4 Αυγούστου 2015

Ο κομμουνισμός για τον δεξιό έτσι όπως αντικατοπτρίζεται στον καθρέφτη του σοσιαλδημοκράτη...

 
Bernado Strozzi: Old woman at the mirror

Δείτε ένα άρθρο που ανακάλυψα στο Pro(k)tagon, το άρθρο το υπογράφει ο Νίκος
Δήμου που όπως ο ίδιος γράφει για τον εαυτό του…

«Αντίθετα με τους περισσότερους Έλληνες που συνταξιοδοτούνται (μέσος όρος) στα 57,8 χρόνια, έφτασε τα 79 χωρίς να δικαιούται σύνταξη – εξ ου και εργάζεται ακόμα.» 

Τον έχει φάει το γιαπί το πηλοφόρι το μυστρί…αυτόν και τον Μητσοτάκη….
Η δύναμη της πίστης(ότι είναι με bold αποτελεί δική μου παρέμβαση στο άρθρο του Δήμου)

Πώς είναι δυνατόν μία εντελώς αποτυχημένη ιδεολογία να συγκεντρώνει ακόμα οπαδούς, να επιμένει – και να μας ταλαιπωρεί με τις ουτοπίες της;

Μάλλον επειδή εκεί που ο σοσιαλισμός εφαρμόστηκε οι άνθρωποι είχαν δωρεάν παιδεία, υγεία, εξάλειψη της ανεργίας, στέγη, θέατρα, αθλητικές εγκαταστάσεις, διακοπές δυο φορές το χρόνο, και γενικά δεν χρειαζόταν να ανησυχούν ούτε για το δικό τους μέλλον ούτε για το μέλλων των παιδιών τους, διότι οι ζωές τους- για όσο τουλάχιστον υπήρχε σοσιαλισμός- ήταν εξασφαλισμένες. Στην καθυστερημένη Ρωσία καταπολεμήθηκε μέσα σε μερικά μόνο χρόνια ο εκτεταμένος αναλφαβητισμός, λαοί που δεν είχαν ούτε καν γραφή(Καζακστάν), απέκτησαν δημόσια θέατρα, πανεπιστήμια, αθλητικές εγκαταστάσεις, δίκτυα συγκοινωνιών, μόνιμη στέγη κλπ. Επίσης, ο κομμουνισμός συνεχίζει να είναι δημοφιλής στο μυαλό και στις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων επειδή από τη φύση του είναι μια ιδεολογία ανθρώπινη, η οποία αισιοδοξεί να καταργήσει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο που αποτελεί τον πυρήνα της καπιταλιστικής ιδεολογίας και πρακτικής. Και αυτό είναι κάτι που φάνηκε από τις πρώτες κιόλας εφαρμογές του. Οι όποιες πρόοδοι στον καπιταλιστικό κόσμο, έγιναν στη βάση της στυγνής εκμετάλλευσης, τόσο των εργατών στα ίδια τα Δυτικά κράτη, όσο και την δις χειρότερη εκμετάλλευση των "υπανθρώπων" στις κτίσεις των ιμπεριαλιστικών αυτοκρατοριών.

Η σοσιαλιστική οικοδόμηση, αντίθετα, δεν βασίστηκε στην ιμπεριαλιστική εκμετάλλευση και το ξεζούμισμα των λαϊκών μαζών, ούτε πλούτισαν κάποιες ολιγαρχίες ή μετοχικές εταιρίες από το μόχθο του σοβιετικού εργάτη, αντιθέτως, αυτό που παραγόταν από την κοινωνία επέστρεφε στην κοινωνία. Είχαν μάλιστα πετύχει και το εξής ανήκουστο για τις καπιταλιστικές κοινωνίες, να δουλεύει κάποιος σε επάγγελμα σχετικό με τον κλάδο σπουδών ή εξειδίκευσης του(για φαντάσου). Ο σοβιετικός εργάτης ήταν ένας άνθρωπος πολύ πιο καλλιεργημένος, εγγράμματος, καταρτισμένος, που παρακολουθούσε θέατρο, διάβαζε ποίηση, και άκουγε καλή μουσική. Μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τις εξαθλιωμένες εργατικές μάζες ακόμα και στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικά χώρες; Για σκεφτείτε το εξαθλιωμένο εργατικό προλεταριάτο των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας στις αρχές του 20ου αιώνα, την σημερινή κατάσταση στα γκέτο και στους καταυλισμούς τροχόσπιτων και παραγών(και δεν μιλάμε για την Βραζιλία αλλά για τις ΗΠΑ), τις πόλεις στους υπονόμους οι οποίες κατοικούνται από άστεγους, τους οικισμούς που αναπτύσσονται κάτω από τις γέφυρες. Για σκεφτείτε τον έλληνα εργάτη του 50 και του 60 ή τον έλληνα μετανάστη της ίδιας περιόδου, ο μόνος τρόπος βλέπετε να καλλιεργηθεί ο πρώτος εκείνη την περίοδο, ήταν με τη συμμετοχή του στο ταξικό κίνημα και στο ΚΚΕ. Την ίδια εποχή και ακόμη νωρίτερα, οι σοβιετικοί πολίτες στο σύνολο τους απολάμβαναν κλασικά θεατρικά έργα στα θέατρα που είχαν φτιαχτεί σε κάθε άκρη της ένωσης, μπαλέτα, κλασική μουσική κ.α. Η γυναίκα στα σοσιαλιστικά κράτη είχε δικαίωμα ψήφου, σπούδαζε, και γενικά απολάμβανε ίσα δικαιώματα με τον άνδρα. Την ίδια εποχή που οικοδομούνταν ο σοσιαλισμός, στα περισσότερα καπιταλιστικά κράτη οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και αντιμετωπίζονταν ως "ασθενές φύλλο", όταν χρησιμοποιούνταν στην εργασία εκτός σπιτιού, οι μισθοί τους ήταν αισθητά κατώτεροι από αυτούς των ανδρών.
homeless
Τίποτα δεν έχει αποτύχει περισσότερο από τον κομμουνισμό.(φαντάσου δηλαδή και να πετύχαινε τι άλλες κατακτήσεις θα είχαν τα σοσιαλιστικά κράτη) Το μόνο που κατάφερε ήταν να βελτιώσει και να εξανθρωπίσει τον καπιταλισμό(δηλαδή;). 
Οι προβλέψεις του Καρλ Μαρξ διαψεύστηκαν, οι κόκκινοι ηγέτες μεταμορφώθηκαν σε αιμοσταγείς δικτάτορες,(Και αυτός είναι ο λόγος που ακόμη και σήμερα πάνω από τους μισούς ρώσους τάσσονται υπέρ του Στάλιν και της ΕΣΣΔ στις δημοσκοπήσεις, δεν βλέπω να συμβαίνει το ίδιο για τον Φράνκο, για τον Παπαδόπουλο ή για τον Πινοσέτ. Ο Μαρξ-που ανέλυσε τη φύση του καπιταλισμού τόσο όσο κανένας άλλος μέχρι σήμερα-διαψεύστηκε επειδή ο σοσιαλισμός δεν έφτασε στο κομμουνιστικό στάδιο με την πρώτη και ηττήθηκε, αλήθεια, όποιος έχει διαβάσει έστω και στοιχειωδώς ιστορία δεν έχει διαπιστώσει ότι για να επικρατήσει ο καπιταλισμός σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο-αν τοποθετήσουμε τις απαρχές του στις ιταλικές δημοκρατίες(Γένοβα, Πίζα, Βενετία)- χρειάστηκαν αιώνες ολόκληροι; ) τα καθεστώτα τους είτε κατέρρευσαν είτε μεταμορφώθηκαν σε τέρατα (π.χ. ο καπιταλιστικός κομμουνισμός της Κίνας). Μέχρι που χρειάστηκε να χτιστούν τείχη για να κρατάνε τους πολίτες μέσα στους «παραδείσους».(Σε αντίθεση με τα καπιταλιστικά καθεστώτα που ήταν τέρατα από τη γέννηση τους)


