21 Μαΐου 2011

Σχετικά με την πολιτική συμμαχιών του ΚΚΕ

Από το Γλόμπινγκ
 
Το ΚΚΕ συχνά κατηγορείται, με αριστερή ορολογία για “σεχταρισμό”, “απομονωτισμό”, ότι είναι “φοβικό”, ότι θέλει να “ηγηθεί” ντε και καλά του ξεσηκώματος του λαού, “να καπελώσει” το μαζικό κίνημα. Ότι “φοβάται τις συμμαχίες” μη τυχόν και χάσει την πρωτοκαθεδρία. Εκτός από κακόπιστη κριτική υπάρχει πάντα και η καλόπιστη, με λογικά επιχειρήματα η οποία μας ενδιαφέρει εδώ.

Συγκεκριμένα υπάρχει άρθρο του Πέτρου Παπακωνσταντίνου από το Αριστερό Βήμα Διαλόγου και Κοινής Δράσης που αναδημοσιεύεται στο blog Παραλληλογράφος εδώ. Στο κείμενο αυτό αναγνωρίζεται η συμβολή του ΚΚΕ στο μαζικό κίνημα όσον αφορά τη συσπείρωση ανάμεσα στους εργαζόμενους αλλά και στα μεσαία στρώματα. Η διαφαινόμενη (εκλογική κατά ποσοστό) ενίσχυση του ΚΚΕ οδηγεί τον αρθρογράφο στο εξής αντιφατικό συμπέρασμα: Ο εργαζόμενος που αναζητά δρόμους αντίστασης στην κοινωνική λαίλαπα προσφεύγει στο ΚΚΕ όχι χάρη στη γραφειοκρατία και στο σεχταρισμό του, αλλά σε πείσμα της γραφειοκρατίας και του σεχταρισμού του.” 
 
Η πολιτική συμμαχιών του ΚΚΕ, όπως διαμορφώνεται κυρίως μετά τη διάσπαση του '91 και την διάλυση της ΕΣΣΔ, είναι προφανές ότι δημιούργησε την ανάγκη ενός αναπροσδιορισμού της τακτικής στο θέμα αυτό, με κύριο γνώμονα την πολιτική και οργανωτική αυτοτέλεια του κόμματος. Ο ρόλος του Κομμουνιστικού Κόμματος στην Ελλάδα, είναι να τεθεί εξ αντικειμένου πρωτοπόρο στην οργάνωση των εργατών ανεξάρτητα από την κρισιμότητα της κατάστασης ή όχι, ακόμα περισσότερο όμως φέρει ευθύνη το κόμμα σε τέτοιες περιόδους κρίσης. Και τον ρόλο αυτόν δεν τον έχει μόνο και μόνο επειδή “έχει τ' όνομα” (ασφαλώς πρέπει να έχει και τη χάρη). Είναι υποχρέωση του κόμματος να θέσει εαυτόν “μπροστάρη” για μια σειρά από λόγους:
  1. Φέρει το τεράστιο βάρος ιστορικά της συνένωσης της κοσμοθεωρίας του επιστημονικού σοσιαλισμού με το εργατικό κίνημα, υποχρέωση που ανέλαβε ιστορικά με την ίδρυσή του το 1918 ως ΣΕΚΕ. Τα σκαμπανεβάσματα της ιστορικής του πορείας, με λάθη, παραλείψεις, έλλειψη προηγούμενης πείρας, δεν ακύρωσαν ποτέ το χρέος που είχε απέναντι στο λαό. Απ' την άλλη, το μεγαλύτερο μέρος του λαού, των εργαζομένων πάντα είχε και έχει απαιτήσεις από το ΚΚΕ και αυτό, με τη σειρά του έχει υποχρέωση να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά του, την καλώς εννοούμενη “μονολιθικότητά” του, την άρνησή του δηλαδή “να βάλει νερό στο κρασί του”, να υποχωρήσει δηλαδή από τη στρατηγική του και προγραμματική δέσμευσή του για τον ιστορικό του ρόλο που είναι η ανατροπή του καπιταλισμού και η οικοδόμηση του σοσιαλισμού.
