων του Παρισιού δεν είχαν πληρώσει το νοίκι τους από το Φλεβάρη.(..)
Καρλ Μαρξ: Οι ταξικοί αγώνες στη Γαλλία από το 1848 έως το 1850
Πολυ καλη η συμβολη σου φιλε
ΔιαγραφήΚαλα εργολαβια ηθελα να ξερα το χουνε παρει;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.capital.gr/News.asp?id=1690954