Ο καπιταλισμός όντως δεν έχει τείχη, για να μπορεί ο πολίτης όταν τον βομβαρδίζει το ΝΑΤΟ να μεταναστεύσει στον προορισμό της αρεσκείας του, προσφέροντας του μάλιστα και την απαραίτητη αδρεναλίνη, αφού κανείς μετανάστης δεν ξέρει εξ αρχής αν θα τα καταφέρει τελικά ή αν θα σκυλοπνιγεί στη θάλασσα, και δεν γνωρίζει πόσο άσχημες θα είναι οι συνθήκες που θα βρει στη χώρα προορισμού. Επίσης σύνορα δεν υπάρχουν για να μπορεί το κεφάλαιο να επωφελείται κάθε φορά από όσους μεταναστεύουν για να βρουν εργασία, λειτουργώντας ως διασπαστικοί μηχανισμοί, φτηνά εργατικά χέρια, και εργασιακές εφεδρείες στη διάθεση του κεφαλαίου. Η αγορά έχει ανοίξει και είναι παγκοσμιοποιημένη, για αυτό αν ο νέος θέλει να βρει δουλεία, δεν πρέπει να περιορίζεται στη χώρα καταγωγής του αλλά πρέπει να είναι έτοιμος να διατεθειμένος ή εξαναγκασμένος να μεταναστεύσει σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη και να είναι έτοιμος να αποδεχθεί οποιεσδήποτε συνθήκες.

Κι όμως έχουμε ακόμα σε μερικές χώρες -και την δική μας- ανθρώπους που οραματίζονται τα νέα σοβιέτ με τις ίδιες αποτυχημένες συνταγές: κεντρικά διευθυνόμενη οικονομία, κρατικοποίηση των πάντων, περιορισμός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και -φυσικά- δικτατορία, γιατί όλα αυτά δημοκρατικά δεν γίνονται.

Ενώ με την κεντρικά διευθυνόμενη οικονομία της Ε.Ε δεν έχετε κάποιο πρόβλημα κυρ κυρ Νίκο; Ο κεντρικός σχεδιασμός κυρ κυρ Νίκο είναι η αιτία που οι μεγάλες καπιταλιστές επιχειρήσεις υπερισχύουν των μικρότερων (είναι η λεγόμενη συγκεντροποίηση του κεφαλαίου, αν είχατε διαβάσει λίγο Λένιν ίσως το γνωρίζατε), ακριβώς επειδή είναι πιο αποτελεσματικός, εξετάστε και τις λεγόμενες "οικονομίες κλίμακας". Από εκεί και πέρα στο σοσιαλισμό ο κεντρικός σχεδιασμός εξυπηρετεί πιο αποτελεσματικά τα συμφέροντα του λαού ενώ στον καπιταλισμό τα συμφέροντα των μετόχων. Όσο για την δικτατορία που λέτε, ναι δικτατορία το λέμε εμείς αυτό το πρώτο βήμα προς τον κομμουνισμό, δικτατορία του προλεταριάτου, που εν αντιθέσει με την δικτατορία των αγορών, αποτελεί την δικτατορία των πολλών(εργατών, εργαζομένων, φίλια στρώματα) πάνω στους λίγους(τραπεζίτες, εργοστασιάρχες, και γενικά το καπιταλιστικό κεφάλαιο σε κάθε του έκφραση). Αυτό μέχρι και τα τελευταία υπολείμματα της εξουσίας και της επιρροής αυτής της ολιγαρχίας να εξαφανιστούν, και με αυτόν τον τρόπο να σταματήσουν να υπάρχουν αντιμαχόμενα ταξικά συμφέροντα μέσα στην κοινωνία, ή πιο σωστά ο ρόλος του ως μηχανισμός κυριαρχίας της μιας τάξης πάνω στην άλλη/ες, να μαραζώσει και να εξαφανισθεί...ψιλά γράμματα ε;
Από εδώ και κάτω δεν το σχολιάζω το άρθρο του κυρ κυρ Νίκου, γιατί η «δοξασία» του σοσιαλισμού δεν τάισε τους ανθρώπους με χαμένους παραδείσους, άστρα και όραμα, αλλά με ψωμί, πνευματική καλλιέργεια και κατάργηση της εκμετάλλευσης από αυταρχικά καθεστώτα όπως αυτό των Ρομανώφ, παρόλα αυτά το παραθέτω για να υπάρχει ως ντοκουμέντο.(Δείτε όμως και παρακάτω γιατί ακολουθεί η πολεμική μου και σε άρθρο του Πιτσιρίκου, το οποίο απαντάει στο άρθρο του Νίκου Δήμου. Πραγματικά, αποτελεί μεγάλης δυσκολίας εγχείρημα, όπως θα δείτε, να καταλάβει κανείς πιο από τα δύο άρθρα είναι πιο ανυπόστατο, ανιστόρητο, αντεπιστημονικό, λαϊκίστικο και ελεεινό.)


Αναζητώντας μία απάντηση θυμήθηκα άλλες δοξασίες.


Εδώ και αιώνες, αστρονόμοι και αστροφυσικοί έχουν αποδείξει πως δεν υπάρχει ίχνος αλήθειας στους ισχυρισμούς της αστρολογίας. Ούτε καν ο ζωδιακός κύκλος ισχύει πια (τα ζώδια τώρα είναι 13). Όμως στην χώρα μας υπάρχουν γύρω στους 20.000 αστρολόγοι καταχωρημένοι στην εφορία (και πόσοι ακαταχώρητοι…). Πρόκειται για απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου αφού πουλάνε αέρα. Όμως, για να συντηρούνται αυτοί, και να είναι πρώτα σε κυκλοφορία τα αστρολογικά έντυπα, πρέπει οι οπαδοί της αστρολογίας να είναι αριθμητικά ανάλογοι με τους πιστούς του κομμουνισμού…


Χειρότερα τα πράγματα με την άλλη φενάκη, της ομοιοπαθητικής «ιατρικής». Χιλιάδες άνθρωποι ταλαιπωρούνται (και συχνά κινδυνεύουν) ακολουθώντας μία μέθοδο που δεν έχει την παραμικρή επιστημονική εγκυρότητα. (Η τελευταία απόδειξη: σε έκθεση που ζήτησε πρόσφατα η Βουλή της Αυστραλίας εξετάστηκαν όλες οι έρευνες που έχουν γίνει σε επιστημονικά εργαστήρια παγκοσμίως: ούτε μία δεν έφερνε ένα στοιχείο για την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής).
Κι όμως η πίστη σε αυτή είναι τόσο ισχυρή, που μερικές κυβερνήσεις κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης, υποχρεώθηκαν να δεχθούν την μερική ένταξή της σε συστήματα υγείας!
Φοβερή η δύναμη της πίστης: θα την νιώσετε καλύτερα αν σκεφθείτε πως πάνω από δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι και πολλά κράτη στη γη βασίζουν την ζωή και την πορεία τους σε κάποιον που (όπως λένε) ανεστήθη εκ νεκρών…

ένα άρθρο των πρω(κ)ταγωνιστών

Λοιπόν πάμε τώρα στο άρθρο του Πιτσιρίκου

Η δύναμη της εγωπάθειας(Άραγε στον εαυτό του αναφέρεται περισσότερο ο Πιτσιρίκος με αυτόν τον τίτλο ή στον Δήμου; Πάλι ότι είναι με Bold αποτελεί δική μου παρέμβαση)

Πώς είναι δυνατόν μια εντελώς αποτυχημένη και απάνθρωπη ιδεολογία, όπως ο καπιταλισμός, να έχει τόσους οπαδούς -ακόμα και μετά την κατάρρευσή του- και να συνεχίζει να ταλαιπωρεί δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο; 

Τίποτα δεν έχει αποτύχει περισσότερο από τον καπιταλισμό. Το μόνο που κατάφερε είναι να πείσει για την ανάγκη του σοσιαλισμού.