  2. Το ΚΚΕ αντικειμενικά, επειδή έχει ιστορική συνέχεια από το 1918, συγκεντρώνει αντικειμενικά την ιστορική πείρα κι έχει την ικανότητα και την ιδεολογικοπολιτική επάρκεια να επεξεργαστεί τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της ιστορίας του. Η υποχρέωσή του είναι να εξάγει σωστά συμπεράσματα και να τα αξιοποιήσει κατάλληλα.
  3. Το ΚΚΕ έχει υποδομή που βοηθά στη δράση του, με καθημερινή εφημερίδα, με οργανωμένα κεντρικά γραφεία, με μηχανισμούς. Ενδεχομένως με αρκετές ελλείψεις, ωστόσο η υποδομή του και η παρουσία του στην ελληνική κοινωνία μέσω και της κοινοβουλευτικής του δράσης (που είναι ξεκάθαρο σε όλους τους κομμουνιστές ότι δεν είναι πανάκεια) είναι σημαντική και είναι αναγκαία ως μέρος της πολιτικής του δράσης.
Όλ' αυτά καθιστούν το ΚΚΕ ως δυνατό όπλο του λαού και των λαϊκών συμφερόντων.
Κανείς φυσικά δεν αρνείται σε άλλες οργανώσεις και κόμματα να διεκδικήσουν αυτόν τον ρόλο, μέχρι στιγμής όμως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια κίνηση με μεγάλη δυναμική και οργανωτικοπολιτική ισχύ να το κάνει με αξιώσεις. Ο λαός έχει συμφέρον να αξιοποιήσει σε όφελός του τα οργανωτικά, πολιτικά, ιδεολογικά πλεονεκτήματα του ΚΚΕ.
Η πολιτική συμμαχιών του έχει καθοριστεί από το 15ο προγραμματικό συνέδριο του κόμματος και έχει εξειδικευτεί από τα επόμενα συνέδρια. Βασικό “όχημα” για την πολιτική συμμαχιών αποτελεί το καθήκον για τη συγκρότηση του Αντιμονοπωλιακού Αντιιμπεριαλιστικού Δημοκρατικού Μετώπου πάλης για τη Λαϊκή Εξουσία, για το οποίο δίνεται η εικόνα στο πρόγραμμα http://goo.gl/rkztn . Το ΑΑΔΜ, για το οποίο μίλησε προχτές στη Σαλονίκη η Αλέκα, δεν πρέπει να το φανταστούμε σαν μια οργάνωση που θα τη “φτιάξει” το ΚΚΕ από μόνο του και της δώσει αυτό το όνομα. Το Μέτωπο νοείται ως κινηματική διεργασία, μια συμμαχία με διάφορα επίπεδα οργάνωσης και συντονισμού τα οποία θα καθορίζονται κάθε φορά από τις συνθήκες. Στο 16ο Συνέδριο γίνεται εξειδίκευση παραπέρα ( http://goo.gl/tnY1G ) και τονίζεται ότι στο μέτωπο, αρχικά, συμπαρατάσσονται δυνάμεις ανομοιογενής από άποψη κοινωνικής θέσης και ιδεολογικοπολιτικής στάσης. Και θα αποτελείται από κινήματα εργατών, μικρομεσαίων στρωμάτων, νεολαίας και πολιτικές δυνάμεις. Η απόφαση του συνεδρίου τονίζει: “Για τη συγκρότηση του ΑΑΔΜ δεν αρκεί η κοινή δράση, που βασίζεται σε κοινές ή παραπλήσιες αντιλήψεις για μεγάλα και επίκαιρα προβλήματα, η γραμμή άμυνας στην επίθεση που δέχεται ολομέτωπα ο λαός μας. Απαιτείται να υπάρχει και ένα επίπεδο συμφωνίας στη γενική γραμμή κατεύθυνσης για τη λύση των προβλημάτων, που θα εκφράζεται στο προγραμματικό πλαίσιο για τη λαϊκή οικονομία και τη λαϊκή εξουσία.
