21 Δεκεμβρίου 2014

Στην κορυφή του κόσμου ο - υπο κατοχή - ελληνόκτητος στόλος





Την ίδια ώρα που τα ελληνικά ναυπηγεία και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες εγκαταλείπονται, την ίδια ώρα που οι Έλληνες ναυτεργάτες βρίσκονται στην ανεργία, την ίδια στιγμή που τα έσοδα του ελληνικού κράτους από τον εφοπλισμό είναι μηδαμινά ...


 ... ο ελληνόκτητος στόλος καταγράφεται ως ο μεγαλύτερος στον κόσμο σε χωρητικότητα της κατηγορίας gross tonnage ή dead weight tones, αν και έχει λιγότερα πλοία σε σχέση με την Κίνα και την Ιαπωνία.

O υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ελεύθερος Τύπος», αριθμεί 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ τρίτη έρχεται η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt. Εξάλλου, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, 118.621.414 dwt και 64.347.957 gt, με την Ιαπωνία να ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση με 938 πλοία, 40.175.492 dwt και 21.660.620 gt. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 πλοία, 32.954.543 dwt και 18.094.791 gt. 

Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 1.878 πλοία, 145.484.209 dwt και 78.843.115 gt, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.791 πλοία, 156.251.060 dwt και 84.987.256 gt. Στην τρίτη θέση στα bulkers βρίσκεται η Κίνα με 1.936 πλοία, 124.726.924 dwt και 69.870.973 gt.

Οσον αφορά στα υπό ναυπήγηση πλοία, η Ελλάδα παραμένει στην πρώτη θέση με 5.389 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 335.510.389 dwt και 197.574.394 gt. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 8.842 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 261.544.298 dwt και 173.060.346 gt. Τρίτη ακολουθεί η Κίνα με 6.995 πλοία, 235.212.721 dwt και 144.829.189 gt.
 
Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι- σύμφωνα με την ετήσια αξιολόγηση της εφημερίδας Lloyd's List- ο πρώτος ανάμεσα στους Ελληνες εφοπλιστές, αλλά και τέταρτος ισχυρότερος στον κόσμο, καθώς με το σύνολο των εταιρειών του κατέχει 97 πλοία συνολικής χωρητικότητας 19,5 εκατ. τόνων. Πέρα από τον κ. Αγγελικούση όμως, στους 100 πιο ισχυρούς εφοπλιστές στον κόσμο βρίσκονται άλλοι 13 Ελληνες.
 
Συγκεκριμένα, 11ος στην ετήσια παγκόσμια αξιολόγηση είναι ο Πέτρος Παππάς, 15η η Αγγελική Φράγκου, 16ος ο Γιώργος Οικονόμου, 21ος ο Πήτερ Λιβανός, 25ος ο Γιώργος Προκοπίου, 48ος ο Θεόδωρος Βενιάμης, 50ος ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, 54ος ο Νικόλαος Τσάκος, 67ος ο Ευάγγελος Μαρινάκης, 81ος ο Συμεών Παληός, 83ος ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, 86ος ο Γιάννης Πλατσιδάκης και 97ος ο Δημήτρης Μελισσανίδης.
 
Θα μου πείτε, "για νέο μας το λες" ? 
Όχι απλά ήθελα απλά να επιβεβαιώσω πως είμαστε ακόμα υπο κατοχή.

3 σχόλια:

  1. Συνηθως μας λενε τα παπαγαλακια τους ..."Θα παρουν τα καραβια ΤΟΥΣ και θα φυγουν " ....
    Στην πραξη κι επειδη οι Ναυτικοι μας διαφεντευουν αυτο το ΚΙΝΗΤΟ "μεσο παραγωγης" και αρα επισφαλης παντα η κυριοτητα ΤΟΥΣ ....ξορκιζουν το κακο μην τους ευρει ...ΑΚΡΙΒΩΣ γιατι παντα θα υπαρχει ο κινδυνος :
    ΝΑ ΠΑΡΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥ ΠΙΣΩ και να μεινουν αυτοι με τα κλεμμενα στις τραπεζες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ξέρει κανείς πόσα έχουν και ελληνική σημαία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ειναι ευκολο να βρεθει το νουμερο, αλλα ειναι αδιαφορο σε οτι εχει σχεση με το αν η ελληνικη αστικη ταξη ή εστω ενα κομματι της εχει ηγετικο ρολο στο παγκοσμιο καπιταλιστικο συστημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.

Σχόλια :
Α) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Β) εκτός θέματος ανάρτησης
Γ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Δ) χωρίς τουλάχιστον ένα διακριτό ψευδώνυμο
Ε) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog

ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Παρακαλείστε να γράφετε τα σχόλια σας στα Ελληνικά