Είναι γνωστό σε όλους πως ο καπιταλισμός δεν μπορούσε να είναι παραγωγικός σε όλο τον πλανήτη· διαφορετικά, δεν θα υπήρχε καλύτερο σύστημα από τον καπιταλισμό.

Για να είναι παραγωγικός ο καπιταλισμός στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε δεκάδες χώρες να είναι δούλοι ή να εξοντώνονται. 

Και χτίζονται διαρκώς τείχη στις πλούσιες καπιταλιστικές χώρες, για να κρατήσουν έξω από τους «παραδείσους» τους απελπισμένους των άλλων χωρών, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τους πνίγουν στην θάλασσα ή στέλνουν τους στρατούς τους, για να τους αφανίσουν και να λεηλατήσουν τις χώρες τους.

Κι όμως, σε μερικές χώρες -ακόμα και στην δική μας- υπάρχουν άνθρωποι που οραματίζονται πως μπορεί η καπιταλιστική δικτατορία να γίνει δημοκρατία.

Οι περισσότεροι καλοί και όμορφοι άνθρωποι που γνώρισα στη ζωή μου ήταν κομμουνιστές.

—ως εδώ οκ, πάμε να δούμε τώρα ποιούς θεωρεί ο Πιτσιρίκος καλούς κομμουνιστές—

Δεν ήταν απαραίτητα γραμμένοι σε κάποιο κομμουνιστικό κόμμα -σχεδόν κανείς τους δεν ήταν-, ενώ πολλοί από αυτούς δεν ήξεραν καν πως είναι κομμουνιστές.(Είμαι ένας φτωχός και μόνος κομμουνιστής που ταξιδεύω με το άλογο μου προς το ηλιοβασίλεμα, προς ένα ήλιο που ποτέ δεν θα φτάσω -γιατί όλο θα νυχτώνει- αλλά που πάντα θα οραματίζομαι. Όπως ο χριστιανός ποτέ στη ζωή του δεν φτάνει στον παράδεισο αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει από το να τον έχει ως όραμα. Είναι πραγματικά σαν να προσπαθεί ο Πιτσιρίκος με τις μικροαστικές του ιδεοληψίες, να δώσει δίκιο στον Δήμου μετατρέποντας τον κομμουνιστή σε έναν καλούλη κοσμοκαλόγερο.)
paisios-gerontas-708
Το μεγάλο λάθος του Μαρξ ήταν πως δεν αντιλήφθηκε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι καθάρματα. 

Το μεγάλο λάθος σου Πιτσιρίκο είναι ότι δεν έχεις καταλάβει τι λέει ο Μαρξ και για αυτό αραδιάζεις μπαρούφιτσες. Ο Μαρξ έχει πολύ υψηλή επίγνωση του τι είναι οι άνθρωποι, δεν τους λέει καθάρματα διότι αποτελεί έναν "αγοραίο" και ανιστορικό χαρακτηρισμό χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο. Αυτό που λέει, σε αντίθεση με εσένα ανιστόρητε πιτσιρίκε, είναι ότι οι άνθρωποι[επειδή είναι εύπλαστα κοινωνικά όντα] είναι φρούτα της εποχής τους, δηλαδή φρούτα των συνθηκών μέσα στις οποίες ζουν, άρα σε συνθήκες καπιταλισμού, ή δουλοκτησίας ή φεουδαρχίας, οι άνθρωποι στην πλειοψηφία τους δεν μπορούν παρά να "μολύνονται"από τις καταστάσεις που επικρατούν στις συνθήκες αυτές και να μην ανταποκρίνονται σε κάποιο εξιδανικευμένο μοντέλο που πιθανόν να έχεις εσύ πιτσιρίκε στο μυαλό σου. Τέτοια εξιδανικευμένα μοντέλα για τον ιδανικό άνθρωπο επινόησε και η αστική τάξη, και οι ευγενείς. Με αυτόν τον τρόπο δικαιολογούσαν την αποστροφή τους για τους κακομοίρηδες, τους άξεστους και τους χωριάτες, αφού καμία σχέση δεν είχαν με τον δικό τους ιδεαλιστικό και πολύ βολικό για τους ίδιους "ουμανισμό". Έτσι λοιπόν οι ευημερούσες τάξεις και κοινωνικά στρώματα, αισθάνονταν ανώτεροι απέναντι στην "πλέμπα", αυτό που δεν αναλογιζόταν ή δεν ήθελαν να αναλογιστούν, είναι ότι η "ανωτερότητα" και η καλλιέργεια του ενός, στηρίζονταν στην κακομοιριά και στην εξαθλίωση του άλλου, ακριβώς επειδή ήταν προϊόν χρόνιας και παγιωμένης, στην βάση της οικονομίας κάθε φορά, εκμετάλλευσης. Πόσο βολικό αλώστε ήταν να αποκαλέσεις τον μαύρο σκλάβο υπάνθρωπο -συγκρίνοντας τον με τα δικά σου πρότυπα "ανθρωπιάς" και "πολιτισμού", και έτσι να μην υπάρχει κόλλημα στο να τον μεταχειριστείς σαν ζώο. Ο Μαρξ είχε την επίγνωση όλων αυτών, για αυτόν τον λόγο δεν ήθελε μόνο να μιλάει για τον κόσμο, ήθελε να τον αλλάξει, γιατί γνώριζε ότι μόνο αν αλλάξει η οικονομία στη βάση της, θα άλλαζαν αποφασιστικά και οι κοινωνικές συνθήκες, και έτσι θα γίνονταν δυνατόν να ανυψωθούν όλοι οι άνθρωποι, και όχι μόνο οι ελίτ, στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Δεν απέτυχε ο κομμουνισμός, οι άνθρωποι απέτυχαν.

Μπορώ να καταλάβω τους εγωπαθείς και υπερφιλόδοξους ανθρώπους που γαντζώνονται στον καπιταλισμό.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι πως -ακόμα και αυτοί οι άνθρωποι- δεν συνειδητοποιούν όταν γερνούν πως ένας τίμιος άνθρωπος δεν μπορεί παρά να είναι κομμουνιστής.(Τι σημαίνει δηλαδή τίμιος άνθρωπος; Να μην κάνει κακό σε κανένα, να κοιτάει τη δουλίτσα του, να είναι καλός και ευγενικός; Συγνώμη αλλά αυτός δεν είναι κομμουνιστής, ο κομμουνιστής δεν ανέχεται την εξαθλίωση ούτε του ίδιου ούτε των άλλων, και κάθε άλλο παρά «τίμιος»(με την έννοια του φιλήσυχου) είναι, αυτά αποτελούν χριστιανικά προτάγματα και καθόλου δεν χαρακτηρίζουν τους κομμουνιστές.)


Κομμουνιστής, όχι μέλος κομμουνιστικού κόμματος. Κομμουνιστής, όχι γραφειοκράτης. 

Δηλαδή αυτός που αγωνίζεται οργανωμένα μέσα από το κόμμα νέου τύπου(διαβάστε και λίγο Λένιν κύριε Πιτσιρίκο) είναι γραφειοκράτης; Που σημαίνει ότι οι μπολσεβίκοι που γκρέμισαν την εξουσία του τσάρου μέσα από την οργάνωση του Κ.Κ , που αγωνίστηκαν ενάντια στις βλέψεις του βολικού για την αστική τάξη Κερένσκι(ο οποίος πίεζε προς συντηρητική τροπή της επανάστασης), που εναντιώθηκαν στη λογική των στους μετριοπαθών μενσεβίκων που ίδρυσαν το πρώτο σοσιαλιστικό κράτος με τις τεράστιες κατακτήσεις του ήταν τελειωμένοι γραφειοκράτες; Οι αγωνιστές του ΕΑΜ, και αυτοί γραφειοκράτες; Θα είχαν πετύχει όλοι οι παραπάνω τίποτα αν δεν ήταν οργανωμένοι σε ένα επαναστατικό φορέα/κόμμα; Δηλαδή ο σωστός κομμουνιστής είναι ο μοναχόντας, ακίνδυνος για το σύστημα, γραφικός ιδεαλιστής, ο γέρος του βουνού; Αυτός που δεν οργανώνει και δεν οργανώνεται σε συλλογικότητες…μα αυτός έρχεται σε αντίθεση και με την ετυμολογία της ίδιας της λέξης κομμουνιστής…