(υπογράμμιση δική μου)


Εδώ μπαίνει το ζήτημα της “ενότητας της αριστεράς”. Η έννοια “ενότητα” είναι σίγουρο ότι προτείνεται από απλό κόσμο και αγωνιστές σε βάση αγωνιστική, καλόπιστα. Είναι πολύ πιο δύσκολο ζήτημα απ' ότι μια επιθυμία των απλών αγωνιστών και η πολιτική σ' αυτά τα πράγματα είναι πραγματικά πολύ δύσκολη. Ο Λένιν έλεγε: “η πολιτική μοιάζει πολύ περισσότερο με άλγεβρα παρά με αριθμητική και πολύ περισσότερο με ανώτερα μαθηματικά παρά με κατώτερα”. Το ΚΚΕ ήδη φέρει βαρύτατη ευθύνη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε τη δεκαετία του 80 για το περίφημο “κοινό πόρισμα” με την ΕΑΡ και τη συγκρότηση του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου, γεγονός για το οποίο δεν έχει αποφανθεί επίσημα το κόμμα, επειδή προφανώς δεν υπάρχει μεγάλη χρονική απόσταση από το γεγονός ώστε να γίνει ψύχραιμη και αντικειμενική προσέγγιση (ένα άλλο ζήτημα για το οποίο κατηγορείται το ΚΚΕ είναι η καθυστέρηση στην εκτίμηση και επίσημη στάση του απέναντι στην ίδια του την ιστορία. Πολύ δύσκολο ζήτημα και δεν αντιμετωπίζεται εύκολα). Πάντα, σε κάθε κίνηση που κάνει το ΚΚΕ, πρέπει να ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά διότι ο ταξικός εχθρός είναι αδίστακτος και περιμένει στη γωνία, εκτός φυσικά από την ούτως ή άλλως δεδομένη αντιιστορική αντικομμουνιστική επίθεση που κάνει. Η ενότητα της αριστεράς λοιπόν, βάσει των όσων ειπώθηκαν παραπάνω, ενέχει σοβαρούς κινδύνους, όχι για το κόμμα μόνο (και γι' αυτό) αλλά κυρίως για την υπονόμευση του μαζικού κινήματος και της αποτελεσματικότητάς του.
Η κατηγορία περί “ξεχωριστών συγκεντρώσεων” και “ξεχωριστών πορειών” ενώ μπορεί να κρύβει πολλές φορές την επιθυμία των αγωνιστών για μεγάλες μαζικές εργατικές συγκεντρώσεις έχει την άλλη της όψη: οι συνδικαλιστικές δυνάμεις του ΚΚΕ, η ΕΣΑΚ παλιότερα, που όντως συμμετείχε στις ενιαίες εκδηλώσεις του συνδικαλιστικού κινήματος (ΓΣΕΕ, Εργατικά Κέντρα) συχνά αντιμετώπιζε τη φίμωση και την άρνηση των άλλων δυνάμεων να πάρει το λόγο στις ομιλίες. Στην πραγματικότητα, οι άλλες συνδικαλιστικές δυνάμεις φοβόντουσαν την ταξική στάση της ΕΣΑΚ και όχι το αντίστροφο. Το ζήτημα των κοινών συγκεντρώσεων δεν ταυτίζεται με το ζήτημα της “κοινής δράσης” κι από πρακτικής απόψεως: το ζήτημα είναι να συγκεντρωθεί ο κόσμος σε ΜΙΑ πλατεία, ή να κατεβεί στους δρόμους γενικά; Καλώς ή κακώς, μέσα στο συνδικαλιστικό, γενικά το λαϊκό κίνημα υπάρχουν μεγάλες διαφορές ως προς την αντίληψη των αγώνων, με τεράστιες ευθύνες των παρατάξεων των δύο μεγάλων κομμάτων που προώθησαν την “ταξική ειρήνη” (διάβαζε: την υποταγή των συνδικάτων στα συμφέροντα του κεφαλαίου). Η κοινή συγκέντρωση και η κοινή πορεία μ' αυτές τις δυνάμεις θα ήταν υποκρισία. Απο κει και πέρα κάθε οργάνωση και κάθε πρόταση μπαίνει στο τραπέζι και ο κόσμος μπορεί να διαλέξει. Ευθύνη των κομμουνιστών είναι να πείσουν για τη δική τους. Υπάρχουν και περιπτώσεις “κοινής” πορείας όπως είναι η πορεία για το πολυτεχνείο, όπου όλες οι πολιτικές δυνάμεις κατεβαίνουν στην ίδια πορεία μεν, σε διαφορετικά μπλοκ, δε. Υπάρχει κάποια διαφορά άραγε στη δυναμική της πορείας; μάλλον όχι.