Αφού παραμένουν γαντζωμένοι σε χρήματα, ατομική ιδιοκτησία και εγωπάθεια όταν είναι πια φάτσα κάρτα με τον θάνατο, δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθήσεις να τους αλλάξεις γνώμη.
Μπορείς μόνο να τους συμπονέσεις.(ή μπορείς και να τους πολεμήσεις, και να τους ανατρέψεις…δηλαδή αν και εφόσον πιτσιρίκο δεν ήσουν οπαδός ενός κομμουνισμού που δεν μπορεί να υπάρξει)




Για τις παρεμβάσεις Λαγωνικάκης Φραγκίσκος(Poexania)

53 σχόλια:

  1. Σορυ παιδια για τα φραστικα λαθη αλλα δεν προλαβα να κανω διορθωσεις επειδη επρεπε να παω στη δουλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά αυτός ο Δήμου είναι τραγικός, θα αρχίσω να τον λυπάμαι....

    δείτε απόσπασμα από παλιότερο του άρθρο που προσπαθεί να δείξει ότι ο καπιταλισμός είναι η φυσική, πρωταρχική και παντοτινή, κατάσταση του ανθρώπου και της κοινωνίας.

    ""Ο καπιταλισμός είναι η αυθόρμητη και φυσική κατάσταση των πραγμάτων. Ισχύει από τους προϊστορικούς χρόνους, από τότε που κάποιος όρισε κάτι σαν «δικό του», (ιδιοκτησία) από τότε που κάποιος άλλος αντάλλαξε κάτι που ήθελε με κάτι που είχε (εμπόριο) και από τότε που κάποιος έβαλε κάποιον άλλο (με αμοιβή ή με το ζόρι) να δουλέψει γι αυτόν (εργασία). Αυτοί είναι οι τρεις παράγοντες του κεφαλαιοκρατικού συστήματος. Και είναι τόσο αρχαίοι, όσο η ανθρώπινη κοινωνία."

    http://www.ndimou.gr/ndimou/2006/05/blog-post_07.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειναι "απολαυση" η "επιστημοσύνη" του εν λόγω ..."πνευματικού" ανδρός ,παλιά τον διάβαζα στους 4Τροχους και μετα καπάκι αποτοξίνωση με Ζουράρη (γραφαν και οι δυο εκει) !!! Το βίτσιο μου με τα αυτοκίνητα παραλίγο να με καταλήξει σε αντικαταθλιπτικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αφηστε τα σαραβαλα και τους γραφικους τυπου Δημου και κοιταχτε να δειτε τι γινεται με το κινημα. Η ανεργεια εχει χτυπησει κοκκινο, οι απολυσεις ειναι καθημερινο φαινομενο αλλα ο κοσμος της Αριστερας φαινεται, δεν θα λιωσει τα παπουτσια του στις πορειες αν πρωτα δεν κανει τις διακοπουλες του. Ολοι λενε "απο σεπτεμβριο θα οργανωθουμε μην τρεχουμε μες στη ζεστη" λες και οι αγωνιστες παιρνουν αδεια απο την μαχη. Και για να μην παρεξηγηθω τα λεω και για τους δικους μου στην Ανταρσυα οχι μονο στους κουκουεδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τον αφησουμε τον Δημου αν ο Δημου και ολοι αυτοι μας αφηναν
      διοτι δεν βοα η φωνη του στην ερημο, αντιθετα βρισκει αυτια που τον ακουν και μυαλα που τον πιστευουν, οσο απλοικα και ανιστορητα αν ειναι τα οσα λεει.
      Καλό ειναι λοιπον να μη μενουν αναπαντητα ολα αυτα τα "κομμουνιστοφοβικα" αρθρα του ελληνικου μακαρθισμου, έτσι ώστε μερικοι που θα διαβασουν και τα δικα μας μια στο τοσο να δουν οτι οι Δημ(ι)οι αυτού του τοπου δεν τα λενε και τοσο καλα.
      Φανταζομαι μπορει η αρθρογραφια μας αυτη να γινεται παραλληλα με αυτα στα οποια αναφερεσαι, έτσι δεν ειναι;


      Και μεσα στα αλλα να προσεχουμε και το περιεχομενο των κινηματικων μας δρασεων...

      Διαγραφή
    2. Φανταζομαι ησουν σημερα στην κινητοποιηση του ΠΑΜΕ στο Υπουργειο Εργασιας ε?
      Γιατι αν δεν ησουν, πως τολμας να βαζεις το ΚΚΕ και τους αγωνες του στο ιδιο τσουβαλι με την ουρα της σοσιαλδημοκρατιας, το αναχωμα, την ΑΝΤΑΡιζα?
      Χ.Κ

      Διαγραφή
    3. Παρακαλω μην ξεφυγει η κουβεντα προς ασχετα με το θεμα μονοπατια!!!

      Διαγραφή
    4. Προς το μαυρο προβατο η ρητορικη ερωτηση...
      Χ.Κ

      Διαγραφή
  5. @μαυρο προβατο
    "Αφηστε τα σαραβαλα και τους γραφικους τυπου Δημου και κοιταχτε να δειτε τι γινεται με το κινημα".
    Μπορούμε να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμεσε πολλά, αλλά αυτό που πρέπει να έχουμε καθαρό είναι ότι η ενασχόληση με γραφόμενα τύπου Δήμου είναι πραγματική ενασχόληση με το κίνημα και την προοπτική του. Άλλωστε και ο Δήμου σε αυτό απαντά επί της ουσίας, για το τι κίνημα χρειάζεται!
    Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου:"Η ανεργια εχει χτυπησει κοκκινο, οι απολυσεις ειναι καθημερινο φαινομενο...λες και οι αγωνιστες παιρνουν αδεια απο την μαχη". Τώρα βέβαια μπορεί να διαφωνήσουμε για το τι κάνει το ΚΚΕ, αλλά τέλος πάντων ας κρατήσουμε την ουσία.
    kk-1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι αγωνιστές δεν παίρνουν άδεια από την μάχη, και όπως καλά είπε ο Χ.Κ. κάνουν και κινητοποιήσεις με πολύ κόσμο μέσα στο κατακαλόκαιρο, κάτι που βέβαια δεν έμαθε αυτός που έβλεπε μέγκα ή διάβαζε ισκρα, μάο κλπ.
    Τέλος όσο και αν δεν μας αρέσει, πολλοί που δεν είναι αγωνιστές με τη έννοια που δίνεις, αλλά άτομα που χρειάζονται λίγο ξεκούραση, και που συμμετέχουν στο κίνημα σταθερά, παίρνουν και 10 μέρες άδεια το καλοκαίρι για να χαλαρώσουν...

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με αυτά ξέχασα το θέμα της ανάρτησης.
      Πολύ σωστές οι σημειώσεις και η κριτική σου.
      Ο Δήμου φαίνεται κλασικός πρώην ρουφίανος της χούντας ή που μεγάλωσε σε αντίστοιχη οικογένεια.
      Πέραν αυτού ο Πιτσιρίκος είναι γνωστός μικροαστούλης, που όταν είχε μάθει ότι θα καθιερωθεί ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, χωρίς να ξέρει ή να φαντάζεται της λεπτομέρειες, χαιρόταν σαν παιδάκι που άνοιξε δώρα, ενώ στήριζε και αναπαρήγαγε την λάσπη ενάντια του ΚΚΕ, από ξεφτίλες τύπου Πάγκαλου, και άλλα πολλά ωραία.

      Κώστας

      Διαγραφή
  7. Ακόμη την αναπαράγει Κώστα
    δες εκει πχ

    http://pitsirikos.net/2015/08/%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και το κακο ειναι οτι τον διαβαζει και πολυς κοσμος αν αληθευει αυτο

    http://pitsirikos.net/2015/08/%CE%BF%CF%85%CE%AC%CE%BF%CF%85-3/

    να μου πεις εγω θα πω στον κοσμο τι θα διαβασει;
    οχι...απλα το να τους βλεπεις να γεμιζουν το κεφαλι του λαου με φουμαρα ειναι καταθλιπτικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γραφει υποτιθεται αρθρο εναντια στον δημου ο πιτσιρικος
    αλλα αναπαραγει στο αρθρο που παρεπεμψα πιο πανω και ο ιδιος τα επιχειρηματα του δημου

    "Το ΚΚΕ είναι το ΚΚΕ. Έτσι το γνωρίσαμε, έτσι το αγαπήσαμε, έτσι θα το αφήσουμε όταν αποχαιρετήσουμε για πάντα αυτό το μάταιο κόσμο.

    Ας σεβαστούμε τους θεσμούς και τις θρησκείες και ας αφήσουμε το ΚΚΕ ήσυχο."

    http://pitsirikos.net/2015/08/%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι ο Πιτσιρίκος είναι και ήταν η θολούρα σε όλο της το μεγαλείο.
      Παλιά και πριν έρθω σε επαφή με το ΚΚΕ τον διάβαζα ανελλιπώς...
      Μια μέρα του έκανα κριτική σε κάτι μπαρούφες που έλεγε για το κόμμα, και έφαγα μπλοκ με την πρώτη.
      Οπότε έχουμε ένα εγωίσταρο που δεν σηκώνει κριτική, αλλά την κάνει σε όλους!

      Ο πιτσιρίκος, είναι ξεκάθαρα μόνο για άτομα σαν αυτό που ήμουν εγώ τότε, και για τίποτα περισσότερο, για άτομα δηλαδή που δεν ξέρουν τι θέλουν, τι τους γίνεται και τι να κάνουν στο τώρα, και άρα για τον περισσότερο κόσμο.
      Νομίζω όταν ο κόσμος αρχίσει να ξεφεύγει από τα αδιέξοδα που τον κρατάνε στην θολούρα, θα χάσει και ο πιτσιρίκος την δουλειά του, όπως και πολλοί άλλοι.

      Κώστας

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ. Η εικόνα με τους αστέγους απλά τα σπάει! Μπράβο!

      Κώστας

      Διαγραφή
  10. Τα σπίτια, η δημόσια υγεία και η εργασία για όλους δεν είναι απόδειξη κομμουνισμου. Αυτά τα είχαν και στην Ρουμανία, δηλαδή κύριοι η Ρουμανία ήταν κομμουνιστικη χώρα; Όλοι γνωρίζουν πως ο εργατικός έλεγχος στην παραγωγή εξασθενισε και πως το δικαίωμα στην κριτική και στην αμφισβήτηση από το 1934 και έπειτα δεν υφιστατο. Αυτόν τον κομμουνισμο υπετασπιζετε; Τις αγραματες μάζες και οι καπιταλιστικες χώρες τις μορφωσαν, δεν λέει κάτι αυτό. Η υπεράσπιση του εθνικιστη, αντιδιεθνιστη και αυταρχικου πολιτικαντη Στάλιν με συναισθηματικου τύπου επιχειρήματα (πολέμησε τους ναζί) κάνει τον απλό υγειη κόσμο της εργασίας να αποστρεφεται το ΚΚΕ. Επίσης θυμηθείτε πως ο τσε ήταν κόκκινο πανί για το κκσε όταν ο Ερνέστο έγραφε για την αρτιριοσκληρυνση των γραφείοκρατων. Δεν ήταν κομμουνιστής; Ξεκολλάτε από τις παράλογες κομματικές ιδεολογίες άσπρου μαύρου που τελικά χωρίζουν και διασπούν τους εργαζόμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν σε βαράει η ζέστη να μη γράφεις.

      Διαγραφή
    2. Εθνικιστής και αντιδιεθνιστής, ένας Γεωργιανός που ήταν ηγέτης ενός πολυεθνικού κράτους με εκατοντάδες αυτόνομες και ημιαυτόνομες μειονότητες, που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε "ξένη" χώρα, και ηγήθηκε του μεγαλύτερου, πολέμου και της μεγαλύτερης νίκης στην ιστορία του ανθρώπου εναντίον στον φασισμό και την μισαλλοδοξία.
      Αυτά μόνο για μια πρόταση από την μπαρούφα που έγραψες, για να καταλάβεις πόσο γελοίος και ανιστόρητος είσαι...

      Κώστας

      Διαγραφή
    3. τωρα φταιω εγω να του αποδειξω ποσο "Σταλινικος" ηταν ο Τσε ή να τον λυπηθω μηπως πεσει στα χαπια που γλυτωσα εγω απο τον Δημου ?

      Διαγραφή
    4. Σιγά μην ενδιαφερθεί. Βασικά δεν παίζει καν να ξαναμπεί εδώ να διαβάσει απαντήσεις.
      Αλλά το ότι ο Τσε ήταν "σταλινικός" είναι γεγονός.

      Κώστας

      Διαγραφή
    5. Δεν εχει σημασια αν μπει η δεν μπει ο ιδιος να τα διαβασει και να τα σχολιασει
      διαβαζει καμποσος κοσμος το blog αυτο και δεν πρεπει να αφηνουμε την αντισοβιετικη/αντικομμουνιστικη προπαγανδα αναπαντητη και να αιωρειται σαν πορδη στον αερα.

      Διαγραφή
  11. @vagelis
    -"Η υπεράσπιση του εθνικιστη, αντιδιεθνιστη και αυταρχικου πολιτικαντη Στάλιν με συναισθηματικου τύπου επιχειρήματα (πολέμησε τους ναζί) κάνει τον απλό υγειη κόσμο της εργασίας να αποστρεφεται το ΚΚΕ".
    Φαντάζομαι αν τιμούσαμε και υπερασπίζαμε π.χ. τον Κάουτσκι, τον Τρότσκι, τον Κον Μπετιτ και άλλους αστέρες, σεκάθεπερίπτωση αντικομμουνιστές, θα είμασταν διεθνιστές, όχι πολιτικάντηδες και σίγουρα ρεαλιστές. Τιμή και δόξα στο ΚΕΑ λοιπόν!
    -"Ξεκολλάτε από τις παράλογες κομματικές ιδεολογίες άσπρου μαύρου που τελικά χωρίζουν και διασπούν τους εργαζόμενους". Φανταζομαι ότι και αυτό στο σφύριξε ο τσε Γκεβάρα! Πάντως αν είμασταν αντισταλινικοί, σαν τον ΣΥΡΙΖΑ να πούμε, θα συγκινούσαμε και θα ενώναμε τις μάζες. Θα κερδίζαμε και τους τροτσκιστές που εντάχθηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ για να νικήσει η επανάσταση!!!
    Πάντως κάτι παρόμοια με αυτά που γράφεις, έχω δεί και στην ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής. Εσύ βέβαια μας τα λές με "αριστερές" φιοριτούρες!
    Τα υπόλοιπα που γράφειςδεν έχουν καμία αξία και απλά φανερώνουν την ασχετοσύνη σου.
    Υ.Γ. Και εγώ που νόμιζα ότι το ΚΚΕ πλέον τροτσκίζει και δεν σταλινίζει!!!!
    kk-1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκπληκτικής διαύγεια απάντηση. Με ξεμπροστιασες!!