Η “κοινή δράση” τι ακριβώς σημαίνει; σημαίνει “ταυτόχρονη” δράση; σημαίνει “παράλληλη” δράση, εμείς εδώ, εσείς εκεί; γιατί αν σημαίνει δράση βάσει συμφωνίας, προϋποθέτει πολιτική συμφωνία πάνω σε κάποιους όρους και το ΚΚΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορεί να πάει πίσω από ορισμένα ζητήματα, όπως έξοδος από ΕΕ (η Αλέκα αναφέρθηκε σε αυτό επίσης καθαρά στη Σαλονίκη), έξοδος από ΝΑΤΟ, επιστροφή των στρατιωτικών δυνάμεων στη χώρα από τις ιμπεριαλιστικές αποστολές, διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα οργανισμών κοινής ωφελείας κλπ. Πολλοί το ερμηνεύουν ότι το ΚΚΕ “βάζει τους δικούς του όρους”. Το ΚΚΕ έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και δεν μπορεί να το αναιρέσει χάριν μιας “πολιτικής” συμφωνίας όπως έκανε παλιότερα λανθασμένα. Κι επιπλέον, ως πολιτική δύναμη με εκλογική, συνδικαλιστική αλλά και ευρύτερη επιρροή στην ελληνική κοινωνία, θαρρώ δεν είναι υπερβολή να βάζει όρους.
Το ΚΚΕ δεν είναι “φοβικό”, φυλάει τα νώτα του λόγω αρνητικής ιστορικής πείρας. Οφείλει να είναι πολύ προσεχτικό σε μελλοντικές του κινήσεις ειδάλλως ζημιώνεται το κίνημα συνολικά. Το κόμμα έχει προτάσεις και τις θέτει στην κρίση του κόσμου. Όστις θέλει οπίσω του ελθείν, χρέος των κομμουνιστών είναι να πείσουν όσους περισσότερους μπορούν. Κι όσον αφορά το συμπερασμα του Πέτρου Παπακωνσταντίνου, ότι “ο κόσμος επιλέγει ΚΚΕ σε πείσμα της γραφειοκρατίας και του σεχταρισμού του” νομίζω ότι δεν στέκει λογικά. Αν το ΚΚΕ είναι όντως γραφειοκρατικό και σεχταριστικό μάλλον θα χάσει κόσμο πάρα θα κερδίσει. Η ενίσχυσή του ωφελεί συνολικά το κίνημα κι όχι μόνο στενά το κόμμα.