      Διαγραφή
    2. Ενω εσυ που αναπαραγεις ακριβως οτι λεει η αστικη προπαγανδα για τον σταλιν χωρις κανενα τεκμηριο μας ξεγυμνωσες....
      τεσπα θα ακολουθησει αργοτερα πιο αναλυτικο μου σχολιο διοτι τωρα πρεπει να φυγω απο το σπιτι

      Διαγραφή
  12. "Τα σπίτια, η δημόσια υγεία και η εργασία για όλους δεν είναι απόδειξη κομμουνισμου. Αυτά τα είχαν και στην Ρουμανία, δηλαδή κύριοι η Ρουμανία ήταν κομμουνιστικη χώρα; Όλοι γνωρίζουν πως ο εργατικός έλεγχος στην παραγωγή εξασθενισε και πως το δικαίωμα στην κριτική και στην αμφισβήτηση από το 1934 και έπειτα δεν υφιστατο. Αυτόν τον κομμουνισμο υπετασπιζετε; Τις αγραματες μάζες και οι καπιταλιστικες χώρες τις μορφωσαν, δεν λέει κάτι αυτό. Η υπεράσπιση του εθνικιστη, αντιδιεθνιστη και αυταρχικου πολιτικαντη Στάλιν με συναισθηματικου τύπου επιχειρήματα (πολέμησε τους ναζί) κάνει τον απλό υγειη κόσμο της εργασίας να αποστρεφεται το ΚΚΕ. Επίσης θυμηθείτε πως ο τσε ήταν κόκκινο πανί για το κκσε όταν ο Ερνέστο έγραφε για την αρτιριοσκληρυνση των γραφείοκρατων. Δεν ήταν κομμουνιστής; Ξεκολλάτε από τις παράλογες κομματικές ιδεολογίες άσπρου μαύρου που τελικά χωρίζουν και διασπούν τους εργαζόμενους. "

    Καταρχήν τα άσπρα μαύρα είναι δικη σου ειδικότητα καθώς με ένα σχόλιο μιας παραγράφου προσπαθεις να μηδενήσεις την πρόοδο που έφερε ο σοσιαλισμός σε αυτές τις χώρες που εφαρμόστηκε. Εκμηδενίζοντας έτσι όχι μόνο τον Στάλιν και τον Λένιν, αλλά και την προσπάθεια εκατομμυρίων λαού για να φτάσει εκεί που έφτασε η ΕΣΣΔ. Κανονικά με αυτά που λες, μέσα στο μυαλό σου για τη θέση του απόλυτου μπολσεβίκου πρέπει να ανταγωνίζεται ο Γκορμπατσωφ τον Γέλτσιν που έσωσαν την τιμη και την υποληψη του κομμουνισμου με την καταλυτική συνδρομή τους στην ανατροπή αυτού του σιχαμένου, δικτατορικού, καταπιεστικού καθεστώτος.... τα λέω καλά;

    Φτάνεις σε σημείο μάλιστα να υπερασπίζεις τον καπιταλισμό με ατάκες όπως οι παρακάτω " Τις αγραματες μάζες και οι καπιταλιστικες χώρες τις μορφωσαν, δεν λέει κάτι αυτό. "
    Καταρχήν δεν διάβασες το άρθρο διότι αναφέρομαι και σε αυτό το πράγμα. Οι καπιταλιστικές χώρες μόρφωσαν όσους τους χρειάζονταν και στο βαθμό που τους χρειάζονταν για να λειτουργεί το σύστημα τους επειδή κάποια στιγμή χρειάστηκαν εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και επιστήμονες .... παράλληλα, και μάλλον το ξεχνάς, καταδίκασαν στη σκλαβιά την αμορφωσιά και την κακομοιριά δισεκατομύρια κόσμου(ινδίες, αφρική, ασία).... τα έχεις υπόψη σου αυτά; Πες μου λοιπόν ένα παράδειγμα αντίστοιχο για τη σοβιετική ένωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες μου επίσης σε τι ποσοστό οι πολίτες των καπιταλιστικών χωρών απολαμβάνουν το αγαθό της δωρεαν παιδείας και υγείας, οχι 80 χόνια πρίν(που στην ΕΣΣΔ το είχαν ήδη κατακτήσει) αλλά στο σήμερα ή και σε όποιαδήποτε εποχή θες.

      Μιλας για ελευθερίες που δήθεν δεν υπήρχαν στην ΕΣΣΔ
      κι όμως σε σχέση με τον καπιταλισμό απολάμβαναν πρωτόγνωρες ελευθερίες όπως
      - Να μην είναι τα νοικοκυριά των ανθρώπων υπερχρεωμένα, κάτι που κομματάκι σου στερεί την ελευθερία ε;
      - Να μην αγωνίζονται στο μεροκάματο οι γονείς μια ζωή -και συχνά επι ματαίω-για να φτιάξουν ένα σπίτι μπας και το αφήσουν στα παιδιά τους για να μη δυσκολευτούν και αυτά όσο και εκείνοι στη βιοπάλη.
      - Να υπάρχουν κεκτημένα δικαιώματα στην εργασία τα οποία δεν καταπατούνταν, να σου αφήνει η εργασία ελεύθερο χρόνο για να αναπτύξεις τον εαυτό σου πολύπλευρα, να μη βρίσκεσαι μια ζωή κάτω απο το φόβο της απόλυσης.
      - Να έχεις συμμετοχή σε συλλογικού τύπου δημοκρατικές διαδικασίες στο χώρο δουλειάς, να μπορείς να εκλέγεις εκπροσώπους στα εργοστάσια κλπ.


      Λες ότι τον καιρό του Στάλιν είχε ατονήσει ο εργατικός έλεγχος, έλα όμως που τότε αναπτύχθηκε το σταχανοφικό κίνημα, ξέρεις κάτι για αυτό η να στα πούμε;

      Όσο για τον Στάλιν, δεν πολέμησε μόνο τους ναζί, αυτός και τόσοι εκατομμύρια άλλοι συντρόφοι, αλλα πολέμησε με νύχια και με δόντια την δεξιά παρέκκλιση που σιγοψηνόταν στο Κ.Κ, πάλι όχι μόνος του, αλλά με την συμβολή στον αγώνα εκατομμυρίων άλλων συντρόφων. Ενα από τα μεγαλύτερα "εγκλήματα" που έλαβαν τόπο στην ΕΣΣΔ ήταν η αποσταλινοποίηση, με επιπτώσεις τόσο στις διεθνής σχέσεις της ΕΣΣΔ όσο και στον πυρήνα της, αφού από εκεί και πέρα ξεκίνησε αργά αλλά σταθερά ο κατήφορος και η παρέκκλιση από τις μαρξιστικές λενινιστικές αρχές, με ότι επιπτώσεις είχε αυτό για το διεθνές κίνημα, και με ότι λαβές έδωσε στον αντίπαλο.

      Διαγραφή
  13. Α και κατι ακομα
    ανοιξε θεση στην αγορα εργασιας

    http://revol-now.blogspot.gr/2015/08/robert-conquest.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "κάνει τον απλό υγειη κόσμο της εργασίας να αποστρεφεται το ΚΚΕ"

    Δεν πειραζει, θα βρει τον εαυτο του σε εσας ο κοσμος της εργασιας, ξερεις, αριστερη πλατφορμα, ανταρσυα, καζακης και τα αλλα παιδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν απέτυχε ο κομμουνισμός, οι άνθρωποι απέτυχαν...
    συμφωνώ απόλυτα με αυτό το σημείο.....
    και αυτό πρέπει πάντα να το έχουμε σαν οδηγό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλυτερα να ξεκινησουμε με οδηγο την Ιστορικη πραγματικοτητα : οτι κομμουνισμο ΠΟΥΘΕΝΑ και ΠΟΤΕ ,ακομα ,δεν εχει γνωρισει η ανθρωποτητα !

      αλλα τα "προεορτια του " ....τον σοσιαλισμο

      Διαγραφή
  16. Ζουκωφ μου επιτρεπεις φανταζομαι:

    Πολλοί τελευταία επιτίθενται με λύσσα στο "σταλινικό ΚΚΕ" και υπογράφουν ως επαναστάτες έχοντας δίπλα τους σημαίες και φωτογραφίες του Τσε!

    Να όμως τι έλεγε ο ίδιος ο Τσε για τον Ιωσήφ Στάλιν
    Ο Τσε Γκεβάρα δεν ήταν τροτσκιστής

    Ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα ήταν ένας αντι-ρεβιζιονιστής μαρξιστής-λενινιστής και δυναμικός υποστηρικτής του Ιωσήφ Στάλιν. Και οι δύο ήταν αντίθετοι στις πρακτικές του Τρότσκι και του Χρουστσώφ. Ο Τσε μισούσε την πολιτική του Χρουστσώφ και ήταν χολωμένος με την υποστήριξη που ο Φιντέλ Κάστρο έδειχνε στον σοβιετικό ρεβιζιονισμό

    “Θεωρούμε τη δράση του τροτσκιστικού κόμματος ως αντεπαναστατική”, Τσε, 1961

    Το Νοέμβρη του 1960, κατά την επίσκεψη του στην Σοβιετική Ένωση, επέμενε στην κατάθεση στεφάνου στον τάφο του Στάλιν, παρά τις παραινέσεις του κουβανού πρέσβη στη Μόσχα ώστε να μην το πράξει. Αυτό συνέβη περισσότερα από τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της περίφημης “αποσταλινοποίησης” της ΕΣΣΔ που ξεκίνησε επί Νικίτα Χρουστσώφ.

    Ο συνταξιδιώτης του Τσε, Αλμπέρτο Γκρανάδο, είχε πεί ότι ο Γκεβάρα είχε ανακαλύψει τον Στάλιν (σ.μ: προφανώς εννοεί την πολιτική που εφήρμοσε ο Στάλιν στα χρόνια της ηγεσίας του) στα μέσα της δεκαετίας του 1950 (Anderson, σ.165-166 & σ.565).

    Το 1955 όντας στο Μεξικό ο Τσε έστειλε γράμμα στην θεία του υπογράφοντας ως “Στάλιν ΙΙ”:

    “Πιστεύω ότι η βασική ιδεολογία στην οποία ο Τρότσκι βασίστηκε ήταν λανθασμένη, τα κρυφά κίνητρα της δράσης του (ήταν) λανθασμένα και τα τελευταία του χρόνια υπήρξαν σκοτεινά. Οι τροτσκιστές δεν έχουν συνεισφέρει τίποτα απολύτως στο επαναστατικό κίνημα – εκεί που έδρασαν περισσότερο ήταν στο Περού αλλά στο τέλος απέτυχαν επειδή χρησιμοποιούν κακές μεθόδους”. (Παράρτημα, όπως αναφέρεται στο κείμενο “Comments on ‘Critical Notes on Political Economy’ by Che Guevara” από το Revolutionary Democracy Journal).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συνεχει απο το προηγουμενο σχολιο:

    Παρά το γεγονός ότι ο Γκεβάρα βοήθησε στην ασφαλή απελευθέρωση ορισμένων τροτσκιστών από την φυλακή το 1965 (σ.μ: πιθανόν στην Κούβα, δεν αναφέρεται χώρα), ελευθερώθηκαν υπό τον όρο ότι θα σταματούσαν την πολιτική τους δράση. (Revolutionary History 2000, Τομ.7 Αρ., σ.193-195, σ.249).

    “Κατά τη διαδρομή μου είχα την ευκαιρία να περάσω απ’ την “επικράτεια” της United Fruit Co., πείθοντας με ακόμη μια φορά πόσο απαίσια είναι αυτά τα καπιταλιστικά χταπόδια. Ορκίστηκα μπροστά σε μια φωτογραφία του παλαιού και θρηνημένου συντρόφου Στάλιν ότι δεν θα ησυχάσω μέχρι να δω τον αφανισμό αυτών των χταποδιών”. (Γράμμα στην θεία του Βεατρίκη, όπου περιγράφει εμπειρίες του απ’ τη διαμονή στην Γουατεμάλα το 1953. Απ’ το βιβλίο Che Guevara: A Revolutionary Life(1997) του Jon Lee Anderson).

    “Ο Τρότσκι, μαζί με τον Χρουστσώφ, ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων ρεβιζιονιστών” – Γράμμα στον Αρμάντο Χαρτ, 4 Δεκέμβρη 1965

    “Ο Τρότσκι έκανε θεμελιώδη λάθη…Οι τροτσκιστές απέτυχαν παντελώς διότι χρησιμοποίησαν κακές μεθόδους” – Άπαντα Κριτική για την Πολιτική Οικονομία, 1964.

    “Στα επονομαζόμενα “λάθη του Στάλιν” βρίσκεται η διαφορά μεταξύ μιας επαναστατικής και μιας ρεβιζιονιστικής αντίληψης. Πρέπει να μελετήσεις τον Στάλιν στο ιστορικό πλαίσιο που κινήθηκε, όχι να τον δεις (αποκλειστικά) ως ένα είδος αγριανθρώπου, αλλά στα συγκεκριμένα ιστορικά όρια. Ασπάστικα τον κομμουνισμό εξαιτίας του πατερούλη Στάλιν και κανείς δεν πρέπει να ‘ρθει να μου πει ότι δεν πρέπει να διαβάζω Στάλιν. Τον διάβαζα όταν ήταν κάτι πολύ κακό να διαβάζεις γι’ αυτόν. Αυτό ήταν σε μια άλλη εποχή. Και επειδή δεν είμαι πολύ εφυιής, αλλά και ξεροκέφαλος, συνεχίζω να τον διαβάζω. Ιδιαίτερα σε αυτήν τη νέα περίοδο που είναι ακόμη χειρότερο να διαβάζεις (για τον Στάλιν). Τότε, όπως και τώρα, βρίσκω μια σειρά πραγμάτων που είναι πολύ καλά”. (Γράμμα του Τσε προς τον René Ramos Latour, στις 14 Δεκέμβρη 1957, κορυφαίου μέλους του Κινήματος της 26ης Ιούλη που πέθανε στην μάχη).

    “Στην Κούβα δεν υπάρχει τίποτα δημοσιευμένο, εάν εξαιρέσουμε τα σοβιετικά τούβλα*, τα οποία φέρουν τη δυσκολία ότι δεν σ’αφήνουν να σκεφτείς – το κόμμα σκέφτεται για σένα και συ πρέπει να το αφομοιώσεις. Θα ήταν αναγκαίο να δημοσιευθούν η πλήρης εργογραφία των Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Στάλιν (υπογραμμισμένο από τον Τσε στο αυθεντικό έγγραφο της επιστολής) και άλλων σπουδαίων μαρξιστών. Εδώ θα μπορούσαμε να προσθέσουμε τους μεγάλους ρεβιζιονιστές (εάν θέλεις μπορείς να προσθέσεις τον Χρουστσώφ) και επίσης τον φίλο σου τον Τρότσκι ο οποίος υπήρξε και προφανώς έγραψε κάτι”. (Γράμμα στον Αρμάντο Χαρτ Ντάβαλος, πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημ. Contracorriente, Αβάνα, Σεπτέμβρης 1997).


    *Σημείωση ΕκΤ:"τα σοβιετικά τούβλα" ήταν θεωρητικά εγχειρίδια που πήγαιναν στην Κούβα απο την Σοβ.Ένωση την εποχή Χρουτσώφ και που οπως φαίνεται δεν συμπαθούσε καθόλου ο Τσε.


    http://www.aragma.gr/arthro/%CE%BF-%CF%84%CF%83%CE%B5-%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%B2%CE%AC%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%83%CE%BA%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%B2%CE%B9%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτα ειχα στο μυαλο μου Ποε αλλα σεβομενος το ιστολογιο και λογω μεγεθους της απαντησης δεν το εβαλα , πολλοι απο αυτους παντως που λες με την φωτο του Τσε για αβαταρ τους κατεληξα στα χαπια μ αυτο το αποσπασμα και στο ΦΒ και στο Τουιτερ ! Ο ΤΣΕ ηταν πρωτοπορος και σε αυτο ! Κατειγγειλε εμπρακτα το εγκλημα της αποσταλινοποιησης ,καταμουτρα και στα ισα

      Διαγραφή
  18. Και κάτι συμπληρωματικό για τον Δήμου που το πρόσεξα τώρα

    Γράφει ο Κυρ κυρ Νίκος:

    " τα καθεστώτα τους είτε κατέρρευσαν είτε μεταμορφώθηκαν σε τέρατα (π.χ. ο καπιταλιστικός κομμουνισμός της Κίνας)."