9 σχόλια:

  1. Να σου πω κάτι ντρέτα σύντροφε? Το πρόβλημα του Κόμματος είναι το ίδιο με εκείνο που έχει συνολικά ο ελληνικός λαός. Είναι αστείες, απίστευτα "λίγες" οι ηγεσίες μας και προσπαθούν να κρύψουν την ανεπάρκειά τους με σεχταρισμό, βερμπαλισμό, επιστημονικισμό, ιδεαλιστικο ντετερμινισμό, "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε", προκειμένου να μην παρεμβαίνουν στην πολιτική συγκυρία κρατώντας ανεπαφες τις καρέκλες τους. Προφανέστατα οι του Σφύριζα (αδιάφορα όταν καίγονταν η ελλάς)ειναι ως στελέχη κλάσεις ανώτεροι από την Παπαρήγα, το Μαϊλη και το Χαλβατζή, πλην είναι πράκτωρες-εισπράκτωρες του ιδίου φυράματος με το γιωργάκη μας εξαρτημένοι ως πολιτική υπόσταση από τον Αλαφούζο και τον ΔΟΛ σαν τον Καρατζαχίτλερ και τους "οικολογους" και καλά ένα πράμα... Αν δεν αλλάξει η ποιότητα και το ήθος προπαντώς στις ηγεσίες χέσε μέσα ! Αυτό είναι έργο της νεολαίας να τους γκρεμίσει αν πιστεύει, αν βλέπει, ότι υπάρχει αριστερή πολιτικη. Και είναι ολοφάνερο αυτή την εποχή ότι εκεί βρίσκεται το κλειδί στα δικά μας προβλήματα και παγκόσμια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ.ΑΣ ΚΑΘΗΣΟΥΜΕ ΚΛΕΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ.ΤΟ ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ.ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΑΜΑΖΕΥΤΑ.ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς ανώνυμο 8:10 ---> http://e-globbing.blogspot.com/2011/05/blog-post_22.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρέπει να βλέπουμε κάποια πράγματα πιο ψύχραιμα. Η Ισπανία ίσως δίνει μαθήματα, όχι όμως τέτοια που νομίζουν οι περισσότεροι αλλά ακριβώς τα αντίθετα. Η επανάσταση δεν γίνεται απ΄πο τη μια μέρα στην άλλη. Αν νομίζουμε ότι θα γίνει με τον τρόπο της Ισπανίας βέβαια, δεν έχουμε παραπάνω επιδιώξεις από αυτούς. Η ένταση θα υπάρχει για αρκετό καιρό, η ένταση της ταξικής πάλης θα είναι φανερή. Σήμερα ποιος "σπάζει αβγά"; Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι γονατιστοί στους χώρους δουλειάς, οι απεργίες γίνονται μία στο δίμηνο και μόνο μία μέρα. Μια διαλεκτική πορεία προς την επανάσταση, περιλαμβάνει παντού ένταση της ταξικής πάλης και της πολιτικοποίησης, δηλαδή πολιτικές απεργίες, μαζικές και πιο μακρόχρονες, κόσμος πολύς στο δρόμο, μεγάλη για το χρονικό διάστημα πέταγμα της συνείδησης. Προς το παρόν τέτοια πράγματα δεν έχουμε, δηλαδή πραγματική πολιτική κρίση, που οδηγείο σε αληθινή επαναστατική κατάσταση, προσπάθειες να πάνε προς εκεί τα πράγματ γίνονται, πως και πόσο θα προχωρήσουν θα δούμε.