    Δηλαδή ομολογεί και ο ίδιος, ότι τα σοσιαλιστικά κράτη μεταμορφώθηκαν σε τέρατα μόνο όταν άρχισαν να εμφανίζουν χαρακτηριστικά καπιταλιστικά(όπως η Κίνα)... ευχαριστούμε κυρ κυρ Νίκο για την παραδοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. το οτι διαβαζεις το Προταγκον και πας να βγαλεις λογικα συμπερασματα ειναι σαν ο Δημου να διαβαζει ΚομΕπ και να ψαχνει φιλελευθερες ιδεες..
    Χαρα στο κουραγιο σου!
    Qwerty

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρα βγαινουν λογικα συμπερασματα : Ενας απολογητης των αστων προσπαθει να ξορκισει το κακο μην τους βρει ,γνησια αντικομμουνιστης ...αλλα παντελως ακαταλληλος να πεισει λογω ...πρωτογωνων "γνωσεων" επι του θεματος
      ο αλλος ο γιαλαντζι και ντροπαλος αντικομμουνιστης εχει την πιο μεγαλη πλακα

      Διαγραφή
    2. Προς qwerty σου κανω paste αυτα που ειπα και παραπανω

      Να τον αφησουμε τον Δημου αν ο Δημου και ολοι αυτοι μας αφηναν
      διοτι δεν βοα η φωνη του στην ερημο, αντιθετα βρισκει αυτια που τον ακουν και μυαλα που τον πιστευουν, οσο απλοικα και ανιστορητα αν ειναι τα οσα λεει.
      Καλό ειναι λοιπον να μη μενουν αναπαντητα ολα αυτα τα "κομμουνιστοφοβικα" αρθρα του ελληνικου μακαρθισμου, έτσι ώστε μερικοι που θα διαβασουν και τα δικα μας μια στο τοσο να δουν οτι οι Δημ(ι)οι αυτού του τοπου δεν τα λενε και τοσο καλα.

      Διαγραφή
    3. ..δεν εχεις αδικο!
      Απλα σε αυτη η σφηκοφωλια του προταγκον μονο οτι καναμε πιτσιρικαδες στις σφηκοφωλιες θελει.
      Βενζινη και σπιρτο!
      καλο κουραγιο..
      Qwerty

      Διαγραφή
  20. Στρατάρχη μου, ο Πιτσιρίκος μόνο ντροπαλός αντικομμουνιστής δεν είναι. Το ελεεινό αυτό σκουπίδι, ο τρισάθλιος μισάνθρωπος/υπάνθρωπος που τους 200 ασφαλιτοχρυσαυγήτες δολοφόνους που πετούσαν μάρμαρα και μολώτοφ σε γυναικόπαιδα τους είδε για δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές, την επομένη μέρα και γνωρίζοντας ότι κατά τη σύγκρουση του ταξικού εργατικού κινήματος με το παρακράτος είχαμε έναν πρωτοπόρο εργάτη νεκρό, ανέβαζε στο μπλογκ του φωτογραφία με τα μάρμαρα βάζοντας και τίτλο τους στίχους του Ρίτσου, του συντρόφου του Δ. Κοτζαρίδη, για να βεβηλώσει ακόμα περισσότερο τη μνήμη του νεκρού.
    Ούτε συζήτηση, ούτε σχολιασμός, ούτε και περιφρόνηση σε τέτοια αποβράσματα. Τσεκούρι και φωτιά!!!

    Ιάκωβος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σόρρυ, από τα νεύρα μου που είδα το όνομα του @#$%& δεν έβαλα ούτε μισή τελεία...

      Υ.Γ. όσο για τον Δήμου, έχει απόλυτο δίκιο ο Πόε, θέλει κάτι τέτοια να μην μένουν αναπάντητα.

      Ιάκωβος

      Διαγραφή
    2. Επειδη κατι τετοια θλιβερα ανθρωπακια και απολιφαδια του συστηματος τα ξερω απο κοντα ,μην πεφτετε στην παγιδα τους .Πιστεψε με "φκιαχνονται" οταν ακουν τετοια ... Μην τους "ανεβαζουμε " σε ταξικους εχθρους ...γυμνοσαλιαγκες ειναι συντροφε ,γλυφωντες και ερποντες και παντα "υπηρετικο προσωπικο" ...Η αποδομηση που του κανει ο Φραγκισκος στο αρθρο ειναι μαχαιρια για το ατομο ...πιστεψε με

      Διαγραφή
  21. σ'ορρυ για το άσχετο, αλλά η ξεφτίλα μερικών δεν έχει όρια...

    http://toideologio.gr/?p=2516

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά όντως η οργανωμένη ζωή και δράση μέσα από τις γραμμές του κόμματος ή/και της νεολαίας (όόόόσα χρόνια και αν έχουν περάσει από τότε που ήμουν ΚΝίτης :-)) είναι το μεγαλύτερο σχολείο. Σχολείο ιδεολογικό, πολιτικό, σχολείο λογικής αλλά πάνω απ' όλα σχολείο υπομονής και επιμονής. Το διάβασα όλο το άρθρο!!!

      Σου φτιάχνει επίσης και γερό στομάχι... Αφού δεν ξέρασα με τα πνευματικά σκουπίδια που τάισα το μυαλό μου, σημαίνει ότι οι αντοχές μου είναι τεράστιες!!!

      Ρε DNR, ειδοποιεί ο κόσμος, δεν πετάει τα λινκ έτσι και όποιον πάρει ο χάρος!

      Ιάκωβος

      Διαγραφή
    2. "Ρε DNR, ειδοποιεί ο κόσμος, δεν πετάει τα λινκ έτσι και όποιον πάρει ο χάρος!"

      είπα ότι η ξεφτίλα τους δεν έχει όρια, αλλά όντως είναι λίγο μπροστά στα ξεράσματα τους!!

      Διαγραφή
    3. δεν αντεξα ρε συντροφοι

      http://laikhexousia.blogspot.gr/2015/08/master.html

      Διαγραφή
  22. Αντιγράφω από το ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ (9-8-2015) απόσπασμα άρθρου του Ψυχάρη:

    "...Βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας συνασπισμός κομμάτων και κινήσεων με διαφορετικές ιδέες αλλά έναν κοινό παρονομαστή: την απειρία. Ευτυχώς, όπως σαφώς πλέον διαφαίνεται, η πλειοψηφία των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται εγκαίρως την πραγματικότητα και αποφασίζει την ουσιαστική αναδιάταξη του κόμματος μέσα στην ελληνική πραγματικότητα. Γεννάται έτσι η ελπίδα η έλευση της Αριστεράς να σημάνει τον εκσυγχρονισμό του κράτους που επεχείρησαν αλλά δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο Κώστας Σημίτης.

    Την ώρα που οι ιδέες του κ. Λαφαζάνη δύουν, μοιάζει να ανατέλλει το άστρο του Αλέξη Τσίπρα."

    Μπράβο ρε Αλέξη! Κατατάχτηκες ανάμεσα στα μεγάλα πολιτικά επώνυμα της νεώτερης Ελλάδας.
    Και σ' ανώτερα!


    ΜΠΑΜΠΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. http://dimitriskazakis.blogspot.gr/2015/07/blog-post_26.html

    Αλλος ενας που εχει παθει αντικομμουνιστικη παρακρουση. Λογικο και αναμενομενο βεβαια, αφου ειναι η καταλληλη εποχη για να κανεις τετοιου ειδους "καριερα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://dimitriskazakis.blogspot.gr/2015/08/blog-post.html

      Ωπα κι' αλλο μετα απο λιγες ημερες.

      Διαγραφή
    2. Ώπα κάτσε, έβλεπα λίγο τα σχόλια, είπε αρνούμαι να μιλήσω με κάποιον που δεν έχει δει καμία από τις 1300 διαλέξεις μου; Κάτσε ρε φίλε, χαλάρωσε.

      Διαγραφή
  24. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.