    Πάντως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, μια "εξέγερση" σήμερα δεν θα είναι τέτοια απλά, αλλά μια διαχειρίσιμη κατάσταση, που θα επιδιώκει μια μεταρρύθμιση του συστήματος ως εκεί και μόνο. Αυτό θα είναι αποτέλεσμα του τωρινού επιπεδου συνείδησης. Εμείς προσπαθούμε να έχουμε κατάλληλη τακτική για κάθε άνοδο του επιπέδου συνείδησης που δεν γίνεται μηχανικά αλλά από την πείρα των εργαζομένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το 1989 έφυγα από το ΚΚΕ γιατί διαφώνησα με την πολιτική του κυρίως στο θέμα των συνεργασιών σε πολιτικό επίπεδο (απ' τα πάνω επιβολή στα κάτω). Θεώρησα δεξιά απόκλιση την πολιτική του και διαφοροποιήθηκα. Συνδικαλιστικά μετά από 1-2 χρόνια αγρανάπαυσης λόγω απογοήτευσης συνέχισα να συνδικαλίζομαι και αρκετές φορές συνεργάστηκα όπου μπορούσα με συντρόφους από το ΚΚΕ. Ώσπου άρχισαν οι κλωτσιές στο καλάμι. Ξαφνικά το ΚΚΕ είδε το φως του και απέρριψε την προηγούμενη (δεξιά" πολιτική του ως ένα ακόμη λάθος και ... πέρασε απέναντι. Διότι δεν είναι "σεκταριστική" η πολιτική του. Είναι συκταριστική (Κόκκινα συνδικάτα - Λένιν - Αριστερισμός Παιδική ασθένεια του Κομμουνισμού). Αλλά και πάλι μπαίνει το ζήτημα θεωρώντας δεδομένο ότι τώρα είναι σωστή η πολιτική του. Με ποιούς θα κάνει "Αντιμονοπωλιακό Αντιιμπεριαλιστικό Δημοκρατικό Μέτωπο πάλης για τη Λαϊκή Εξουσία"; Μ' αυτούς που συμφωνούν με την πολιτική του; Μα αυτοί το ακολουθούν, το ψηφίζουν, το στηρίζου έτσι κι αλλιώς. Άρα θα πρέπει να απευθυνθεί σε ευρύτερες λαϊκές μάζες, συλλογικότητες, προσωπικότητες, θα πρέπει να ψάξει μέσα σε διαδικασίες κινήματος και πάλης να τους βρει. Που; Στην δική του πλατεία; Σε ένα φυλλάδιο που θα δώσει έξω από έναν εργασιακό χώρο; Η δικαιολογία της χωριστής πλατείας (δεν μας αφήνουν να μιλάμε κτλ) είχε σπάσει ήδη από την εποχή μου. Με Πρωτόπαπα πρόεδρο στη ΓΣΕΕ να αποχωρεί λόγω αυγών και γιαουρτιών δεν είχαν πρόβλημα να μιλήσουν τα δικά μας στελέχη. Τέλος πάντων. Θεωρώ ότι τώρα είναι μια ακόμα ευκαιρία το ΚΚΕ να μην είναι ένα ακόμα μαγαζάκι γωνία αλλά να ανοίξει δρόμους σε αγωνιστές της υπόλοιπης αριστεράς αλλά και "αναχωρητές" από τα πολιτικά δρώμενα και κάτι θα μείνει, κάτι θα γίνει. Σε τελική ανάλυση αν κάποιος θέλει να πάει από Πειραιά Αθήνα μπορεί να "μοιράσει τα έξοδα", να περπατήσει μαζί με όποιον πάει Καλλιθέα, Πετράλωνα Θησείο και όταν φτάσουν στη διαστάυρωση ΝΑΙ τότε να τσακωθούν...
    Συντροφικά
    Τσακαλόπαιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Τσακαλόπαιο
    Οι παρατηρήσεις σου πολύ χρήσιμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ.ΠΩΣ ΘΑ ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ Η ΣΤΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ?ΤΟ ΣΤΥΛ"ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ..."ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ.ΜΙΛΑΜΕ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΣΜΕΝΟΙ!!ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.ΜΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΚΚΕ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ" ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ ΠΕΙΝΟΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΨΟΥΝΤΕΣ"ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΖΩΗ ΘΑ ΠΑΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ.
    ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ?ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ,ΣΕ ΒΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ,ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΦΑΣ ΣΕ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Κ.Λ.Π.Θα περιμενεις να γινει σοσιαλισμος .Μηπως πρεπει να ξαναδιαβασουμε τον Αριστερισμο του Λενιν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ, Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΥΠΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΜΕ ΤΗ ΧΑΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΤΟΤΕ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΛΑΪΚΟ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΩΝ ΙΜΠΕΡΙΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΤΑΔΙΟ ΟΠΟΥ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΙΘΑΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ ΜΙΑ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕ ΓΝΩΜΩΝΑ ΤΟΝ ΛΑΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλά τα λες ανωνυμε 8:38 23/5/11
    καμμιά πρόταση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.